Tékozló Homár

A lépcsőházig vitte csak a kiszállított árut az Auchan öntudatos futára

2019.01.23. 11:33 | Homár Hilda | 349 komment

screenshot_2019-01-23_11_18_38.png

Az online bevásárlás az egyik legnagyobb vívmány a konzumálás történetében. Nincs tülekedés, nincs hétvégi feszkó, nincs impulzusvásárlás és ráadásul a cipekedést is meg lehet úszni, ami ugye egy család havi bevásárlásánál már jelentős anyagmozgatással járó feladat. Ha utóbbi nem része egyes cégeknél a szolgáltatásnak, az is oké, de talán ezt jó lenne jó előre tudatosítani a vásárlókban, nem kiszórni a rendelést a felkészületlen család háza elé, különben legközelebb a Tescot vagy a GRobyt hívja, akik ajtóig viszik a lisztet.

Tisztelt Auchan!

A karácsonyi nagybevásárlást idén online vásárlással és házhozszállítással próbáltuk megoldani, gondoltuk ezzel időt, energiát és idegeskedést spórolunk - sajnos egyik sem sikerült. Bár a rendelés megérkezett, de a kollégájuk már a kaputelefonban jelezte, hogy nem hozza fel az árut.

Háttérinfó: 3 emeletes társasház, 6 lakás, mi a harmadikon lakunk, nincs lift.

A földszintre lesétálva hamar kiderült, hogy nem tréfa, a futár nem fogja felhozni a bejárati ajtóig a rendelésünket. 60.000 Ft értékű bevásárlásunkat lazán beparkoltatta a lépcsőházba és ezzel elintézettnek tekintette a dolgot.  Arra hivatkozott, hogy ő és pár kollégája utánanézett a jogszabályoknak, és nem kötelesek felhozni semmit a lakás bejárati ajtajáig. A kis önjelölt jogász büszkén kijelentette, hogy ott se viszik fel, ahol van lift, sőt céges és közintézményi rendeléseknél a portáig és a sorompóig viszik csak. 

Kérdeztem, mégis mi lenne, ha csak a feleségem lett volna otthon egyedül a 8 hónapos gyerekünkkel, neki kellett volna felcipelni mindent? “Sajnálatos.” - hangzott a válasz. Szerintem meg az a sajnálatos, hogy karácsonyra ilyen mocskos kis szabotázzsal készültek nekünk, de hé végülis nem a mi pénzünkből van a fizetésetek. Ja, de. 

Szívem szerint visszaküldtem volna az egész pakkot, de a józan ész alapján inkább elvégeztem Önök helyett a munkát, mintsem másnap sorbanállással és vásárlással töltsem a napot. Ezúton kérem átutalni a “kedves” kolléga bérét az elvégzett munkáért, köszi. 

Mondhatják, hogy micsoda bagatell dolog ez, ilyesmin kiakadni, de személy szerint torkig vagyok azzal, hogy egy igénybe vett szolgáltatásért nem kapom meg az ellenértéket. Könyörgöm, ne az én problémám legyen már, hogy ő egyedül van, nehezek a ládák, cipekedni kell. Korlátozzák a maximálisan rendelhető összsúlyt, fizessék meg jobban a futárokat, vegyenek fel még embert (sok sikert hozzá), nem érdekel, én a vásárló vagyok. Ajánlom, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket, mert a futár szavaiból nagyon úgy tűnt, hogy egy alulról szervezkedő, önhatalmú sztrájkba kezdtek, aminek mi - vásárlók - isszuk meg a levét. 

Ha további információra van szükségük, keressék meg a telefonos bejelentésemet, 18:15 körül beszéltem az ügyfélszolgálattal, és hogy valami jót is említsek, legalább a hölgy jófej volt.

Ja és leszarom a kupont, nem kell, ne küldjék, nem lesz felhasználva, rendelünk majd onnan, ahol a bejárati ajtóig hozzák.

Üdv.:
V. Gábor

UPDATE

Adatot kértek be, hogy a megfelelő áruház felé menjen a panasz.

 

Kedves olvasó!

Az általad elmondottak szerint teljesített szolgáltatás valóban elégedetlenségre adhat okot.

Az Auchan weboldalán található szállítási információknál az ügyre vonatkozó információ

„Megrendelésed kérheted házhozszállítással, vagyis a rendelés során megadott szállítási címre érkezik futár kollégánk, a rendelés során választott napon és idősávban.”

alapján nem áll módunkban következtetni arra, hogy az Auchan és a vele vélhetően szerződéses jogviszonyban álló, szállítási tevékenységet végző cég hogyan értelmezi a „házhozszállítást”, illetve a „megadott szállítási címet”, azokat a szerződésben hogyan szabályozták.

Amennyiben a „megadott szállítási cím” értelmezése vonatkozásában nincs külön szabályozás az Auchan szállítási információi között, illetve a szállítás vonatkozásában a cégek között megkötött szerződésben, akkor vélhetően az emelet, ajtó is a „megadott szállítási címnek” minősülhet.

Álláspontunk szerint a szállítást végző cég, illetve annak munkatársai kapcsán az általad említett probléma esetén az Auchant érdemes megkeresni írásbeli panasz formájában, mivel valószínűleg a szállító cég szerződéses kötelezettségeit az Auchan határozta meg és azokat el is fogadta a szállító cég.

Vélelmezhető továbbá, hogy a szállító cég munkatársa vonatkozásában a munkaszerződése/munkaköri leírása tartalmaz arra vonatkozó rendelkezést, hogy a vásárolt termékek „házhoz történő szállítása” miképpen értendő és ennek a körében mi a feladata a munkavállalónak. Ennek abban az esetben lehet jelentősége, ha a szállítást végző cég a szerződésben vállalta az ajtóig történő szállítást, azt a munkavállaló munkaköri leírása is tartalmazza, és ennek ellenére a futár nem teljesítette a kötelezettségét, ugyanis ebben az esetben a szállító cég köteles a munkavállalója miatt vállalni a felelősséget, majd az esetlegesen szerződésszegéssel okozott károk miatt jogosult lesz azzal elszámolni.

Felhasznált jogszabály: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 

UPDATE

A posztot elküldtük az Auchannak, ezt válaszolták:

Nagyon sajnáljuk az okozott kellemetlenséget, hiszen online áruházunk esetében is arra törekszünk, hogy vásárlóinknak minél kényelmesebbé és egyszerűbbé tegyük a vásárlást.

Az Ön által leírt eset egy sajnálatos kivétel, amelyet kivizsgálunk, és megtesszük a szükséges lépéseket, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő.

Auchan Komminkáció

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quuuziii 2019.01.24. 17:20:21

@élhetetlen: ha ők kérnek emeletpénzt, amit odaadnak a futárnak, akkor a tesco is kénytelen lesz adni, mert senki sem fog menni hozzá dolgozni.

élhetetlen 2019.01.24. 17:26:27

@Zozo___: Értelek, csak nem értek egyet. Nekem egy kicsit gázos, hogy adok 300 forintot, ami már egy kávéra sem elég, viszont nincs kedvem az 1000 forintos szolgltatásért még 1000 forintot adni jattként. És a kiszállítónak kisebb munka a konyhapultra kipakolni, mint a földre, (kevesebbet kell hajolni). Ennél az is jobb, mikor karácsony előtt megkérdezem, hogy hány gyerekük van, és annyi kifestett mézeskalács angyakát választhatnak.

Quuuziii 2019.01.24. 17:31:15

@élhetetlen: 10 emeletes házban van lift. Nem arról van szó hogy me vigye fel a szállító a cuccot, hanem hogy a megrendelő fizesse ki az emeletre szállítást, amennyiben nincs lift. És mindenki boldog.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 17:32:15

@zeddez:
"a szolgálatási pont a lakásajtó, ötödszörre is ballisztikus ívben leszarom a kiszállító saját szerződését a trógerével"
Nem, te a saját magad által a rendeléskor elfogadott ÁSZF-et szarod le, és beleképzelt plusz szolgáltatást is, amit senki sem vállalt a szerződésben. Mondtam már, ezzel az erővel akár azt is elvárhatnád, hogy a futárok meg is főzzék a kajádat.

"majd ledumálják az Auchan-l a felmerülő többlet költségeket, de ez a része engem nem kell érdekeljen"
Az a része, hogy te mit képzelsz bele az ÁSZF-be, azt meg a futárt nem kell, hogy érdekelje. Őt az érdekli, mi van a munkaszerződésében. Házhozszállítás? Akkor házhoz szállít. Majd ti ledumáljátok az Auchannal egymás közt, aztán ha nem tetszik a végeredmény, a továbbiakban rendelsz az IKEÁ-tól. :)

"én egy olyan szerződést kötöttem, amiben a lakcímemre szállítanak, az meg a z. emelet y számú ajtaja"
Nem kötöttél ilyen szerződést. Olyan szerződést kötöttél, amiben a szállítási címre (nem címhelyre!) történő házhozszállítás szerepel (kivétel nagyméretű tartós fogyasztási eszközök esete, amelyek esetében meghatározhatod mely helységbe történjen az elhelyezés)

"a szolgáltatás ott ér véget "
A házhozszállítás szolgáltatás a házhoz szállítással ér véget. :)

élhetetlen 2019.01.24. 17:32:39

@Quuuziii: Persze. Majd a Tesco pofán nyomja a sok éves vásárlói körét, hogy felvegye a versenyt az Auchannal. Nem. Másképp oldják meg.

MakiVerem1 2019.01.24. 17:42:18

@Ma is mentek gecizni?: Ha Te üzemanyagállomásra jársz benzinkút helyett, akkor kérlek innentől év végéig minden egyes alkalommal amikor kiejted azt a szót hogy benzinkút, rakj egy százast egy perselybe, és év végén a tízezres nagyságú összeget, ami összejött az juttasd el egy általad választott civil szervezetnek.
Kb. ennyire vagyok biztos hogy nem használod az üzemanyagállomást a beszédedben.

MakiVerem1 2019.01.24. 17:49:53

@Ma is mentek gecizni?:
""A cím, az emelet, ajtó."
Nem, a cím az az irányítószám, közterület neve, házszám.
Az emelet, ajtó az közelebbi címadatnak minősül.
A cím és a közelebbi címadat együttesen pedig címhely."

Aki társásházban lakik, annak szerinted mi van a lakCÍMkártyáján? Ami ugye azonosításra is szolgál, szóval hivatalos okiratnak számít.

MakiVerem1 2019.01.24. 17:57:15

@Ma is mentek gecizni?:
""a többi kiszállítós áruház"
Ne keverjük a kiszállítás szót a házhozszállítás szóval. :)"

imgur.com/a/LHR0jQF

Bocsi, ma nagyon formában vagyok.

élhetetlen 2019.01.24. 18:01:19

@Quuuziii: „10 emeletes házban van lift”. Na, ne fárasszuk egymást. És, ha napokig áll, mert bedöglött, akkor csak a megrendelő szívjon, bár ő sem tehet róla? Akkor kiöntheti az árut a szállító a földszinten? És az áruház reklamáció esetén majd utánjár, hogy tényleg rossz volt-e a lift? És, ha igen, akkor fizessen a megrendelő? Ezt te sem gondolod komolyan. Vagy az áruház tartsa nyilván, hogy adott kiszállító hány lift nélküli emeletre szállított, és aszerint fizesse? Akkor már azt is nyilván kéne tartani, hogy hogy melyik áru bekészítő hány tételt szedett össze, és aszerint bérezni. A pénztáros hány tételt ütöttbe? Stb. Vicc az ötlet.

MakiVerem1 2019.01.24. 18:04:21

@Ma is mentek gecizni?: arra meg kivancsi lennek, hogy mifele torveny tiltja, hogy valaki muszakonkent akar 1 tonnat megmozgasson.

vs.

Lépcsőn legfeljebb 3 m magasságig 50 kg-os teher szállítható. Ennél magasabb szintre a 18 éven felüli férfi sem vihet saját kézi szerszámán kívül más terhet

40kg-t cipelhet, 20 kör alatt garantálom hogy meglesz az 1t. Szerintem 8 óra alatt teljesíthető még egy 10 emeletesnél is.

Quuuziii 2019.01.24. 18:12:01

@MakiVerem1: nyilván nem mondja hogy üzemanyagtöltő állomás, én sem, és úgy senki. Azt mondjuk, hogy tankolni, neked viszont nincs humorérzéked. :)

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 18:17:53

@élhetetlen:
"Szó se róla, kitartó vagy a hülyeség védelmében."
Szóval szerinted hülyeség az, hogy a házhoz szállítás az egyenlő a házhoz szállítással? És nem egyenlő a lakáshoz szállítással, a lakcímre szállítással, az otthonodba szállítással, a rendeltetési helyre szállítással, stb. :)
Az ÁSZF hülyén van megfogalmazva, de erről a futár tehet legkevésbé. Ha az ő munkaköri leírásában nem szerepel a segged alá cipelés, akkor nehezen lesz ennek elmaradása miatt számonkérhető. Te meg a rendeléskor elfogadtad egy pontosan nem részletezett szolgáltatás igénybevételét, aminek az elnevezése egyértelműen a futárnak ad igazat.

De vissza is mondhatod a szolgáltatást, ha az nem tetszik, jogodban áll, és aztán ott az IKEA az ő fantasztikus kiszállítási áraival. :)

zeddez 2019.01.24. 18:23:17

jaj, mert ezek a liftek olyan gyakran elromalanak ám, hogy ajajajj
ha GYIK-ben rákérdezve megerősítik a kiszállítást az emelet-ajtómig, akkor itt csak a futár értelmezi rosszul a munkaköri leírását, mert nyilván az csak neki áll érdekében, a megrendelő meg az eladó szerint meg emelet-ajtó értendő érdekes módon.

MakiVerem1 2019.01.24. 18:24:59

@Quuuziii: Na de hova mész tankolni? :D
Igen, mondták már többször is hogy nincs humorérzékem :(

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 18:25:34

@MakiVerem1:
"40kg-t cipelhet, 20 kör alatt garantálom hogy meglesz az 1t."
Jah, meglesz.
Ott a 3 méter magasságban mind. :)

MakiVerem1 2019.01.24. 18:29:39

@Ma is mentek gecizni?: Az elárulod hogy hány hónapja vagy a szakmában? :)

Quuuziii 2019.01.24. 18:31:24

@MakiVerem1: a shell kúthoz. (Kagylót ;)

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 18:32:05

@MakiVerem1: "Na de hova mész tankolni? :D "
Ha elolvasod a kút ÁSZF-jét, akkor elég nagy tételt tennék fel rá, hogy ott nem benzinkút szerepel, hanem inkább üzemanyagtöltő állomás vagy valami hasonló. Márpedig itt már elég rég óta arról beszélünk, hogy az Auchannal milyen szerződést kötöttünk, abban mi szerepel, ki hogy szegte meg a szerződést.

Quuuziii 2019.01.24. 18:32:25

@MakiVerem1: egyébként én mondhatnám, mivel benzines autóm van. :)

MakiVerem1 2019.01.24. 18:33:36

@Quuuziii: egyébként én mondhatnám, mivel benzines autóm van. :)
touché :D

MakiVerem1 2019.01.24. 18:43:34

@Ma is mentek gecizni?:
"Ha elolvasod a kút ÁSZF-jét, akkor elég nagy tételt tennék fel rá, hogy ott nem benzinkút szerepel, hanem inkább üzemanyagtöltő állomás vagy valami hasonló. Márpedig itt már elég rég óta arról beszélünk, hogy az Auchannal milyen szerződést kötöttünk, abban mi szerepel, ki hogy szegte meg a szerződést."
Biztos vagyok benne hogy üzemanyagtöltő állomásként szerepel, mégis benzinkútnak hívjuk.
Ha a nyelvészkedést folytatjuk, mint cím, címadat, címhely.
De ebben az esetben a lakcímkártyádon szereplő címen laksz, az azonosít téged, nem a "cím"
Egyébként ha első bejárat elé rakodsz ki, (ami ugye hivatalosan közös helységeknek számít) nem lennék az ügyvéded ha valaki lopás miatt beperelne.

Fent említett képen meg nézd meg, Auchen kiszállításként hirdet, amire felhívtad a figyelmet hogy ne keverjük a kiszállítást a házhoz szállítással. Azt hova kell vinni?

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 19:01:49

@MakiVerem1: Szállítmányozással 20 éve foglalkozom gyakorlatilag, legalábbis a munkám egy része kapcsolódik még most is ahhoz. Én is ilyen egyszerű futárkodással kezdtem, úgyhogy tökéletesen együttérzek velük. Hozzátéve azt, hogy akkoriban még meg volt becsülve a futár "szívessége". Mára teljesen természetes, hogy ha kifizeted az 1 Ft-ot a szolgáltatásért, azzal le is tudtad a szolgáltatás ellenértékét. Ez így egyrészt teljesen rendben is van, de akkor legyen az is rendben, hogy ha házhozszállítást kérsz, akkor az csak házhoz szállítás lesz.
Szerencsére én ha még szállítok is ki, azt bőven IKEÁ-s árszínvonalon tehetem, csak mindezt töredék súllyal (szeretek csavarogni :) ), úgyhogy mindenképpen ezt az árszintet támogatom a mostani futároknak is, és akkor azt az egy-kétszáz forint jattodat nyugodtan felejtsd el, nincs rá szükségem, mert tényleg kifizetted a szolgáltatást.

2019.01.24. 19:02:02

@Ma is mentek gecizni?: Nanee nem menjünk már el a dilettantizmus irányába! Attól hogy a szolgáltatás megnevezése "házhozszállítás", még nem jelenti azt, hogy szó szerint értelmezve kell elvinni a megvásárolt terméket a házhoz, (ház mellé), ott lerúgni a platóról, azt gyia tovább. Szép is lenne, ha mindenki ilyen gyermeteg összefüggésben értelmezné-végezné a saját hivatását. Ezen analógia mentén, akkor az önérzetes utcaseprő sem fogja többé lesöpörni a járdát, hiszen ő utca, és nem járdaseprő. És a szemetet sem szedi össze a közterületen. Neki nem feladata szemét szedés, kizárólag az útburkolat söprése. Az elektroműszerész sem fogja megjavítani a tévédet, mert a TV kicsit sem tartozik a műszerek halmazába... Az újságos márcsak újságot köteles árulni, magazinokat, rejtvényfüzeteket, folyóiratokat nem. Zöldségesnél hiába is kérnél almát. A villanyszerelő is csak villanyokat javítja, a zárlatos biztosítékszekrényedhez hívjál zárlatosbiztosítékszekrény-szerelőt. És amikor biztosra akarnál menni, és a kiszállítást kérnéd a házhozszállítás helyett, akkor meglepődve tapasztalnád, hogy a terméket kiszállítják az üzlet eladóteréből az utcára, ahonnan vihetnéd tovább a hónod alatt villamossal? Hiszen a KI szállítás alatt akár ezt is érthetjük. Ezt a faszságot bazdmeg! A házhozszállítás v. kiszállítás definíciója: elvinni a megrendelt megvásárolt terméket az eladó telephelyéről a vásárló által megadott címre. Nem mellé, meg valameddig. Házhozszállítás alatt mindenki ezt érti, ezért fizet. Semmi értelme nincs az olyan házhozszállításnak, ahol a futár dönti el hol, és hogyan adja át az árut. Ha ez így működne, és ezeket a feltételeket direkt közölnék vásárlás előtt a vásárlóval, neked nem lenne munkád, az eladó meg nem adna el semmit. Ugyanis amiről te fantáziálsz, azt jobb helyeken félmunkának nevezik.

élhetetlen 2019.01.24. 19:14:39

@Ma is mentek gecizni?: „Szóval szerinted hülyeség az, hogy a házhoz szállítás az egyenlő a házhoz szállítással?”. Igen Elég szájbarágós példákat írtam, hogy megértsd, hogy szerintedi HÁZ-hoz szállítás miért értelmezhetetlen. Nem ment át, sajnálom. Még egy próbálkozás, aztán hazamegyek, mint az első randis kiskandúr. Megvan a HÁZ. Becsendetsz akárhová, hátha valaki beenged, mert az emelet, ajtó téged nem érdekel. Bejutsz, kiöntöd az árut a lépcsőházba, és türelmesen vársz, míg a HÁZ valamilyen módon nem nyújt ki neked a falból egy bankkártyát, és nem ellenőrzi a kiszállított árut, és be nem üti a PIN kódot, mert te nem egy lakáshoz szállítottál, ahol a megrendelő él, hanem egy HÁZ-hoz. Szakadj már le erről a HÁZ-hoz szállítás mit jelent témáról. Ismétlem, a házhoz szállítás csak annyit jelent, hogy nem te mész el a boltba, hanem a bolt jön el hozzád a kiválasztott árukkal. És még tetézed is a hülyeséget. Persze, szerinted az IKEA-ból kéne tejet, tojást, kolbászt rendelni, hogy elrettenjek a kiszállítási áraiktól, és megelégedjek a földszinten kiöntött élelmiszerrel?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.24. 19:33:02

@Ma is mentek gecizni?: milyen arszintet? szerinted 1 forintot kap 40ezres kiszallitasonkent? maganban mindenki annyiert es addig fuvaroz ahogyan el tudja adni magat. az auchan sajat fuvarosa meg addig, ameddig mondjak neki. az auchan pedig lakasajtoig szallit, nem is ertem miert vitazol a ceg helyett olyan kerdesben, amire mar veled ellenkezo valaszt adott.

MakiVerem1 2019.01.24. 19:40:32

@Ma is mentek gecizni?:
"Szállítmányozással 20 éve foglalkozom gyakorlatilag"
Én nagyon sok mindent elhiszek az interneten, de hogy ilyen mentalitással tuti nem foglalkozol 20 éve szállítmányozással, az hótziher :D

"Mára teljesen természetes, hogy ha kifizeted az 1 Ft-ot a szolgáltatásért, azzal le is tudtad a szolgáltatás ellenértékét."
Az esetek döntő többségében az eladó fizeti (ingyenes a kiszállítás sok helyen ugye) Azt azért ugye nem gondoljuk hogy ez nincs beleépítve az árba / eladó nem fizet a szállításért? DPD 1100 alatt meg se mozdul.

"Szerencsére én ha még szállítok is ki, azt bőven IKEÁ-s árszínvonalon tehetem, csak mindezt töredék súllyal (szeretek csavarogni :) )"
Azért kíváncsi lennék hogy MIT és HÁNYSZOR szállítasz Te ki 14000-ért...... Ha pénzszállító vagy akkor megértem hogy több millió forintot kiszállítasz 14000-ért pl.

Egy röpke kérdés, ha 20 éve foglalkozol szállítmányozással tuti könnyű lesz: ha a ma megérkező turmixgépemért amiért 16000 forintot fizetettem 14000-t kellene még pluszban fizetni mint HÁZHOZszállítás, az üzletileg fenntartható szerinted?

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 20:04:25

@élhetetlen:
"Becsendetsz akárhová, hátha valaki beenged, mert az emelet, ajtó téged nem érdekel."
De érdekel, hogy tudjam, kihez kell felcsengetni, hogy jöjjön le a rendelt cuccáért. De ezt már írtam korábban is azt hiszem. Ez nem jelenti azt, hogy én oda fel is fogom rakodni. Hogy kapcsolódik a kettő?? Ez olyan hülyeség, mint hogy azért kérem el a telefonszámodat, mert fel akarom tölteni az egyenlegedet. Nem, azért kérem el, hogy fel tudjalak hívni. Agyrém.

"míg a HÁZ valamilyen módon nem nyújt ki neked a falból egy bankkártyát, és nem ellenőrzi a kiszállított árut, és be nem üti a PIN kódot, mert te nem egy lakáshoz szállítottál, ahol a megrendelő él, hanem egy HÁZ-hoz."
Ez baromság. Nem a HÁZ-nak kell átadni az árut, hanem a megrendelőnek. Személyesen neki, vagy meghatalmazottjának. Benne van a szerződésben. A HÁZ e kettő közül egyik sem az. :)

"Szakadj már le erről a HÁZ-hoz szállítás mit jelent témáról."
Bocs, de az egyértelmű kifejezést ti próbáljátok módosítani, beleképzelve mindent, főzést, takarítást, lomtalanítást is. :)

"És még tetézed is a hülyeséget."
Én reagáltam a hülyeségre, a folytonos IKEÁ-s példálózásra, összehasonlításra. De nem ment át, mi a különbség látom.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 20:10:27

@droid_:
"az auchan pedig lakasajtoig szallit"
Akkor szépen válaszd a "lakásajtóig szállítás" lehetőséget, ne a házhozszállítást, és minden rendben. :)

2019.01.24. 20:15:09

@Ma is mentek gecizni?: "akkoriban még meg volt becsülve a futár "szívessége". Mára teljesen természetes, hogy ha kifizeted az 1 Ft-ot a szolgáltatásért, azzal le is tudtad a szolgáltatás ellenértékét. "

Szó sincs szívességről, ez üzlet. A vásárló fizet a boltnak a termékért és a házhozszállításért. A bolt meg fizet a szállítónak a fuvarért. Az hogy a vevő mennyit fizetett, a boltnak irreleváns. Van ahol bizonyos értékhatár felett ingyenes a kiszállítás. Neked mint fuvarozónak azt kell mérlegelned, hogy a bolttól kapott felléptidíj elég, vagy nem a meló elvégzéséhez. Fekete fehér. Nincsenek árnyalatok, hogy csak az út feléig elég a gázsi.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.24. 20:30:21

@Ma is mentek gecizni?: kosz, de en a tescotol rendelek nagyon regota, naluk is hazhozszallitasnak hivjak azt a szolgaltatast, hogy kihozzak a bevasarlasomat hazhoz es felhozzak az emeletre a lakasajtoig.

élhetetlen 2019.01.24. 20:34:58

@Ma is mentek gecizni?: „Nem a HÁZ-nak kell átadni az árut, hanem a megrendelőnek. Személyesen neki, vagy meghatalmazottjának. Benne van a szerződésben. A HÁZ e kettő közül egyik sem az. :)”. Na, innét már eljuthatnál odáig, hogy nem házhoz, hanem vevőhöz szállítasz, aki az adott lakásban (emelet, ajtó) van. Ha nem megy, hát nem megy. Na, unlak.

nézek 2019.01.24. 20:36:28

Nem vagyunk egyformák. Én a kapuban várom a szállítót, ott ráteszi a kiskocsimra, oszt mehet is tovább. Eddig még bármelyik cég hozott valamit, a motort egyik sofőr sem állította le...kiugrott,hátul kinyit, kiskocsimra lepakol, elektronikusan aláírok, jatt, aztán hajrá tovább.
De mi van akkor, ha a szemben lakó 92 éves néninek hozza a havi cuccot? Ötven méterre van a háza akaputól, mire kiballag, lejár mindennek a szavatossága.
Nehéz szakma ez, nem akárkinek való.

Szerintem.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 20:43:58

@MakiVerem1:
"de hogy ilyen mentalitással tuti nem foglalkozol 20 éve szállítmányozással"
Legalábbis csak futárkodással nem. De futárkodtam eleget, sajnos elég sokáig olyan mentalitással, hogy miközben a jattok egyre csökkentek, én meg ugyanúgy felcipeltem a cuccot. Én hülye, mosógépeket a sokadik emeletre, aztán maradt a nagyon szépen köszönöm, egyedül ezt nem tudtam volna megoldani duma. Hát én is köszönöm, de a házhozszállítás nálam marad házhozszállításnak. Tudom, a másik oldalról nézve lehet bunkónak látszik, ezt elismerem, de vállalom. :) Olyan ez, mint a jatt az nem jár, csak adhatóra, a lakásajtóig felrakodás szolgáltatás nem jár, csak adható.

"ha a ma megérkező turmixgépemért amiért 16000 forintot fizetettem 14000-t kellene még pluszban fizetni mint HÁZHOZszállítás, az üzletileg fenntartható szerinted? "
50.000 ft alatt csak 6.470 Ft. :)
www.ik-customer-services.com/hu/download/picking-with-delivery-hu-budapest-fy19.pdf
És abszolút fenntartható persze. Lásd az IKEÁT-t. Ezért kapod meg azt a szolgáltatási színvonalat, amire te olyannyira vágysz, és amit itt mintegy etalonként hoztak fel olyannyiszor. Ha nem lenne fenntartható, nem áradoztak volna róla ennyit. Mindenki elégedett vele. Win-win.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 20:53:11

@MakiVerem1:
na elszállt a fele kommentem, de folytatom:

"Azt azért ugye nem gondoljuk hogy ez nincs beleépítve az árba / eladó nem fizet a szállításért? DPD 1100 alatt meg se mozdul."
NA NA NA !!! Hirtelen mégis érdekelni kezdett az Auchan és a futárcég közötti kapcsolat?? Eddig nem ez volt! Te jogosan gondoltad, hogy a jatt nem jár, hiszen te teljesen kifizetted az 1 forintos szállítási díjat, és mivel a üzletben is ugyanannyi a cuccod, ezért a kettő különbsége (az 1 forint) na az a szállítási díj a te szemszögedből, és azt maximálisan lerendezted. És igazad van. Ezért lesz a házhozszállításból házhozszállítás. És ez is igaz.

"Ha pénzszállító vagy akkor megértem hogy több millió forintot kiszállítasz 14000-ért pl. "
Valami olyasmi. :)

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 20:55:55

@Jankove:
"Szó sincs szívességről, ez üzlet."
A házhozszállításnál az üzlet a házhoz szállításig tart. :)

2019.01.24. 21:06:48

@nézek: "kiugrott,hátul kinyit, kiskocsimra lepakol, elektronikusan aláírok, jatt, aztán hajrá tovább. "

Hát nem azért hogy megbántsalak, de itt romlik el a hozzáállás. Egy idő után természetes lesz, hogy semmit sem kell csinálni, és még jattolnak is. Aztán jómagyar szokáshoz híven, a jattolás evolúciója: kezdetben a jattnak örülünk, aztán megszokjuk, aztán elvárjuk, aztán követeljük, végül totálisan elfelejtjük hogy tulajdonképpen a jatt adható, (ha adnak megköszönjük, ha nem attól még a munka attól még munka marad). A végső stáció pedig mozdulni sem mozdulunk amíg nincs jatt, rohadjon meg aki nem ad, sőt extrám esetben jön bosszú (háborgás, összefirkáljuk a liftet "jatt nincs?" taggelésekkel) stb. Én pont ezért nem adok már, nem azért mert sóher genyó vagyok, hanem mert ez nem igazán mutat jó irányba. A másik: nekem sem jattol senki, hogy elvégzem a munkámat. Meg kell alkudni rendes munkabéren, hogy ne a jattól függjön a havi betevő.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 21:11:28

@droid_:
"kosz, de en a tescotol rendelek nagyon regota, naluk is hazhozszallitasnak hivjak azt a szolgaltatast, hogy kihozzak a bevasarlasomat hazhoz es felhozzak az emeletre a lakasajtoig. "

Bocs, de a Tesco teljesen más tészta! Ott tök egyértelműen rendelkezik az ÁSZF, és te így kötsz szerződést velük.

"Lakóház esetén a www.tesco.hu/bevasarlas honlapon keresztül a Felhasználó kérheti azt is, hogy a terméket egy bizonyos emeletre vagy lakásba szállítsák. Ebben az esetben a szállítást végző Tesco alkalmazott (kiszállítási asszisztens) köteles tőle ésszerűen elvárható minden erőfeszítést megtenni annak érdekében, hogy a termékeket a kért helyre szállítsa, ugyanakkor a következő követelményeknek is teljesülniük kell: (a) a kiszállítási asszisztensnek rendelkeznie kell a Felhasználó engedélyével a belépéshez, valamint (b) semmilyen akadály nem gátolhatja a belépést (pl. bezárt főkapu). Egyéb esetekben (pl. irodaházak, vagy olyan épületek, amelyekben a belépés biztonsági ellenőrzéshez kötött) a Tesco a kiszállítást főszabály szerint a főbejáratig vállalja. "

Csak remélem, hogy a Tescos kiszállítóknak ezt a plusz szolgáltatás hozzákapcsolást megfelelően honorálja is a munkáltatójuk.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.24. 21:39:58

@Jankove:
Kezdetben a jattnak örülünk, aztán a fele jattnak már nem annyira, de még megszokjuk, tesszük ugyanúgy a dolgunk, mintha teljes jattot kapnánk, évekig. Aztán már a felét sem kapjuk meg, míg végül totálisan elfelejthetjük, és jön a picsogás, hogy de én kifizettem a házhozszállítás díját, mind azt az 1 Forintot, és akkor miért csak házhoz szállítást kapok?
Na ez most az evolúció. :)
És még mindig nem értitek, miért lett a házhoz szállításból csak házhoz szállítás. A taggelés az tényleg túlzás azért, azt én is elítélem, de a fogalmak nem a fogyasztó kénye-kedve szerinti értelmezését azt jónak tartom. Mi meg ezért nem adunk plusz szolgáltatást.
Hogy mi milyen irányba mutat? Hogy a vásárlóknak lesz hirtelen majd egyre több vásárlásra fordítható szabad ideje a munkaidejük után a családjuk helyett, és a futároknál lesz kiugró munkanélküliség, vagy éppen hogy mindezek fordítva, az majd elválik.

MakiVerem1 2019.01.24. 21:54:03

@Ma is mentek gecizni?: Kicsit úgy állítod be jattot mintha "kötelező" lenne. Nekem pl. senki nem add jattot mert gyorsan oldok meg bugot az ügyfélnek. A munkám része. Ha nem így lenne, akkor kereshetnék más munkát.

"a lakásajtóig felrakodás szolgáltatás nem jár, csak adható." Ha lenne egy alkalmazottad és minden 5./10./20. cikket visszahozná mert ő elvből nem viszi fel 100%ig biztos vagyok benne hogy a 0. mpben rúgnád ki, mert egy ilyen alkalmazott veszteséget (jóhír/konkrét pénz) termel a cégnek.

IKEÁT és a szolgáltatási színvonalat egy mondatban említeni, hááááát. Keress rá itt homáron, tele a padlás.
A másik hogy én még nem találkoztam olyan emberrel rendelt volna házhoz szállítást az IKEA-tól. (tudom hogy léteznek ilyen emberek, hiszen homár poszt is van, de az IKEA nem ebből szeretne meggazdagodni - meg igazából órákig beszélhetnénk hogy miért annyi amennyi az IKEA házhoz szállítás, de etalonnak/színvonalasnak/követendő példának egyáltalán nem mondanám)

A "DPD 1100 alatt meg se mozdul" mondatomat félreértetted, félre szeretted volna érteni. Nem 0 meg 1 ft-ért jön hozzám a csomag. Nekem ehhez semmi közöm, én az eladóval szerződöm, aki a: kiszámlázza nekem b: beleépíti az árba.

"Eddig nem ez volt! Te jogosan gondoltad, hogy a jatt nem jár, hiszen te teljesen kifizetted az 1 forintos szállítási díjat, és mivel a üzletben is ugyanannyi a cuccod, ezért a kettő különbsége (az 1 forint) na az a szállítási díj a te szemszögedből, és azt maximálisan lerendezted. És igazad van. Ezért lesz a házhozszállításból házhozszállítás. És ez is igaz."
Ez nagyon demagóg magyarázkodás csak.
-Nem én fizetem a szállítás díjat a szállító cégnek
-Üzletben drágábbak a termékek (nem véletlenül: nem tudsz olyan jól/könnyen/gyorsan összehasonlítani mint neten, és az átlagember ha valamit 10 ft-al olcsóbban lát, akkor megy is át a konkurenciához)
-Ismét nem érdekel mennyi a házhoz szállítás díja (ami NYILVÁN nem 0/1 ft), engem az érdekel hogy mennyit fizettem/fogok fizetni az eladónak

"Ha pénzszállító vagy akkor megértem hogy több millió forintot kiszállítasz 14000-ért pl. "
Valami olyasmi. :)
Ebben megkövetlek, de a Te esetben a felelőséget fizetik meg, és nem általánosítanék ebből :)

Jake Peralta 2019.01.24. 22:29:38

@Ma is mentek gecizni?: Ha szerinted is az első ajtó akkor kertes háznál a Te értelmezésed szerint is az ház ajtáig be kell vinned. Tudok mutatni olyan kertes házat, ahol az ajtóig kb 40 lépcsőt kell megmásznod. Az menyiben különbözik egy panel 2-ik emeletétől?

Jake Peralta 2019.01.24. 22:40:57

@Ma is mentek gecizni?: Múltkor a pizzafutár felhívott hogy menjek le a parkolóba a pizzáért. Aztán csodálkozott hogy egy fillért sem kapott. (Sajna nem tudtuk elzavarni mert már ki volt fizetve SZÉP kártyával)

zeddez 2019.01.24. 23:08:03

es meseld mar el nekunk, hogy szallitmanyozasnal a telephely kapuban leboritjatok az arut "kiszallitva" cimszoval, vagy ha a kaputol 800m-re van a telephely masik vegen a lerakodasi pont, ahova meg el kell gurulnia a teherkaputol, akkor arra mar kulon kervenyt vagy szerzodest kell benyujtani, hogy odaig menjen el a safjor a tgk-val?

herk 2019.01.24. 23:23:24

@Ma is mentek gecizni?: Végigolvasgatva a kommenteket én sem értek Veled egyet.
Tudom már többször leírták, de leírom én is.
A "házhoz" szállítás nekem is a panel 6. emeletének a 21-es ajtaját jelenti, nem pedig az aulát.
Nem 1 Ft a szállitási dij, ezt senki nem mondta, az árba bele van épitve.
A jattal én sem értek egyet. Én se kapok, én nem szivesen adok.
Legyen a házhozszállitás drágább, legyen emeletenként külön pluszpénz, de én is úgy szeretném, ha a lakásajtómig jönne a cucc. Mondják azt, hogy 2500 forinttal többe kerül. Aztán vagy kell, vagy nem. És ez nem szivesség kérdése, ahogy már többen irták. Üzlet. Mondják meg, hogy mibe fáj, ha nekem gyalog felhozzák a cumót, én meg eldöntöm, hogy kell-e vagy sem. Ennyire egyszerű.
Mondják azt, hogy hozzák, ha van lift, akkor 500 forintért hozzák fel a hatodikra, deha nem működik, akkor 2500-ért. Én meg vagy azt mondom, hogy igen, vagy azt hogy nem. De a futár ne húzza a száját, ha nem kap jattot.
Amúgy én a postásnak és a pizzafutárnak is vastag jattot adok, de csak azért, mert félek, hogy beleköp a pizzámba. Szivem szerint nem adnék, épitsék bele a pizza árába, legyen 500 ft-tal több, simán kifizetem. Csak a markát ne tartsa, mert az senkinek sem jó.
Egy ismerősöm dolgozott pizzafutárként, és azért hagyta abba, mert a gyomra nem birta, hogy tartania kell a markát, mint egy koldusnak, ha keresni akart. Mert a jattot hozzászámolják a fizuhoz.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.25. 00:01:48

@MakiVerem1:
"Kicsit úgy állítod be jattot mintha "kötelező" lenne. "
Nem kötelező. Mint ahogy az emeletre rakodás sem az, ha az nincs a munkakörödben (a futár szemszögéből), vagy ha az nincs a szerződésben (Auchan szemszögéből). Hogy hogy nem, mégis előfordulnak ilyen állítások. Nézd csak a posztot. :)

"Ha lenne egy alkalmazottad és minden 5./10./20. cikket visszahozná mert ő elvből nem viszi fel 100%ig biztos vagyok benne hogy a 0. mpben rúgnád ki, mert egy ilyen alkalmazott veszteséget (jóhír/konkrét pénz) termel a cégnek. "
Ha lenne egy olyan alkalmazottam, akit megkérnék, hogy gyorsan oldjon meg egy bugot az ügyfélnek, akkor nem rúgnám ki, mert gyorsan megoldott egy bugot az ügyfélnek, de emellé mondjuk ingyen túlórában nem készített el egy honlapot is mondjuk ugyanannak. Mondjuk én nem vagyok multi...

"IKEÁT és a szolgáltatási színvonalat egy mondatban említeni, hááááát. Keress rá itt homáron, tele a padlás. "
Nem kellett keresnem, itt példáloztak vele a poszt alatt. :)

"Nem 0 meg 1 ft-ért jön hozzám a csomag. "
Ha én vásárolok az Auchanban, az üzletben egy turmixgépet 16.000 forintért, te megvásárolod ugyanazt online 16.001 Ft-ért házhozszállítással, akkor mennyiért jött el hozzád a csomag?

"Ez nagyon demagóg magyarázkodás csak. "
Ahogy az is, hogy házhoz szállítást rendelek, de csak házhoz szállítást kapok, pedig én úgy értelmezem, hogy a házhoz szállítás az nem házhoz szállítást jelent, hanem a lakásomig szállítást.

"-Nem én fizetem a szállítás díjat a szállító cégnek"
Ahogy a szállító cég szállítójával se te állsz kapcsolatban. Ismételten nem érdekli, hogy te miben állapodtál meg az Auchannal, őt az érdekli, hogy ő maga miben állapodott meg az ő munkáltatójával. Kölcsönösen nem érdekli egyikőtöket sem a másik megállapodása. Lehet IKEÁ-zni :)

Nagykörúton túli magyar 2019.01.25. 00:11:37

@Jake Peralta: Ez az esetek hány százaléka? 0,001? Belefér. De a napi 20 címből 15 lépcsőzés már nagyon nem. És a futár terhelésénél ez a lényeg. Elhiszem, hogy nehéz belegondolnod, de a futár egy nap nem csak hozzád megy.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.25. 00:15:46

@Jake Peralta:
"Múltkor a pizzafutár felhívott hogy menjek le a parkolóba a pizzáért. Aztán csodálkozott hogy egy fillért sem kapott."
Korrekt mindkét fél részéről. Gondolom már ismert téged régebbről. :)

Nagykörúton túli magyar 2019.01.25. 00:23:12

@zeddez: Mit nem értesz az első ajtóból?? Begurul a sofőr a rámpáig, ott lepakolják az árut. Nem, nem fogja a sofőr utána a te raktáradban neked feltargoncázni a raklapot a raktárad legvégébe, a legfelső polcra. Az a te telephelyeden a targoncázó alkalmazottad feladata, nem a sofőré.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.25. 00:31:32

@herk:
"Legyen a házhozszállitás drágább, legyen emeletenként külön pluszpénz, de én is úgy szeretném, ha a lakásajtómig jönne a cucc. Mondják azt, hogy 2500 forinttal többe kerül. Aztán vagy kell, vagy nem."
Jó irány, ezt támogatom én is. Megint csak IKEA. ;)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.25. 01:25:01

hihetetlen hogy meg mindig futarcegrol van szo, mikozben a tesco es az auchan is sajat alkalmazottakkal szallitja ki a kajat sajat kocsiban, es mindketto kozzeteszi a weboldalan, hogy lakasig szallit. a tesconak aprolekosabb az aszf-je, ez igaz, beleirtak azt is amit a gyikba, az auchan meg csak a gyikba irja. azzal ellenkezot egyik ceg sem ir sehol, csak a futar (multu) kommentelok, mintha az szamitana valamit...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.25. 01:28:55

@Pár dollárral többért: Igen, ez egy q nagy probléma a városokban és csak nőni fog.Továbbá ez csak egy dolog, hogy a kaja hogy jut fel a lakásba.De lehet olyan is, hogy valaki lenyomorodik, kerekesszékbe kényszerül, de ugyanakkor ilyen ócska sokemeletes, lift nélküli házban lakik; és mondjuk kórházi kezelésre kellene járjon.Továbbá a betexállítók nem tudnak megállni az épület közelében, mert nincs annyi hely, illetve parkoló.Illetve a harmadik tényező, hogy egyre tovább élünk, akárki akármit mond, és egy ilyen lenyomorodott, vagy megöregedett ember ellátása egyre hosszabb idő, egyre több év...

DarkWolf 2019.01.25. 07:38:59

@illiana: hát basszus de szép vilag is lenne ha elnagyoltam végezném a munkámat melóban azzal a felkiáltással hogy ennyi pénzért ennyit vállalok.

2019.01.25. 07:45:45

@élhetetlen:
Meg arról nem is beszélve, hogy a másik, amit a munkájukat nem elvégezni akaró futárok hangoztatni szoktak, az az első zárt ajtó. Nos, pl. szüleimnél az egész utca zárt, ők mondjuk pont a (gyalogosoknak is) zárt (de futár számára távolról is nyitható) sorompóval szemben laknak, de aki az utca közepén, annak ezen logika alapján az utca bejáratánál kellene lebaszni a cuccot.

2019.01.25. 07:50:22

@Ma is mentek gecizni?:
Az Auchannál nem kell választani, mert a házhozszállítás címre szállítást jelent. Hány éves vagy, 3, hogy még az ilyen absztrakciót nem tudod megérteni, hogy az elnevezés nem mindig szó szerint értendő?

2019.01.25. 07:53:59

@Ma is mentek gecizni?:
Ha ennyire rugózol a HÁZ szón, csak jelzem, hogy rendelhetsz nyaralóhoz, kunyhóhoz, sőt akár üres telekre is, amennyiben annak címe van. Akkor ott hová teszed le az árut?

2019.01.25. 07:57:47

@Ma is mentek gecizni?:
Értem én, hogy neked büdös a munka, de csak szólok, hogy egyrészt a főnöködnél verd az asztalt a magasabb fizetésért, ne pedig azzal próbálj kizsarolni több pénzt, hogy különben szabotálod a szolgáltatást. Másrészt de, a vásárló fizetett a szolgáltatásért, akkor is, ha az Auchan 1 Ft-ért hirdeti, mert ez esetben az áruval együtt kifizette a kiszállítást is. Neked futárként semmi közöd ahhoz, hogy a vásárló mennyit fizetett, csak annyi közöd van hozzá, hogy kifizette a szolgáltatást, így nem kérhetsz extra pénzt azért, ami a szolgáltatáshoz tartozik, az Auchan esetében a címre szállításért!

2019.01.25. 08:00:41

@Ma is mentek gecizni?:
Annyi címet kell adjon a munkáltató, ami a szolgáltatás teljesítésével együtt is belefér a munkaidőbe. Ja, hogy inkább többet ad, te meg inkább önkényesen nem teljesíted a szolgáltatást? Mondom, a főnöködnél harcold ki, hogy ne így legyen.

2019.01.25. 08:01:59

@Ma is mentek gecizni?:
Tehát korrekt, ha baszik a munkájára, és persze biztos az ügyfél a hibás, mert múltkor sem jattolt. Tehát szerinted oké, hogy ha csak akkor végzed el a munkádat, ha jattolnak? Csak szólok még egyszer, a munkádért fizetés jár, ne a vásárlón verd le.

Jake Peralta 2019.01.25. 10:02:18

@Ma is mentek gecizni?: Akkor rendeltünk onnan elsőnek. De még ha többször is.. A kiszállítás nem a parkolóig tart ha jól tudom. És a jatt pedig adható.. nem pedig kötelező. Van neki fizetése.

MakiVerem1 2019.01.25. 10:21:50

@Ma is mentek gecizni?:

"Kicsit úgy állítod be jattot mintha "kötelező" lenne. "
Nem kötelező. Mint ahogy az emeletre rakodás sem az, ha az nincs a munkakörödben (a futár szemszögéből), vagy ha az nincs a szerződésben (Auchan szemszögéből). Hogy hogy nem, mégis előfordulnak ilyen állítások. Nézd csak a posztot. :)
Nézem, nézem, Auchan kiszállítás nem is sokáig fog ezzel a mentalitással működni.

"Ha lenne egy alkalmazottad és minden 5./10./20. cikket visszahozná mert ő elvből nem viszi fel 100%ig biztos vagyok benne hogy a 0. mpben rúgnád ki, mert egy ilyen alkalmazott veszteséget (jóhír/konkrét pénz) termel a cégnek. "
Ha lenne egy olyan alkalmazottam, akit megkérnék, hogy gyorsan oldjon meg egy bugot az ügyfélnek, akkor nem rúgnám ki, mert gyorsan megoldott egy bugot az ügyfélnek, de emellé mondjuk ingyen túlórában nem készített el egy honlapot is mondjuk ugyanannak. Mondjuk én nem vagyok multi...
Nem kell ehhez multinak lenni, egy 5 fős cégnél történik ez. De ingyen túlórában mehet a bugjavítás? Nem kell ahhoz extra honlapot csinálni hogy mondjuk 10ig bent maradj 9-17 helyett, mert hiperszuper extra sürgős a dolog, és a fél világ megakad ha nem javítják ki a hibát (ami nyilván nem igaz, de az ember ugye szeretnek túlozni) +5 óra jatt nélkül.

"IKEÁT és a szolgáltatási színvonalat egy mondatban említeni, hááááát. Keress rá itt homáron, tele a padlás. "
Nem kellett keresnem, itt példáloztak vele a poszt alatt. :)
Hogy túlárazott és rossz?

"Nem 0 meg 1 ft-ért jön hozzám a csomag. "
Ha én vásárolok az Auchanban, az üzletben egy turmixgépet 16.000 forintért, te megvásárolod ugyanazt online 16.001 Ft-ért házhozszállítással, akkor mennyiért jött el hozzád a csomag?
Ez még mindig irreleváns számomra, a véleményem szerint ami boltban 16000, az neten 14500 házhoz szállással.

"Ez nagyon demagóg magyarázkodás csak. "
Ahogy az is, hogy házhoz szállítást rendelek, de csak házhoz szállítást kapok, pedig én úgy értelmezem, hogy a házhoz szállítás az nem házhoz szállítást jelent, hanem a lakásomig szállítást.
Csak Te rúgózol a házhoz / lakáshoz szállítással. Lakcímkártyás érvemre reagálj kérlek.

"-Nem én fizetem a szállítás díjat a szállító cégnek"
Ahogy a szállító cég szállítójával se te állsz kapcsolatban. Ismételten nem érdekli, hogy te miben állapodtál meg az Auchannal, őt az érdekli, hogy ő maga miben állapodott meg az ő munkáltatójával. Kölcsönösen nem érdekli egyikőtöket sem a másik megállapodása. Lehet IKEÁ-zni :)
Ebben teljesen igazad van. De az ilyen esetekből lesznek a homár-posztok, ha valaki sumákol.(Eladó/szállító) Aztán majd az eladó/szállító eldönti hogy melyiküknek nagyobb kár ez. Mert a rossz hírnévből adódó károkat nem lehet pénzben mérni.

Xiarn 2019.01.25. 12:25:13

Mi a tecsóból rendelünk, és igen, ásványvizet is. Józsefvárosban lakunk egy magas építésű házban, de soha, ismétlem soha nem mondta egyik sem, hogy nem hozza fel. Maximum késtek az időintervallumból kilépve, na az idegesítő.

Quuuziii 2019.01.25. 13:32:00

@Xiarn: késés nyilván olyankor van, valamelyik címnél ahova előtted ment, nincs lift, és ládánként kell felhordani a krumplit. Ne idegeskedj, várjál türelmesen! ;)

Nagykörúton túli magyar 2019.01.25. 22:48:20

@Zabalint:
"Az Auchannál nem kell választani, mert a házhozszállítás címre szállítást jelent."
Pontosan! Nagyon jó mondat, mellettem érvelsz, köszönöm! :)

"az elnevezés nem mindig szó szerint értendő? "
Hmm. A nem mindig az nem jelenti azt, hogy sohasem. :)
Ismét megerősíted, hogy ha nincs definiálva, akkor akárhogy toporzékolsz, akkor sem várhatod el senkitől, hogy azt úgy értse, ahogy azt te akarod.
Majd akkor panaszkodj a "házhoz jövő lomtalanításnál" is, hogy a tisztelt munkások nem mentek fel a lépcsőház mind a 100 lakójának a lakásába, és cipelték le a lomjaikat onnan egyenként, mert hát szerinted a házhoz jövő az automatikusan lakásig jövőt is jelent. Mekkora baromság már, istenem. Úgy kiröhögnek, hogy csak.

"Ha ennyire rugózol a HÁZ szón, csak jelzem, hogy rendelhetsz nyaralóhoz, kunyhóhoz, sőt akár üres telekre is, amennyiben annak címe van. Akkor ott hová teszed le az árut? "
Már leírtam. Az első ajtónál, ha nincs, akkor a telek cím szerinti bejáratánál.

"Értem én, hogy neked büdös a munka"
Nekem egyáltalán nem büdös. Pont, hogy neked büdös, mivel elvárod mástól, hogy csinálja meg a te munkádat is, ellentételezés nélkül. Az IKEÁ-s futár sem fogja neked bekötni a mosógépedet, csak ha úgy rendeled, szereléssel, ami viszont többletköltséggel jár. Alapból nem. De te akkor is "rugóznál" hogy te úgy gondolod az alaphoz is jár, mert hát mit képzel az IKEA, hogy szerelné be ezt egy 92 éves mozgássérült hölgy? Agyament gondolkodás továbbra is.

"különben szabotálod a szolgáltatást"
Nem tudom, még hányszor írod le, hogy szabotálom a munkát, de akkor én is leírom századszorra (én nem unom): ha a házhozszállításnál házhoz szállítom a csomagod, akkor a munkámat elvégzem, nem szabotálom. Tudod, plusz szolgáltatás nem jár, de adható. :)

"így nem kérhetsz extra pénzt azért, ami a szolgáltatáshoz tartozik, az Auchan esetében a címre szállításért! "
Nem kérek extra pénzt ahhoz, ami a szolgáltatáshoz tartozik, én ott vagyok a címen, ezzel a kért szolgáltatás maximálisan elvégezve.

"Mondom, a főnöködnél harcold ki"
Nincs itt harc. Vagyis nem nálunk van a hőbörgés, mint látható. Házhoz szállításnál házhoz szállítottuk. Mi nyugodtan pislogunk a HÁZnál. :) Miközben te toporzékolsz, hogy ezt, azt, amazt is szeretnél még.

"Tehát korrekt, ha baszik a munkájára"
Nem, nem baszik a munkájára, hanem pont, hogy elvégzi. Azért, mert csak házhoz szállít, és nem mos, főz, takarít, attól még a munkáját elvégezte.

