Vagy Mike él folyamatos pechszériában, vagy a UPC-nek tényleg megvan az a szokása, hogy időnként megpróbál a hűségidővel rendelkezők esetében is díjat emelni, eufémisztikusan mondva: módosítani. Mike nem hagyta annyiban a dolgot, és volt is, hogy sikerült valami köztes megoldást találnia. Aztán volt, hogy nem. Utóbbi sztoriból az tök jó rész, amikor az ügyfélszolgálatos azt mondja neki, hogy neki nincs ideje a mellékletekkel együtt több száz oldalból kikeresgetni a vonatkozó részt, de vásárlók könyvét nem ad, mert az nem ilyesmi helyzetekre való. Aha.
Kedves Homár!
Alapvetően kellemes hangulatban telt még valamikor a tavalyi év nyarán a szerződés hosszabbításunk a UPC-nél. Egy kuponos akció keretén kedvezőbb feltételeket sikerült elérnem, ezért alá írtam újabb 2 évet.
Az első bosszantó húzásukra decemberben került sor. Bár élő szerződésünk volt, mégis megpróbáltak árat emelni, mindenféle előzetes tájékoztatás nélkül. Első körben e-mailben próbáltam rendezni velük az ügyet, ez nem sikerült, az indoklás a következő volt:
A díjváltozás oka a TV2 és az RTL csatornáinak fizetőssé válása... A díjváltozás oka nem általunk kezdeményezett emelés, hanem külső hatás.
Ezt nem tartottam korrekt magyarázatnak, hiszen én sem folytathatok szerződésszegő magatartást külső hatásra hivatkozva. Bementem tehát az Árkádban lévő ügyfélszolgálatra. Ott, egy órás küszködéssel, sikerült kiegyeznünk abban, hogy amennyiben ismét alá írok 2 évet, úgy visszatérnek az emelés előtti havidíj számlázására. Belementem.
Eltelt ismét egy fél év. Megint próbálkoznak, már menetrend szerűen. A legutóbbi számlámon visszavonták az e-pack kedvezményt. A kezdetektől fogva elektronikus úton fizetjük a számlánkat, igaz, néhány nap késéssel.
A decemberben tapasztaltak után kihagytam az e-mailes megkeresést, egyből a boltba mentem. Itt azt a tájékoztatást kaptam, hogy a szóban forgó kedvezményt már csak akkor kapom meg, ha pontosan is van fizetve a havidíj. Állítólag ez már régóta így van, csak most keményítettek be. Az Úr aki ezt mondta, annyit hivatkozott az ÁSZF-re, hogy adta magát a kérésem felé: keresse ki nekem ezt a részt, mutassa meg, valamint adjon tájékoztatást a feltétel bevezetésének dátumáról. Nagyjából 20 perc keresgélés után kijelentette, hogy nem találja, mellékletekkel együtt több száz oldalról van szó, neki nincs ideje ezt keresgetni. Nagyjából erre a válaszra számítottam, közöltem vele, hogy a szerződéskötéskor Nekem sem volt időm minden oldalt végigolvasni, valamint szóbeli tájékoztatást sem kaptam erről a szabályról. Kértem, hogy találjunk valamilyen megoldást a kialakult helyzetre - pl. változtassunk a számlázási cikluson -, ugyanis nem szándékozom 12 hónapért 13-at fizetni.
Sajnos, úgy alakult hogy semmilyen megnyugtató választ nem adott erre a panaszra, ezért jeleztem az Úr felé, hogy szeretnék bejegyzést írni a vásárlók könyvébe. Hosszú percekig keresték, majd meglett, de végül nem engedték hogy írjak bele, az ugyanis szerintük nem erre a célra van tartva. Felajánlotta, hogy írásos panaszt tehetek, ott helyben. Ezt meg is tettem, most várom a választ, ami valószínűleg a több száz oldalas ÁSZF-re fog hivatkozni. Ha szerencsés vagyok, talán valamelyikük meg is találja a hivatkozott pontot.
Az azonban egészen biztos, hogy ezek miatt több hosszabbítás nem lesz a céggel. Tudom, egyikük sem a lojalitásáról híres, de mégis, hátha.
Üdv.
Mike
UPDATE
A posztot eküldtük a UPC-nek, ezt válaszolták rá:
Kedves Homár!
Mike két témát is felvet levelében, amelyekre szép sorjában most válaszolunk is:
Az RTL Klub és a TV2 programdíja miatt elkerülhetetlen tavalyi áremelés sajnos valóban érintette a határozott idejű szerződéssel rendelkező ügyfeleinket is. Minderről részletes írásos tájékoztatást küldtünk mindenkinek, és amint Mike példája is mutatja, amennyiben lehetséges volt, igyekeztünk egyéb kedvezményekkel kompenzálni előfizetőinket.
Az e-pack kedvezménnyel kapcsolatban mindenütt egyértelmű tájékoztatást adunk arról, hogy a kedvezmény igénybevételének egyik feltétele az, hogy az ügyfél határidőre befizesse a számlát. Jó hír, hogy egy késés miatt csak egy havi kedvezményről maradnak le a feledékenyek, és ha a következő számlát időben befizetik, akkor legközelebb természetesen már újra az alacsonyabb összeget látják majd a számlán.
Üdvözlettel,
UPC Magyarország
UPDATE 2.
Megkérdeztük tanácsadóinkat is a dologról:
Kedves Mike!
A UPC Magyarország Kft. (székhelye: 1095 Budapest, Soroksári út 30-34. sz. Haller Gardens) jelenleg hatályos általános szerződési feltételeit (ÁSZF, itt: https://www.upc.hu/pdf/catv_ASZF_20170628.pdf) és annak az akciók részletes leírását tartalmazó 10. számú mellékletét (Melléklet, itt: https://www.upc.hu/pdf/ASZF_10_szamu_melleklet_20170628.pdf) áttekintve megállapítható, hogy a UPC ePack kedvezmény (-500 Ft/hó) igénybevételének feltétele a számlák papíralapú küldése helyett az elektronikus számlázás választása és elfogadása, illetve a számlák elektronikus úton való, határidőre történő befizetése. A kedvezmény utólag, a következő havi előfizetési díjból kerül jóváírásra. Bármely feltétel nem, vagy késedelmes teljesítése esetén a UPC ePack kedvezmény a következő havi számlában nem kerül jóváírásra, a kiesett hónapra vonatkozóan utólag sem érvényesíthető. A kedvezmény a feltételek ismételt fennállása esetén további intézkedés nélkül ismét igénybe vehető. (Melléklet 1. oldal, 2.2. pont)
A leveledben írtak alapján megoldást jelenthet számodra a számlázás gyakoriságának megváltoztatása. Az ÁSZF 33. oldalán található 7.1.3. pontban foglaltak szerint a számlázás történhet havonta, félévente és évente az előfizető választása szerint, amelyre tekintettel javasoljuk, hogy kérd a szerződés közös megegyezéssel történő módosítását a szolgáltatótól.
A szolgáltató minden esetben köteles a panasszal kapcsolatos álláspontját és intézkedéseit indokolással ellátva írásba foglalni, és a fogyasztónak a panasz beérkezését követő 15 napon belül megküldeni, kivéve, ha a fogyasztó panaszát szóban közli és a vállalkozás az abban foglaltaknak nyomban eleget tesz. Ha a panaszra a törvényes határidőn belül nem érkezik a szolgáltató részéről írásbeli, indokolással ellátott válasz, lehetőséged van a panaszkezelés szabályainak megszegése miatt az illetékes járási hivatal fogyasztóvédelmi osztályán eljárást kezdeményezni a céggel szemben.
Ha a szolgáltató eljárását nem tartod jogszerűnek, lehetőséged van az előfizetők érdekeinek védelme körében általános hatósági felügyeleti és piacfelügyeleti szervként eljáró Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordulni, amely ellenőrzi az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályok elektronikus hírközlési szolgáltatók általi betartását, és eljár azok megsértése esetén. Panasszal élhet a Média- és Hírközlési Biztosnál az az előfizető, akit az elektronikus hírközlési szolgáltatás igénybe vétele során érdeksérelem ért, vagy akinél az érdeksérelem bekövetkezésének közvetlen veszélye áll fenn. A panaszt írásban kell benyújtani postai úton, illetve a Média- és Hírközlési Biztos honlapján található űrlapon, amennyiben az előfizető rendelkezik ügyfélkapus azonosítóval. Lehetőséged van továbbá az előfizetői szerződésből eredő vita esetében a panasz szolgáltató általi elutasítása esetén az illetékes békéltető testülethez fordulni.
Amennyiben egyéb kérdésed merülne fel az ügyben, állunk rendelkezésedre az alábbi elérhetőségeinken. Bízunk benne, hogy válaszunkkal hozzásegítettünk az ügy mielőbbi, hatékony megoldásához.
Felhasznált jogszabály:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről
UPDATE
Mike olvasta a UPC válaszát, és reagálni szeretett volna rá.
Kedves Homár!
Köszönöm hogy megosztottátok a történetet. Látom a cég válasza is megérkezett időközben. Néhány észrevétel ezzel kapcsolatban:
Mike két témát is felvet levelében, amelyekre szép sorjában most válaszolunk is:
Három az, ha a vásárlók könyvét érintő témát is ide soroljuk, de haladjunk szépen, sorjában.
Az RTL Klub és a TV2 programdíja miatt elkerülhetetlen tavalyi áremelés sajnos valóban érintette a határozott idejű szerződéssel rendelkező ügyfeleinket is. Minderről részletes írásos tájékoztatást küldtünk mindenkinek, és amint Mike példája is mutatja, amennyiben lehetséges volt, igyekeztünk egyéb kedvezményekkel kompenzálni előfizetőinket.
Hogy igyekeztek volna kompenzálni, erős túlzás. Ahogy azt már említettem, első körben emailben jeleztem kifogásomat az emeléssel kapcsolatban, ez nem vezetett eredményre. Személyes ügyintézés során nagyjából másfél óra után sikerült megoldást találni. Én úgy gondlom, hogy az igyekvés az, ha ezt alapból felajánlották volna, nem pedig letuszkolni próbálják a torkomon. Még annyit tennék hozzá ehhez, hogy a cég is - és néhány poszter is - nagyvonalúan átsiklik afelett, hogy a havidíj módosításról semmilyen tájékoztatást nem kaptam, végül a kedvezményt is emiatt ajánlották fel.
Az e-pack kedvezménnyel kapcsolatban mindenütt egyértelmű tájékoztatást adunk arról, hogy a kedvezmény igénybevételének egyik feltétele az, hogy az ügyfél határidőre befizesse a számlát. Jó hír, hogy egy késés miatt csak egy havi kedvezményről maradnak le a feledékenyek, és ha a következő számlát időben befizetik, akkor legközelebb természetesen már újra az alacsonyabb összeget látják majd a számlán.
A szerződéskötéskor és a módosítások alkalmával is jeleztem az ügyintézőnek azt, hogy számomra nem ideális ez a számlázási ciklus, a hátáridőt követően tudom csak kiegyenlíteni a számlát. Akkor azt a tájékoztatást kaptam, hogy ez nem jelent problémát, néhány nap csúszás akárkinél előfordulhat. Ezt erősíti meg a legutóbbi ügyintéző is: "most keményítettek be". Ha ez így van, és nem az 500 Ft / késedelmes előfizető többletbevételre pályáznak, akkor az lett volna lojális, ha a szigorításról hírt kapunk. Megjegyezném, hogy a cég által belinkelt hivatkozás nem ÁSZF-re, vagy annak valamelyik mellékletére mutat, csak egy internetes oldalra.
Beszédes az is, hogy a cég nem reagál a vásárlók könyvével kapcsolatos mulasztásra: a dolgozói nem tudják hogy hol kell keresni, majd amikor hosszas keresgélés után megtalálják nem teszik lehetővé a bejegyzést.
Úgy gondolom, a felvetett témákban a cég eljárása nem etikus, és a legkevésbé sem ügyfélbarát, válaszukban pedig több a félrebeszélés, mint a használható információ. Egyre biztosabb, hogy a szerződés lejáratát követően lemondom a szolgáltatásaimat és mást keresek. A történetem tanulsága talán az lehet, hogy ha van egy megbízható szolgáltatód, aki partnerként is kezel, nem biztos hogy jó döntés ott hagyni pár száz forint kedvezményért, kicsit gyorsabb internetért, vagy néhánnyal több tv csatornáért. Kérdés, hogy van-e ilyen?
Üdvözlettel:
sm
.Manyecska 2017.07.10. 10:36:04
Tehetséges ugandai buzi 2017.07.10. 10:45:53
Mu-ha-ha!
Dr. Archivum Pál 2017.07.10. 11:02:09
Sáros Hilda 2017.07.10. 11:19:33
Bendeguz.. 2017.07.10. 11:24:02
nyúúlacska 2017.07.10. 11:30:12
Dezsike 2017.07.10. 11:45:31
kettős mérce 2017.07.10. 11:51:03
Permetező 2017.07.10. 12:12:58
Ügyfėlszolgálatos evangėliuma 43/8
Csipyke 2017.07.10. 12:20:36
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.07.10. 12:35:56
Dr. Archivum Pál 2017.07.10. 12:38:58
szemétpasi 2017.07.10. 12:53:49
Csipyke 2017.07.10. 12:55:06
Dr. Archivum Pál 2017.07.10. 13:01:18
.Manyecska 2017.07.10. 13:31:43
Kondom Keselyű 2017.07.10. 14:09:03
A boltosnak ebbe semmilyen beleszolasa nincsen.
Majd a megfelelo hatosag eldonti,hogy a panasz rajuk tartozik-e.
.Manyecska 2017.07.10. 14:21:39
Sajt_kukac 2017.07.10. 15:29:37
Bankotsu Mester 2017.07.10. 15:43:15
@szemétpasi: Erre én is kíváncsi lennék. Volt itt nemrég egy poszt tán valami Csaba ment zárás előtt kasszázni a ruhaboltban és addig húzták az időt, hogy lejárt a nyitvatartás és arra hivatkozva nem akarták kiadni a vásárlók bibliáját.
Baluci 2017.07.10. 16:02:19
Mondtam, rendben, mutassák meg ezt a pontot az ÁSZF-ben. Néma csönd...
Közöltem, hogy ameddig ezzel nem szolgálnak, addig én ezeket az 500 forintokat nem fizetem pluszban!
Most itt tartunk, kiváncsi vagyok mi lesz a vége...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.07.10. 16:21:24
Fogsz két embert, akik hasonló módon be vannak pöccenve a szolgáltatóra. Megkéred őket, hogy a helyszínen a4-es papírra skiccelt "Jegyzőkönyv" elnevezés alá felvett tényállást aláírásukkal és adataikkal hitelesítsék, majd az illetékes jegyzőhöz, valamint a fogyasztóvédelmi sóhivatalhoz egy-egy másolatban elküldöd a dokumentumot. A sóhivatal a megkentség fokától függően fogja leszarni, vagy bírságolni a céget. A jegyző meg elvileg még akár be is csukhatja a bótot, de nem hinném, hogy foglalkozik majd vele.
2017.07.10. 18:04:00
- Öld meg nékem fiad Izsákot!
és Ábrahám mondá:
- Nem hallak jól, beszélj bele a légy szíves a mikrofonba!
és az Úr mondá:
- Jaj ne haragudj, így most jobb? egy-kettő-egy-kettő, Jerry vedd lejjebb a basszust.
CID.. 2017.07.10. 20:08:37
@Dezsike: Nem értem a problémdat Dezső, kapsz két számlát, ha éppen finanszírozási gondjaid vannak, csak az egyiket kapcsolják ki. Azért arra várjál pár emberöltőt, hogy a DIGI-nek mobilszámlát is kellfizetned, amot egyben kapsz a TV, vezetékes net, drótos telószólgáltatásaoddal.
Beerhead 2017.07.10. 21:30:56
mellékvágány 2017.07.11. 09:18:24
Vincenzo6 2017.07.11. 09:23:43
octy 2017.07.11. 09:34:52
A Vásárlók Könyvét viszont oda KELL adni, ellenkező esetben helyszínről felhívni a fogy.védelem kirendeltségét - ha még meg nem szüntették az egészet. Vagy felvenni mobillal a párbeszédet, amelyben nem adják oda és utána közölni, hogy akkor most felsőbb vezetésnél panasz+fogy.véd bejelentés.
Artie 2017.07.11. 10:22:47
paragrafus 2017.07.11. 12:04:49
És ilyen csomagom van, amelynek keretében fizetem mind a hármat.
A poén az egészben, hogy egyáltalán nincs is telefonom, de azért a csomag részeként fizetem a nem létező telefondíjat. Mert az UPC szerint így olcsóbb.
De ezt valahogy sehogysem tudom megérteni, hogy ez hogyan lehetséges.
Ha két szolgáltatás helyett hármat fizetek (egy olyan harmadikat, ami nem létezik)? akkor így a három szolgáltatás díja olcsóbb, mintha csak a két létező szolgáltatásért fizetnék önállóan.
Valaki fejtse meg ezt nekem.
paragrafus 2017.07.11. 12:07:48
A Polgári Törvénykönyv szerint a szerződés lényeges feltételeiről a feleknek KÖZÖSEN kell megállapodni. A fizetési határidő egy ilyen lényeges feltétel.
Na már most: ha a szolgáltató egyoldalúan határoz meg fizetési határidőt, amely nem közös megállapodás tárgyát képezte, akkor az a fizetési határidő nem releváns, ahhoz jogkövetkezmény nem köthető. Az ügyfelet meg nem köti. Az a határidő nem határidő.
paragrafus 2017.07.11. 12:16:19
Ugyanis a szerződési feltételekről a feleknek KÖZÖSEN kell megállapodniuk. Az ÁSZF-et a szolgáltató egyoldalúan határozza meg, abba az ügyfélnek semmilyen beleszólása nincs. Ezért is az ÁSZF az ügyfélre nézve relevanciálval nem bírhat.
Azt szokták mondani, hogy szerződéskötéskor az ügyfél aláírta, hogy elfogadta.
Nos, egyrészt az aláírásával nem kifejezetten az ÁSZF-et fogadta el. Másrészt, az ügyfélnek nincs semmilyen lehetősége arra, hogy a szerződésbe bármit is beleírjon, kihúzzon belőle bármit is, vagy éppen átfogalmazzon. Vagy aláírja, vagy nem.
Csakhogy ez így sérti a felek egyenjogúságának elvét.
Ahogy az Alkotmánybíróság korábban megfogalmazta (amikor még szakmai alapon mnűködött): a szerződésben a szerződő felek azonos jogokkal és kötelezettségekkel rendelkeznek. Vagyis: mindazok a jogok, amelyek megilleti az egyik felet, meg kell, hogy illessék a másikat is. Az a szerződés, amelyik vonatkozásában az ügyfélnek csak annyi joga van, hogy vagy aláírja, vagy sem, de ezt meghaladóan nem szólhat bele a szerződésbe, nem felel meg a felek egyenjogúsága elvének, következésképp az ilyen szerződés törvénytelen.
Mindebből az is következik, hogy az ÁSZF nem közös megállapodás tárgyát képezi a szolgáltató és az ügyfél között, ezért az ilyen ÁSZF (a tartalmától függetlenül) törvénytelen. Hiszen az kizárólag csak a szolgáltató egyoldalú deklarációját tartalmazza.
Karipapa01 2017.07.11. 13:09:49
Hmmmm.... A dolog úgy van, hogy az ügyfél az aláírásával elfogadja az ASZF-et, hiszen azért írja alá.
Másrészt: az ügyfélnek nem kötelező elfogadnia a szerződést. Ha nem tetszik neki akkor nem írja alá, és keres másik szolgáltatót, akinél számára kedvezőbbek a feltételek.
Harmadrészt: ha aláírta, akkor be kell tartania a szerződésben foglaltakat, hiszen az aláírásával igazolja, hogy megértette és elfogadta. Ha viszont ezzel is problémája van, akkor a szerződéskötéskor vegye igénybe ügyvéd segítségét.
Tele_Maus Nonprofit Consulting · www.tele-maus.hu 2017.07.11. 13:36:33
DAnna 2017.07.11. 15:21:40
DAnna 2017.07.11. 15:26:01
De mondjuk elgondolkodtató a példa. Ha a UPC árat emelhet azért, mert egy TV adó drágult, akkor én árcsökkentést kérhetek, ha csökkentették a fizetésemet? :) Ez meg kellett volna kérdezni tőlük.
Karipapa01 2017.07.11. 15:28:29
paragrafus 2017.07.11. 16:52:28
..."A dolog úgy van, hogy az ügyfél az aláírásával elfogadja az ASZF-et, hiszen azért írja alá".....
Ez nagy tévedés! Az ügyfél azért megy a szolgáltatóhoz, mert a szolgáltatását akarja, nem az ÁSZF-et. Ezért is az ügyfél valójában a szolgáltatást fogadja el.
...." Másrészt: az ügyfélnek nem kötelező elfogadnia a szerződést. Ha nem tetszik neki akkor nem írja alá, és keres másik szolgáltatót, akinél számára kedvezőbbek a feltételek"....
Ez nem egészen így van. Nemcsak azért, mert ezen a törvénysértő gyakorlaton alapul az összes szolgáltató szerződéses jogviszonya, tehát senki sem talál olyan más szolgáltatót, amelyik ettől eltérő gyakorlatot folytatna.
Éppen ezért alaphelyzetben az ügyfél valójában nem a szerződést fogadja el (alaphelyzetben), hanem a nyújtott szolgáltatást. Amihez a szolgáltató mintegy árukapcsolásként hozzákapcsolja a saját feltételeit is.
....." Harmadrészt: ha aláírta, akkor be kell tartania a szerződésben foglaltakat, hiszen az aláírásával igazolja, hogy megértette és elfogadta. Ha viszont ezzel is problémája van, akkor a szerződéskötéskor vegye igénybe ügyvéd segítségét"....
Hm! Jó vicc! Én magam is joggal foglalkozom elég régóta.
Az aláírásával nem azt igazolja az ügyfél, hogy a szerződésben foglaltakat elfogadja, mert nincs e tekintetben választási lehetősége. Úgy is mondhatnám, hogy a szolgáltatók mindegyike gyakorlatilag megzsarolja az ügyfelet: vagy aláírod a szerződést, vagy nem kapsz szolgáltatást. És minden szolgáltató ezt csinálja.
De ha ezt az ügyfél esetlegesen nem fogadná el, akkor semmilyen szolgáltatást sem tudna igénybe venni, mivel - mint már mondottam - kivétel nélkül minden szolgáltató ezt a gyakorlatot folytatja.
És mivel az ilyen szerződések kivétel nélkül mindenben csak a szolgáltató akaratát jelenítik meg, az ügyfél jogai és érdekei nem érvényesülhetnek, ezért az ilyen szerződések törvénytelenek.
Megjegyzem, ezek a szerződések akkor is törvénytelenek, ha az ügyfél aláírja, mivel egy törvénysértő szerződés akkor is törvénysértő marad, ha azt a felek kölcsönösen aláírták. A kölcsönös elfogadás nem teszi törvényessé a törvénytelenséget.
Az pedig nem valósítja meg a felek egyenjogúságának elvét, hogy a szolgáltató egyoldalúan megfogalmazza a szerződés minden pontját, betűjét, majd ezt az ügyfél aláírja (mert nem tehet mást, ha szüksége van a szolgáltatásra), ezért az ilyen szerződés akkor is törvénysértő, ha azt a felek kölcsönösen aláírták.
cso zsi 2017.07.11. 20:23:23
Karipapa01 2017.07.11. 21:25:19
"Az ügyfél azért megy a szolgáltatóhoz, mert a szolgáltatását akarja, nem az ÁSZF-et. Ezért is az ügyfél valójában a szolgáltatást fogadja el. "
- Az Általános Szerződési Feltételeket nem is lehet megrendelni, mint szolgáltatást. Ez csak egy feltétel, ami a szolgáltatáshoz tartozik, tehát az ügyfél vagy elfogadja, vagy nem. Ő dönt.
"Nemcsak azért, mert ezen a törvénysértő gyakorlaton alapul az összes szolgáltató szerződéses jogviszonya, tehát senki sem talál olyan más szolgáltatót, amelyik ettől eltérő gyakorlatot folytatna. "
- Természetesen minden szolgáltató használja az ASZF-et, hiszen erre törvény kötelezi. Nem is tehetné meg, hogy figyelmen kívül hagyja.
"...ha ezt az ügyfél esetlegesen nem fogadná el, akkor semmilyen szolgáltatást sem tudna igénybe venni, mivel - mint már mondottam - kivétel nélkül minden szolgáltató ezt a gyakorlatot folytatja."
- Ez esetben több szolgáltató van a piacon versenyhelyzetben. Mindegyik szerződik valahogy. Ezen szerződések két részből állnak:
1. Általános részből, melyet minden szolgáltató kötelezően használ.
2. Specifikus részből, ami a konkrét szolgáltatásra vonatkozik.
Esetleges kartellgyanú esetén a magyar jog lehetőséget biztosít a felülvizsgálatra.
És végül:
"...az ilyen szerződés akkor is törvénysértő, ha azt a felek kölcsönösen aláírták."
- Nocsak-nocsak! Az ügyfél is törvényt sért?
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.07.11. 22:39:30
De például alapithatsz te is telekom céget, hiszen nincs megtiltva a vállalkozás. Az egyenjogúság elve alapján...
Márk Svidró 2017.07.13. 00:10:09
Kotit 2017.07.13. 01:16:29
Sluck Ödön 2017.07.13. 14:13:18
Karipapa01 2017.07.13. 21:55:25