A BKK híresen udvarias irományokban levelezik utasaival, ezúttal sincs ez másként. A tartalma azonban már megkérdőjelezhető. Na, nem mintha nem ismernék el a panasz jogosságát, de azért azt ők sem gondolják komolyan, hogy 150 forint miatt Pestre utazik valaki! Túl XXI. századi lenne, ha lehetne utaltatni ilyenkor a visszajáró pénzt? Legalább bizonyos összeghatár alatt. (A BKK automaták üzemeltetési és működési titkairól ebben a posztban tudhat meg sok mindent.)
Kedves Hilda!
2015. május 12-én a 3-as metró Corvin-negyed megállójánál szerettem volna 1 vonaljegyet venni a BKK automatájánál. (Ennek előzménye, hogy reggeli, Keleti pályaudvartól való indulásomkor az ottani automaták papírpénzt nem fogadtak el, így érmékből csak 1 jegyet tudtam vásárolni.) Az automata a vonaljegyet kiadta, ám a behelyezett papírpénzből nem adott vissza.
Az automatán lévő telefonszámon próbáltam segítséget kérni, sajnos az Úr nem mutatott hajlandóságot, hogy segítséget küldjön a probléma orvoslására. Habár én akkor az automata előtt tartózkodtam. Ez furcsa, tekintve, hogy akár egy 5000-es bankjeggyel is fizethet valaki (az automata ezt lehetővé teszi), azonban ekkor könnyen ugorhat a hazautazására szánt összeg. Természetesen a panaszt rögzítette.
Most megérkezett a válasz, ami a mellékelt képen látható.
Nem a megállapított összeg a lényeg, habár azt azért meg kell jegyezni, hogy 200 Ft-ért sem lehet vonaljegyet venni. A panasz bejelentésekor külön kértem, tekintve, hogy vidéki vagyok had ne kelljen majd körbeutaznom a pénzemért a várost. A cég azonban gondoskodott róla, hogy még véletlenül sem vehessem át legalább 2 további vonaljegy nélkül.
Köszönöm BKK!
Ákos
UPDATE június 8.
A BKK az eset kivizsgálása során meghallgatta a panaszos és az ügyfélszolgálat munkatársa közötti beszélgetés hangfelvételét, melyből megállapítható, hogy az ügyintéző teljes körűen tájékoztatta a bejelentőt, miszerint az összeget átutalás vagy személyes átvétel keretében tudjuk visszaadni, amennyiben a kivizsgálás megállapítja a panasz jogosságát. A bejelentő a személyes átvételt választotta, ennek alapján kapta meg a bejegyzésben idézett levelet, melyben a személyes átvétel lehetőségéről tájékoztatták.
Az ügyintéző mindent megtett a helyzet megnyugtató rendezésének érdekében, a beszélgetés során több alkalommal elnézést kért az okozott kellemetlenség miatt.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
BKK Kommunikáció
Az utolsó 100 komment: