Nálunk a szerkesztőségben mindenki fejhallgatóval dolgozik, így aztán módomban állt megszámlálhatatlan mennyiségű levételi mozdulatot megfigyelni, de még a leghevesebb sem tűnt különösebben veszélyesnek a fejhallgatókra nézve. Ettől persze Bálint még lehet egy vandál, az eMag viszont ezt nem hozhatja a tudomására egy román nyelvű üzenetben.
Sziasztok!
Nagyon hálás lenne, ha publicitást kapna a velem történt eset. Számomra nagyon sok szomorú tanulsággal szolgált az a hónapok óta tartó, mára kilátástalanná váló vergődés, amelyet egy apró műanyagdarabka letörése okozott a fülhallgatómról. Önmagában a valótlanságokat állító és lekezelően viselkedő viszonteladó is elkeserítő, de az igazán nyomasztó az volt, amikor szembesültem azzal, hogy a fogyasztói jogok érvényesítése lényegében egy adott cég hozzáállásán múlik, amihez a teljesen magatehetetlen állam töketlenül asszisztál.
Barátnőm 2014 szeptemberében rendelt az eMag.hu-tól egy Beats Solo HD fülhallgatót 47900 forintért, amelyet születésnapomra kaptam tőle.
A fülhallgató először 2015 nyarán sérült meg, a pántja egyszerűen kettétört, amikor egyszerűen, egy teljesen átlagos mozdulattal levettem a fejemről. Az eMag-gal már ekkor egy bizarr levelezgetésbe kezdtem, először nem akarták garanciálisan javítani, majd mégis megcsinálták, bár csak közel két hónap után kaptam vissza.
Egy évvel később, idén tavasszal ismét letört egy kis műanyagdarab a fülhallgatóról, amikor az irodában ülve, szintén egy teljesen átlagos mozdulattal levettem a fejemről. Bár tényleg egy apró, bors-méretű darabról van szó, emiatt nem lehet használni a fülhallgatót.
Visszaküldtük az eMag-nak, hogy garanciálisan (két éves a garancia) javítsák ki a fizikai sérülést. Május 17-i levelükben azt közölték, hogy a fejhallgató nem garanciális, "mivel a termék fizikailag sérült", és a "javítás több kerülne, mint az eredeti termék".
Mivel az állításuk tényszerűen nem igaz – sem a saját, sem az általuk átküldött garanciában nem szerepel az, hogy fizikailag sérült termék ne lenne garanciális -, ezért több levelet is váltottam velük. Még az eMag-os ügyintéző által hivatkozott garanciában sem szerepel ilyen (csatoltam), de hiába érveltem ezzel a viszonylag egyértelmű ténnyel, csak lekezelő válaszokat kaptam, amelyben azt ismételgették, hogy forduljak a Fogyasztóvédelemhez, ha nem vagyok elégedett a szolgáltatásukkal. Ez amiatt is volt cinikus válasz, mert rövid utánajárással kiderült, hogy a Fogyasztóvédelem nem kompetens a témában, ők gyakorlati garanciális problémákkal nem foglalkoznak.
Azért sem értettem, hogy miért állítják azt, hogy a fizikai sérülés nem garanciális, mert egy évvel korábban garanciálisan megjavították a szintén fizikailag sérült fülhallgatót. Amikor kértem, hogy vizsgálják felül a döntésüket, azt írták, hogy a szakszerviz döntését nem lehet felülvizsgálni (pedig továbbra sem derült ki számomra, hogy valójában mi a döntése, és miért nem javítják ki). A szervizelésről készült jegyzőkönyvet a termék visszaküldésére ígértek, de mindössze egy román nyelvű papír volt benne, így továbbra sem derült ki számomra, mire hivatkozva utasítják vissza a javítási kérésemet.
Újabb levelemre, hogy mire hivatkozva nem javítanak, az eMag azt állította, hogy a kis darab letörése "nem a gyártó hibájából, hanem használat, eröltetés következtében" tört le. Mivel az esetről nem készült felvétel, így nem tudom bizonyítani az ellenkezőjét, de azért elég durvának tartom, hogy bármiféle alátámasztás nélkül simán behazudnak egy ilyet. Jegyzőkönyvet továbbra sem kaptam, és semmi nem derült ki abból, hogy mire hivatkozva állítják azt, hogy erőltettettem volna a fülhallgatót.
Több, jegyzőkönyvet kérő levelemre végül válaszolt az eMag és átküldött egy 'Megfigyelés'-nek nevezett dokumentumot, amelyből továbbra sem derült ki, hogy mire hivatkozva állítják, hogy erőltetés miatt tört volna el. Mindössze annyi állt benne, hogy
nem él garanciával azon termék mely a következőek miatt szenvedett sérülést: felelőtlen csomagolás, tárolás, bekapcsolás, kezelés, szállítás, használat, baleset kezdeményezése, áramütés, mechanikai sokk, hősokk, nagy mennyiségű szennyeződés, illetve folyadék, tűzzel való szembesülés, nem megfelelő hűtés, nedvességnek való kitétel.
Továbbra sem szerepel benne, hogy fizikai sérülésre ne lenne garanciális a javítás. Illetve egy újabb valótlan állítás is szerepelt a dokumentumban: azt állt benne, hogy az "ügyfél nem fogadta el a javítást", ami bizonyíthatóan nem is volt számomra felajánlva, mivel az egyik első levelükben azt írták, hogy a kár nagyobb, mint egy új fülhallgató ára (ami laikusként elég röhejes, tényleg egy apró műanyagdarabról van szó, de persze nem vagyok szakértő).
Mivel a Fogyasztóvédelem nem illetékes, ezért – tudomásom szerint – két lehetőségem maradt: a Békéltető Testülethez fordulni, amely egy tárgyalást szervezne a vitázó felek között, vagy pedig perelni. Az előbbit választottam, és június elején kitöltöttem a Békéltető Testület honlapján lévő formanyomtatvány. Mivel semmilyen válasz nem érkezett, egy hónap múlva írtam nekik (telefonon eddig soha nem tudtam elérni őket), amelyben azt írták, hogy technikai hiba miatt nem kapták meg a formanyomtatványom.
Mivel a rendszer nem működött, ezért emailben kellett ismételten elküldenem a dokumentumokat. Július 18-án azt írták, hogy hamarosan meg fogom kapni a levelet a meghallgatás időpontjáról, de azóta semmi hír róluk. Levél nem jött, telefonon nem tudom őket elérni, az emailemre két hete nem válaszolnak (és nem először történt, hogy nem válaszoltak egy emailre).
Elég sok email, telefonhívás, vitatkozás után ott tartok, hogy fogok száz forintos pillanatragasztót, és inkább megragasztom. Hiába érzem azt, hogy bizonyíthatóan teljesen jogtalanul bánik velem egy vállalkozás, hiába próbáltam meg békés úton rendezni a vitát, teljesen kiszolgáltatottnak és magatehetetlennek érzem magam. És a teljesen inkompetensnek ható Békéltető Testület működése nem csak önmagában aggályos, hanem ezzel csak még nagyobb teret enged a szolgáltatók önkényes magatartásának. Egyre inkább érteni vélem, hogy az eMag ügyintézője miért ismételgette, hogy ha nem tetszik valami, forduljak a hatóságokhoz.
Örülük, hogy megjelenik, és köszönöm szépen a segítséget!Üdv,
F. BálintUPDATEFelvettem a kapcsolatot egy másik, nemzetközi esetekkel foglalkozó panasztestülettel a kapcsolatot, akik nagyon készségesnek mutatkoztak, de időközben egy független szervizzel megcsináltattam 6000 forintért a fejhallgatót, és inkább úgy döntöttem, hogy nem stresszelem magam az esetem továbbvivésével.
Tisztelt Bálint!
Ha a vállalkozás nem ért egyet az Ön által bejelentett igényérvényesítéssel – pl. garanciális javítása igény – akkor erről
- legkésőbb az igény bejelentésétől számított 5 napon belül kell választ adnia igazolható módon
- és mindezt indokolni is köteles.
- Nem elfogadhat amennyiben idegen nyelvű indokolást kap vagy az indoklás érthetetlen, értelmezhetetlen.
- A vállalkozás e körben követendő magatartására a 19/2014 NGM. rendelet rögzít kötelező szabályokat.
