Tékozló Homár

Jön a csomag, megy a pénz

2017.08.03. 14:36 | Homár Hilda | 30 komment

dhl.jpg

Joe lendületes stílusa alapján elég cifrák lehetettek azok a mondatok, amik előtörtek belőle, amikor kiderült, hogy a szállítási díjon túl is egy csomó mást is kell fizetnie a DHL-nek, mert "elveszik azt a pénzt, ami a NAV-nak jár PLUSZ kérnek még annál is többet, hogy garantálják, hogy a NAV megkapja a pénzemet!" .

Hali,

nem húzom sokáig fölöslegesen az időtöket, így röviden csak a nyers sztorit mesélem el.

A történet főbb elemei: 

vettem a GearBest-en egy cuccot, aminek az értéke 28 USD volt. Voltam olyan barom, hogy gyors kiszállítást kértem; ez a DHL(EXT). Nyilván pénzbe került, de összességében még így is 45 USD alatt volt az egész tótumfaktum (normál, ingyenes szállítással 30 nap a kiszállítás ideje, így 3-7 nap).

A cucc meg is érkezett az országba, majd a DHL értesített, hogy jó lenne nekik valamilyen papír, mert valamit kapni fogok. Tippre azt gondoltam, hogy ez a kínai kütyü lesz, így elküldtem nekik a PayPal számlát és a vásárlást igazoló egyéb papírokat. 

Ezek után jött a hidegzuhany, vagy forró víz - kinek melyik a képletesebb vizuális élmény -: kiszámolta ügyesen a DHL, hogy fizessek 4.970 Ft Áfát, ami megy tovább a NAV-nak - amivel egyébként semmi bajom, ezzel számoltam is - ÉS nekik további 5.990 Ft un. szolgáltatási díjat, melyet azért kérnek el, hogy garantálják a NAV-nak a közteher megfizetését.

Még egyszer leírom, mert nekem is kétszer kellett értelmeznem a mondatot: elveszik azt a pénzt, ami a NAV-nak jár PLUSZ kérnek még annál is többet, hogy garantálják, hogy a NAV megkapja a pénzemet!

a teljes levél szövege változtatás nélkül így néz ki:

Tisztelt Ügyfelünk!

Ezúton értesítjük, hogy az Ön részére érkezett import küldemény vámkezelése befejeződött.

A mellékelt tájékoztatóban megküldjük a vámkezeléshez kapcsoldó kalkulációt, valamint a csatolt tájékoztatóban feltüntetett a NAV által kiszabott és a futárnak fizetendő összegeket.
A fizetendő összeg a NAV által kiszabott közetherből (vám és/vagy ÁFA) valamint a DHL által nyújtott szolgáltatási díjból (mely nem szállítási díj) tevődik össze. A szolgáltatási díj (5.990,-HUF) a DHL által adott biztosíték nyújtáshoz kapcsolódik, mely a NAV által kiszabott közteher garanciájaként szolgál.

Küldeménye kiszállítása várhatóan a következő munkanapon fog megtörténni.

Üdvözlettel:
DHL Express Magyarország Kft. 

Inkább nem írom ide azt a kacifántos mondatot, amely a hangszálaimból tört föl a számon keresztül, mert még Mucsi Zoltán azt gondolné, hogy valamelyik szösszenetét idéztem, pedig csak a zsigeri gyűlölet tolult a torkomra.

Tanulságképpen csak annyit javasolnék külföldről vásároló ismeretlen honfitársaimnak, hogy ahol azt látják, hogy DHL, még a közelébe se kattintsanak a szállítási módnál. Inkább bírják ki türelemmel azt a 23 nap plusz időt, minthogy ennek a tróger cégnek fizessenek bármit is, ami csak a lenyúlásról szól.

Üdv:

Joe

Na, és, ha mindenki elképzelte Joe kacifántos mondatát, olvassa el, hogy mit mond a jog:

Kedves Joe!

A DHL Express Magyarország Kft. weboldalán található „vámra és adókra vonatkozó tájékoztató címzettek számára” (továbbiakban: Tájékoztató) 3-2. pontjában foglaltak alapján a vállalkozás a vámérték alátámasztásának érdekében bekéri Tőled a termék ellenértékének kifizetéséről szóló igazolást (pl. PayPal, banki kivonat) vagy a termék megrendelésének visszaigazolást.

