Tékozló Homár

Légy résen, mert sok méltányosságot nem várhatsz a NÚSZ-tól!

2019.01.28. 09:51 | Homár Hilda | komment

screenshot_2016-02-01_08_49_33_1_2.png

Az alábbi történetben olvasónk is elismeri, hogy fia hibázott: nem ellenőrizte a benzinkúton váltott megyematricáit, és az is értjük, hogy a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató a mi érdekünkből és azért van, hogy behajtsa mindenkin az autópálya használati díjat, mégis nehéz nem úgy értelmezni a sztorit, minthogy izmoznak egy figyelmetlen kisemberrel. Vagy nem? Miniszavazásunkon bökjön a "Megérdemelté"-re, aki másképp gondolja!

Kedves Tékozló Homár!

Az alábbi esetet pusztán tanulságul írom le, mert már túl vagyunk álmélkodáson, bosszankodáson, fizetésen.

A fiam Budapesten, a barátnője Makón él. Hétvégenként jár le hozzá, tehát vett három – Pest, Bács-Kiskun, Csongrád – megyematricát, egyszerre, ugyanazon benzinkútnál.

Másfél hónap múlva jött is a büntetés jogosulatlan autópálya használatért a Bács-Kiskun megyei szakaszon, mindjárt kettő is (oda és vissza). Felhozza az igazoló cetliket a kesztyűtartóból, Pest Ok, Csongrádból van kettő is!!!, Bács-Kiskun egy se. A gyerek nem szellemi fogyatékos, tehát valószínűleg az volt az, aki adta a matricát a kútnál.

Bementünk. Nagyon kedvesen a következőket mondták: az egyik Csongrád matricát visszaveszik 3,500 Ft-ért, veszünk helyette egy Bács-Kiskunt 5,000 Ft-ért, „rendkívül méltányosan” csak a már kiküldött 2 db büntetést kell kifizetnünk (kb. 30 ezer), a rendszerben már benne lévő következő tízet nem. Hurrá!

Kifizettük.

Mit nem értünk? Kit ért kár az ugyanarra a rendszámra és megyére megvásárolt két matricával? Miért kell megbüntetni azt, aki fizetett és az összes bűne hibája, hogy nem nézte meg az igazolószelvényeket? Mibe kerül a téves matrica cseréje a papír árán kívül?  Véleményem szerint ez pusztán, csakis és kizárólag adminisztratív hiba, tévedés. Nem történt csalás, visszaélés, károkozás, amiért bárkit – Kutas Gizikén kívül – szankcionálni kellene.

Tudom: szabály az szabály, még ha ütődöttek írják is.

Tanulság: ha már megzavartad Kutas Gizikét a körömreszelésben, legalább ellenőrizd le milyen marhaságot nyomtatott ki neked!

Üdvözlettel:

M. Zoltán

 

Kedves  olvasó!

Az autópálya használati díj mértékét és a díj megfizetésének feltételit is jogszabály határozza meg. Ennek alapján az adott megye gyorsforgalmi úthálózatát az annak használatára jogosító matricával a következő megyében található első csomópontig lehet jogszerűen használni. Ezt követően az autópálya igénybe vétele kizárólag az érintett szomszédos megyére érvényes matricával, vagy a teljes úthálózat használatára jogosító matrica birtokában lehetséges. Ennek hiányában jogosulatlan úthasználat történik, amely pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után

A jogszabály a fogyasztó kötelezettségé teszi a vásárlás véglegesítése előtt a megadott adatok ellenőrzését és végső jóváhagyását. Ennek megtörténtét a levélben meghatározott esetben az igazoló szelvényen található aláírása tanúsítja.

Ha ugyanarra a járműre, azonos időszakra egynél több jogosultságot vásároltak, a vevő díj ellenében kérheti a felesleges jogosultság visszavásárlását. Megyei jogosultság visszavásárlására csak abban az esetben van lehetőség, ha ugyanazon jármű és ugyanazon megye vonatkozásban történt többszöri vásárlás.

Az úthasználati jogosultság visszavásárlása eljárási díj megfizetése ellenében kérhető. Amennyiben az érvényességi idő már elkezdődött, akkor a visszavásárlás csak abban az esetben lehetséges, ha az adott járműre előbb megvásárolják az érvényességi idő kezdete és a visszavásárlás időpontja közötti időszakot lefedő rövidebb idejű jogosultságot.

A pótdíj kifizetését egy esetben lehetett volna elkerülni, ha észreveszi, hogy díjköteles útszakaszra hajtott fel és a díjat még 60 percen belül megfizeti. Ebben az esetben mentesült volna a pótdíj kifizetése alól. Fontos azonban kiemelni, hogy a 60 perc a jogosulatlan úthasználat kezdetétől számít és nem annak észlelésétől.

Felhasznált jogszabály:

- 36/2007. (III. 26.) GKM rendelet az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=109853.349641)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quuuziii 2019.01.28. 10:08:15

Jól értem a szövegből, hogy elengedték a büntetés 83,33 %-át? A szemetek!

Az egy dolog hogy nem nézzük meg az SimplePay-ben hogy van-e matricánk, de a kezünkbe nyomott igazolást sem?

Más kérdés hogy ha észreveszi Kutas Gizi, akkor vajon tudta-e volna sztornózni? Tippre nem.

Quuuziii 2019.01.28. 10:26:33

Egyébként mi ez az ótvar szavazás a poszt végén? Csak végletekben lehet gondolkodni? Mert a núsz pont hogy nem végletekben gondolkodott. Csak a homár.

Darth Revan 2019.01.28. 10:34:18

ne varj meltanyossagot vs elengedtek a buntetesek nagy reszet (10-et a 12-bol)

szerintem az eleg meltanyos

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.28. 10:47:15

Szerintem méltányosságból még dicséretet is kaphatott volna a gyerek, sőt én még a kutast is bezártam volna vagy 10 évre a hiba miatt (amellett, hogy a 10 elengedett büntetést is megfizettetik vele).

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.28. 10:50:07

Egyébként ebben az a szopó, hogy fizetés előtt csak a rendszámot tudod leellenőrizni. A megyét már csak akkor látod, mikor a kezedben a blokk, ahonnan nincs visszaút. Azt nemigen tudják sztornózni, hogy ilyenkor ki fizeti meg az árát, azt a kutassal lehet lebokszolni. Mondjuk azzal még akkor is jobban jár, mintha megbüntetik 1-2-12x.

Jake Peralta 2019.01.28. 10:56:20

Tudom nem vagyok sikeres, de én online veszem ezeket. És ott a program figyelmeztet, ha ugyan oda akarsz venni. (térben és időben)
Amúgy az átírásnál a dolgozó munkája kerül pénzbe. Pl bankban is a pénztárnál kp kivét a legdrágább. Az automatából fillérek. (élő embert meg kell fizetni)

Jake Peralta 2019.01.28. 11:03:44

Mondjuk nem is értem miért nem fejlesztenek le egy olyat, hogy rendszámhoz tudsz rendelni mondjuk user fiókot (email, telefon), és ha ez a csodás központi rendszer érzékeli, hogy olyan szakaszon autózol ahova nincs érvényes matricád, akkor küld egy emailt benne egy linkkel ahol egyből ki is tudod fizetni (mondjuk bankkártyával) 23:59:59-ig. Ha ezt nem teszed meg akkor dobják a büntit.

Rastafári 2019.01.28. 11:24:05

@Jake Peralta: abban hol a nyereség? Szegény felsővezetőknek akkor miből lenne új audira pénz? Éhen halnának...

Leadfoot 2019.01.28. 12:06:00

Eleve abszurdum, hogy ugyanarra a rendszámra lehet venni egyszerre két ugyanolyan matricát. Nekem ne mondja senki, hogy 2019-ben bonyolult feladat lenne, hogy ilyenkor a rendszer ne engedje, vagy legalább egy értesítést feldobjon.

Quuuziii 2019.01.28. 12:07:57

@Leadfoot: pedig lehet, nekem még 3 napig 2 érvényes matricám van. :)

KaTe 2019.01.28. 12:14:07

@Jake Peralta: Remek. A rendszer üzemeltetése miatt pedig jövő hónaptól 150%-kal emelkednek a matrica árak. (mármint azoknak, akik igénybe kívánják venni a hülyebiztos rendszert, én köszönöm jól érzem magam a hagyományossal)

Amúgy múltkor nem úgy volt, hogy a kútnál sokkal biztonságosabb megvenni a matricát mint a szutyok simplen keresztül? Merthogy a kutasnál ott helyben kiderül, ha valami nem stimmel? Ha-ha.

KaTe 2019.01.28. 12:16:10

@Leadfoot: Ha a NÚSZ hivatalos weboldalán veszed meg, akkor értesít, ha átfedés van. Ha meg a kútnál, akkor a pénztárgép szirénázik... akarom mondani, az igazolás, amit a kezedbe nyomnak...

Quuuziii 2019.01.28. 12:20:09

Én egyébként sms-ben vettem meg.

Szóval Én győztem!

Nick-son 2019.01.28. 12:38:40

@KaTe: pár sor a programban mindjárt 150% -al emelné a matrica árát? Hány millióért dolgozik ott egy programozó? Mármint billentyű leütésenként?

Quuuziii 2019.01.28. 12:44:20

@Nick-son: gondolom te nem progrozó vagy, de ha mégis, remélem nem engednek olyan projekt közelébe, ami az életünket befolyásplhatja, de ha mégis, isten óvjon minket!

Egyébként nyilván nem lenne 150%-os növekedés, de az biztos hogy nem pár sor egy programban, hanem minimum sok sor sok programban.

KaTe 2019.01.28. 12:46:42

@Nick-son: Igazad van, lehet hogy alábecsültem azt a 150%-ot. :)

Darth Revan 2019.01.28. 12:51:58

@Quuuziii:

hihetetlen trehany munkat tudnak vegezni a programfejlesztok es programozok.

Mult heten akartam bevallani a 2018 4-ik negyedves europai afat. az ir adohatosag rendszere jelzi, hogy erre az idoszakra mar van bevallas. Mi van?!

Kiderult, hogy tavaly januarban tevedesbol 2018-ra nyujtottam be 2017 helyett

1) miert lehet jovobeli idopontra bevallani az afat? (egy legordulo menubol lehet a periodus kivalasztani, ami az egy evvel korabbi, az jelen evi es a jovo evi datumokat is tartalmazza)
2) miert nem jelzett a rendszer, hogy nincs bevallas 2017 negyedik negyedevre?
3) a javitas annyi volt, hogy a 2018-as bevallast ugy kellett elkuldenem, hogy a 2017-es pediodust valasztottam ki

Jake Peralta 2019.01.28. 12:58:35

@Leadfoot: Nem abszurd. Van egy kocsim. Veszek rá éves matricát. Év közben eladom a kocsit. Új tulaj is akar venni rá, de nem engedi mivel már van rá. Na másnap én (az eladó) bemegyek át átiratom az új kocsimra a matricát. Következő nap pedig a régi kocsim új tulaját megbüntetik., mivel neki ekkor már nem lesz érvényes.

Nick-son 2019.01.28. 12:59:19

@KaTe: ez pont egy olyan probléma ami könnyen megoldható lenne. Inkább az akaraton múlik, az igényességen, az igényeken és a megrendelői oldalon az érdekérvényesítés lehetőségén. Meg hogy érdek-e egyáltalán, hogy meg legyen csinálva. Maga a programozás a legkevesebb.

Jake Peralta 2019.01.28. 13:00:48

@Darth Revan: Nem a programozó végzett trehány munkát. Szerintem ez így van jól. Januárba miért nem vehetném meg a következő éves? Azért mert az előző éves jan 31-ig még érvényes? Hadd ne február elsején hajnalba kelljen ezt intézni több tízezer embernek.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.28. 13:42:09

@Jake Peralta: igen, ez tipikusan az a feature, amit kliens oldalon kell megvalósítani és ezért az appok meg a webes alkalmazások figyelik is és figyelmeztetnek (legalábbis arra, ha egy tranzakcióban akarsz duplikálni). Viszont a pénztárgép ilyen szempontból egy buta dolog, ő nem tudja, ráadásul ott eleve egy ilyen 3 matricás dolog 3 külön tranzakció.

Pretoriánus 2019.01.28. 13:44:32

@Darth Revan: Szerintem számold át újból. Javaslom, hogy új aránypárokat állíts fel. Barátilag.

Jake Peralta 2019.01.28. 13:45:53

@onlajnok: Simán lehet egy központi validáció, ami a (pl kutas) vásárlásnál confirmot kér hogy valóban 2-ik matricát akarsz venni ugyan azon adatokkal (rendszám, hely, idő)
Itt inkább az akarat hiányzik. Egy ilyet leprogramozni nem egy nagy mutatvány. (még a fizetéssel együtt sem)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.28. 13:51:49

@Jake Peralta: nyilván lehetne, de egy ilyen vásárlási rendszert olyan alacsony szinten kell tartani, amennyire lehet. Mivel direktben senki nem fér hozzá, hanem van egy kliens amin keresztül gyakorlatilag használni lehet (mi viszont nem tudják hogy mi, milyen lehetőségei vannak, mik a képességei), így ilyen dolgokat át lehet tolni rá.

Itt kb van egy olyan lehetőség hogy vegyél matricát erre a rendszámra, ilyen típusút. Meg persze van olyan is, hogy mondjuk rendszám alapján megmondja, hogy milyen matricái vannak (ez nem tudom mennyire szofisztikált). Az előbbi hívás előtt egy okosabb app meghívja az utóbbit is és ha van azonos paraméterű elem, mint a vásárolni kívánt, akkor szól.

A pénztárgép viszont csak az előbbit hívja meg és kész. Nem tudom, hogy abban mennyire van lehetőség így okoskodni.

Jessybátsi 2019.01.28. 13:52:24

@Quuuziii: De, a núsz végletekben gondolkodott. Merthogy hiába tízszer járt a szakaszon a poszter, de a hatályos törvények szerint ezért csak kétszeres büntetést szabhat ki. ( nemzetiutdij.hu/articles/article/dijrendelet-valtozas-2018 ) Úgyhogy a 10 esetből nem lett 8 elengedve, hanem eleve csak két bírság szabható ki. A méltányosság az lett volna, ha azt a jogszerűen kiszabott 2 bírságot elengedik, mivel a posztoló nem nyert azzal, hogy 1 megyére 2 matricát vett, így hihető, hogy nem a rossz szándék vezérelte, hanem szimplán csak hibázott az eladó, meg ő, amikor nem ellenőrizte.

Nancsibacsi 2019.01.28. 13:58:16

Hát, van itt baj sok:
1. Ha a két matrica érvényességében van átfedés, akkor arra figyelmeztessen. Nyilván van eset amikor így vesz az ember matricát, de ez mondjuk az esetek 1%-a, 99% meg az, hogy fölöslegesen veszünk. Pl. céges kulcsos autókon szerintem ez teljesen általános.
2. Nem tudom ki látott már ilyen "matricát", hát egy alkarnyi papír, és valahol a közepe felé, tök ugyanolyan betűtípussal mint a többi van a rendszám, az érvényesség helye, és ideje (olyan 5-6 sorban szétszórva, közte némi szemét adattal). Szóval érzek én némi szándékosságot abban, hogy ezt nincs az az ember aki egy pillantással ellenőrzi. Én amikor vettem, és mondta az eladó hogy ellenőrizzem, szégyen nem szégyen megkérdeztem hogy hol? mit? Mert teljesen esélytelennek tartottam hogy 2 percen belül kész legyek egy matricával. Ő rámutatott, és a 2.-3. matricánál már tök egyedül sikerült megoldanom a dolgot:-)
3. Online tényleg tök jó megvenni, csak éppen ott a kényelmi díj - nem tudom van-e még -, de az rádobott régebben egy laza 10%-ot (ez legalább olyan korrekt, mint a telefonos parkolás).

Szóval nyilván az user hibázott, és a hibát azt büntetik, de azért a rendszer meg is tesz azért mindent, hogy tudjon büntetni. Az meg simán nonszenz volna, ha a büntetésekkel az éves országos díj fölé lehetne menni.

Nancsibacsi 2019.01.28. 14:02:19

@Darth Revan: "elengedtek a buntetesek nagy reszet (10-et a 12-bol)
szerintem az eleg meltanyos"
Nem engedtek el semmit, mert 75 napon belül csak 2 büntetést tudnak kiszabni - azt meg ki is szabták. Egyébként 3 pótdíj már több mint egy éves matrica ára - csak hogy lássuk az arányokat...

Jake Peralta 2019.01.28. 14:06:44

@Nancsibacsi: 3. nemzetiutdij.hu - Nincs kényelmi díj. Kiválasztod, kártyával fizeted és jónapot. kb 2 perc. Ha olyan kedved van akár ki is tudod nyomtatni. És figyelmeztet ha adott rendszámra térben és időben van már másik matrica vásárolva.

Komojtalan 2019.01.28. 14:10:18

@onlajnok: Tavaly volt hasonló eset és akinek rossz matricája volt (pl. 9 személyes autóra nem jó a B1) azt nem lehet minden esetért külön büntetni, tehát egyáltalán nem jófejségből engedték el a 10 büntetést.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.28. 14:16:13

@Nancsibacsi: nekem tegnap külön felhívták a figyelmem, hogy nézzem meg jó-e, a rendszám is, kategória is (még fizetés előtt), majd a megye is a leporellón. De ott van 2 ember, akinek meg kell nézni, hogy minden stimmel-e. Ez a szintű ellenőrzés még az atomrakéták indításánál is elég.

enipeni 2019.01.28. 14:19:20

nem tudom ugy remlik kutas szolt hogy mar van ra matrica amikor a masik megyet diktaltam, de lehet hogy kutasa valogatja.

Kondom Keselyű 2019.01.28. 14:34:26

@Quuuziii: nem teszi lehetove a torveny,hogy ugyanazon hibaert 10x megbuntessenek valakit. Ez annak is jar,aki nem is vett semmit. nincs benne semmi kulon meltanyossagi eljaras.

illiana 2019.01.28. 14:34:42

Az év nagyobb részét külföldön töltöm ahol euró a pénznem, ha pedig hazalátogatók csak fogom a fejem a kulonbozo fajta forint bankjegyeket látva és a legszörnyűbb hogy állandóan változnak külsőre/színben, igy aki nincs vele napi kapcsolatban teljesen elveszti a fonalat. Evvel szemben az euróban napi használatban 4 fajta címletet használnak (5/10/20/50) ha a 100 és az 500 nem veszem figyelembe, de ezekkel kevésbé lehet találkozni a mindennapokban. Budapesten több alkalommal kaptam vissza más bankjegyet mint amit kellett volna -utólagos visszaszámolással derült ki mennyinek kellene lennie a tárcámba és mennyi van - és mivel nem néztem meg alaposan anyagi kár ért.
Ez a röpke kitérővel arra akartam rávilágítani hogy mindent meg kell nézni amit vissza kapunk. Legyen szó blokkról, pénzről, nyugtáról. Aki nem csekkolja le helyben hogy mi a helyzet az később magára vessen. Tanulópénz a poszter számára.

Jake Peralta 2019.01.28. 14:40:44

@Darth Revan: Programozó azt fejleszti le amit kérnek tőle. Nem ő fogja kitalálni hogy működjön egy rendszer.

gyéef 2019.01.28. 14:41:46

"A fiam Budapesten, a barátnője Makón él. Hétvégenként jár le hozzá"
A "le" igekötő használatáért nemcsak a pénzbüntetést, hanem két nagy büdös pofont is érdemel a proli posztoló.

illiana 2019.01.28. 14:41:50

@Nancsibacsi: Tulajdonképpen fizetett ő csak a kutas alkalmazott hibázott. Ha korrektek lennének elengednek a büntetést mivel fizetett a használatért összeségében nem sunyi módon matrica nélkül hajtott fel.
Ha 3 fajta kiflit veszek a sparban: egy magvast, egy hagyományos fehéret és egy teljes kiőrlésű barnát és a pénztáros kettő magvasat és egy fehéret üt be nem én vagyok a tolvaj aki megkárosítja a boltot.

octy 2019.01.28. 14:47:10

Maradjunk annyiban, hogy a hülyebiztos rendszertől (ami alap lenne, ha már valaki humán felhasználásra fejleszt applikációt) ez nagyon-nagyon messze van. A programnak kell felkészülnie minden lehetséges helyzetre, mert az van értünk, nem az emberek a programért. De nyilván f.szául le lett tesztelve.

Kuglóf. Az 2019.01.28. 14:47:24

@illiana: Kivéve ha MEGESZED azt, amiért végülis NEM fizettél. :-) :-)

jonatanxx 2019.01.28. 14:53:29

@Quuuziii: Szerintem pedig te nem vagy programozó. Az adott algoritmus leve nem lenne hosszú, meg amúgy is megvan, ugyanis a matricákat ellenőrzik "on the fly" rendszámra és időszakra, képfelismerés alapján. Itt még képet sem kell felismerni, csak a bevitt rendszámra felhasználni az ellenőrzési modult. Nem nem másik rendszerben van, hidd el tudom. Csak jó szándék és józan paraszti ész kérdése, és nem lesz tőle 150%-kal sem semennyivel sem drágább a matrica, ugyanis nem a matricát és a hozzátartozó informatikai rendszert kell kifizessed, hanem az úthasználatot, az út építésvel és fenntartásával együtt. A NUSZ önmagában az informatikai rendszerrel együtt kb 140 Mrd-t hoz tisztán. (Az más kérdés, hogy ez kb olyan mintha a színházban a pénztáros mindig azzal dicsekedne, hogy ő mennyi pénzt hoz a színháznak, bezzeg a többiek csak viszik... ) Úgyhogy az a pár sor módosítás beleférne, már csak a szolgáltatói szemlélet, és az ITIL miatt is. Ha olvassa onnan valaki. :)

WiZZu 2019.01.28. 15:01:19

Együtt éreznék, ha nem savaznák "Kutas Gizikét". Durván nyomja a kettős mércét az apuka, a fia hibája az bocsánatos, következménye se szabad, hogy legyen, de "Kutas Gizike" hibája az más, ő bűnhődjön keményen, a szidalmazása is rendben van, neki tilos hibáznia.

Quuuziii 2019.01.28. 15:04:05

@Kondom Keselyű: ez király. Ez azt jelenti, hogy ha megölök 3 embert, akkor a törvény csak az egyikért ítélhet el. Ja ez nem jó, bele fogsz kötni abba, hogy dehát ugyanarra az útra ment fel. (Itt megjegyzem, hogy ha egy évvel később megyek ugyanazon az úton, akkor már nem büntethetnek meg, mert ugyanaz az út , érted :).

Szóval legyen egy életszerűbb példa. Megverek egy embert. Aztán másnap megint. Meg harnadnap is. Iszonyat show lenne a bírósagon, ha ezzel védekeznék. Legalábbis szórakoztató lenne.

Drago Brutic1 2019.01.28. 15:14:55

Úgy tűnik, nálunk az a példakövető állampolgári magatartás, hogy az ellentétesen viselkedj, mint egy normálisan működő országban élő. Folyamatosan, és energiát nem kímélve ellenőrizd, hogy nem vertek-e át! Ennek az abszurd rendszernek az is az éltetője, hogy a szervezetek is mindig úgy tekintenek az állampolgárra, mint egy potenciális csalóra.

"Normális" esetben az autópálya-kezelő igenis elengedhette volna a büntetés teljes összegét, hisz bizonyított, hogy háromszor fizetett, az pedig teljesen életszerűtlen, hogy valaki ugyanarra az autóra kétszer megvesz egy éves megyei matricát.
Csakhogy, és ezt mindenki tudja, hogy kis hazánk szervezetei arra épülnek, hogy minél több sarcot behajtsanak.
Saját példám:
Zugló, megváltozott közlekedési rend után két hónappal elkövetett szabálysértés 50 ezer forint. (gyakorlatilag a nettó egy heti átlagbér!) . Ausztria- gyorshajtásért 40 euro, a magyar büntetés közel ötöde. Felteszem, ott a szabályok célja a figyelmeztetés és nem a lehúzás. Ennyi.

Darth Revan 2019.01.28. 15:33:03

@Jake Peralta:

mit irtam?!

"hihetetlen trehany munkat tudnak vegezni a programfejlesztok es programozok. "

Thunder_th 2019.01.28. 16:01:34

#Troll mode ON:
Mi a fenéért jár le a gyermek Makóra hétvégente? Budapest elég nagy város. Közelebb nincs csaj, aki szóba állna vele? Komoly kapcsolat lehet, ha hétvégére korlátozódik. Akkor fogja csak igazán kidobott pénznek érezni a dolgot, ha majd lapátra kerül a csajnál is.
Amúgy nem benzinkúton kell venni, hanem online. Aztán le is kell ellenőrizni, hogy amit vettünk az pont az ami. Persze aki Makóra jár le nőzni, az meg is érdemli.

#Troll mode OFF:
Egy rendszernek le kell tudni kezelni a user errort. Figyelmeztetni kell, ha már van matrica és megerősítést kérni, hogy valóban akar-e még egyet indokolt esetben. Persze az állami honlapok, adatbázisok, rendszerek stb nem arról híresek, hogy jól és user friendly módon működnek a lehetséges hibákat időben felismerve és korrekcióra ösztönötve. Ami igazán érdekes,hogy ezen rendszerek még akkor is szarok, ha nem is a sehova nem igazán kellő állami informatikus programozza le, hanem kiszervezik egy valódi multinak, ahol akad azért egy két tehetségesebb ember.

MrZed001 2019.01.28. 16:23:27

Maga az, hogy 2x tudsz venni ugyanolyan matricát kimeríti a tényleges szolgáltatás nélküli haszonszerzés, sikkasztás, csalás tényállását, lévén:
- nem kapsz a pénzedért SEMMIT se (1x már fizettél és kaptál érte, másodjára viszont semmit)
- nem próbálja szolgáltató felhívni erre a figyelmed (te lehetsz bamba, de neki van adatbázisa)
- a szolgáltató nem adja automatikusan vissza neked a pénzed (pl naponta script ellenőrzi kinek van 2x matrica). Meg se próbálja.
- sőt, sunyin ellopja
- ha te nem veszed észre, ő nem szól róla neked
- sőt lehetőséget, felületet sem ad ahol ellenőrizhetnéd vásárlás előtt, hogy mit vettél már arra a rendszámra
- magyarán vakon vásárolsz, annak ismerete nélkül, hogy kapsz is valamit a pénzedért, vagy sem (azaz elsikkasszák)

A 2x ugyanolyan matricát adó benzinkutas pedig munkakörében elkövetett kis összegű sikkasztás, valamint vagyoni károkozás (büntetés) miatt kellene, hogy feleljen.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.28. 16:33:08

@octy: de itt nem emberi felhasználásra fejlesztenek, hanem arra, hogy azzal más alkalmazások minél egyszerűbben tudjanak kommunikálni, tranzakciókat végrehajtani. Itt a másik rendszer egy egyszerű pénztárgép, aminek korlátozottak a képességei. Ezért van még 2 ember a tranzakcióban, hogy ellenőrizzék, mert a pénztárgép nem fog szólni. Itt az egyik ember hibázott, a másik meg nem ellenőrizte.

2019.01.28. 17:03:19

@Quuuziii:
Nem igazán jó a hasonlatod. Inkább olyasmi, mint mikor valamiféle gondatlanságod miatt meghal egy ember, pl. terveztél egy hidat, az leszakad, egy autós lezuhan, majd basznak leállítani a forgalmat, és bezuhan még kettő, és az utóbbi kettő életét is rajtad kérik számon.

Bobby Newmark 2019.01.28. 17:15:36

@gyéef: Pedig kurvára lefele van. Tudod, a víz, pl a Duna is arra szokott folyni.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2019.01.28. 17:20:33

@Darth Revan: Ebben nem volt semmi méltányosság amúgy... 2x hajtott fel... az 2x büntetés! És ha nem megyeit vesz, hanem 10naposat... szal érted! (felhajtás / irányonként adnak büntetést) Be is baszna, ha ahány kamera előtt elmész, annyi büntetést kapnál! :D

teéjesenmindegy 2019.01.28. 17:37:40

@Jake Peralta: Akkor meg az lenne a következő poszt, hogy elrontotta az email címét, nem frissített a fiókja, lemerült a laptopja...

Nincs olyan rendszer amit ne lehetne elcseszni, vagy ne lehetne kifogásokat találni. (Mondom ezt úgy, hogy engem is büntettek már meg, mert elbasztam, és azt hittem, hogy van matricám). De könyörgöm, egy évben egyszer kell odafigyelni erre a szarra.

Quuuziii 2019.01.28. 17:59:06

@Zabalint: persze hogy nem jó szerinted, ha jó lenne, akkor nem tudnál érvelni ellene. :) de az hogy valaki rosszul tervez egy utat, valaki meg nem biztosítja az két különféle tevékenység.

Quuuziii 2019.01.28. 18:09:11

@jonatanxx: király, akkor menj, és javítsd ki azt a pár sort. Legyen mondjuk 4, 2000 ft/sor, felette te fizetsz nekem soronként 1000 ft-ot. :)

ekat 2019.01.28. 18:55:09

@WiZZu: Igen, nekem is onnantól minden együttérzésem megszűnt. Nem egészen értem, mitől került arra a magas lóra....

gigabursch 2019.01.28. 20:01:57

Êves országos.
Ennyi.

FDToth 2019.01.28. 20:40:18

Egy kérdés: a rendszer nem jelez, ha egyazon rendszámra egynél több matricát vennél? Vagy ezeket direkt nem teszik bele? Amikor benzinkúton vásárolsz matricát, akkor vehetsz mojduk 10 db Pest megyeit ugyanarra a rednszámra, az szgép meg nem jelez h ezek ütik egymást?
A másik, hogy egy rakat pénzük számrazik a bírságokból is, csak nem ltható, hogy az ebből befolyt összeget mire i sköltik, mert, hogy vissza nem forgatják, az tutifix
Ez olyna mint pl a 3-4 éve létrejött Óbudai parkolási társaság: semmi fejlpdés, szar utak, pakrolóhelyek, de mőr vagy kétszer annyia dolgoznka ott, mint 3-4 lve, több a szoláglati autó, új iroda stb. Ezek nem a magyar nemzteért jönnke létre, hanme asjaá tmagzuk gyarapodásáért...

jonatanxx 2019.01.29. 00:53:32

@Quuuziii: Nos, 4 sornál azért több. :) De ha naggggyon muszáj akkor nulláról, pontosan 254 sorban két óra alatt, megugorható. De ebben benne van a bevitel, az ellenőrzés (egy webservice hívás), a válasz, a formázás, a kapcsolat tesztelése, stb. És mindez egy palm-ra...
A probléma nem itt van, hanem - ami nem jutott eszembe -, hogy nem a NUSZ rendszerében vásárolsz, hanem a viszonteladóéban, ami akkor is megy offline, ha nincs kapcsolat a NUSZ-szal, és csak később szinkronizálnak. Így ugrott az ellenőrzés. :(

Im just here for the comments 2019.01.29. 03:19:33

Nyugodtan kihagyhatta volna a gyerek nem szellemi fogyatékos részt, mert ezzel a lendülettel pont annyira szellemi fogyatékos az is, aki nem nézi meg, hova vett matricát, mint az, aki benézte és rosszat adott.
Arról nem beszélve, hogy 10 büntit elengedtek, örüljön, hogy nem 300-at kellett fizetnie, hanem 30-at. Apuka egy s3ggf3j, így képtelen vagyok együttérezni.

Etniez 2019.01.29. 07:09:17

@Quuuziii: 10 percig lehet módosítani, ki van írva a kutakra (legalább is januárban, amikor otthon voltam)

Dezsike 2019.01.29. 09:43:19

Ez is a tipikus példája annak, hogy a nagy halak hogyan lopják a becsületes emberek pénzét. Tipikus példa erre az indokolatlanul korán lejáró helyközi menetjegy is, így ha mégse tudsz utazni akkor amikorra vetted, esélyed sincs se később felhasználni, se kezelési költség ellenében visszaváltani. Ergo fizettél a semmiért, ami jogalap nélküli gazdagodás.

Kotit 2019.01.29. 09:56:21

@Thunder_th: "#Troll mode ON/OFF"
Szerintem ezekkel kár fárasztanod magad, itt a trollkodás az alapértelmezett...

Terézágyú 2019.01.29. 10:27:38

Eleve: miért az apuci írta ezt a levelet a fiacskája helyett???

Quuuziii 2019.01.29. 10:41:59

@Etniez: ezzel el is dől a vita. Megnézi hogy mit vett, szól Kutas Gizinek, ő elnézést kér, módosítja, és mindenki boldog.

Én pl. mindig leellenőríztem utána a rendszámot pl., biztos ami biztos.

De nyilván qrvára sietni kellett Makóra.

Nick-son 2019.01.29. 11:09:58

@Im just here for the comments: @WiZZu:

Teljesen egyet értek. Kb ugyanúgy odafigyelhetett volna a gyerek aki Makóra furikázik barátnőt simogatni, mint a kutas csaj akit annyira savaz a posztoló. Gondolom a kutas lány apja szerint meg a posztoló gyereke fogyatékos.

Napi több ezer bizonylatot intéz, hát hibázott? Csak az hibázik aki csinál valamit.

Nem vagyok biztos benne, hogy különb nőhöz jár a gyerek mint akik a kutakon dolgoznak.

Térjünk vissza erre akkor miután lepasszolta a posztoló tökéletes csemetéjét.

juhaszvik 2019.01.29. 11:37:44

számomra egyetlen tanulsága van a történetnek: hogy mennyire jófej a NÚSZ.
lehet ütni őket, hogy még azt a kettőt se kellett volna behajtani tőle, de mindenki elfelejti, hogy Magyarország 9 millió adóelkerülő, simliskedő, kiskapuvadász ember országa, ahol azonnal visszaélnének vele az emberek, ha a hatóság engedne nekik.

amúgy a beíró valami csókos (munkatárs, szponzor stb.), mivel egyszerűen NINCS SZÓ FOGYASZTÓVÉDELMI ÜGYRŐL. a hatóság tette a dolgát, ráadásul méltányos is volt.

GatyaPityu 2019.01.29. 13:51:20

@gyéef: "A "le" igekötő használatáért nemcsak a pénzbüntetést, hanem két nagy büdös pofont is érdemel a proli posztoló. "

- Miért is...?

GatyaPityu 2019.01.29. 14:00:38

@Im just here for the comments:

Az a s*ggfej, aki nem volt képes kiállítani helyesen a bizonylatot. Feltételezem, hogy a vásárló egyértelműen fogalmazott, 3 különböző megyére kért egy-egy-egy matricát, és nem egy megyére két azonosat, azonos rendszámmal.

Ez hasonló a kategória mint amikor én kb. 20 éve vonattal mentem Miskolcra Budapestről, a Keletiben vettem jegyet az IC-re. Az "okos" "jó képességű" MÁV pénztáros képes volt úgy összehozni a jegyeladást, hogy a km alapú jeget Bp.-Miskolc, míg a helyjegyet az ugyanabban az időben induló Miskolc-Bp. IC-re adta el. Úgy, hogy én Bp.-ről akartam utazni! Noormááális?! Jött főellenőr kaller, és ott ugrált a nyakamon, hogy ez a jegy sz*r, nem jó a helyfoglalásom és most elvileg meg kell(ene) büntetnie, de ő most jó fej lesz, mert ő is látja, hogy én nem akartam bliccelni, lógni, ezért eltekint a bírságtól, de azért bevonta a jegyemet és kiállított egy jó IC pótjegyet. Igazán kedves, hogy ezt választotta, pedig statárium alapján fejbe is lőhetett volna végül is... (irónia)

Xezs7 2019.01.29. 17:30:26

1. Aki annyira béna, hogy meg se nézi, hogy mit vett, megérdemli.
2. Aki annyira béna, hogy még mindig kúton veszi ezeket a cetliket, ahelyett, hogy interneten intézné, az megérdemli.
3. Aki annyira béna, hogy az apja ír be helyette, megérdemli.
4. Aki annyira béna, hogy közelebb nem bírt barátnőt találni, az megérdemli.

Itt mondjuk épp nem a posztoló a hülye. Hanem a fia :)

Xezs7 2019.01.29. 17:36:50

@Jake Peralta: Vezetés közben pont emailt szoktam olvasni, naná. Sőt, ha megrezzen a telefonom, azonnal kikapom a zsebemből 130-as tempónál, naná. Sőt, egy email miatt kiállok a kútra olvasgatni. Gondold már át még egyszer :)

Xezs7 2019.01.29. 17:39:21

@Quuuziii: Meg a tesztelő, meg a projekt menedzser fizetése. Bírom mikor valaki megmondja ezt a pársoros tutit, aki még életében nem járt semmilyen nagyvállalati projekt közelében.

Xezs7 2019.01.29. 17:45:08

@Nick-son: Állt már a cucc odalent, mint a cövek, hát ki figyel ilyenkor a papírokra? :)

CCnick 2019.01.29. 20:19:20

Nekem pár napja jött a mail a tavalyi online vásárlás alapján, hogy hamarosan le fog járni a matrica, itt a kitöltött link kattintsak és vegyem meg az ideit. kattintottam és ott volt az összes adat amivel megvettem az előzőt de még ezt is kétszer végignéztem (elbaszva ezzel vagy fél percet az életemből) nehogy a technika ördöge valamit bekavarjon majd megvettem és elolvastam a megvásárolt matrca adatait. Mondjuk tény, hogy nem kellett még 200km-t autóznom egy régóta várt dugás kedvéért.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2019.01.29. 20:36:29

Ettől a szellemi fogyatekos, meg köröm reszelgetős dologtól borzalmasan unszimpatikus a posztoló. Ettől még tényleg elengedhették volna a büntetést.

havrilla 2019.01.30. 05:40:44

@onlajnok:
Nem tudom, de én láttam a megyét is okézás előtt és már sztornót is láttam.

havrilla 2019.01.30. 05:41:51

@Leadfoot:
Láttad a matricákat? Lehet, hogy az egyiknél a rendszám is el lett írva pl.

havrilla 2019.01.30. 05:48:32

@illiana:
A pénztáros nem adja át ellenőrzésre a beütés után a gépet, hogy ellenőrizd le a kiflikkel együtt.

havrilla 2019.01.30. 05:51:15

@Keményen Trollkodó Kisember:
Igen., ezt én sem értettem. Budapesti szóhasználat, hogy "lemegyek vidékre" Ez a hétköznapi beszéd.

havrilla 2019.01.30. 05:55:51

@Drago Brutic1:
Látom utálod a hazádat. Akkor talán maradj csendben, mert butaságot beszélsz.
Én jártam olyan nyugati országban, ahol egy tilos parkolás miatt a háromszorosát kellett kifizetnem, mint itthon.
Két nemazonos szabálysértés díját nem lehet összehasonlítani.

Im just here for the comments 2019.01.30. 08:26:46

@Keményen Trollkodó Kisember: egyrészt nekem mi közöm ehhez, másrészt az, hogy az eladó egy seggfej, nem zárja ki, hogy apuka is seggfej legyen és fordítva.

killerkaller 2019.01.30. 10:35:40

Úthasználati jogosultságot számtalan módon lehet vásárolni. Szolgáltatók honlapjain, okostelefonon appal, személyesen, mint poszterünk is. Bármi jogosultságot vásárolok (belépőjegy, parkolójegy, úthasználati jogosultság, stb.) felteszem a kérdést: kinek az érdeke, hogy minden klappoljon. Az enyém, tehát ellenőrzöm, hogy azt kaptam-e, amit kértem.
Kinél reklamálsz, amikor mennél be az előadásra, és a jegyszedő közli veled: bocs, de a jegyed a tegnapi műsorra szólt.

kohlhaas mihály 2019.01.30. 10:41:32

A homáron adott egy szituáció: valakit méltánytalanság ért (vagy csak úgy gondolja) és ezért megosztja a sérelmét idegenekkel, számítva némi együttérzésre, esetleg jó tanácsra. van itt egy brancs, akik ugrásra készen várják az alkalmat, hogy kiemelve a saját zsenialitásukat, fröcsöghessenek a panaszoson egy jót. Tisztára olyanok, mint egy hiénacsorda (vagy talán falka). A posztoló eleve kiszolgáltatott helyzeteben van, mert információkat ad meg magáról és ezekre lehet undorítóbbnál undorítóbb megjegyzéseket tenni: miért Makóra jár dugni stb. Szabályosan hányingerem van tőlük.

juhaszvik 2019.01.30. 11:42:28

@kohlhaas mihály: abban van igazad, hogy "van itt egy brancs", de egy-egy egyéni komment alapján (főleg, hogy nem tudható, hogy annak forrása azonosítható-e a "branccsal") minősíteni egy csoportot legalább akkora hiba, mint megkérdezni, hogy "miért Makóra jár dugni". Továbbá tőled sem áll távol, hogy szélsőségesen fejezd ki magad, ha egy írott szöveg (legyen szó a probléma felvetésétől vagy egy egyszerű kommentről) a nemtetszésedet váltja ki.
az én véleményem @juhaszvik1: a poszttal kapcsolatban, hogy az eset nem fogyasztóvédelmi ügy, mivel semmi ehhez kapcsolódó történés nem köthető a közölt eseményekhez. a blog deklaráltan (lásd jobb felső sarok) fogyasztóvédelmi, ezért javaslom, hogy panaszkodáshoz a levélíró használja a facebook-ot, vagy hívjon fel egy tetszőleges személyt a telefonkönyvéből.

R!ck4 2019.01.30. 12:17:28

@Jake Peralta: Fejlesztenek, ráadásul pont a nemzeti mobilfizetési zrt, tökéletesen működik, felviszem a rendszámot, ebből lehet többet is, kipipálgatom, mit akarok venni, éves, heti- havi matricát, vagy megyeit. Még azt is tudja, hogy Szegeden a parkolás melyik zónába tartozik, gps alapon megvan, hol vagyok, ennek függvényében számol, teljesen rendben van. Tök feleslegesen szopatta magát halálra a gyerek, ha akkor és ott nem nézte meg, mit adtak a kezébe. Épp elég tanulópénz volt ez neki hogy legközelebb figyeljen.

kohlhaas mihály 2019.01.30. 12:32:49

Igazad van, nem mindig fejeztem ki magamat szalonképesen. Azt azért nézd meg, soha nem abba rúgtam bele még egy jó nagyot, akivel méltánytalanság történt. A brancsot nem úgy értettem, hogy egy valódi közösség lenne, csak a rosszindulat és káröröm tűnt közös nevezőnek. Visszanézve a kommenteket, Téged pl. nem soroltalak volna hozzájuk, pedig szerintem nincs igazad. Attól még, hogy a fogyasztó is hibázott, mert a sajtcédulát nem olvasta töviről-hegyire át, jogszerűen, de igazságtalanul jártak el vele szemben. Magyarország valóban az adóelkerülők országa, de ebben a történetben nincs szó semmilyen stikli lehetőségéről. Itt csak arról van szó, hogy a cég élt a lehetőséggel, hogy egy benzinkutas hibáját és a fogyasztó mulasztását kihasználva, tisztességtelen, extra nyereséghez jusson.

CCnick 2019.01.30. 13:40:33

@kohlhaas mihály: sokkal megértőbb lenne a "brancs" ha a "mélténytalanságot elszenvedő" apukája (érted, ez eleve mekkora feladott labda) nem keverné bele a történetbe, hogy a fiacskája mi célból autókázik (irreleváns a történet szempontjából, hogy dugni jár makóra vagy ott lakik a nagyi) valamint nem körömreszelgető szellemifagytékosozná le az eladót egy hibáért amit a saját nemszellmifogyatékos fia egy átolvasással javithatott volna de nem tette így drága lett a hetidugás. Szóval azért a szerzőapuka tátottszájjal sétált be a faszerdőbe.

juhaszvik 2019.01.30. 14:28:10

@kohlhaas mihály: "nem mindig fejeztem ki magamat szalonképesen" néhány kommentelőhöz, vagy például jelen levélírónkhoz képest teljesen rendben volt. mondjuk én csak a kettős mérce miatt jeleztem.
"a sajtcédulát nem olvasta töviről-hegyire át"
hogy milyen megyére szól a "matrica", az nem a kisbetűs részben van.
"jogszerűen, de igazságtalanul jártak el vele szemben"
ha a NÚSZ jogszerűen jár el, akkor 10-szer ennyi büntetést hajt be a levélíró fiától. ha tévedésből (ha az enyémből, ha máséból) nem fizetek be annyi adót, amennyit kell, akkor utána nem a tizedét hajtják be rajtam, hanem az összeset (+ büntetés)
gondolom a probléma, ami gondolom félreviszi a logikádat, hogy összetársítod a NÚSZ-t és a matricákat eladó vállalkozást, pedig azoknak semmi közük egymáshoz. nem a benzinkút felelőssége, hogy én érvényes matrica nélkül hajtok fel a sztrádára, hanem egyedül és kizárólag az enyém. ha a benzinkutas nem azt a matricát adta nekem, amit kértem, akkor nekem a benzinkútnak van elszámolni valónk egymással, de ehhez a NÚSZ-nak semmi köze.

kohlhaas mihály 2019.01.30. 15:05:35

Szerintem teljesen érthető és emberi gesztus a posztolótól, hogy egy mondattal magyarázatot ad rá, miért kellett a fiának a 3 megyei matrica. Ha nektek ez már az a kategória, hogy "tátottszájjal sétált be a faszerdőbe. " (rendkívül ízléses hasonlat) akkor jobb, ha nem ír senki semmit a Homárra, mert megértést, jó tanácsot nem kap csak bosszankodást. Jómagam nem rég vettem meg az Auchan vevőszolgálatán a kétféle matricát az autóinkra és eszembe sem jutott átolvasni a cetlit, tehát teljesen megértem a károsultat. Ezután nyilván nem leszek rest ezt megtenni. Megértem a család haragját is benzinkutas Jenniferrel szemben, mert bár nem akartak bliccelni, mégis sokba került nekik a figyelmetlensége. És, ha őszinte akarok lenni, el kell ismernem, hogy a posztoló által vázolt nőtípus áll többnyire a benzinkutak kasszájánál. Én mindenesetre inkább megköszönöm a posztolónak, hogy megosztotta a történetet, mert számomra is tanulság, hogy ilyesmi előfordulhat és, ha nem nézem meg, esetleg fejér megyei matricával megyek ki Budaőrsre az M7-en.

kohlhaas mihály 2019.01.30. 15:16:46

@juhaszvik1: " összetársítod a NÚSZ-t és a matricákat eladó vállalkozást, pedig azoknak semmi közük egymáshoz. nem a benzinkút felelőssége, hogy én érvényes matrica nélkül hajtok fel a sztrádára, hanem egyedül és kizárólag az enyém. ha a benzinkutas nem azt a matricát adta nekem, amit kértem, akkor nekem a benzinkútnak van elszámolni valónk egymással, de ehhez a NÚSZ-nak semmi köze. "

Ezzel nem értek egyet. A NÚSZ nyilván szerződést kötött a benzinkutas céggel, hogy árusítsa a matricáit. Amellett a történet teljesen egyértelmű. Még véletlenül sem tartalmaz bármilyen lehetőséget ügyeskedésre, stiklire. A vásárló teljesen jóhiszeműen járt el, nem károsította meg a céget, befolyt a megfelelő összeg a pénztárukba. Ha egy cég azt akarja, hogy elégedett vevőköre legyen, akkor egy ilyen esetben maximális méltányosságot tanúsít és nem húzza le az ártatlan vevőt. Persze itt ez az elégedettség nyilván nem szempont, tekintve a NÚSZ monopolhelyzetét.

CCnick 2019.01.30. 16:33:16

@kohlhaas mihály: @kohlhaas mihály: "Auchan vevőszolgálatán a kétféle matricát az autóinkra és eszembe sem jutott átolvasni a cetlit, tehát teljesen megértem a károsultat."

a hülyék szolidárisak egymással, ez érthető.

