Az valószínűleg senkinek nem újdonság, hogy a szerződés végén a médiaboxot vissza kell juttatni a szolgáltatónak, méghozzá záros határidőn belül, hiszen az ő tulajdona. Épp ezért a kütyük sorsa tutira nyilván van tartva a UPC-nél is, szóval nem tűnik nehéznek bizonyítani, hogy hány darabot adtak ki egy előfizetőnek. Hosszadalmas izmozás helyett vajon miért nem küldenek egyszerűen egy szerződésmásolatot az elhunyt ügyfél értetlenkedő rokonának?
Kedves Tékozló Homár!
Nekem a UPC direct-tel gyűlik meg a bajom pár hónapja. Édesapám idén márciusban meghalt, az ő TV szolgáltatását lemondtam a szolgáltatónál. A lemondás megtörtént, azonban innentől indultak a bajok!
A sok levelezés és reklamáció kapcsán kiderült, hogy a szolgáltató elszámolt a számlában egyes díjakat, nem adtak meg havidíjkedvezményeket (ezeket korrekciózták legalábbis írásban), de az a fő problémám, hogy olyan médiaboxot követelnek most rajtam, ami nincs édesapám lakásán, tehát így visszaszolgáltatni sem tudom nekik.
Két fő probléma jelentkezett a sok mellékestől eltekintve:
1: Nem hajlandóak írásban a szerződést megküldeni a részemre a szolgáltatással kapcsolatban.
2: Nem hajlandóak az ún. 2. DVR médiabox eszköz átvételéről szóló dokumentumot sem átadni.Először kaptam a szolgáltatótól egy 130 000 Ft-os számlát a médiaboxért. Erről kiderült, hogy kettőt követelnek visszaszolgáltatni! Erről a szolgáltatás telefonos lemondásánál szó sem volt! Egyet tudtam nekik visszaküldeni, ez volt édesapám lakásán. Eztán jött a következő csekk, hogy 65 000 Ft-ot fizessek be! Az adminisztrációs hibából elkövetett számlázásuk miatti díjkorrekciók után az eredetileg az eszközért követelt 65000 Ft-os érték lement 48337 Ft-ra. Én azonban úgy hiszem, hogy a korábban elkövetett hibáik és a fogyasztóként jogos követelésem, hogy írásban egy visszaigazolást kapjak arról, hogy édesapám miben szerződött a szolgáltatóval, illetve hogy ténylegesen átvette-e és bekötötték-e nála azt a bizonyos 2. médiaboxot. Amennyiben bekötötték nála, akkor jogos a követelésük, egyébként nem áll módomban semmit befizetni nekik!
Nem tudom mit tehetek? Én A Fogyasztóvédelemtől csak annyi választ kaptam, hogy forduljak békéltető testülethez, tehát a szolgáltatót semmire nem kötelezték.
Kérem szíves jogi tanácsukat és segítségüket!
Üdvözlettel:
G. Andrea
Megkérdeztük, mit kéne tennie Andreának:
Kedves Andrea!
A szolgáltatótól elvárható, hogy a felek közötti jogvita peren kívüli lezárásának elősegítése érdekében a követelését alátámasztó okiratokat a fogyasztó számára átadja. Egy esetleges peres eljárás során is a vállalkozás kötelessége lenne az igényével kapcsolatos bizonyítékoknak a bíróság rendelkezésre bocsátásra.
Ha ezeket az okiratokat a cég nem tudja átadni, akkor a követelésük jogszerűsége is megkérdőjelezhető.
Ezzel együtt a véleményünk az, hogy nem érdemes megvárni a követeléssel kapcsolatos közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás megindítását, hanem a békéltető testülethez címzett kérelem benyújtásával javasolható a jogvita peren kívüli, megállapodással történő rendezése.
A fogyasztóvédelmi hatóság válaszával egyetértünk, hiszen a hatóság nem jogosult a felek között a szerződés megszűnéséből eredő elszámolási vita eldöntésére.
A posztot természetesen elküldtük a UPC-nek is.
UPDATE:
A posz kapcsán megtudtuk, hogy
1. a UPC és a UPC Direkt külön cégek,
2. utóbbi kivizsgálta az ügyet, eljuttatta olvasónknak az édesapjával között hangos szerződést, végül méltányossági alapon rendezték az ügyet.
Darth Revan 2017.12.18. 15:33:03
de csak egyszer vontak le az arat.
irtam nekik egy emailt, hogy rendeljenek egy futart esaz egyiket vigyek vissza, mert en nem vagyok hajlando a sajat penzemen visszakuldeni.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.12.18. 15:48:21
Sőt, szerintem elvárható lenne, hogy ezek a készülékek szerepeljenek a számlán is (tipp a posztolónak), legalábbis az én szolgáltatómnál ott vannak a készülékek számai.
Mennyi lehet egyébként az ilyen médiabox beszerzési ára? Hiszen ezek a cuccok hacsak nem tartalmaznak komoly háttértárat sztem inkább a tizen X ezer körül lehetnek, legalábbis hasonló tudásúakat tuti lehet ennyiért.
Amúgy részvétem, sajnos a cégek nem könnyítik meg az ügyintézést ilyen esetben :(
gulyaszoli · http://tapirwar.tumblr.com 2017.12.18. 16:16:57
Sluck Ödön 2017.12.18. 16:32:43
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.18. 17:12:39
Kondom Keselyű 2017.12.18. 20:31:50
Kondom Keselyű 2017.12.18. 21:23:30
foleg,ha dupla tuneres,es tudsz mas csatornat nezni,mint amit eppen rogzit.
commentes nikk 2017.12.18. 21:37:18
Kondom Keselyű 2017.12.18. 22:34:12
nem a szerzodest orokolte,hanem a lakast,amiben ott van a szolgaltato tulajdonaban allo mediabox.
szerinted ha en kiberelek egy autot, es elhalalozok mielott visszavinnem, akkor azt megtarthatjak az orokoseim ?
Gondolom, a Upc-nel is megkerdezte a homar, hogy tenyleg olyan eszkoz kovetelnek-e,amirol nem tudnak szerzodest bemutatni.
Nekem eleg eletszerunek,es teljesnek tunik a sztori igy :D
KaTe 2017.12.19. 01:02:19
belaim7005 2017.12.19. 07:21:46
belaim7005 2017.12.19. 07:23:59
Terézágyú 2017.12.19. 07:40:02
Jól sejtem, hogy a pószter kizárólag telefonált, meg emilezett de egyetlen egyszer se ment be a szolgáltatóhoz személyesen...?
Hát, ő tudja...
Dezsike 2017.12.19. 07:42:45
Mackósajt 2017.12.19. 08:38:47
Rugovicsvalagba 2017.12.19. 11:46:04
Rugovicsvalagba 2017.12.19. 11:51:07
Terézágyú 2017.12.19. 12:19:00
Azért te ...., hogy minél előbb megoldódjon a problémája, és ne pazaroljon rengeteg időt a telefonálgatásokra, meg emilezgetésre.
Mellesleg emilben nem küldünk szerződésmásolatot és hasonló cuccokat, ugyebár.
Serivor 2017.12.19. 14:04:30
Miért nem? Kutya közönséges fogyasztói szerződés, semmi titkos nincs benne.
Amúgy érdekelne, hogy ha csak egy telefonos szerződés létezik a szolgáltatásról, az hogyan bizonyítja a készülék átadását? Arról mindenképp léteznie kell egy aláírt átadás-átvételi bizonylatnak...
Terézágyú 2017.12.19. 14:11:14
"Mellesleg emilben nem küldünk szerződésmásolatot és hasonló cuccokat, ugyebár.
Miért nem? Kutya közönséges fogyasztói szerződés, semmi titkos nincs benne."
Nem én mondom ezt, hanem itt hangzik el folyamatosan ez a dolog - nyilván olyankor, amikor az ügyfélnek nem tetszik ez...
Kondom Keselyű 2017.12.19. 20:21:15
futar,technikus iratja ala az atvetelit. a szerzodes ettol fuggetlen.