Amióta kutyánk van, egy új világ tárult fel előttem. Előtte sejtelmem sem volt róla például, hogy létezik még csoport, amely a kisgyerekes anyákéval vetekvő vehemenciával folytat vérremenő csatákat az élet leghétköznapibb eseményeiről is. A négylábúakkal való élet persze tényleg rengeteg konfliktuslehetőséget hordoz magában, nemcsak kutyás-nemkutyás relációban, hanem a maguk a kutyások közt is. Amit biztosan mondhatunk: nem mindenki szereti a ebeket, és ezt tiszteletben kell tartani, ahogy a szabályokat is, de az emberi hangnem használata alap kell, hogy legyen, pláne egy szolgáltató képveseletében. A BKV sofőrök mostanában kirívóan stresszes élete némileg árnyalja a képet, de persze egyáltalán nem menti a sztoriban szereplő kolléga viselkedését.
Tisztelt BKK!
A következő eset előttem történt az 5-ös buszon: egy fiatal lány épp elérte a buszt a kutyájával, akire emiatt nem tudta a megállóban felrakni a szájkosarat. Ahogy felszálltak azonnal rakta is fel, bocsánatot kért, de a sofőrnek ez nem volt elég, mindenképpen bele kellett kötnie, és elfogadhatatlan hangnemben beszélnie. Közölte, hogy az utasok nem akarják végignézni a szákosárfelrakásos műsort, majd kb. 2 megállóval később felszállt egy másik ember kutyával, még csak elő sem került a szájkosár, de egy szava nem volt a sofőrnek. Ők nyugodtan utazhattak így is.
Mi ezzel a gond?
1. Egy szolgáltatást nyújtó cég alkalmazottja hogyan viselkedhet ilyen modorban, ilyen módon bárkivel? Ezért kap több fizetést, mint egy egyetemi tanár?
2. Ezzel a magatartással lényegében büntetik azokat, akik betartják a szabályt, és jutalmazzák azokat, akik nem, pedig jelenleg az utasok 1%-a, ha betartja. Lehet nem így kéne, nem? Vagy akkor ne legyen kötelező a szájkosár, mert ez így nevetséges. Konrétan azt szivatják, aki megteszi, amit önök kérnek.
3. Én is megveszem havonta a teljesárú bérletet magamnak, a kutyabérletet a kutyámnak, nem hiszem, hogy ilyen bánásmódban kéne bárkinek részesülnie, és inkább nézem végig a fél perces szájkosárfelrakós műsort, mint, hogy azt hallgassam, ahogy egy buszsofór egy fiatal lányt aláz.
A busz rendszáma MHU715, az eset a mai napon (május 5.) történt 13 óra körül. A buszon vannak kamerák, de csatolok egy képet, íme a kutya, akinek nem kellett szájkosarat viselnie.
Remélem, hogy lépnek az ügyben, és a sofőr ezután vagy képes lesz ember módjára viselkedni, vagy keres magának egy olyan munkát, amit rendesen el tud végezni. Remek lenne, ha kordában tudnák tartani az alkalmazottaikat, mert önök szolgáltatnak, és mi fizetünk, így annyit méltán várunk el, hogy emberként beszéljenek velünk. Ezen kívül nem ártana a szabályzatot valamiképpen módosítani, hogy a közlekedési eszközre való felszállás után is feltehető legyen a kutyára a szájkosár, mert nevetséges, hogy akár fél órát is várnia kellene egy, a szolgáltatásért fizető utasnak, ha hétvége van és ritkábbak a járatok, különben ehhez hasonló tortúrát élhet át.
HQ
Az utolsó 100 komment: