Az online bevásárlás az egyik legnagyobb vívmány a konzumálás történetében. Nincs tülekedés, nincs hétvégi feszkó, nincs impulzusvásárlás és ráadásul a cipekedést is meg lehet úszni, ami ugye egy család havi bevásárlásánál már jelentős anyagmozgatással járó feladat. Ha utóbbi nem része egyes cégeknél a szolgáltatásnak, az is oké, de talán ezt jó lenne jó előre tudatosítani a vásárlókban, nem kiszórni a rendelést a felkészületlen család háza elé, különben legközelebb a Tescot vagy a GRobyt hívja, akik ajtóig viszik a lisztet.
Tisztelt Auchan!
A karácsonyi nagybevásárlást idén online vásárlással és házhozszállítással próbáltuk megoldani, gondoltuk ezzel időt, energiát és idegeskedést spórolunk - sajnos egyik sem sikerült. Bár a rendelés megérkezett, de a kollégájuk már a kaputelefonban jelezte, hogy nem hozza fel az árut.
Háttérinfó: 3 emeletes társasház, 6 lakás, mi a harmadikon lakunk, nincs lift.
A földszintre lesétálva hamar kiderült, hogy nem tréfa, a futár nem fogja felhozni a bejárati ajtóig a rendelésünket. 60.000 Ft értékű bevásárlásunkat lazán beparkoltatta a lépcsőházba és ezzel elintézettnek tekintette a dolgot. Arra hivatkozott, hogy ő és pár kollégája utánanézett a jogszabályoknak, és nem kötelesek felhozni semmit a lakás bejárati ajtajáig. A kis önjelölt jogász büszkén kijelentette, hogy ott se viszik fel, ahol van lift, sőt céges és közintézményi rendeléseknél a portáig és a sorompóig viszik csak.
Kérdeztem, mégis mi lenne, ha csak a feleségem lett volna otthon egyedül a 8 hónapos gyerekünkkel, neki kellett volna felcipelni mindent? “Sajnálatos.” - hangzott a válasz. Szerintem meg az a sajnálatos, hogy karácsonyra ilyen mocskos kis szabotázzsal készültek nekünk, de hé végülis nem a mi pénzünkből van a fizetésetek. Ja, de.
Szívem szerint visszaküldtem volna az egész pakkot, de a józan ész alapján inkább elvégeztem Önök helyett a munkát, mintsem másnap sorbanállással és vásárlással töltsem a napot. Ezúton kérem átutalni a “kedves” kolléga bérét az elvégzett munkáért, köszi.
Mondhatják, hogy micsoda bagatell dolog ez, ilyesmin kiakadni, de személy szerint torkig vagyok azzal, hogy egy igénybe vett szolgáltatásért nem kapom meg az ellenértéket. Könyörgöm, ne az én problémám legyen már, hogy ő egyedül van, nehezek a ládák, cipekedni kell. Korlátozzák a maximálisan rendelhető összsúlyt, fizessék meg jobban a futárokat, vegyenek fel még embert (sok sikert hozzá), nem érdekel, én a vásárló vagyok. Ajánlom, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket, mert a futár szavaiból nagyon úgy tűnt, hogy egy alulról szervezkedő, önhatalmú sztrájkba kezdtek, aminek mi - vásárlók - isszuk meg a levét.
Ha további információra van szükségük, keressék meg a telefonos bejelentésemet, 18:15 körül beszéltem az ügyfélszolgálattal, és hogy valami jót is említsek, legalább a hölgy jófej volt.
Ja és leszarom a kupont, nem kell, ne küldjék, nem lesz felhasználva, rendelünk majd onnan, ahol a bejárati ajtóig hozzák.
Üdv.:
V. GáborUPDATE
Adatot kértek be, hogy a megfelelő áruház felé menjen a panasz.
Kedves olvasó!
Az általad elmondottak szerint teljesített szolgáltatás valóban elégedetlenségre adhat okot.
Az Auchan weboldalán található szállítási információknál az ügyre vonatkozó információ
„Megrendelésed kérheted házhozszállítással, vagyis a rendelés során megadott szállítási címre érkezik futár kollégánk, a rendelés során választott napon és idősávban.”
alapján nem áll módunkban következtetni arra, hogy az Auchan és a vele vélhetően szerződéses jogviszonyban álló, szállítási tevékenységet végző cég hogyan értelmezi a „házhozszállítást”, illetve a „megadott szállítási címet”, azokat a szerződésben hogyan szabályozták.
Amennyiben a „megadott szállítási cím” értelmezése vonatkozásában nincs külön szabályozás az Auchan szállítási információi között, illetve a szállítás vonatkozásában a cégek között megkötött szerződésben, akkor vélhetően az emelet, ajtó is a „megadott szállítási címnek” minősülhet.
Álláspontunk szerint a szállítást végző cég, illetve annak munkatársai kapcsán az általad említett probléma esetén az Auchant érdemes megkeresni írásbeli panasz formájában, mivel valószínűleg a szállító cég szerződéses kötelezettségeit az Auchan határozta meg és azokat el is fogadta a szállító cég.
Vélelmezhető továbbá, hogy a szállító cég munkatársa vonatkozásában a munkaszerződése/munkaköri leírása tartalmaz arra vonatkozó rendelkezést, hogy a vásárolt termékek „házhoz történő szállítása” miképpen értendő és ennek a körében mi a feladata a munkavállalónak. Ennek abban az esetben lehet jelentősége, ha a szállítást végző cég a szerződésben vállalta az ajtóig történő szállítást, azt a munkavállaló munkaköri leírása is tartalmazza, és ennek ellenére a futár nem teljesítette a kötelezettségét, ugyanis ebben az esetben a szállító cég köteles a munkavállalója miatt vállalni a felelősséget, majd az esetlegesen szerződésszegéssel okozott károk miatt jogosult lesz azzal elszámolni.
Felhasznált jogszabály: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
UPDATE
A posztot elküldtük az Auchannak, ezt válaszolták:
Nagyon sajnáljuk az okozott kellemetlenséget, hiszen online áruházunk esetében is arra törekszünk, hogy vásárlóinknak minél kényelmesebbé és egyszerűbbé tegyük a vásárlást.
Az Ön által leírt eset egy sajnálatos kivétel, amelyet kivizsgálunk, és megtesszük a szükséges lépéseket, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő.
Auchan Komminkáció
Az utolsó 100 komment: