Tékozló Homár

Kegyeleti bizonytalanság

2019.01.21. 13:09 | Homár Hilda | 39 komment

9ihala_lholategyo_zelmedjantoorop.jpg

Egy közeli hozzátartozó elvesztése nemcsak érzelmi traumát jelent, hanem sokszor óriási anyagi megterhelést is a családnak. A kiadási problémának az enyhítésére a cihában gyűjtött temetéspénztől a kegyeleti biztosításokig terjedő széles skálán többféle megoldás létezik. Utóbbinál szokás szerint nem árt elolvasni az apróbetűs részeket, általánosságban pedig ajánlom a Kiszámoló blog idevonatkozó passzusát. (Illusztráció: Jan Toorop:Halál, hol a te győzelmed? című képe) 

UPDATE Kiszámoló Miklós közben megírta a konkrét ügyben is a tanácsát: A pénzügyi felügyelethez kell fordulni, Ide írjon: ugyfelszolgalat@mnb.hu 

Sziasztok!

Egy koránt sem vidám sztoriba futottam bele.

 A történet 2013 májusban kezdődött. Édesapám egyedül élt, és közölte, hogy kötött egy biztosítást. Amennyiben bekövetkezik vele az elkerülhetetlen, a biztosító állni fogja a temetését, azaz 300000Ft-ot utal nekem. Nos kicsit szkeptikus voltam, de mondom legyen így, ha Neki ez megnyugvás részemről oké.

Mint később kiderült ezért a szolgáltatásért 8600 Ftot kellett fizetnie 3 havonta.

2018. decemberében bekövetkezett, sajnos a dolog. Még a kórházban is mondta, hogy a kötvény a fiókban elküldöd és jön a pénz. Mondom persze velem haza.  Hát nem jött.

Na és innen indul a sztori izgalmasabb része.

Temetés ügyintézés. Jelzem, a temetkezésnél, hogy nekem kell majd az anyakönyvi, mert a biztosító csak ez alapján fizet. Csak annyit kérdezett, a hölgy, hogy remélem nem ebből szeretnék eltemettetni.
Mondom nem. Csak az majd jön. Ekkor már kezdtem gyanakodni, de ez volt a legkisebb problémám.

Másnap biztosító hív. Kedves kislány elmondja, hogy mi kell az ügyintézéshez. Ezeket elküldtem. 1 hét csend. Majd jött egy válasz, hogy a házi orvostól kérjek igazolást, és 10 évre visszamenőleg az orvosi kartont. Mondom oké. Az orvos nyilván, mondta, hogy nem ad ki semmit, csak a biztosító emberének. Mondom oké, e-mail elküld, válasz nem érkezik. Mivel 15 napot kértek az ügyintézésre a 17.-en felhívtam őket. Majd visszahívnak. A 19.-en ismét felhívtam őket.

Ekkor közölték, hogy Édesapám tartós beteg volt így visszavásárolják a szerződést 66e ft ért. (Eddig a napig apán 170e Ft-ot fizetett be)

Jeleztem, hogy ez nekem nem okés, mivel a szerződés szerint jár az összeg. A szerződés szerint a kötés előtt 3 hónapig nem lehetett kórházban. Illetve amennyiben tartós betegsége van 5 évig a kockázati idő, ezen idő alatt nem jár a teljes összeg. Mind két feltételnek megfelelt, ezt jeleztem is, Erre annyi választ kaptam, hogy majd tájékoztatnak.

Ez nem történt meg. Csak szó nélkül utalták a visszavásárlási összeget 66e ftot. Felhívtam őket és jeleztem, hogy ez nem okés. Azt mondták tehetek panaszt 30 nap az elbírálása. Természetesen megtettem most várom a fejleményeket.

A legszomorúbb az egészben, hogy ez nem egy kis biztosító.

Üdv 

Gábor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juhaszvik 2019.01.21. 13:30:30

a biztosító az a kaszinó pepitában. jóval több az emberek befizetése, mint a biztosító kifizetése. a szerződés megkötésekor nem beszélnek a kivételekről és a buktatókról, persze nem állítják az ellenkezőjét sem, csak nehezen bizonyítható módon utalnak erre-arra. az idős bácsik/nénik meg hisznek nekik, mint ahogy a levélíró apukája is hitte (és gondolt rá még az utolsó napjaiban), hogy az ő temetése is ki lesz fizetve.
nem állítom, hogy minden biztosítási konstrukció lehúzás (a kgfb például össznépileg is hasznos, nem véletlenül kötelező), de én mindig azt mondom, hogy ha az embernek van megtakarítása, akkor minősítse át (magában) baleseti/biztosítási "fedezetnek", és ahelyett, hogy a biztosító kasszáját hizlalná, takarítson inkább meg még több pénzt.

Darth Revan 2019.01.21. 14:16:30

ilyenkor a biztosito nevet ki kell irni. legyen nekik ez jo "reklam"

Laredo 2019.01.21. 14:40:39

Na,pont ezért szeretném én magam hamvasztatni. Én nem szeretném,hogy a gyermekeim egy márványtömb felett emlékezzenek rám(ha fognak egyáltalán,remélem hogy igen),hanem a közös élmények,emlékek okán. Feldobom a pacskert,égessenek el,és szórjanak szét valami számomra kedves helyen, és end of story.

Xezs7 2019.01.21. 15:24:14

A temetés egy rohadt szemét dolog, rohadt drága. Kemény érzelmi manipuláció az egész, mert ha nem akarsz sokat fizetni, akkor azt éreztetik veled, hogy nem is igazán szeretted azt, akit épp temetsz. Pedig ezek csak külsőségek: egy fadoboz, ami a földben fog elrohadni, meg egy sírkő, amit évente 1-2-szer lát az ember. Hülyeség
az egész. Amúgy a hamvasztás is drága.

Mancilla Pectoralis 2019.01.21. 15:56:35

@Xezs7: Apósom két éve halt meg,anyósom azóta is magánál őrzi a hamvakat.Majd kitalálja mi legyen vele, de igaza van,hogy nem kért temetést meg papos bohóckodást.(ahogy apósomnak sem volt fontos).Minden más rablás.

Gödör Pöce 2019.01.21. 16:00:13

Kazal Lacitól:
www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/79623/kazal-laszlo/sej-diri-dongo-zeneszoveg.html

Haldoklik egy skót, a család összeül,
jaj, a temetés egy vagyonba kerül.
Felfigyel a skótunk, így szól: Gyerekek,
lovas kocsi nem kell, gyalog kimegyek.

Ez épeszűbb, mint biztosítást kötögetni....

Bocsánat, kedves posztoló, sem Önt, sem Apukáját nem akarom megsérteni. Ha mégis úgy érzi, vegye figyelembe, hogy lassan már nekem is ki kell kutyagolnom...

The Good Boy 2019.01.21. 16:10:27

@Laredo: én ugyanezt az opciót dobtam fel a feleségemnek, azzal a döntési lehetőséggel, hogy ha akarja, akkor szétszor valahol, ha nem akkor tehet a nappaliba, vagy a garázsba, vagy a borospincébe, esetleg a kert végébe egy emlékhelyre, vagy ahova gondolja.

ptspts 2019.01.21. 17:33:57

Én ezt fogom írni a végrendeletembe: ,,Kis költségű, kevés résztvevős temetést szervezzetek, hogy minél nagyobb örökség maradjon. A részleteket rátok bízom.''

ptspts 2019.01.21. 17:35:21

(Ajánlott a végrendeletnek ezt a részét előre megmutatni az örökösöknek, hogy ne csak akkor értesüljenek róla, amikor már lezajlott a drága temetés.)

Bryan élete 2019.01.21. 17:58:13

@Laredo: szóról szóra ez történt a legközelebbi hozzátartozómmal. Idős volt, szívbeteg, többször említette, hogy "annak idején" szórást szeretne. Megbeszéltük, ne egy közös helyen, temetőben, hanem a kedves kirándulóhelyünkön történjen meg , szűk családi körben.Így is történt, elszállítás, hamvasztás, ügyintézés stb. után a hamvakat hazavittük, mindez 110 ezer forintba került és végül mindenki lelki nyugalmával.

Bryan élete 2019.01.21. 18:03:28

@ptspts: koporsós temetés nincs kis költségvetésű, még az urnás sírhely is többszázba kerül. Végighallgattam a temetkezési vállalkozó előszobájában az előttem ügyintéző családot - koporsóst terveztek és még nem volt vége, amikor hétszáznál tartottak, pedig csak olyan kis közepes temetést akartak volna szervezn i.

Xezs7 2019.01.21. 18:23:51

@Mancilla Pectoralis: És mennyibe került mindennel együtt? Mert az oké, hogy elhamvasztanak kevesebb, mint 100 ezer Ft-ból, de ahhoz kell venni hamvasztókoporsót, meg nem tudom még miket.

Bryan élete 2019.01.21. 20:54:31

@Xezs7: magához a hamvasztáshoz nem kell venni semmit. Választani nem lehet, hogy hova szállítsák a halottunkat, a szállítók vagy a kórház - ha ott halt meg - adják meg a temetkezési céget, ahol a további ügyintézést kell intézni és ők tudják megmondani, hogy mikorra kell visszamenni a hamvakért. Haza is lehet vinni egy diszkrét - kb olyan, mint egy tortadoboz -papírdobozban lévő fekete, csavaros tetejű műanyag zsákban van kb.másfél kilo "hamv", ami lényegében csontdarálék, mákszemnyi nagyságú. Semmi horror nincs benne.
Ez eddig kb. 100 e, minden vállalkozó más árat, de hasonlót használ. Náluk lehet különböző árú és minőségű urnát is vásárolni, 20-120 ezerig, aki szeretné otthon tudni a polcon, de nem muszáj venni. Mi nem vettünk semmit, mert a hamvak felét itthon a kertben szórtuk szét, a többi részét elvittük a megbeszélt helyre, ott szórtuk el.
Most már tudok erről beszélni, eltelt annyi idő és úgy érzem, kell is mindazoknak tudniuk egy egyszerűbb megoldásról, akiknek iszonyú fejfájást okoz, hogyan adják meg a végtisztességet kedves rokonuknak, de nincs miből.

123bogi 2019.01.21. 21:56:20

A temetés intézésekor áll elő az a helyzet, hogy aki él és mozog mindenki le akar húzni egy bőrt az emberről. Meg kell acélozni az ember lelkét és nem engedni. Nem kell a kegyeleti képviselőnek, szállítónak külön pénzt adni, nem fognak nagyobb tisztelettel bánni a testtel.
Az irodában meg túl kell lépni a hölgyike szúrós tekintetén és nem törődni vele. Megpróbál az emberben a lelkiismeret furkát okozni ha valamit nem akarunk, vagy nem pont a legdrágábbat. Nem kell ettől rosszul érezni magunkat. Mert pont azt használják ki, hogy ember össze van törve és az esze sincs a helyén.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.01.22. 00:38:48

@Bryan élete: A temetkezési vállalkozót meg lehet választani. A kórház vagy a háziorvos legfeljebb azt dönti el, hogy ki szállítson, persze ha már rutinos az ember, akkor odanyomja az orvos elé a választott szállító telefonszámát. Ha nem, akkor elmegy ahhoz a temetkezési céghez, akivel szeretné a hamvasztást intézni, és ők átkérik a holttestet, persze ez is plusz pénz (ezért ajánlatos már tudni, hogy kivel szeretnéd intézni, még a halál előtt, és nem engedni az orvosnak, hogy önállóan hívja a szállítót). Azt viszont, hogy hol hamvasztják, a temetkezési vállalkozó dönti el, amelyik hamvasztóval van szerződve, oda viszik. Nem feltétlen a legközelebbibe.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.01.22. 03:49:32

Azt hittem, a szilágyijánosos vérszívókról lesz szó megint. Szomorú, hogy a többi is ugyanolyan alávaló banda. Egyetlen pozitívumuk, hogy kevésbé nyomulósak. :(

Em.MA 2019.01.22. 06:36:06

Nincs két hónapja, hogy nekem is temetést kellett intézni.
A temetkezésiek maximálisan korrektek voltak, semmi "szúrós szem", nyomásgyakorlás. Csendes udvarias ügyintézéssel találkoztam mindhárom alkalommal az ügyintézés során.
A kolléganőm rokona 1 hónapja halt meg, ugyanezeket mondta áradozva, hogy mennyire kedves ügyintézőkkel találkozott.

Bob81 2019.01.22. 07:31:21

Több probléma is felmerül az üggyel kapcsolatosan.
A szerződésben vállaltakat, úgy kezelik mintha le sem írták volna.
Határidőket nem ismernek. A 15 napos ügyintézés már 2 szer lejárt.
Tájékoztatás csak telefonon történt, az is akkor ha én kerestem őket.
Hangsúlyozom, nem a pénz érdekel, hanem maga az a tény. Az, hogy valaki aki soha nem akart terhet róni a gyerekére, és teljesen nyugodt afelől, hogy anyagilag nem terheli ilyen téren, mert ő gondoskodott, mindenről, és még majdnem, nekem kell elnézést kérnem.
Amúgy a Signál biztosító volt.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2019.01.22. 07:43:37

Nézd a jó oldalát! Édesapádnak megnyugvást adott, hogy a halála nem ró rátok még anyagi terhet is. Neki idősen, betegen jó érzés volt, hogy még "onnan" is segíteni tud benneteket. Ő megkapta, amit a pénzéért várt.

Amit a halálon nyerészkedőkről gondolok, más lapra tartozik. Lehet, hogy legális, amit csinálnak, és könnyedén be lehet bizonyítani, hogy tényleg csak 66 ezer Ft jár. Ettől még tisztességtelen és erkölcstelen utólag rámutatni extra feltételekre, amelyekre annyira nem figyelmeztették a jóhiszeműen fizető ügyfelüket, aki azóta elhunyt.

Bob81 2019.01.22. 07:50:08

@Reckl_Amál: Persze, jogos amit írsz, és tényleg nem arról van szó, hogy a pénz hiányzik. Inkább az átverés a bánás mód, az ami nem megy le a torkomon, és ameddig lehet elmegyek az ügyben. Időm van.

Flieger 2019.01.22. 08:06:26

Sajnos mind ilyen. Mi a legfiatalabb fiunkat vesztettük el 36 és fél évesen október 1-én. Két unokám maradt árván, akiknek gyűjtöttük volna a pénzt mire felnőnek. Az apjuk volt a biztosított, a haláleseti kedvezményezettek mi, a nagyszülők, a biztosítást intéző hölgy javaslata szerint. Sajnos a fiunk pontosan 2 éves futamidő után meghalt. A tortura ugyanaz, mint a posztolónál. Itt is visszavásárlásról beszél a biztosító és többszázezer forintot nyeltek be. Gyakorlatilag a 25 hónap alatt befizetett pénz felét lenyúlták, azaz megloptak minket, de ami még fájóbb, hogy az árván maradt unokáinkat. Ez a mi esetünkben posta biztosító. Szakadjon rájuk az ég.
Mindengyik egy rabló banda. Időközben megtudtam egy biztosítós forrásból, hogy a biztosítók az első 5 évre terhelik rá a teljes futamidőre számított költségeiket (és valószínüleg a hasznukat is). Tehát legalább 5 évig kell fizetni, hogy az ember ne bukjon a biztosításán.
Akik ezt a visszavásárlási metódus kitalálták és jóváhagyták, azok is lehúzhatnák magukat a wc-én, az alkalmazókkal együtt.
A biztosítás a világ legjobb biznisze. Sírnak, hogy veszteségesek, de közben üvegpalotákban vannak az irodáik. Amíg meg akarnak szerezni ügyfélnek, addig a kék eget is megígérik, de ha fizetni kell, akkor már a poklokat járod meg mire valami kis kártérítést kapsz.
Az emberek kárán, tragédiáiból élnek és gazdagodnak.

Secnir 2019.01.22. 08:09:58

az az érdekes ezekben a biztosítókban, hogyha elmaradok egy csekkel 5 percet, akkor már jön a felszólítás, telefonálgatás meg kamat.
ha neki kellene fizetnie, akkor a válaszidő 1 hét. bármire.

Nancsibacsi 2019.01.22. 09:07:23

@Secnir: Aegonnál most járt le egy fiatalkori botlásom (megtakarítási életbiztosítás - tudom, balf.sz voltam), na mondom jó, kitöltöm a papírokat a fagyipénzért. Megnézem az oldalukon mit kell leadni a kötvényen kívül, letöltöm, kitöltöm, bemegyek az ügyfélszolgálatra (Bp másik végére, mert 2 ünnep közötti munkanapon összesen 2 Aegon fiók volt nyitva egész Budapesten), ülök 2 órát, végre ügyintéző. Nézi szigorúan a papírokat, és beleköt:
- Nem a saját számlájára kéri az utalást.
- Tényleg nem - a feleségemére. De hát ott volt erre a rublika - ez meglepő?
- Lehet ilyet, de akkor a számla tulajdonos részéről kell egy beleegyező nyilatkozat, hogy utalhatnak oda.
- ???? Én szeretnék kitölteni és itt hagyni pár ilyen biankó nyilatkozatot a számlaszámommal. Hátha... - hölgy nem értetti a viccet - Jó, akkor storno: kérek ilyen papírt, és kitöltöm a saját bankszámlaszámra.
- ASrról is kell egy banki igazolás (banki kivonat fejléc elég), hogy az a számlaszám amit megad, az tényleg az öné.

