Szegény Magyar Posta évek óta fuldoklik a feladatok tengerében, és szürreálisabbnál is abszurdabb megoldásokkal próbál fejet kitartva megfelelni az elvárásoknak. A linken idézett szolgáltatáskorlátozások sorába csont nélkül illeszkedik a Jenő által leírt jelenség is, vagyis, hogy a trükkösen a munkahelyi recepcióra rendel csomag bizony mondom néktek, lehet, hogy nem jön meg, ha a cégnek van postafiókja. Lehet, hogy már későn derül ki, de csomagrendelés és ünnepi dömping lesz jövőre is, szóval jó tudni.
Tisztelt Homár!
Próbálom rövidre fogni mert gondolom nem én vagyok az egyetlen akit a Posta körüli anomáliák levélírásra késztettek.
Ahogy szinte mindenki más, én is rendelek ezt-azt Kínából (Ali és társai). Ezen rendelések egy részét a Kínai shopok emberei ugye az ismert műanyag zacskós csomagban adják fel. Nos ez, mint megtudtam a napokban, levélnek számítanak amit a Magyar Posta szakemberei (inkább) önhatalmúlag bírálnak el, hogy szállításra alkalmasak-e, vagy nem (van egy mérethatár ami felett nem hozzák ki, de ahogy néztem, ha ez egy levélpapírnál nagyobb, akkor könnyen megtörténhet, hogy nem kapja meg a postásától)
Nos, a legutóbbi rendelésem is egy ilyen csomag volt. Három sapka volt benne, amit egy levegős borítékba tettek Kínában. Józan paraszti ésszel azt gondolnám, hogy a pár grammos, de egy sima borítéknál 2-3 centivel vastagabb levél még talán átcsusszanhat ezen az érdekes belső 'policyn', de sajnos ez, ebben a történetben nem jött össze. Ilyenkor ugye mit vár az ember? Egy értesítőt, hogy levele érkezett és itt vagy ott veheti át.
Nos, az én problémám valójában itt kezdődik, mivel a postás, Budapest belvárosában nem hagy értesítőt sem (legalábbis nekem). Ugye így az a szomorú helyzet áll elő, hogy a csomagom megjön, arról a Posta tud és mivel nem veszem át, egy x nap után visszaküldik a feladónak. Ugyanez történt most is: annyi különbséggel, hogy volt tracking code-om így kaptam értesítőt arról is, hogy mit csinál vele a Magyar Posta. Megjött, hogy a csomag kézbesítése nem sikerült, de értesítő sehol.
És akkor egy gyors magyarázat: a cím ahova rendelem, a munkahelyem. Az épületben más irodák is vannak , de portaszolgálat nincs. Az utcacím három lépcsőházat takar, cca. 50-60 helységgel. A címen a cég neve szerepel és nem az én nevem.
Természetesen elmentem a Postára, ahova előtte az ügyfél szolgálatos mondta és ott is volt a csomag. Abba már bele sem megyek, hogy több mint fél óra volt ennek a csomagnak a megtalálása miközben elég morcos fejjel nézett rám mindenki (ráadásul nem is az ügyféltérben, hanem valami elzárt hátsó helyiségben kellett kajtatni a csomag után). Szóval a csomag meglett, én pedig gondoltam panaszt teszek a Postánál mert ez már nem az első ilyen szituáció volt. Ha van tracking code akkor nagyjából tudom mikor kell érte menni, de volt olyan csomag is amit már visszaküldtek mire megtudtam, hogy nem hozzák ki.
Ügyfélszolgálat, telefon, gondoltam így kezdem a panasztételt. A telefonos hölgy elmondta, hogy tavasz óta tényleg nem viszik ki az olyan csomagokat 'amiket nem akar a postás felvenni'. Értesítőt pedig valószínűleg azért nem kapok mert rajta van a cég neve a címzésen(!).
Itt már nem bírtam szegénnyel és egyszerűen muszáj volt kiröhögnöm.. Elmondtam, hogy a cég nevét azért írom fel mert különben nem találna meg, mivel nem az én nevem fog szerepelni a kaputelefonon és az iroda ajtón sem. Az iroda ajtónak pedig nincs számozása (sőt, még a lépcsőháznak sincs). Tehát a cégnév kizáró (is lehet) az értesítő hagyásánál, ha annak a cégnek van postafiókja is!
Nálam ez az egyszerű összefüggés vágta ki végleg a biztosítékot, főleg azért mert szerintem prózaibb dolog történik a csomagfelvételnél. A körzet postása dönt mit visz ki és mit nem, a többit pedig adminisztrálják szállíthatatlan csomagként. Értesítőt meg szimplán lustaságból/alulfizetettségből nem írnak (de ez lehet csak az én összeesküvés elméletem). Mindenesetre felvették a panaszom, harminc nap múlva pedig mindenre fény derül.
Én pedig rendelek a postafiókunkra.
Üdv
Jenő
UPDATE
A poszt kapcsán küldtünk kérdéseket a Postának, a válaszig az alábbi kiegészítés megjelentetését kérték tőlünk:
Tisztelt Szerkesztőség!
A mai nap folyamán két, a Magyar Posta szolgáltatásaival elégedetlen ügyfél levelét kitették. Az alábbi esetben
azzal a megjegyzéssel élnénk, hogy arról bizonyára Önök is hallottak, hogy a 81/2017. áprilisi kormányrendelet szerint a Posta a 324×229×24 mm-nél nagyobb, közönséges küldemények címre kézbesítését mellőzheti, a postás ebben az esetben egy értesítőt dob a levélszekrénybe, hogy a küldemény mikor és hol vehető át.
A jogszabályi rendelkezést az indokolta, hogy a külföldről (főleg Távol-Keletről) érkező küldemények nagy része nem csomagként, hanem közönséges postai levélként érkezik (jellemzően ingyenes szállítási költség mellett), amelyet szabály szerint a levélszekrénybe kell bedobni a postásnak. Ugyanakkor ezek az árutartalmú küldemények sok esetben egyszerűen nem férnek bele a levélszekrények bedobó nyílásába, sőt gyakori, hogy a postás táskájába sem fér bele. Amennyiben ezeket a külföldről érkező termékeket csomagként rendeli meg az ügyfél, úgy azt továbbra is háznál kézbesíti a Magyar Posta, ám ennek a díja magasabb.
Terézágyú 2017.12.19. 10:58:41
... nem az én nevem fog szerepelni a kaputelefonon és az iroda ajtón sem. Az iroda ajtónak pedig nincs számozása (sőt, még a lépcsőháznak sincs). "
Nem azért, hogy védjem a kritikán aluli postai szolgáltatást, de ... te mit szólnál, ha egy ilyen helyre kéne menned, hogy három különböző lépcsőház, 60 hely[i]ség, (ugyanennyi cég?), se számozás, semmi...
Egyébként pár éve itt már leszögezte valaki, hogy a posta igazából nem névre, hanem PONTOS CÍMRE szállít(ana). Hiába az a címzett, hogy KOVÁCS, ha van 30 lakás, akkor nem fogja végigböngészni a postaládákra ragasztott/átragasztott cetliket, hogy melyiken szerepel Kovács, hanem azt várja, hogy a címzésen (és természetesen a postaládákon is), az szerepel, hogy "2. emelet 6", és eszerint dobja be...
Tudod Te azt jól! 2017.12.19. 10:58:49
Mikor szóvá tettem ezt a postán, kistányérnyi szemekkel néztek rám: miért értesítenének? Hiszen a csomagon nincs is rajta az emilcímem, a telefonszámom, vagy a lakcímem. Értesítsen a feladó! Ahha. Ez így nagyon elegáns.
És ezért pénzt kérnek.
(Zene: Money for nothing)
Dezsike 2017.12.19. 11:08:18
Darth Revan 2017.12.19. 11:17:48
igy a recepcios tudja, hogy a csomag az enyem es senki nem nyitja ki, hogy mi van benne, mert nem tudjak, hogy kinek johetett.
lakit 2017.12.19. 11:42:39
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.19. 11:56:37
.Manyecska 2017.12.19. 11:56:55
.Manyecska 2017.12.19. 11:58:42
FDToth 2017.12.19. 12:25:00
Es a legjobb: 3 kuldemenynel kertem az e-ertesitest. Nem hittem el amikor rggel 6-kor 3 smst kaptam h a feladtak a cimemre 3 levelet es meg fogom kapni nemsokara, nincs koltsege. Nekem kukdtek el azt h megkapom azt amit en adtam fel masnak. Mondjuk az tuti h visszafizettetem veluk a dijat, mert amit ezek muvelnek.. ott a gls pl, 1 munkanap alatt ott a csomag, level, az alkalmazas ertesit, rszektes, jol kovetkehto. A postae meg hiaba allitom be, sosme ertesit es van h mknidg ugyanazt kuldik.
Ja meg a magyar posta anyit ir h 8-17 kozott MEGRPOBALJAK kezbesiteni... es ha kerdeze h kb mikor, nem tudjak, varjak,,.
A postat reg meg kellene szuntetni iyen fomajaban, hazsnavehetetlen
vizsla_barat 2017.12.19. 12:57:01
Konyvtaroslany 2017.12.19. 13:00:26
Én ez a sztorit már novemberben megírtam:
logisztika.blog.hu/2017/11/13/csomagkuldes_ettol_megy_falnak_a_futarod?full_commentlist=1#comments
Ha van a cégednek postafiókja, hiába rendeled utca-házszám a recepcióra, a posta valszeg emberhiány miatt szarik kivinni. Csak akkor volt baj, amikor a diákmunkás főiskolás lányt kiküldtük a postára, azt hittük el tud hozni néhány levélkét, aztán a postán kitettek neki egy bojlerméretű pakkot, hogy ez is a tiétek, vigyed. Na az a csomag volt utca-házszámra címezve.
Fel vagyok háborodva, az égnak álló hajszálaimon sétálok, mert nem azért lett kifizetve a portó, hogy utána a címzett hozza el!
Terézágyú 2017.12.19. 13:01:01
Fejlettebb országokban az emberek használják az ékezetes karaktereket...
Nouby 2017.12.19. 13:40:19
vizsla_barat 2017.12.19. 13:48:26
Im just here for the comments 2017.12.19. 13:49:42
Az értesítő hiánya viszont legalább fura. Max rendelje otthonra, ne a céghez, ha úgysem hozzák ki, akkor tök mindegy.
Nick-son 2017.12.19. 13:55:58
Persze a posta olyan amilyen, ezen nincs mit szépíteni.
@Csokis: én is meg szoktam kínálni az évszaknak megfelelő itallal a postásokat - nyáron forró teával, télen jégkristállyal - az ördög tudja miért, de tőlem soha nem fogadják el :)
Terézágyú 2017.12.19. 14:28:24
"én is meg szoktam kínálni az évszaknak megfelelő itallal a postásokat - nyáron forró teával"
Nevetni fogsz, állítólag nem hülyeség nyáron se a forró tea, mert túl hideg italok hűtenek ugyan, de szinte rögtön ki is verejtékezi az ember azt a pohárnyi italt... míg a forró teánál nem verejtékezik, tehát benne marad a folyadék :)
MrZed001 2017.12.19. 14:49:45
A postást meg hiába itatnám teával, pálinkával, amikor 1 hónap alatt is van hogy 3 különböző kézbesítő van.
Nick-son 2017.12.19. 15:55:11
Tehetséges ugandai buzi 2017.12.19. 16:18:13
:-D
Nick-son 2017.12.19. 16:23:59
Terézágyú 2017.12.20. 07:28:09
"Ismered a híres falfirkát, hogy egyél tehénszart, mert százezermilliárd légy nem tévedhet?"
Ha te magad is légy vagy, akkor bizony ez egy igaz mondás.
Ha meg nem vagy légy, akkor ne foglalkozz ilyen baromsággal.
A "forró italok ivása melegben"-vélemény embereknek szól - ha te is ember vagy gondolkodj el rajta, próbáld ki. De ne hozd fel a legyek példáját.
Tehetséges ugandai buzi 2017.12.20. 10:13:27
:-D
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.12.20. 11:22:52
A "kap évente 2000 Ft-ot" tényleg nincs rendben, csakhogy a posttai fizetések olyan szarok, hogy ha ez sincs, akkor mindenki elhúzna onnan, én meg ló...t se kapnék, kitörölhetném a seggem a kétezressel. Olyan ez, mint a para a kórházban. Vagy a magánrendelésen fizetsz, vagy a kórházban, de valahol bele kell tenni azt a pénzt a rendszerbe, különben nem működik. Ott tudsz választani (én spec. a magán rendelést választom, mert tisztább ügy), itt láthatóan nem, mert a futár cégek is éhbéren tartják az embereiket, oszt' néznek, miért van mindenki Londonban.
káposzta 2017.12.20. 13:45:51
Foxpost, GLS pont, ilyenekre szoktam rendelni (Pickpack egy fos lett), de sajnos alig van olyan webshop, ami ide szállít. Igaz, Foxposttal is majdnem beszoptam, nem nyílt ki az ajtó, felhívtam a kiírt telefonszámot, kinyitották távolról (de így is ki kellett feszegetnem az ajtót :D).
daito 2017.12.20. 15:48:22
Ezt a fajta dumát már többszor hallottam, olvastam, hogy "ingyenes szállítási költség"-re hivatkoznak a kínai rendeléseknél. Imádom, amikor a Posta azon agyal/véleményez, hogy amit rendel a paraszt, azt most milyen szállítási költséggel adják el neki. Azon gondolkozzon el a posta, hogy ha ő egy nemzetközi hálózat része, amiben valamilyen szabály és költségrendszer szerint ő vállalta a munkát/szolgáltatást, azt legyen szíves elvégezni.
Az meg egy másik kérdés, hogy a sima posták leragadtak az 1950-es évekbeli formátumoknál, ebben élenjár a magyar posta is, eközben meg okos és olcsó kínai munkásemberek ezt kihasználják.
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.21. 21:55:56
Az egész rohadt bandát be kéne szántani a vérbe, komolyan mondom.
Szerencsére nincs sok dolgom velük, de ennek már a tizedétől is
agyhugykövet kapnék, ha odahaza élnénk.
Már vagy 10 éve is volt olyan hír, hogy pár év és mexűntetik ennek a tetves
bandának a monopóliumát, jön a liberalizáció és beengedik a külföldi cégeket.
Ahha, azóta se változott semmi.
Gyújtsátok fel az egész sz@rkupacot...
Ezért kár egy huncut buznyák vasat is fizetni.