Tékozló Homár

Egyeseknek kell a szájkosár a BKV buszán

2018.05.09. 10:51 | Homár Hilda | 159 komment

k.jpg

Amióta kutyánk van, egy új világ tárult fel előttem. Előtte sejtelmem sem volt róla például, hogy létezik még csoport, amely a kisgyerekes anyákéval vetekvő vehemenciával folytat vérremenő csatákat az élet leghétköznapibb eseményeiről is. A négylábúakkal való élet persze tényleg rengeteg konfliktuslehetőséget hordoz magában, nemcsak kutyás-nemkutyás relációban, hanem a maguk a kutyások közt is. Amit biztosan mondhatunk: nem mindenki szereti a ebeket, és ezt tiszteletben kell tartani, ahogy a szabályokat is, de az emberi hangnem használata alap kell, hogy legyen, pláne egy szolgáltató képveseletében. A BKV sofőrök mostanában kirívóan stresszes élete némileg árnyalja a képet, de persze egyáltalán nem menti a sztoriban szereplő kolléga viselkedését.

Tisztelt BKK!

A következő eset előttem történt az 5-ös buszon: egy fiatal lány épp elérte a buszt a kutyájával, akire emiatt nem tudta a megállóban felrakni a szájkosarat. Ahogy felszálltak azonnal rakta is fel, bocsánatot kért, de a sofőrnek ez nem volt elég, mindenképpen bele kellett kötnie, és elfogadhatatlan hangnemben beszélnie. Közölte, hogy az utasok nem akarják végignézni a szákosárfelrakásos műsort, majd kb. 2 megállóval később felszállt egy másik ember kutyával, még csak elő sem került a szájkosár, de egy szava nem volt a sofőrnek. Ők nyugodtan utazhattak így is.

Mi ezzel a gond?

1. Egy szolgáltatást nyújtó cég alkalmazottja hogyan viselkedhet ilyen modorban, ilyen módon bárkivel? Ezért kap több fizetést, mint egy egyetemi tanár?

2. Ezzel a magatartással lényegében büntetik azokat, akik betartják a szabályt, és jutalmazzák azokat, akik nem, pedig jelenleg az utasok 1%-a, ha betartja. Lehet nem így kéne, nem? Vagy akkor ne legyen kötelező a szájkosár, mert ez így nevetséges. Konrétan azt szivatják, aki megteszi, amit önök kérnek.

3. Én is megveszem havonta a teljesárú bérletet magamnak, a kutyabérletet a kutyámnak, nem hiszem, hogy ilyen bánásmódban kéne bárkinek részesülnie, és inkább nézem végig a fél perces szájkosárfelrakós műsort, mint, hogy azt hallgassam, ahogy egy buszsofór egy fiatal lányt aláz.

A busz rendszáma MHU715, az eset a mai napon (május 5.) történt 13 óra körül. A buszon vannak kamerák, de csatolok egy képet, íme a kutya, akinek nem kellett szájkosarat viselnie.

31945583_10155176984807447_6676921231687548928_n_1.jpg

Remélem, hogy lépnek az ügyben, és a sofőr ezután vagy képes lesz ember módjára viselkedni, vagy keres magának egy olyan munkát, amit rendesen el tud végezni. Remek lenne, ha kordában tudnák tartani az alkalmazottaikat, mert önök szolgáltatnak, és mi fizetünk, így annyit méltán várunk el, hogy emberként beszéljenek velünk. Ezen kívül nem ártana a szabályzatot valamiképpen módosítani, hogy a közlekedési eszközre való felszállás után is feltehető legyen a kutyára a szájkosár, mert nevetséges, hogy akár fél órát is várnia kellene egy, a szolgáltatásért fizető utasnak, ha hétvége van és ritkábbak a járatok, különben ehhez hasonló tortúrát élhet át.

HQ

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.05.09. 10:58:01

Nem, akkor sem megyek buszsofőrnek.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.05.09. 10:59:25

Pedig valamiért az Index nagyon nyomja, hogy itt a havaj-dizsí, már hatvan felett is felvesznek bárkit a békávéhoz, ha van egy B jogsija. És az emberek mégsem özönlenek tömegesen. Vajon miért?

Bombaló 2018.05.09. 11:13:21

Hétvégén nem lehet időben kiérni a buszmegállóba? Netán csak szájkosár nélkül lehet odáig elsétálni?

Terézágyú 2018.05.09. 11:15:03

Most akkor egyszerre volt két kutya a buszon? Az nem szabályellenes?

A sofőr valószínűleg azért nem szólt rá a másik kutyásra, mert közben ő maga is rájött, hogy túlzásba vitte a dolgot az első esetben, hogy feleslegesen próbálta betartani a szabályt, mert csak neki lesz ebből baja, neki ment fel a vérnyomása feleslegesen, aztán ha valami baj lesz vezetés közben, akkor őt b*sszák le, stb. stb., úgyhogy a második esetben (ha egyáltalán észrevette az esetet), akkor inkább befogta a száját.

Mellesleg a kedves pószter szólt a második kutyásnak, hogy tegye fel a szájkosarat? Szólt a sofőrnek, hogy itt van egy szájkosártalan eb?... Ja nem...

Mellesleg én még életemben nem láttam, hogy bárki is felrakott volna egy szájkosarat a kutyájára ilyenkor. Mindenki tudja, hogy ez a szabály, de mindenki leszarja.

Terézágyú 2018.05.09. 11:18:46

Egyébként most akkor felengedte a lányt a sofőr vagy sem?
Milyen jó, hogy ez sem derül ki a levélből...

xoxoxo 2018.05.09. 11:24:19

És a képen szereplő kutya személyiségi jogai?! :D

Monsta 2018.05.09. 11:33:15

@Bombaló: Én is ezt nem értem. Ha közterületre kiviszed az ebet, ott mindenhol kötelező a szájkosár, nem csak a buszon.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2018.05.09. 11:41:27

@Terézágyú: amig németjuhászom volt, feltettem. Bár mindig jeleztem az ellenőröknek, hogy az, hogy a kutya harap, ugyanolyan előítélet, mint hogy a cigány lop, mégsem kell nekik bilincsben buszozniuk.
Most egy máltai selyem típusú medveölő gazdája vagyok, őszintén megmondom, még szájkosarunk sincs. És napi szinten bkk-zunk, mert a véreb bejár velem a munkahelyemre. Eddig (6 év alatt) a legdurvább az volt, mikor rálépett valaki, és akkorát sikoltott, hogy majdnem infarktust kaptak többen. De ez ellen a szájkosár sem véd. :-)

menyecske666 2018.05.09. 11:43:46

@Terézágyú: érdekes, én mindig látom! sajnálom is néha nyáron mert nem tud lihegni -van az a nejlon amit rá kell csavarni a nózijukra..- :(( Minap pont ebből volt balhé mert a kutya jegyét kérte a buszsofőr le is ugatta a kiscsalád.. Ha a seggébe harapna poszternak véletlen akkor meg az lenne a baja, felesleges szájtépés egy fogyvéd blogon.:(

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2018.05.09. 11:45:43

@Monsta: nem kötelező. Vannak kutyafajták, amelyikre kötelező (pitbull, bullterrierek, stb). Plusz ezt legtöbb helyen helyi (önkormányzati) rendelet szabályozza, így igazából senki nem tudja, hol mi az előírás.
A póráz használata kötelező elvileg.

menyecske666 2018.05.09. 11:48:15

@Meister: ha berakod hordozóba poggyásznak minősül, vegyél szexi oldaltáskát:D ..máltai az picurka az enyém máltai-spániel hófehér keverék ezért 12 kg és inkább pulinak/jegesmedvének nézik....esélyem sincs de vaaan egy csomó szájkosaram. De még sosem próbáltam neki mert utálja a látványt is. Buszsofőrre meg hiába raknánk vagy poszter szerint a kutya vezesse a buszt??

Terézágyú 2018.05.09. 11:48:53

@Meister:
"Vannak kutyafajták, amelyikre kötelező (pitbull, bullterrierek, stb)."

És ez nem előítélet...???????

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2018.05.09. 11:55:57

@Terézágyú: de az, szerintem. Öcsémnek volt ilyesmi kutyája, azt kenyérre lehetett kenni. Nevelés kérdése, és nem genetika.

Terézágyú 2018.05.09. 11:58:20

@Meister:
"de az, szerintem"

Akkor ennyit a kutyásokról.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2018.05.09. 11:58:56

@menyecske666: a villamoson csúcsidőn kívül nem követelik meg. A négyes metró biztonsági őreinek elég, ha ölbeveszem, nem kell hordozó.
Elvileg ugye ha leteszem, akkor kell jegy, szájkosár, ha nem teszem le, akkor elvileg kell hordozó, de gyakorlatilag nem.
Szerencsére a BKK nagyrészt már gestapóként működik, hanem ember- és kutyabarát a legtöbb alkalmazottjuk.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2018.05.09. 12:02:51

@Meister: az utolsó mondat helyesen:
Szerencsére a BKK nagyrészt már NEM gestapóként működik, hanem ember- és kutyabarát a legtöbb alkalmazottjuk.

Lángharcos 2018.05.09. 12:09:41

@Terézágyú: Valószínűleg de, de van benne egy nagy adag méricskélés is: egy pincsi nem tudja leharapni a lábadat. Egy stafi, aminek akkora a feje van, mint egy dinnyének, az viszont számottevő sérülést tud okozni.
Úgyhogy a legtöbb önkormányzati rendeletben egyszerűen fel vannak sorolva az 5-10 kg-nál nagyobbra növő fajták.

Terézágyú 2018.05.09. 12:12:04

@Lángharcos:
Egy pincsi nem, de az illető fentebb természetesen a németjuhászát is kiskutyának tartja.

menyecske666 2018.05.09. 12:15:43

@Terézágyú: dehogy , vannak szájkosárra kötelezett fajok- ezek munkakutyák, illetve harcikutyák, tököm- ..! Én, amióta kutyám van és találkozom kutyásokkal, ...félek a kutyáktól amilyen idióta a gazdi pont olyan idióta a kutya is, sajnos:((

menyecske666 2018.05.09. 12:19:01

@Terézágyú: :)))) egy kutya nem azért harap a buszon mert harapóóós , hanem mondjuk megijed, odanyúl egy gyerek...számtalan oka lehet. Ennyit a toleráns társadalomról.:(((
Tőlem mindenki üldözzön azt amit ér , cserébe én is ott engedem ki az ugatós bácsinál az összefogdosott háziegereket....a műhelye ablakánál.:DDD

menyecske666 2018.05.09. 12:26:18

@Lángharcos: pedig a legvadabbak pont azok :D az enyém meg nyugodtan utazik a csomagtartó kosarában moccanás nélkül a bringán csak a farka lobog oldalt kifelé azzal indexelek, királyság.:P

Praedikator 2018.05.09. 12:27:57

Orbitális tahó! Egy-két hete a Bp. Kálvin térnél a védett kerékpársávon haladva húzta rám a sofőr a buszt, amely során ha nem állok meg simán elesek a kerékpárral, mivel nekimegyek oldalról a szabálytalanul sávot váltó buszosnak.
Itt is megértem, hogy némely kerékpáros kritikán alulian vezet, de nem értem, hogy a leírtak alapján mi szükség a tahó viselkedésre ?A"z én busszal megyek, majd megáll" mentalitás sem felntőttes viselkedés. De mivel a BKV járatain hirdetik a buszvezetői állást, így gondolom mindenkit felvesznek. Ezért a minőségromlás.

Pappcs 2018.05.09. 12:32:36

Az ilyen busz, villamos után futókat ott szokás hagyni. Perceken belül jön a következő. De a szájkosárral nem èrtek egyet, semmi szüksèg nincs rá.

Darth Revan 2018.05.09. 12:42:07

@Pappcs:

a taho parasztsag csimborasszója az utas szandekos ott hagyasa.

a szajkosar pedig meg a legjamborabb kutyanal is indokolt.
igen, meg a kistestu kutyusoknal is.

2018.05.09. 12:42:27

@Csokis:
Mert valószínűleg a fele sem igaz a sztorinak.

2018.05.09. 12:44:28

@Terézágyú:
Egyszer láttam ilyet, hogy alapból feltette a szájkosarat. Meg párszor, hogy szólt a sofőr, de minden esetben a kutyásnak állt feljebb és hőbörgött. Ilyenkor nem lennék a sofőrök helyében. Pedig teljesen jogos és logikus szabály, ahogy a póraz is, azt is alig tartja be valaki.

2018.05.09. 12:45:49

@Monsta:
Kevered a pórázzal. Az kötelező közterületen, a buszon a szájkosár is.

2018.05.09. 12:57:12

@Darth Revan:
Attól függ mit nevezünk otthagyásnak. Ha egy helyközi buszra rohan egy ember, és 3 óra múlva, esetleg másnap jön a következő, akkor jogos, viszont mi van, ha a 2 percenként járó villamos nem bír elindulni, mert amíg feltuszkolja magát néhány ember, addig vérszemet kapva még ugyanennyi rohanja meg a villamost, holott már ott a villamos nyakán a következő járat?

Terézágyú 2018.05.09. 13:01:11

@diszkriminans:
Így van. Volt már olyan eset, hogy a villamos, csak a harmadik zöldön tudott átmenni, mert mindig jött valaki, akit még felengedett...

Darth Revan 2018.05.09. 13:10:33

@diszkriminans:

nemcsak a 4/6-os vonalan elnek emberek

Terézágyú 2018.05.09. 13:20:28

@Darth Revan:
@diszkriminans: "nemcsak a 4/6-os vonalan elnek emberek "

Igen, ezért ilyesmit is írnia kellett volna, hogy ha egy helyközi buszra rohan egy ember, és 3 óra múlva, esetleg másnap jön a következő, akkor jogos...

2018.05.09. 13:21:05

@Darth Revan:
Azért írtam két szélsőséges példát, hogy az "otthagyás" bizony függ a körülményektől.

Nick-son 2018.05.09. 13:30:01

Az az igazság, hogy egy kutyás nem tud olyat csinálni a kutyájával amibe egy másik kutyás bele ne kötne. Oltás, ivartalanítás, chip, póráz, etetés... bármibe belekötnek. Böszme egy fajta.

Közben több ember támad a másikra mint ahány kutya.

menyecske666 2018.05.09. 13:30:29

@Terézágyú: sárgán mégsem mehet át ugye.

Dezsike 2018.05.09. 13:35:28

@diszkriminans: A 10 percenként járó metró se vár meg, csak ha elkapom a záródó ajtót. Pedig a következővel már nem érem el a helyközi buszt.
Sőt, a 3-ason már gyakran az utascsere végét se várják meg, a múlt héten csak kétszer zárta volna rám, ha hagyom (nem futva érkeztem az utolsó pillanatban).

menyecske666 2018.05.09. 13:43:46

@Nick-son: én találtam a kutyámat, én is böszme vagyok?? :D

Terézágyú 2018.05.09. 13:52:10

@Dezsike:
"A 10 percenként járó metró se vár meg, csak ha elkapom a záródó ajtót. Pedig a következővel már nem érem el a helyközi buszt."

Vagy éppen azok miatt nem éred el a helyközi buszt, akik "elkapják a záródó ajtót" és így tartják fel a metrót...

Baluci 2018.05.09. 14:40:37

Én a 2. pontot nem értem!... Az emberek 1 százalékán van csak szájkosár???... Végül is akkor tényleg gáz, mert rajtam sincs, ergo: nem tartom be a szabályt???

Nick-son 2018.05.09. 15:27:48

@menyecske666: nem dehogy, kivételek mindig vannak.

Amúgy nekem is befogadott kutyám van.

KaTe 2018.05.09. 16:07:42

Igen, az embereknek (is) kellene a szájkosár, pl. akkor, amikor a barom úgy üvölt a telefonjába, hogy a villamos másik végén is tisztán hallani miről cseveg.

Tömegközlekedni pedig nem feltétlenül a társadalom krémje szokott, szóval a buszsofőr taplósága pont arányában van az utazóközönség bunkóságának átlagához.

Bombaló 2018.05.09. 16:15:57

@Dezsike: Minden utad kicentized, vagy néha elindulsz időben? :)

sanyi_a_hegyrol 2018.05.09. 17:12:31

@Bombaló: addig amig nem muszaj, biztos nem rakok szajkosarat a kutyamra.
A szajkosar eleve frusztralo, nem termeszetes dolog a kutyanak, legzes, seta, egyebek rovasara megy.
Ha jon a busz/villamos/elozo kettonek alcazott bontoszokeveny, max akkor.
A buszsofor akkor ugasson le, ha felszallok es meg csak nem is akarok a kutyara szajkosarat tenni.
Masreszt velem is megtortent, hogy ket megallot kellett mennem a golden retrieverremmel (kozismerten veszelyes harcikutya ugyebar) a 4-6-ossal a Margitszigetrol, mert rosszul lett (alig birt a talpan allni), a kedves sofor ott is leugatott mint a szart. Az persze nem zavarta, hogy tolem 3 meterre Olajos Ceronaldo es Szamanta ket kajla rotweilerrel mulattak az idot, mikozben orditott a mulatos a telefonbol.
Mondjuk en ott speciel bocsanatot kertem azert, hogy nincs szajkosar nalunk, utana meg elmagyaraztam neki, hogy szerintem inkabb elore kellene takarodni ha nem tud normalisan beszelni, mert en is csak rovid ideig tudok normalis maradni az ilyen tipusu komplexusos faszfejekkel.

sanyi_a_hegyrol 2018.05.09. 17:20:47

@Meister: azt a maltai medveolot gondolom eloallattal eteted es teljes pancelzatot viselsz mikor bedobod neki a predat az arenaba.

Európai téridő 2018.05.09. 20:32:51

A kutyások többsége nem rakja fel a szájkosarat. Ja, hogy a blogger autóval jár...

lófasz 2018.05.09. 20:34:51

Lehet én vagyok a lófasz, de én automatice felrakom a szájkosarat a kutyára, mert bár a kutyusom nem harapós, de egyrész SZABÁLY, másrészt sose lehet tudni, harmadrészt így ha valaki belémköt a kutya miatt, egyből tudok ütni. Ha csak ezredmásodperceim vannak felszállni, akkor felszállás után intézem. Az eddigi pályafutásom során egyszert kért meg egy sofőr, hogy tegyem fel a szájkosarat, de az "Azért van a kezemben!" válasz elégséges volt neki.

Pierr Kardán 2018.05.10. 08:33:15

A kötelező szájkosár a buszokon olyan, mint a városon belüli sebességkorlátozás. Senki se tartja be, de mindenkinek tudnia kell, hogy ha nem tartja be a szabályt, akkor jön a bünti. A kutyásoknak is tudomásul kell venni, hogy néha valaki ellenőrzi, ha nincs szájkosár, akkor jön felszólítás, beszólás, leszállítás.

Egyébként a legkisebb csivava is tud harapni, arra is kell szájkosár. Egy nagy kutyához egy gyerek nem mer odamenni, de ha lát egy kis termetű kutyát a buszon, akkor odamegy hozzá és ha nem figyel a szülő, meg a kutya gazdája, akkor a kutya ijedtében odakaphat a settenkedő gyerek kezéhez. Ekkor pedig jön a kölcsönös anyázás :-(

Leone_510 2018.05.10. 08:51:58

"1. Egy szolgáltatást nyújtó cég alkalmazottja hogyan viselkedhet ilyen modorban, ilyen módon bárkivel? Ezért kap több fizetést, mint egy egyetemi tanár?"

ha kevesebbet kapna akkor rendben lenne?
vélhetően a poszternél is többet keres a sofőr, mivel az anyagiakat, témához nem kapcsolódó módon sérelmezi és a saját flusztráltságát is így éli ki, persze a poszter nem egyetemi tanár

"2. Ezzel a magatartással lényegében büntetik azokat, akik betartják a szabályt, és jutalmazzák azokat, akik nem, pedig jelenleg az utasok 1%-a, ha betartja. "

2. kutya tulajdonosa valóban "jutalmat" kapott de ha előbb szál fel akkor az 1. kutyás kapja a bingót, ez inkább szerencsejáték :)
a szabály betartása a tulajdonos érdeke és ha meg nincs ilyen szabály akkor a buszon valakit megkap egy kutya akkor simán megáll a bkv felelőssége is

"Lehet nem így kéne, nem?" - egy gyöngyszem ez a mondat

"3. Én is megveszem havonta a teljesárú bérletet magamnak, a kutyabérletet a kutyámnak..."
semmi közünk a posztoló szoc helyzetéhez, érdektelen

"és inkább nézem végig a fél perces szájkosárfelrakós műsort, mint, hogy azt hallgassam, ahogy egy buszsofór egy fiatal lányt aláz."

előbb még büntetésnek érezte a procedúrát, de ha más a buszon végigcsinálja azt végignézi...mivaaaan?

Következetlen megállapítások és következtetések, nem szabad méregből sérelmet fogalmazni.

Terézágyú 2018.05.10. 09:01:14

@Leone_510:
"és inkább nézem végig a fél perces szájkosárfelrakós műsort"

A pószter abba se gondolt bele, hogy nem a "végignézésen" van a hangsúly, hanem, hogy a sofőr addig elvileg el sem indulhatna, amíg nem ellenőrzi hogy sikerült-e feltennie a szájkosarat, másrészt ha meg nem ellenőrzi és elindul úgy, hogy a kutyás illető mindkét kezével a kutyájával/szájkosarával foglalkozik (esetleg guggolva) - magyarul nem tud kapaszkodni, megtántorodik, urambocsá elesik, akkor meg az lenne a sofőr bűne!

Szóval nem fél perc "végignézés" a lényeg, hanem fél perc várakozás...

Conyi 2018.05.10. 09:31:34

@Meister: Engem életemben háromszor harapott meg kutya. Mind a három alkalommal azt mondta előtte a kutya gazdája, hogy a nyugodt legyek a kutya szelíd, nem bánt senkit. Nem nyúltam feléjük, rájuk se néztem. A kutya alattomos jószág, csak állatkertben szabadna tartani. És még nem beszéltem az összeszaratott, összehugyoztatott utcákról.

2018.05.10. 09:39:02

Ez a szájkosaras cirkusz a békávénál több, mint szánalmas.
Nagytestű, a fogaikkal kárt okozni képes kutyák esetében még so-so, megértem.
De egy mopsz vagy egy yorkie vagy hasonló méretű és fazonú vadállat?
És főleg: egy mopszra hogy tesznek szájkosarat úgy, hogy az ne minősüljön állatkínzásnak?
Mert ami megoldást eddig láttam, az leginkább valami BDSM pornóba való, nem kutyára...

2018.05.10. 09:41:23

@Conyi: szinte biztos vagyok benne, hogy hazudsz.
update: a "szinte" visszavonva. Belenéztem a sok mocsokba, amit a regisztrációd óta idehánytál, csak egy gyűlölködő pöcs vagy, semmi több.

Muad\\\'Dib 2018.05.10. 09:43:04

Örülni kell, hogy nem került elő a vipera, vagy kés mint a bkv sofőrök standard munkahelyi kommunikációs eszköze...

Terézágyú 2018.05.10. 09:45:48

@Muad\\\'Dib:
"Örülni kell, hogy nem került elő a vipera, vagy kés mint a bkv sofőrök standard munkahelyi kommunikációs eszköze..."

Magyarországon a legveszélyesebb népcsoport ez. Sose bízzunk meg bennük!

KissGecihuszár 2018.05.10. 10:01:24

MHU-715, VT-ARRIVA kocsi, tehát a BKV-hoz (ezt jó lenne már végre minden okostojásnak,aki nyálat ver, betéve tudni, hogy melyik bilikék busz kihez tartozik, gyengébbek kedvéért, rá van írva a kocsi elejére, a jobb első kerék fölötti területre!!) az égvilágon semmi köze! Azonban, mivel a vízfejben a tömköz óvónéni a BKK, ezért nagy valószínűséggel hiába írkál bárki is a VT-nek, vagy a BKV-nak (bár lehet, hogy a BKV esetében a Szedlmayer Laci veszi a fáradságot és emberszámba veszi a tisztelt panaszkodó júzert, mert ő (még) az a fajta, a kihalófélben lévő SZOLGÁLtató, akiről számos méretes arcú, nettó véglény példát vehetne, akár a BKK-nál is!) , vagy a Volánnak, azok nem válaszolhatnak semimlyen, aszolgáltatással, annak esetleges haváriáival kapcsolatos picsogó, ajvékoló levélre. Ami pedig a BKK-t illeti, minimum 30 napos válaszadási kötelezettségük áll fenn, melyet gond nélkül megtoldhatnak még 30, de akár még 1x 30, azaz szumma 90 nap is rendelkezésükre állhat a válaszra és még csak különösebben indokolniuk sem kell, pácsemú. Ami az inkriminált esetet illeti; az 5-ös busz amúgy is egy neuralgikus viszonylat, ugyanis azon számos vak és egyéb látássérült is utazik, akik jelentős részben ugye vakvezető qtyával szállnak fel, akikre nem kötelező a szájkosár. De én a konkrét esetben -ha én is azon a viszonylaton utaztam volna- megkérdeztem volna egyrészt a másodjára felszálló utastól, hogy édesem, te nem teszel fel kosarat a eb-re, illetve a sáfjör kollégát, hogy tessen má elmagyarázni, miért tecccett leugatni a kosarat némi gap-pel a qtyára elhelyező törékeny lányt és miért nem azt a nyilván keménynek tűnő "legényt", aki ex catedra nem kosarazott??

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2018.05.10. 10:02:57

@Conyi: engem életemben eddig 3-szor ütöttek meg. Mindhárom alkalommal kissebbségi volt az elkövető. Pedig mindenhol azt mondják, szelidek, nem okoznak több gondot, mint a többségi társadalom, és nyilván én voltam rosszkor, rossz helyen. (Villamoson napközben, Keleti pályaudvaron napközben, és egy Újbudai kocsmában koraeste).
Ha most hasonló következtetést vonnék le, mint Te, akkor rasszistának neveznének.

Terézágyú 2018.05.10. 10:07:02

@KissGecihuszár:
Mondjuk eleve nem tudjuk, hogy a lány mennyire volt "törékeny" stb., és hogy milyen kutyája volt - mint ahogy azt sem, hogy a második kutyás illető milyen volt...

Attilajukkaja 2018.05.10. 11:13:50

@Terézágyú:
"Egyébként most akkor felengedte a lányt a sofőr vagy sem?
Milyen jó, hogy ez sem derül ki a levélből..."
Milyen jó, hogy nem olvastad el a levelet! Benne van, hogy a lány a buszon tette fel a szájkosarat a kutyára.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2018.05.10. 11:21:03

@Pierr Kardán: Fenét nem mernek... Német juhászra úgy cuppannak rá a kölykök, mintha gumicukorból volna (: (: (:

menyecske666 2018.05.10. 11:34:14

@Attilajukkaja: ééééééééés ha a lány utána leszállt???....Terike is ezt kérdezné!!!.. !!!!!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.10. 11:54:43

Nagyon unatkozhatsz, hogy ilyen hülyeslgekbe kötsz bele...

Angelpfan 2018.05.10. 12:00:45

Csak a sok okoskodó szájkosármániásnak másolom be a 41/2010. (II.26.) Kormányrendelet sorait:

17§.

(2) Közterületen az eb tulajdonosának biztosítania kell, hogy az eb sem más állatot, sem embert harapásával ne veszélyeztethessen.

(3) * Szájkosarat használni a (2) bekezdésben foglaltak végrehajtása érdekében - ha törvény, kormányrendelet vagy miniszteri rendelet a szájkosár használatát nem írja elő - kizárólag az egyed jellemzően agresszív magatartásának ismerete esetén kell.

Ez azt jelenti, hogy egyedileg veszélyessé nyilvánított kutyára kötelező közterületen a szájkosár. Nem egész fajára. Persze ettől függetlenül a buszokon kötelező ez tény.

Terézágyú 2018.05.10. 12:11:01

@Angelpfan:
"Csak a sok okoskodó szájkosármániásnak másolom be"

Te mint a sok okoskodó kutyamániás egyike...????
(csak ha már így megadod az alaphangot)...

Treff Bubi 2018.05.10. 12:11:19

Jól járt a lány, a vezető meg is késelhette volna egy viperával.

Cpt. Flint 2018.05.10. 12:14:19

@sanyi_a_hegyrol: "addig amig nem muszaj, biztos nem rakok szajkosarat a kutyamra.
A szajkosar eleve frusztralo, nem termeszetes dolog a kutyanak, legzes, seta, egyebek rovasara megy"
hátizé... akkor talán ott kellene kezdeni, hogy a városi lét, a városi séta és a tömegközlekedés sem természetes dolog a kutyának. szóval tartsd a szép nagy kertedben, járj vele vadászni, oszt' nem kell szájkosár, meg póráz se. és akkor másnak sem kell elviselnie a kutyádat, aki nem szeretné. sakkor no problem, ugyi?

Sir Gombóc 2018.05.10. 12:18:51

@Conyi: a kutyáknak nem szokása csak úgy harapni. Mindig van előzménye.

Sir Gombóc 2018.05.10. 12:24:55

@Cpt. Flint: a városi lét nagyon sok "vad" állatnak is természetes. Oké, a tömegközlekedést nem használják. Még..

Angelpfan 2018.05.10. 12:27:51

@Terézágyú: Csak pontosítottam és Kormányrendeletet másoltam be ami megalapozott nem légből kapott szabály. Fáj, hogy ebbe nem lehet belekötni?

Egyebként van az a helyzet amikor kell igen ilyen a tömegközlekedés de ne általánosítsunk, hogy bizonyos fajtára kell mert veszélyes mert NINCS ilyen törvény/szabály/rendelet MO-n.

Cpt. Flint 2018.05.10. 12:32:46

@Sir Gombóc: egyrészt nem természetes, csak alkalmazkodnak. másrészt, hogy hol élnek, hova mennek, az a "saját" döntésük, nem a gazdié. harmadrészt, azért még mindig kevesebb gondot, konfliktust okoznak a kutyáknál. (nem sorolnám ide az "elvadult" házigalambokat, amelyeknek természetes élőhelye nincs.)

menyecske666 2018.05.10. 12:37:52

@Treff Bubi: :)))))) ja. Na ezért viszem én a kutyámat a bicikli csomagtartóján- rákötözöm bálázózsineggel mint a disznót a kínaiak , hanyatt oszt akkor harapjon az alattomos állattya!! Illetve késő este villamossal néha a futtatóba de leghátul mert ̶l̶á̶t̶o̶m̶ ̶h̶a̶ ̶f̶e̶l̶s̶z̶á̶l̶l̶ ̶e̶l̶l̶e̶n̶ő̶r̶ ̶e̶g̶y̶ ̶m̶e̶g̶á̶l̶l̶ó̶r̶a̶ ̶n̶e̶m̶ ̶l̶u̶k̶a̶s̶z̶t̶o̶k̶ ̶k̶u̶t̶y̶á̶n̶a̶k̶ ̶a̶m̶ú̶g̶y̶ ̶i̶s̶ ̶m̶é̶g̶ ̶p̶o̶n̶t̶ ̶p̶o̶g̶g̶y̶á̶s̶z̶m̶é̶r̶e̶t̶ű̶ ̶d̶e̶ ̶m̶i̶n̶d̶e̶g̶y̶ ̶e̶z̶.̶.̶.̶ ott nem zavar senkit, nem lépnek rá, nem mindenki szereti a kutyákat ugye..mondjuk most vettem neki a turkálóban egy 400 Ft-os plüss mezei nyulat jött a szeretőm izé szerelőm rögtön vitte is oda neki :)))

Karipapa01 2018.05.10. 12:40:23

@Sir Gombóc: Igen! Előtte kinyitja a száját.

Magyar Gábor6817 2018.05.10. 12:43:11

Régóta mondom, írom, hogy egy genetikusan ócska, szar nép vagyunk. És ennek minde nap, minden órájában 1000 bizonyítéka van. Azért él a "magyar", hogy honfitársának betartson, alátegyen, átverje, lehúzza, megalázza. Ez a népi identitásunk alapköve. Az ilyen kutyás történeteknél meg eszembe jut az a holland vagy belga város ahol a kutyu felszállt a buszra, leült, az utazók megsimogatták és elment az eb a gazdi elé. Busszal. Egyedül. Szájkosár nélkül. Na azok emberek, nem ilyen tróger nép mint mi vagyunk...

menyecske666 2018.05.10. 12:44:06

@Karipapa01: meg valami köcsög előtte odanyúl..

menyecske666 2018.05.10. 12:49:50

@Magyar Gábor6817: jelzem, itt Budán ez működik:) !! Eddig még soha nem ért senkit atrocitás/aprófosás. Pár emberre kéne szájkosarat tenni ellenben vagy odakötni a busz mögé.:D

Cpt. Flint 2018.05.10. 12:49:59

@Angelpfan: "@Terézágyú: Csak pontosítottam és Kormányrendeletet másoltam be ami megalapozott nem légből kapott szabály. Fáj, hogy ebbe nem lehet belekötni?"
a stílusoddal volt gondja, szerintem jogosan, nem az idézett jogszabállyal.

"ne általánosítsunk, hogy bizonyos fajtára kell mert veszélyes mert NINCS ilyen törvény/szabály/rendelet MO-n"
önkormányzati rendelet szerintem simán lehet erről. Egerben pl. kitiltották a kutyákat az Érsekkertből.

Én megértem, hogy te szereted a kutyát. De te meg azt értsd meg, hogy ezzel nem mindenki van így, sőt, van olyan is, aki fél, vagy undorodik tőlük. Ezt a helyzetet nyilvánvalóan sokkal egyszerűbb, és talán igazságosabb is úgy megoldani, hogy a kutyatartókat kötelezik/korlátozzák bizonyos esetekben, oly módon, hogy másoknak minél kevesebb problémát okozzanak.

Terézágyú 2018.05.10. 12:57:21

@Angelpfan:
"Csak pontosítottam és Kormányrendeletet másoltam be ami megalapozott nem légből kapott szabály. Fáj, hogy ebbe nem lehet belekötni?"

Nem a rendelettel van baj, hanem, hogy eleve negatív jelzőkkel illetted azt, akinek ezt beírtad.
Mintha én odaírnám a fenti mondat elé, hogy "Elmagyarázom az értetlen idiótáknak, akik nem tudnak olvasni"...

Ugyanakkor meg bele lehetne kötni a rendeletbe is, mert mi az, hogy "Szájkosarat használni a (2) bekezdésben foglaltak végrehajtása érdekében ... kizárólag az egyed jellemzően agresszív magatartásának ismerete esetén kell."?

Magyarul csakis akkor kell szájkosár egy kutyára, ha tudják róla, hogy agresszív?
Ki tudja róla? A gazdi bevallja, hogy "az én kutyám elég agresszív, én teszek rá kosarat"???

Vagy a hatóság kötelezi erre - miután a kutya már megharapott valakit??? Vagy ha kétszer megharapott???

"az egyed jellemzően agresszív magatartásának ismerete" muhahahahaha......

Cpt. Flint 2018.05.10. 12:58:45

@Magyar Gábor6817: erre a meglehetősen sommás és populista ítéletedre csak egy hasonlóan populista válasszal szolgálhatok: ha majd itt is olyan lesz az életszínvonal, tömegközlekedés, általános műveltség, mint Hollandiában/Belgiumban, akkor itt is lészen majd tolerancia ezerrel.

Terézágyú 2018.05.10. 12:59:00

@Magyar Gábor6817:
"Az ilyen kutyás történeteknél meg eszembe jut az a holland vagy belga város ahol a kutyu felszállt a buszra, leült, az utazók megsimogatták és elment az eb a gazdi elé. Busszal. "

Nem kétlem, hogy vannak ilyen kutyák.
Mint ahogy az emberek között is vannak einsteinek.
De nem minden ember einstein.
És nem minden kutya ilyen.

Cpt. Flint 2018.05.10. 13:01:26

@Terézágyú: "Vagy a hatóság kötelezi erre - miután a kutya már megharapott valakit??? Vagy ha kétszer megharapott???"
Van ilyen rész a rendeletben, "veszélyessé nyilvánítási eljárás". A veszélyessé nyilvánított ebek közterületen mindenhol csak szájkosárral vezethetők.

mbazs 2018.05.10. 13:12:56

@Magyar Gábor6817:

"Azért él a "magyar", hogy honfitársának betartson, alátegyen, átverje, lehúzza, megalázza."

Szerintem ne tegyél ilyen általánosító kijelentéseket, mert kurvára nem mindenkire igaz ez.

" Busszal. Egyedül. Szájkosár nélkül." -- ja persze a kutya maga volt a Szent Péter, nem?

" Na azok emberek, nem ilyen tróger nép mint mi vagyunk..." -- á nem, csak kiirtották fél Afrikát, de az rendben van.

élhetetlen 2018.05.10. 13:31:14

@Magyar Gábor6817: „eszembe jut az a holland vagy belga város ahol a kutyu felszállt a buszra, leült, az utazók megsimogatták és elment az eb a gazdi elé.„. Az az igazság, hogy 35-40 éve ez még nálunk is ment. Az egyik kedvencem volt, (úgy 70 cm magas, szép, fekete állat), az Otthon áruháznál szokott felszállni reggel a 78-as buszra. (gondolom, a gazdája már nem bírta a tempót). Mikor mentünk át a hídon, akkor odament az ajtóhoz, és izgult, mert a jelzőgombot ugye, nem érte fel. Leszállt, „megjelölte” a megálló tábla oszlopát, és elhúzott a parkba. Ugyanolyan időbeosztással járt, mint én dolgozni, hazafele is sokszor találkoztunk. Néha valaki hisztizett, hogy jaj, itt egy gazdátlan kutya, akkor megnyugtatta valaki, hogy még x megálló, és hazaér és leszáll. A másik, több, mint 5 évig jártam el a vakok intézete előtt. Több kutya is bekísérte a gazdáját, aztán haza trolizott, délután meg egyedül elment a gazda elé. Valahol elromlottunk. Evidensnek kéne lenni, hogy csak az a kutya utazik egyedül, akiről a gazdája tudja, hogy, ha nem bántják, nem bánt senkit.

Távoli Fitymacsattogás 2018.05.10. 13:45:31

Áldozathibáztatni lehet már?
A fiatal lány tehet róla! Tudja, hogy a nagyfszú bátor Magyar Ember a fiatal lányokkal szemben nagyon kemény és erős, akkor meg minek ment ki az utcára?!
A Magyar emberek kultúrája nem tűri a liberális Isztambuli Egyezményt meg ilyen nőügyeket! A keresztény kultúra része a nőalázás!!!

A fiatal lány miért nem operáltatta át magát dagadt, zsírfejű jó Magyar kanná, ha nem akarta, hogy alázzák?!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2018.05.10. 13:48:37

Kutyásként mondom, hogy igenis legyen a kutyán szájkosár a buszon.
Hirtelen fékez a busz, kisgyerek rálép a kutya farkára, a kutya meg reflexből odakap.
Semmi szükség erre.

Persze, tudom, mindenki kutyája a végletekig jólnevelt, kiegyensúlyozott, és meg lehet gyújtani a szőrét, akkor sem nyikkan meg.

élhetetlen 2018.05.10. 13:50:49

@mbazs: „ja persze a kutya maga volt a Szent Péter, nem?”. Nem. Kérlek olvasd el, amit Magyar Gábornak írtam. élhetetlen2018.05.10. 13:31:14. Hidd el, működött, és ezek a vakok intézetéhez járó kutyák sem betanított vakvezetők voltak, egyszerű, jelzés nélküli, különböző méretű kis korcsok.
@Cpt. Flint: Nem hiszem, hogy életszínvonal kérdése, 35-40 éve sem álltunk olyan jól, mégis működött. Mostmár félteném a kutyát, mert bármikor lerugdoshatja valaki a járműről.
@Terézágyú: „És nem minden kutya ilyen”. Evidensnek kéne lenni, hogy csak az a kutya utazik egyedül, akiről a gazdája tudja, hogy, ha nem bántják, nem bánt senkit.

ételizésítő 2018.05.10. 14:12:16

A kutya mióta AKI, te magyarul alapfokon nem beszélő ostoba segg?
A magyar nyelvben az AKI névmás KIZÁRÓLAG emberek számára van fenntartva.
Minden más, tehát a kutya meg a hozzád hasonló agyatlan állat is AMI.

Xezs7 2018.05.10. 14:18:46

Ez bezzeg generálja a kommenteket. Kutyás meg cicás poszt, az kell a netproliknak.

Katharine Clifton 2018.05.10. 14:38:26

@Monsta: Nem kötelező.
"A cikk forrása: Élelmiszerlánc-felügyeletért felelős Államtitkárság/Belterület közterületén – kivéve a kutyafuttatásra kijelölt területet – ebet csak pórázon lehet vezetni. Ugyanez a szabály érvényes közforgalmú közlekedési eszközön (kivéve vakvezető és a mozgáskorlátozottakat segítő kutyákat), természeti és védett természeti területen, illetve vadászterületen (a vadászkutyák kivételével). özlekedési eszközökön kutyát sétáltatni csak szájkosárral szabad!
Közterületen szájkosarat használni közforgalmú közlekedési eszközön (kivéve vakvezető és a mozgáskorlátozottakat segítő kutyákat), illetve az állat jellemzően agresszív magatartásának ismerete esetén kell, vagy amennyiben a hatóság az ebet korábban egyedileg veszélyesnek minősítette. Szájkosár használatára önkormányzati rendelet nem kötelezhet.

Forrás: www.magyarorszagom.hu/kutyasetaltatas-szabalyai-magyarorszagon.html#ixzz5F6NYY1Lt

Cpt. Flint 2018.05.10. 14:40:02

@élhetetlen: "Nem hiszem, hogy életszínvonal kérdése, 35-40 éve sem álltunk olyan jól,"
messze vezetne, ha ebbe most nagyon mélyen belemennénk, lenne miről beszélni... mindenesetre én nem abszolút életszínvonalra, hanem inkább relatívra gondolok, azaz olyasmire, hogy létbiztonság, meg hogy az egyáltalán elérhető dolgokból a többség számára mennyi a realitás... 30-40 éve tiszta és világos életút állt a többség előtt. korlátozott, de biztos. ugyanez volt az elérhető javak tekintetében is. ma elvben minden lehetséges nálunk is, ami nyugatabbra, csak éppen az emberek 90%-a számára nem realitás. emellett becsületes, sok munkával sincs létbiztonság-érzés. ez azért elég durva frusztráció, és nagyon alacsonyra teszi a toleranciaszintet a mindennapokban.

emellett egy magányosan "közlekedő" kutya lehet beteg, hullhat a szőre, lehet büdös stb. ... és senki nincs vele, aki ezért felelős lenne. szép dolog az antropomorf örömködés, hogy milyen aranyos, milyen ügyes, de azért szerintem ez csak eléggé esetileg működött régen is, meg külföldön is.

Katharine Clifton 2018.05.10. 14:42:08

@Meister: pont Monsta-nak másoltam be az előbb. A lényeg az utolsó mondat. Közterületen szájkosarat használni közforgalmú közlekedési eszközön (kivéve vakvezető és a mozgáskorlátozottakat segítő kutyákat), illetve az állat jellemzően agresszív magatartásának ismerete esetén kell, vagy amennyiben a hatóság az ebet korábban egyedileg veszélyesnek minősítette. Szájkosár használatára önkormányzati rendelet nem kötelezhet.
Forrás: Élelmiszerlánc-felügyeletért felelős Államtitkárság (hozzájuk tartozik az állatvédelem úgy tudom)

ételizésítő 2018.05.10. 14:45:00

@Csokis:
Szerintem jobban járnánk, ha az Indexből is mindenki elmenne buszsofőrnek.
Írni úgysem tud egyik sem.

Cpt. Flint 2018.05.10. 14:56:11

@ételizésítő: ez így nem igaz. Az "aki" névmás SZEMÉLYEK számára van "fenntartva". a megszemélyesített állat (sőt, a tárgy is, mondjuk MI) személynek (is) tekinthető, nyelvtanilag mindenképp. filozófiailag meg el lehet rajta szórakozni. olvass könyveket, mondjuk Fekete István valamelyik állatregényét... Hú, Lutra, Vuk, Kele, Csí stb.: mindegyik "aki" és nem "ami".

csodalámpa 2018.05.10. 15:00:17

Hehe, nekem egyszer azért szólt be a buszsofőr, hogy miért kínzom a kutyát avval, hogy hordozóba teszem ilyen melegben. :) De emberfüggő, ki mibe köt bele, nekem egy 5 és egy 7 kilós nyomott orrú kutyám van, akik 25 fok felett örülnek ha levegőt kapnak, nekik kibaszás a szájkosár, meg nem is kapni minden állatfelszereléses boltban, úgy rendeltem külföldről nekik, hogy legyen, ha muszáj. Nekem nem volt még rossz élményem, pedig kb. majdnem az összes tömegközlekedési járművön elfordultunk már a siklót meg a fogaskerekűt kivéve. Volt, hogy erdei vasúton pl. elengedték, hogy jegyet vegyek nekik, mert kicsik és cukik.

ételizésítő 2018.05.10. 15:08:55

@Terézágyú:
Osztán az értő olvasást mikor fogod megtanulni?

@Meister:
Ja, ez kb. olyan, mint hogy a lopást büntetik, de én csak keveset lopok, igaz, azt naponta, nem is értem, miért problémáznak ezen egyesek.

@Lángharcos:
Mekkora feje van egy dinnyének?

@Darth Revan:
Baszd meg, minden szóval egyetértek.

menyecske666 2018.05.10. 15:12:04

@ételizésítő: jah. Nikknév meg NÉV, nagybetű. Szívesen :D

ételizésítő 2018.05.10. 15:16:20

@menyecske666:
Valaki meg azóta is keresi, te böszme.
( :-)P )

@Attilajukkaja:
De lehet, hogy úgy ment fel a buszra, hogy nem engedték fel. :-)

menyecske666 2018.05.10. 15:41:28

@ételizésítő: sajnos nem!! ott kezdtem hogy végignéztem..minden hirdetést.:) se chip, se nyakörv, semmi nem volt rajta...kidobhatták mert sírt bizonyos típusú kocsik után sokáig! és rohant a kocsik után!!! az úton....nem volt egyszerű megfogni őt :(.... ez a pótnikkem, azért kisbetű..:D

ételizésítő 2018.05.10. 15:49:48

@menyecske666:
Nem szállt le, 5 napja fent van a buszon.

@Sir Gombóc:
Ja. Előtte mindig kinyitja a száját, csak utána harap.

@Magyar Gábor6817:
A hozzád hasonló idióták tényleg tróger nép.
Meg aki a tiedhez hasonló hülye népmesékkel szórakoztatja a többieket.

@Cpt. Flint:
Tanulj meg te is magyarul a cikkelkövetővel együtt.
A magyar nyelvben az AKI = ember.
Mint ahogy a SZEMÉLY is = ember.
Az állat az ami.

ételizésítő 2018.05.10. 15:51:16

@menyecske666:
Lehet, hogy kiskorában műanyag autókkal játszott, és azóta is ez a hobbija.
Vagy simán csak szereti a benzingőzt.
Aztán majd jól meg leszel lepve, ha egyszer jön a gazdája, a kutyát elviszi, téged meg beperel.

Lángharcos 2018.05.10. 15:58:13

@ételizésítő: Akkora, mint egy egész dinnye :D

De jogos az észrevétel.

Lángharcos 2018.05.10. 16:02:19

@ételizésítő: A nyelv változik, az emberek változnak. Az "ami" tárgyat fejez ki, az "aki" személyt, márpedig egyre több ember számára személy az a vele élő állat, így teljesen indokolt, hogy az "aki" névmással illesse őket.

2018.05.10. 16:48:15

@ételizésítő: erre még gyúrj egy kicsit, te gyökér! A legtöbb kutya értelmesebb nálad, így teljesen jogos a megszemélyesítés és az "aki"...

sanyi_a_hegyrol 2018.05.10. 17:23:50

@Cpt. Flint: nem feltetlenul ertek egyet a veled. Egy kutya aki varosban szuletett, varosban szocializalodott, annak teljesen termeszetes korulmeny lehet a varosi let. Az, hogy az elohelye nem a vegelathatatlan zold ret es nem vadaszni jar, egyaltalan nem gatolja a normalis eletben. Ezt nem is feltetlenul hasonlitanam a szajkosar viselesehez, emrt az bizonyitottan frusztralja az allatot, gatolhatja a szabad legzesben, es a viselkedeset is megvaltoztatja.

lenörd hofstadter 2018.05.10. 17:54:20

Túllihegitek ezt az aki-ami kérdést. Az állat az minden esetben ami, mint ahogy az is ami ami ki van borulva ha nem akinek szólítják az állatát.

ételizésítő 2018.05.10. 18:39:39

@Lángharcos:
Nem, az aki emberre vonatkozik (merthogy vonatkozó névmás), az ami meg minden másra. Nemcsak tárgyra.

"teljesen indokolt, hogy az "aki" névmással illesse őket"
Egyáltalán nem indokolt. Az állat, bármennyire kedves is valakinek, AMI, nem aki.

@lenörd hofstadter:
+1

Xezs7 2018.05.10. 19:09:45

@Lángharcos: Átalakul emberré, vagy mi?

Sir Gombóc 2018.05.10. 19:33:12

@ételizésítő: egy egészséges, normálisan szocializált kutya nem harap ok és főleg nem előjel nélkül. Mindig van előzménye. Legfeljebb te nem ismered fel
Amit pedig a névmással kapcsolatban itt előadsz, az szimplán butaság.

élhetetlen 2018.05.10. 19:37:13

@Cpt. Flint: Lehet igazad is, „sok munkával sincs létbiztonság-érzés. ez azért elég durva frusztráció, és nagyon alacsonyra teszi a toleranciaszintet a mindennapokban.„, de én azt nem tudom, hogy jutottunk el odáig, hogy akkor is belerúgunk a másikba, ha ettől nekünk nem lesz jobb. Valami emberi nagyon tönkrement. Nagyapám volt hadifogságban, (nem az amerikaiaknál), de még ő sem mesélt olyat, hogy csak azért egymást bántották volna a foglyok, mert szar volt a lét.
„egy magányosan "közlekedő" kutya lehet beteg, hullhat a szőre, lehet büdös stb. ... és senki nincs vele, aki ezért felelős lenne.”. Ez csak szöveg, mert mi van, ha a gazdával közlekedő állat beteg, vagy hullik a szőre, vagy büdös. Megállapítod, és felelősségre vonod a gazdáját? Kihívod a rendőrt, vagy mi? És nem kóbor állatok szoktak tömegközlekedni, és tény, nem tömegesen. Most nem tudom, esetileg hogyan oldják meg, ha szükség lenne rá. Szerintem nem tudják megoldani. Én csak a saját tapasztalataimat írtam le, és az a gyakorlat nem ártott senkinek.

midnightcoder2 2018.05.10. 19:56:34

@Sir Gombóc: A kutya egy alapvetően agresszív ragadozó állat, amit a gazdája jól vagy rosszul nevelt. A kigyúrt kopasz csávó pitbullja nem biztos hogy nagyon biztonságos, pláne ha a kopasz csávó 40 kilós és IQ-s barátnőjét viszi sétálni a kutya. Ahogy azé a gazdié sem, aki azért tartja a kutyáját mert így végre egyszer rá is felnéz valaki. De még adott helyzetben annak az öreglánynak a kutyája is megharaphat egy gyereket aki azért tartja a kutyát mert ez az egy élőlény van aki el tudja őt viselni.

élhetetlen 2018.05.10. 20:00:12

@ételizésítő: Csak feltételezem, hogy nekem írtad, mivel megcímezni elfelejtettél, de rögtön a hozzászólásom után jött. „te magyarul alapfokon nem beszélő ostoba segg? A magyar nyelvben az AKI névmás KIZÁRÓLAG emberek számára van fenntartva. Minden más, tehát a kutya meg a hozzád hasonló agyatlan állat is AMI.”. Tudnod kéne, de nem tudod, a nyelv, és a nyelvhasználat változik. És egy kutya, névvel, törzskönyvvel, azaz születési anyakönyvvel, egyedi azonosítóval (csip), mint az ember társa, vagy segítőtárs, több, mint egy sámli. Jobb, ha tudomásul veszed, ennyi ésszel, hogy lehet, hogy te leszel az a tuskó, ami csak ami.

élhetetlen 2018.05.10. 20:08:24

@ételizésítő: „Nem szállt le, 5 napja fent van a buszon.„. Csak kérdezem. hány kupac kutyaszar van a buszon? Hányat láttál te? Vagy csak lököd a süketet? Öt napja nem szállt le, a busz takarításánál sem? Körbetakarították? Hogyan kéne ezt elképzelni? Tedd már magad üresbe. Mért van toll a füledben?

ételizésítő 2018.05.10. 20:27:02

@élhetetlen:
Vicc vót, és nem neked szót. Akinek igen, az meg érti.

ételizésítő 2018.05.10. 20:33:08

@Sir Gombóc:
Persze, mindig van előzménye, kinyitja előtte a száját.
Más nem nagyon.

"Amit pedig a névmással kapcsolatban itt előadsz, az szimplán butaság."
Nem, ez konkrétan a magyar nyelv. Arról nem én tehetek, hogy te nem bírtad megtanulni.

@élhetetlen:
Tudod, ÉN tudom, miért van a "válasz erre" a hozzászólás végén, fehér betűkkel szép piros keretben. Szóval nem, nem neked szólt, idióta, hanem a cikk szerzőjének.
De a annyira hülye vagy, hogy az sem tűnt fel, hogy nem a te hozzászólásodban írtakhoz kapcsolódik?
Másrészt igen magasról leszarom, ahogyan a magyar nyelv is, hogy a kutya az ember társa/legjobb barátja/egyesek a faszát szopják/seggét nyalják/mindkettő. Attól még nem ember, tehát nem AKI, hanem AMI.

menyecske666 2018.05.10. 20:36:22

@ételizésítő: áhhh, be sem engednénk. Mit kellett vóna tennem beadni egy menhelyre ismétlem se chip, semmi. ÉN perelném be először hanyag állattartásért aztán szívlapáttal invitálnám befelé, úgyhogy nyugi. ON csórikámat életében nem nyírták körbefonta a szőre azt hittük daganat van a nyakán de csak a szőre volt hát milyen gazdája lehetett??? talán nem is volt..talán valami csövinél volt..nem mondta basszameg, igaz a tárgyak ugye ritkán beszélnek.

Pappcs 2018.05.10. 20:58:16

@Darth Revan: Menetrend szerinti indulási idő van, az ajtók bezárva, az utas meg menjen ki időben, vagy várja meg a következőt, ami rendszerint ott jön mögötte látható távolságban.

ételizésítő 2018.05.10. 21:26:32

@menyecske666:
Nem tettem szmájlit? Kellett volna. :-)

@Pappcs:
Erre mondták régen a vasutasok, hogy váróterem van, váró vonat nincs.

Cpt. Flint 2018.05.10. 21:55:32

@ételizésítő: majd szólj Petőfinek, hogy az anyja tyúkjának se mondja, hogy "kend". Értem én, hogy viccesnek hiszed a túltolt hülyeséget (aka: nyelvtannáculás), de sztem ez most erőltetett. És még valaki komolyan is veszi esetleg... (na AZ vicces! Vagy talán mégse...)

Darth Revan 2018.05.10. 22:21:19

@Pappcs:
1) a menetrend azert van, hogy az utasok tudjak mennyit kesik a busz
2) a nagykoruton kivul is van elet, nem mindenhol jarnak par percenkent a buszok/villamosok

élhetetlen 2018.05.10. 22:30:26

@ételizésítő: Értem, hogy te érted magadat, de miután közvetlenül a kommentem után írtad, hogy „A kutya mióta AKI, te magyarul alapfokon nem beszélő ostoba segg?”, és én is azt írtam, hogy „akiről a gazdája tudja”, így csak te tudhattad, hogy nem nekem írtad, mert hiába ismered a válasz gombot, az nem volt megcímezve. (még a blogolót is meg lehet nevezni, nem csak úgy, hogy te ostoba segg). Ilyen stílus mellé miért kéne feltételeznem bármennyi észt is? Nem baj, már pótoltad, ami hiányzott, már nekem is írtad, hogy „nem neked szólt, idióta”, „annyira hülye vagy”, és a stílus, „egyesek a faszát szopják/seggét nyalják/mindkettő.”. Mostmár meggyőztél, hogy te egy normális, értelmes ember vagy, kifinomult stílussal, minden lehetséges ismeret birtokában. Biztosan értékelnem kellene. Ja. Sajnos nem megy, akkor sem ha ezt komolyan csinálod, akkor sem, ha csak ebben éled ki magadat.

Sir Gombóc 2018.05.10. 23:11:53

@Cpt. Flint: és ott van Isten vagy az istenek (kinek mi jön be) is. Aki, vagy akik, nem ember, emberek. Ugye...

cardiobascuralis 3 2018.05.10. 23:43:45

@Cpt. Flint:
Hol írta Petőfi azt a tyúkról, hogy aki?

cardiobascuralis 3 2018.05.10. 23:45:53

@Cpt. Flint:
Szóval én továbbra sem tehetek róla, hogy nem bírtad alapfokon megtanulni az anyanyelvedet. Vagy csak Romániából jöttél át Orbánra szavazni?

retkeslaci 2018.05.11. 03:38:11

@Brokkoládé: nem most romlott le a BKV és Volán sofőrök modora. Régen is parasztok voltak. Rácsukták emberekre az ajtót, direkt az orra előtt csukta be az ajtót. Volt olyan élményem, hogy a Budapest-Székesfehérvár vonalon az autópályán félrehúzta, megállította a buszt a távolsági busz sofőrje, majd hátrasétált a busz közepéig és elkezdett ordítani egy lánnyal, akinek a fülében fülhallgató volt és zenét hallgatott. Senki se hallotta a zenét, csak a lány, senkit se zavart. De ott fenyegette a csajt a sofőr, hogy leszállítja és otthagyja az autópályán. Nyilvánvalóan idegbeteg volt a sofőr és ez 10 éve volt. Sose a legfinomabb emberek mentek erre a munkára, nem most jezdődött az a trend se, hogy ellenőrök, buztonsági őrök verik meg az utasokat, és viszont.

retkeslaci 2018.05.11. 03:49:01

@Cpt. Flint: hagyd, ő Közbiztonság Szilárd néven tolta régebben a kommentezést, egy egyszerű nyelvszakos bőccsész, aki mindenhol nyelvtanra veri.
Petőfi ezt írta: Ej mi a kő! tyúkanyó, kend. A szobában lakik itt bent?
Gyakorlatilag magázza a tyúkot, antropomorfizálja.
Állatra valóban az ami névmást használjuk főszabály szerint, de ez ma már nem kőbe vésett szabály. Egy ölebre, házimacskára már simán aki névmással utalnak.
Az én fülemet is sérti, ha valaki aki névmással utal egy kutyára, de ma már egyre elterjedtebb. A nyelv változik.

2018.05.11. 07:24:19

@Cpt. Flint: az a baj, hogy szerintem az is komolyan veszi. Azért írja.

Cpt. Flint 2018.05.11. 09:48:57

@retkeslaci: távol álljon tőlem, hogy pont veled vitázzak, hiszen teljesen értelmesen és konstruktívan szóltál hozzá.
De azért általánosságban jelezném, hogy a modern nyelvészet sokkal "megengedőbb", mint a Grétsy Tanár Úr-féle kemény nyelvművelés (regulázás).
A nyelvészet mára többé kevésbé tudomásul vette magáról, hogy leíró jellegű tudomány, azaz az ún. "nyelvi szabályok" a jelenségeket leírni próbálják (többnyire nagyon tág határok között, rengeteg kivétellel), és nem előírni bizonyos "kötelező" nyelvhasználatot.
Tudtommal abban is egyre nagyobb a konszenzus, hogy egy (értelmileg nem sérült) anyanyelvi beszélő sohasem beszél "helytelenül", "hibásan". A beszédmódot, a használt nyelvi eszközöket, szavakat, a szerkezetet teljesen meghatározza a beszélő származása, múltja, műveltsége, egyénisége, szakmája, de még a pillanatnyi helyzet is. Amíg a közlés a másik fél számára érthető, addig nem beszélhetünk arról, hogy hibás lenne. A suk-sükölés, a ban-ben helyett ba-be, a tájszólás, tájszavak használata sem hiba.
Természetesen van egy ún. "irodalmi" nyelvhasználat, egy olyan norma, amit hivatalos kommunikációban, sajtótermékekben, irodalmi művekben elvárunk. De ezt teljesen életszerűtlen (és felesleges) megpróbálni ráerőltetni a hétköznapi interperszonális kommunikációra.

Növényhatározós facebook csoportban is voltak olyanok, akik személyre utaló névmásokat használtak növényekre. Az még engem is zavart némileg, de annyira semmiképp, hogy emiatt késhegyre menő vitákba, vagy személyeskedésekbe menjek bele. Az állatoknál pedig, ha konkrét egyedről (aminek/akinek ugye többnyire már neve is van) van szó, abszolút nem érzem helytelennek a személyre utaló névmások használatát.
Nagyon sok állatokról szóló könyvet olvastam, és teljesen evidens, hogy a szerző, a fordító személyre utaló névmásokat használ rájuk. Sőt, egyes esetekben én az ellenkezőjét érezném teljesen természetellenesnek. Pl. hogyan mondanád máshogy azt a mondatot, hogy "Cirmi volt az, aki elsőként kilefetyelte a tejet a táljából."? Itt az "aki" helyett "ami" v. "amely" használata számomra elképzelhetetlen. Ki lehet persze kerülni a problémát, és úgy fogalmazni, hogy ilyen esetben ne használjunk névmást. De szerintem az nem vitatható, hogy az átlagember egy KONKRÉT (és főként: kedvtelésből tartott!) jószágra nem tárgyként, vagy természeti jelenségként tekint, hanem személyként.

Cpt. Flint 2018.05.11. 11:33:30

@cardiobascuralis 3: "Szóval én továbbra sem tehetek róla"
bocs, de veled eddig nem beszélgettem, szóval mi is ez a "továbbra"?
ja, hogy te vagy "ételizésítő"? hát, aki ennyi nicken nyomja egy helyen, az nekem eleve trollgyanús...
de csak neked, csak most:
web.unideb.hu/~tkis/75csacskaci.htm az egész érdekes, de a vonatkozó névmásokról a 6. pont szól
http://www.szepejudit.hu/Nyelvalakítás%20névmások.pdf 48. oldal
doktori.bibl.u-szeged.hu/828/1/sinkovics_phd_dissz.pdf 52. oldaltól

web.unideb.hu/~tkis/4-1-domonkosi.pdf ezt csak úgy általánosságban, hogy képben legyél a nyelvi babonák, a nyelvi értékítélet, sztenderd-szemlélet és a köznapi beszéd viszonyának alapjaival

Lángharcos 2018.05.11. 12:45:18

@ételizésítő: Pont az a lényeg, hogy számára "aki" lesz. Ismételgethed magad amennyit akarod, az emberiség jó része nem fog rád hallgatni. Ugyanez a jelenség más nyelvekben is fennáll.

retkeslaci 2018.05.11. 12:45:52

@Cpt. Flint: igen, ő rengeteg nicket élesített már, mert az eredeti közbiztonságszilárdosat sok helyen letiltották már

Lángharcos 2018.05.11. 12:47:12

@Xezs7: Nem, de mivel személyiségjegyeket mutat és erős érzelmi kötődést alakít ki a körülötte élő emberekkel, ezért személyként tekintenek rá, és legalábbis számukra, kiérdemli az "aki" névmást.

Hosszú távon pedig úgyis a társadalom és a statisztika dönti el, hogy miképp kezeli a jelenséget. Én szurkolok az állatoknak, "akik kiérdemlik az akit" ;)

cardiobascuralis 5 2018.05.11. 13:09:53

@retkeslaci:
Nem tudom, miért a Közbiztonság Szilárd ragadt be nálad, a cardiobascularis nicket pl. sokkal hosszabb ideje használom, mint azt, és messze nem az volt az első nickem, minimum a 100-adik, de lehet, hogy még többedik.

De örülök, hogy vannak rajongóim. :-)
Nekem pl. halvány fingom sincs arról, hogy ki a fasz lehetsz, és nem is érdekel, hogy őszinte legyek.

cardiobascuralis 5 2018.05.11. 13:11:16

@retkeslaci:
Ja, egyébként nem vagyok se nyelvszakos, se bölcsész, egy nyelvvel kapcsolatos diplomám van, de az meg angolból.
Szóval ennyit erről.

cardiobascuralis 5 2018.05.11. 13:21:13

@Cpt. Flint:
Azokról a "modern nyelvészekről" beszélsz, akik a mostani szabályzat nevű förmedvényt képesek voltak megalkotni?
Ezek favágók, nem bölcsészek.

Mit lehet mondani azokról, akik nm bírják felfogni, hogy a -szerű nem önálló szó. hanem képző, és azt sem, hogy az ésszerű meg az észszerű nem ugyanazt jelenti?
Lőrincze forog a sírjában. Meg Grétsy is, pedig ő még meg sem halt.

Szóval arra hivatkozni, hogy ezek mit mondanak, inkább vicc kategória.
Kb. mint nyelvészeti témában Balázs Gézát idézni.

Egyébként nem a nyelv változásáról van szó, hanem arról, hogy műveletlen, a nyelvet nem ismerő, írástudatlan faszokból botcsinálta újságírókat csinálnak a haverok (Index, 444 stb. - mindkét helyen alap a zsidó származás, szerintem faszvizsgálattal kezdődik a felvételi, ha írni nem tudsz, az nem lényeg, csak fityma ne legyen) meg a különböző tévében-rádióban megnyilatkozó vezetők is, akiknél (mondjuk rájuk szívesebben használnám az ami névmást, jobban is illene rájuk) már minden aki, a gyár, aki, a bank, aki, a vonat, aki stb. Ez nem a nyelv változása, ez egyszerű műveletlenség.

Arról a díszpicsáról nem is beszélek, aki tegnap az Indexen írt arról, hogy a kutya elvesztése nagyobb fájdalom, mint egy hozzátartozóé.
Az ilyennek csak azt tudom kívánni, hogy akkor veszítse el a gyerekét a kutyája helyett. Úgyis a kutya a nagyobb fájdalom.
Elmebeteg faszok...

menyecske666 2018.05.11. 13:56:18

Kussettáljatok már, a másik posztban. :D@ételizésítő: meg is ilyedtem, nem állt össze a kép, hogy ilyen beszari lennél!!? :D

menyecske666 2018.05.11. 13:57:56

@retkeslaci: ahhh, mindenhol vannak parasztok, csak nem mindenki emberek közt dolgozik, kár lenne általánosítani, vannak nóóóóórmálisak úgy gondolom..!

2018.05.11. 14:22:05

@vuvuzela importőr: gondolom, szó szerint egy kutyaszarató és az egyetlen kb 5km-es körzetben. A XIII. kerületben láttam pár olyat, ahol a patkánynál nagyobb kutya nem tudna mást csinálni, csak szarni, olyan pici a hely.

beste12 2018.05.12. 14:35:16

@Sir Gombóc: inkább úgy fogalmaznék, hogy túlnyomó többségben van előzménye. Tapasztalatom szerint egyébként az apró termetű (elnézést kérek, ha bármely gazdát megsértem ezzel, de én ezt gondolom) genetikai zsákutca kutyák az idegbetegek. Valamint bármelyik túltenyésztett fajta bekattanhat bármitől, hiszen a gondatlan szaporítás többek között idegrendszeri problémákat is vonz.

Attilajukkaja 2018.05.12. 16:58:04

Senki nem szólt hozzá a bejegyzés lényegéhez. Hogy vannak még normális emberek, akik felháborodnak azon, amikor embereket diszkriminálnak. Ebben az esetben valakit a kutyája miatt, ... de ugyanez történik minden esetben. A levélíró egy olyan ember, akiben megvan az a jó, ami egy normális társadalom működtetéséhez szükséges.
Köszönöm HQ-nak a kiállását, mert amíg még vannak ilyen emberek, addig nincs veszve az ország. :o)

Xezs7 2018.05.12. 22:03:06

@beste12: A kistestű kutyákkal az a baj, hogy a gazdájuk nem merik megmutatni nekik, hogy ki a falkavezér. Egyszerűen nem mernek szigorúak lenni az állattal. Az állat ekkor átveszi a falkavezérséget, de tudja, hogy ő erre képtelen, emiatt frusztrált lesz.

@Attilajukkaja: köszönjük a közhelyeket, nem volt még elég idehaza

2018.05.12. 22:19:02

@beste12: ez komplett hülyeség, remélem, tudod... mióta kutyások közé járok, azóta látszik csak igazán, hogy van egy-két hangos törpe, akiktől visszhangzik a környék és mindenki rájuk mutogat, hogy milyen agresszív fajta. Aztán a lófaszt. Van száz ugyanolyan, akiket észre se vesznek, mert csendben vannak, csak az a pár, elsősorban ijedős törpe acsarkodik.

brice 2018.05.13. 09:03:31

@sanyi_a_hegyrol:

ezek idézetek máshonnan

A barátságosnak tartott fajták gazdái ne felejtsék el, hogy tenni is kell azért, hogy a kutya tényleg barátságos legyen... nem elég csak babusgatni, a kutyának egy következetes, határozott gazda kell. Ha ez nincs meg, akkor bizony könnyen lehet a cukimuki kiskutyából felnőttként a futtató réme...h

American Kennel Club adatai szerint (a keverékekről nincs infó). A német juhászkutya a 2., a golden a 4., a rottweiler a 13., így valahol nem véletlen, hogy ezek a fajták vezetik a harapási statisztikát. A hírt tehát kellő kritikával szabad csak fogadni, már csak azért is, mert a törpekutyákról nincsenek harapási adatok... Nagy különbség a nagy testű és kis testű kutyák között, hogy az ingerküszöbük eltér, egy nagyobb méretű kutya például épphogy megérzi, ha a gyerek meghúzza a fülét, míg a kicsi annál inkább, így könnyebben elszakadhat nála a húr. A kisebb kutya azonban jellemzően nem okoz akkora sérülést, amivel kórházba kéne rohanni vagy mentőt hívni, ezért aztán ők kimaradnak az ilyen felmérésekből

brice 2018.05.13. 09:14:38

@Attilajukkaja:
Ez egy adott eset vagy a hozzászóló többször tapasztalta ennél a sofőrnél egyébként tényleg kritizálható magatartást,Mert lehet egyedi hiba vagy a vitájuk miatt csak azért is bosszúból nem szólt a következő embernek a kutya miatt.Egyébként szinte lehetetlenség határát súrolja az a véletlen mikor két különböző kutya és gazda szál fel a BKV járatára közvetlenül egymás után.Simán lehet egyszerű véletlen de miáltal egymás után voltak ezért még jobban irritáló a viselkedés vezető részéről.

beste12 2018.05.14. 20:00:41

@hullajelölt88: nem azt mondtam, hogy agresszívak, hanem, hogy idegbetegek. Egy kistestűt bármikor felrúg úgy az ember (sosem tettem meg, és nem is fogom), hogy a Holdig száll. Akkora kárt sem tudnak okozni, mint egy nagyobb testű, bár balesetek mindig vannak. Nem beszélve arról, hogy a kutyák megérzik, ha félsz tőlük, és ettől cudarul fel tudnak bátorodni. Hát én előbb ijedek meg egy amstafftól, mint egy palotapincsitől, bár megijedni sem szokásom, lévén halálpontosan tudom, hol kell a kutyához nyúlni, hogy leszedjem a megtámadottról, illetve néhányszor meghallgattam már Korom Gábor előadásait is...

2018.05.14. 21:14:01

@beste12: ettől még hülyeség. Értem én, hogy te nem írtál agresszióról, de sokan a veszettül ugató törep-harcikutyákról így vélekednek. Holott nem agresszió igazán amit ilyenkor látni lehet, hanem félelem.
Tökmindegy, hogy te mit tudsz vagy nem tudsz, sokan megijednek egy vicsorogva csaholó csivavától is.
De ennek sincs nagy jelentősége, mert (főleg, mivel az enyém is a törpék közé tartozik, igaz, nagyon kicsi egóval, már-már gyáva szegénykém) rengeteg ilyen kutyát ismerek, főleg yorkie-kat, meg a bichon fajták képviselőit stb. és alig van köztük olyan, amelyik akár azért, mert nincs tisztában a saját méreteivel, akár azért, mert fél, "idegbeteg" lenne, hogy téged idézzelek. Teljesen normális, barátságos kutyák.

Attilajukkaja 2018.05.14. 21:32:44

@Xezs7:
"köszönjük a közhelyeket, nem volt még elég idehaza"
Nem feltétlenül kell sértegetni a másikat, ha nem értesz vele egyet.
Talán ez is egy közhely .....

Attilajukkaja 2018.05.14. 21:38:31

@brice:
"szinte lehetetlenség határát súrolja az a véletlen mikor két különböző kutya és gazda szál fel a BKV járatára közvetlenül egymás után."
Én a Keletinél szoktam felszállni a trolira, amelyik az Állatorvostudományi Egyetemre visz. Ott sok kutyás is felszáll.

"Simán lehet egyszerű véletlen de miáltal egymás után voltak ezért még jobban irritáló a viselkedés vezető részéről."
Abszolút egyetértek! :o)

brice 2018.05.14. 23:13:53

@Attilajukkaja:
/
Én a Keletinél szoktam felszállni a trolira, amelyik az Állatorvostudományi Egyetemre visz. Ott sok kutyás is felszáll./

Én ott lakom vegyes tapasztalat az ügyben.

Xezs7 2018.05.15. 16:27:53

@hullajelölt88: Ha egy akármilyen testű kutya nekemjön, nekem teljesen mindegy, hogy fél, vagy idegbeteg, vagy tegnap halt meg az anyukája, fel fogom rúgni. Teljes mértékben irreleváns, hogy miért jön nekem, meg fogom védeni magam. Szerencsére ilyenre még nem került sor, de mikor a gyerekem 2-3 éves volt, ráment vagy 2 ilyen zsebmacska, gazdi csak telefonálgatott, én meg felkaptam a gyerekemet és ordítottam a kutyákra hogy takarodjanak, meg a gazdinak is, hogy vegye már észre magát. Persze a 2 kis vakarcs hozzám már nem mert közelebb jönni, csak a gyereket próbálták meg megrángatni ahogy meglátták.

2018.05.15. 17:46:49

@Xezs7: jó. És?
Ez volt a kiindulási alap:
" Tapasztalatom szerint egyébként az apró termetű (elnézést kérek, ha bármely gazdát megsértem ezzel, de én ezt gondolom) genetikai zsákutca kutyák az idegbetegek."

Ehhez hol kapcsolódik amit írtál?

Répázó 2018.05.16. 14:12:35

Dobjátok a padlóla, le..

Kondom Keselyű 2018.05.16. 14:49:42

@KissGecihuszár:
kutyat nem erdekli az alvallalkozo. o a jegyet,berletet nem a vt-arrivatol vette meg,igy nyilvan panaszt sem nekik fog kuldeni.
amelyik alvallalkozo nem a megbizo alapelvei szerint dolgozik,az megy a levesbe.

Xezs7 2018.05.16. 15:28:25

@hullajelölt88: Csupán érzékeltettem, hogy az átlagembernek tökmindegy, hogy a kutya fél, vagy mi baja van, azt látja, hogy idegbeteg, így felrúgja.

Cpt. Flint 2018.05.24. 12:46:35

@cardiobascuralis 5: nem, pont nem azokról beszélek.

Attilajukkaja 2018.05.24. 17:10:23

@brice:
"Én ott lakom vegyes tapasztalat az ügyben."
Ez mit jelent? A kutyákkal kapcsolatban vannak vegyes érzéseid vagy a gazdikkal?

brice 2018.05.24. 23:38:48

@Attilajukkaja:
Ott sok kutyás is felszáll írtad
erre gondoltam semmi extra csak a sokra mint mennyiségre céloztam,gondoltam a vegyes tapasztalatot.

Csiki Tunde 2019.01.24. 13:51:28

Nekem ma az volta gondim szégyentelenül fostalicska bkkval az hogyan kus trstüközepes meg pogyasz merwtűkutyara sem vonatkozik söt nem olvashatunk rolla hogy kötelező lenne a hodoka vagy a szájkosás mindjuk a kutya is csladtag.A lényeg tok bunkó paraszt volt a köz pont id meg a sokfor is miutan harom kutyam van 3 berletett veszek... Az hagyán de akozepestestü kutyàmal együtt(tacskó méret) fel szaltunk a biszra oké mondta a sok förnek olbe ceszem majd bunkonak nagytestű ajak hat ra bcsomagok a kezembe stb teli voltunk cucba kutyámra nem tudta ráadni a szájkosarat teli volt a kezzem bunko volt folajanlotam olbe veszek nem ès mikor panaszal elnèk a bkk nap mondom a mondadomat rám csapjak a telefont szép kis dolog a sokförse ha cera nem szol hogy szájkosár stb a szájkosár kunzásnak minősül nemek embere raadnam hordható kb 2 napig meg tudna mien az szar érzés korlatpzba szaglaba stb vajon örülnètek ha gyerekeitwkre kène szájkosár szerintemse nem mise gazdik orulunk neki... Szoval hamar megbeszél mindent hagy dontsem én élő h a kutyam veszejes vagy nem egy kóbor ebolet hazai kendven nem veazejes jambor raadasul lelki streszeljar nekik a szaj kosár használatta....

Xezs7 2019.01.25. 17:07:54

@Csiki Tunde: családtag, aha, mesélj még.
süti beállítások módosítása