Én a vonatjegy kifejezés hallatán még kígyózó sorra és alig látható betűkkel nyomott, kunkorodó fecnire assszociálok, szóval már az otthoni nyomtatás lehetőségét is óriási hujjogással köszöntöttem most, hogy megtudtam, hogy létezik, de olvasónk témában összegyűjtött kérdései ezzel együtt is inkább tűnnek jogos felvetéseknek, sem mint rosszindulatú kötözködésnek.
Kedves Homár Hilda!
Az alábbi kérdéseket intéztem az imént a MÁV-nak. Úgy vélem ezek a kérdések és majd a MÁV válaszai érdekelhetik a Homár olvasóit is. A MÁV válaszát természetesen továbbítom számodra. Kérlek, a nevem ne közöld le!
Üdvözlettel,
M.
Tisztelt MÁV-START ZRt.
Ezúton szeretnék kérdéseket feltenni és panaszt intézni az otthonnyomtatott jegyek körüli anomáliák miatt.
1. Miért csak feláras vonatokon lehet bemutatni az otthonnyomtatott jegyet? Rengetegszer utazom vonattal, és sokkal kényelmesebb otthonnyomtatott jeggyel utazni, viszont értelmetlen és felesleges papír- , és erőforráspazarlás ezt kinyomtatni, mikor a telefonok kijelzőjéről is ugyanolyan jól leolvasható. Noha mindig szokott nálam kinyomtatott példány is lenni, de kényelmi okból első körben a telefonom mutatom, eddig egyszer sem jelezte felém a jegyvizsgáló, hogy a telefon kijelzőjéről neki nem elfogadható. Az ő szemszögéből ez teljesen mindegy is, hiszem ugyanazt a kétdimenziós kódot olvassa le, vagy ugyanazt a számsort írja be, sőt, az esetleges nyomtatóhibák sem akadályozzák a beolvasást. Viszont az már felháborító, hogy ezért esetleges 8000 forintos büntetéssel kecsegtet az Önök alkalmazottja, hiába tudja bizonyítani az utas, hogy neki van jegye, ő személyvonaton csak a környezetszennyező papírról olvashatja le. Ezt úgy, hogy induláskor az ember még nem is tudhatja, hogy mivel fog továbbindulni, mivel a déli vasútvonal átépítései miatt állandó késések vannak, és a kelenföldi csatlakozások nem várják be a késő vonatokat... Ennek van ésszerű magyarázata? Mert a XXI. században ez szerintem a vicc kategória.
2. Miért van az, hogy az otthonnyomtatott jegyek nagy távolságok esetén is csak 1 napos érvénytartammal rendelkeznek, és nem szakíthatóak meg, mint a pénztárban vásárolt társaik?
3. Miért engedi az internetes jegyvásárlási rendszer kifizetni az otthonnyomtatott jegyet számla kérése nélkül? Amit persze a számla hiányára hivatkozva nem enged kinyomtatni, ami miatt a jegyet vissza kell váltani persze felárért. És mikor az ember segítséget kér az ügyfélszolgálatuktól telefonon, miért kioktató és lekezelő stílusban beszél az utassal. Például: "Most legalább megtanulta..." Pláne, hogy egy másik ügyintéző szavaiból kiderül, hogy nem én vagyok az egyedüli, aki így járt. Ennyire szükségük van az utasok visszafizetési illetékére?
4. Az otthonnyomtatott jegyeket az érvényességet megelőző nap délig lehet visszaváltani. Tehát ha én ma veszem mára a jegyet, akkor már vissza se válthatom, ha csak nem vagyok időutazó? Ez Önök szerint tisztességes eljárás?
5. Utoljára egy forgalomszervezési panasz: Miért nem lehet kiírni Kelenfölddel kapcsolatban az internetes tájékoztatókon, hogy melyik vágányra érkezik a vonat? És lent az aluljáróban is miért fordul elő, hogy nem azt írják ki, mint amelyikre ténylegesen érkezik? Ez eléggé zavaró, pláne, hogy nem mindig lehet érteni, hogy mit mond be a bemondó..
Tájékoztatom, hogy levelemet továbbítom a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blognak is.
Tisztelettel,
M
Az utolsó 100 komment: