Régi hagyomány, egyben a dolgozó nők stressz szintjét az egekbe toló gyakorlatilag lehetetetlen küldetés a karácsonyi nagytakarítás. Hogy ezt a mutatványt, aki csak megteheti, igyekszik kiszervezni az ünnepi készülődés saját kezűleg kivitelezett feladatai közül, egyáltalán nem meglepő, sőt ez tulajdonképpen egyfajta első ajándék a ház megfáradt asszonyának. Már, ha összejön. Szegény olvasónk idén nem hogy nem kapott ajándékot, de elég csúnyán ki is babrált vele a jézuska, a rendi.hu. Innen üzenjük együttérző öleléssel: nem a tiszta függönyön vagy a felvikszelt padlón múlik, hogy szívetmelengető lesz-e az a 3 nap! Boldog karácsonyt mindenkinek!
Kedves Homár!
Megosztom veled, hogy jártam a rendi.hu-val.
Idén úgy esett, hogy nem tudtam bevállalni a karácsony előtt nagytakarítást (eddig minden évben én csináltam).
10 nappal ezelőtt megrendeltem a rendi.hu-tól a nagytakarítást, holnap, december 22-én 9 órára. Ki is fizettem az egyébként nem alacsony díjat, előre, a honlapjukon, kártyával.
Tegnapelőtt kaptam egy emlékeztető e-mailt, hogy ne felejtsem, jön a kollégájuk. OK
Tegnap is kaptam egy emlékeztető emailt, hogy jönnek.
Ma 16:15-kor pedig egy emailt arról, hogy előre nem látható megbetegedés miatt mégse jönnek. Pénz-visszafizetésről egy szó se esik az e-mailben, csak arról, hogy januárban tudják pótolni a takarítást (a karácsonyi nagytakarítást, LOL) és majd kapok ajándékot.
Úgyhogy most itt állok karácsony előtt 2,5 nappal és sehol a megrendelt takarítás, mert úgy látszik, az az egy takarítónőjük van, aki pont lebetegedett. Megbízhatatlan, amatőr cég, soha ne rendeljetek tőlük!
Üdv.:Tímea
Serivor 2018.12.24. 17:32:03
Én is kellemes ünnepeket kívánok!
mindenleben2kanal 2018.12.24. 17:42:32
Boldog Karácsonyt.
mindenleben2kanal 2018.12.24. 17:43:44
Medgar 2018.12.24. 20:49:41
1. Javítsd magadnak az autód
2. Építsd magadnak a házad
3. Gyógyítsd magadat
kispotzak 2018.12.24. 20:54:53
Azt még el tudom fogadni h kicsi cég, váratlanul több ember lebetegedett - egy kevesebb mint 10 fős cégben ha ketten robbannak le egyszerre már az is lehet gáz), de a lemondás módja nem tetszik. Úgy kezdődik h telefonalnek, nem emailben mondanám le, és nem ilyen módon.
Hörömpő cirkusz világszám 2018.12.24. 21:09:17
élhetetlen 2018.12.24. 22:24:23
Darth Revan 2018.12.25. 04:42:59
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.25. 07:44:11
crawenn 2018.12.25. 08:22:10
En eletemben egyszer voltam a Rendi ugyfele, de akkor utoljara. Kikoltoztunk a lakasbol, es egy piperetakaritast kertem ablak- es terasztakaritassal (4500-4500 ft), tisztitoszerekkel, eszkozberlessel egyutt hogy utana at tudjam adni a lakast.
Amikor megjott a neni eppen a lakasban voltunk a festovel aki pont vegzett a festekfoltok felmosasaval. Az elso amin elrohogtem magamat az az egy doboz Vim surolopor volt amit hozott magaval (tisztitoszer: 4500 ft), nekunk kellett a szemben levo Sparba kimennunk es szemeteszsakot vennunk neki. Telik el a nap, a festo ott maradt meg ket helyseget kifesteni ami utan a sajat dzsuvajat eltuntette, takcineni vegez, a magaval hozott egyetlen darab porszivot (eszkozberles 4500 ft) pedig ott hagyta a lakasban, hogy amikor majd megyunk be a kulcsert akkor adjuk mar be a rendibe mert o nem akarja BKVn hazavinni.
Hat meg ha ez lett volna a legnagyobb baj.
Kezdjuk ott hogy konkretan az ures lakast nem sikerult teljesen kidzsuvazni. Nyilvan azt nem varom el hogy a legy elcsusszon a padlon, de azert illett volna be is nyulni a konyhaszekrenybe, neadjisten felnyulni a tetejere. Vagy esetleg megtorolni az oldalat. A teraszon konkretan egy sopresen meg egy felmosason kivul nem kellett volna sokat csinalni, de az sem sikerult, ugyanugy maradt ahogy otthagytuk. Sajnos ugyanez mondhato el a lakasrol is, a festo soport es mosott fel az egesz lakasban amikor reggel visszament a cuccaert.
En meg vertem a fejemet a falba hogy 26000 forintot kidobtam az ablakon
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.25. 08:30:15
Amit meg te írtál: csak az van rendesen megcsinálva, amit te csinálsz. Ez a takarításra különösen igaz.
Tonahl27 2018.12.25. 08:46:04
Eljott egy kisholgy akit otthagytam mert dolgoznom kellett menni.
3 ora mulva hivott hogy vegzett, mar ekkor csodalkoztam, hogy egyedul ennyi ido alatt egy nagytakaritast hogy?!
Hibas vagyok, mert nem neztem at a lakast ugy engedtem el. A fuggonyt azert szova tettem, szerinte csak a fuggony leszedes es visszatetel volt az arban. Mondom wtf?!
Gyakorlatilag a holgy semmit nem csinalt. Porszivozott, de lehet azt sem.
Elkuldtem a kepeket a rendi.hunak ahol arra jutottunk hogy az en hibam, nem kellett volna elengedni a takkert. Kaptam 3000ft ajandekot a kovetkezo takaritas arabol, amit mosolygva megkoszontem, majd a bongeszobol is kitoroltem a rendi.hu elozmenyt es mindenkinek elmeselem a tapasztalataimat, hatha sikerul megsporilnom masnak 17e ft felesleges kiadast.
2018.12.25. 09:28:21
Én egyszer rendeltem tőlük 15 ezer forintert egy takarítast (ekkora a lakás), a lány szépen és gyorsan megcsinálta, aztán beszélgettem vele. Kérte, hogy ne írjam bele az értékelésbe, hogy nem volt egyenruhában, aztán kifaggattam. Netes hirdetésben keresett talarítasi munkát, gyorsan kellett neki pénz. Az utcán találkozott egy közvetítővel, aki elmondta neki miről van szó, csináljon úgy, mintha itt dolgozna régóta, zsebbe kapott 600 ft óradíjat. 4 óra alatt végzett, én ugye 15 ezret fizettem...
dr utcai arcos 2018.12.25. 09:50:15
crawenn 2018.12.25. 10:06:10
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.25. 10:09:50
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.25. 10:12:09
KaTe 2018.12.25. 11:19:46
crawenn 2018.12.25. 11:48:08
blasiusii 2018.12.25. 12:44:34
ettől függetlenül hozzanak világra sünt/dugják fel a porszívójukat.
blasiusii 2018.12.25. 12:50:22
KaTe 2018.12.25. 13:51:35
herk 2018.12.25. 15:14:29
WTF? Ezt te sem gondolod komolyan, remélem. Az el nem végzett munka is megkárosítást jelent. Ha én szülinapi partit szeretnék rendezni, és nekem fontos az, hogy csillogjon villogjon a lakás, és én ezért hajlandó vagyok 20 ropit kifizetni, és az utolsó pillanatban lemondja, és ezért nekem le kell mondanom a szülinapi party-t, akkor igenis kár ért.
Nem vagyoni, hanem nem vagyoni.
Érted, _nem_vagyoni_ kár. Nehéz számszerűsíteni, de mindenképpen kár.
Például mert egy másik céggel kell leszerződnöm tripla áron, hogy sos-be elkészüljön a munka. Emiatt pedig kár ért
herk 2018.12.25. 15:21:24
Szintén WTF? Ha mikulásra rendelsz egy mikulás embert, és lemondja, és azt mondja, hogy dec 6 helyett majd jövőre tud jönni, akkor az rendben van szerinted?
Másik példa. Hétvégén elutaznék, de ki kéne takaritani a lakást. Mindig én szoktam takaritani, de most kivételt tennék, mert ugysem leszek itthon, és megjött hozzá a kedvem a kipróbáláshoz.
Egy hónap mulva már nem megyek sehova, igy okafogyottá vált a takaritás.
Im just here for the comments 2018.12.25. 15:38:40
élhetetlen 2018.12.25. 15:53:33
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.25. 16:12:25
blasiusii 2018.12.25. 16:54:57
Xezs7 2018.12.25. 21:46:24
Xezs7 2018.12.25. 21:53:37
ptspts 2018.12.26. 02:46:37
Ekkor karácsonyi és bulik előtti nagytakarításra a megrendelő kérne garanciát, és a visszautalt összegből még lenne esélye, hogy találjon egy utolsó pillanatban beugró takarítót.
Quuuziii 2018.12.26. 08:53:16
(Különösképpen ételek, és takarítás esetén)
Im just here for the comments 2018.12.26. 10:13:41
herk 2018.12.26. 15:28:30
Én másképp látom ezt. Már hogy a viharba ne lenne fontos az időpont? Az időpont kulcsfontosságú és csak a szolgáltatással együtt értelmezhető.
Ha én május 19-ére rendelek takarítást, akkor június 23-án már semmi szükségem rá.
Kivéve, ha állandóan takarittatok, de akkor ez heti rendszerességű és egy másik történet.
Ha én alkalmi takarittató vagyok, az azt jelenti, hogy tipikusan valami esemény _előttre_ kérek takarítást, amikor én valami ok miatt nem tudok/akarok takarítani.
Ha május 20-án van esemény, mi a tököt kezdjek egy június 23-i takaritással?
temprasordog 2018.12.26. 18:43:32
Xezs7 2018.12.27. 17:43:04
Xezs7 2018.12.27. 17:44:43
Balfredo Alfredo 2018.12.28. 18:17:29
"És választhattam, hogy visszakérem, vagy másikat próbálok. Nem igazán kicsi cég, több, mint nyolcvan takarítójuk van, de előre beosztva."
Neked, mint megrendelőnek mennyiben számít, hogy 8, 80 vagy épp 800 takarító dolgozik a cégnél? Amennyiben nem vagy elégedett a kiküldött takarító munkájával, akkor - a cég szolgáltatási feltételei által megadott módon - kérhetsz másikat vagy lemondhatod a szolgáltatást.
"Karácsony előtt a nagytakik gondolom, csúcsra járnak, és ha valaki kiesik, nem lehet elvenni a másik háztartástól valakit. Két tartalék sem biztonság, öt ember meg nem ülhet ott tartaléknak, mert az nem éri meg."
Neked, mint vevőnek felesleges aggódni azon, hogy mennyi tartalék embere van a cégnek. Oldják meg, ez a feladatuk. Az, hogy nem éri meg, nem érv. Biztosítsák az embert az ígért napon és időpontban, vagy fizessék ki a szolgáltatási szerződésük szerinti kártérítést. Hogy esetleg nem éri meg, akár a magas adók és járulékok miatt, akár más okból, azt a cégnek kellett volna mérlegelnie, mielőtt beindítja a szolgáltatást.
"A telefonos beszélgetés meg elúszik, az email megmarad, ezt nem látom gondnak."
Egyrészt akadályoztatás esetén a cégnek olyan mód(ok)on kell értesítenie az ügyfeleket, ahogyan ez a szolgáltatási szerződésben meg van határozva. Másrészt igaz, hogy az e-mail megmarad, de az is igaz, hogy nem feltétlenül olvasod azonnal, hanem csak később; esetleg túl későn ahhoz, hogy intézkedni tudj. Ha kapsz egy telefonhívást, akkor azonnal meg lehet beszélni, hogy milyen másik időpontot tudnak ajánlani, és az részedről megfelel-e vagy - a cég szolgáltatási feltételei által megadott módon és mértékben - kártérítést kérsz.
"És lehet értékelni a takarítót, és gondolom, akire sok a panasz, az nem lesz hosszú életű a cégnél. Esetenként meg bármilyen szolgáltatóval befürödhet az ember."
Ezekben a mondatokban kognitív disszonanciát érzek. Ezek általános igazságok, de konkrétan a problémáidat nem oldják meg, maximum segítenek elviselni.
"Nincs olyan a rendinél, hogy karácsonyi nagytakarítás. Takarítás van."
Ez igaz. Éppen ezért törekednie kell arra, hogy olyan időpontot adjon meg, amikor teljesíteni is tudja, amit vállalt. Inkább mondjon eleve későbbi, de reális időpontot. Ha pedig nem tud az ígért időpontban takarítani, akkor - a szolgáltatási feltételek által megadott módon és mértékben - fizessen kártérítést. Továbbá kérjen elnézést, függetlenül attól, hogy ez esetleg nincs a szolgáltatási feltételekben.
"Hát ha neked az ablakok számából sikerül felmérned az ablakok takarításának idejét, akkor nagyon szerencsés ember vagy."
Erre megint azt tudom mondani, hogy megrendelőként nem érdekel, milyen módon következtet a cég a bemondott adatokból a takarítás tényleges időigényére. Az érdekel, hogy az ígért napon, időpontban és időtartam alatt végezze el a takarítást alaposan. Ha nem tudja felmérni a telefonon kért adatokból, akkor végezzen előzetes helyszíni felmérést. Ha ügyfélként úgy érzem, nincs időm arra, hogy egy hét múlva kijöjjön felmérni, majd további egy hét múlva mondja meg, hogy mikor tud embet küldeni, aki kitakarít, akkor keresek másik céget vagy más takarítási megoldást.
"Alapvetés, hogy amit te is meg tudsz csinálni, mert nem kell hozzá különösebb szakértelem, akkor csináld is meg, mert szebb/jobb lesz az eredmény."
Ez igaz, csak épp nem ez a téma. A téma a takarítócég szolgáltatásának szinvonala. Fogadjuk el, hogy a posztoló alaposan mérlegelést végzett, mielőtt úgy döntött, hogy egy cégre bízza a takarítást és nem maga végzi el.
Quuuziii 2018.12.28. 22:23:19
herk 2018.12.28. 22:55:04
- Nálatok sincs meleg víz?
- De van, csak hideg.
Ha érted a párhuzamot..
Quuuziii 2018.12.28. 23:06:45
A párhuzam viszont akkor lenne pontos, ha a vicc úgy szólna, hogy "már megint nincs melegvíz? De, most van, csak hideg".
herk 2018.12.29. 00:33:36
"Elvégre a cég teljesíti a megrendelt takarítást, csak később"
A munka és az időpont egysége alkot egy megrendelést. Bármelyik hiánya már nem az a megrendelés. Az időpont _és_ a takaritás együtt alkotja a megrendelést.
Ha én azt várom el a légzsáktól, hogy a baleset pillanatában nyíljon ki, akkor akkor nyiljon ki, és ne majd a jövőhónapban :-)
A légzsák és az időpillanat együtt fontos. Külön-külön nem működik.
Egyébként meg ez WTF:
"a megrendelőnek lehetősége volt hogy informálódjon a cég szolgáltatásainak a minősége tekintetében"
Na nehogymááá ezzel takarózzon valaki.
Szintén WTF:
"a rendi.hu-tól sem várhatod el hogy olyan minőségben szolgáltasson, mint egy takarítócég"
Holnaptól felcsapok takaritónak. Mikor kifizetik a 10 ropit egy komplett takaritásért, én meg csak a padlót összegányolom 5 perc alatt, azt kérdőre vonnak, erre én:
"Tőlem nem várhatod el hogy olyan minőségben szolgáltassak, mint egy takarítócég"
Quuuziii 2018.12.29. 07:47:49
Balfredo Alfredo 2018.12.30. 09:34:13
Amit a hozzászólásodban leírtál, az mind igaz, csak épp nem válasz a felvetésemre.
Persze lehet, hogy e felvetés, t.i. hogy egyes hozzászólók védik a nyilvánvalóan hibás céget, nem is igényel választ. Egyszerűen ez van, még arra is képtelenek vagyunk, hogy legalább szavakkal a pokolba küldjünk egy ilyen céget. "Langyos a sör, de nekünk így is jó..." (Zorán)
Quuuziii 2018.12.30. 10:08:57
Lazy Bones 2019.01.01. 17:04:47
Terézágyú 2019.01.02. 17:16:25
És nem jöttek!!!
Remélem nem akarjátok azt mondani, hogy vakarózzak magam??????