"Azt mondta az LG-s, hogy ... ők kijelzőhibával adták el ezt típust az Emagnak, és hogy ezt ők hibátlanként árulják, az nem az ő bajuk." Hogy mi van? És vajon miért nem cserélik ki a rosszul kitöltött garancialevelet? Pláne, miért nem küldenek újat?
Sziasztok!
Black Friday akcióban vásároltam az eMAG.hu-n egy LG 43LF630V típusú LED TV-t. Már akkor megfordult a fejemben, hogy talán nem kéne itt vásárolni, mert később megszívhatom, de sajnos mégis megtettem.
A gondok akkor kezdődtek, mikor megláttam, hogy rosszul töltötték ki a garanciapapírt. A TV sorozatszáma helyett a dobozán lévő vonalkód alatti értelmetlen számsort írták rá (ami miatt a jövőben sok kellemetlenségem volt). Kértem tőlük, hogy javítsák ki, de megtagadták. Tudom, hogy már ezen a ponton vissza kellett volna küldenem, de nagyon elfoglalt voltam akkor és nem akartam ezzel foglalkozni (hülye voltam). Amúgy megkérdeztem más Emag vásárlót is és neki is így állították ki, tehát gondolom mindenki így kapja meg.
A következő gond az volt, hogy a postai feladóvevényt ráragasztották a vonalkódra, aminek a kódja a garanciapapíron volt és ha nem tudtam volna úgy leszedni, hogy ne sérüljenek a számok, akkor senkinek nem bizonyítottam volna be, hogy erre a TV-re szól a garancia.
Már az elejétől kezdve láttam, hogy valami nincs rendben a TV kijelzőjével, de egy ideig annyira nem zavart a dolog. Később azonban egyre nagyobb világos foltok jelentek meg a kijelző alsó részén, és már annyira idegesített a dolog, hogy bejelentettem az LG-nél, akik kijöttek, elvitték a TV-t és pár nap múlva adtak helyette egy csereutalványt, amit sajnos csak az Emagnál tudtam beváltani (csak a szerencsén múlt amúgy, hogy a hibásan kitöltött Emagos garanciapapírt elfogadta az LG, nem kis izguláson mentem át emiatt).
Nos, megérkezett a cseretévé az Emagtól, a bekapcsolása után rögtön észrevettem, hogy ennek is ugyanaz a baja, mint az előzőnek, sőt ez még durvább (tenyér méretű világos foltok vannak a kijelző teljes alsó részén). Ez gyanús lett nekem és az LG szervizesnek, ezért felhívta az LG Magyarországot, akik elmondták neki, hogy ebből a típusból kijelzőhibás szériát adnak el az Emagnak. Ezt az Emag azonban elfelejti közölni a termék adatlapján, hibátlanként árulják!
Kétségbeesésemben felhívtam az LG ügyfélszolgálatát, akik azt javasolták, hogy mivel a cserekészülék új, ezért érvényes rá a 72 órás elállás, és ezt alkalmazzam a vásárlás helyén. Fel is hívtam az Emagot, hogy élnék a 72 órás elállással, de megtagadták arra hivatkozva, hogy az eredeti készüléket 5 hónappal ezelőtt vásároltam. Azóta próbálkoztam már mindennel, feljelentéssel is is fenyegettem őket, de nem hatotta meg őket.
A következő csavar a történetben, hogy nem kaptam semmilyen papírt a cseretévéhez. Kötelező lett volna új garanciapapírt adniuk hozzá, de csak maga a TV érkezett, semmi papír hozzá, letölthető formában is csak a régi TV papírja elérhető. Azóta az új garanciapapírt kértem már szép szóval, csúnya szóval, de mindig megtagadták. Azt mondogatják, hogy használjam azt, amit a régihez kaptam, de azon egyrészt a régi TV sorozatszáma van, másrészt 5 hónappal előbb lejár (cserekészülék esetén újraindul a garancia). Plusz így az LG-nél sem tudom bejelenteni a hibát, mert garanciapapír nélkül nem foglalkoznak vele. De azt mondta az LG-s, hogy valószínűleg amúgy sem foglalkoznának, mert ők kijelzőhibával adták el ezt típust az Emagnak és hogy ezt ők hibátlanként árulják, az nem az ő bajuk.
Az Emag azt mondta, hogy csak akkor sztornóznák a megrendelésemet, ha visszaküldeném a TV-t és a szervizeseik rábólintanának a dologra. Azonban amilyen korrekt boltról van szó, szerintem összekarcolva visszakapnám "semmi baja", vagy a "LED TV-k ilyenek" kulcsszóval. Max akkor küldeném vissza, ha garantálnák, hogy visszakapom a pénzem.
Valamit mindenképp lépni fogok az ügy érdekében, már csak azért is, mert 130 ezer Ft nem kevés pénz és így nézhetetlen a TV. Sajnos nehezíti a dolgomat, hogy román cégről van szó.
Mindenképp szerettem volna ezt megosztani, hátha valakit sikerül eltántorítanom, hogy ettől a csaló cégtől vásároljon.
Köszönettel:
H.Zs.
UPDATE
Ezt lehet tenni:
Kedves H.ZS.!
Amennyiben az LG tájékoztatása valóban megállja a helyét akkor bizony elmondható, hogy az Emag is beállt azon vállalkozások sorába, akik ha kell akár tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot is bevetnek annak érdekében, hogy növeljék eladásaik számát.
Amennyiben a vállalkozás ténylegesen nem közölte az honlapján, hogy az eladásra szánt készülék pixelhibában szenved, mulasztásos megtévesztést valósított meg. Hiszen nyilván azért vetted meg a terméket, mert azt gondoltad, hogy az hibátlan, és a valós információk birtokában bizonyosan nem döntöttél volna a vásárlás mellett. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra tekintettel javasoljuk, hogy élj bejelentéssel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: http://www.nfh.hu/node/4535
A termékkel kapcsolatos másik problémát az jelentette, hogy a vállalkozás nem megfelelően töltötte ki a jótállási jegyet. Jó tudni, hogy a hatályos jogszabályok alapján a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy az átadás elmaradása nem érinti annak érvényességét, vagyis ettől függetlenül is megilleti a fogyasztót tartós fogyasztási cikkek esetében az egy év kötelező jótállás. A termék cseréje esetén pedig a jótállási idő újra kezdődik, tehát ha tudod bizonyítani, hogy mikor került sor az új készülék átvételére, onnantól egy évig újra érvényesítheted jogaidat.
Ha egy tartós műszaki cikk valamilyen hibában szenved 3 munkanapon belül csereigényt csak akkor akkor lehet érvényesíteni, ha a terméket üzletből vásároltad- tehát nem interneten rendelted- illetve a határidőt a vásárlás napjától kell számítani. Esetedben így a vállalkozás - e jogszabályhely vonatkozásában - jogszerűen utasította el a csere iránti igényedet.
Ettől függetlenül nem vagy köteles beletörődni abba, hogy egy hibás készüléket kaptál méghozzá másodszorra is. Javasoljuk, hogy írásban, tértivevényes, ajánlott küldeményként feladott levélben írd meg a vállalkozásnak, hogy mivel újra hibás terméket küldtek, elállsz a vásárlástól és kéred a vételár visszafizetését. Ha esetleg az LG-től sikerülne egy nyilatkozatot is beszerezned arról, hogy itt kijelzőhibás szériáról van szó, azzal még inkább alá tudnád támasztani igényedet. Elutasító válasz esetén jogaid érvényesítéséhez az Európai Fogyasztóvédelmi Központ tud további segítséget nyújtani, illetve eljárást indíthatsz a Budapesti Békéltető Testület előtt is.
Tisztelt Szerkesztőség!
A Tékozló Homár blogon 2016. május 11.-én megjelent bejegyzéssel – illetve az abban szereplő fogyasztói levéllel – kapcsolatban tájékoztatjuk önöket, hogy az ügyfél reklamációja nyomán részletesen kivizsgáltuk az ügyet.
Az eset kapcsán szeretnénk leszögezni, hogy az eMAG.hu soha nem árult hibás szériájú árucikkeket – így televíziókat sem -, és megkeresésünkre az LG is megerősítette, hogy számunkra nem értékesített ilyen készülékeket.
Felelős kereskedelmi vállalkozásként mindig igyekszünk megoldani fogyasztóink problémáit, és működésünk során mindig az ügyfelek elégedettsége a legfontosabb követelmény számunkra. Ez alól a szóban forgó ügy sem jelent kivételt: a vételár teljes összegét visszautaljuk az ügyfélnek, emellett szeretnénk kifejezni sajnálatunkat azért, hogy megrendelése kapcsán kellemetlenség érte.
Hangsúlyozzuk továbbá, hogy működésünk során mindig a hatályos jogszabályoknak megfelelően jártunk el.Tisztelettel:
Biró L. Norbert
Ügyfélszolgálati vezető
eMAG.hu
Az LG Electronics Magyar Kft. a szórakoztatóelektronika, a mobiltelefonok, a háztartási elektronikai cikkek, az IT és üzleti megoldások egyik vezető nemzetközi gyártójaként innovatív, megbízható termékeivel igyekszik jobbá tenni vásárlói életét. Éppen ezért kiemelten fontos hangsúlyoznunk, hogy minden egyes magyarországi szállítású LG készülék új, gyári készülék, azaz természetesen a gyár által csomagolt, nem használt modellekről van szó minden esetben, amelyek értékesítése során teljes körűen az aktuális magyarországi jogszabályoknak megfeleően járunk el. Mindez tehát azt jelenti, hogy az LG Electronics Magyar Kft. semmilyen körülmény között nem értékesít hibás, értékcsökkent terméket a partnereinek.
Az LG elkötelezett a gyors és hatékony szervizszolgáltatás iránt. Alaposan tanulmányoztuk a blogpostban említett ügy szervizelési hátterét, amelynek során azt találtuk, hogy szervizünk a vásárló első hibás készülékcseréjét illetően járt csak el, ekkor csereutalványt állítottunk ki a vásárló számára.
Az EMAG által azóta kiadott cserekészüléket kollégáink nem ellenőrizték, mivel nem volt tudomásuk róla. A blogpostban található információkkal szemben a második készülékkel kapcsolatban a vásárló nem kereste az LG szervizét. Mindez azt jelenti, hogy a posztban írt megjegyzést nem az LG márkaszervize, nem az LG telefonos ügyfélszolgálata, és nem az LG Electronics Magyar Kft. képviselője adta.
LG Electronics Magyar Kft.
Az utolsó 100 komment: