Tékozló Homár

Sokba került a vadiúj mosógép portól való megkímélése

2019.01.08. 11:04 | Homár Hilda | 173 komment

screenshot_2019-01-08_09_19_41_1.png

Az a rés a fenti képen ugyan remek macskabejáró vagy drogrejtekhely lenne, de ilyenekre az átlagember nem szokta használni a vadiúj mosógépét, hanem azt egyszerű, hétköznapi módon csak szeretné bekötni és a ruháit tisztítani vele. Szegény Ádám ezzel már nem fogja. Története pedig szolgáljon tanulságul mindenkinek az online vásárlások kapcsán

Kedves Tékozló Homár! 

A segítségét, tanácsát szeretném kérni egy összetörve megkapott mosógép kapcsán, amit sajnos nem bontottam ki a futár jelenlétében, mert felújítás közepén voltunk, mikor megérkezett és védeni akartuk a készüléket a portól, ezért is egy zárt szobába rakattuk le. Tisztában vagyok vele, hogy ezzel hibáztam, mégis felfoghatatlan, hogy ma Magyarországon a bontás futár előtti elmulasztásával minden szavatossági jogomról lemondanék és hogy 115 000 Ft-ot eltulajdoníthat egy cég mindenféle ellenérték nélkül, majd hitegethet mindenféle feltételek teljesítése esetén történő cserével és a végén 40 nap után egyszerűen közölhetik, hogy nem fognak cserélni. 

img_20181106_124935.jpg

Mivel sok udvarias és nyugodt körön vagyok túl, nemrégiben megírtam egy kicsit csípősebb hangvételű, összegző levelet az Edigitalnak (ez levelem alján látható), hogy gondolják át még egyszer, amire a ma érkezett válasz pusztán ennyi volt: 

Köszönjük türelmét. Álláspontunk sajnos változatlan miszerint a terméket nem áll módunkban cserélni. Köszönjük megértését.

Mivel a mosógép elég nélkülözhetetlen felszerelés, egyértelműen időhúzást is érzékelek az egész folyamatban, hogy kínomban csak veszek egy új mosógépet inkább, de még nem szeretném feladni. Érdeklődnék, látnak-e bármi reményt az ügyben, vagy nincs olyan szervezet/platform, ahova a helyzetemben fordulhatnék?

Nagyon hálás lennék bármiféle tanácsért, segítségért!   

Alább az említett levél illetve néhány csatolmányban a sérülés, fuvarlevél, márkaszervíz jegyzőkönyv. Úgy érzem ennyit tudtam tenni. 

Előre is köszönöm,

Ádám

Tisztelt Edigital!

Ez az utolsó békés megkeresésem önök felé, amennyiben 5 munkanapon belül nem kapok megnyugtató választ, Fogyasztóvédelemnél, majd pedig szükség szerint hatósági, nyilvános platformon fogok jogaimnak érvényt szerezni. 

799901BM18 számú rendelésem során egy törött mosógépet kaptam. Rendelésem átvételekor a megkapott mosogatógépet és mosógépet nem bontottam ki, racionális okokból, csak a nagy részben átlátszó csomagolás sértetlenségét ellenőriztem. A csomag kibontására a 3 napot túlmenően került sor, amikor szakemberrel a helyére állítottuk volna a gépeket, az első megemelés ELŐTT. Az ügyet a 391253 iktatószámon vezetik. A mai napon kieszközöltem, hogy megkapjam MÁSODIK döntésüket, amely elutasító volt az alábbi indoklással:

"Mind a honlapon, mind a visszaigazoló e-mailben felhívjuk a vásárlók figyelmét, hogy a csomagot a futár jelenlétében ellenőrizzék le, mivel reklamációt csak akkor tudunk elfogadni, ha a futárnál a fuvarlevélen rögzítésre kerül a sérülés ténye. Amennyiben ez nem történik meg, álláspontunk szerint Önnek kell bizonyítania, hogy a sérülés a teljesítést megelőzően történt."

Az indoklást nem fogadom el és felhívnám figyelmüket az alábbi hiányosságokra, figyelembe veendő információkra a döntés változtatásáért:

1. a döntésük ellent mond az előző kivizsgáláskor leírt kikötésüknek: "A sérült terméket az illetékes kolléga visszajelzése alapján csak abban az esetben áll módunkban kicserélni, amennyiben a márkaszerviz kiállít Önnek egy csereigazolást arra vonatkozóan, hogy a sérülés befolyásolja a termék rendeltetésszerű használatot és javasolják cseréjét. Kérem az alábbi elérhetőségen vegye fel a kapcsolatot a márkaszervizzel: WHIRLPOOL - márkaszerviz Futárszolgálat háztól-házig! Whirlpool Magyarország központi ügyfélszolgálat +36 1 999 5000 www.whirlpool.hu Amennyiben a márkaszerviz kiállította Önnek a csereigazolást, kérem küldje el másolatát a szerviz@edigital.hu e-mail címre a további ügyintézés érdekében. Megértését köszönjük."

2. a Whirlpool márkaszervíztől kellett értesülnöm, hogy önök nem beszerezhető dolgot várnak el feltételként, mivel a Garancia nem vonatkozik törésekre és repedésekre, valamint nem 3 napon belüli jelzésről van szó, illetve a Whirlpool-al én nem állok vásárlói jogviszonyban, ezért Csereigazolás kiállítása részükről lehetetlen

3. egyedüli lehetőségként ki tudtak közvetíteni egy márkaszervízes kollégát szakvélemény és kivizsgálási jegyzőkönyv megírására, aki felmérte a helyzetet és igazolta a rendeltetésszerű használat lehetetlenségét. (lásd csatolmány)

4. Önök egy "amennyiben, akkor" logikai következtetés "amennyiben" részének hivatalos lehetőségeim szerinti maximális teljesítését ignorálták, és nem tartják be az ígért, "akkor" következményt

5. a csomagot ellenőriztem, de nem a tartalmát. A honlapon hosszas keresés után találtam csak meg a szállításkor való tartalom ellenőrzésére szóló figyelmeztetést, ez a tudástárbeli felszólítás a vásárlási folyamat során nem került számomra megjelenítésre.

6. a vásárlást visszaigazoló emailben nem, csak keresve, a csomag futárcégnek való átadásáról szóló tájékoztatóban találtam meg a figyelmeztetést a bontásra 

7. a kezemben tartott fuvarlevélen nincs rögzítve a ugyan a sérülés ténye, de a SÉRTETLENSÉGE SEM (lásd csatolmány)

8. kizárólag a csomagolás sértetlensége és a bontás nem kérése igazolható 

9. én tanúval, elfogultsági körömön kívüli szakemberrel tudom írásban bizonyítani, hogy a sértetlen csomag megbontása alatt sérült terméket találtunk és azonnal felhívtam ügyfélszolgálatukat a hiba felfedezésekor. Önök tehát azt állítják, hogy én sértetlen csomagon belül tettem kárt 

10. önök nem tudják igazolni, hogy a sértetlen csomagolás sértetlen terméket rejtett átadáskor, amit én nem láttam, azt a futár sem láthatta

11. a szállítást megelőző néhány nappal korábban telefonált nekem a Royal futárszolgálat, hogy hozzák a termékeket, majd kicsivel később ismét telefonáltak, hogy nem találják a mosógépet a raktárban, ezért mégsem tudják még szállítani. Néhány nappal később mégis megtalálták és akkor szállították, szeptember 20-án. Valami gond tehát már szállítás előtt volt a termékkel. Továbbra is igyekszem jóhiszeműen azt feltételezni, hogy nem rossz szándékból, pusztán például raktározási tévedésből került ki hozzánk a hibás termék - pl. egy raktáros  félre állította a tudottan sérült terméket, míg egy másik tévedésből másik napon mégis kiszállításra sorolta be.

12. nagyon nagy valószínűséggel, mint forgalmazókat, Önöket nem is terhelné ez a csere veszteségként, hiszen egyértelműen szállítási sérült a termék

13. felhívom figyelmüket, hogy a készüléknek vannak bontás után nem látható sérülései a belterében, amiket a bontáskor sem tudtam volna észrevenni szükségszerűen, ezekre a Hibás teljesítésből fakadó Kellékszavatossági jogot kérvényezem (Ptk 6:157-158), mely (az Önök ÁSZF-jének 9.1.7-es pontjával egybehangzóan) kimondja, hogy 6 hónapon belül jelzett probléma esetén VÉLELMEZNI kell, hogy a Szolgáltató a felelős a hiba okáért és a Szolgáltatónak kell bizonyítani a másik fél hibaokozását, nem pedig fordítva, ahogy elutasító üzenetükben írták

14. önök az első elutasításban támasztott követelmények teljesítése után 28 napig nem jelentkeztek semmiféle válasszal

15. 28 naptári nap után is csak azért kaptam választ, mert telefonon kieszközöltem, hogy értesítsenek a döntésről - kétszer kellett telefonálnom, hogy a döntést és az indoklást írásban is megkapjam

16. ez idő alatt 5 telefonhívásban és 3 írásbeli megkeresésben érdeklődtem ügyem hogyléte felől, nem teljesített szóbeli ígéreteket kaptam megsürgetésről, utánajárásról, míg írásban egyáltalán nem érkezett érdemi válasz, csak amikor külön felkértem erre kollégájukat

17. megkértem az utolsó beszélgetés során az ügyfélszolgálati munkatársat, hogy beszélgetéseink hanganyagát juttassa el hozzám esetleges bizonyítóerejű felhasználásra. Ez jelen pillanatig nem történt meg (11:08 óta eltelt 10 órában) - újabb nem teljesített kérés

18. a telefonhívások során az átlagos várakozási idő 15 perc volt, mire kapcsolták kollégájukat, ami elképesztően dühítő és felháborító. 

19. önök engem jelen álláspont szerint megkárosítottak 115 000 Ft-al, 28 napig várattak, majd hoztak egy nemleges döntést annak ellenére, hogy teljesítettem a kiírt feltételeiket. 

20. Megkárosítottak azokkal a személyi nehézségekkel, amit a mosás leszervezéséhez a családdal intézni kellett. 

21. megkárosítottak továbbá az 1 órát meghaladó, értelmetlen várakozással telt telefonhívások hívásdíjával. 

22. én a termék nem kibontását részben jóhiszeműségből nem kértem - a termék óvásán, mint másik jelentős okon kívül

23. önök ellenben elutasításukkal az alábbi üzenetet kódolták világosan felém: "Ön, mint ügyfél, vélhetően összetörte a saját mosógépét még a sértetlen csomagoláson belül, azt állítja, hogy az már hibásan érkezett és emellett a hazugság mellett állhatatosan, becstelenül, számtalan levélben, telefonhívásban önmagával egybehangzóan kitart, mi azonban nem hiszünk önnek, bizonyítsa, hogy nem maga volt a hiba okozója".  

24. ez számomra mérhetetlenül felháborító, kikérem magamnak ezt a mértékű becsületsértést és megalázást. Az én, önök felé gyakorolt kommunikációmban nyoma sincs efféle rágalmazásnak, még az egyes ügyintézőktől is elnézést kértem, hogy rajtuk keresztül kell konfrontálódnom a céggel magával.

25. minden (online) értékesítéssel foglalkozó tudja, hogy az indirekt és drága csatornákon (TV reklám, Google) való ügyfélszerzés összehasonlíthatatlanul drágább, mint az ügyfelek megtartása. 

26. Önök ehhez képest bennem egy 2011 óta rendszeresen visszatérő, direkt csatornákon (honlap egyenes úton való felkeresése) érkező vásárlót taszítanak nagyon messzire. Az Edigital volt nekem az alap, ha elektronikai terméket vásároltam - eddig

27. tudhatják, hogy egy elégedetlen vásárló, több valójában egynél, számtalan potenciális vásárló veszíthető, hiszen az emberek szociális hálójának kiterjedettségétől függően privát beszélgetésekben megosztják negatív, pozitív tapasztalataikat. Tőlem is sokan érdeklődnek, hogy áll a mosógépes ügyem, csak Önökön múlik, milyen felhanggal és zárással tudom ezt a történetet tovább közvetíteni. 

28. Egy bekezdés azért, hogy érzékeltessem, hány napot vártam tehetetlenül kiszolgáltatva, frusztrálva és a törött mosógép által minden nap emlékeztetve a felháborító megkárosításra

Kérem, vessék össze a súlyát az egyetlen, jóhiszemű, bizalmi alapú vásárlói tévedésemnek, és a fönt felsorolt, önökre nézve számos kínosnak tekinthető körülményt és azok hozadékát és mérlegeljék ismét, valóban megéri-e mindez egy, az önök financiális forgalmához mérten valószínűleg jelentéktelen összegű készülékcsere miatt?

Válaszukat várva, üdvözlettel:

G. Ádám

 

Kedves Olvasó!

Interneten történt vásárlás esetén a termék átvételét követő 14 napon belül élhettél volna a jogszabályban meghatározott indokolás nélküli elállási jogoddal, amelyet írásban kellett volna közölni az eladóval. Ez a határidő egy esetben 12 hónappal meghosszabbodik, akkor ha a cég az indokolás nélküli elállási jogodról nem tájékoztatott téged (pl. a weboldalon az általános szerződési feltételekben).

Ha az indokolás nélküli elállási jogra vonatozó határidő letelt, akkor az igényedet csak abban az esetben tudod érvényesíteni, ha bizonyítani tudod, hogy a termék sérülése még annak átvételét megelőzően keletkezett, mert az eladó jótállási, illetve szavatossági kötelezettsége csak olyan hibákra terjed ki, amelyek még a teljesítés előtti okból keletkeztek.

Álláspontunk szerint lehetőséged nyílhat továbbá szerződésen kívül okozott kár megtérítése miatt a futárszolgálattal szembeni igényérvényesítésre a futár általi károkozás bizonyítása esetén. A bizonyítás jelen esetben nehézségekbe ütközhet, hiszen vélhetően okirati bizonyíték (a futár részére aláírt átvételi nyilatkozat) áll rendelkezésre arról, hogy a termék az átadáskor még sérülésmentes állapotban volt. Ezzel szemben bizonyíték lehet az átvételkor jelenlévő tanúk vallomása, illetve az ekkor készült fénykép- vagy videofelvételek is.

Tekintettel arra, hogy a panaszodat és a kijavítás, illetve kicserélés iránti igényedet a cég elutasította, dönthetsz úgy, hogy az igényedet az illetékes békéltető testület (bővebben itt: http://www.bekeltetes.hu/) előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíted.

A békéltető testület eljárása során a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján még mindig nyitott a lehetőség arra, hogy a felek az ügyben megállapodást kössenek. A bírósági eljárás során az okirati bizonyítékkal szemben neked kell olyan bizonyítékokat rendelkezésre bocsátani, amelyek az abban meghatározottakat minden kétséget kizáróan cáfolják.

Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól  
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről  

UPDATE április 25.

Fejlemények vannak! Sajnos a levéltömegben csak most vettük észre, de kéthete jelentkezett Ádám, a kidőlt oldalú mosógép tulaja, és elmesélet, mi történt az elmúlt hónapokban.

Kedves Tékozló Homár blog!

Ádám vagyok, januárban jelent meg egy törött Whirlpool mosógépről szóló Edigital-hoz kötődő cikk az oldalon és arra kértetek, hogy ha van fejlemény, akkor jelezzem felétek. A korrektség révén tehát összefoglalnám az alábbiakat:

- benyújtöttam a Budapesti Békéltető Testüelthez egy kérelmet online, még decemberben az ügy rendezése céljából
- januárban hiánypótlásra szólítottak fel (gyakorlatilag az online űrlapon töredékét sem részletezik az elvárt adatoknak)
- március 19-re tűztek ki meghallgatási időpontot
- az Extreme Digital egy szimpatikus, korrekt jogi képviselőt küldött a meghallgatásra
- a probléma leírása, a fotók tableten való megtekintése után, valamint tekintve hogy egyébként rendszeres vásárló vagyok illetve, hogy másik nagy háztartási gépet is rendeltünk az eredeti rendelés során, a jogi képviselő egyezséget ajánlott
- az egyezség szerint a vételár 60%-át tartalmazó Edigital ajáandékkártyát ajánlották fel, amelyet 1 éven belül levásárolhatok
- én egyből elfogadtam az egyezséget, hiszen így hónapok elteltével a cél a költségek és a veszteség csökkentése volt és ez a konstrukció kb. 69 000 Ft-ot jelent számunkra.
- az ajándékkártya a mai napon (április 9), futár kézbesítéssel megérkezett hozzánk

Összességében tehát november 6. óta 5 hónap eltelt, de egy számunkra megfelelő kompromisszummal zárult az ügy. Habár a következő gépet is ezáltal várhatóan az Edigital-tól rendeljük, mostantól odafigyelünk minden csomag azonnali bontására, valószínűleg sokkal egyszerűbb lett volna az eset, törés ide vagy oda.

Üdvözlettel:

Ádám

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.09. 10:08:53

@TDICDITRDITDDIPDTD: a fektetve szállításon nem gondolkodtatok még el? Ez nem hűtő, simán lehet fektetve is szállítani. A dob úgyis rögzítve van, annak tökmindegy.

vape 2019.01.09. 10:11:53

@Inkvizítor666: "A poszter igazi kis pöcs, eleve nem viszek oda felújítás alatt semmi olyat ami útban lehet, sérülhet, stb, én kivitelezéssel foglalkozom, ..."

Én meg megrendelő oldalról vettem már részt felújításban nem túl régen. Kivitelezőtől kérdezem, mi az ütemezés, mikorra szállítassam házhoz a járólapot, parkettát, stb. Mond dátumokat, hogy akkorra. OK, kiválasztás, rendelés időben megvan, kereskedőnél pihen kicsit az áru a raktárban. Megbeszélt időpontok előtt 1-2 nappal kiszállíttatom azokat, hogy ne az anyaghiány miatt legyen csúszás. Eredmény: hosszú napokig lehetett még kerülgetni a dobozokat, mire elkezdtek burkolni.

Az előző lakás meg új építésű volt. Ott is ugyanezt a kérdést tettem fel az építtetőnek. Ott a válasz: majd szólnak előtte időben. Gyakorlatban ez azt jelentette, hogy hívnak, kéne a járólap, csempe (vagy padlószőnyeg, stb.). Mikorra? Hát holnapra, különben csúszás lesz. Kis anyázás, 2-3 nap alatt megtörténik a beszerzés, szállítás. Eredmény: lerakták 2 héttel később. No, ezért kellett annyira sietni...

Úgyhogy a kivitelezői oldal sem hibátlan.:)

Etniez 2019.01.09. 10:17:49

@Mikrobi: Ezt már ezerszer lebeszéltük. Nem nyitsz ki semmit, ha futár viszi és nem írtad alá.
Továbbá honnan tudná egy futár, hogyan kell kinéznie és működnie az általa kiszállított csomag tartalmának?

Más, amikor egy cég saját fuvarozó szolgálata viszi ki a terméket, de az extra pénzbe is kerül. Háztartási gépet nem visznek futárok, mert max 30 kg amit emelhetnek.
Mindenkinek azt javaslom, hogy ha a doboz sérült, akkor ne vegye át, küldje vissza. Egyszerűbb, mint utólag levelezgetni.

Szálljatok már le a futárokról.

Egyébként van olyan csomagra rakható izé, ami elszíneződik ha leejtik az árut. Olyan, mint egy apró vízmérték, általában drága hangszerekre rakják egy nagy üzenettel: NE VEDD ÁT, HA PIROS. Ami én vittem, pont piros volt, már úgy került a kocsimba. Valami drága gitár volt, felhívtam az átvevő figyelmét rá. Az is bontogatni akart, mondtam hogy olyan nincs. Vagy átveszed vagy nem, de bontogatás az nem lesz aláírás előtt. Ha meg aláírtad, akkor én hátra arc és irány a kocsi.

Egy ex-futár tanácsait hallottátok.

Simonyai Kata 2019.01.09. 10:21:03

Kedves Ádám!

Tavaly nyáron ugyanebben a cipőben voltam teljesen, ugyanezzel a céggel. 3 hónapig tartott lezárni az ügyet.
A megoldás az lett hogy visszavittem a gépet, ahol vettem, de elvileg az Ezred utcai üzlet/raktárhoz kell visszavinni a nagyobb gépeket (mosógép, mosogatógép stb.) ott elbírálják és nem tudom pontosan de kb. 10-30% -kal olcsóbban visszaveszik, hibától függően! Viszont ehhez kell igazolni hogy te jelezted feléjük az észlelt hibát írásban, nálam ez 1 hét volt. Telefonon. előtte leegyeztetve vittem vissza a gépet...
Sok sikert! Ha kérdésed van, szívesen válaszolok, segítek ha tudok.
Üdv: Sorstárs

Darth Revan 2019.01.09. 10:21:14

@Etniez: egyszer rendeltem egy uk webaruhazbol egy kifuto termeket, amit mashol nem lehetett mar kapni, orultem, hogy nekik van raktaron. a penzt le is vontak, de azutan kaptam toluk egy emailt, hogy sajnos megsincs raktaron, visszautaltak a penzem, igen am, de az arfolyamkulonbseg miatt kb 10 euro veszteseg ert. megirtam nekik es kuldtek 10 fontot (tehat tobbet, mint amit kertem), pedig nem voltam torzsvasarlojuk, az lett volna az elso rendelesem.

Etniez 2019.01.09. 10:30:50

@Darth Revan: Vettem feleségem laptopjába ram-ot, valami 70 Font volt. Az eladó tracked no singature opcióval adta fel, küldtek tracking számot is. Dolgoztam, láttam a weblapon hogy "delivered". Mondom faja, biztos bedobták a postaládába, hiszen apróság. Hazaérve nem találtam. Írtam a cégnek, hogy hiába van "delivered" a weblapon, én bizony nem kaptam meg, lehet rossz helyre dobták be. Cég türelmet kért, rám se bagóztak két hétig, írtam nekik két emailt, hogy mi van, másodikra nem is válaszoltak. Rá két hétre visszautalták a pénzem. Én már leírtam veszteségnek, de elhitték hogy a látszat ellenére mégsem kaptam meg a ram-ot. Képzeld el ezt Magyarországon :D

_B_ 2019.01.09. 10:32:33

Szándékosan küldik a sérültet ÚJRACSOMAGOLVA. Sokan nem bontatják ki átvételkor, és akkor rájuk rohad. Így adják el a selejtet teljes áron.
Edigital, Emag, Euronics, MediaMarkt, mindegyik ezt csinálja....
Sajnos ki kell bontani a futárral együtt, akármennyire siet is. Fizetni csak utánvéttel.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2019.01.09. 10:37:02

Fel eve vettem mosogepet. Az enyem nem foliaval volt csomagolva, hanem rendes kartonba. Ez a bena csomagolas azt sejteti, hogy ez mar nem eredeti csomagolas.

Ha nem jut dulore, szerelo vegye le az oldalat, egyengesse ki, aztan rakja vissza. A mukodest valoszinuleg nem befolyasolja. Ha nem eri el a cseret, akkor ne bukjon mar egy csomo penzt, hasznalja esztetikai hibasan.

Terézágyú 2019.01.09. 10:40:41

@Etniez:
"Szálljatok már le a futárokról.
....
Egy ex-futár tanácsait hallottátok."

Jaaaaa, szóval ezért van az, hogy véded a vevőt (hiszen te is vevő vagy általában), véded a futárt (hiszen az voltál), és SZIDOD az eladó céget, mert az még sose voltál....

Éééééééééééééééééééééééééértem.

BéLóg 2019.01.09. 10:55:58

Én csak azt szeretném kérdezni, MI a bizonyíték arra, hogy az áru VALÓBAN a szállításkor sérült meg?
Én megértem a vásárló panaszát, de azt is TUDOM, az emberek rafináltak. Amennyiben mégis már otthon történt a sérülés PONTOSAN ILYEN magyarázatot adnék ha meg akarnám spórolni a javítást.

OTT VAN a feltételek közt, KICSERÉLIK akkor is ha nem bontotta ki a futár jelenlétében, DE EKKOR magának a vevőnek kell bizonyítani, hogy nem ő ejtette le a gépet.
Erre alkalmas lehet pár tanú, közjegyzői (eskü) nyilatkozat, szakértői vélemény meg efféle.

Bárkit megkérdezek, mégis ha Ő küld el egy terméket valami maszek hirdetés után és X nappal az átvétel és a fizetés UTÁN jön valaki hogy "de törött volt!", akkor mit csinálna?

Egyébként én pont emiatt nem voltam hajlandó egy nyomtatót feladni vidékre, a biztosítás meg az egyéb költségek többszöröse lett volna annak, inkább ha én viszem oda vagy a vevő jön el megnézni Pestre.

Etniez 2019.01.09. 11:00:52

@Terézágyú: én nem szidok senkit, tájékoztatok.

Terézágyú 2019.01.09. 11:16:06

@Etniez:
Ja, te csak tájékoztatsz. Pl. ezzel is:
"UK-ban is ez van. Nem feltételezi az eladó, hogy azért rendelek meg valamit, hogy széttörjem majd cseréltessem egy másik ugyanolyanra, magamat szopatva ezzel a magatartással.
Magyarországon ez valamiért nem így van."

És a "Szálljatok már le a futárokról."- szöveg is csak tájékoztatás.

Félmeztelencsigazokni 2019.01.09. 11:18:28

Az Edigitalnál csak DPD és Royal esetén várja meg a futár, hogy átvizsgáld. Engem a Royalos faszi mindig meg is kér, hogy nézzünk bele.

Itt csak a belül keletkezett hibák miatt tudsz szerintem keménykedni. Azok ugyanis akkor sem látszódtak volna, ha kibontod a futár előtt.

Máskülönben gyanús, hogy azt mondták viszik X nap, aztán mégsem. Valszeg a pakolások során ejtették el és a Royal megkérdezhette az Edigitalt, hogy mi legyen. Ők meg valszeg aszonták ha kívülről nem látszik semmi, szállítsák.

öreg baka nem rakéta 2019.01.09. 11:44:21

@juhaszvik1: A csomag kibontását a futár nem köteles megvárni. Fizetés előtt pedig nem adja át. Érdemes ennek utánanázni. Pld. Posta!

Nick-son 2019.01.09. 12:08:02

Azért ügyes a vevő is. Aláírja, hogy sértetlenül átvette ezzel megfosztja a feladót minden biztosítás érvényesítéséről, hogy behajthassa a futárszolgálaton, ő viszont a teljes vételárat követeli.

Mi lenne, ha visszatenné azt a darab lemezt ahova való? A belsejében mégis mi tudott volna tönkremenni? Amit ne lehetne a helyére tenni?

Inkvizítor666 2019.01.09. 12:14:07

@vape: na ezért nem bizom a megrendelőre a beszerzést, inkább tartok fent egy raktárat amiben deponálom az anyagokat, persze ez plusz szolgáltatás és a sok olcsójános meg azt hiszi jobban tudja, na azokat szeretem lehúzni a vérbe

G.Adam 2019.01.09. 12:14:27

Kedves hozzászólók!

Először is köszönöm a támogató és megértő hozzászólásokat. Ahogy korábban is tettem, elismerem, hogy nagy hibát követtem el, hogy nem bontottam ki a futár jelenlétében, akik egyébként sietve távoztak és mivel épp egy szakember dolgozott nálunk, a figyelmem megoszlott és örültem hogy a sok teendőt össze tudtam egyeztetni, nem voltam elég talpraesett a pillanatban és elmulasztottam ezt a fontos dolgot.
Azt is elismerem, az itt bemutatott levél elég arrogáns hangvételű lett, higgyétek el, ez egy próbálkozás volt arra, hogy hátha meg kell ütni egy bizonyos kötekedő hangnemet ahhoz, hogy komolyan vegyenek, mert előtte minden udvarias, asszertív megoldásomat corporate bla-bla szöveggel lepattintották és elkendőzték. Megjegyzem, erre a levélre 3 napon belül válasz érkezett legalább (és nem 28).
@Simonyai Kata: nagyon megköszönném, ha le tudnád írni a pontos folyamatot, most jelenleg nyitottam azóta egy ügyet a Békéltető Testületnél, hogy legalább valami hasonló, árcsökkentett, vagy kompromisszumos megoldásra jussunk.

Elutasítom viszont a rosszindulatú feltételezéseket.
- egyrészt ahogy korábban írták, egyetlen képet láttok itt, ennél sokkal több készült, az itteni posztba ennyi fért. A mosógép meg van rogyva, egy irányba (balra) nyomódott el MINDKÉT oldala
- ez nem szépséghiba, mert a teljes belső mosószeradagoló és az ajtó bizonyos részei is el vannak törve. A Whilrpool szakszervíz szerelője szerint teljesen használhatatlan. Beüzemeléssel ezután nem is próbálkoztam, mert nem akarom a frissen felújított fürdőt eláztatni.
- a lakásban kizárólag a fürdő felújítása zajlott, és valóban, a szakemberek iránymutatása szerint igyekeztem időzíteni, ami aztán a szakember hiány és túlterheltség miatt 4 héttel csúszott az eredeti ütemtervekhez képest, hiába volt meg minden anyag, amit kértek. Az ember időnként függ másoktól és nem tud kontrollálni mindent.
- természetesen nem tudok senkire rámutatni, ki, mikor törte el a gépet, ezért nem is bocsátkoztam nagyon ilyen spekulációba. Nem kifejezetten az Edigitalt tartom felelősnek, még csak nem is a futárszolgálatot, bár gyanús a szállíáts körüli mizéria. Ez a termék a gyárból az otthonomig rengeteg raktáron és cégen ment át. Viszont mivel az Edigital az egyetlen szolgáltató, akivel vásárlói szerződésben vagyok, tőlük vártam méltányossági orvoslást, vagy legalább a kár enyhítését. Mint írtátok sokan, vannak cégek, ahol ez működik és hitelt adnak a vásárló szavának, még ha lehetne teljesen kamu is. Az Edigitálnál nincs döntéshozatalra képes személy, akivel vásárlóként érintkezni lehet, csak ügyfélszolgálati asszisztensek. Ide-oda pattogott az ügy egy olyan válaszért, amit Captain Obvious is írhatott volna, azután hogy az általuk bekért papírt leadtam.

Függetlenül a véleményektől és a feltételezésektől ez a mosógép törötten került hozzánk, mert a futár által lerakott helyéről egy centimétert sem mozdult meg a kibontásig, a fólia elvágásával és a felső hungarocell levételével pedig gyakorlatilag ezek a lemezek "kigurottak" és lelökték az éleket takaró hungarocellt.

Sértetlen csomagban sérült termék, ennyi.

Ezért mertem nyilvánosan is megosztani, és ezért merek bármilyen jogi platformon segítséget kérni, mert egy használhatatlan mosógépet kaptam a pénzünkért, s ezt későn fedeztem fel. Értem, hogy mindegyik fél hibázott, értem, hogy nehéz bizonyítani bármelyik félnek a másik fél hibásságát, ettől még a helyzet rossz és szeretnék nem beletörődni, amíg van értelme tovább lépni valami kárpótlásért. A GVTI iránymutatása szerint ezért mentem tehát a Békéltetőkhöz, ha lesz fejlemény, megosztom. Bőven megelégednék @Simonyai Kata által megoldással is egyébként.

Etniez 2019.01.09. 12:20:22

@G.Adam: reszpekt, egyértelmű hogy nem te dobtad el a gépet, ez legalább egy métert esett.
Edigital is tudja, de inkább te fizesd a kárt szerintük. Egy dolgot tehetsz, mindenkit beszélj le róluk.
Engem már pl nem kell, ahogy az Emagról sem.

juhaszvik 2019.01.09. 12:25:34

@Etniez: @öreg baka nem rakéta:
ezt írja a cég: "Mind a honlapon, mind a visszaigazoló e-mailben felhívjuk a vásárlók figyelmét, hogy a csomagot a futár jelenlétében ellenőrizzék le, mivel reklamációt csak akkor tudunk elfogadni, ha a futárnál a fuvarlevélen rögzítésre kerül a sérülés ténye."

szóval a probléma minimum a kereskedő és a futárcég között/környékén keresendő, ha az egyik ezt állítja a másik meg azt.

öreg baka nem rakéta 2019.01.09. 12:31:30

@juhaszvik1: Nekem Emag-os rendelést hozott ki a Magyar Posta. Nem volt hajlandó megvárni a kicsomagolást. Az Emag lapján pedig jelezve volt, hogy ki kell csiomagoni és megnézni. Aztán valahaol találtam az Emag dumában olyat, hogy ez a Magyar Postára nem vonatkozik.....Bármelyik futárcéggel úgy voltam, hogy ameddig nem fizettem ki, a kezembe sem adták.

juhaszvik 2019.01.09. 12:34:23

Egyébként most jó lenne letisztázni, hogy mi is lenne a megoldás:

1. becsenget a futár, köszönünk egymásnak
2. elém tesz egy papírt, hogy írjam alá, amíg ő kikeresi a terméket
3. én erre azt mondom, hogy nem, előbb bontsuk ki a csomagolásból, látni akarom, hogy sérült-e
4. a futár rázza a fejét, hogy de nem úgy van az, hiszen addig nem lehet kibontani, amíg nem vettem át, és amúgy is, neki nem kötelessége megvárni, amíg én kibontom, és ha már átvettem, akkor amúgy is engem terhel a felelősség az áru épségével kapcsolatban.
5. én erre mondom neki, hogy a cég honlapja/emailje szerint a futár jelenlétében kell leellenőriznem, hogy sérült-e az áru, és a fuvarlevélen rögzíteni kell a sérülés tényét
6. a futár azt mondja, hogy ő nem a kereskedőnek dolgozik, hanem a futárszolgálatnak, és ott ez és ez az előírás.

szóval ilyenkor mi van?

Etniez 2019.01.09. 12:35:53

@öreg baka nem rakéta: ezt már leírtam fent: nem bontogatsz futárnál. Ha van külön szerződés a futár- és a feladó cége között, akkor ettől elértérhettek, de alapvetően nincs ilyen.
Ez azért van így, hogy a futár ne lopjon, ne lophasson.

Nancsibacsi 2019.01.09. 12:50:35

@juhaszvik1: "Egyébként most jó lenne letisztázni, hogy mi is lenne a megoldás"
Nem rendelsz olyan helyről, ahol nem úgy adja fel a cég, hogy a futárnak MEG KELL VÁRNIA amíg kibontod (prémium futár - feláras). Ha a futár erre nem hajlandó, akkor simán nem veszed át.
Ez lehet hogy technikailag úgy oldható meg, hogy 2x kell aláírnod: egyszer amikor átveszed ellenőrzésre a terméket, és egyszer 3 perc múlva amikor azt mondod hogy jó/sérült.

Vegyük észre, hogy ez az egész sztori nem a futárért, nem az eladóért, hanem a vevőért van, és az amit a fenti ex-futár leírt mindenki érdekeit szolgálja, a vevőt kivéve. Ez nekem mint vevőnek simán elfogadhatatlan - nem adom oda a pénzemet, aztán futkossanak a futárok passzióból az eladók meg kenjék a hajukra a terméküket.

Nick-son 2019.01.09. 12:58:05

@juhaszvik1: hogy tudná átadni dobozbontással az árut az a futár aki reggel felvett egy zárt kartondobozt? Honnan tudhatná minek kellene bent lennie, hogy kell kinézzen az áru, milyen funkciói vannak és minden működik-e rajta? Zárt dobozt vesz fel, azt is kell átadnia.

Nem lehet mindent azon a nyomorulton leverni aki aznap 70-120 címre kell odaérjen. Persze nem érdekel, de ezekkel a szállítási díjakkal ez van megfizetve. Kihordás. Nem személyes asszisztens. Lehet az is, csak nem 1000 forintos szállítási díjért.

Nancsibacsi 2019.01.09. 13:11:55

@Nick-son: Már ne haragudj, de én nem egy sérülésmentes dobozt akarok venni, mert az max 200 forint, és nem mondjuk 200ezer. Én nem mondtam hogy minden sérült TV-t a futár fizetéséből vonjanak le, mert a szállítás során nem csak az ő kezén ment keresztül az áru (egy másik futár fel is vette ugye). De az se járja, hogy azért mert egy leesésre amúgy meglehetősen érzéketlen csomagolást (nejlon) nagyjából egy darabban tudnak tartani ők úgy érezzék hogy teljesítették a vállalt feladatot. Senkit se érdekel a csomagolás épen tartása - a termék épsége a lényeg. Ha a csomagolás sérült - nyilván nem veszi át az ember. De ennek a fordítottja nem igaz - ha nem sérült, az nem jelenti azt, hogy át is veszem. Én leszarom hogy 1000 vagy 3000 forint a szállítás mikor 200ezerért vásárolok - ha nem vállal a termék épségére, csak a csomagolóanyag épségére garanciát, akkor nekem ez a szolgáltatás nem megfelelő.

juhaszvik 2019.01.09. 13:12:57

@Nick-son: "Nem lehet mindent azon a nyomorulton leverni"

látod ez a gond. hogy te ezt mondod, a kereskedő meg azt mondja. senki nem vállal semmiért felelősséget, csak a hárítás megy.
ilyen esetben van az az eset, hogy a szó elszáll, az írás megmarad. a futár mondhat, amit akar, ha van szabályzat vagy szerződés a kereskedő és a vevő, illetve a kereskedő és a futárszolgálat között, ahol le van írva, hogy hogyan kell eljárni.

KaTe 2019.01.09. 13:13:42

@juhaszvik1: Elköszöntök egymástól, a futár visszaszállítja a terméket, a cégnek meg írsz egy emailt/telefonálsz, hogy a futár nem volt hajlandó megvárni, míg kibontod a terméket, ezért elállsz a vásárlástól. Ezután vagy rendesek lesznek és elküldik még egyszer (visszatérhetsz az 1. pontra) vagy keresel egy másik webáruházat, ahol korrekt futárcéggel szállítanak.

A futár egyébként töknyolc mit mond, van egy szerződése a céggel, abban vagy szerepel ez a feláras szolgáltatás, vagy nem. Ha a cég azt állítja, hogy szerepel, a futár pedig megtagadja, akkor a cég majd leveri a futárszolgálaton.

Mellesleg, rendeltem én már edigitaltól, hozta is a ROYAL futár a vadi új hűtőt, simán behozták az ajtóig és rákérdeztek, hogy felbontsák- e a csomagolást. Az aláírandó papíron egyértelműen, nagybetűkkel, aláhúzva szerepel, hogy a terméket sérülésmentesen átvettem.

Simonyai Kata 2019.01.09. 13:17:57

@G.Adam: Nagyon szívesen elmondanom, bár szóban egyszerűbb lenne..
Én is mindenféle hangnemet megütöttem a céggel. Ráadásul én magam vettem át a terméket, és vittem haza, nem pedig futár!! Én is ugyanezeket a köröket futottam. A végén már mondtam , és azt erőltettem hogy pénz visszafizetést kérek. De nálam ez 14 napon belül volt.
A helyedben felhívnám őket- persze tudom ez is min. fél óra mire egyáltalán vkivel tudsz beszélni- mondd el a problémádat a 20. ügyfélszolgálatosnak is, aki nagyon készséges, és kérd hogy a pénzvisszafizetés jogával élnél, mivel jelezted írásban a problémát! És visszavinnéd a terméket, és vállalod hogy bizonyos százalékkal olcsóbban visszaveszik. Légy kedves velük! Nyomtasd ki a levelezésed, és azzal menj az Ezred utcába! És szóljanak oda az Ezred utcába hogy menni fogsz. Ott helyszínen fogja vki elbírálni hogym enniyért vásárolják vissza.
Ha ezt így nem fogadják el, én akkor is biztosan megjelennék a géppel az Ezred utcában! Számlával, levelezéssel együtt.
Ezeket a köröket lefutottam én is mint te. Én is hívtam a márka szervizt, akik kb. kinevettek. És utána jött szóba hogy vagy kihívok vkit a szervizből és ír egy papírt hogy hibás a termék, és utána azt még megint elbírálják ők is vagy vállalom hogy olcsóbban visszaveszik. Nálam nem is volt kérdés, hogy mit választok, még aznap vittem, persze oda vittem vissza ahol vásároltam ,de oda viszont nem szóltak, hogy menni fogok, és nem is vihettem volna vissza oda, mert hogy kicsit a raktáruk... Szóval átérzem a helyzetet, és tanultam belőle!
Ez esetleg még segíthet:
net-jog.hu/2018/04/19/elallas-jotallas-szavatossag/

Metálvörös 2019.01.09. 13:21:12

Lehet, hogy régen volt, de nekem volt Edigitalnál pozitív tapasztalatom is, egy Nikon fényképező, amin a 2 év gari időszak vége felé elromlott a vaku. Garipapírt sehol nem találtam, felhívtam az Edigitalt, és küldtek egyet (lehet, hogy számított, hogy neten rendeltem, így könnyen be tudták azonosítani). A Nikon meg javítás helyett a gép nagy részét cserélte, gondolom így volt olcsóbb :) Amiket azóta vettem ott, azokkal nem volt gond, de igaz, hogy csak kisebb méretű cuccok voltak, és boltban vettem át.

KaTe 2019.01.09. 13:25:07

@Simonyai Kata: Ha 14 napos elállással vitted vissza, akkor kötelesek visszavenni, ellenben az értékcsökkenést te állod. A posztoló esetében viszont a Whirlpool szerviz kijelentette, hogy a termék használhatatlan, ennélfogva az edigital aligha fogja visszavenni értékcsökkentve, hiszen nem tudja esztétikai hibásként se eladni. Itt egyedül a cég jófejségére lehet apellálni, ami nyilván már lefutott kör. Ráadásul a 14 nap is kifutott. A posztoló esetleg próbálkozhatna tanukkal és bírósággal, de annak közel se egyértelmű a kimenetele.

KaTe 2019.01.09. 13:34:03

@Metálvörös: Nekem életemben nem volt negatív tapasztalatom az Edigitallal, pedig vettem tőlük több nagy háztartási gépet, műszaki cikkeket nem kis értékben, illetve megannyi kisebb háztartási gépet. Legtöbbször futár hozta, bele se néztem, átvettem. Egyszer volt, hogy egy új laptopot vettem át, később kibontottam, telepítettem, láttam, hogy be van ragadva az egyik gomb a billentyűzeten. Összecsomagoltam, visszavittem. Azt mondták, mivel helyszínen nem javítható, hoznak egy másikat a raktárból. Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy mivel az ország egyik vezető műszaki kereskedőjéről van szó, így jóval több panasz is érkezhet. Mellesleg, amíg nem kerül porszem a gépezetbe (lásd posztoló esetét) addig az Edigital teljesen korrekten intézi a rendelések feldolgozását, szállítást, stb.

2019.01.09. 13:34:52

Hello!

Hasonló problébával küzdünk mi is.
MediaMarkttól rendeltünk még a kupon napok alatt kb 400ezer Ft értékben háztartási gépeket.
Majd amikor megérkezett a 7 gép, akkor garanciapapír, ellenőrzés, stb - nem bontottuk ki azt, amit kaptunk (hibáztunk).
Majd a mosógépet kibontottuk, olyan horpadások vannak rajta, ami tuti nem szállításnál történt. Mivel dobozban és hungarocellben (alul-felül) volt, így ezek is sérültek volna, ha a futár ejti el, tehát eleve így csomagolták be.
A 14 napot buktuk, tapasztalatlanok, fiatalok vagyunk, hibáztunk, ezt elismerjük. Meglátjuk mit tehetünk, de szerintem nem sokat.
Viszont amikor hívtuk a MediaMarktot, egyből a gyártóhoz küldtek. Ez miért van? 14 napon belül a Mediamarkt intézkedne, azon túl, garancia miatt pedig a gyártó? A MediaMarkt nem nézte meg, hogy mit vett át a gyártótól? Vagy a gépeket átveszik, de a MediaMarkt csomagolta be és ott történt a hiba?
Kioktatásokat nem, véleményeket és tapasztalatokat megköszönök.
Anna

Etniez 2019.01.09. 13:37:02

@_B_: @Nancsibacsi: Már nem azért, de előfordulhat hogy a termék úton Kínából megsérült.. Ezer kézen átmegy, mire az eladóhoz kerül.
A futárnak annyi a dolga, hogy egy sérülésmentes dobozt felvegyen és átadjon. Az, hogy ha a sérülésmentes dobozban egy használhatatlan, centis darabokra tört akármi van, az nem az ő dolga. Az a vevő és eladó dolga. Amennyiben a csomagolás sérült, az a futár hibája, ha sértetlen, akkor nem ő ejtette el.

Már fentebb leírták, ha "a megvárja hogy kicsomagold és közösen kimossátok az első adag ruhát az átvevővel", feláras szolgáltatás.
Ha benne van a FUTÁRSZOLGÁLAT szerződésében, akkor meg kell várnia, amúgy nem. Ez azért fontos, mert sok webshop beleírja, hogy bontsátok ki a futárral közösen, de a futárcégnek nem fizet ilyen szolgáltatásért, te meg beesel a két szék közé.

Engem a UPS alkalmazott, ott nincs bontogatós szolgáltatás. Nem is hiszem el, hogy major szolgáltató ilyet bevállal.
A háztartási gépeket nem futárok, hanem teherszállítók viszik, az másik tészta, ne keverjétek.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.09. 13:44:03

@Nick-son: akik a hűtőt és egyéb nagy háztartási gépeket szállítják ki, azok nem ugyanazok, akik 70-120 címre mennek egy nap. Náluk jó ha van 10, de akkor már sokat mondtam, már csak azért is, mert fizikailag nem fér be több, meg azokat le-fel rakodni se 2 perc. Na ha valamiért mégse ilyen futárral küldi a smucig eladó, nyilván ez többe kerül, olyankor van az, hogy elrohannak, lebasszák a kapuba, vagy lépcsőház ajtóba és születnek meg az ilyen posztok, meg az olyanok, ahol a szigorúan kismama megrendelő rinyál, hogy neki kellett felcipelni a jégszekrény a lifttelen 4 emeletes hát legfelső szintjére.

Etniez 2019.01.09. 13:44:09

@KaTe: " ahol korrekt futárcéggel szállítanak."

Mitől nem korrekt az a futárszolgálat, amelyiknél nem bontogathatsz? Nem értem, hogy mi van a ti fejetekben. Akkor bontogatsz, ha a feladó fizetett ilyen szolgáltatásért. Ennyi.

KaTe 2019.01.09. 13:45:59

@PQ: Mivel az értékcsökkenés nem játszik így a 14 napból kifutva meglehetősen korlátozottak a lehetőségek. Ettől függetlenül a Media Markt méltányossági alapon visszaveheti a sérült terméket, érdemes levélben fordulni hozzájuk.

Ha csak horpadások vannak rajta, de a termék hibátlanul működik, az még a jobbik eset és remélhetőleg hosszú ideig szolgálni fog benneteket. A termék horpadása nem része a jótállásnak, ellenben azokért a hibákért, aminek nincs köze a horpadáshoz (pl. X hónap használat után meghibásodik a kijelző) azért továbbra is a jótállási jegyen foglaltak szerint köteles eljárni a kereskedő, vagy a jótállási jegyen szereplő szerviz.

Ha jótállási igényetekkel a kereskedőhöz akartok fordulni, akkor nem tagadhatja meg az átvételt, bár én mindig a jótállási jegyen szereplő szervizeket keresem, mert így időt takarítok meg ahhoz képest, ha a kereskedőt is -feleslegesen- beleépíteném ebbe a láncba, elvégre a kereskedő nem fogja törni magát, hogy a terméket mihamarabb továbbküldje a szervizbe. Megjegyzem, mosógép esetében nem nektek kell gondoskodnotok az elszállításról, ez a kereskedő/szerviz dolga.

KaTe 2019.01.09. 13:47:28

@Etniez: A "korrekt" jelzővel itt arra gondoltam, hogy a futár megtagadja a "bontogatást" holott a kereskedővel olyan szerződése van, mely szerint ez része a szolgáltatásnak.

G.Adam 2019.01.09. 13:59:42

@KaTe: amit írsz, megerősítem, semmi gondom nem volt a kb. 8 év alatt az Edigitállal, amíg erre a méltányossági kérésre, később konfrontálódásra nem került sor. Őszintén szólva bennem van, hogy "tőlük soha többé semmit", de valójában minek kössem meg a magam kezét ilyen elvekkel, hiszen egyébként valószínűleg az időben észrevett problémát már orvosolták volna. Nem kategorikus akarok lenni, és rossz érzés "követelőzni" méltányosságért, de a cég és az én viszonyomban jelenleg ők azok, akik átadtak nekem egy használhatatlan terméket és várok tőlük hajlandóságot valamifajta egyezségre, mivel én egy HIBÁTLAN áru értékét már megfizettem.

2019.01.09. 13:59:46

@KaTe: Köszönöm szépen a segítségedet! Szerintem működőképes, nem mertük kipróbálni, elvileg kijönnek a szervízből. Mivel még nem költöztünk be, így megvárjuk a szervízt, mit mondanak.

Etniez 2019.01.09. 14:00:59

@onlajnok:

"ahol a szigorúan kismama megrendelő rinyál, hogy neki kellett felcipelni a jégszekrény a lifttelen 4 emeletes hát legfelső szintjére."

Ó igen :D Nálunk is úgy szólt a szabályzat, hogy ha nincs lift, akkor földszint. Nem hordár a futár, ezt is sokan félreértik. Azt is, hogy az átvevő valamiféle felülrendeltségi viszonyban van a futárral.

Pl: kérem rakja oda. Nem, kezi csókolom, én a küszöbig vagyok fizetve, ha nem baj akkor nem vinném le a pincébe a 30 kg-os dobozt. Ha kismama, akkor valaki kismamává tette, majd megvárja amíg hazajön és elrakatja vele.

herk 2019.01.09. 14:04:14

@Etniez: "Nálunk is úgy szólt a szabályzat, hogy ha nincs lift, akkor földszint. "
A _belső_ szabályzat? :-)
Akkor ti a futár jelentését félreértitek. Rajtatok kívül mindenki más azt gondolja, hogy az ingatlan bejáratáig kell vinni, nem csak félútig.

herk 2019.01.09. 14:05:51

@Etniez: "Nem, kezi csókolom, én a küszöbig vagyok fizetve"
Tehát a küszöbig.
Nem a járdáig, meg az auláig.

Etniez 2019.01.09. 14:06:30

@herk: Ok, akkor a világ legnagyobb, legismertebb futárszolgálata nem tudja, mi a futár jelentése.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.09. 14:07:34

@Etniez: jó, hát nyilván nem tudom mikor milyen paraméterekkel van kifizetve a szállítás. Én 2 nagyobb cuccot szállíttattam ki eddig, egy ágyat, amit a lifttelen lépcsőház negyedik emeletére kellett felhozni, meg egy nagy hűtőt, azt már csak egy földszintes családi ház konyhájába bevinni. Mindkettőt szó nélkül bevitték a megfelelő helyiségbe. Mondjuk a hűtőt nehezebb lett volna levenni a kiskocsiról, amivel a raktérből kihozták, mint azon betolni a konyhába. A lapraszerelt franciaággyal viszont megszenvedtem volna, ha nekem kell felcincálni.

Persze mindkét esetben tudták előre, hogy mi a helyzet, nem ott szembesültek a helyzettel és megfelelően fel is voltak szerelkezve humánerőforrással vagy eszközökkel.

herk 2019.01.09. 14:11:31

@Etniez: Ennél azért anyázósabb választ vártam :-)
De sikerült kikerülni a kérdést.
Az ingatlan az a küszöb bejáratát jelenti.
Azt, hogy a "világ legnagyobb, legismertebb futárszolgálata" erőfölényével visszaélve ezt másképp csinálja, attól még az ingatlan a küszöb bejáratánál kezdődik.
Szerintem arról van szó, hogy nem érdekük egy olyan ártáblázatot elkészíteni, miszerint emelettől függően változik az ár.

Etniez 2019.01.09. 14:11:43

@herk: a.te.ervelesi.hibad.hu/mazsolazgatas

De elmondom úgy is, hogy még te is megértsed:

Alapvetően ajtóig vagyok fizetve. Ha emeletes a ház és nem működik a lift, akkor az akadályoztatásnak minősül.
Akadályoztatás esetén rám van bízva, hogy mit teszek. Én úgy tettem, hogy ha nem volt nehéz és nem volt nagyon magas a cím, akkor felvittem.
Ha magas volt és/vagy nehéz volt a csomag, akkor kapucsengő és lehívtam. Ha nem volt otthon, akkor hagytam kártyát, ha lejött akkor átvette, ha nem jött le, akkor benyomtam hogy nem veszi át és mentem a következő címre.
Teljesen szabályos. A futárnak nem kötelessége BÁRMI ÁRON kivinni a csomagot. Tudod, az is ember és nem szeretne 50 évesen megrokkanni. Ha neked ez nem tetszik, akkor így jártál.

herk 2019.01.09. 14:14:25

@Etniez: mindjárt elolvasom a kommentedet, csak is idedurrantok egy linket:
a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyeskedes

"De elmondom úgy is, hogy még te is megértsed" = ejnye-bejnye

haXXXor 2019.01.09. 14:48:54

Mondjuk egy edigital méretű cég mi a faszt rugózik ezen. Jó eséllyel náluk ment el valami, még ha nem is bizonyítható... ez tök vili de ettől még elvből is cserélhetnék neki. Értemén, hogy bürokrácisztánban mindent úgy kell csinálni ahogy a jogszabályok előírják de basszus, ha nem izmoznának, lehet ez az ügyfél a sokszorosát költené még el náluk miközben így már garantáltan nem fog egy forintot sem. A gépet meg vissza lehet dobni a gyártónak vagy le lehet boltolni a futárcéggel. Helyette itt egy poszt ami arról szól, hogy kurvára ne vásároljon senki sem az edigitalon nagyobb értékű terméket. Az átvételkor ki kell bontani marhaságot meg hagyjuk is: életszerűtlen ökörség... vagy csomagolja ki a futár (a saját és cége érdekében) vagy írassa alá az ügyféllel, hogy ha nem bonthatja fel akkor csak 14 napja van elállni a vásárlástól, aztán csókolom.

2019.01.09. 15:23:32

Az a nagy baj, hogy egyes cégek úgy szállítanak, hogy a futár nem várja, sőt, nem várhatja meg a kicsomagolást/ellenőrzést, míg más cégeknél (pölö Edigital) kifejezetten írják, hogy a futár előtt ellenőrizzen az ember, különben nincs reklamálás. A gond, hogy ez nincs nagyon feltűnően és egyértelműen kommunikálva, az Edigi sok bajtól megkímélhetné magát, ha a rendelés folyamatába beillesztenének egy bazi nagy piros felugró ablakot egy kétmondatos szöveggel, hogy a futár jelenlétében kell ellenőrizni a terméket, különben nem fogadnak el reklamációt. Egyébként én is kaptam már az Edigitől törött bt hangfalat, pedig én kibontottam, kiemeltem a dobozból a háromnegyedéig, okésnak tűnt, átvettem, és csak bent csomiztam ki teljesen, ott derült ki, hogy valszeg leejtés miatt a talp szétfeszítette a hangfal dobozát egy arasznyi hosszan. Szerencsére csak az illesztés mentén engedett el, így egy ezer forintos faragasztóval megúsztam, de a tanulság az, hogy az edigis cuccokat teljesen és totálisan ki kell csomagolni a futár jelenlétében, az se baj ha cüccög, hiszen maga a webshop kéri ezt.

Nick-son 2019.01.09. 15:31:21

@Nancsibacsi: nincs evvel semmi gond. Nyilván ha egy bazi nagy TV -t veszel akkor nem a standard csomagszállítást kéred ami 2.000 Ft, hanem tételes átadást, vagy olyan helyről rendeled ahol így lehet átvenni. Viszont akkor a futár is tételesen veszi át a feladott árut, tételesen is adja át. Ez az óriási különbség! De az nem 2.000 Ft -ba kerül, hanem 6-8.000 Ft -ba. Meg kell fizetni mint annyi mindent ezt is. Biztosan van ahol van olyan szolgáltatás is, hogy kijön egy manusz, felfúrja a falra, együtt beállítgatjátok, simogatjátok ameddig csak kell, az meg gondolom 20.000 Ft. Vagy egy olyan drága TV -t vettél aminek az ára már tartalmazza, tartalmazhatja akár. Postán az átvevők pl. mióta bontogatják a csomagokat átvétel előtt? Mielőtt eldöntik kérik-e.

@juhaszvik1: tudom, hogy van szerződés és én azt is tudom mi van beleírva, mert nekem is van ilyen szerződésem, szinte az összes komolyabb futárszolgálattal voltam már kapcsolatban. Lassan az 50.000 -dik feladott csomagot érem el. A futárszolgálat a standard árakon ZÁRT csomagok szállítását vállalja. 3-4-6ezer forintos felárral kezdődik a tételes átadás. Miután ennyi csomagból még összesen 2-3 alkalommal volt pisztlicsári 3-4ezer forintos kár amire még mindig ott van a biztosítás! - pedig törhet, csak jól van csomagolva - így nem sok értelme lenne az ügyfelekkel a tételes átadást kifizettetni, mert nincs rá igény és nem is lehetne. Mindenki ingyenes, vagy max 1500 Ft -os szállítást szeretne és még azt sem mondom, hogy nem lehet megadni, csak be kell látni, hogy ezer forintért nem lehet megkapni a 20ezres szolgáltatást.

@onlajnok: ezt úgy általában a csomag bontogatásra írtam egy másik hozzászóláshoz, általában a futárszolgálat - bontogatás vonatkozásában. Akik a nagygépeket viszik azok se 10 -et visznek ki egy nap, mert akkor felkopna az álluk.

Azt is látni kell, hogy nagygépet így vagy úgy szállítani kell és a legtöbb embernek nincs alkalmas járműve, akinek meg van és el lehetne kérni az meg nem ezzel akar foglalkozni, nem adhatja oda, vagy ideje nincs. Vagy ilyen-olyan futár, vagy a bolt embere, de valaki egyszer csak ki kell szállítsa, de ha valaki maga megy is érte akkor is szinte ugyanaz. Hiába a puccos eladótér, a terméket általában nem ott, hanem egy poros raktárban lehet átvenni és becsomagolva kb. ugyanannyi látszik rajt mint amikor a futár kiviszi.

juhaszvik 2019.01.09. 15:53:17

@Nick-son: 20 ezer forintba kerül, hogy épségben megkapjak valamit?

Nancsibacsi 2019.01.09. 16:28:51

@Etniez: "Már nem azért, de előfordulhat hogy a termék úton Kínából megsérült.."
Ez így van.

"A futárnak annyi a dolga, hogy egy sérülésmentes dobozt felvegyen és átadjon. Az, hogy ha a sérülésmentes dobozban egy használhatatlan, centis darabokra tört akármi van, az nem az ő dolga. Az a vevő és eladó dolga."
Aha, persze - ahogy Móricka elképzeli. A vevő ha nem látja hogy a termék - nem a doboz - sértetlen, akkor NE VEGYE ÁT. És szarja le a futárt, hogy ez neki fáj, mert ha törött a termék, az meg neki fog fájni. A fölösleges kör díját majd játssza le a futár cég meg az eladó egymás között. A vevő pont az 1001. kéz - nála BIZTOSAN NEM SÉRÜLT MEG, szóval ne próbálja meg a futár ráverni.

"Amennyiben a csomagolás sérült, az a futár hibája, ha sértetlen, akkor nem ő ejtette el."
Nem, ez hazugság, mert egyrészt újra lehet csomagolni, másrészt a csomagolás alapszintű védelmet lát el. Ha egy raklapra rárakod a mosógépet, a raklapod lebaszod a földre 2 méterről, hogy forgáccsá törik, de a doboznak nem lesz semmi baja, attól benne a termék még sérülhet.

"Már fentebb leírták, ha "a megvárja hogy kicsomagold és közösen kimossátok az első adag ruhát az átvevővel", feláras szolgáltatás."
Igen, én írtam le. Egy feláras szolgáltatás, ami az edigitalnál pl. NINCS.
Megjegyzem a felár az elvesztegetett idő - kb 5 perc - miatt indokolt. Ez legyen mondjuk a taxi tarifa 5 perc állás díja, vagyis 75*5=375 Ft. Ehhez képest a realitás az, hogy ez kb 2eFt-t dob rá az árra. Miért is? Mert a futárcégek sunyik: nem akarják elismerni azt, hogy az 1000 kéz közül lehet hogy ők azok, akik a kárt okozták. Nem biztos, mert lehet még Kínában csinálták - de az esélyt is kizárnák. Inkább rákenik a felelősséget a biztosan ártatlan félre, a vevőre, akiből egyébként élnek. Nagyon korrekt.

"A háztartási gépeket nem futárok, hanem teherszállítók viszik, az másik tészta, ne keverjétek. "
MPL 1 tonnáig/1 raklapig szállít BÁRMIT, 5990-ért.

Nancsibacsi 2019.01.09. 16:57:56

@Nick-son: "Viszont akkor a futár is tételesen veszi át a feladott árut, tételesen is adja át. Ez az óriási különbség! De az nem 2.000 Ft -ba kerül, hanem 6-8.000 Ft -ba."
Tényleg nem találtam el a 2000-et, mert a DPD-nél DPD VIP néven fut, és 250 Ft-os felárat jelent. Amire azt mondom hogy ok - a plusz állásidőt fizettetik meg.

"Postán az átvevők pl. mióta bontogatják a csomagokat átvétel előtt? Mielőtt eldöntik kérik-e."
Nem, tudod ott ha kibontod, és sérült volt, akkor UTÓLAG felveszik a jegyzőkönyvet, és ha értékbiztosított volt, akkor fizetnek mint a katonatiszt.

juhaszvik 2019.01.09. 17:44:10

félreértés ne essék: nekem semmi bajom a futárokkal, de ideje lenne beismerniük, hogy jól meg vannak szívatva, ugyanis két tűz közé kerültek. ők nem tudják leellenőrizni a becsomagolt árut, amikor átveszik, ellenben a vevő ezt megteheti.

gabobaby 2019.01.09. 18:52:19

Két dolgot vettem az edigitalnál: egy 100 ezres sütőt, ami felcipelve a 3. emeletre, derült ki, hogy nem működik (nyilván egy sütőt otthon próbál ki az ember, a terméket házhoz kértem a munkahelyemre - ez egy kombi sütő: mikró + sütő), ekkor nekem kellett elvinnem egy üzletbe, hogy cseréljék, majd az újért szintén elmenni. A másik egy kávéfőző volt, szintén hibás, megint cserélnem kellett. Kettőből kettő nem működő műszaki termék. Elég gyanús. Soha többé nem vásárolok ott.

Sörnyelő 2019.01.09. 20:27:06

Szerintem annyi történt, hogy a készüléket jobb oldalán egy peremre rakták le, így nem a lábán támaszkodott, hanem az oldalán, ami így megroggyant. Mivel a gyári zsugorfólián keresztül ennek látszania kellett volna, ezért nekem is gyanús, hogy a poszter rontott el valamit.
Akárhogy is, ezt cserélni nem fogja senki, viszont egy gumikalapács meg csavarhúzó segítségével simán ki lehet javítani, tizedannyi energiával, mint megírni a panaszos levelet.
Mindazonáltal ha tényleg így szállították ki, akkor megértem a felháborodást, de akkor is marad a javítás.
Ettől még jól fog máködni a gép.

Bajázs 2019.01.09. 21:33:56

Egy marha egyszerű kérdésre válaszoljatok, úgyis olyan okos mindenki. Teszem azt elhisszük Ádám állítását, tehát sértetlen csomagolásban volt sérült termék. Ha Ádámnak vagy bárki másnak van olyan járműve amivel a sértetlen csomagolású terméket hazaszállítja és otthon kibontja ki a tököm mondja meg, hogy mikor sérült meg? Vagy ha nekem van teherautóm és veszek az edigitalba vagy bármelyik másik tököm áruházban háztartási nagygépet, akkor ott a helyszínen a raktáros előtt bontsam ki, majd csomagoltassam vissza vele? Na?

mókusfülecske 2019.01.09. 21:59:22

@Sörnyelő: sok mindenben van igazad, de még gumikalapáccsal nem sokat dolgoztál. Mosógép lemezt meg tuti nem egyengettél.

mókusfülecske 2019.01.09. 22:06:44

Utánvéttel vásárolunk. Pont. Ha pedig a saját nyugalmam érdekében nem tudom rendesen leellőrizni a vásárolt terméket, akkor megköszönöm a futárnak a fáradozását, és elköszönünk egymástól. Nincs vita, nincs másra mutogatás. A poszter ezt most sajnos megszívta. Meg kell próbálni helyrehozni vagy hozatni azt a sérült szart, tanulni az esetből, és mihamarabb elengedni a sztorit. A sok ideg nagyon káros az egészségre.

KaTe 2019.01.09. 23:43:33

@Bajázs: Nem kell a raktáros előtt kibontanod. Elég ha arrébb viszed, aztán lecsekkolod. Ha valami nem frankó, akkor visszagurítod a kis kézi/molnárkocsin és jelzed a raktárosnak/eladónak. Hidd el, kicserélik. Mellesleg, ilyen buliban mindig benne van a hibalehetőség. Gondolj bele, ha átveszel egy tévét, amit kívülről lecsekkolsz, hazaviszel és csak az első bekapcsolásnál derül ki, hogy amúgy egy sötét folt van a kijelző egyik részén, ráadásul hirtelen feltűnik egy kisebb benyomódás is a hátlapon. A kereskedő meg simán rád akarja fogni, merthogy biztos hazaszállítás alatt, vagy a kibontásnál sérült meg. Na akkor mi van? Semmi. Ha a kereskedő nem korrekt és eleve rosszhiszeműen áll hozzá minden ilyen esethez, akkor megszívtad. Esetleg vihetsz magaddal két tanut, de az meg szánalmas, hogy egy egyszerű vásárlásnál is már ott tartunk, hogy a szerződő felek semmit nem hisznek el a másiknak. Mert ugye a kereskedelem pont erre (mármint a bizalomra) épülne... Vagy nem?

@Sörnyelő: A posztban az is szerepel, hogy a Whirlpool szaki kerek-perec kimondta, hogy a termék (mivel belül is sérült) használhatatlan. Azon már nincs mit egyengetni...

KaTe 2019.01.09. 23:52:54

Amúgy, kellene valami szakvélemény, hogy egy ilyen sérülést milyen erős behatás okozhatott és ez kivitelezhető lehetett -e lakásban, ahol a posztoló a terméket átvette. Mert ha mondjuk a szakvélemény kimondja, hogy egy ilyen sérüléshez minimum másfél méter magasból kellett leejteni, akkor rögtön életszerűtlen, hogy a lakásban valaki másfél méter magasra felemelje a gépet majd véletlenül leejtse. Az is életszerűtlen, ha mondjuk rá kellett helyezni az egyik sarkára néhányszáz kilót, mert az megint csak nem történhetett meg a lakásban.

LKerekes 2019.01.10. 04:55:48

Jó kis olvasmány.
Mindenesetre tartom a véleményem, hogy ezt a sérülést ( pláne, ahogy később a panaszos leírja: teljesen elnyomódott az egész készülék ) látni lehetett volna becsomagoltan is. Egy ilyen sérülés, leejtés, rossz raktározás elképzelhetetlen a csomagolás sérülése nélkül. A nikecell nagyon törékeny. Egy mosógép leejtése egy méterről eltörte volna a nikecell alapot. A nikecell nyomásra, surlódásra és kisebb ütésre védelem. De egy ilyen erős deformálódást okozó erős ütésre( a leejtés is az ) önmaga is sérült volna igencsak. Oldalt egy ilyen hiba kinyomta volna az élvédőt és ha nem is törik el, akkor sem szép egyenes. Ha férenyomódott az egész készülék, akkor nem tünt fel, hogy nem merőlegesek az oldalak, pláne fóliában?
mellesleg a fóliás csomagolás az "gyári" és általános, nem csak a teljes kartondoboz , ahogy az egyik hozzászóló írta. A fóliázás ( élvédővel, ami erős védelem egy normális kezelésnél) éppen azt a célt szolgálja, hogy látszódjon ha valami hiba van.
Azért kiváncsi lennék a többi képre.

LKerekes 2019.01.10. 05:13:09

@LKerekes:
Ja és sajnálom a panaszost. Nem kétlem, hogy így is jöhetet a mosógép, de hogy nem vette észre, az az ő hibája lehet.
Mivel nem városban lakom, 15 év tapasztalat van mögöttem.Rájöttem anno, hogy ha valamit (pláne nehezet) vennék, akkor a benzinköltség, egy segítő beszervezése legtöbbször többe kerül ( nem beszélve a fél nap időről ) kerül mint a házhozszállítás. Ami probléma volt a megrendelttel, az a garanciahibás vagy gyengeminőségű készülék miatt volt és nem szállítás vagy hanyag kezelés. Ez meg vagy az én hibám, hogy beugrottam egy márkának vagy Murphy törvénye, hogy ami elromolhat az el is romlik. Eddig egyetlen egyszer buktam 2000 forint értékű "külső behatás lehetséges" áruval. Ez az életbe belefér és éppen az értéke miatt nem foglalkoztam vele.
És még valamit. Nyeszlett szállítóval nem találkoztam még. A mosógépnél is szépen megkértem, hogy ugyan már vigye be rögtön a kis molnárkocsijával a fürdőszobába és tegye a helyére. Egy 136 000-forintos készüléknél egy ezrest megért, hogy nem én küzdtem vele és az árba is belefért. A szállítónak ez meg fél vagy egy perccel több idejébe került.
Nekem inkább az a tapasztalatom, hogy ugyan megígérik, jelzik a szállítást, de sokszor nem teszik meg. Olykor a futár is az "utca elejéről" telefonál. Hát hogy érjen haza időben szegény ember a kocsmából átvenni? Amúgy eddig még ez sem volt igazán probléma.Egyszer volt, hogy az országúton vettem át az árut, mert a futár tólem el én meg hazafelé.

Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 07:53:29

nem olvastam végig a kommenteket, arra rájött már a társaság, hogy tudta a posztoló nem látni az átlátszó fólia alatt, hogy darabjaiban van a gép? Mert ha egy fullkartondobozban lett volna mint 30éve volt szokás akkor ok, de ezeket (ahogy a képen is látható) alulfelülnikecelltálca körben meg sima fólia takarja amin keresztül csak egy vak nem látná azt, hogy kilóg a gép bele

Bajázs 2019.01.10. 08:08:45

@KaTe:
Persze hogy nem kell kibontanod a raktáros előtt. De erről beszélek, mivan ha a csomagolás sértetlen,de belül sérült termék van, te pedig hazaviszed. Így jártál? A kérdés az ha a futár előtt ki kell bontani egy SÉRTETLEN csomagolású terméket, akkor a raktáros előtt miért ne kéne, ugyanígy átad neked valaki valamit, amit le kéne ellenőrizned nem? Mi a különbség a futár sértetlen csomagolású termék átadásánál és a raktáros sértetlen csomagolású termékének átadásánál? Belül ugyanúgy sérült lehet, ha már eleve egy sérült terméket csomagoltak be nem? Ezzel az erővel örüljünk mert a futár előtt "elvileg" kibonthatod, ha sérült van tanúd, lehetőséged visszaküldeni, a boltban meg tessék csókolom vigye.

Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 08:39:07

@Stefaits Előd: "10 év garancia volt a matricán, ha jól láttam."

A motorra ami soha nem romlik el. A többire meg lesz 2 év.

Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 08:45:03

@enta selecta: Nekem Magyarországon két futár hozta be a lakásba az online rendelt szárítógépet. Miután a helyére tették, kicsomagolták, a csomagolóanyagot meg kidobtam a kukába. Van még hova fejlődnöm.

Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 08:49:21

@onlajnok: "Nekünk is beüzemelték a hűtőt"

Vagyis bedugták a konnektorba miután minimum egy órát beszélgettek veled (szabályosan legalább ennyit kell várni a szállitás után egy hűtőnél a beindítással a kompresszorolaj visszafolyása miatt. )

Ez igen :)

Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 08:53:17

@TDICDITRDITDDIPDTD: "Elég kevés az az autó típus amibe be fér állítva egy mosógép."

Szerencsére a mosógépet simán lehet fektetve is szállítani így ez a porbléma megoldotta önmagát.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.10. 08:53:42

@Viszlát és kösz a halakat: sőt addig elfogyasztottuk a várakozás közben a pizzát, amit hoztak. Jó, rosszul fogalmaztam, nem üzemelték be, csak behozták, kicsomagolták, megnéztük, hogy minden polca, fiókja, akármi megvan-e. Megkérdezték, hogy betegyék-e a helyére, de mivel még nem volt a konnektor felszerelve ahova be kellett volna dugni, így arra nem került sor. Ezután napszaknak megfelelően köszöntünk egymásnak és levonultak a helyszínről.

Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 09:16:39

@onlajnok: Ez így más. Nekem is ez a tapasztalatom a háztartásinagygépkiszállítókkal. De amikor egy kis kandallót vettem az ósanból azt is szépen bevitték a helyére, leszedték a kotont és átnéztük nincs-e valami szétesve/eltörve benne aztán elköszöntünk.

_B_ 2019.01.10. 10:45:45

@Etniez: a megrendelő szemszögéből a teherszállító is "futár". Ez lett az árut szállító személy köznyelvi neve. Mivel a webshoppal áll szerződésben a vásárló, őt kurvára nem érdekli, hogy szerződött a szállítócéggel, az az ő belső ügyük, mellesleg üzleti titok.
@Bajázs: a raktáros előtt is kibontom, meg a vevőszolgálatnál is kibontom.
Sajnos alkalmazkodni kell a hazai viszonyokhoz.
Egyedül az Aldiból és a Lidl-ből merek kibontás nélkül venni bármit, mert ott szó nélkül visszaadják a PÉNZT. nem kamukáznak meg vásárlási utalványoznak.

KaTe 2019.01.10. 10:54:59

@Bajázs: A kereskedő az, akitől te közvetlenül vásárolsz, a futár pedig egy harmadik, külső személy, aki egy dobozt visz el A-ból B pontba. Ha helyszínen (a kereskedő boltjában, raktárában) veszed át a terméket akkor minden esetben lehetőséged van ellenőrizni a doboz tartalmát. (korrekt kereskedők ezt maguktól is megteszik még a jótállási jegy kitöltésénél, amihez úgy is meg kell bontani a csomagolást) Mivel személyes átvételnél közvetlen a kereskedővel, illetve annak alkalmazottjával vagy kapcsolatban, így nem mondhatja azt, hogy bocs, nincs időm megvárni, amíg te átnézed a terméket. Azt se felejtsd el, hogy amikor aláírod a számla egy példányát, ott általában szerepel egy olyan sor, hogy "a terméket sérülésmentesen, tartozékkal együtt, hiánytalanul átvettem". Ettől eltekintve én nem hiszem, hogy ez így törvényileg rendben van, hiszen bizonyos hibák csak a beüzemelésnél derülhetnek ki, valamint a tartozéklistát sem kell tételesen ismerned, elvégre ez mind a felhasználói kézikönyvben van feltüntetve. Ráadásul a kereskedőnek kellene bizonyítania, hogy a hibát te okoztad (erre való a jótállás, nem?) azt pedig aligha fogadják el bizonyítékként, hogy a számlánál aláírtad azt az apróbetűs részt is. Rosszhiszemű feltételezés a kereskedő részéről, hogy a hibát csak és kizárólag te okozhattad. Ugyanez vonatkozik a futártól átvett, de sérült termékre. Kérdés, hogy mi az a sérülés amit neked, mint vásárlónak észre kell venned. Például ha egy mosógépet úgy veszel át, hogy annak láthatóan be van horpadva az oldala...

Nancsibacsi 2019.01.10. 10:55:59

@LKerekes:

"Mindenesetre tartom a véleményem, hogy ezt a sérülést ( pláne, ahogy később a panaszos leírja: teljesen elnyomódott az egész készülék ) látni lehetett volna becsomagoltan is. Egy ilyen sérülés, leejtés, rossz raktározás elképzelhetetlen a csomagolás sérülése nélkül. "
Senki se állította azt, hogy az EREDETI csomagolás nem sérült, csak azt, hogy amiben hozták, az nem volt sérült. Egy gariban visszahozott termékról lekapták a csomagolást, újrafóliázták ezen amit ők b.sztak földhöz, benyomkodták az oldalát annyira hogy ne legyen feltűnő, és ennyi - ez simán elképzelhető forgatókönyv. Ahogy az is, hogy a vevő ráejtett otthon egy zongorát.

Olvass itt horrort:
forum.index.hu/Article/showArticle?la=148764646&t=9167707

De van másik cég, aki a 14 napos gariban visszaküldött pixelhibás laptopokat értékesíti újra céges vevőknek - mert rájuk nem vonatkozik a 14 napos elállás, és a kicsi pixelhiba ugye nem hiba...

Sajnos a vásárlásban a legtöbb kereskedő simán NEM PARTNER, hanem ELLENFÉL. Vannak normális cégek - ők azok akik felhívják a figyelmet arra, hogy csak kipróbálás után adnak terméket, meg ha az nem kipróbálható helyben - pl. mosógép - hogy mire ügyelj a kicsomi video készítésénél, hogy azt elfogadják a hibás teljesítés bizonyítékaként. Nagy cégből egyet se tudok ilyet - kicsik között még akad. Itt is volt egy független tanú - aki beüzemelte volna -, mennyit is ért a szava? Semmit?

Viszlát és kösz a halakat 2019.01.10. 11:14:11

@Nancsibacsi: "De van másik cég, aki a 14 napos gariban visszaküldött pixelhibás laptopokat értékesíti újra céges vevőknek - mert rájuk nem vonatkozik a 14 napos elállás, és a kicsi pixelhiba ugye nem hiba..."

Biztos vagyok benne, hogyha te árulnál laptopot te se dobnád ki a kukába
2 halott pixel miatt (ami még nem garis hiba) hanem eladnád annak az okosba vásárlónak aki felé szavatossági kötelezettséged van.

scherier 2019.01.10. 13:37:24

Kedves Ádám!
Rendeltünk egy Whirlpool mosógépet fekete péntek alkalmából az Edigitaltól, építkeztünk, decemberben amikor elkészült a helye, bevittük kibontottuk, és majdnem ugyan az a kép fogadott mind téged, a lemez kijött oldalt a helyéről, de nem hajlott meg. Mind a fólia, mind a hungarocell érintetlen volt. Engem is elhajtottak az ügyfélszolgálaton. Semmi köze a futárszolgálathoz, ilyen sérüléshez a fóliának és a hungarocellnek is sérülnie kellett volna. Nem feltétlen hiszem azt sem, hogy az edigital a hibás, simán lehet, hogy a Whirlpoolnál is van egyfajta szelekció, hogy a tré minőség megy kelet Európába ami jó az nyugatra. Ami nekem itt gyanús, hogy szerintem nagyjából egy időben vásároltuk a termékeket, ugyan az a cég, és ugyan az a gyártó is. Sőt a sérülés hibája is ugyan az.

Nick-son 2019.01.10. 14:37:21

@juhaszvik1: miért ne kerülhetne 20.000 forintba egy komolyabb cikk kiszállítása beüzemeléssel?

Nyilván ha rendelsz egy doboz tampont arra nem fogod ezt a szállítást kérni, meg ajánlani se fogják, az menni fog a többi 100.000 zárt dobozban amit napi szinten szállítanak ma Magyarországon.

Fizikai képtelenség és értelmetlenség is lenne mindet tételesen átadni. Így se tudnak munkaerőt találni a futárszolgálatokhoz, nem hogy akkor ha minden csomag átadása 4x annyi ideig tart.

Viszont ha egy 400.000 Ft -os TV -t rendelsz mért is ne kerülhetne ennyibe a szállítása, tételes átadása, ellenőrzéssel mindennel? Tegyük hozzá eleve nyersz legalább 50.000 -et a bolthoz képest neten rendelve és azt is haza kellene vinned valahogy és még mindig olcsóbb 30 -al és van 14 nap elállási jogod. Mért ne érne meg ez 20.000 Ft -ot? Mindegy, hogy külön kell fizetni, vagy benne van az árban.

Nick-son 2019.01.10. 14:44:14

@Nancsibacsi: postás is éppen olyan tehetetlen utólag mint a többi futár. Pláne, ha az MPL hozza ami szinte mindig így is van az éppen ugyanolyan mint a többi hárombetűs, csak rosszabbul működik.

DPD -nél lehet felkínálják az utcáról beeső ügyfeleknek 250 Ft -ért, két okból. A DPD évek óta vesztésre áll a többi komolyabb futárszolgálattal szemben, néha bemegy az árak alá, jobb híján. Másik, hogy az utcáról beeső csomagok aránya 0.01% a szerződöttekhez képest, így aztán megadhatják, főleg hogy a magánszemélyek max 1-2 tételes csomagot adnak fel, még ebben a kis százalékban is, de aki szerződés szerint tételes átadást akarna biztos, hogy nem kapna 250 Ft -os árat. Megnézném a futárt amikor 1.000 tranzisztorral elszámol, analizálja a kutyatápot, telepíti a laptopot (különben honnan tudná a vevő működik-e?), ellenőrzi a perndrive -ot (mi van ha csak egy darab műanyag, vagy nem is akkora kapacitású?) méri a csapágyakat, ellenőrzi az anyag minőségét és így tovább a végtelenségig, mert mindenre lehet mondani, hogy mi van ha nem is az, vagy nem is olyan.

TDICDITRDITDDIPDTD 2019.01.10. 16:55:53

@onlajnok: Ja lehet, fektetve is szállítani, legfeljebb össze-vissza horpad, mert nem nagyon van olyan személyautó, amelyikben felfekszik teljes felületén. Nem hiába, mindig állítva szállítják.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.10. 17:40:00

@TDICDITRDITDDIPDTD: hát egy 206-os Peugeot-ban valahogy csak sikerült, pedig ha valaminek nem nagy a csomagtartója, akkor annak nem az. Készülni kell, viszel pár plédet, üléseket lehajtogatod, csomagtartót kiüríted. De nekem mindegy, ha akarod megoldod, ha nem akarod, akkor nem.

KaTe 2019.01.10. 18:10:43

@onlajnok: Peugeot 206? Az baromi nagy. Múltkor egy régi suzuki ignisben vittünk fóliába csomagolt mosogatógépet. Nem kell, hogy teljesen felületén felfeküdjön, de ha valaki félti, akkor az áruházi raktárak közelében általában mindig találni egy halom kartont, abból be lehet paszírozni a doboz alá annyit, amennyit az ember nem szégyell...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.10. 18:17:56

@KaTe: nézőpont kérdése, hogy mi a nagy, állítva abba se fért bele. De raktunk neki fészket, kutya baja nem lett.

The Good Boy 2019.01.10. 23:54:44

az egyik legutóbbi rendelésemnél (talán amikor új mosógépet vettem, akkor) maga a futár mondta a becipelést követően, hogy kibontja a csomagot, hogy átnézzük, sértetlen-e.
Hozzáteszem, hogy az a media mark által szerződött, nem annyira ismert futárcég volt. legalábbis az oldalán valami ismeretlen név szokott lenni (én mindig a hülyebolttól, vagy ritkábban az euronicstól, illetve mostanában az auchantól - amikor olyan termék akciós, amit éppen venni akarok - rendelek)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.11. 02:55:34

@Hurrá Torpedó: Vagy pedig oda kell adni a Hurrá Torpedóéknak, hogy használják el "zenélésre"...
:-)))

G.Adam 2019.01.11. 10:24:22

@PQ: Kedves Anna, nagyon sajnálom, hogy veletek is hasonló történt, ha tudok valamiféle tapasztalatot és reményt megosztani a békéltető testületi eljárás eredményével kapcsolatban, itt meg fogom tenni feltétlenül. Egyelőre még nem jelentkeztek.

G.Adam 2019.01.11. 10:27:08

@scherier: ez valóban nagyon furcsa egybeesés és nagyon szomorú vagyok, hogy ha szándékosság áll mögötte, akkor nem csak 1 ilyen eset fordult elő. Persze véletlenként is nagyon bosszantó, remélem nektek is és nekünk is sikerül valamiféle kompenzációt elérni. Mihamarabb indíts te is egy ügyet a Békéltető Testületnél, az Edigital pálfordulására a végtelenségig várhatunk, valószínűleg amíg nem muszáj, nem fognak semmit tenni.

fda 2019.01.11. 14:21:41

Sok futár azt mondja, hogy az ő szerződése szerint amíg nem fizetsz, addig nem nyúlhatsz az általa odahozott csomaghoz. És hogy baromira nem érdekli, hogy te miben egyeztél meg a feladóval, őt a saját szerződése köti.

Mert arra még sajnos nincs jogszabály, hogy a feladó-futár-címzett hármasban mindkét pár ugyanazon szabályok szerint dolgozzon.

Xezs7 2019.01.11. 18:00:37

Legyünk őszinték: nagy valószínűséggel a felújítás miatt sérült meg a mosógép. Lehet hogy a poszter volt, a poszter felesége, vagy a melós, csak épp mindenki tagad. Mi is jártunk így, nem mondom meg melyik céggel. Biztos voltam benne, hogy a melósok b*szták szét a zsír új sütőt (ott állt becsomagolva vagy 3 hétig, miközben ők melóztak), nagyon mérges is voltam. Visszavittem a céghez, szerencsére ügyfélbarát cég volt, kicserélték. Igazából a melósokkal kellett volna kifizettetnem, de egyszerűbb volt így.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.01.11. 18:30:51

@Xezs7: nem vagy őszinte, rösszindulatóan próbálsz elkenni valamit amiről nem ismered a tényeket. Ahogy a melósaidnál sem tudhattad mi történt, csak bebeszéled magadnak.

Akármi is történt, a futár előtti kibontás követelménye nem életszerű, és Agyarországon kívül még nem hallottam ilyenről.

A minimum hogy az eladó egy HIBÁTLAN terméket juttat el hozzám. És a normális jótállás keretében ne nekem kelljen bizonyítani, hogy a termék hibája fennálllt-e a szállításkor. A jótállás alatt a bizonyítás az eladót terheli, ez jogszabályi előírás.

Az egy dolog hogy itt a kommentelők fele maga ellen beszél, az egy másik hogy a jogszabályi előírásokat sem ismeri.

Xezs7 2019.01.11. 20:15:51

@Ződ2000: Túl naiv vagy, meg csak a jót feltételezed az emberekről. Én ismerek olyan embert, akinek a mosógépe azért nyiffant ki, mert nem olvasta el a használati utasításban, hogy a gépből használat előtt ki kellene szedni a dobot rögzítő csavarokat. Persze beüzemelést meg nem kért, majd ő megoldja okosba, gondolta. Hidd el, tufák az emberek, nagyon is.

herk 2019.01.11. 23:00:42

@Xezs7: "Persze beüzemelést meg nem kért, majd ő megoldja okosba, gondolta."
:-) Mi az, hogy megoldja okosba?
3-5 csavart kell kicsavarni és kész. Ez nem egy autószerelés vagy házépités, hogy fenenagy truváj kell hozzá. Egyszerűen tudni kell, hogy fogja 3-5 csavar, amit ki kell csavarni.
Vagy tudja vagy nem. Ki gondolta, hogy fogja 3 csavar a dobot, én biztos nem, amíg nem vettem egy új mosógépet, bekötöttem, majd elinditás előtt valaki még időben szólt, hogy a csavarokat is vegyem ki.

Quuuziii 2019.01.12. 07:32:23

@herk: nem kell tudni sem a csavarról, ugyanis benne van a használati útmutatóban. ;)

Xezs7 2019.01.12. 10:05:26

@herk: A megoldja okosba arra vonatkozott, hogy

A, nem ért hozzá
ÉS
B, nem olvas kézikönyvet

Te is ez a fajta vagy, meg is érdemelted volna, hogy beszarjon a géped. A kézikönyv nem dísznek van.

herk 2019.01.12. 22:08:26

@Xezs7: csodálom a tudásodat, hogy azonnal felismered a fajtajellegzetességeket. Taníts, Mester :-)
Mi az, hogy nem ért hozzá? Ez nem házépités, vagy hegesztés, hogy érteni kell hozzá.
Te egy kalapácshoz is elolvasod a kézikönyvet?
Meg aztán nem a kézikönyvet kell olvasni, hanem a beüzemelési útmutatót.
A kézikönyvet akkor csapja föl az ember, ha hibakóddal megáll a termék.

asdf 2019.01.13. 20:22:03

Abbol a szempontbol nem eletszeru, hogy atvetelkor fel kell bontani a csomagolast, es ugy atnezni a keszuleket, hogy szamos gyarto mosogepnel, mosogatogepnel, tuzhelynel, hutonel ugy is indit garanciat, hogy mittomen, epp lakastfelujitok, de megvettem a keszulekeket, aztan huzodik a felujitas, majd vasarlast koveto negyedik honapban, amikor vegre keszen van minden, kihivom a markaszervizest bekotni a keszuleket, _o bontja fel a gyari csomagolast (= a keszulek biztosan nem hasznalt meg)_, majd bekoti azt, es dob egy pecsetet a jotallasi jegyre, es ezzel nem a vasarlas datumatol ketyeg a gari, hanem a beuzemelestol.

Xezs7 2019.01.13. 21:02:16

@herk: De nagyon okos vagy, de annyi eszed nem volt, hogy a kézikönyvet elolvasd. Innentől kezdve hiteltelen az okoskodásod.

herk 2019.01.13. 22:16:13

@Xezs7: "Innentől kezdve hiteltelen az okoskodásod."
:-)
Látom, te a szavak embere vagy.

KaTe 2019.01.14. 10:22:56

@Xezs7: Én meg olyat láttam, hogy edigital üzletében próbálta egy hölgy jótállási igényét érvényesíteni egy sérült monitorra. A következő párbeszéd hangzott el:
Hölgy: Dehát azért van rá jótállás, hogy ingyenesen megjavítsák!
Eladó: Nézze, hölgyem. Azzal mi nem tudunk mit kezdeni, hogy a férje egy konyhakéssel akarta felbontani a csomagolást és így sikerült végigsértenie a monitor kijelzőjét is. Ha megkér minket, vagy idehozza, nagyon szívesen segítettünk volna a kicsomagolásban, de ezt nem tudjuk ingyenesen javítani.
süti beállítások módosítása