"Tehát szerinted oké, hogy ha csak akkor végzed el a munkádat, ha jattolnak?"
Nem, az egyáltalán nem oké. De ez esetben ez nem áll fent, hiszen jatt nélkül is elvégezte a házhozszállítás munkáját.

"Csak szólok még egyszer, a munkádért fizetés jár, ne a vásárlón verd le. "
Jaja, nem is tesszük. Maximálisan elvégezzük a házhozszállítás munkánkat, de aztán viszlát. Nincs itt leverés.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.25. 23:06:19

@Jake Peralta:
"Akkor rendeltünk onnan elsőnek."
Attól még ismerhetett másik pizzástól. :) A futárok már csak ilyenek, ha rákényszeríti a munkáltatójuk, hogy olyan feladatokat is végezzenek el, amire nem szerződtek, előbb-utóbb odébbállnak. Lehet kifogtad ismét, csak másik pizzástól.

"A kiszállítás nem a parkolóig tart ha jól tudom."
Amire szerződsz. Autóval még megközelíthető utcáig, parkolóig, házig, emeletig. ajtódig, konyhádig, ágyadig, stb. :)

"És a jatt pedig adható.. nem pedig kötelező."
Ez így van! Ahogy a szerződött és kifizetett szolgáltatáson felüli plusz szolgáltatás is adható, nem pedig kötelező. Bizony, az éremnek két oldala van.

"Van neki fizetése. "
Van, amit a munkájáért kap, amit meg elvégzett teljes mértékben.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.25. 23:49:47

@MakiVerem1:
"De ingyen túlórában mehet a bugjavítás?"
Te ingyen túlórázol?? Hát az a te problémád, verd le a túlórapénzt a főnöködön, ne másokat biztass arra, hogy ők is ingyen túlórázzanak, mert hát te is azt csinálod.

"Hogy túlárazott és rossz?"
Nem éppen ez jött le, hanem pont az ellenkezője:
1) "IKEA bútorokat szállít ki - a kiszállító felhozta lépcsőn az 1. emeletre, 2-esével a 25-30 kilós csomagokat - pedig lift is volt."
2) "én szoktam adni jattot az IKEA-soknak is, és érdekes módon azoknál is alapból emelet-ajtó kiszállítás van külön kérés nélkül is"
3) "erdekes, amikor IKEA-bol szoktam rendelni butorokat, azoknal kulon vita nelkul behozza a lakasajton is a kiszallito munkatars paros, megkerdi hova rakhatja a dobozt, oda, alairom a papirjat, kap vmi jattot, aztan csokolom"

"a véleményem szerint ami boltban 16000, az neten 14500 házhoz szállással. "
Akkor neten kérem, személyes átvétellel. Az mennyi? Csak a termékár. Azt imádják a fogyasztóvédelmisek, ha egy terméknek két ára van ugyanabban a webáruházban (ugyanazokkal az adatokkal, feltételekkel, jótállási idővel, visszacserélési idővel, garanciával stb.). És itt most csak és kizárólag a termékárról beszélek, nem az utána levő ilyen olyan kedvezményekkel csökkentett, vagy éppen felárakkal növelt végső, fizetendő árról.

"Lakcímkártyás érvemre reagálj kérlek. "
Milyen érvre?
"Aki társásházban lakik, annak szerinted mi van a lakCÍMkártyáján?"
A lakcíme talán? Tényleg, lakcímre szállítás szókapcsolat van valahol? Az egyértelműbb, mint a házhoz. :)

"Mert a rossz hírnévből adódó károkat nem lehet pénzben mérni."
Pont hogy jó hírnevet kap, ha arról írnak, hogy teljes mértékben elvégzi a szerződésben vállalt szolgáltatást.

Jake Peralta 2019.01.26. 08:43:52

@Ma is mentek gecizni?: Házhoz szállítás nem a parkolót jelenti a ház bejáratától 80 méterre. És ha én házhoz szállítás rendeltem akkor alap hogy legalább a ház bejáratáig hozza el. Ennyi erővel mondhatta volna azt is hogy a következő utcasarkon van sétáljak el oda.

Mondhatsz bármint egybites futár maradsz aki alap dolgokkal nincs tisztába.

Quuuziii 2019.01.26. 09:01:00

@Jake Peralta: na, hát a posztban szereplő futár elvitte a cuccost a ház bejáratáig. :)

2019.01.26. 09:24:28

@Ma is mentek gecizni?: Hamár ennyit rugózol a HÁZhoz szállítás szó szerinti értelmezésén, akkor mi a helyzet a szállítás szóval? A szállítás ugye az áru mozgatása valamilyen segédeszköz igénybevételével. (21. században teherautóval) De hogy kerül le-fel a platóra/ról a cucc? Az extra szolgáltatás, vagy még beletartozik a szállítás témakörébe? Amikor szállítasz, akkor hívod magaddal a kedves ügyfelet, és minden munkafázisnál tartod a markod? Jattot kérek hogy felemeljem, rögzítsem az árút. Jattot kérek hogy sebességbe tegyem a kocsit.... Nem lehet olcsó veled egy költöztetés :) Ifjú pár megveszi 20 millióért álmai otthonát, te további 30 millióért hozol nekik bútort a bútorboltból? :)

2019.01.26. 10:27:43

Ehh lefáradtam a bejegyzések elolvasása után, leginkább azon, hogy egyesek szerint az még mindig teljesen értelmes szolgáltatás, hogy földrajzilag közelebb juttatják a terméket a vevőhöz, aztán ennyi. Ez számomra olyan mint a hamburger hús nélkül. Se füle se farka tevékenység, pont a lényeg marad ki belőle, amiért ez a szolgáltatás eddig eladta magát: a vevő azért kér házhozszállítást, hogy otthonában várakozva, túrva az orrát, kisujját sem mozdítva, egy szál köntösben várakozhasson a hórukkemberekre/futárokra. Csengetésre ajtót nyit, és a megrendelt termék az otthonába kerül. Mindenesetre a történet számomra tanúságos, és egy konklúziót mindenképp leszűrtem, ehhez tartani is fogom magam: a félreértések elkerülése érdekében, házhoz szállítás előtt minden esetben tisztázni fogom a bolttal, mit is értenek pontosan a házhoz szállítás fogalmán, és meddig viszik a cuccot. Javaslom a futároknak/fuvarozóknak is megtenni ugyanezt, mit is vár a bolt pontosan tőlük, és annak ismeretében kalkulálni viteldíjat.

élhetetlen 2019.01.26. 14:47:08

@Zabalint: Ez van, mi így látjuk, mások másként, és most háromtól várom a Tescot 30 tétellel, amit eddig mindig felhoztak, és a konyhába is behozták, mert a pultra kirakodni nekik is kényelmesebb, mint a földig hajolni az ajtónál, nekem így jó. Pedig itt is van egy emelet, a nyolcadikon lakom, és a hetedikig van csak lift.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.26. 17:13:29

@Jake Peralta:
"Házhoz szállítás nem a parkolót jelenti a ház bejáratától 80 méterre. És ha én házhoz szállítás rendeltem akkor alap hogy legalább a ház bejáratáig hozza el. Ennyi erővel mondhatta volna azt is hogy a következő utcasarkon van sétáljak el oda."
Azt teljes mértékben elismerem, hogy ALAPból a házhoz szállítás nem csak a parkolóig szállítást jelenti. De azonban vannak olyan cégek akik a szerződésben megadják, hogy náluk viszont azt jelenti, hogy csak a parkolóig, csak addig a közterületi helyig, amelyet gépjárművel meg lehet közelíteni (tehát pl. sétálóutcába már nem viszik be), stb. tart a kiszállításuk. Itt arról beszélünk, hogy alapból, pontosabban nem definiált szolgáltatás esetében te mondod meg, hogy mi a futár kötelessége, hogy a házhoz az igazából lakáshoz is jelent. Nem, nem jelenti.

"Mondhatsz bármint egybites futár maradsz aki alap dolgokkal nincs tisztába. "
Éppenhogy én vagyok tisztába vele, mint ez már kiderült minden normális embernek. A házhoz szállítás az házhoz szállítás, alapból. És nem érdekel, hogy pl. a Tescónál kérheted még mellé az emeletre, ajtóig rakodást is, mert ott sem alapból van addig, csak KÉRHETED MÉG MELLÉ!

Nagykörúton túli magyar 2019.01.26. 17:31:33

@Jankove: A szállítás egyik pontból elvinni az árut a másik pontba. És ezek közül egyik pont sem a teherautó platója. Legalábbis alapból nem, mert pl. lehet, hogy a megrendelő a cél telephelyen a saját targoncásával fogja lepakolni a platóról a raklapokat. Én is mutogathatnék akkor, hogy dehát kérem, a múltkor amikor egy telephelyre vittem raklapos árut, akkor nekem nem kellett lepakolnom a platóról sem, mert a megrendelő saját targoncása lepakolta. Akkor ez az alap, nemdebár, mert hát máshol is így volt. Na, kb. most mentem el ennek a vitának az egyik végletébe, ahol ti meg a másik végletéből beszéltek. :) Csak én elismerem, hogy ezek a végletek hülyeségek, ti nem.

" Jattot kérek hogy sebességbe tegyem a kocsit."
Nem kérek. Hisz az autó vezetéséhez, így a munkámhoz hozzá tartozik. Vagy tudsz olyan sofőri munkakört, ahol le van írva, hogy bár a vezetésre van jogosítványa, de nálunk sebességbe nem kell tennie az autót, ez nem tartozik a munkaköréhez?

Nagykörúton túli magyar 2019.01.26. 17:37:16

@Jankove:
"Ifjú pár megveszi 20 millióért álmai otthonát, te további 30 millióért hozol nekik bútort a bútorboltból? :) "
Speciel ha bútort akarnának velem szállíttatni, akkor lehet hogy ennyiért vinném csak ki. Nem szeretek nemet mondani senkinek. :)
De viccet félretéve, már írtam korábban, hogy az IKEÁ-s szállítási árak korrektek még nekem is, és láss csodát, még nem ment csődbe az IKEA tőle, sőt még itt is példálóznak vele.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.26. 17:54:11

@Jankove:
"egyesek szerint az még mindig teljesen értelmes szolgáltatás, hogy földrajzilag közelebb juttatják a terméket a vevőhöz, aztán ennyi."
Azaz nem neked kell elmenni a bevásárló központig (üa. költség+idő szükséglet), nem neked kell félórát eltöltened, hogy kikeresd a cuccokat, amit szeretnél magadnak, aztán nem neked kell kiállnod a sort a kasszánál, nem neked kell bepakolnod az autódba, végül nem neked kell hazamenned a bevásárló központból a házadig.
Na ez a szolgáltatás, alapból, amit kifizetsz (jelen posztban pl. kemény 1 Ft-ért).
De javaslom, hogy ha nem vagy elégedett a házhozszállítás szolgáltatással, akkor vagy ne vedd át az árut, és vásárold meg magad, vagy kérd a teljes szolgáltatási díj visszatérítését! :)))

"Mindenesetre a történet számomra tanúságos, és egy konklúziót mindenképp leszűrtem, ehhez tartani is fogom magam: a félreértések elkerülése érdekében, házhoz szállítás előtt minden esetben tisztázni fogom a bolttal, mit is értenek pontosan a házhoz szállítás fogalmán, és meddig viszik a cuccot."
Nagyon jó, akkor elértem a célom.

