Tékozló Homár

A Vodafone keményen megkéri egy hibás tablet árát is

2017.09.21. 10:03 | Homár Hilda | 47 komment

funny-animal-wallpaper-is-cool-wallpapers_1.jpg

Szegény Istvánnak egy különösen sikeres vásárlásba sikerült belefutnia a Vodafone-nál: kényelmesen, online módon vásárolt tabletje először csak egy tetemesebb mobilnet számlaelőleget hozott magával ajándékul, hogy aztán végül egy elhúzódó, macerás offline ügyintézéshullámot szabadítson kedves gazdájára, némi pénzügyi buktával. Ez így tuti nem járja.

Kedves Homár!

Történetem aug. 1-én kezdődött, amikor is online vásároltam egy tabletet mobilnetes előfizetéssel a Vodafone-nál.

4-5 nappal később (már nem emlékszem) fel is hívott az ügyfélszolgálat, bekért tőlem egy csomó adatot, s - gondolom miután azt találtam mondani, hogy egyéni vállalkozó vagyok - bekértek 57.490.- Forint számlaelőleget. Nem örültem neki, de így legalább majdnem 9 hónap letudva, kifizettem.

A tablet 7-én késő délután megjött, kipróbáltam - és nagy meglepetésemre rossz volt. A Windows 10 kb. 7-8 percenként lefagyott, kidobta a kékhalált memóriahiba, meg néha egy-egy .dll hibára hivatkozva én meg fogtam a fejem, hogy miért, miért, miért.

8-án felhívtam a 1270-et, ahol 11 perc 43 másodperc várakozás után(!) a kedves ügyintéző közölte, hogy bármelyik Vodafone boltba bevihetem, ránéznek, mi a hiba. Direkt rákérdeztem, hogy az quincumi Auchan-beli üzletbe is, a válasz igen volt.

9-én bevittem oda – már akkor éreztem, hogy itt bajok lesznek, mikor a férfi eladó közölte, az online vásárlásnál is 72 óra az elállási idő, nem 14 nap, de végighallgattam. Lelkiismeretesen megnézte a készüléket, nem karcos-e (gondolom, akkor rám lehetett volna kenni a hibát) bekapcsolta, majd közölte, ő amúgy nem ért, vagy akar érteni hozzá, mert csak márkabolt jogosult rá. Megérte előző nap felhívni az ügyfélszolgálatot… (s amúgy nem tudom, hogy nem nyúlt-e hozzá, mert utána már nemcsak kék halál volt, hanem sokszor be sem töltött a Windows).

Végül a Pólus Centerben lévő márkabolt mellett döntöttünk, mert több ismerősöm is dicsérte. Szó se róla, nagyon segítőkészek voltak, amit köszönök is, csak épp nem tudták, hogy mit kell tenni. Első ötlet a szerviz volt, korrekten megmondták, tabletnél simán 3 hét. Erre azt találtam mondani, akkor inkább elállok a vásárlástól – online, 14 napon van rá – visszakapom a pénzem és megveszem újra, remélve, az már jó lesz.

Nos, az értékesítő nem így gondolta, először belekötött, hogy nincs jogom indoklás nélkül elállni, majd egy telefon után közölte, mégis. Köszönöm. Utána azt javasolta, ezek után ne a saját nevemre vegyem meg újra, de úgyis ott a Párom, neki mehet? Mehet. De előbb tisztázzuk már, mikor kapom vissza a befizetett 57.490 Forintomat?

A válasz korrekt volt: soha. Ugyanis bár a készülék nem működött, az előfizetés élt, így „pár száz forintot biztosan levonnak majd”. Tegyék. Nem zavar. (Amúgy ez a „pár száz forint a végén majdnem 3000 lett…). Az viszont már kicsit zavart, hogy ahogy az értékesítő hölgy szó szerint azt mondta: „sztornó után pár napon belül lesz egy végelszámoló számla, majd a visszajáró nem kevés pénzt nekem kell visszaigényelnem egy másik folyamatban, mert nem jár vissza automatikusan”. Hogy mi? Még nekem kell majd rohangálnom a pénzemért, miután hibás terméket kaptam és elálltam? Igen, nekem, de semmi pánik, pár nap alatt lemegy minden, max. 8-10 nap és számlámon a pénzem.

Ebben maradtunk egy jó másfél órás papírozgatás után (természetesen így már nem vettem helyette mást).

Ahha…

8-10 nappal később volt bátorságom felhívni ismét az Ügyfélszolgálatot, hogy hogyan áll a sztorim. Egész jól indult, kb. 2 perc alatt élő emberi hang válaszolt a kérdéseimre – meg tett fel ő is, pl. olyanokat, hogy ez mikor hol történt, mert nem lát a rendszerben semmit. Elkezdtem izzadni, de megadtam az SR-számot, amit kaptam, így már rálátott és megnyugtatott, minden okés, minden rendben: a szeptember 13-i(!) számlazárás után majd lesz valami.

Szeptember 13? Azt mondta a márkaboltos kolléga, hogy pár nap. Neeeem, ilyen nincs (sokadik téves infó…), attól, mert én elálltam, az előfizetésem még mindig él pár napig (él? WTF?) és majd a szeptember 13-i záráskor fizetek még egy részszámlát (miért is???) majd utána kijön postán az elszámolás, majd utána kell kérvényeznem, hogy a több, mint 50.000 Forintomat visszafizessék.

Ez legjobb esetben is azt jelenti, hogy október 2 – 13 között majd valamikor, talán, visszakapom a pénzemet a Vodafone-tól, aki addig ül rajta. Hogy megteheti-e? Nem tudom. De megteszi, az biztos.

Összegezve tehát: vásároltam a Vodafone-tól egy terméket, 57.490.- Forintért, amiért cserébe egy hibás tabletet kaptam. Mikor megköszöntem, hogy ez így mégsem kell, simán levonnak majdnem egy havi előfizetési díjat (egy MB mobilnetet nem tudtam használni, csak megjegyzem…) és jó esetben „csak” 60 napot ülnek a pénzemen, amit majd egyszer visszakapok. Remélem. Talán.

Úgy érzem, ezek után nem leszek úja előfizetőjük.

Köszönöm, hogy elolvastátok a levelem, mely megírásával párhuzamosan a Fogyasztóvédelemnél is megtettem a bejelentést,

István

Rendben van ez a történet??

Kedves István!

Sajnálattal olvastuk a történetedet. A jogi helyzet viszonylag egyértelmű, az alábbiak szerint kellett volna a Vodafone-nak teljesíteni a kötelezettségeit:

Az internetes vásárlások esetén az elállás szabályait a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet tartalmazza, a Korm. rendelet 23. § (1) bekezdése értelmében a vállalkozás köteles az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként fizetett összeget (ráadásul a fizetéssel azonos módon, kivéve ha a fogyasztó ettől eltérő módba egyezett bele).

Ezt a szabályt egészíti ki ugyanezen szakasz (4) bekezdése, amely szerint az összeg visszafizetése visszatartható mindaddig, amíg a fogyasztó a terméket nem juttatta vissza.

Az elállási jog gyakorlásra egyébként a Korm. rendelet 30. § (1) bekezdése szerint a járulékos szerződéseket is felbontja vagy megszünteti. A 4. § 3. pontja alapján az általad említett kapcsolódó szolgáltatási szerződés járulékos szerződésnek tekinthető, így az elállással az is megszűnt.

Az előleg kérésének jogszerűségére vélhetően az ÁSZF 2.1.2.1. tartalmazza a választ: "A Szolgáltató az Utólag Fizető Előfizetői Szerződés megkötése előtt és annak hatálya alatt bármikor jogosult az Előfizető hitelképességét vizsgálni, és az Előfizetőtől az ehhez szükséges információkat, illetőleg ezt igazoló okmányokat kérni. A Szolgáltató jogosult a fenti dokumentumok hitelességének ellenőrzésére és felszólíthatja az Előfizetőt azok érvényességének igazolására. A vizsgálat eredményének függvényében a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás igénybevételét előleg vagy egyéb más biztosíték (pl. bankgarancia, kezesség stb.) adásához kötni. "

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antalbaba 2017.09.21. 10:06:19

Szokásos... de megyek elolvasni;-)

Antalbaba 2017.09.21. 10:10:42

Tényleg ott tartunk, hogy fogyasztóvédővel, ügyvéddel, bíróval és hóhérral kell menni bevásárolni, csak hogy egy csepp esélyünk legyen a jogszerű ügyintézéshez? Szuper:-(

Darth Revan 2017.09.21. 10:26:02

@Antalbaba: ha elolvastad foglald mar ossze a lenyeget legyszi!

nyúúlacska 2017.09.21. 10:57:51

Hát nemtom. Még soha nem vettem szolgáltatónál függő készüléket, mindig csak kártyafüggetlent. Mondjuk biztos csak szerencsés vagyok, hogy még soha, egyetlen telefonnal vagy ipaddal sem volt gondom.

Xezs6 2017.09.21. 11:02:44

Tévét meg feltétlenül a UPC-től vegyél, nehogy máshonnan.

Antalbaba 2017.09.21. 11:08:24

@nyúúlacska: ilyen galádságot már említeni sem merek - főleg, mert notóriusan az Extrémnél veszem 10-15 hónapos ingyen hitelre a cuccokat;-) De biztos jó függeni /???/- nekem ugyan a telefonom is kártyás - de nem is lepnek meg kifizethetetlen plusz költségekkel 0:-)

Antalbaba 2017.09.21. 11:09:42

@Darth Revan: megvette, sz@r, majd fizet és szív felváltva az öröklétig;-)

kontár lajos 2017.09.21. 11:36:04

"bekért tőlem egy csomó adatot, s - gondolom miután azt találtam mondani, hogy egyéni vállalkozó vagyok - bekértek 57.490.- Forint számlaelőleget." - megint egy jogi személy, aki fogyasztói jogokat próbál érvényesíteni. Bizonyos feltételek mellett megfeleltek neki, de az meg nem tetszik.

Fausto(tm) 2017.09.21. 11:52:16

@kontár lajos: hol írt olyat, hogy egyéni vállalkozóként és nem magánemberként vette a tabletet? Egyébként meg a sztori szempontjából számít bármit is?

FDToth 2017.09.21. 12:28:01

Egyet nem tudok, hatha vki tud segiten: ha cegre vagy ev-re veszek vmit, akkor ha nem szamolom el (tehat nincs a konyvelesben) akko sem ervenyes alallasi jog?
Mert elofordul h rossz profillal veszek meg ezt azt, mint maganszemely (tehat a szamlan a ceg neve van, de mivel en vettem igy nem szamolom el a cegben). Na ekkor mi van? Anno edigitalnal ezt jatszottam be es visszaadtak a penzt. Hivatkoztam arra h it az eredetii szamla, nem lett konylveve, tehat nem cegre vetttem.

Putyur 2017.09.21. 12:29:40

@Antalbaba:
A Telekom is ingyen hitelre adja a keszuleket, es ha tudsz olvasni, akkor ott sem lepnek meg sem kifizetheto, sem kifizethetetlen plusz koltsegekkel.
Normalisan meg az ember nem ugy valtogatja a szolgaltatot, mint az alsonemujet. Akkormeg mennyiben erdekes a fuggoseg? En 1994 ota vagyok a Westel900/Westel/Tmobile/Telekom ugyfele, eszembe nem jutott ugralni ide-oda havi kettucat forintert. Az egesz utanajaras nem er annyit.

Beerhead 2017.09.21. 12:38:26

Így tovább, én a vízcsapokat a vízművektől, sütőt, meg gázgazánt a gázművektől veszek csak!

Terézágyú 2017.09.21. 13:13:27

@Fausto(tm):
"hol írt olyat, hogy egyéni vállalkozóként és nem magánemberként vette a tabletet? "

Hát ő mondta, hogy ezt közölte a vodással.

"Egyébként meg a sztori szempontjából számít bármit is?

Ilyenkor nem érvényes a 14 napos elállás lehetősége.
A többi kavarás szempontjából nem számít...

KaTe 2017.09.21. 14:26:26

Most akkor ezt ilyen céges tabletnek vásárolta, vagy az áfát akarta megspórolni, vagy mi volt a szerepe annak, hogy egyéni vállalkozó? A posztoló párja is egyéni vállalkozó? A tabletet meg a mobil előfizetést magánszemélyként vásárolta, vagy vállalkozóként? Utóbbi esetben például semmilyen 14 napos elállásról szó sem lehet, ahogyan azt a Pólus Centeres értékesítő is említette. Hogy aztán mégis miért fogadták el az "elállást" azt nem teljesen értem. Ez simán hibás teljesítés, szóval a legegyszerűbb lett volna, ha előhúznak a fiókból egy másik dobozt és odaadják a kukás tablet helyett. És miért nem adta be a szervizbe? Akkor legalább lett volna róla jegyzőkönyv, hogy tényleg kukás volt a tablet és emiatt nem tudta használni a mobilnetet se, mellesleg kapott volna egy újat és ahogy a Vodafone-t ismerem, némi kárpótlást is.

nyúúlacska 2017.09.21. 14:34:56

@Antalbaba: Én istyle-ban vásárolok, készpénzért. #csakfüggetlenkészüléket Mondjuk 2012-ben néztek, amikor kértem egy MacBookPro-t egérkével, egérpaddal, pink táskával, egyéb tartozékokkal, (akkor volt kompletten 750eHUF) + kértem egy iphone 4s-t üvegfóliával meg tokkal és leszámoltam nekik kp 1millát. Arcukra volt írva, hogy nem értik, miért nem hitelre vásárolok, vagy legalább miért nem kártyával fizetek. Szolgáltatóktól mentes, független készülékeket meg a készpénzt preferálom. Ez van.

abrakradabra 2017.09.21. 15:24:14

@Putyur: havi 220k telefonszámláról ugrottam le 50k körülre, miután a T szerint ennél jobb ajánlatuk nem volt számunkra...
Azóta persze tudom, hogy a voda miért olcsó... a harmadikkal most ismerkedünk :)

epertorta 2017.09.21. 15:45:04

Én valamit nem értek. Nem az a szabály, hogy hibás műszaki cuccot a vásárlástól számított 72 óráig kötelesek kicserélni? Szerintem olyankor mindegy, hogy boltban vette-e vagy online. Igaz, hogy azt írja 1-én vásárolta online, de 7-én kapta meg, 9-én meg már a szervizben volt vele. Ha nem azzal indítottak volna nála, hogy 3 hét szerviz akkor lehet, hogy nem jut eszébe a szerződéstől elállás.
Szerintem többszörösen átvágták.

Putyur 2017.09.21. 15:45:26

@abrakradabra:
Elkepzelni sem tudom, hogyan lehet havi 220 ezret eltelefonalni, kiveve ha minden nap ket oran keresztul hallgatod a Buenos Aires-i pontos idot. Full korlatlan elofizetes a Telekomnal 22 000 Ft/ho. (Attol most tekintsunk el, hogy emeltdijas SMS-eket kuld valaki a tehetsegtelensegkutato musorokba, meg fizetos szexvonalakat hivogat.)
Egyebkent ha folyton tengerentuli szamokat kell hivni, ott a ViberOut (pl.). Korlatlan adatforgalom leven, nem jelenthet problemat. Fillerekbe kerul.

Na mindegy is. Amugy meg; olcso husnak hig a leve, ugye latod mar...

CID...... 2017.09.21. 15:50:54

@Terézágyú: Szerintem csak simán megkérdezték tőle, lévén részletre vásárolt, hogy hol dolgozik.
Egyébként azt a részét nem értem, ha 3 napon belül mondta be az umalmasat a kütyü, miért nem cserélték?
Nem tudom a vodánál, hogy van de ha EV-ként rögzítik, azaz jogi személyként, akkor ahhoz kell adószám, váll.ig. száma, és bankszámlaszám.

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.21. 16:05:39

Szokásos tili-toli, mellébeszélés, majd inkorrektség. Megteszik, mert meg merik tenni.

sysTEM 2017.09.21. 16:23:46

Amugy egyéni vállalkozó nem fogyasztó, el sem álhatott volna a vásárlástól

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.21. 16:25:36

@Putyur: "220 ezret eltelefonalni"

Én ezt 44 év alatt telefonálnám el, ha minden munkanap napi 8 órát telefonálok, napi 4 órát vonalast (45 fillér/perc), és 4 órát mobilt (4,52 Ft/perc) hívva.

KaTe 2017.09.21. 16:52:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: És a 44 év ezekből a számokból hogy jött ki?

Vagy nálad kb. kétévente van 1 munkanap? :D

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.21. 19:26:10

@KaTe: Úgy, hogy egy hatvanas szorzó lemaradt. :))

220000*2/(0,45+4,52)/60/8/5=36,9

Tahát 37 hétig, olyan 9 hónapig telefonálnék egyfolytában.

Xezs6 2017.09.21. 20:11:41

@kontár lajos: Az adót elcsalni volt pofája, de a következményeket már nem vállalja.

Xezs6 2017.09.21. 20:14:27

@Putyur: Itt nem csak arról van szó, hogy ugrál az ember. Hanem pl. előfordulhat olyan eset, hogy az embernek szüksége van egy másik SIM kártyára (mondjuk céges) és akkor nagyon nem mindegy, hogy ha nem a saját szolgáltatójától való kártya, akkor tudja-e majd használni a dual SIM-es telefonjában (manapság minden normális telefon dual). Ráadásul ha eladod a készüléket valami miatt, sokkal jobb árat kapsz érte függetlenként. Egyszerűen nem éri meg azért a pár ezresért, hogy xy szolgáltatóhoz legyen kötve a telefonom.

Xezs6 2017.09.21. 20:16:36

@epertorta: Szerintem itt valami olyasmi lehetett, hogy az ügyfél nem a tabletet vásárolta meg, hanem az előfizetést. A tablet meg csak úgy grátisz járt mellé. Szóval a termék amiért fizetett, nem is a tablet, épp ezért tudják megtenni, hogy tili-toliznak. Legalábbis nekem ez jön le.

Xezs6 2017.09.21. 20:18:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Mert nem lehet vállalkozó, aki flottát tart fenn és mondjuk 30 vonala van egyszerre? Gondolkozzatok már, hogy telefonálna el ennyit sima magánszemélyként egy vonalon? Ennyi pénzért a nap 24 órájában telefonálni kellene egy személynek, aztán az 5. nap körül el is halálozna végelgyengülésben.

GQ 2017.09.22. 08:38:07

@nyúúlacska: még jó, hogy te ilyen kurva gazdag vagy és nagydobra is vered. Nem érdekel senkit, milyen menő voltál, hogy kpben leszurkoltál egy millát. Nem mindenki teheti vagy akarja megtenni. Irreleváns teljesen, amit írtál.

_B_ 2017.09.22. 08:58:11

A Vodafone 1-2 évvel ezelőttig a legjobb szolgáltató volt.
Lefedettségben még mindig az elsők, de elkezdték szopatni az ügyfeleket, 10 éve folyamatosan előfizetőjük vagyok, de már csak egy csepp hiányzik a szolgáltatóváltáshoz.
Régen ha bementél egy Vodafone üzletbe, max 10-15 perc után foglalkoztak veled.
Idén 3 alkalommal voltunk (SIM csere, új SIM vásárlás, stb...), a sorszámhúzástól 45-60 perc várakozással.
Aztán bevezették a 600 Ft-os SMS díjat (felszólítás). A késedelmi kamattal semmi bajom nem lenne, az jogos. Feledékeny vagyok, már kb 5x beleszaladtam.
Az idén nyári kurva drága "ingyen EU roaming" ügyem még folyamatban van, ez fog dönteni, hogy még idén otthagyjuk-e őket a faszba.

Kotit 2017.09.22. 09:05:30

@GQ: Most mi a bajod? Szerinte fontosch tudnunk, hogy több a pénze, mint az esze...

.Manyecska 2017.09.22. 09:31:10

@nyúúlacska: osztán a zacsiragasztás is jól megy ?? :D gondolom.

Darth Revan 2017.09.22. 10:37:59

harom ev hasznalat utan utan gondoltam lecserelem a telefonomat, mert neha mar idegesitoen lassu. rovid keresgeles utan ugy dontottem, hogy ujra moto g telefont veszek, a nemreg megjelent g5s plust.

Na, felmentem a zinternetbe es nincs belole sehol. (illetve az aranyszinubol van annyi, mint a szemet, de egy komoly ferfiember nem fog aranyszinu telefonnal lofralni)

tokom ki van.

Im just here for the comments 2017.09.22. 11:41:08

@sysTEM: ha nem a vállalkozásának veszi a tabletet, akkor munkájától függetlenül pont olyan fogyasztó, mint bárki más, nem?

commentes nikk 2017.09.22. 12:06:35

@nyúúlacska: ezzel a kommenttel azt hitted, király leszel, de sajnos maradsz csicska :)))))))) Mellesleg hány nőt dugtál már meg ezzel az ájsztájlos dumáddal? Na, hát annyit ér :)))

sysTEM 2017.09.22. 12:32:09

@Im just here for the comments: ha cégre kéri a számlát, onnan már nem fogyasztó. Független, hogy mire használja, magán vagy céges ügyben.

Sőt, ha egyéni vállalkozó és csak a nevére kéri a számlát (nem jelzi hogy e.v., nincs adószám), de foglalkozása végett használja (pl mérőműszer), akkor sem minősül fogyasztónak (bár utóbbit úgyse lehet bizonyítani, csak ha a "nagyhatalmú" békéltető testület előtt be nem bizonyosodik) :-)

Im just here for the comments 2017.09.22. 12:43:44

@sysTEM: viszont nekem a posztból nem derül ki világosan, hogy saját magának vette, vagy ahogy te is írod, számlát kért. vagy írta, csak nem figyeltem.

MÁJklub (törölt) 2017.09.22. 16:35:21

@Im just here for the comments: magánszemélyként vettem. De a poszt megjelenése előtt pont tegnap :) végül is megoldották és kárpótoltak, ami plusz pont végül is a mai világban :P

Lady Scarlett 2017.09.23. 10:33:05

@epertorta: De igen, 72 ora a kotelezo csere a hibas keszulekre es nem kell ehhez szerviz se, vasarlo nem tudja hasznalni, koteles az elado visszavenni es kicserelni. A 14 nap elallas ugyanugy el. Nincs oktatas az ugyfelezo kollegaknak, vagy van csak rosszindulatu.

qwertzu 2017.09.23. 13:22:18

@kontár lajos: Az egyéni vállalkozó természetes személy. Jogosult pl. az olcsóbbik bérletet venni Pesten és számlát kérni róla.

sysTEM 2017.09.23. 14:38:52

@qwertzu: a Fogyasztónak minősülő Ügyfél a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Webkereskedő vagyok, van tapasztalatom a témában

sysTEM 2017.09.23. 14:40:23

@MÁJklub: akkor természetesen jár a 14 nap elállási lehetőség