Bár nem láttuk az iratokat, de az Ön által leírt tényállásból az derül ki, hogy a szakszerviz nem rendeletetésszerű használatra hivatkozik. Aki jótállással tartozik, az mindaddig nem mentesül a felelősség alól, amíg nem bizonyítja azt, hogy a hiba a teljesítést követően keletkezett. Nyilvánvaló tény, hogy egy törést a használat eredményez, de lehet hogy anyaggyengeség, konstrukciós hiba, vagy egyéb gyártási eredetű hiba is okozhatja. Ne felejtsük el azt sem, hogy ettől a terméktől többet vár el a fogyasztó az ára, a feltételezett minősége és a vállalt két éves jótállás miatt is. De ehhez azt is kell tudni, hogy a többletjótállás feltételeit a felek szabadon határozhatják meg, így abban a fizikai sérülést akár ki is zárhatják a jótállás köréből (érdemes megnézni a jótállási jegyet).
Állítása bizonyítékként szolgálhat bármely eljárás során fényképfelvétel illetve a károsodáshiba jelentkezésekor jelenlevő tanú, illetve tanúk, ezen személyek teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt nyilatkozatai.
UPDATE
A posztot elküldtük az eMagnak, akik az alábbi reagélást küldték:
Tisztelt Tékozló Homár szerkesztőség!
Webáruházunk a www.emag.hu, az általunk értékesített termékekhez a magyarországi jogszabályok figyelembevételével tesz eleget jótállási (garanciális) kötelezettségeinek.
A bejegyzésben hivatkozott esetben a megvásárolt termékre, a vonatkozó jogszabály alapján, a kötelező jótállás időtartama egy év. Az eMAG – Ügyfeleink elégedettségét szem előtt tartva – két év garanciát vállalt a fejhallgatóra, a garanciajegyen szereplő feltételeknek megfelelően.
A fejhallgatón található sérülés javítása (kitört műanyag darab) sajnos garanciális keretek között nem elvégezhető, mivel a szervizközpontunk álláspontja az, hogy a sérülés feltehetőleg a nem rendeltetésszerű használatból következett.
A fejhallgatót visszajuttattuk Ügyfelünk részére.
Tisztelettel:
Biró L. Norbert
Ügyfélszolgálati vezető
trolololo 2016.10.14. 15:37:29
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.14. 15:37:51
borso 2016.10.14. 15:44:00
és igen, a senheiser-nél kezdődik a márka.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 15:48:41
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.14. 15:49:47
Nem tudok románul. Az olasz haverom megérti, ha nagyon figyel.
szamaritánus 2016.10.14. 16:29:34
EZ fejhallgató, és jóval olcsóbb is: www.mi.com/en/miheadphones/
Tehetséges ugandai buzi 2016.10.14. 16:54:06
i894.photobucket.com/albums/ac149/ArmyRussian/1-7.jpg
gabors 2016.10.14. 17:09:38
bonapartitúra 2016.10.14. 17:47:44
Nehéz olyan "kereskedőkkel" vitatkozni, akiknek fogalmuk sincs, hogy mit árulnak, mi az, hogy garancia, jótállás, szavatosság. Szerencsére azért akad még nálunk is 1-2 üzlet, ahol öröm vásárolni, de már csak mutatóban.
Kár, hogy Bálint végül feladta, de megértem.
EurósParaszt Lite 2016.10.14. 18:03:42
@trolololo: olyat Meg csak a tudatlanok titulalnak jo minosegunek. Tudniillik annyiert amennyit egy atlaggyermek kicsenget egy ilyenert, a Szennyhejzernek nincs ertekelheto produktuma.
homar-fan 2016.10.14. 18:05:55
gabors 2016.10.14. 18:55:20
Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2016.10.14. 21:10:05
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.10.14. 21:59:17
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.10.14. 22:00:26
KaTe 2016.10.15. 00:30:06
- Hányszáz forinttal lett volna olcsóbb egy Magyarországon bejegyzett cégtől megvásárolni ugyanezt a terméket?
- Miért gondolod, hogy a Békéltető Testület bármit is tudna kezdeni egy román céggel?
Attól még, hogy szarrá van reklámozva ez a szeméttelep, felőlem 90% kedvezménnyel is adhatják a hulladékot, akkor se veszem meg tőlük.
enrico palazzo 2016.10.15. 02:38:19
szaszitomi 2016.10.15. 11:24:50
Manyecska. 2016.10.15. 11:59:26
Havonta egy újabb füles /már a telóhoz/ mert "semmit nem csinálnak vele" -csak épp ráfexik, zsebre vágja, rálép a kutya, ..- haladjunk tovább..
Nick-son 2016.10.15. 12:45:35
Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2016.10.15. 14:34:32
Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2016.10.15. 14:36:03
GiaMarie 2016.10.15. 16:34:02
gabors 2016.10.15. 19:59:05
mondtam ha jok a szendvicsek es s kola akkor menjel el megint de ebbe egy fillert sem szabad "invesztalni" remelem hallgat ram
elore is koszi...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.10.15. 20:02:31
Nem értek egyet. Bálint elhagyta a dolgot. Azt kellett volna tennie, amit @GiaMarie: írt nagyon helyesen. Megkérdezni a céget, hogy elfogadják-e a pittyumputty szerviz szakvéleményét bevizsgálás után. Ha igen, megcsináltatni a vizsgálatot, kifizetni, cég a kasszához járulhat és kifizeti a vizsgálatot és a hibás teljesítés miatt a termék árát. Ha nem, tájékoztatni a céget, hogy van 15 napjuk meggondolni magukat, aztán kereset lesz belőle és a bírósági szakértő valószínűleg drága lesz.
Kár, hogy végül feladta.
neet 2016.10.15. 21:10:38
Jessybátsi 2016.10.15. 21:50:29
citroen bx 2016.10.15. 22:15:55
gabors 2016.10.15. 22:58:52
Dikusz 2016.10.16. 06:22:58
Manyecska. 2016.10.16. 08:05:15
Hát biztos megérte.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.16. 13:50:48
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.16. 13:53:37
Makukula 2016.10.16. 14:07:53
Nem tudom, ahogy írtam, ajándékba kaptam a terméket.
Azért gondolom, mert Magyarországon vettem ezt a terméket egy Magyarországon (is) operáló, működő cégtől. Mivel más releváns magyarországi hatóságról nem tudok, ezért próbálkoztam velük.
Makukula 2016.10.16. 14:10:33
Üdv,
Bálint
Makukula 2016.10.16. 14:12:44
Üdv,
Bálint
Makukula 2016.10.16. 14:22:51
Üdv,
Bálint
enrico palazzo 2016.10.16. 14:24:13
Makukula 2016.10.16. 14:28:18
Üdv,
Bálint
Makukula 2016.10.16. 14:33:05
Makukula 2016.10.16. 14:36:08
enrico palazzo 2016.10.16. 14:40:25
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
bkmkik@mail.datanet.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
bekelteto.testulet@bkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
pmbekelteto@pmkik.hu
Manyecska. 2016.10.16. 15:28:57
/mellesleg mit tud 50.e-ér' tényleg súgd meg itt nekünk, a miénk csak 35 rugó volt. mennyivel jobbak a mélyebb hangok stb..? Érdemes venni? Komolyan kérdezem mert az én gyerek..izé tevém otthon folyton elkunyizza az összes fejhallgatómat! Köszi. /
Makukula 2016.10.16. 16:50:29
GiaMarie 2016.10.16. 18:19:01
lanAlaturB 2016.10.17. 08:24:42
A mozgo alaktresznek szant muanyagoknal nagyon magas minosegbiztositasi elvarasok vannak.
Ha egy atlagos mozdultra eltornek,akkor az adott peldanyt nem felelt meg ennek,es ez pillanatok alatt latszik a tores tipusabol.
Nekem is csereltek mar garanciaban hasonlo arkategoriaju fejhallgatot tores utan.
Manyecska. 2016.10.17. 08:27:15
Manyecska. 2016.10.17. 08:43:02
forrás. ON OFF
Kotit 2016.10.17. 09:55:02
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 10:08:45
2016.10.17. 10:21:16
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 10:23:54
Dikusz 2016.10.17. 10:48:42
EurósParaszt Lite 2016.10.17. 10:52:26
Dikusz 2016.10.17. 10:56:06
Ilyenkor mindig eszembe jut az a kabaréjelenet, amiben Márkus László kérdezi, hogy:
"Mi került ezen a fotelon 7200 Ft-ba?"
Manyecska. 2016.10.17. 11:01:03
EurósParaszt Lite 2016.10.17. 11:04:38
2016.10.17. 11:24:18
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 11:24:40
Egyébként egy fejhallgató szükségszerűen szar, mert a 20 herces hangokhoz nagyobb hangszóró kell, mint ami a fülesbe belefér. (A frekvencia és a hullámhossz egymásnak reciprokai.) Aki igényes audiofil, nem is használhat fejhallgatót. Szerintem.
www.autohificentrum.hu/hangszorok/hertz.php
16,5cm: 50 - 21000Hz
Tehát ha 50 Hz alá akar menni, akkor 16,5 cm-nél nagyobb füles kell. Elég hülyén is nézne ki.
De lehet, hogy hülyeségeket beszélek, majd valaki okosabb elmagyarázza.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 11:39:23
lanAlaturB 2016.10.17. 12:11:17
Igen,hulyeseget.
Azt magyaraztad meg,hogy a legmagasabb szintet nem lehet elerni vele.
Ezt elkepzelhetonek tartom,de attol meg egy 500,10000 es egy 50k forintos fules kozott elkepeszto nagy kulonbsegek vannak.
Foleg,ha 50-ert nem Beatset,hanem a hozzaszolasokban mar emlitett, 3 evesnel idosebb markakat valasztod.
Kb. olyan, mint az 51 ,82 meg a 127 cm-es tv.
Egyik sem nyujt akkora vizualis elmenyt,mint a mozi,de azert nagyon nem mindegy, hogy melyiket nezed 2-3 meterrol.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 12:17:35
Erre kérdezett rá Dikusz. Én is megköszönném, ha válaszolnál. A simán lehülyézés meg elég prosztó dolog, megjegyzem.
lanAlaturB 2016.10.17. 12:37:14
En ugyan csak annyit mondtam,h ebben a konkret ugyben beszelsz hulyeseget,de ha komplett hulyenek akarod erezni magad,engem az sem zavar :D
A tv-s pelda pont ezert jott.
Nem tudom megmagyarazni miert jobb a nagy kepernyo,egyszeruen csak sokkal jobb elmeny.
Egy jo husleves,a tokeletes kozott sem nagyon lehet szoban kulonbseget tenni,megis eg es fold a ketto.
Az is fontos tenyezo,hogy mennyire ertesz az adott terulethez.
En pl nem horgaszom,ezert valszeg nekem ugynaolyannak tunne egy otezer forintos orso,mint a felmillios.
A legegyszerubb az ha a media marktban,vagy valamelyik nagyobb aruhazban kiprobalsz egy 20-25 ezer forintnal dragabb fejhallgatot.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 12:50:15
A nagyobb TV szélesebb látószöget ad, esetleg nagyobb felbontásban, a nagyobb hangszóró mélyebb hangokat tud kiadni, esetleg erősebben, tisztábban, stb. Nem ez volt a kérdés.
Az volt a kérdés, hogy a drágább fejhallgató miben tud többet. És erre hülye válasz, hogy nézd meg a boltban.
Ha nem értesz valamihez, akkor nem pofázol bele tudálékosan, mintha értenél hozzá, pdeg segg vagy ehhez is.
soibegin_ 2016.10.17. 13:01:11
Apám! Ha te ezt bedugod a füledbe! ;)
lanAlaturB 2016.10.17. 13:05:48
Az utolso mondatodat szepen megfogalmaztad,de ha tudod,mit kene tenned,akkor miert nem koveted?
A leheto legjobb valaszt kaptad meg.
Min-max frekvencia,es erzekenyseg a fo parameterek,amiket meg szoktak adni,de az alapjan semmit nem fogsz megtudni.
Hiaba probalod ezt szimpla matekra levezetni,itt nem mukodik a dolog,valoban hallani kell.
Ha olyan egyszeru lenne,ahogy te elkepzeled,es le tudnam irni,akkor megmernek egy zongora min-max frekvenciajat, majd csinalnanak egy szintetizatort,ami pont ugyanugy szol.
Ugyanaez mehetne a Stradivarival is.
Manyecska. 2016.10.17. 13:10:34
erről tényleg most az jutott eszembe mint a Némóban amikor Dr.Glanc" megjelenik az akváriumban" /"kristálytiszta akvárum"/ a halak said/mondták: VááááÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!! :D
Még ilyet..
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 13:16:03
Nah, megoldottam, ugorgyunk!
Manyecska. 2016.10.17. 13:28:25
amindenes.blog.hu 2016.10.17. 17:31:01
holdlányka 2016.10.19. 12:48:58
Ki az az eszeveszett gyártó vagy forgalmazó, aki bármilyen törésre garanciát vállal?
Genius2 2016.10.21. 06:01:02