"Javaslom a futároknak/fuvarozóknak is megtenni ugyanezt, mit is vár a bolt pontosan tőlük, és annak ismeretében kalkulálni viteldíjat. "
Ne félj, mi megtettük már. Jóval, de jóval előtted. És mereven tartjuk is magunkat ahhoz, amiben megállapodtunk, amint láthatod. :)

Nagykörúton túli magyar 2019.01.26. 18:02:10

@élhetetlen:
"most háromtól várom a Tescot 30 tétellel, amit eddig mindig felhoztak, és a konyhába is behozták,"
Mivel kérted.
"Lakóház esetén a www.tesco.hu/bevasarlas honlapon keresztül a Felhasználó kérheti azt is, hogy a terméket egy bizonyos emeletre vagy lakásba szállítsák. Ebben az esetben a szállítást végző Tesco alkalmazott (kiszállítási asszisztens) köteles tőle ésszerűen elvárható minden erőfeszítést megtenni annak érdekében, hogy a termékeket a kért helyre szállítsa"
Értelmezd a szöveget. Itt is az van, hogy csak a HONLAPON KERESZTÜL kérheted az emeletre, lakásba szállítást. Ha úgy rendelsz, hogy nem kéred, akkor ott a helyszínen a futártól már NEM KÖVETELHETED! De ebben a helyzetben is igaz a "mondásotok": ez az extra szolgáltatás nem jár, csak adható! :D

élhetetlen 2019.01.26. 20:08:37

@Ma is mentek gecizni?: Te tényleg flúgos vagy? „Mivel kérted.”. Nem kértem. Kérni szívességet szoktak, én így rendeltem. Ha úgy rendelsz, hogy a lakásba, akkor oda viszik, és nem a kiszállítóval alkudozol a helyszinen. Mi az, hogy „Ha úgy rendelsz, hogy nem kéred, akkor ott a helyszínen a futártól már NEM KÖVETELHETED!”. Hogyan rendelehetek úgy a Tescotól, vagy az Auchantól, hogy nem címre kérem az árut, hanem valahová, és utána KÖVETELEM a futártól, hogy vigye valahová, pl. a lakásomra. Szerintem már nem tudod, mit beszélsz, de mindegy. Ha úgy rendelek, hogy az áruház parkolójában szedem fel az összekészített árut, akkor persze, hogy nem követelhetem, hogy vigye el a lakásomra, de ez senkinek eszébe sem jut. De te mi a szarról beszélsz? Mi az a szitu, amikor nem a lakásomba rendelek, hanem nem tudom, hova, és KÖVETELEM a szállítótól, hogy akkor vigye a lakásomra, amit nem tehetek. De el nem tudom képzelni, hogy mi van az agyadban ezzel kapcsolatban. „De ebben a helyzetben is igaz a "mondásotok": ez az extra szolgáltatás nem jár, csak adható! :D”. Csak annyi, hogy a megrendelt és kifizetett szolgáltatás, az nem extra szolgáltatás. Maradj már magadnak a hülyeségeiddel.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.26. 23:13:44

@élhetetlen:
Most aztán jól kiröhögtetted magad! :D
"Lakóház esetén a www.tesco.hu/bevasarlas honlapon keresztül a Felhasználó kérheti azt is, hogy a terméket egy bizonyos emeletre vagy lakásba szállítsák."
"KÉRHETI."

"Kérheti" és "ebben az esetben". Összetudod rakni azt a két kib.szott mondatot az ÁSZF-ből, te szerencsétlen?
Ha nem kéred (a honlapon keresztül!!), akkor nincs az az eset, hogy KÖTELES a futár a kért emeletre, ajtóhoz szállítani az árudat. Akárhogy toporzékolsz is.
Felesleges a további kommunikáció, úgy látom a probléma az, hogy te nem tudsz értelmezni egy egyáltalán nem is bonyolult magyar mondatot. Ez nem engem minősít, flúgoskám. Addig van szerencséd, amíg nem egy olyan futárral futsz össze, aki teljes mértékben tisztában van a kötelességeinek határaival. Addig ugráltathatod azokat a szerencsétleneket, és légy büszke magadra, hogy nem jattolsz nekik, hisz kifizetted az 1 forintot a munkájukért.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.26. 23:15:34

@élhetetlen: ja és
"Csak annyi, hogy a megrendelt és kifizetett szolgáltatás, az nem extra szolgáltatás."
Az nem. A további viszont az.

élhetetlen 2019.01.27. 13:36:03

@Ma is mentek gecizni?: Na, te szerencsétlen flúgos, hogy a stílusodnál maradjunk. Nem tudom, honnét szedted, amit írsz, a Tesco honlapján szereplő ÁSZF-ben a következő van: „a Tesco … a kiválasztott termékeket házhoz szállítja, és ott ajánlatot tesz a Felhasználó számára azok átvételére. A kiszállítás kérése helyett a Felhasználó dönthet úgy is, hogy a kiválasztott termékeket a kijelölt áruháznál veszi át”. a „kiszállítás kérése” nem azt jelenti, hogy a lépcsőház bejáratáig viszik, és szó sincs arról, hogy külön kellene kérni az emeletre szállítást. Nincs ilyen pont. Vagy házhoz kéred, ami ez esetben a házhoz rendelést jelenti, vagy azt a választást, hogy hozzák ki, és ez lakás ajtóig szól, vagy átveszed a boltnál. Kiegészítés, szintén a honlapról: „Miért vásároljak online? Egyenesen az ajtajához visszük rendelését”.
„hisz kifizetted az 1 forintot a munkájukért.”. Aztán azt is végig gondolhatnád, hogy a kiszállítót nem én fizetem, nem én vagyok vele szerződésben, hanem az áruház. Én az áruháznak fizetek, és semmi közöm ahhoz, hogy az áruház mennyit fizet az alkalmazottjának, vagy a szállító partnerének.
Tényleg felesleges a további kommunikáció, értelmezgess tovább, aztán állj szembe a tükörrel, és röhögd ki magad.
Csak nézem, hogy másnak is lököd a süketet. „És nem érdekel, hogy pl. a Tescónál kérheted még mellé az emeletre, ajtóig rakodást is, mert ott sem alapból van addig, csak KÉRHETED MÉG MELLÉ!”. Keresd már meg ezt a ”kérheted még mellé pontot” a honlapon, utána okoskodj.

Zsoltbacsi 2019.01.27. 14:56:41

Évekig futárkodtam Ausztriában és Németországban 3 különböző cégnek is (mind nemzetközi multi), és egyik cégnél se voltam köteles felvinni a cuccot az emeletre. Ettől függetlenül az esetek 99 százalékában megtettem, mert sokkal gyorsabban haladtam így mintha megvártam volna, amíg az ügyfél befejezi amit épp csinál/felöltözik...

Mellesleg unokatesóm Londonban futárkodik a legnagyobb pizzaláncnál (Domino's), és ha nincs lift, ő se köteles lépcsőzni.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.27. 17:21:31

@Zsoltbacsi: Igen, nyugaton ez teljesen természetes, hogy nem köteles a futár az emeletre vinni. Ezt már írták itt is korábban. De láthatod, Magyarországon az emberek kultúrája sajnos még nem üti meg ezt a szintet. Megállt a "kifizettelek az 1 Ft-tal, akkor nekem gebedj meg érte" mélységben. De azért már szoktatják a kollégák őket a nyugati civilizációhoz e tekintetben is. Persze aprók a lépések, hiszen még egy ÁSZF-ben szereplő mondatot sem tudnak értelmezni.
Mit értelmezni, megtalálni sem! :)
De a szájuk az nagy!

László Dede 2019.01.28. 09:50:03

FRISS !!
Tegnap a házhozszállítási manager a következőket mondta, idézem SZÓ szerint:
"-Még szerencse, hogy van pár idióta alkalmazottunk, akinek ha azt mondjuk, fel kell vinned, és fel is viszi.
Nagyon nagy bajban lennénk, ha gondolkodó, értelmes emberek jönnének kiszállítani, mert ők lehet hamarább rá jönnének, hogy nincs benne a szerződésükbe, se a munkaköri leírásukba, se máshol, ezért ha nem akarják, nem is kell felvinni semmilyen emeletre...és mi nem tudnánk őket ezért kirúgni, mert sajnos IGAZUK van....!!!
Igen, így az Auchan becsapja a vásárlókat, de talán ha megfenyegetjük a dolgozókat, hogy ki lesznek rúgva, ha nem viszik fel, majd páran beijednek, akiknek meg nem tetszik, az úgy is el fog menni, és akkor marad az engedelmes réteg...…"

Nagykörúton túli magyar 2019.01.28. 12:37:18

@László Dede: Ez már eddig is világos volt minden értelmes embernek. Eddig az volt a "tisztelt" vásárlók szerencséje, hogy nem minden futár van tisztában a kötelességeinek határaival. Reméljük ez megváltozik, és az ilyen "én már ezért sem adok jattot, mert hát mi lesz akkor az evolúcióval" típusú vásárlók mind szépen lebattyoghatnak majd maguk a földszintre az 1 Ft-jukért, és felcipelhetik a mázsányi cuccaikat, amit rendeltek.

"Igen, így az Auchan becsapja a vásárlókat"
Nem igazán csapja be, legalábbis addig, amíg a vásárló által elfogadott ÁSZF-be nem írja bele. Ugyanis az a szerződés, annak a tartalmát fogadja el a vásárló, aszerint szerződik a két fél. A honlapon szereplő egyéb információk nem minősülnek ajánlattételnek.

"ha megfenyegetjük a dolgozókat, hogy ki lesznek rúgva, ha nem viszik fel, majd páran beijednek, akiknek meg nem tetszik, az úgy is el fog menni, és akkor marad az engedelmes réteg...…"
Nem igazán az a helyzet, hogy lehet fenyegetőzni ma a futárokkal. Illetve lehet, csak akkor meg futár nem marad. Hidd el, nem olyan kényelmes ám ez a munka, mint egy irodában, egy székben ülni egész nap, a jó melegben, és max. a kávés poharadat emelgetni. Lehet azt mondani a kedves vevőnek, hogy akkor lehet más munkát választani, meg miért nem tanult, stb., majd jön helyette egy másik. Nem, nem jön. A "másik" van már most is ott. És ő elvégzi a munkáját. A munkáját, maximálisan, és nem többet. Ezért tisztelet járna, de a legtöbbjük se tiszteletet nem kap a munkájáért, az extra szolgáltatásért jattot meg még kevésbé.
Remélem olvassák ezt a hosszú kommentáradatot a kollégák is, és egyre többen lesznek "gondolkodóak, értelmesek". :)

Quuuziii 2019.01.28. 13:20:05

@Ma is mentek gecizni?: dehát odaadtak az 1 ft-ot. Szerintem felemelő érzés lehet anyuci pici janikája helyett felvinni a krumplit a harmadikra. Szerencse hogy nem a futárnak adják a szállítási költséget kápéban.

Ja hogy az auchantól is kap pénzet? Na ez meg is látszik az árképzésen, a lidl és az aldi (kiszállítás nélkül ugye) simán veri már árszinvonalban az auchant, mivel a szállítást sajnos azok fizetik ki, akik a saját lábukon mennek vásárolni, ahogy a fogyasztól fizették a Győzike gázsiját is. És ez nagyon szomorú.

Tikakukac 2019.01.29. 14:50:31

@Ma is mentek gecizni?:
"Hidd el, nem olyan kényelmes ám ez a munka, mint egy irodában, egy székben ülni egész nap, a jó melegben, és max. a kávés poharadat emelgetni."

Ó igen, a szokásos kedvenc ultimate érvem. Kisbarátom. Ülj abban a székben csak tologasd az egeret meg verjed a billzetet 10 órában. Én végzek kemény fizikai munkát és irodait is. Nem egyszer inkább falat vésnék és húznám a padon a vezetéket, mintsem CAD előtt gebedjek meg.
Jah és az irodában sincs tisztelet meg jatt. Szervizben sincs. Meg rengeteg más helyen sincs. Csak, hogy rakjuk helyre a dolgokat.

Rajmund Orbán 2019.01.29. 15:42:58

Nincs itt semmi gond. A házhoz szállítás megtörtént. A cipekedés az ameletre nem az ő dolga! Kivéve ha úgy szerződőtt!
Rendelj ikeából vagy valami butorostól és majd rájösz hogy ott is csak házhozszállítás van! Az higy bevigye a lakasba plusz pénz. Ha még emelet is van az 2-3 ezer forint emeletenként!
Azbhogy egy futár vagy szállító bármit felvisz neked az emeletre az csak egy gesztus amiért várhat borravalót, mert az hogy felviszi neked, az nem a szolgáltatás része. Ha nincs jatt megjegyzi és legközelebb mehetsz le érte!

Nagykörúton túli magyar 2019.01.29. 18:24:58

@Tikakukac:
"Ülj abban a székben csak tologasd az egeret meg verjed a billzetet 10 órában."
Pontosan ezt teszem leginkább, csak néha még több órában. :)
Ezért tudom összehasonlítani a két melót. Főleg így télen, mínuszokban, esőben, hóban, és még ráadásul jó kis szélben is. És ha összehasonlítom az én munkámat a sokadannyit se kereső Auchan futáréval, akkor igenis, én tisztelem őket azért, hogy maradéktalanul elvégzik a munkájukat.

"Jah és az irodában sincs tisztelet meg jatt. Szervizben sincs. Meg rengeteg más helyen sincs. Csak, hogy rakjuk helyre a dolgokat. "
Ott sincs, jah. Kérdés csak az, hogy ha a kedves megrendelő a 10 óra kifizetett munkád után még elvárná, hogy a munkaidőd után menj el hozzá, és mondjuk javítsd meg a másik gépét otthon is, gondolom azt is természetesnek vennéd, és nem várnál el jattot érte. Jah, persze, el is hiszem. Elküldenéd a francba. Csak hogy helyére rakjuk a dolgokat...

Tikakukac 2019.01.29. 22:02:05

@Ma is mentek gecizni?:

Akkor nem értem miről van szó :) Ha végzel irodai és kemény fizikai munkát is, pontosan tudod, hogy egyformán legyilkolja az embert, csak másképp. Aki az irodista melósokat szapulja azok jellemzően nem szoktak ilyesmit csinálni és azt hiszik herevere van és micsoda jó világ. Persze.

Rakjuk helyére a dolgokat akkor rendesen: baromi sokszor jön haza a meló vagy éppen kell hamarabb bemenni, hogy ne anyázz telefonba, hogy miért nincs kész a vackod, mert eltelt 2 nap és mi van már, neked az kell. Jep, sima klasszikus.

Lalikám 2019.01.30. 12:39:41

Érdekes az aláírás:

Auchan Komminkáció

:)

Répázó 2019.01.30. 23:27:14

A 8 hónapos gyerek hogy jön ide? Járóképtelen az asszony, mert van egy gyereke? Attól még fel tudja vinni a szatyrokat nem? Vagy a drámai hatás kedvéért? Már bevásárolni is lusta a ma embere, lemenni sem tud érte és a felesége nyomorék lett a nyolc hónapos gyerektől. Szépen vagyunk.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.02.02. 13:25:07

Ha a szállítási címben van emelet-ajtó, akkor az ajtóig kell hozni.

Vagy legközelebb az lesz, hogy leteszi az utca elején?

Péter 2 2019.02.02. 16:24:02

Nem tudom, hogy mi a háttérben a céges felállás, az Auchan futára Auchanos kocsival és Auchanos felirattal érkezik, első ránézésre nem egy szerződött futárcég, de tudja fene. Viszont: szerintem tényleg elszigetelt eset lehetett. Jó ideje rendszeresen hozatok Auchannal is, Tescóval is, nagyjából felváltva, és soha a legkisebb panaszom nem volt velük. Ami semmire nem garancia, persze, de árnyalhatja az ügyet.

Egyébként, ahhoz képest, hogy itt egyesek szerint nem is szokták soha, meg egyáltalán, nem is kell nekik, mindegyik lépcsőjáró molnárkocsival jön, mindig, kivétel nélkül.

Mellesleg, mindig kapnak borravalót is, mert megérdemlik.

kolomparlole1114 2019.03.10. 03:53:32

@Easyke: A hanyatló nyugaton a szállítást is olyannál rendelik meg, aki ajtóig hozza, netán tovább is, a küszöbnél ledekkoló tróger meg pakolhatja vissza a szajrét a verdájába, aztán mehet vissza magyarázkodni a főnökének hogy miért a visszáruval érkezett vissza a vételár helyett. Biztos sok bónuszt fog kapni az önérzeteskedésére a főnökétől... Ehhez persze az kell hogy SEMMIT nem fizetünk előre, akkor törik magukat az emberek a lóvéért. Ha már pénz a zsebben, akkor meg jön az önérzeteskedés. Kinek jó ez?

kolomparlole1114 2019.03.10. 03:55:58

@Répázó: Fel tudja, csak nem akarja. Ezért rendelt meg egy szolgáltatást, amiért fizet. Akkor már visszakérdezek: minek fizetni egy kinemszállító trógert, ha a páciens el is tud gyalogolni a legközelebbi teszkóba?

kolomparlole1114 2019.03.10. 04:03:46

@László Dede: Nem hibáztatom érte a melóst ha nincs a szerződésében. Csak épp akkor nem fizetem ki se az árut, se a szállítást, hisz nem történt teljesítés. Aztán boltolják le egymás között a főnökkel hogy kinek a hibájából nincs ma bevétel. Engem mint ügyfelet ugyanis nem érdekel a belső elszámolási vita, akkor teljesítsék olyan melóssal a vállalásukat, akinek benne van a munkaszerződésében!

kolomparlole1114 2019.03.10. 04:06:55

@Ma is mentek gecizni?: Egyéni szocprobléma. Vagy fizessék meg a melóst, vagy előre tisztázzák hogy a házhozszállítás csak földszintig szól, akkor neki is egyszerűbb ha nem rendelem meg tőlük az árut, és nem kell visszapakolnia mindent a kocsiba és dolgavégezetlenül távoznia.

kolomparlole1114 2019.03.10. 04:11:42

@Ma is mentek gecizni?: "Ezért tisztelet járna, de a legtöbbjük se tiszteletet nem kap a munkájáért, az extra szolgáltatásért jattot meg még kevésbé."

Mert nem extra szolgáltatást végez, hanem az alapot, amit megrendeltem. Az hogy neki a munkaszerződése kevesebbet takar mint amit a cég vállalt, nem az én bajom. Innentől kezdve 2 opció van: vagy feljön az emeletre, ahol megkapja a pénzt a leszállított szajréért, vagy önérzeteskedik, és pakolhat vissza, mert én meg nem megyek le. Nem azért fizetek kiszállítást, hogy aztán magam végezzem el. Nincs ingyenebéd!

kolomparlole1114 2019.03.10. 04:17:36

@Ma is mentek gecizni?: Nem az a baj hogy köteles vagy sem, hanem hogy utalnak, célozgatnak rá hogy felviszik, aztán a valóságban meg nem. ez átbaszás, amit jogosan sérelmez a vevő. És nálam ez fizetést kizáró indok, nem teljesítés okán. Ha előre tisztázzák hogy csak a földszintig jön a csóka, és én vállalom hogy kibattyogok érte, akkor az teljesen oké. tudom előre mit vállaltam. A probléma az hogy itt nem ez a helyzet. Bármiben meg lehet állapodni, de csak ELŐRE, nem utólag kifogást keresni hogy "mi azt nem úgy gondoltuk"...

kolomparlole1114 2019.03.10. 04:26:41

@Ma is mentek gecizni?: "Addig van szerencséd, amíg nem egy olyan futárral futsz össze, aki teljes mértékben tisztában van a kötelességeinek határaival."

Neki is addig van szerencséje hogy nem kell visszapakolnia a kocsiba és visszaszállítani a szajrét, kifizetetlenül. Megéri önérzeteskedve elbenzinezni egy csomó időt, benzint? Mert akkor hajrá, csak így tovább!

DarkWolf 2019.03.20. 18:38:37

@kolomparlole1114: Erősen kétlem hogy jogilag bárhol ezt elfogadnék nem fizetési indokként

Az remélem megvan, hogy attól még hogy ingyen kiszállítják neked a cuccot, a cégnek attól még pénzbe kerül a benzin meg sofőr/ kiszállító fizetése. Lehet a végtelenségig akadékoskodni meg verni az asztalt de azzal neked lesz rosszabb, nem a futárnak. Ugyanis HA a szerződésében nincs benne az hogy pontosam fel kell vinnie az emeletre, akkor nem kell felvinnie és utána meg mindhárom fél leboxolhatja egymás között hogy akkor ki a hülye.

Aláírom hogy nem igazán okés ez a ködös megfogalmazás, DE azért remélem érzed eközött és a "GARANTÁLTAN felviszik neked az emeletre" között. És most nem arra gondolok amikor egy futár tudatosan szarik bele egy szerződéses kötelezettségükre (ami itt nem derül ki), hanem amikor nem tudják kivitelezni azt hogy felvigyék neked a 10-re az egyhavi bevásárlásodat.

Amúgymeg ilyen esetekben panaszt kell tenni és/ vagy adott üzlettől megkérdezni hogy akkor a házhozszállítást mit is jelent pontosan.

DarkWolf 2019.03.20. 18:43:42

@Ma is mentek gecizni?: A jatt és a hálapénz meg társai egy olyan elkorcsosult rendszer relikviája amitt a fejlettebb nyugaton már nem is ismernek

És őszintén jobb lenne ha Mo-n is leszoknának erről
süti beállítások módosítása