Az ember vesz egy tévét, aztán azt hiszi, hogy jól fog szórakozni vele, de nem, hacsak nem tekintjük azt az ördögi kört a szórakozás egy speciális formájának, amikor a "szervizben azt állítják, hogy ők tehetetlenek, mert a vevőszolgálaton múlik a dolog, ők hol a szervizre, hol a feletteseikre (műszaki osztály és társaik) hivatkoznak, újabban már a levelekre sem válaszolnak."
Tisztelt Homár!
Tavaly októberben vásároltam egy Philips márkajelzésű 43PUS7150/12 tip. tv készüléket. Mint utóbb kiderült a holland Philipsnek a nevén kívül semmi köze a tv-hez, mivel a teljes tv gyártást eladták egy kínai cégnek, így a vevőszolgálaton kívül semmi nem közös már. Sem a fejlesztés, sem a gyártás, sem a támogatás. Bár mindig megnézem vásárlás előtt a teszteket, erről nem volt semmi, csak hasonlókról, azok is csak német és angol webes oldalakon, de a márka iránti bizalom alapján mégis ezt választottam. Hiba volt.
Rögtön a vásárlás után jelentkeztek lefagyási, forrás fel nem ismerési (4k) és ki-, bekapcsolási problémák, amikor is rendre felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol is mindig megnyugtattak, hogy jön az új szoftver, cseréljem le, és majd látok csodát. Ez ment hónapokon keresztül (tényleg egyre kevesebb hiba volt), de a lefagyások maradtak, majd a nyár elején egy 4k-s forrásból jövő jelnek (műholdas beltéri) csak a kék, vagy a vörös színeit jelenítette meg, és ekkor elégeltem meg a vevőszolgálati nyugtatgatásokat és vittem el az általuk megadott Szerviz Kft.-hez a tv-t, egy szép hosszú hibalista kíséretében. Volt ugyan még egy gondom, miszerint a panel megvilágítása a szokásosnál is egyenetlenebb volt, ez a fekete háttereknél különösen zavaró volt, de valamelyest ismerve a szakmát, tudtam, hogy erre az lesz a válasz, hogy valamilyen előírásnak ez így is megfelel, tehát ne foglalkozzunk vele. Azóta több hasonló technológiával készült panelt is megnéztem, mind egyenletesebb szürkét-feketét adott.
A tv-hez mellékelt jótállási feltételekből idéznék:
A kijavítást vagy kicserélést - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A kötelezettnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
10 nap után érdeklődtem, ekkor azt a választ kaptam, hogy tart a javítás, majd később ue., majd a 31-ik napon kaptam egy e-mailt, hogy a tv átvehető.
Elmentem a szervizbe ahol gyanúsan befóliázva várt rám a készülék. Gondoltam a sérüléseket próbálják eltakarni, de nem, ilyet nem találtam, viszont kicserélték a talpat amit nem kértem, mert volt rajta egy sérülés, viszont egy olyan (feltehetőleg használt, ám sérülésmentes) talpra, amivel nem rögzült a készülék, tehát, ha hozzáértem már elfordult és nem maradt abban az állapotban (szögben), ahogy azt szerettem volna. Ezek után kértem, hogy rakják vissza az eredeti talpat, és árulják el, hogy mit javítottak. Válasz: nincs itt a szerelő és ez különben is jó, továbbá járatták a tv-t és nem találtak javítani való hibát. Kiállítottak maguknak, magukról egy szakvéleményt, hogy a tv a “gyári jellegnek” megfelelően működik és ennyi. Bátorkodtam megjegyezni, hogy ezek a hibák nem folyamatos üzemnél, hanem ki-be kapcsoláskor, bemenetváltáskor jelentkeznek, tehát a folyamatos járatás értelmetlen, viszont így tényleg nem jelentkezik a hiba, viszont így nem veszem át a tv-t, vagy javítsák meg, vagy cseréljék ki. Továbbá mit jelent az, hogy gyári jelleg. Válasz nincs.
Közben elkezdtem telefonon ill. írásban “társalogni” a vevőszolgálattal, ahol a legkülönbözőbb információkkal fárasztottak, leginkább avval, hogy kapok egy csereutalványt, de ehhez a műszaki osztálynak ami hol Csehországban, hol Romániában, hol Kínában van, attól függően, hogy kivel beszéltem, kell a hozzájárulása. A szervizben azt állítják, hogy ők tehetetlenek, mert a vevőszolgálaton múlik a dolog, ők hol a szervizre, hol a feletteseikre (műszaki osztály és társaik) hivatkoznak, újabban már a levelekre sem válaszolnak, és itt nagyjából be is fejeződik a történet.
Azt talán mondanom sem kell, hogy cserekészüléket nem ajánlottak (egy hónapig kölcsönöztem egyet némi készpénz ellenében, majd vettem egyet), a készülékért nem jöttek el és persze nem is hozták vissza bár a vevőszolgálat szerint ez 10 kg tömeg felett kötelező, sőt amikor bátorkodtam ezt is megemlíteni, akkor úgy csináltak, mintha erről először hallanának.
Természetesen úgy a 6-ik tv nélküli hét után írtam a Fogyasztóvédelemnek (Budapest Főváros Kormányhivatala....), akiktől azt a választ kaptam, hogy hatáskör hiányában nem tudnak eljárni. Akkor pontosan miért is vannak? Azt gondoltam – már az elnevezésükből adódóan is – hogy a fogyasztók védelmében, érdekképviseletükért vannak. Hát nem.
Szóval itt tartunk és most már csak cseréről lehet szó, pontosabban csereutalványról, mert ez a készülék ezekkel a hibákkal elfogadhatatlan, és szerencsére ez a típus már nincs is forgalomban (legalább is ott ahol vettem). Csak adalék a történethez, hogy – sajnos csak utóbb – találtam a neten hasonló problémákról szóló bejegyzést, aminek szintén csere lett a vége, bár a szerviz és a vevőszolgálat állítja, hogy ezek nem jellemző hibák (sőt nincsenek is), egyes vevők ezt máskép tudják. További adalék: vevőszolgálati javaslat (egy a sok közül, jellemző a hozzáértésükre): vigyem haza a készüléket és vegyem fel videóra a jelentkező hibát. Azt nem mesélték el, hogy hogy lehet felvenni egy lefagyást, egy be nem kapcsolást, egy újraindítást – teljesen áramtalanítani kell ahhoz, hogy be lehessen kapcsolni.
Csatoltan megküldöm a szervizzel ill. a vevőszolgálattal folytatott levelezést, a hibalistával együtt.
Üdvözlettel:
Róbert
UPDATE
A “Már a Philips sem a régi” címet kapott bejegyzésem közzététele előtt javult egy kicsit a helyzet, azaz elismerték a hibát (nagyon kulturáltan, de úgy adták elő, mintha szívességet tennének), és kaptam egy csereutalványt. Szerencsére nem egy másik ugyan olyan tv-t, így szépen elköszöntem a márkától és vettem egy nem Kínában gyártott, pillanatnyilag nagyon is jónak tűnő készüléket. Egyébként nem az a baj, hogy Kínában gyártanak valamit, hanem az összes többi, amit korábban leírtam.Róbert
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.03. 14:23:43
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.03. 14:24:57
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.03. 14:26:05
Terézágyú 2016.11.03. 14:27:05
Manyecska. 2016.11.03. 14:28:08
cmx85s 2016.11.03. 14:28:19
A Fogyvéd meg tényleg nem azért van, hogy a fogyasztók (álompolgárok) érdekeit védje, hanem hogy pénzt hajtson be. Ergó, csak nagy tételben elkövetett disznóságok esetén mozdulnak meg, akkor rávernek egy pár millás büntetést a vétkes cégre (jellemzően a töredékét a tisztessgtelenül szerzett haszonnak) és minden marad a régiben.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.03. 14:31:35
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.03. 14:34:08
Bezzeg a 9 éves Videotonunk (Made in Turkey) csont nélkül megy anyósomnál.
Terézágyú 2016.11.03. 14:38:40
" Ennek ilyen a gyári jellege. A Sonynak meg olyan, hogy működik,. "
Hát, a múltheti posztból nem ez derült ki :)
"Bezzeg a 9 éves Videotonunk (Made in Turkey) csont nélkül megy"
Akkor most ez azt jelenti, hogy teljesen megbízhatunk a török iparban? :)
Manyecska. 2016.11.03. 14:40:12
Terézágyú 2016.11.03. 14:44:21
nem értem.
biztosan azért, mert még sosem ettem giroszot.
sarostehen 2016.11.03. 14:46:33
Én elmondom.. kamerával.. pl a telefonodon is van.
