Tékozló Homár

A Fundamenta képviselője hibázott, mégis az ügyfél jár rosszul

2018.01.12. 12:58 | Homár Hilda | komment

fundamenta-2.jpg

"Az ügyben egyértelműen az érintett üzletkötő hibázott, amiért elnézést kérünk." - hát ennél kicsit többet várna az ember kedves Fundamenta, mert az, hogy az illető már nem dolgozik a cégnek, csak önökön és a jövőbeli ügyfeleken segít. 

Kedves Tékozló Homár!

Egy a Fundamenta Lakáskasszával kapcsolatos kellemetlen élményemet szeretném megosztani az olvasóitokkal, és azokkal, akik érdeklődnének az iránt, hogyan ne kezeljünk panaszt. A pénzügyi felügyelőhatóságokhoz is eljuttattam az esetet, kíváncsian várom a fejleményeket. 

Tavaly januárban a Fundamenta egy képviselőjével kötöttem megtakarítási szerződést. Vele abban egyeztem meg, hogy a szerződéskötés után átutalom a számlanyitási díj és az első havi díj összegét, Ő levélben tájékoztatott arról, hogy azt megkapta és be fogja fizetni, januártól indulhat a megtakarításom.

Nem volt okom kételkedni abban, hogy ez nem így történt, mivel rendben megkaptam a további befizetésekhez szükséges csekkeket, illetve az ügyfélszolgálatukkal is felvettem a kapcsolatot arról érdeklődve, hogy tudok-e az egyébként hibás névvel kiküldött csekkel fizetni. A Fundamenta részéről ekkor, februárban senki sem tájékoztatott, hogy nem él a megtakarításom, és emiatt nem kellene fizetnem. Épp ellenkezőleg, megnyugtattak azt illetően, hogy az általam választott befizetési mód működőképes.

Innentől kezdve rendszeresen utaltam a havi megtakarítást, majd szeptemberben az online rendszerük aktiválását követően észleltem, hogy nem januárban, csak hónapok múlva indult el a megtakarításom, így majdnem fél évet buktam a dolgon, pénz befizetve, kamat sehol és nem fog lejárni a tervezett időben a megtakarítás futamideje.

Ezzel kapcsolatban felkerestem az ügyfélszolgálatot, illetve a lányt is, akivel a szerződésemet kötöttem. Ő, illetve a felettese segítőkészen, bár kevés sikerrel próbálták házon belül kezelni az ügyemet, de 3 hónap levelezés után megelégeltem a helyzetet és a központi ügyfélszolgálattal kezdtem egyeztetni. Ők többször elutasították a kérelmem könyvelési hibára hivatkozva, majd mikor szó szerint bemásoltam a levelezésemet az értékesítőjükkel, legutóbbi válaszukban elismerték, hogy az értékesítő hibázott, nem én, de továbbra is elutasítják a megtakarításom időtartamának korrigálását.

fundamenta.jpg

Ez számomra érthetetlen, főleg egy pénzügyi szolgáltató esetében, ahol a működés alapja valóban a bizalom kellene hogy legyen.

Ehhez képest a valós felelősségvállalás teljes hiánya mutatkozik, nem csak a panaszokat kezelő ügyfélszolgálat esetében, hanem a Facebook csapatuk esetében is. A válaszukat ugyanis, amit veletek is megosztok képként, posztoltam a közösségi média csatornájukon is, ahol bár semmilyen valótlant nem állítottam, kb. 10 percen belül lemoderáltak és érdeklődésemre tájékoztattak, hogy a Facebook nem funkcionál fórumként. Felmerül a kérdés, hogy egy olyan márka, aki a közösségi médiáról így gondolkodik, miért van jelen rajta.

fundamenta_facebook.png

Amennyiben fontos a történethez, hogy az értékesítővel folytatott levelezésemet is bemásoljam, kérlek jelezzétek, és a személyes adatokat törölve eljuttatom hozzátok. A válaszlevél vonatkozó részét és a Facebook beszélgetést csatolom azért. (Egyébként valahol respect, hogy este 11-kor is leveleznek és moderálnak. :) )

Üdv:

Boglárka
A történetet elküldtük Csernok Miklósnak, az egyik legismertebb személyes pénzügyekkel foglalkozó magyar blog, a  Kiszámoló írójának, aki a jövőben pénzügyi fogyasztóvédelmi kérdésekben igyekszik hasznos tanácsokat adni olvasóinknak. 
Ilyen esetekben két dolgot érdemes megtenni, ha nem sikerül érdemi eredményt elérni a szolgáltatónál.
Az egyik, hogy írni kell az MNB-nek az ugyfelszolgalat@mnb.hu címre, és erről érdemes tájékoztatni a szolgáltatót is. Nagyon félnek az MNB-től a bankok és biztosítók, mert nagyon meg tudja büntetni őket. Csodákat tehet, ha megtudják, hogy már az MNB is tud az ügyről.  (Néhány éve a PSZÁF helyett már az MNB látja el a pénzügyi szolgáltatók felügyeletét Magyarországon.)
A másik lehetőség a Pénzügyi Békéltető Testület, ahová költégmentesen fordulhat bárki, ha vitás ügye van egy pénzügyi szolgáltatóval, és a sok esetben, ha az ügyfélnek van igaza (mert nem mindig neki van), akkor sikerül egyezségre jutni a Testület előtt.  Link: http://www.mnb.hu/bekeltetes/
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudod Te azt jól! 2018.01.12. 13:10:07

Na most nem értem;
Ha hat hónap után indították a szerződést, akkor hogy szerződtek a poszterrel? Fél évig hova könyvelték a befizetéseit a posternek? Az a befizetés most jelenleg holvan?

Antalbaba 2018.01.12. 13:11:18

Miért kell mindenhez minimum fenyegetőzni, de inkább egyből be/feljelenteni? Nem képesek egyetlen pici lépéssel előre gondolkozni? /Most a hibázó cégekre gondolok persze.../

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.12. 13:15:24

Ez a félmondat a legszebb az egészben: "a Facebook nem funkcionál fórumként." Hát akkor mi? A cégek privát homokozója, ahol csak ők lehetnek a homokszóró hülyepistikék?

temprasordog 2018.01.12. 13:19:22

@Tudod Te azt jól!: Valszeg az egyik új 7-es BMW-ben amikkel a fundások járkálnak....

Dezsike 2018.01.12. 14:41:46

Bank, pénzügyi szolgáltató? Ugyanmár... A költségek többszörösei a kamatnak, így a pénzed csak fogy, nemhogy gyarapszik (tapasztalat, bár nem milliókról van szó, csak százezrekről). Azóta inkább nem tartok megtakarítást, hónapról hónapra élek - de a jelenlegi helyzetben nem is tudnák másképp tenni, mert még egy jó fél évig több a kiadásom mint a bevételem, és ezen csak olyan tételek mellőzésével tudnák csökkenteni, mint a BKV bérlet.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.12. 15:24:10

@Tudod Te azt jól!: valószínű azt lekönyvelték neki utólag, mert a hiányzó összegre nem panaszkodott, csak a meg nem kapott kamatokra, meg a futamidő csúszásra. Nyilván a számlán, ahova befizetett, ott volt az összeg, a csekkekkel gondolom összenézték, aztán jóváírták a nevére.

Csipyke 2018.01.12. 15:28:48

A Fundamenta amugy is az legnagyobb atveresek egyike. Fizeted-fizeted, de ha lwjar es akarod a penzed, q kemenyen meg kell erte kuzdeni papirok es burokracia formajaban...

KaTe 2018.01.12. 16:36:38

Nem teljesen világos, hogy ha a posztoló aláírt egy szerződést, amit a Fudamenta befogadott (különben nem küldték volna ki a csekkeket, meg a szerződés indulásával kapcsolatos infokat a posztoló címére) akkor mégis mi volt az a mulasztás, ami miatt fél évet csúszott a megtakarítás kezdőpontja.

Ha a csekken nem stimmel, vagy hibás a név, akkor az egy elég komoly gond, mert ezek szerint a szerződésben is rosszul lett megadva, természetes, hogy úgy nem indulhat el a szerződés, ha rossz név szerepel rajta. A posztoló ezt a részét hogy jelezte a Fundamenta felé? Vagy az üzletkötő felé?

Totál érthetetlen továbbá, hogy a posztoló miért az üzletkötőnek utalta az első hó megtakarítást és a szerződéses költséget? Miért nem a Fundamentának?

" Fundamenta egy képviselőjével kötöttem megtakarítási szerződést."
- Képviselőjével vagy képviselőjén keresztül? Most akkor a posztoló más nevében fizeti a megtakarításait?

Kondom Keselyű 2018.01.12. 16:42:55

tegnap lattam uj 5os bmwt funda logoval.
olyan jo,h az en adoforintjaimbol tamogatott ltpt egy piaci ceg arulja ,durva haszonnal. amikor beindult , 8% koruli kamatot adtak a bankok,ezek meg 8 evesnel negativ kamattal dolgoznak, mert az allami tamogatas miatt ugyis megeri.

pengusz 2018.01.12. 17:29:07

Szerintem ez az ügy már ott megbukott a cég részéről, hogy most akkor fél évvel később indította a szerződést (erre hivatkozik). Hogyan könyvelte be a korábban beérkezett befizetéseket? Visszamenőleg? (ez mondjuk az APEH-et is biztos érdekelné) Akkor onnantól él a szerződés. Ha nem, akkor a posztoló átutalással bizonyíthatja, hogy ő mikor fizetett. Hová lett a pénz?

