"Az ügyben egyértelműen az érintett üzletkötő hibázott, amiért elnézést kérünk." - hát ennél kicsit többet várna az ember kedves Fundamenta, mert az, hogy az illető már nem dolgozik a cégnek, csak önökön és a jövőbeli ügyfeleken segít.
Kedves Tékozló Homár!
Egy a Fundamenta Lakáskasszával kapcsolatos kellemetlen élményemet szeretném megosztani az olvasóitokkal, és azokkal, akik érdeklődnének az iránt, hogyan ne kezeljünk panaszt. A pénzügyi felügyelőhatóságokhoz is eljuttattam az esetet, kíváncsian várom a fejleményeket.
Tavaly januárban a Fundamenta egy képviselőjével kötöttem megtakarítási szerződést. Vele abban egyeztem meg, hogy a szerződéskötés után átutalom a számlanyitási díj és az első havi díj összegét, Ő levélben tájékoztatott arról, hogy azt megkapta és be fogja fizetni, januártól indulhat a megtakarításom.
Nem volt okom kételkedni abban, hogy ez nem így történt, mivel rendben megkaptam a további befizetésekhez szükséges csekkeket, illetve az ügyfélszolgálatukkal is felvettem a kapcsolatot arról érdeklődve, hogy tudok-e az egyébként hibás névvel kiküldött csekkel fizetni. A Fundamenta részéről ekkor, februárban senki sem tájékoztatott, hogy nem él a megtakarításom, és emiatt nem kellene fizetnem. Épp ellenkezőleg, megnyugtattak azt illetően, hogy az általam választott befizetési mód működőképes.
Innentől kezdve rendszeresen utaltam a havi megtakarítást, majd szeptemberben az online rendszerük aktiválását követően észleltem, hogy nem januárban, csak hónapok múlva indult el a megtakarításom, így majdnem fél évet buktam a dolgon, pénz befizetve, kamat sehol és nem fog lejárni a tervezett időben a megtakarítás futamideje.
Ezzel kapcsolatban felkerestem az ügyfélszolgálatot, illetve a lányt is, akivel a szerződésemet kötöttem. Ő, illetve a felettese segítőkészen, bár kevés sikerrel próbálták házon belül kezelni az ügyemet, de 3 hónap levelezés után megelégeltem a helyzetet és a központi ügyfélszolgálattal kezdtem egyeztetni. Ők többször elutasították a kérelmem könyvelési hibára hivatkozva, majd mikor szó szerint bemásoltam a levelezésemet az értékesítőjükkel, legutóbbi válaszukban elismerték, hogy az értékesítő hibázott, nem én, de továbbra is elutasítják a megtakarításom időtartamának korrigálását.
Ez számomra érthetetlen, főleg egy pénzügyi szolgáltató esetében, ahol a működés alapja valóban a bizalom kellene hogy legyen.
Ehhez képest a valós felelősségvállalás teljes hiánya mutatkozik, nem csak a panaszokat kezelő ügyfélszolgálat esetében, hanem a Facebook csapatuk esetében is. A válaszukat ugyanis, amit veletek is megosztok képként, posztoltam a közösségi média csatornájukon is, ahol bár semmilyen valótlant nem állítottam, kb. 10 percen belül lemoderáltak és érdeklődésemre tájékoztattak, hogy a Facebook nem funkcionál fórumként. Felmerül a kérdés, hogy egy olyan márka, aki a közösségi médiáról így gondolkodik, miért van jelen rajta.
Amennyiben fontos a történethez, hogy az értékesítővel folytatott levelezésemet is bemásoljam, kérlek jelezzétek, és a személyes adatokat törölve eljuttatom hozzátok. A válaszlevél vonatkozó részét és a Facebook beszélgetést csatolom azért. (Egyébként valahol respect, hogy este 11-kor is leveleznek és moderálnak. :) )
Üdv:
Boglárka
Ilyen esetekben két dolgot érdemes megtenni, ha nem sikerül érdemi eredményt elérni a szolgáltatónál.Az egyik, hogy írni kell az MNB-nek az ugyfelszolgalat@mnb.hu címre, és erről érdemes tájékoztatni a szolgáltatót is. Nagyon félnek az MNB-től a bankok és biztosítók, mert nagyon meg tudja büntetni őket. Csodákat tehet, ha megtudják, hogy már az MNB is tud az ügyről. (Néhány éve a PSZÁF helyett már az MNB látja el a pénzügyi szolgáltatók felügyeletét Magyarországon.)A másik lehetőség a Pénzügyi Békéltető Testület, ahová költégmentesen fordulhat bárki, ha vitás ügye van egy pénzügyi szolgáltatóval, és a sok esetben, ha az ügyfélnek van igaza (mert nem mindig neki van), akkor sikerül egyezségre jutni a Testület előtt. Link: http://www.mnb.hu/bekeltetes/
Tudod Te azt jól! 2018.01.12. 13:10:07
Ha hat hónap után indították a szerződést, akkor hogy szerződtek a poszterrel? Fél évig hova könyvelték a befizetéseit a posternek? Az a befizetés most jelenleg holvan?
Antalbaba 2018.01.12. 13:11:18
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.12. 13:15:24
temprasordog 2018.01.12. 13:19:22
Dezsike 2018.01.12. 14:41:46
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.12. 15:24:10
Csipyke 2018.01.12. 15:28:48
KaTe 2018.01.12. 16:36:38
Ha a csekken nem stimmel, vagy hibás a név, akkor az egy elég komoly gond, mert ezek szerint a szerződésben is rosszul lett megadva, természetes, hogy úgy nem indulhat el a szerződés, ha rossz név szerepel rajta. A posztoló ezt a részét hogy jelezte a Fundamenta felé? Vagy az üzletkötő felé?
Totál érthetetlen továbbá, hogy a posztoló miért az üzletkötőnek utalta az első hó megtakarítást és a szerződéses költséget? Miért nem a Fundamentának?
" Fundamenta egy képviselőjével kötöttem megtakarítási szerződést."
- Képviselőjével vagy képviselőjén keresztül? Most akkor a posztoló más nevében fizeti a megtakarításait?
Kondom Keselyű 2018.01.12. 16:42:55
olyan jo,h az en adoforintjaimbol tamogatott ltpt egy piaci ceg arulja ,durva haszonnal. amikor beindult , 8% koruli kamatot adtak a bankok,ezek meg 8 evesnel negativ kamattal dolgoznak, mert az allami tamogatas miatt ugyis megeri.
pengusz 2018.01.12. 17:29:07
herk 2018.01.12. 18:14:01
Az szép dolog, de az okozott kárt milyen formában kívánják megtéríteni?
Ha szándékosan okozták volna a kárt, akkor a kár megtérítése mellett még büntetőpert is kapnának.
Mivel itt nem szándékosság történt, ezért nincs büntetőper, de természetesen az okozott kárt meg kell téríteni.
Mint bárki másnak. Ha én véletlenül kárt okozok valakinek, akkor azt kötelességem megtéríteni.
Itt ők kárt okoztak egyrészt a kamatok hiányával, másrészt az idő csúszással, ami akár több százezer forintot is jelenthez. Ha ugyanis albérletben laknak, és a fundamenta lejártával költöznének saját lakásba, akkor a 6 hónapos csúszás miatt 6 hónapig kell pluszba fizetni az albérleti pénzt. Ezt nyugodtan a nyakukba lehet varrni egy per segítségével.
Mert ugye maguktól azt gondolják, hogy egy elnézéssel el van intézve adott esetben egy több százezer forintos kár.
KaTe 2018.01.12. 18:53:01
Baromira hiányos és pontatlanul megírt az egész poszt.
beste12 2018.01.12. 21:41:51
Holding 2018.01.13. 08:36:10
Mi társasházként most váltottunk közösképviselőt és információt szerettünk volna kérni a számlánk állásáról(hitelt törlesztünk). A szerződésszámot nem tudtuk de a címünk, bankszámlaszámunk, utalás minden adatát tudtuk.
"Hát ők ez alapján nem tudják megtalálni." LOL :)
A fundamenta egy olyan cég mint a legtöbb magyar állami cég... A haverok vezetik akik nem értenek hozzá és nem is érdekli őket csak főnökök akarnak lenni és sokat keresni. Az alkalmazottak lehetnek rendesek de pont semmit nem tudnak tenni mert nekik is ezt a sz.r rendszert kell használni. A FB oldal meg marketingeszköz ha úgy akarják de ha panasz érkezik akkor csak a haverokkal írogatnak. Jaj de kényelmes. :)
Kotit 2018.01.16. 08:55:34
Ezt kifejtenéd? Arra gondolsz, hogy kénytelen vagy papírokkal igazoltan elkölteni a zsét, ami az építőiparban elég kalandos?
Csipyke 2018.01.16. 11:54:56
Van 2018.01.17. 14:02:11
Dark Declan 2018.01.18. 13:57:34
1. nem voltunk olyan kretének, hogy üzletkötőnek utaljunk
2. megvártuk a szerződést aláírva a Fundamenta részéről is
3. nem utalgattunk hobbiból díjbekérő nélkül, ráadásul rossz névre szóló csekkel
4. egyébként is csoportos beszedést kértünk
S igazi balféknek kell lenni, hogy csak fél év múlva jöjjünk rá, hogy valami nem stimmel.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2018.02.23. 14:53:16