Itt volt az a pont, amikor feladtam - ezek simán nem akarnak fizetni. Annyiban maradtunk, hogy én mégegyszer 2 órát nem ülök ott, hanem kitöltöm, bescannelem, és beküldöm az oldalukon keresztül. 20 napra rá jött az email, hogy sikerült a feltöltés. Lehet húsvétra majd utalnak nekem is 66eFt-ot a bő 1 millió helyett - addig keresik rá az indokot.

2019.01.22. 09:28:36

Gyanús, hogy anyámnak ugyanez van, ő is 3 kilós biztosításról beszélt, remélem pár évig még nem derül, hogy ez is átverés.

kétszerkettes 2019.01.22. 09:43:29

@Peti817172M: Kicsit javítanék: elvben (hangsúlyozom elvben) a hamvasztó-üzemet is megválaszthatod (elvben ki kéne írni minden tem. irodán az összes magyarországi krematórium árait). Másrészt a halott szállító céget is te választhatod, erről nem rendelkezhet önhatalmúlag az orvos, vagy a kórház, különben törvényt sért (az Eü.-t és Kegyeletit is). Az már más lapra tartozik, hogy a gyakorlat nem ezt mutatja...
Budapest mind halottszállítás, mind a kórházak tekintetében már évtizedek óta fel van osztva a vállalkozók között, ez van.

herk 2019.01.22. 09:44:29

Ezekben az a trükk, hogy nem a befizetéshez kérik az igazolást, hanem a kifizetéshez.
Tehát nem arról van szó, hogy _ELŐTTE_ megvizsgálják az embert, mint mondjuk banki hitelfelvételkor ingatlanvásárláshoz, hogy jövedelem, tartozás, házastárs, vagyonközösség, stb., és ha rendben van, akkor kötnek veled szerződést, hanem fizessél nyugodtan, minden hónapban, mindenféle előzetes vizsgálat nélkül, majd ha bekövetkezett a baj, akkor _UTÓLAG_ megvizsgálnak, hogy jogosult vagy-e a kifizetéshez (általában nem).
Ekkor jön a szerződésvisszavásárlása, amikor az ember megkapja a befizetett összegének az 1/3-át, még pedig azért, hogy nem az legyen az emberben, hogy egy fillért nem kapott, hanem azt, hogy azért lám, itt van előttem 66 ezer forint, ez is több, mint a semmi.
Ez a trükk az egészben. Azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy 2-5 évig fizet havi 5 ezer forintot, aztán a végén kifizet a biztosító 300 ezer forintot. Mi lenne benne az üzlet?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.22. 09:56:08

@herk:

Ez olyan, mint a kaszinóban. Befizetéskor alig vizsgálnak, de nagy nyereménykor alapos vizsgálat van, s esetleg kiderül: nem szabályosan nyertél.

Mint 4 és fél éven keresztük onlájn kaszinó-pókerterem alkalmazott láttam pár ilyen esetet.

várom a levelet 2019.01.22. 11:39:02

@Laredo: teljesen igazad van.én nem akarok a gyerekemre ilyen terhet rakni.

Bryan élete 2019.01.22. 12:54:34

@Em.MA: persze, hogy kedvesek és közvetlenek. Egyrészt azért,, mert munkájukból adódóan együttérzést és empátiát kell érezn iük, másrészt, hogy rádsózzák a sok "kis, 10-30 ezer forintos bizbaszt", ami nélkül is tökéletes lenne a temetés.

Secnir 2019.01.22. 13:16:33

@MAXVAL bircaman közíró:
"Mint 4 és fél éven keresztük onlájn kaszinó-pókerterem alkalmazott láttam pár ilyen esetet."

ne haragudj, mi voltál te?

