Tékozló Homár

Egyszerű vásárlóként tehetünk valamit, ha kamugyanús antibakteriális termékbe futunk?

2019.03.04. 13:34 | Homár Hilda | 48 komment

pexels-photo-356079.jpeg

Oké, persze, éberség elvtársak meg minden, de azon kívül, hogy közvetlen környezetünket lebeszéljük valami nekünk gyanús termékről vagy szolgáltatásról, mit tehetünk? 

Kedves Homár!

Felkeltette az érdeklődésemet egy antibakteriális technológia. Véleményem szerint túl szép, hogy igaz legyen. Szeretném én felgöngyölíteni, mert mindig is a "bögyömben" voltak az ehhez hasonló áltudományos termékek. Mindent is ígér, de semmit sem ad. Nyilván az emberekre is károsan hatna...

- Hol tudnám bevizsgáltatni a termék összetételét? Fogyasztóvédelem?
- Az ANTSZ listáján nem szerepel, vagy ez nem jogköre ennek a hatóságnak?
- Milyen hatóság engedélyezi és vizsgálja egy termék hatásosságát, azaz, hogy amit leírnak róla az valóban mérhető.
- Mikor esik egy termék a tényleges mérések alá?

Válaszod előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Zoltán

Zoltán egy konkrét honlapot is küldött a levele mellé, de a netes forrsások alapján nem nyilvánvaló, hogy problémás a termékcsoport, így anonimizálva kérdeztünk rá a tennivalókra. 

Kedves olvasó!

Álláspontunk szerint a termék valószínűleg biocid terméknek minősül. (Biocid termék bármely olyan, egy vagy több hatóanyagból álló, egy vagy több hatóanyagot tartalmazó vagy egy vagy több hatóanyagot keletkeztető anyag vagy keverék a felhasználóhoz jutó kiszerelésben, amelynek rendeltetése, hogy károsító szervezeteket a tisztán fizikai vagy mechanikai ráhatáson kívüli bármely módon elpusztítson, elriasszon, ártalmatlanná tegyen, hatásuk kifejtésében megakadályozzon vagy azokkal szemben más gátló hatást fejtsen ki.)

A biocid termékek forgalmazásáról és felhasználásáról szóló szabályozást az Európai Parlament és a Tanács 528/2012/EU Rendelete tartalmazza. Az uniós törvényt a 316/2013. (VIII. 28.) kormányrendelet illeszti a magyar jogrendszerhez. 

A jogszabály alapján a hatóanyagok jóváhagyására vagy a hatóanyag jóváhagyási feltételeinek utólagos módosítására vonatkozó eljárásban az értékelő illetékes hatóság az országos tisztifőorvos. Azaz a piacfelügyeleti feladatokat e termék vonatkozásában az Országos Tisztifőorvosi Hivatal látja el. 

- Hol tudnám bevizsgáltatni a termék összetételét? Fogyasztóvédelem?
A Fogyasztóvédelmi Hatóság laboratóriumai biocid anyagok bevizsgálásával nem foglalkoznak.  Javasoljuk, hogy írásban kérje meg a forgalmazót, hogy tájékoztasson a termék engedélyezési/nyilvántartási számáról.  Amennyiben nem rendelkezik engedéllyel a termék, akkor forduljon a Országos Tisztifőorvosi Hivatalhoz. (Cím: 1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6., Postai cím: 1437 Budapest, Pf. 839., Központi telefon: +36 1 476 1100, e-mail cím: tisztifoorvos@oth.antsz.hu, honlap: www.antsz.hu)

- Az ANTSZ listáján nem szerepel, vagy ez nem jogköre ennek a hatóságnak?
Amennyiben a termék engedélyezett, szerepelnie kell az ÁNTSZ listáján. Az is elképzelhető, hogy folyamatban van az engedélyezési eljárás, hiszen a weboldal tájékoztatása szerint 2018-ban kezdték meg az érintett termék forgalmazását. Erről az OTH tud neked felvilágosítást adni.

- Milyen hatóság engedélyezi és vizsgálja egy termék hatásosságát, azaz, hogy amit leírnak róla az valóban mérhető. Mikor esik egy termék a tényleges mérések alá?
Az Országos Tisztifőorvosi Hivatal engedélyezi az ilyen típusú termékek forgalomba hozatalát. A mérési értékről és annak megfelelőségéről a hatóság tud tájékoztatást adni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juhaszvik 2019.03.04. 14:25:41

magának a címnek a felvetése egy elég érdekes ötlet, mivel ilyen alapon bármivel kapcsolatban kételyek merülhetnek fel. például a gabonapehelyben tényleg annyi gabona van, mint amennyit ráírnak?
amúgy érdekelne, hogy miként jutott arra a következtetésre a posztoló, amire jutott, de onnantól kezdve, hogy nincs link a termékhez, így még okoskodni csak visszafogottan lehet. a megfogalmazott vádak szerintem elég súlyosak ahhoz, hogy csak bemondja őket az ember ("áltudományos termékek", "semmit sem ad", "az emberekre is károsan hatna"), ezért remélem nem csak arról van szó, hogy éjjel nappal a bioszappanban fürdött a család, mégis mindenki elkapta az influenzát.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.03.04. 15:05:38

Hát igen, egy egyszerű vásárlónak nehéz eldönteni, hogy mit tegyen ilyen esetben. Akinek egy kicsit több esze van, az nem veszi meg és kész.

@juhaszvik1: "Mindent is ígér, de semmit sem ad. Nyilván az emberekre is károsan hatna..." ...nyilván mikrobiológusi doktorátusa van az embernek, ha ilyeneket mer állítani ránézésre, vagy akár kipróbálás után is.

Quuuziii 2019.03.04. 21:06:25

Ha nincs baj, majd csinálunk.

Zuzer78 2019.03.05. 06:07:23

Kérnénk a következőt, ez nagyon harmatos...

Quuuziii 2019.03.05. 08:18:16

@Zuzer78: Mondjuk itt nem lehet a posztert azzal vádolni hogy nem elég óvatos. Még vásárlás előtt kikérné az ANTSZ véleményét, és még hamis vádakkal sem illet senkit. :D

Tron65 2019.03.05. 09:01:30

@juhaszvik1:
Kedves Juhász Vik(tor?)!
Nálam pl a kamugyanús termékek listája az EKG képes okoskaróránál kezdődik.
Mert hogy a bánatosban mérnek EKG-t a csuklón?

Folytassam?
- mágneses elven működő (?) karkötő/nyaklánc/térdszalag
- 2000 Ft alatt árult 512 GB-os memóriakártya
- frissföl
- 150.000 mAh-s powerbank
- 100%-os pamut ezüstszálas zokni (aminek a címkéjén is szerepel 5% elasztán)

Folytassam?
És ha ehhez még egy Panamában bejegyzett cég Újzélandon üzemeltetett weblapja is társul, teljesen meg tudom érteni a posztoló aggodalmát.
Inkább azt nem értem, hogy az emberek többsége MÉRT NEM GONDOLKODIK ilyesmin, amikor megvesz mindenféle szemetet.

Quuuziii 2019.03.05. 09:27:03

@Tron65: A frissföl az nem kamu, csak épp nem tejföl. Növényi alapú valami, ami történetesen fehér.

Xezs7 2019.03.05. 09:57:56

Én azt se tudom, mire jó egy ilyen termék, szóval nem fogom megvenni az biztos. A sört tudom hogy mi, az nekem pont elég.

juhaszvik 2019.03.05. 10:08:46

@Tron65:
Kedves Trón 65(6667?)!
Nekem elsősorban a poszt funkcióvesztettségével van gondom amiatt, hogy konkrét termék vagy szolgáltatás említése nélkül jelent meg. így csak a szimpla panaszkodás maradt minden konkrétum nélkül, amit a kommentelők kemény-magja egyébként sem annyira tolerál.
Az átveréseket senki sem szereti, és valóban jó kérdés, hogy 2019-ig bezárólag hogy az életbe nem futott már bele mindenki legalább egyszer olyan átverésbe, amiből vagy a saját vagy a más kárán megtanulta volna, hogy bemondásra nem hiszünk el semmit, pláne nem az interneten.
a felsorolt példák jók, a világvégén bejegyzett cégekkel kapcsolatban viszont figyelmeztetném Trón Úr/Hölgy, hogy akár a szomszéd házban vagy lakásban működő cégek is átverhetik (lásd: sok ezer tékozló homár poszt).

üdv
juhaszvik1

Sluck Ödön 2019.03.05. 11:32:13

@Xezs7: Azért nem árt azzal is vigyázni, bár antibakteriálissal még nem találkoztam, de ihatatlannal már többször is :)

lenörd hofstadter 2019.03.05. 15:26:34

Tehát ha bevizsgáltatod, oszt aszongya a szaki, hogy ebben van 80% valami, 14% ebami, 3% nyunyuni és a maradék meg kutyuni, akkor onnan kezdve tiszta szívvel kened a lakásodra, seggedre, akárhová, mert a szaki aszonta?