Terézágyú 2016.11.03. 14:49:40
Valószínűleg teljesen mindegy: a szervizesek úgyse vennének figyelembe semmilyen videófelvételt...
sarostehen 2016.11.03. 14:52:46
Manyecska. 2016.11.03. 15:08:17
The Good Boy ! 2016.11.03. 15:09:40
Én nem tudom megítélni, milyenek most, mert gyerekkorom óta nem vettem Philips terméket (na jó, vagy 15 éve egy autós fejegységet), és mostanában nem is tervezem, hogy bármilyen vásárlásnál célkeresztbe kerüljenek a termékei. Pedig gyerekkorom kedvenc külföldi focicsapata a PSV Eindhoven volt, ami odahaza a hollandusoknak az, mint nekünk a videoton FC:D
230e 2016.11.03. 15:11:04
Eddig a távja ment szét, 1 hét alatt küldtek egy másikat.
Sajnos a fórumokat olvasva, a többi márka sem igazán jeleskedik a szervizelésben.
Valszeg az lehet a gond, hogy ezeken igazából nincsen mit szervizelni, max. az alaplapot lehet cserélgetni, ha éppen ad a gyártó.
The Crazy One 3om 2016.11.03. 15:13:03
ghck 2016.11.03. 15:28:06
besarock 2016.11.03. 15:33:42
Technologiailag azert haladnak korral.
prohardver.hu/teszt/fenygloria_a_nagyszobaban/ambilight.html
EurósParaszt Lite 2016.11.03. 15:51:13
@The Crazy One 3om: Rollad.
@cmx85s: hmm, nem is a régi, meg régen az volt fókuszban, mert mainstream volt eléggé. Így más szintet szoktunk meg. Gondolj csak arra, mennyit finomodott a számtech/mobilipari kijelzés. Ma már képpontok között lássuk az űrt a többéves laptopokon, meg mobilokon is. Szóval magasabban is van a mérce az olcsóbbítás mellett. Van egy Philips tv-m, nem mondom, hogy tökéletes, de a maga kategóriájában igenis jó vétel volt, önmagához is, meg az akkori társaihoz képest meg aztán kifejezetten. Egy élvezhetőbb, hibamentesebb éra persze máshol kezdődik. Dik.
The Crazy One 3om 2016.11.03. 15:52:32
EurósParaszt Lite 2016.11.03. 15:57:04
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.03. 16:19:53
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.03. 16:23:14
???
Uni1002 2016.11.03. 16:52:16
Manyecska. 2016.11.03. 17:56:36
CID.. 2016.11.03. 18:31:32
Manyecska. 2016.11.03. 18:39:13
CID.. 2016.11.03. 19:05:28
lcsaszar 2016.11.03. 21:07:23
The Crazy One 3om 2016.11.03. 21:58:57
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.11.03. 22:16:27
www.urbanlegends.hu/2005/04/spermas-girosz/
KaTe 2016.11.04. 01:09:33
besarock 2016.11.04. 06:31:52
Es ez miert hasznos info nekunk ?
Mostmar tudjuk, hogy nem hibas mind a 20 millio keszulek,amit az elmult 1-2 evben eladtak ?
besarock 2016.11.04. 06:33:03
Mit varsz egy oylan falutol,ahol az egyik legismertebb burgeres (Kapca) nincs nyitva vasarnap ?
CID.. 2016.11.04. 07:28:39
Edömér 2016.11.04. 08:24:38
Silver6300 2016.11.04. 08:49:39
Terézágyú 2016.11.04. 08:50:29
"csak iszonyatosan bonyolult a menüje. "
Igen....
2016.11.04. 09:07:36
McZozo 2016.11.04. 09:17:59
De en pl Phillipset evek ota nem is lattam muszaki boltba. Lehet ez az oka, amit a posztolo ir.
Manyecska. 2016.11.04. 09:24:04
besarock 2016.11.04. 10:08:27
Ennyi barmsagot ilyen rovid hozzaszolasban nem konnyu osszehozni.
gratula.
A Samsung-Lg hogy alkot triumviratust a naluk 1.5 dragabb sonyval ?
Facelessbook · www.dont.think.so 2016.11.04. 12:25:33
Manyecska. 2016.11.04. 12:49:40
Manyecska. 2016.11.04. 12:55:12
CID.. 2016.11.04. 13:27:44
@Manyecs: meg kellett küzdeni a kispárnáért? Hát pucsítottál volna rendesen :D
Reactor 2016.11.04. 13:58:59
"...mivel a teljes tv gyártást eladták egy kínai cégnek..."
Nos, innentől nem volt több kérdésem.
Manyecska. 2016.11.04. 14:03:03
CID.. 2016.11.04. 14:49:04
Facelessbook · www.dont.think.so 2016.11.04. 16:57:42
Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2016.11.10. 13:02:12
Sam Crow 2017.01.18. 19:08:59
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.18. 19:29:19
Már nincs Márka Németo.-ban, Euró van.
Sam Crow 2017.01.18. 21:02:38