"A vásárló teljesen jóhiszeműen járt el, nem károsította meg a céget, befolyt a megfelelő összeg a pénztárukba. " ha Bpre akarok utazni de a mávpénztáros debrecenbe ad jegyet akkor teljesen jóggal fog albertirsánál megbüntetni a kaller mert a jegyem (jól olvasható felirattal jelezve ezt) nem arra a viszonylatra érvényes. Pedig kifizettem a távolságot mégse fog senkit meghatni. Amit a kezembe nyomnak azt leellenőrzöm, ha nem passzol jelzem ott helyben. És itt véget is ér a történet.

kohlhaas mihály 2019.01.30. 17:26:01

@CCnick:
"És itt véget is ér a történet. " még nem ért véget, mert közölnöm kell veled, hogy nagyon rühellem a fajtádat, a faszerdős hasonlatoddal együtt. Majd, ha elnézed a STOP táblát és jön egy Kamaz, ne várjál túl nagy együttérzést. Esetleg koszorút küldhetek az olcsóbb fajtából.
Nagyon fogsz innen hiányozni az arroganciáddal és a hatalma önbizalmaddal (ami szerintem indokolatlan)

Xezs7 2019.01.30. 20:43:00

@kohlhaas mihály: Számonkéred az itteni közönség rosszindulatát, de azért sikerült neked is lemenni parasztba mikor azt írod, hogy "a posztoló által vázolt nőtípus áll többnyire a benzinkutak kasszájánál". Gondolom ennek a fajta nőtípusnak azért nyájasan belevigyorogsz a képébe, mikor ott állsz a kasszánál, és eszed ágában sincs ilyesféle minősítéseket tenned, csak a hátuk mögött.

juhaszvik 2019.01.30. 20:44:37

@kohlhaas mihály: nyilvánvalóan figyelmen kívül hagytad, amit írtam. semmi köze a NÚSZ-nak a rossz eladáshoz. innentől kezdve nincs értelme annak, amit írtál.

killerkaller 2019.01.31. 10:56:24

Nem érdemes egymás gyepálása, mert az eset nem fogyasztóvédelmi kérdés, hanem inkább erkölcsi, már-már filozófiai magaslatokat karcoló véleményekkel. A vásárlásainknál több egyéb mellett ott van egy nem elhanyagolható tényező, a bizalom. Ha étterembe megyünk, a vendéglős nem ellenőrzi az anyagi helyzetünket, mert megbízik bennünk, hogy ki is fizetjük a szolgáltatást. Ha járatlanok vagyunk egy adott termék vásárlását illetően, két dolgot tehetünk: tájékozódunk a vásárlás előtt a kockázat minimalizálása érdekében, illetve megbízunk a kereskedőben, mert ő biztosan jobban tudja. Ideális esetben, a kölcsönös bizalom meglétét feltételezve nincs is baj. Ezt az alapvetést erodálják a: hosszú a sor, mit piszmognak-nem jött a váltás, a sor meg nő; lefagyott a terminál, nincs váltó a kasszában-csak kártyával tudok fizetni, hol van erre ATM.........stb.
Az ilyen finom kis élethelyzetek okozta anomáliák kezelésére ott a kőbe vésett szabályrendszer, ami nem ismeri az eseti elbírálás lehetőségét, vagy ha van ilyen, nem élnek vele. Mert azért különbséget kellene tenni a tudatos bliccelő, és a bizonyíthatóan tévedésből-figyelmetlenségből adódó, anyagi károkozást nem okozó "bliccelés" között.

kohlhaas mihály 2019.01.31. 12:17:27

@killerkaller: Jól látod a lehetséges szituációt: sor áll a pénztár előtt, mögötted türelmetlen emberek, rosszul olvasható papírcsík. Ilyen esetben nem biztos, hogy a vásárló nekiáll böngészni, hogy nem kapott e véletlenül két egyforma megyei matricát. És akkor jön egy unatkozó, magát lángésznek képzelő kommentelő és nemes egyszerűséggel lehülyéz. Ezt azért elég nehéz tolerálni. Különösen, hogy ez a Homáron egy kialakult gyakorlat: valaki elsírja a problémáját, rögtön előugranak a törzsvendégek és kárörömben fürödve, egymást túllicitálva döngölik az aszfaltba, minden apró momentumot felhasználva (miért jár Makóra dugni stb)
Valóban kettéválik itt a jog és igazság. Sokat javítana az állampolgárok közérzetén, ha ilyen egyértelmű esetben a méltányosság kerekedne felül a kapzsiságon.

Sluck Ödön 2019.01.31. 13:53:20

@kohlhaas mihály: Szóval vett a srác 3 megyére (???) érvényes éves matricát 15000 Ft-ért. A komplett Ausztria éves díj kb. 28000 Ft (88EUR?), és ezek után még le is nyúlják a pénzét és büntetik? A NÚSZ ezek után mi más lenne, mint szemét rablóbanda? Főleg, ha az autópályába épített kátyúkat is figyelembe vesszük, meg hogy az M2-ért is fizetni kell. Rohadjanak meg. Az "Így járt, megérdemelte" mezőny meg komcsi házmesterek halmaza.

Quuuziii 2019.02.01. 14:29:18

@Sluck Ödön: lehet hogy Ausztriában csak 28.000, de ha ausztriából járnak, akkor még legalább 2 megyei matricát kéne vennie pluszba, sőt, az is lehet, hogy harmat, ahhoz hogy eljusson makóra. Szóval az már összesen 60.000 ft. De ez most hogy jött ide?

Quuuziii 2019.02.01. 22:41:08

@Sluck Ödön: de hiába, mert az ausztriában megváltott osztrák autópályamatrica nem érvényes magyarországon, szóval a kérdező hiába vett volna olyat csak azért mert olcsóbb. ;)

Kalmen 2019.02.02. 00:22:51

Szomorú, hogy egy adminisztrációs hiba miatt, így szopó ágra kerül valaki. A volán is állami cég, de ha otthon hagyod pl a diákod és belefutsz egy ellenőrbe, de bemutatod délután/másnap, legalább csak egy eljárási díjat fizettetnek meg. Ez szintén mérgesítő, de inkább az 1500 Ft, mint a 8000 Ft büntetés.
NÚSZ-nál is alkalmazhatnának ilyen rendszert (bár miért tennék?).

CCnick 2019.02.02. 09:23:38

@kohlhaas mihály: Az lenne az igazán kellemetlen ha egy teféle kretén elismerően nyilatozna rólam.

CCnick 2019.02.02. 09:28:41

@Kalmen: De itt nem otthonhagyott érvényes bérlet volt hanem nem volt érvényes "bérlet" az adott viszonylatra. Alma-körte. Érted, hiába veszek két MÁV bérletet a Szolnok-Debrecen viszonylatra még meg fog büntetni a kaller ha ezt mutatom fel neki Albertirsánál. És nem kétszer hanem minden nap ha minden nap ezt a bérletet mutatom fel szolnok-bp között.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.02.02. 13:22:40

Én interneten szoktam vásárolni, ott tudom ellenőrizni, hogy mit választottam ki, és figyelmeztet is, ha átfedés van.

kohlhaas mihály 2019.02.02. 20:36:16

@CCnick: Én semmi negatívumot nem közöltem rólad. Csak jeleztem, hogy rühellem a fajtádat. Minden nagy embernek vannak irigyei. Én nem vagyok képes elsajátítani azt hatalmas önbizalmat sugárzó magatartást, amivel Te lehülyézel embereket. legalább is a virtuális térben. Mert a való életben szerintem egy kis 12 dioptriás, nyúlszájú nyomi lehetsz és azt kompenzálod itt a Homáron.

Quuuziii 2019.02.05. 17:39:55

@kohlhaas mihály: a dioptriaszámolgatással és a nyúlszájúzással sajnos pont a faszerdős szintre süllyedtél le.

Xezs7 2019.02.06. 15:09:17

Jajistenem, mi van már itt. Holnap nincs kakaós csiga!

kohlhaas mihály 2019.02.06. 21:13:10

@Quuuziii: Beszélhetünk még a tyúkmellről és a farkastorokról is. Megkövetlek, ha érintett vagy valamelyik állatos testrész témakörében.
süti beállítások módosítása