herk 2018.01.12. 18:14:01

"A szándékaink ellenére okozott kellemetlenségért eúton is elnézését kérjük."
Az szép dolog, de az okozott kárt milyen formában kívánják megtéríteni?
Ha szándékosan okozták volna a kárt, akkor a kár megtérítése mellett még büntetőpert is kapnának.
Mivel itt nem szándékosság történt, ezért nincs büntetőper, de természetesen az okozott kárt meg kell téríteni.
Mint bárki másnak. Ha én véletlenül kárt okozok valakinek, akkor azt kötelességem megtéríteni.
Itt ők kárt okoztak egyrészt a kamatok hiányával, másrészt az idő csúszással, ami akár több százezer forintot is jelenthez. Ha ugyanis albérletben laknak, és a fundamenta lejártával költöznének saját lakásba, akkor a 6 hónapos csúszás miatt 6 hónapig kell pluszba fizetni az albérleti pénzt. Ezt nyugodtan a nyakukba lehet varrni egy per segítségével.
Mert ugye maguktól azt gondolják, hogy egy elnézéssel el van intézve adott esetben egy több százezer forintos kár.

KaTe 2018.01.12. 18:53:01

@herk: Biztos vagy benne, hogy a Fundamenta hibázott és nem valami külsős pénzügyi közvetítő akin keresztül a szerződést kötötte a posztoló? Mert ebben az esetben a közvetítőt (Akinek a posztoló valamilyen érthetetlen okból elutalta az első havi pénzt, illetve a szerződési díját) kellene felelősségre vonni.

Baromira hiányos és pontatlanul megírt az egész poszt.

beste12 2018.01.12. 21:41:51

@Csipyke: nálam pont fordítva működött: 4 nap alatt kifizettek, számlát elpostáztam, 1 héten belül a kezemben volt az elszámolásuk.

Holding 2018.01.13. 08:36:10

A fundamenta rendszere egy fos.
Mi társasházként most váltottunk közösképviselőt és információt szerettünk volna kérni a számlánk állásáról(hitelt törlesztünk). A szerződésszámot nem tudtuk de a címünk, bankszámlaszámunk, utalás minden adatát tudtuk.
"Hát ők ez alapján nem tudják megtalálni." LOL :)
A fundamenta egy olyan cég mint a legtöbb magyar állami cég... A haverok vezetik akik nem értenek hozzá és nem is érdekli őket csak főnökök akarnak lenni és sokat keresni. Az alkalmazottak lehetnek rendesek de pont semmit nem tudnak tenni mert nekik is ezt a sz.r rendszert kell használni. A FB oldal meg marketingeszköz ha úgy akarják de ha panasz érkezik akkor csak a haverokkal írogatnak. Jaj de kényelmes. :)

Kotit 2018.01.16. 08:55:34

@Csipyke: "A Fundamenta amugy is az legnagyobb atveresek egyike. Fizeted-fizeted, de ha lwjar es akarod a penzed, q kemenyen meg kell erte kuzdeni papirok es burokracia formajaban..."

Ezt kifejtenéd? Arra gondolsz, hogy kénytelen vagy papírokkal igazoltan elkölteni a zsét, ami az építőiparban elég kalandos?

Csipyke 2018.01.16. 11:54:56

@Kotit: oda még es sem jutottunk. Több hét alatt sikerült a névátírást megcsinálni (én—>férj), mert az anyósom akart épp lakást venni (közben az sajnos storno). De mi tart 3 hónapig (kiutalás), ők is várnak 3 hónapot, ha én tartozom nekik? Mellesleg az az én pénzem ...

Van 2018.01.17. 14:02:11

@Csipyke: Ez speciel nem a Funda hibája. A törvény írja elő a 3 (most már 2) hónapot mindegyik lakástakaréknál. Ezalatt lezárják a számlát, állam bácsi jóváhagyja, utolsó állami támogatásokat átutalja, stb.

Dark Declan 2018.01.18. 13:57:34

@Csipyke: ez nettó hülyeség. Nekünk is volt, minden rendben ment (igen, közjegyző által hitelesített papírokkal kellett igazolni, hogy mire akarjuk költeni). Csak mi:

1. nem voltunk olyan kretének, hogy üzletkötőnek utaljunk
2. megvártuk a szerződést aláírva a Fundamenta részéről is
3. nem utalgattunk hobbiból díjbekérő nélkül, ráadásul rossz névre szóló csekkel
4. egyébként is csoportos beszedést kértünk

S igazi balféknek kell lenni, hogy csak fél év múlva jöjjünk rá, hogy valami nem stimmel.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2018.02.23. 14:53:16

nem igazán komálom én sem őket, de legalább a saját szabályaikat betartják és a jelenlegi törvényi/gazdasági helyzetben a megtakarítás nem hülyeség, pláne ha vkinek szüksége van saját ingatlanra (simán lehet nélküle is élni)
süti beállítások módosítása