"Ciprus a napfény, a szerelem szigete, ahol a mitológia szerint Aphrodité istennő kiemelkedett a tenger habjaiból. A lebilincselő történelmi emlékek, a kellemes időjárás, a jó közbiztonság, az álomszép környezet teszik a mediterrán szigetet ideális úti céllá. Itt Shakespeare, a keresztes lovagok, Homérosz és Walt Disney csodálatos történetei várnak Önre." - ajánlja útját az érdeklődők figyelmébe a Premio Travel. István levele alapján ez mind így igaz, a shakespeare-i fordulatokat, homéroszi kérdéseket és Walt Disney-i meséket illetően is.
Tisztelt Szerkesztő Úr!
Nagyon tetszik a honlapja! Ma a vásárlók nagyon kiszolgáltatottak, nincs nyilvánosság. (Ön a kivétel.)
Kérem, ha lehet közölje úti élményeinket tartalmazó levelem a soproni Premio Travelről. Alábbiakban az igazgatónőhöz írt levelem, melyben visszakértem egy programnak az árát, melyre kint Cipruson kellett jelentkezni, s 1 nappal jelentkezés után lemondtam. 12 nappal ezelőtt jelezték, hogy kivizsgálják a panaszt. Azóta csend van. (szerkesztői megjegyzés: a levelet 8 napja kaptuk, így azóta még több idő telt el)Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
István
Íme a levél:
Tisztelt Igazgatónő!
Most jöttünk haza az Önök ciprusi útjáról és a segítségét szeretném kérni. Befizettünk egy Paphos-i programra 2x79 eurót, és noha azt időben lemondtuk, az idegenvezető nem adta vissza az összeget. Szeretnénk a pénzünket visszakapni. (Megjegyzem, a ciprusi esten sem vettünk részt, de az egy csomag része volt.)
Részletesebben: megérkezésünk másnapján, október 11-én a “Gábor” nevű helyi képviselőjüknél egy Paphosz-i kirándulásra. Számlát a befizetésről sem mi sem a többiek nem kaptunk. (!)
Ez a munkatársuk sem szolgálati telefonszámát, sem azt hogy mi a szállodai szobaszáma soha sem adta meg. (Vészhelyzet esetére.) Úgy tudom a szabályzat pedig mind ezt előírja. Mi bejártunk négy kontinenst, de eddig ilyet nem tapasztaltunk.
Másnap október 12.-én rájöttünk, hogy túl sok lesz a program, (nekem 2 szívkatéterezésem volt), és szívbetegség miatti túlterhelésre hivatkozva kértük a jelentkezés törlését és a befizetés visszaadását. Azt mondta majd megkérdezi Önöktől, hogy tudja visszaadni.
Erre kértük, hogy vegyen fel jegyzőkönyvet. Ezt mindig halogatta, nem adott.
Nem jelentéktelen, hogy: Önöket szidva –mondván,hogy hiába harcol a program átalakításáért, Önök a fülük botját se mozgatják- az egész programot átírta. (1: Utazás, 2: Kyrenia 3: Nikosia 4: Szalamisz+Szt. Barnabás 5: Famagusta 6: Karpaz+Kantara 7: Paphos 8: haza). Ez zseniális volt, pl. Paphos-ról este 8 után jöttek haza, s reggel 3-kor már indultunk a reptérre.)
Nevezett munkatársuk a napi kirándulásokon nem várta be, míg a buszról a csoport leszáll, az első pár emberrel futva nekilódult, nem érdekelte, tudjuk-e követni, (pedig szinte mind idősek voltunk, isteni csoda, hogy senki sem veszett el) és mire a látnivalóhoz értünk, az ismertetés már rég befejeződött. (Ezen kérésre sem változtatott) Sok volt az üresjárat.
Vacsorákon/reggeliken soha se evett velünk, szinte bújt a csoport elől. Probléma esetén a csoportársak segítettek egymásnak.
Egyedül az árubemutatókon nyüzsgött nagyon. (Érthető).
A 8 napból 6 napot voltunk Cipruson, ebből 3 nap kereskedelmi bemutató volt a fő program, utána 10 perc városnézés, majd 2 óra szabadidő. A másik 3 nap is 10-kor indultunk és 3-kor otthon voltunk, sok-sok szabadidővel.
Az élmények csúcsa az utolsó nap volt. Megigérte, mivel még ő sem tudja a pontos indulást, ezért mindenkinek a szoba ajtóján bedug egy papirt, amin minden tudnivaló rajta lesz. (Ez a papir persze senkinek sem érkezett meg.)
Előtte kérdeztük, hogy mivel hatalmas területen helyezkedik el szálloda komplexum, ki viszi ki a bőröndöket a recepcióhoz? (Befele a boyok hozták autóval). “Gábor” előbb azt mondta, hogy szervezzék meg az utasok ki-ki alapon a kihordást.
Utolsó nap estéjén az útitársaktól tudtuk meg, hogy, ha 2 óra 40-kor kirakjuk a bőröndöket, elviszik, de: kövesse mindenki a böröndjét mert ez nem biztos. (!) A boyok természetesen nem jöttek, így az utasok lihegve kivonszolhatták csomagjaikat, az Önök Irodáját emlegetve.
Nem akarom több idejét igénybe venni, visszatérek az én kérésemhez. Mivel “Gábor” nem volt hajlandó jegyzőkönyvbe venni panaszunkat, szerinte nem kell jegyzőkönyv.
Önök a PANASZKEZELÉS címszó alatt azt írják: “ a helyben nem megoldható problémákról készítsenek jegyzőkönyvet kollégánk segítségével, ez a dokumentum szolgál a hazautazás utáni panaszkezelés alapjául”
Én két példányban leírtam a tényállást, s kértem vegye át, s a másik példányt írja alá, hogy átvette. Kiváló munkatársuk nem volt hajlandó átvenni. Erre pár körülálló fültanúval aláírattam, hogy Önnek bizonyithassam az átvétel megtagadását. (Az íratot csatolom.)
Ja és még valami: említettem, hogy képviselőjük zsebbe szedte a pénzt, nyugta nélkül. Nos, két idős utitárs el akart menni Paphos-ra, de nem engedte fel őket a buszra, mondván, hogy nem fizettek. A szerencsétleneknek –mivel nem volt nyugta a kezükben- újra kellett volna fizetni. Ekkor a két hölgy (nevük megvan) kitalálta, hogy mivel nincs elég eurójuk, hagy menjenek a mi kifizetett helyünkön, majd utólag velünk lerendezik a számlát. Kiváló munkatársuk nem egyezett bele, szerencsétlenek sírtak mérgükben. (Tehát ha ők az indulás napján zsebbe fizetnek akkor mehetnek, de mi akik 4 nappal előbb lemondtuk, nem kaphatjuk vissza pénzünket?)
Levelem végén kérem, adja nekünk vissza a 4 nappal előbb lemondott Paphos-i kirándulás árát, hogy a rossz emlékek mellett jóra is emlékezzek.
Elnézést levelemért, de gondolom, örül, hogy információt kapott, hogy mennek a végeken a dolgok, s más utasok ne bosszankodjanak. Mi is eddig az útig nagyon szerettük Irodájukat.
Segítségét előre is köszönöm:
P. István
Kedves István!
Az utazási iroda általános szerződési feltételei meghatározzák a panaszügyintézés eljárási rendjét. Ebben valóban szerepel, hogy az utas panaszát köteles az utaskísérővel közölni és erről jegyzőkönyvet felvetetni. Az utas a hazaékezést követő 8 munkanapon belül köteles a panaszt az utazásszervezővel közölni a jegyzőkönyv csatolásával. Az utazásszervező pedig köteles a panaszra 30 munkanapon belül válaszolni.
Véleményünk szerint azonban sem a jegyzőkönyv kiállításának megtagadása, sem a panasz előterjesztésére nyitva álló határidő esetleges elmulasztása miatt nem veszti el a fogyasztó az utazásszervezővel szemben a panasz előterjesztésének lehetőségét. Az írásban benyújtott panaszra a vállalkozás pedig 30 napon belül köteles, indokolással ellátott válaszát a fogyasztó részére megküldeni. Az utazási szerződésekre vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján pedig az utazásszervező a szolgáltatás teljesítéséhez igénybe vett közreműködő magatartásáért úgy felel, mintha maga járt volna el, kivéve, ha a közreműködő felelősségét jogszabályban kihirdetett nemzetközi egyezmény korlátozza. Az általános szerződési feltételek is hivatkoznak ilyen nemzetközi egyezményekre, amelyek azonban a levélben meghatározott esetre nem vonatkoznak.
Mindezek alapján a fogyasztónak több jogorvoslati lehetőség áll rendelkezésére, ha az utazásszervező a panaszlevelére nem válaszol. Elsőként beadvánnyal élhet az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz, mert ezzel a vállalkozás megsérti a törvényben meghatározott panaszkezelésre vonatkozó szabályokat.
A fakultatív program visszatérítésére irányuló igényt a fogyasztó választása szerint az illetékes békéltető testületnek címzett beadvánnyal vagy közjegyző előtti fizetési meghagyásos eljárás megindításával érvényesítheti.
Felhasznált jogszabály:
- 281/2008. (XI. 28.) Korm. rendelet az utazási szerződésről
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
UPDATE
Tisztelt Homár Blog! Nagy öröm ért! Több mint egy hónap után válaszra méltatott a Premio Travel igazgatónője! Sajnos a várt bocsánatkérés nincs a levélben..... (a levelet csatolom), de felajánl 1x79 eu-t , ha a mellékelt nyilatkozatokkal lemondok követelésem feléről ÉS: A HOMÁRRÓL LEVETETEM A LEVELEM..... (Ennyire nem szereti ezt a blogot?)
Emlékeztetőül: az általunk lemondott Paphos-i út feleslegesen befizetett 2x79 euróját visszakértem, egy nappal a számla nélküli befizetés és négy nappal az út előtt, de a kiváló idegenvezető nem adta vissza. Nos, az igazgatónő orvosi bizonyítványt kér, (amit az idegenvezető nem is mondott -hisz a panaszt se volt hajlandó átvenni) nevetséges, ugyan mit tudott volna vizsgálni egy hotelorvos? Ez nem indok! Lényeges viszont, hogy más utastársak akik később jelentkeztek, azt akarták, hogy mi helyünkön mennek, a mi befizetésünkért, ezért nekünk kifizetik azt , de ezt a guide nem engedte. Tehát miatta nem kaptuk vissza a pénzünk.
Azért írom meg a történetem folytatását, hogy olvassák és terjesszék minél szélesebb körben, hogy más utazó nagy ívben kerülje el a Premio Travelt, tanuljon az én esetemből. Remélem a NAV-hoz is eljut a történet a számla nélküli pénzbeszedésről.
Következzék az igazgatónő válaszlevele!
István
Tisztelt........ István!
Köszönjük emailjét. Panaszát kivizsgáltam, ennek eredményéről az alábbiakban szeretném tájékoztatni.
A kinti partner szervezi fakultatív programjainkat, nem pedig mi. Ennek szellemében érthető az az előírás, hogy ha valaki nem tud részt venni egy kiránduláson betegség miatt, akkor a hotel orvosától szükséges az adott betegségről igazolást kérni. Ezt az adott hotelben nagyon egyszerűen ki is állítják. Az idegenvezető tájékoztatta erről Önt, azonban ezt az igazolást Ön nem kérte a hotel orvosától és nem mutatta be idegenvezetőnknek. Így nem tudjuk visszafizetni a 2*79 eurót.
Annyit azonban tudunk tenni, a kellemetlenséget enyhítendő, hogy amennyiben kitölti az általunk küldött kompenzációs nyilatkozatot és jegyzőkönyvet, és aláírva visszaküldi részünkre, illetve a Tékozló Homár blogról leveteti írását, visszafizetünk Önnek 1*79 eurót.
Várjuk visszajelzését ezzel kapcsolatban.
Köszönjük!
Üdvözlettel:
..... Andrea
igazgató
Nouby 2017.11.08. 10:10:01
Volt már olyan hogy valaki nem szopta meg? Minimum 20 emberhez igazodsz és valami úgyis katasztrofálisan elbaszódik.
Terézágyú 2017.11.08. 10:37:38
Másnap jöttetek rá, hogy túl sokat kell mászkálni majd egy ilyen szervezett nyaralásnál???...
"pedig szinte mind idősek voltunk"
Ah...
"képviselőjük zsebbe szedte a pénzt, nyugta nélkül."
--> NAV!
GiaMarie 2017.11.08. 10:57:42
ptspts 2017.11.08. 10:59:42
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.08. 11:10:23
mechanikus körte 2017.11.08. 11:14:58
Itt is közölheti a véleményét a poszter, hátha jobban odafigyelnek rá.:-)
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2017.11.08. 11:30:20
.Manyecska 2017.11.08. 11:38:40
Digitális Dzsihád 2017.11.08. 11:43:40
Add meg a számlaszámod, átutalok neked 79 ojrót.
KaTe 2017.11.08. 12:01:45
Mellesleg nem is tudtam, hogy a Kacsameséket meg a Balu kapitányt is Cipruson forgatták.
Kotit 2017.11.08. 12:45:49
Mert azt nem feltételezem, hogy István sose olvasott eddig Homárt, csak most talált ide, miután bajba került...
Darth Revan 2017.11.08. 12:50:15
az mindig jo, ha egy visszatero ugyfelet szivatnak meg.
Drago Brutic1 2017.11.08. 13:12:11
commentes nikk 2017.11.08. 13:14:35
Nick a banya 2017.11.08. 13:19:59
Ennyi pénzért a ciprusi kerítés nem változik kolbásszá...
Tehetséges ugandai buzi 2017.11.08. 13:42:24
Crazy 1zenkáttű 2017.11.08. 14:04:21
Szeredi Zoltánné 5* - Ciprus csodálatos a szervezés is , mert rengeteg a látnivaló!
Nagyon szép élményekkel tértünk haza melyeket elsősorban Gábornak, idegenvezetőnknek köszönhetünk .
ozur 2017.11.08. 14:16:24
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.08. 14:25:46
ozur 2017.11.08. 14:28:44
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.11.08. 14:36:43
Im just here for the comments 2017.11.08. 14:47:04
.Manyecska 2017.11.08. 15:09:37
Terézágyú 2017.11.08. 15:11:24
"Cipruson is illetékes a NAV?"
Értelmezésem szerint az illető a magyarországi cég embere.
Terézágyú 2017.11.08. 15:16:57
"4. NAP Szalamisz – Szent Barnabás kolostor – Kyrenia
... Felkeresünk egy szőnyegkereskedést is. "
6. NAP Kyrenia
... Szabadidő keretében fedezze fel Ön is a hangulatos óvárost! Emellett alkalmunk adódik bőráruk vásárlására is.
7. NAP Nicosia
... Lehetőség nyílik ékszerek vásárlására. "
Ezekre gondolt a pószter, mint termékbemutatókra? :)
Hát, teccik látni, ők megmondták előre, ez benne volt a programban :)
Xezs6 2017.11.08. 15:26:24
FDToth 2017.11.08. 16:41:03
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.11.08. 16:49:39
Ha elmész egy ilyenre, akkor hülye vagy, mert neked a tengerparti döglésre kellett volna befizetni, nem egy kulturális körútra, csillagtúrára, vagy egyéb hasonló elnevezésű tartalommal megtöltött programra.
A te igényeidet kiszolgáló utak is vannak, de a fenti pont nem ilyen.
.Manyecska 2017.11.08. 17:19:43
itt jegyezném meg annó mikor Görögországban nyaraltunk éjjel fél kettőkor indult a busz Athénba...hatórás út..:)
Xezs6 2017.11.08. 17:24:25
Ahogy valaki fentebb is írta, egy ilyen árba csak egy napi 10 perces városnézés fér bele, és ahogy a poszter is írja, meg se várta az idegenvezető, hogy a társaság vége is odaérjen a helyszínre, csak eldarálta a szöveget.
Szóval én látok benne rációt, hogy befizet az ember egy ilyen csapnivalóan szar idegenvezetős utazásra jó olcsón, aztán meg nem idegeli magát Gáboron, hanem issza a sörét a parton. Win-win, nem?
Tehetséges ugandai buzi 2017.11.08. 17:53:43
Legalább is megkérdőjelezhető a NAV illetékessége.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.11.08. 18:26:57
Így de. :)
Erőlködj csak 2017.11.08. 19:31:10
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.11.08. 19:56:39
Hegyirablo 2017.11.08. 22:07:58
Meridian74 2017.11.09. 00:58:50
"Szeretnénk a pénzünket visszakapni. (Megjegyzem, a ciprusi esten sem vettünk részt, de az egy csomag része volt.)"
Meridian74 2017.11.09. 01:04:46
Add meg a számlaszámod, átutalok neked 79 ojrót. "
Nem érted te ezt... nem a pénz számít (hiszen az illető már 4 kontinenst is bejárt már, tehát nem a napi betevőhöz kell az neki.... hanem az ELÉGTÉTEL, az hiányzik neki. Tudod, a zsíros és vastagnyakú, gőgös paraszti gőzzel telített és nagymagyar gőggel fűszerezett urizáló arrogancia, na az beszél ebből a levélből. 12 évet húztam le helpdesken, már területen, szóval tudom miről beszélek.
.Manyecska 2017.11.09. 06:25:50
majd robogót is béreltünk, Sissy kastélya stb... semmi idegenvezető nem kellett hozzá, az összes nagyfalut :P feltérképeztük Korfun :) annó...
.Manyecska 2017.11.09. 06:27:27
kristálytiszta víz, kavicsos tengerpart és egy lélek sem sehol. Mit nekem Gábor. Gábor egy eltévedt boy..:DDD
.Manyecska 2017.11.09. 06:29:02
Terézágyú 2017.11.09. 07:40:13
Tehát szerinted, ha egy magyarországi utazási iroda elkér egy magyartól egy utazásért x forintot, arról kell számla és a nav illetékes, de ha ugyanez a magyar utazási iroda nikkelszdorf után elkér x ojrót a magyar utasától, akkor már nem kell a számla, és nem illetékes a nav? :)
.Manyecska 2017.11.09. 09:43:42
.Manyecska 2017.11.09. 10:00:14
szóval ha már kiadok x összeget legalább élvezzem is olyan szép tájak vannak hogy nem igaz! Korfu pl. tényleg gyönyörű és minden része más vulkáni, vagy homokos..
Tehetséges ugandai buzi 2017.11.09. 11:59:06
De azért próbáld meg, hogy egy Cipruson történt esetre ráuszítod a NAV-ot! Nem igazán fognak tudni ott egy próbavásárlást csinálni.
Terézágyú 2017.11.09. 14:22:41
"Ott a gond a mondatoban, hogy nem tudjuk, valójában kinek a nevében kérte el az a "Gábor" nevű egyed a zsét"
Erre mondtam az elején, hogy az én értelmezésemben az illető a magyarországi cég alkalmazottja. Ha nem az, akkor nyilván más a helyzet.
"De azért próbáld meg, hogy egy Cipruson történt esetre ráuszítod a NAV-ot! "
Kint történt, de egy magyar cég csinálja. Az utazásért itthon fizet az ügyfél a cégnek, de a kint is kell fizetni.
Tehetséges ugandai buzi 2017.11.09. 15:08:41
Szóval én szétválasztom a dolgot kétfelé:
A fizetés, amiért nem kapott számlát, nem magyar felségterületen történt, nem magyar fizetőeszközzel.
Akinek fizettek, az lehetséges, hogy egy magyar cég alkalmazottja, bár konkrétan ezt se tudtuk meg.
Te azt mondod: Jelentse fel a NAV-nál.
Én azt mondom: Rohadtul nem biztos, hogy a madzsar NAV az illetékes.
Ez tehát a kérdés: "Hol jelentsem fel, hogy nem kaptam számlát? A magyar, vagy a ciprusi NAV-nál?"
Namármost vegyük szépen sorban:
1. Van-e a Ciprusi Köztársaság és Magyarország közt a kettős adóztatás elkerüléséről szóló érvényes egyezmény? (Fasz se tudja, nem volt kedvem, időm utánaguglizni.)
2. Az a cég, akinek a nevében ez a "Gábor" nevű egyed beszedte a pénzt, hol adózik? Erről nyilatkozniuk kéne.
3. Ez csak egy részletkérdés, de pont azt nem tudtuk meg, hogy kinek a nevében járt el "Gábor"? Ez a következő pontban fontosch lesz. Szóval pont a számla hiányzik, aminek a fejlécéből ez kiderülne.
4. Kinek a szolgáltatását árulta ez a "Gábor" nevű egyed számla nélkül? Már úgy értem: a fakultatív skanzenlátogatást a Premio Travel szervezte, vagy egy ciprusi cég? Mert ha - tegyük fel - ez utóbbi és az idvez csak árulta rá a jegyeket, akkor ezért ő legfeljebb pár fillér jutalékot kap, de nem a saját szolgáltatásukat árulta, tehát a beszedett pénz után nem ő fog adózni, hanem a programot szervező ciprusi cég.
Szóval hidd el nekem, legalább is kérdéses, hogy ki az illetékes.
(De ne mondd, hogy csak kötözködök. Saját szerény véleményem szerint könnyen elképzelhető egy olyan forgatókönyv, hogy "Gábor" egy ciprusi cég által szervezett utazásra árul jegyet, amire talán még kapott is egy bón-tömböt, de azért nem adja ki a bónokat, mert talán rátesz egy kis plusz árrést a saját zsebére. Ha kiadná a bónt, arra lehet, hogy rá lenne nyomtatva a program ára és bukna a vonal! Ezért "Gábor" beszedi a több pénzt, de nem ad bónt, leveszi a saját sápját, a túra árát hiánytalanul átadja a helyi cégnek, az utas meg soha a büdös életben nem tudja meg, hogy átbaszarintották pár ojróval, mert nem tudja meg, mennyi lenne a túra ára, hiszen se számla, se bón.)
Terézágyú 2017.11.09. 15:23:03
"Kinek a szolgáltatását árulta ez a "Gábor" nevű egyed számla nélkül? Már úgy értem: a fakultatív skanzenlátogatást a Premio Travel szervezte, vagy egy ciprusi cég?"
Akkor beírom harmadszor is: én úgy értelmeztem a pószter levelét, illetve a utazási iroda programleírását, hogy ők, a magyar iroda szervezi az egészet, minden pénz hozzájuk fut be.
Ha mégsem, akkor valóban nem illetékes a nav.
Megjegyzem azért ez egy kicsit olyan, mint amikor a vállalkozó elhárítja a felelősséget, mondván, hogy nem ő csinálja, hanem az alvállalkozója. Vagy amikor a bolt, amely selejtes dolgot árul, elhárítja a javítást azzal, hogy nem illetékesek, menjen a panaszos a gyártóhoz. Ugye ilyenkor minden kommentelő beírja, hogy ez lényegtelen, a panaszos vele áll üzleti viszonyban, a cég meccselje le a beszállítójával/alvállalkozóval/gyártóval ezt a dolgot...
Szóval ha tényleg egy ciprusi cég szervezte is ezeket, akkor is a magyarországi utazási irodával állnak kapcsolatban, tehát nekik mindenképpen reagálniuk kellene valamit... De persze nem reagál, mert miért tenné...
Tehetséges ugandai buzi 2017.11.09. 17:58:07
Szerintem ott megbukott az egész, hogy addig nem kellett volna átadni az ojrót, amíg a másik kezével nem tudta volna átvenni a bónt/számlát.
Vadiúj tutkóság (törölt) 2017.11.10. 18:57:56
Teszem hozzá, joggal.
Skywatcher 2017.11.16. 11:45:52
- nem akarnak a repülőtársasággal alkudozni, vitatkozni, reklamálni, ha nem indul/késve indul a gép, nem adnak /mást adnak a fedélzeten mint szalámis szendics
- nem akarnak/tudnak a reptérről a más nyelvet nem beszélő, lehúzós taxissal vitázni, kitenni magukat a helyi maffiának, és meztelenül egy bozótosban ébredni
- nem tudnak/akarnak a búkingon oly csillivillinek tűnő, valóságban kecskeólnak is kevés szálláson a más nyelvet nem beszélő Mitakarsz a Sarokbaszarsz-al vitázni, alkudozni, hogy bizony ők tengerre néző 8 szobás villát fizettek, és ez a sivatagban felhúzott kecskesátor.
Úgy egyáltalán semmiven nem akarnak törődni, egyben kifizetik a pénzt, és minden szervezést, hercehurcát, jogérvényesítést, stb vállaljon az, akinek - elvileg - ez a szakmája. No persze aztán látjuk, hogy az sem mindig fenékig habostorta, elvtársak.
@stakeholder Manyecs: Korfuról hogyan hajóztatok át Sartira, mikor ezek a szárazföld két átellenes partjain vannak? :)
Egyébként jó volt olvasni a Korfus élményeidet, mi is kb 3x voltunk hamvas tini korunkban assszonkával. Hű, hát mintha magunkat olvasnám. Motorral bejárni az utolsó kecskeösvényt is, megállni olyan partoknál, ahova senki más le nem merészkedett (lefele ereszkedve asszony combjáról a bőr is lejött, mikor megcsúszott :) ) - de érintetlen, kavicsos, búvárkodásra termett öblöket találtunk! 5-6 méter mélyről olyan cuccokat hoztam fel, mint valami Cousto film!
Déli csücsök a mocsaras, teknőcös részeivel?
Tripában voltatok? Nagy lazán beültünk, erre étlap helyett elkezdték kihordani a komplett konyhát, kezdve az öklömnyi cseresznyéktől a báránybordán át a halakig. Félúton mondtam, hogy köszi, bocsi, de kipukkadunk, és egyébként kb mibe fog ez kerülni? Hát 49 euró/fő. Ja, kösz, volt náluk egy ötvenes meg némi apró összesen :)
Odajött a tulaj csaj, duci, göndörhajú, mosolygós néni, és vállunkat veregetve biztosított róla, hogy semmi baj, együk csak végig a menüt, mán ha birjuk, a vendégei vagyunk! Másnap azért bevittük a hiányzó pénzt, de nem fogadta el. Még fotót is csináltunk vele közösen :)
Ejh, a ház előtt üldögélő helyiek! Integettek, magyaráztak, barátkoztak, és minden hátsó szándék nélkül!
Asszony imádja az állatokat (ezér is van velem :D) és tisztára kész volt egy csacsinál, úgy tetszett neki. (engem megharapott a dög - mármint a csacsi). Egyik nap, mikor a szokásos csacsisimogató túrán voltunk, megérkezett a gazdája, Jannis bácsi. mosolyogva magyarázott, dumált, mutogatott, üljön föl rá a jányka! Na az volt aztán az öröm! Le is fotóztam őket.
5 évvel később visszamentünk, kerestük a csacsit meg a bácsit, nagy nehezen a helyi motorbérbeadós csávón keresztül megtaláltuk. Nem emlékeztek ránk, de a fotó jó bizonyíték volt, és beinvitáltak az öregek a "tiszta szobába", igazi görög frappéval kináltak, sütivel, és beszéltek beszéltek - a motoros csávó fordított - , mindent megtudtunk a gyerekeikről, családról, csacsiról (azóta meghalt szegény)
Nincs (nem volt) még egy ilyen barátságos, őszinte, tiszta nép, mint a görög. Azóta már kicsit változott ott is a módi, mikor legutóbb voltunk már mindenhol tömeg, tukmálás, eltüntek a nénik a házak elől, szállodák nőttek gomba módra...
.Manyecska 2017.11.21. 11:48:45
szerencsétlenflótás 2021.09.03. 08:22:07