2019.01.22. 13:47:37

Néztünk a Tóth Jánost a médiaklikken, és temetkezéssel kapcsolatos poénok voltak, a főszereplők sírokat néztek a neten. Poénból kikerestük épp ugyanazt a weboldalt, azóta egy hónapja folyamatosan temetkezési biztosításos reklámokat kapok. Tudom, hogy jó bornak is kell a cégér, de itt gyanúsan agyon lett hirdetve, hátha találnak balekokat.

Ennek egyébként elvben az lenne az értelme, hogy ha mondjuk 200 ezerre köt biztosítást, akkor 2-3 év alatt úgyis kifizet annyit, így ha előtte hal meg, "jól járt", ha utána, akkor a biztosító járt jól. Normális esetben a biztosító eleve úgy kalkulál, hogy a biztosított várható hátralévő élettartama magasabb, és ugye sok a biztosított, ezért ebből nyereséget tud hozni. Csak az a gyanúm, hogy azt is bekalkulálja, hogy mégha a biztosított meg is felel minden apróbetűs feltételnek, akkor is szarrágóskodik kifizetéskor, bízva abban, hogy a hozzátartozók feladják a harcot.

GatyaPityu 2019.01.22. 14:57:27

PLS, valami okos, jogász végzettségű olvasó segítsen már nekem!
Mi az, hogy "visszavásárolják" a szerződést?! A biztosító részéről ez csak így megy, nem tetszik valami és vissza a babaruhát? Én, mint ügyfél, ezt miért nem játszhatom el? Pl. amikor visszajöttem a nyaralásból, és utólag úgy döntök, hogy mégsem kell(ett volna) az utasbiztosítást, ezért visszakérem a pénzt?! Jó, tudom, ez demagóg, de mégis hogy van pofája a biztosítónak, hogy ha az elhunyt személy kapcsán teljesültek a feltételek, mégsem hajlandóak fizetni? Nevetséges...

Em.MA 2019.01.22. 16:03:22

@Bryan élete: Semmit nem ajánlottak, csak választási lehetőséget.
Elmondtam mi a terv, mit szeretnék. Tüzetesen átnéztem a végszámlát, nem találtam benne semmi olyan tételt, ami indokolatlan lett volna.
Ennek ellenére nem vonom kétségbe a rossz tapasztalatokat, mert volt olyan ismerősöm, aki vállalkozó közbeiktatásával 100 ezerrel többet fizetett egy hasonló tartalmú temettetésért.
Én közvetlenül a helyi temetőben intéztem a dolgaimat, nem szoktam közvetítőket igénybe venni. Azt szoktam mondani, nem vagyok olyan gazdag, sem pedig olyan lusta, hogy azért fizessek, amit magam is meg tudok csinálni.

A biztosítóktól pedig én is óvakodom, mint ördög a tömjénfüsttől. Való igaz, akkor legyen valami kis vésztartaléka az embernek, akár havi 2 ezer de nem náluk, akkor legalább nincs huza-vona, ha kell a pénz.

Lengyelpiac Hu 2019.01.23. 17:19:48

... az a része ugye megvan, mikor ott ülsz a vállalkozóval szemben,aki minden irat birtokában van ugye,mégis statisztikai célból (az OEP részére) adatokat gyüjt pl. az elhúnyt legmagasabb végzettségéről ?
Majd kisvártatva kalkulál egy összeget és hozzáteszi diszkréten, hogy "-PLUSSZ ÁFA TERMÉSZETESEN!"

"-Plussz ÁFA!" 41 év munka után,de pár hónappal még a nyugdíj előtt....

Majd miután dolgavégeztével az emberfia távozna imígyen köszön el tőle a vállalkozók krőzusa:

"-Viszont látásra!"

Ekkor egy szimpla,halk "....DAT!" hagyja el a számat,majd minden nyomorúságommal kilépek egy empatikusabb világba...

BX1976 2019.01.31. 16:13:24

Nekem az Aegon biztosítóval van nagyon hasonló, folyamatban lévő ügyem. A mai napig nem értem, hogy ha az üzletkötő félretájékoztat, illetve valótlan adatokat ír be az ajánlat online továbbításakor, akkor azért miért én szívjak. Arról nem is beszélve, hogy a mai napig az elhunyt édesapám nevére küldenek leveleket, egy olyan biztosításról amit már felmondta. De kíváncsian várom, hogy az MNB mit fog erre reagálni.
süti beállítások módosítása