Tékozló Homár

Úgy tűnik, nem az előfizetők nyernek a net csökkenő áfájával

2017.02.03. 19:09 | Homár Hilda | 73 komment

upc-logo-1200x800.jpg

A kormány január 1-jétől 27%-ról 18%-ra csökkentette a net áfáját, amit az újszülöttek és a kiscsoportos ovisok lelkesedését leszámítva szkeptikus hümmögéssel fogadott a lakosság - bölcs előrelátásról tanúbizonyságot téve.

Nekünk a UPC-ről jött hír, de nem akarunk igazságtalanok lenni velük, nem csak nekik jutott eszükbe, hogy be kéne nyelni ezt az áfa-különbséget, így cselekedett a Vértesnet és Kapulan is.

hello!

Egy szuper példával érzékeltetném, milyen remekül sikerül hazánkban a fogyasztás élénkítése, természetesen képekkel, de szerintem szóban is jól hangzik:

- a kormány csökkenti az internet szolgáltatás áfáját (27%->18%)
- január első számláján a szolgáltató (upc) érvényre juttatja (2999ft -> 2786ft)
- és tájékoztatót küld az áfacsökkentésről

Olvasson tovább!

Kitartott január végéig a Black Friday-es vásárlás ügyintézése a Guppinál

2017.02.03. 09:11 | Homár Hilda | 58 komment

shutterstock_522146701.jpg

V. barátunk emberkísérletbe kezdett, hogy másnak ne kelljen. Más magyarázatot ugyanis nem találunk a történtekre.

Hello!

Gruppi (egyeditermekek.net) "Black Friday"... tudtam mekkora tróger cég, de mondom ne más leírásából tanuljak... okuljak a sajátomból így volt egy olyan hülye "akciójuk", hogy minden 1 Ft, csupán a 990Ft-os ptkg.-et kell kifizetni (kamu akció, most ne is menjünk bele), vettem egy terméket, így akkor ugyebár 991 Ft-ért... személyes nincs, utánvétel nincs csak bankkártyás fizetés... mondom is magamba ez így nagyon nem kóser! De mivel ígyis csak tesztből akartam rendelni, mondom egyefene - nézzük mit tudnak!?

Ja ezt sem elfelejteni:

  • A megrendelt termék átlagosan 15 napon belül kiszállításra kerül!
  • A terméket forgalmazza az Egyedi Termékek (Vardex Invest Kft.)

(ezzel is tiszába voltam, mondom ok egyefene külföldről jön vagy akármi... lássuk hátha poztivan csalódunk, hát nem igazán sikerült nekik)

Így ezt hozták ki belőle:

Fizetés: 2016.11.25
Első e-mail: 2016.12.08, közben sokadik e-mailek (Dec.08-18-22, Jan.06)
Végül ok, akkor mondom rendőrségi feljelentés, fogyasztóvédelem, békéltető testület (<--- ezek közül amúgy egyik sem ér egy forintot sem) & a bűvős szó: CHARGEBACK 

(Ezt gyorsan leírom, aki nem tudja: a bank - bankkártya kibocsájtó (VISA, MasterCard) garanciát ad a vásárlásaidra, hogy úgymond a kifizetett szolgáltatást megkapot (legyen az egy rendelt termék vagy egy utazás, stb.), így úgymond visszaigényelhetjük a pénzünket (kb. mint PayPal refund-nál.... bár ez régebbi, de talán a köznyelvben ez az elterjedtebb) Ez ha sok %-ban kapnak ilyen bejelentést az adott cégre, akkor a kártyakibocsájtó megvonja tőlük a netes elfogadó hely, stb. jogot... (mivel ugyebár kártéríteni kell folyamatosan a csalódott ügyfeleket)

Ma bankszámlámon: 2017.01.23 NAPKÖZBENI ÁTUTALÁS
Xentury Kft. 10100792 -06087100 -02003009
Visszautalás 991 Ft

Mi a tanulság!? Nem sok! Ne vásárolj a gruppitól és/vagy ha kétes helyekről vásárolsz, akkor:

1. személyesen készpénzzel (árut megnézed & utána fizetsz)
2. utánvétel sem véd meg teljesen (küldhetnek féltéglát)
3. előre sose utalj (így semmi nem véd)
4. max bankkártyás fizetés (hogy legyen lehetőséged chargeback-elni)
(viszont a kártya adataidat meg csak https adatfolyamon keresztül és a bankodra átirányított honlapon keresztül add meg)
5. paypal (de ez meg csak külföldi vásárlás esetén elterjedt) - szintén a vevővédelem miatt ajánlott

Ja és a végére egy cuki fórum a "gruppiról":

http://www.hoxa.hu/?p1=forum_tema&p2=140017
(érdemes beleolvasgatni, ahogy én is tettem a vásárlás előtt... mondom magamba csak nem létezik ilyen cég Magyarországon a hatósági feügyeletek alatt... hát tévedtem nagyon is vígan üzemel.. SPAM-mel és nettó több milliós forgalmat bonyolít)
V.

Félmillás kötelezőt ajánl az MKB

2017.02.02. 15:52 | Homár Hilda | 29 komment

2128650371.jpg

Több cikk is szólt tavaly ősszel arról, hogy az MKB Biztosítót megvette a CIG, ezzel párhuzamosan pedig kiderült, hogy az MKB kivonul a gépjármű kötelező biztosítási piacról, amit nagyon cselesen tesz, olyan ajánlatot tesz, aminek az elfogadásához kifejezetten nagyon hülyének kell lenni. Gyula valamiért csak most értesült erről.

Kedves Tékozló Homár !

Mellékelten küldöm az MKB Biztosító idióta ügyintézését…

Tisztelt XY!

Levelünk mellékleteként megküldjük Önnek XXXXXXXXXX kötvényszámú kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának biztosítási évfordulótól hatályos új biztosítási díját és a szerződés biztosító általi évfordulós felmondását. A levelet a felmondás átvételének igazolására Társaságunk tértivevényes formában is megküldi postai úton az Ön részére.

Amennyiben a mellékelt pdf fájlt nem tudja megnyitni, kérjük, töltse le az ingyenesen hozzáférhető Adobe Acrobat Reader programot a http://get.adobe.com/reader/oldalról.

Biztosítási szerződésével kapcsolatban az info@mkbb.hu e-mail címen vagy a 06 1 886 6900 telefonszámon várjuk megkeresését!

Balesetmentes közlekedést kívánunk Önnek!

Üdvözlettel,

MKB Általános Biztosító Zrt.

Olvasson tovább!

Bútort összeszerelési útmutató és csavar nélkül összerakni nem kell félnetek

2017.02.02. 09:28 | Homár Hilda | 102 komment

shutterstock_524670103.jpg

Bútort webshopból? Talán. De mivel jellemzően nagy kiadás, viszont egy csomó tulajdonságot nem lehet leírás meg kép alapján mérlegelni, én nem hiszem, hogy tenném. Bár olvasónk problémáinak nagy része nem ennek volt köszönhető.

Kedves Homár!

 Az outletbutor.hu-ról volt „szerencsém” megrendelni egy sarokétkezőt. Kezdődött azzal, hogy a bútor a honlap szerint raktáron volt. Ehhez képest kiderült, hogy ez azt jelenti, hogy valahol máshol raktáron van, ahonnan ők majd pár hét múlva megkapják, és akkor szállítják majd ki. A várt dátum előtt pár nappal kiderült az is, hogy abban a színben, amiben rendeltem, egyáltalán nincs, csak egy másikban tudnák szállítani, de mivel karácsonykor szerettem volna leültetni a családot, nem nagyon volt választásom.

Most már csak egy napot csúsztak, valamint a napon belül pár órát (a ¾ óra múlvához képest), következő problémaként viszont a szállító fiúk szerették volna kifizettetni még egyszer a bankkártyával neten már kifizetett terméket („nálunk nem is lehet bankkártyával fizetni”). A megmutatott visszaigazolás nem volt elég, hosszas telefonálgatás után derült csak ki, hogy nem én akartam átverni őket, hanem fordítva. Kicsit csúnyán néztek, mikor megjegyeztem, hogy ezek után fogadni mernék, hogy a dobozban sem az van, aminek kellene. Kelletlenül asszisztáltak a kinyitásban, de mivel már sötét volt, nekünk meg elegünk, annyit állapítottunk meg, hogy kb úgy néznek ki a darabok, ahogy kell.

Olvasson tovább!

Pongyola tájékoztatás miatt szívott a CarTrawler ügyfele

2017.01.31. 11:11 | Homár Hilda | 130 komment

 shutterstock_299173520.jpg

És ez még nem minden! Az ügyintézés egy pontján ugyanis szőrén-szálán eltűntek. Bravó.

Kedves Homár,

A Ryanair légitársasággal utaztam 2016. május 23-án Párizsba. A repülőjegy mellé a foglalási visszajelzésben gépkocsibérlést is ajánlottak. Máskor még nem vettem ezt igénybe, így most először a
felkínált Ryanair Car Hire oldalon előre ki is fizettem (57.96 euró).

Párizsba érve az autót nem tudtam átvenni, mert azt a betéti kártyát, amellyel az előre fizetést megtettem, nem fogadták el a helyszínen, hitelkártyát kérve. Erről a helyszínen a foglalási dokumentumra írt nyilatkozatot mellékelem. A kétnapos párizsi tartózkodásom így az előre kifizetett összeg felett jelentős további költségekkel járt.

Olvasson tovább!

Az Oktoberfest nemcsak elmúlt, hanem el is tűnt

2017.01.30. 14:37 | Homár Hilda | 96 komment

13226876_520628174791046_4954210362293976972_n.jpg

Az Oktoberfest  már ősszel megjárta a Homárt, így az Oktoberfest átverés tárgy láttán először azt hittük, valami régi sztorit kavart elő a levelezőprogramok ördöge. De nem, tényleg vannak, akik még most is futnak az akkor befizetett pénzük után!  

Kedves Tékozló Homár!

Lányom 2016. szeptember 30.-án késő délután vásárolt 3 jegyet online az aznapi Oktoberfest rendezvényre. A visszaigazolást a vásárlásról szinte azonnal megkapták, viszont a jegyeket nem, sem linkhez hozzáférést, sem jelszót, sem kódot amivel a jegyet letölthetnék. Rögtön nekiálltak hívogatni az Oktoberfest oldalán megadott telefonszámokat, de senki nem vette fel, vagy foglalt volt.

Írtunk reklamáló levelet a megadott email címre, melyre következő héten válaszoltak, elismerték a hibát, és megírták, hogy 30 napon belül visszautalják a pénzt, valamint kap kárpótlásként 3 db VIP belépőjegyet a következő évi rendezvényre.

Olvasson tovább!