Tékozló Homár

Ghost in the LG gépezet

2017.08.29. 12:10 | Homár Hilda | 41 komment

kijelzo_k_javi_ta_s_elo_tt_e_s_uta_n_10_percnyi_facebook_bee_gve.jpg

A fenti fotó nem valami művészeti projektből származó illusztráció, hanem az alábbi sztori csatolmányaként érkezett "Kijelzők javítás előtt és után, 10 percnyi Facebook „beégve”.jpg" nevű fájl tartalma, szóval maga a színtiszta valóság. A sztori elsősorban az LG G4, G5, G6, V10 és V20 típusú készülékek tulajainak tanulságos, a többiek leginkább azt lássák meg, hogy nem kell feladni, még, ha nem is egyértelmű néha, hogy mi a siker.

A Békéltető Testületre vonatkozó állításokkal viszont nem értünk egyet. A Békéltető egy lehetőség, ahol jó esetben megegyezés születik egy zűrös ügy mihamarabbi lezárására a költségekkel és az évekig nyúlással fenyegető pereskedés helyett. Ha nem jön össze a megnyugtató megállapodás, még mindig lehet bíróságra menni. Vagy mondjuk nem vásárolni többet olyan vállakozástól, amelyikről lehet tudni, hogy nem együttműködő.

LG csúcstelefonok kijelző típushibával, avagy a gyártó sajátos garanciakezelése

Tisztelt Szerkesztő, tisztelt Olvasók! Az alábbi történet több szempontból is tanulsággal szolgálhat... Ha a gyártócég számára fontos az ügyfél elégedettség, és a mostani nyilvánosabb publikálás kapcsán változtatna álláspontján, akkor az segítség lehetne azok számára is, akik ugyanúgy jártak a szóban forgó készülékkel, mint jómagam. Van, akinek már meg sem próbálták a javítást, mondván: „a kijelző csere nem oldaná meg a problémát”…

Íme, a sztori:
LG V10 okostelefonomon hat hónap használat után vettem észre először az átmeneti ideig tartó, fátyolos kijelző beégés („ghost image”) hibajelenségét, ami már kb. 5 perc használat után látható a kijelző azon részein, melyen előtte statikus részek (pl. a felső értesítési sáv elemei vagy az applikációk bal és jobb oldalon látható kerete) voltak megjelenítve, és csak akkor szűnik meg, ha a kijelzőt legalább 20 percig nem használom.  

Ez a folyamat egyre erősödött és zavaróbb lett, ezért a jótállási idő lejárta előtt felkerestem az LG ügyfélszolgálatát e-mailen valamint 9 db fotót mellékeltem a hibajelenségről. Majd elvittem az okostelefont az LG Központi Márkaszervizébe, ahol a készülék 15 napot töltött, s ekkor egy új előlapot, tehát így egy új kijelzőt kapott. (Valamint egy új akkumulátort is.) Megdöbbenve tapasztaltam, hogy az új kijelző az első használattól kezdve ugyanúgy produkálja a hibát, mint ahogyan azt a régebbi tette!

Újra felkerestem a Márkaszervizet, kérve a készülék tényleges javítását. A javítás nem történt meg, csak egy telefonhívást kaptam, hogy keressem az ügyfélszolgálatot a probléma megoldásához. Így tettem: e-mailen ismét vázoltam a problémát, s egyben mellékeltem újabb 2 fotót: az egyiken a régi kijelző 6 hónaposan; a másikon a vadonatúj, alászorult buborékokat tartalmazó, védőfóliával lefedett látható – mindkettőn ugyanazon kijelző beégéses hibával. Mivel választ nem kaptam, ezért a márkaszervizben újabb 5 napot, érdemi javítás nélkül eltöltött okostelefont elhoztam, s egyben a vásárlók könyvébe bejegyzést tettem, melyben kértem a készülék tényleges javítását, vagy annak cseréjét.

18 nap múlva, az LG Electronics Magyar Kft-től azt a választ kaptam, hogy egyeztettek a korábbi készülékjavítást végző kollégáikkal, a termékcsoportért felelős mérnökükkel, a szervizközpontjuk vezetőjével, illetve a jogi osztállyal is, és az alábbiakról tájékoztattak:

az Ön által tapasztalt jelenség valós, viszont készülékéhez csak olyan kijelző rendelésére és beépítésére van lehetőségünk, melyet korábbi javításunk során is használtak. Tekintettel arra, hogy a javítás nem jelent tartós megoldást az Ön által tapasztalt jelenségre, ezért – a jogszabály adta lehetőségekhez híven – engedélyeztük készülékének cseréjét, hiszen az újabb javítások költségei, már aránytalan többletköltséget eredményeznének a készülék valódi árához viszonyítva. A készülék cseréjét – tekintettel arra, hogy azt nem Társaságunk kereskedelmi tevékenysége során értékesítette – az a kereskedő köteles bonyolítani, aki a fogyasztói szerződést kötötte Önnel.

Tehát tudnak arról a kijelző típushibáról, amely az LG G4, G5, G6, valamint a V10 és V20 típusú okostelefonoknál is felbukkant már, de nem tesznek érte semmit, csak lepasszolják az egészet a vásárlónak, hogy az oldja meg a kereskedővel a problémát úgy, ahogy tudja.

Ezek a felbukkanó típushibák már több, mint másfél éve jelen vannak, de az alkalmazott Quantum diplay-t, a világ legnagyobb IPS LCD gyártója (LG Display) a mai napig nem javította ki. Több kérdés is felmerülhet:
- Milyen minőségbiztosítás létezik egy olyan Márkaszerviznél, ahol a kijavított készüléket ugyanazzal a hibával adják vissza?
- A kereskedővel oldja meg a vevő a problémát, de mégis hogyan?
- Hogyan tudná bárki is kijavítani a típushibás kijelzőt, ha maga a gyártócég sem képes erre?
- Hogyan cseréltesse ki a készüléket a vevő, ha azt már nem forgalmazzák?
- Ha az új készülékben is ugyanazon kijelzőt használják, mégis ki garantálhatná azt, hogy a hibajelenség nem fordul elő újra?
- Ha az LG - a világ legnagyobb IPS LCD kijelző gyártójaként - elismeri a kijelző típushibáját, - amit szerényen csak „jelenségnek” nevez - akkor a hibajelenség megjelenésekor miért nem kártalanítja a vásárlóit? Függetlenül attól, hogy azok milyen értékesítési láncon keresztül vásárolták meg a prémium szintű és ár fekvésű készülékeket.

A papírok sorát az LG-től egy felajánlott, de csak külön kérésre, az LG Központi Márkaszervize által elküldött „Jegyzőkönyv/ szakvélemény” zárta, melyben azt írták, hogy

Az LG Márkaszerviz bevizsgálása alapján kérjük a készülék készletről történő cseréjét!

Már jó ideje nincs készleten a V10!

Valamint:

A alábbi állásfoglalással és a készülékkel együtt kérjük a ügyfelet a vásárlás helyére vissza fáradni!

„A ügyfél” pedig innentől kezdve azt csinálhat, amit akar, esetleg – ahogyan azt a panaszkönyvi bejegyzésre írt válaszlevelük végén megemlítették:

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban további panasza lenne, úgy azzal a területileg illetékes Békéltető Testülethez fordulhat…

Többször egyeztettem a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel, s azt a választ kaptam, hogy a Békéltető Testület az EU kérésére létrehozott látszat intézmény, azon még megjelenni sem kötelező a feleknek, sőt, az ott született határozat egyik fél számára sem kötelező érvényű. Próbáljak megállapodni a kereskedővel, ellenkező esetben csak polgári peres úton rendezhetem a problémát.

Mivel nem volt szándékom több évig bíróságra menni egy bizonytalan összegű kártérítési összeg reményében, ezért „vissza fáradtam” a vásárlás helyére. Az eladót nem érdekelte az addigra már dossziéban tartott papírok garmadája, a telefonhoz egy olyan, régebbi típusú kijelzőt szándékozott beszerezni, ami még nem produkálja a hibajelenséget. („ghost image”)

Kiderült, hogy 90 ezer forint lenne, több, mint kétszer annyi, mint az a beégésre hajlamos kijelző, amit az LG Központi Márkaszervize fizetős javítás keretében cserélne. Az összeg hallatán mondtam, hogy nem szeretnék egy jótállás alatt lévő alkatrész cseréjéért fizetni. Az eladó ekkor közölte, hogy ő ezt nem is mondta, csak döntésem el, hogy kérem -e a javítást, vagy elfogadok ekkora összeget készpénzben.

Kértem egy nap gondolkodási időt, majd közöltem, hogy lemondok a V10-ről, de kérek egy pici korrekciót a felajánlott áron, ami végül 97 ezer forint lett. Így tehát (ekkor már a három alkalom alatt, összesen 39 napot kellett nélkülöznöm a készüléket) végleg búcsút intettem az okostelefonnak. A vásárlási vételárnál 35 ezer forinttal alacsonyabb összegű készpénzt kaptam, így "csak" ennyit buktam a készüléken. (132.000 Ft kontra 97.000 Ft) Azonban, körülbelül egy évig használhattam azt, igaz, fél évig a jelzett - egyre erősödő - kijelző típushibával.

A hibajelenség megjelenéséig nagyon kedveltem a V10-et, maximálisan respektáltam az audió képességeit, azonban most csalódtam az LG-ben, annak probléma kezelésében, és szervizében. Az egész történetben a legkorrektebb a GSM bolt maradt. A csattanó az egészben az, hogy csak ez az üzlet volt hajlandó érdemileg kártalanítani egy olyan telefonnal kapcsolatban, aminek gyártója „mossa kezeit.”

Kedves LG! Önök szerint azoknak a vásárlóknak, akik prémium árat fizettek azon prémium okostelefonokért, melyekben a típushibás Quantum kijelzőn már pár perc használat után megtapasztalhatják a beégett szellemképet, „Is Life Good”?…

Meta M.

 

Kedves Homár Olvasó!

A márkaszerviz tájékoztatása a jogszabályoknak megfelelő volt, mert a fogyasztó a jótállási, illetve szavatossági igényeit az eladóval szemben érvényesítheti. A termékhez kapcsolódó számlán, illetve a jótállási jegyen megtalálható az eladó gazdasági társaság neve és székhelye is. Az igény bejelentése törtéhet személyesen vagy írásban. Ha az igényt a kereskedő nem teljesítette volna, a fogyasztó ebben az esetben is fordulhat választása szerint az illetékes békéltető testülethez vagy közvetlenül a bírósághoz.

A szerviz levele alapján az eladó a szavatossági/jótállási igényt a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően kezelte amikor elsődlegesen a hiba kijavítását ajánlotta fel. A jótállási igények közül végül a tartalma alapján a szerződéstől történő elállás valósult meg.

A fogyasztó ilyen esetekben a termék gyártójával szemben is jogosult igényt érvényesíteni a termékszavatosság szabályai alapján. Ezen szabályok alkalmazásakor a termék forgalmazója is gyártónak minősül. A termékszavatosság szabályai szerint a fogyasztó követelheti a gyártótól (forgalmazótól) az általa történő forgalomba hozataltól számított két éves határidőben, hogy a termék hibáját javítsa ki. A gyártó ebben az esetben a kötelezettsége alól csak akkor mentesülhet, ha a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető vagy a hibát jogszabály, illetve hatósági előírás okozta.

Bízunk benne, hogy a visszakapott vételáron vásárolt következő készülék már megfelelően fog működni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

230e 2017.08.29. 12:31:19

Spec a G4-nél még ott az alaplaphiba is, a szellemképesedés mellé, nem tudom hogy a G5, G6 is produkálja?

FDToth 2017.08.29. 12:38:16

nekem anno ovlt ilyen az LG-vel, kettő is, és nem küldtek ide-oda, hanem visszavették ők a készüéket, és ők fizették vissza vételárat, a vásárást bizonyító számla ellenében (méghozzá céges ÁFA-s).
A HP is úgy szokta, hogy nem küldzöget a forgalmazóhoz, hanem ő utalja a vásáslárkori vételárat.
nem tudom minek szórakozott a poszter a kereskedővel, és még el is fogadta a kevesebb pénzt... ezt a gvti vhogy átugrotta...

temprasordog 2017.08.29. 12:38:21

Másfél éves tipushibák, de te csakazértis megvetted, mert prémium. Egy LG... na az nem az.

230e 2017.08.29. 12:53:03

@FDToth: Az LG válaszát olvasva azért ott van az, hogy "A készülék cseréjét – tekintettel arra, hogy azt nem Társaságunk kereskedelmi tevékenysége során értékesítette – az a kereskedő köteles bonyolítani, aki a fogyasztói szerződést kötötte Önnel.".

Azaz valszeg nem hivatalos kereskedőnél vásárolta, hanem szürkeimportos. Azaz javítani, javítják, de cserélni nem cserélik.

FDToth 2017.08.29. 13:03:34

@230e: ezt sosem értettem, mert szüürketimportnál is az LG termékét vette, tehát az LG oszrágok között el tudja rendezni, ez nem lehet akadály

Marvinyo 2017.08.29. 13:09:56

Nem szokásom, de lehet a posztolót már? Nem elég, hogy fillérbaszásból szürkeimportos telefont vesz (99%), nem elég, hogy az LG megpróbálta többször is javítani azt a készüléket amit nem kötelessége. Mi kell még? Orális szex?
Az még az esetek 99%-ban úgy van, hogy a szervíz megmondja a kereskedőnek, hogy a készüléket vissza kell vennie.

A készletről való csere sem azt jelenti, hogy egy ugyanolyanra kell cserélnie.

Rég húzott fel ennyire prosztoló...

Fausto(tm) 2017.08.29. 13:12:04

Engem egy pár dolog azért érdekelne. Pl. hogy hol vette a posztoló a telefont és mikor? Mikor vitte vissza a vásárlás helyére?
A leírás alapján nekem pont a GSM bolt volt a legkevésbé korrekt. Az LG megpróbálta javítani, nem jött össze, adtak igazolást arról, hogy nem javítható. Ez eddig okés. A bolt miért 35 ezerrel kevesebbet adott vissza? Ha 1 éven belüli volt a vásárlás, akkor szerintem a teljes vételárat vissza kellett volna adni!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.29. 13:13:03

Kicsit sokáig tartott a ping-pong, de végül az történt, aminek történnie kell. Vagy rosszul értem? Volt egy gyárilag szériahibás cucc, ahol a vevőnek felajánlották a javítást, vagy az azzal egyenértékű kártalanítást kp-ben. Ő az utóbbit választotta, ennyi. Az LG-ről meg mindenki kialakíthatja a saját véleményét, nekem 3-4 éve s sikerült (monitor és tévé), azóta a polcon átugrom a cuccaikat, szóba nem jöhet nálunk.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.29. 13:39:29

@Fausto(tm): Mert a bolt 90 000-ért meg tudta volna javítani. A poszter inkább elfogadta ezt az összeget kp-ban.

Putyur 2017.08.29. 13:50:12

Nem koll annyi feszbukkozni.
Sot. Egyaltalan nem koll.

Xezs6 2017.08.29. 13:56:05

Az a 97 ezer Ft még nagyjából stimmelhet is, ha a használtpiaci árat nézem. A kérdés csak az, hogy valóban a használtpiaci árat kellene-e kifizetnie az eladónak, vagy a tényleges vásárlási értéket?

Egyébként az LG nem egy rossz márka TV vagy monitor terén (legalábbis nálam a monitor bevált), de hogy telefont soha nem vennék tőlük, az biztos. Valahogy nem érzem, hogy annyira értenének hozzá.

Fausto(tm) 2017.08.29. 13:59:58

@Csokis: Ez nem igazán így működik. 1 éven belül, ha lehet javítani, akkor ingyen javítja, ha nem lehet, akkor visszaadja a vételárat. Gondolom a kereskedő meg az LG-vel leboltolja.

Nick-son 2017.08.29. 14:45:34

Én azt mondom a bolt korrekt volt. Neki a javítás lett volna a kötelezettsége, ugyanazt a pénzt odaadta talán mindenkinek jobb, mert poszter vesz mást és kiszabadul ebből a hiba kavalkádból.

Azt nem tudom ki miből veszi, hogy a telefon szürkeimportos és a posztolónak honnan kellett volna tudnia és még ha az is akkor mi van?