A 4. pontban foglaltak szerint a vállalkozásnak a NAV felé biztosítania kell a vámteher megfizetését, és a vállalkozás a vámteher biztosítására/megfizetésére vonatkozó engedélyeinek felhasználása alapján, a kiszabott közteher 2,5 %-át, minimum 5.990,- Ft + ÁFA összeget jogosult számlázni küldeményenként.

A vállalkozás leírása szerint a szolgáltatásuk nyújtására azért van szükség, hogy az árura vonatkozó kiadhatósági üzenetet megkapják a NAV-tól. A Tájékoztató szerint a szolgáltatás ÁFA köteles, azonban az import vámeljárással kapcsolatban felmerülő szolgáltatások ÁFA vonzata a vámigazgatási döntés során meghozott határozatban kerül közlésre, így a szolgáltatást ennek megfelelően ÁFA mentesen számlázzák.

Magyarul eléggé úgy tűnik, hogy cifrázhatjuk a mondatokat, de jogos a DHL követelése. Ez alapján a cikk alapján, a FedEX és UPS is él ezzel a lehetőséggel egyébként, igaz eltérő mértékben. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick-son 2017.08.03. 14:48:17

Aha, mert a vám ügyintézés az ingyen van. A dhl -t ostromolják a képzett munkavállalók, hogy ezt ingyen csinálhassák.

Josi01 2017.08.03. 14:54:34

Hol itt a probléma?
A DHL sem ingyen végzi a vámkezelést. (az más kérdés, hogy sok amit kérnek)
A posta kb 2-3 ezer ft-ot szokott ezért elkérni.
Ha a termék 20 € fölött van akkor Áfa-t kell fizetni.
Ha ilyen 3 betűs szállítócéget választasz (TNT, UPS, stb.) akkor minden esetben vámkezelésre kerül a holmi 20€ értékhatár felett.
Ha sima postával kérted volna, az esetek nagy részében simán megúszod fizetés nélkül.
Majd legközelebb jobban átgondolod, hogy kell-e ilyen gyorsan az, amit megrendeltél.

csomagos 2017.08.03. 15:00:18

Az idézett link nem működik. Ha más irányból rákeresek, szó sincs semmiféle plusz díjról.
www.dhl.hu/hu/expressz/vamugyintezes/vam_es_adoterhek/vam_adok_cimzett.html. "A terméket abban az esetben áll módunkban átadni Önnek, ha a DHL részére a vám és adó összegét megfizeti."

csomagos 2017.08.03. 15:03:29

Nem az a baj, hogy a DHL pénzt kér a szolgáltatásáért, hanem az indoklás! "A 4. pontban foglaltak szerint a vállalkozásnak a NAV felé biztosítania kell a vámteher megfizetését, és a vállalkozás a vámteher biztosítására/megfizetésére vonatkozó engedélyeinek felhasználása alapján, a kiszabott közteher 2,5 %-át, minimum 5.990,- Ft + ÁFA összeget jogosult számlázni küldeményenként."

Nick-son 2017.08.03. 15:20:28

@csomagos: na és? Még egy dhl erőforrásai se végtelenek és valószínűleg nem vacak pendrájvok, meg ócska kínai telefonok egyesével mazsolázgatásával gondolja felhasználni, hanem kicsit komolyabb árukkal, mert egy konténernyi cuccot is kb. ugyanannyi munka vámolni. Akinek ez nem fér bele megy máshova. Mondjuk a postához. Legfeljebb soha nem kapja meg a küldeményt. Kb. ennyi erővel itthon is megkapja garanciával boltból.

ghck 2017.08.03. 16:24:42

"Nem az a baj, hogy a DHL pénzt kér a szolgáltatásáért, hanem az indoklás!"
Így van! Arra hivatkozva kéri el a pénzt, hogy fedezetet biztosítanak arra, hogy *előbb* kifizessék a vámot és áfát, mint hogy tőled beszednék a pénzt. A baj az, hogy neked NEM adják ki előbb a terméket, minthogy kifizetnéd a pénzt! Az a baj, hogy nincs lehetőséged NEM élni ezzel a "lehetőséggel".

NAV tolmács 2017.08.03. 16:40:21

A DHL és egyéb szállító cégek mindig vámkezeltetnek, amennyiben a cucc értéke eléri az értékhatárt. Az most 22 Euro. Az első esetnél mindenki megtanulja, nekem ez 10 éve történt.

Darth Revan 2017.08.03. 16:48:04

szep penzt ker a vamkezelesert a dhl.

akartam venni egy jobb fajta kameras szemuveget, konkretan a pivothead SMART Architect Edition neztem ki magamnak.
de szallitassal, vamkezelessel, ir afaval mar baromira nem eri meg.

hasznalom az amazonon vett kinai vackot. HD-snak ugyan ez is HD-s, de a kepminoseg vacak, a feheregyensulyrol nem is hallott, a time stamp kikapcsolhatatlan, az audio pedig hasznalhatatlan. de legalabb olcso volt :D

nagyzee 2017.08.03. 17:12:54

hmm. sokszor rendeltem mar DHL szallitassal. vamot+AFa- t magam fizetem be a VPOP altal megkuldott hatarozat alapjan ( vampenztari befizetes). Ez kb 4 ora alatt megjelenik a VPOP szamlan es ok kiadjak az arut a DHL-nek, akik meg elhozzak nekem . Semmi felar nincs, csak a banki koltseg, ami a vampenztrari befizetes szolgaltatasra rakodik, parszaz Ft.

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.08.03. 19:35:11

Erdekessegkeppen megjegyeznem, hogy, ha csak a PayPal bizonylatot es a vasarlast igazolo egyeb papirokat kuldte be a tisztelt poszter, akkor a DHL nem kovetelhette volna az 5990Ft-ot. Az ilyen vamkezeleshez ugyanis mindig ki kell tolteni egy eseti vamkezelesi megbizast (ha nincs az ugyfelnek allando megbizasa), ami alapjan a szallito ceg a vamkezelest megteszi. Ha itt azt a rubrikat jelolte be, amiben megbizza a DHL-t, hogy ezt vegezze el, es alairva visszakuldte, akkor sajnos nincs mit tenni. Az alairas felett ugyanis ott van, hogy a szerzodesi felteteleket elfogadta es tudomasul vette. A FedEx es a posta annyival normalisabb, hogy a vamkezelesi megbizason rajta is van, hogy ok ezt mennyiert csinaljak, a DHL-nel pedig jo melyen el van rejtve a weblapjukon.

Xezs1 2017.08.03. 19:43:08

És a DHL sofőrjei megtanultak már szabályosan parkolni, vagy még mindig ott basszák le a kocsit, ahol kedvük tartja?

neménvagyok 2017.08.03. 20:11:40

De legalább óccsó vót, nem gazdagítottad tovább a geczi magyar kereskedőket, akiknek az árba mindezt be kell építeni, ezért aztán drágábbak.

Nouby 2017.08.04. 08:58:45

Pofátlanul megkérik a semmi árát. Vajon a DHLes ügyintézőnek lesz ez 10 perc munka?

6000 HUF... mintha egy konténer Kantoni AIDSes kurva lenne a GearBest csomag...

Darth Revan 2017.08.04. 09:30:14

mar szerda hajnal ota kolnben rostokol a csomagom. mi a turot ulnek rajta ennyi ideig?
pasteboard.co/GE3EDvJ.png

beste 2017.08.04. 19:11:56

Cuclimucli, miből gondolod, hogy a DHL a te kedvedért tartja fenn a vámügyintézőit a kötelező képzéseikkel együtt, a szoftvereit, és a vámügyi engedélyeit, hogy a te szaros cuccodat egyáltalán lekezelhesse???? Ezek nem ingyen vannak, igen, pénzt kérnek a használatáért. Amit a DHL-esek csinálnak, azt úgy hívják, vámügyintézés, helyetted csinálják a melót a fináncoknál. De ha te akarsz szopni a fináncoknál több hétig, nosza.

beste 2017.08.04. 19:14:40

@Nouby: ha szerinted ez semmi, akkor építsd ki a vámügyintézői rendszert. Már ott elakadsz, hogy hány milla összegű garanciákat kell lerakni a NAV-nál. Vegyél fel hozzá a NAV által előírt szakképzettségű embereket, fizesd a szoftver használatát, soroljam még?

beste 2017.08.04. 19:16:16

@NAV tolmács: talán azért vámkezeltetnek, mert törvényi kötelezettségük van rá.... :) ellenkező esetben Btk...

katmanocs 2017.08.05. 08:35:05

Nah ugyanígy jártam én is, Gerabestről rendelt óra és DHL kombó.. örülök hogy valaki megírta, hátha más nem jár így!

atyafiak 2017.08.05. 14:26:11

@csomagos: Nem jól értelmezed a mondatot! A DHL azt vállalta a NAV felé, hogy akkor is megfizeti az áfát, ha te nem téríted meg neki. Többet között ezért kéri a díjat teljesen jogosan. Rajtuk mindenképpen behajtja a NAV az áfát akkor is, ha te nem fizetsz nekik.

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.08.06. 10:19:08

Na akkor ilyen módon sem rendelünk a sárgáktól.

azbest 2017.08.06. 12:08:11

@atyafiak: elég kicsavart logika. Szóval, aki kifizeti a megrendelt termék terheit, attól duplán szedik be. S abból fedezik a nem kifizeteket, amit nem is adnak át fizetés nélkül? Szimplán csak arról van szó, hogy nyerészkednek a fellendült forgamlon valami eu-s joghézagot kihasználva.

A postánál a vámügynöki szolgáltatás díjáról van szó. De a DHL nem ilyen címszóval szed plusz pént.

Permetező 2017.08.07. 15:28:22

Nekem a gearbaszt-am mindig problemaim volta, dhl meg egyebekkel rendeleskor a sok plusz fizetnivalo miatt inkabb vedd meg boltban garival

joska61 2017.08.08. 11:20:46

Az, hogy a tájékoztatóbban, vagy az aszf-ben leírja, hogy rabolni fog, attól még rabló marad.

beste 2017.08.08. 12:13:14

@azbest:
nem. A DHL befizeti helyetted a közterheket, mert csak a befizetés után adhatják oda neked a motyót. Kvázi meghitelezi, amire neki sokmillás bankgaranciája van, és nyilván fizetnek a banknak ezért. Igen, ezért pénzt kérnek az ügyfelektől. Továbbá azért is pénzt kérnek, mert megcsinálják a vámpapírokat, betarifálják helyetted az árut, benyújtják (elektronikusan) az okmányokat fináncoknak, esetleges szúrópróbaszerű vagy tételes vámvizsgálat esetén odaviszik a fináncnak a motyót.... Könyörgöm, ne keverjük már össze a DHL-t az üdvhadsereggel... profiorientált gazdasági társaságról beszélünk.

P1sty 2017.08.08. 14:18:46

@Nick-son: a DHL altal felszamitott szolgaltatasi dij akkor mire van? Na meg par papir tologatasa, emailezes, scanneles, kb. ennyi az a fantasztikus vamugyintezes, 6000-ert. Most hogy mar mindenki igy rajott erre, akkor talan arra is rajon hogy nincs ertelme siettetni, raer az normal postaval 2-8 het alatt, kit erdekel, a 28 dolcsis cuccod, ugye erhetett kb. 8-9e ft-ot, ere meg rafizetni 11e-et, illetve eleve DHL-nek meg plusz 17 USD-t (kb. 4500-5000). tehat osszesen kicsengettel a 8-9e-et ero cuccra 16-et ilyen-olyam vam, postakoltseg, afa, apamfasza dijakra. Ez nem tul okos dolog, legkozelebb maskepp csinalod, annyi a tanulsag.

BéLóg 2017.12.02. 22:04:44

Aztatat szeretném megkérdezni, ha NULLA a vám, akkor milyen GARANCIÁT is kell a DHL-nek vállalnia azért, hogy az árut vámkezelje?
Hótt őszintén kérdezem, mert ugye a csomagon aláírás, pöcsét, minden szerepel, hogy kérem a benne lévő IZÉK ára valóban annyi, amennyi.
Ergó RÁNÉZÉSRE (ehhez elég egy értelmi fogyatékos pótsegéddhl-es afsz) megállapítható, hogy itten a DHL-nek semmiféle garanciát nem kell vállalnia!
Bár felőlem tehetnek a nulla vámra akár 100%-os garancia felárat.
A kérdés, hogy jogtudós emberek szerint lehet-e perközösség NEM LÉTEZŐ SZOLGÁLTATÁSÉRT PÉNZT KÉRNEK pereskedést indítani?

BéLóg 2017.12.02. 22:11:37

Ja, hogy félre nem értést elkerüljük, a "vámkezelésért" (<mint 50 USD, NIX vám) meg a csomag tili-toliért meg az automata emailek kiküldözgetésért, hát azért el tudok képzelni mondjuk akár 1000 Ft-ot is, én azt gondolom ez így egy olyan 12000 Ft-os órabér.
Ha én csinálnám és jutalékot kapnék, vélhetően a 24e Ft-os órabért is összehoznék ebből.
süti beállítások módosítása