Az LG egyszer megjavította garanciában, szóval túl sok gond nem lehetett a származásával, különben hozzá se nyúlnak egyszer se. Cserélni meg nyilván ott ahol vette, nem szokott a szervizekbe raklap számra állni a cseretelefonok garmadája.

230e 2017.08.29. 14:47:56

@Csokis: Pont akartam írni, hogy nekem semmi gondom nem volt amikor javítani kellett házimozi cuccost, még a Váci útra vittem és egy nap alatt kész volt, erre most látom hogy telefonban nekik is a TMX javít, szal így ez is kilőve.

Im just here for the comments 2017.08.29. 15:45:51

A 132 ezer mióta prémium ár? Vagy mihez képest? Nem mintha én adnék annyit egy szaros LG telefonért, de na...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.08.29. 16:01:05

@Fausto(tm): Kijavította volna neki ingyen, csak egy plusz opció volt, amit felajánlott. Ez mellesleg win-win szituáció, mert a boltos (aki talán szerviz is) nem pöcsöl a javítással, meg nyer egy csomó alkatrészt, a vevő meg bőven a piaci ár felett kap pénzt a telójáért. (Ha megjavítják neki ingyen, akkor vajon mennyit érhetett volna az egy éves LG?)

CID...... 2017.08.29. 16:01:29

Ha nem csalnak az emlékeim, az LG telókra adtak először két év garanciát, szóval nem igazán értem ezt az 1 évet. Illetve értem én, de ugye nem kell GSM bótba venni telefont ócsóért.

fákkje 2017.08.29. 16:30:58

@230e: Elvileg csak a V10-ben van ugyanaz az alaplap ugyanazzal a Snapdragon 808-cal, G5-G6-ban más van

fákkje 2017.08.29. 16:33:52

@Im just here for the comments: V10 mikor itthon hivatalos forgalomban volt, talán MM-ben kb. 270k volt a nyitóára

fákkje 2017.08.29. 16:35:33

@CID......: LG-nél úgy van, hogy csak a szolgáltató(k)nál vásárolt készülékre adnak 2 év garit, ha nem ott vette a kuncsaft akkor 1 év van.

Bocs mindenkinek a triplázásért.

Im just here for the comments 2017.08.29. 17:38:49

@fákkje: az szép... És én már tényleg sokkallom a 130-at is.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.29. 19:46:02

Nekem a kecske égett be az állatos pornóból. :))

CID...... 2017.08.29. 21:31:28

@fákkje: az előfordulhat, hogy azzal keverem. Én még nem voltam annyira bátor, hogy ne szolgáltatótól vegyek telefont.

Jóska Pista 2017.08.29. 21:37:36

Vazze én is évente cserélem a mobilomat. A most megrendelt 335 ezerbe került. Ha egy év után a gyártó kifizet érte 97/132-> 74%-ot (246 ezer) én komolyan mondom körbecsókolom őket.

Szerintem te dicsekedni jöttél ide.

asdf 2017.08.29. 22:24:13

"Az egész történetben a legkorrektebb a GSM bolt maradt."

Ja, vegulis tok korrekt, atbaszott 35 ezer forinttal. Fogyasztoi jogok sorrendje: javitas, ha ezt nem tud csere, ha pedig ezt sem, akkor a _vetel_ar visszafizetese. Persze ha normalis helyen vasarolsz. Ha szurkeimportos szart forgalmazo neppergsm-ben, aklkor meg igy jarsz.

"Többször egyeztettem a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel, s azt a választ kaptam, hogy a Békéltető Testület az EU kérésére létrehozott látszat intézmény, azon még megjelenni sem kötelező a feleknek, "

Biztos?:

"1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

29. § (11) A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a vállalkozás székhelye, telephelye vagy fióktelepe nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. "

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2017.08.29. 23:14:36

Nálam G5-tel ugyanez a jelenség. Viszont nálam ehhez még hozzájön az is, hogy a GPS antenna nem érintkezik. Szintén típushiba. Szétszedem, összerakom, a GPS tökéletes egy hétig (még a szoba közepén is fixet kap), aztán szép lassan odáig romlik, hogy egy műholdat sem tud fogni. Megint szétszedem, összerakom, megint jó egy hétig. Utánaolvastam, nem vagyok egyedül a problémával.

Ez a kijelzőbe beégés már vadi új kora óta megvan, de együtt tudok vele élni. SAMOLED után persze kicsit húztam a szám, de a telefon kiválasztásakor feláldoztam a SAMOLED kijelzőt a többi tulajdonság miatt. (Nem mintha az S4-be három év alatt nem égett volna be permanensen a Waze fejléce... a G5-nél legalább csak ideiglenesen marad ott, de az S4-bem a LED-ek fáradását nem lehet visszafordítani.) Ettől függetlenül a G5-nél ez az ideoglenes beégés is nagyon gáz ebben a kategóriában. A telefon teljesítményével egyébként elégedett vagyok, a kamera nagyon jó, ezzel a RAM, proci, szoftver kombóval teljesen jól kiegyezek, nincs az az érzésem (mint az összes eddigi telefonnál), hogy menten kihajítom az ablakon. Nem akad, nem kell újraindítgatni... tök jó... lenne.

A G5 GPS problémáját megkerültem egy külső, Bluetooth-os GPS vevővel, amit még a Samsung S1-hez vettem (ugyanúgy GPS antenna nyűgje volt, szintén típushiba).

Miért nem viszem vissza, és cseréltetem ki? Azért, mert pont ugyanezt a szart kapnám vissza, még akkor is, ha kicserélnék az egész belét, vagy az egész telefont. Pénz vissza? Igen, de akkor helyette mit? Ez volt az egyetlen cserélhető akkus, Snapdragon 820-as procis telefon. Az olcsó/rövid ideig használt vagy a drága/hosszú időre tervezett megoldások közül az utóbbit preferálnám. Viszont ez (is) egy szar konstrukció, és lehet, hogy igazából számomra nincs tökéletes megoldás. Hardcore módon használom a telefonokat, nagy az elvárás a teljesítményt illetően, túl sok kritériumnak kell megfelelnie egy telefonnak.

Tehát inkább megoldom workarounddal a GPS gondot is, mint hogy belekezdjek egy olyan herce-hurcába, aminek a vége az, hogy jó esetben kapok egy újat, aminek pontosan ugyanezek lesznek a problémái, rossz esetben pedig elkezdik szétberhelni a telefont, és javítás után még rosszabb lesz, mint volt, esetleg egyéb problémák is jelentkeznek.

Ráadásul nincs backup telefonom. Mellőlem ugyanis kipusztulnak a telefonok, mert addig használom őket, míg szét nem rohadnak. Az előző S4 jó lenne backupnak, ha épp nem a típusra jellemző "SIM error, reboot now" hibaüzenettel nem ismerné fel a kártyákat. Szopó, szintén típushiba...

Hosszú időre tervezek, és alapos körüljárás ellenére is minden telefonnál belefutok valamilyen típushibába, jellemzően már gariidő lejárta után. Ennél a G5-nél a beégés engem kevésbé zavar. A GPS-t egy egyébként is sokkal jobb külső vevővel megoldottam.

Az viszont igen valószínű, hogy az eddigi tapasztalataim alapján se LG, se Samsung telefonom nem lesz a büdös életben.

GhostBusters 2017.08.30. 03:05:06

@Rival: S4-nél cseréltess SIM kártya olvasó modult (ha jól emlékszem, egyben van a micro SD olvasóval). 6 ezer Ft, és újra jó lesz.

Permetező 2017.08.30. 07:25:50

@Rival: Nekem is GPS problemam de csak azutan jott elo miutan a telo padlot fogott egyszer

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2017.08.30. 09:10:26

@GhostBusters: Így van, egy fólián van a két slot, de a legtöbb visszajelzés szerint nem oldja meg a problémát, mert nem érintkezési hiba, hanem egy vezérlő chip a hibás az alaplapon. Ezt alátámasztja az a tény, hogy az új Vodafone-os SIM-emet egyáltalán nem ismeri fel (az előző kártyával napi szinten voltak gondjai a telefonnak), viszont egy olasz prepaid internetes SIM-et igen, a nyár folyamán csak egyszer jött elő a hiba. Persze egy próbát talán megérne, mert eBayről/Aliról olcsón beszerezhető a modul, viszont eddig azért nem léptem meg, mert a visszajelzések szerint nagy a valószínűsége, hogy nem oldja meg a problémát.

Rot 2017.08.30. 09:12:39

És akkor mit mondjanak a note7 userek, azzal is temérdek szívás volt, bár a visszavétel meg korrekt...

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2017.08.30. 09:18:05

@Permetező: én mostanában ejtettem le először (csak a tok bánta), és kitalálod: a GPS utána jobb lett... persze csak pár napig, mint amikor szétszedtem/összeraktam. Így egyértelmű, hogy kontaktos. Ha megtalálnám egyértelműen az érintkezési pontokat, fixen összekötném valami hajszálvékony kábellel, de eddigi kutatásaim nem vezettek eredményre. Viszont meguntam folyton szétszedni is. A Qstarz GPS vevő csodás, még a belvárosi utcákban, magas házak között sem veszíti el a jelet. (Cserébe sajnos csak manuális az A-GPS frissítés, és nincs GLONASS.)

Hivatásos Beszólóművész 2017.08.30. 10:44:04

Szerintem ezzel a dologgal adtál a boltosnak 35ezer forintot, amit teljes joggal vehet ki a kasszából és viheti haza, költheti sörre.
Neked a teljes ár járt volna, te elfogadtad a 97ezret, ő viszont tutira megkapta az LG-től a teljes árat, mivel a törvény az törvény, az LG nem fog ilyeneken pereskedni.

Frenk12 2017.08.30. 12:12:37

Érdekelnek otthoni munkák, pénzkeresési lehetőség? (Nincs MLM, piramis, egyéb visszataszító dolog :) ) Amivel találkozhatsz: YouTube partner program és nézettség növelés, Instagram Marketing, Fordítási Munkák, Freelancer munkák (bármi, programozástól kezdve, videó vágás, amit el tudsz képzelni), Ingyenes Domain szerzés, Ingyenes VPS :)..
Csekkold: valodi-otthoni-penzkereses.blogspot.com/

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.08.30. 19:25:30

@asdf: végre valaki! köszönöm!

Ezt a sok sötétséget, amit a kommentekben összehordtak már megint...
A bolt átbaszta az panaszost. De olyan elegánsan, hogy ő még tapsol is hozzá.
Meg a sok vakegér, akik több időt fordítanak téves hozzászólások szakmányban gyártására, mint hogy egyszer(!) elolvassák végre azt a pár oldalt, ami a vásárlásokra vonatkozik.
Vagy ha legalább abból tanulnának, hogy évek óta visszajárnak ide, de NEM BAZMEG.

Sztbeni 2017.08.30. 22:23:14

@Rival: Megoldás: Huawei. 3 éves garancia, és a hibák is ritkák. Plusz 3 hónapig a kijelzőt is cserélik törés esetén

zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.08.31. 06:14:58

@Sztbeni: megoldás 2tő pont nulla: Xiaomi, őstermelőtől. Dömpingáron a készülék és dömpingáron az alkatrész...

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2017.08.31. 10:55:03

@Sztbeni: @zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one: Igen, úgy tűnik, hogy lassan be kell áldoznom egy eddig igen fontos szempontot, a cserélhető akkut. Sajnos az LG-n kívül már senki nem foglalkozik ilyesmivel, mert a gyártók feláldozták a vastagság oltárán ezt a feature-t. A minimális alap kritériumok nagy részét - úgy mint max. 5,4", AMOLED, cserélhető akku, SD kártya bővítési lehetőség, nyitható bootloader, Snapdragon 820, 32 GB belső tároló, 4 GB RAM, 4G, NFC, Gorilla Glass, nem a végletekig elszállt ár - csak a G5 teljesítette. Sajnos.

Dezsike 2017.08.31. 15:08:44

Az én LG telóm egy év után csinálta ezt, de annyira nem volt zavaró, szinte csak világos hátterű képeken volt észrevehető és 5 perc kikapcsolt idő után elmúlt. Nem vittem garizni, mert azt hittem én csesztem el (egy app letiltotta a képernyő elsötétítést, így 2 órán keresztül egy statikus képet mutatott).