Kérdésed alapján ha a papírja, leírása alapján nem tudod eldönteni a hatékonyságát, akkor túl sok közöd nincs a kémiához, így felesleges bevizsgáltatnod, úgysem fogod érteni a végeredményt, egyszerűen használd oszt jónapot, neked csak az a fontos, hogy hivatalos szaki mondja, hogy jó.

A nagy baj az, hogy a fajtád elég nagy halmaza az emberiségnek, így könnyedén meg tudnak élni a homeopátis, laposföldes, fényevős és egyéb csalók.

jandera 2019.03.05. 16:03:13

Az antibakteriális az veszélyes minden bakterre?
Hív a vasút, vár a MÁV

2019.03.05. 16:31:46

@Sluck Ödön:
A sör antibakteriális.

szanalmas 2019.03.05. 16:37:28

@Tron65:

"- 100%-os pamut ezüstszálas zokni (aminek a címkéjén is szerepel 5% elasztán)"

Ez elvileg azt jelenti, hogy a lábszár része rugalmas, azaz nem fog lecsúszni. Tulajdonképpen megoldható, hogy a bőr csak pamuttal érintkezhessen, azaz nem feltétlenül jelent kamuterméket, sőt.

Xezs7 2019.03.05. 16:43:49

@lenörd hofstadter: Szerintem meg pont a poszter által tanúsított egészséges gyanakvás az, ami eltántorítja az embert a homeós-laposföldes hülyeségektől. Mondjuk ezt az antibakteriális hülyéskedést még most sem értem. Minek ez valakinek?

Tron65 2019.03.05. 16:51:39

@juhaszvik1:
" a szomszéd házban vagy lakásban működő cégek is átverhetik"
Csak épp ezeket utol lehet érni ...

@szanalmas:
"Ez elvileg azt jelenti, hogy ..."
hogy épp átvernek. Nálam a 100% pamut NEM tartalmaz 5%-ban se mást. Ugye nem allergiás senki a családban?

fordulo_bogyo 2019.03.05. 17:44:19

A cikk epp a lenyeget felejtette el, vagy hagyta ki szandekosan: milyen, melyik arucikkrol van szo?

Terézágyú 2019.03.06. 08:21:04

@Tron65:
"Nálam a 100% pamut NEM tartalmaz 5%-ban se mást. "

Szóval akkor az igazi pamutzoknit arról lehet felismerni, hogy a szárában sincs gumírozás (mert a gumi nem pamut), vagyis állandóan lecsúszik a lábadról...
vagy nem?

chili wili 2019.03.06. 08:52:55

@szanalmas: nem annyira. Ha 5% elasztán, akkor max 95% lehet a pamut...

chili wili 2019.03.06. 08:59:09

@chili wili: a kötött cuccok - márpedig a zoknik kötöttek - rugalmasak. Nagyanyaink is elasztán nelkül kötögettek. Nem ördögtől való az elasztán, sőt! De ha van a zokniban, akkor nem 100% pamut.

chili wili 2019.03.06. 09:02:37

@Terézágyú: a kötött cuccok - márpedig a zoknik kötöttek - rugalmasak. Nagyanyaink is elasztán nelkül kötögettek. Nem ördögtől való az elasztán, sőt! De ha van a zokniban, akkor nem 100% pamut.

Terézágyú 2019.03.06. 09:08:56

@chili wili:
"a kötött cuccok - márpedig a zoknik kötöttek - rugalmasak. Nagyanyaink is elasztán nelkül kötögettek."

Zoknit is? Ja, akkor azért voltak zoknitartók (!), illetve zokni-madzagok...
Később meg ezért varrtak bele gumit :))

killerkaller 2019.03.06. 10:17:09

@fordulo_bogyo: "A cikk epp a lenyeget felejtette el, vagy hagyta ki szandekosan: milyen, melyik arucikkrol van szo?"

A hangsúly esetünkben a kétkedésen van, miszerint az antibakteriálisnak beállított termék valóban rendelkezik-e azokkal a tulajdonságokkal, amikkel jellemzik azt.
Mindegy, hogy ki, és mit árul.

Hasonló kategória, mint a homeopátia körül kialakult vita: hatásos vs. nem hatásos.
index.hu/belfold/2019/03/05/homeopatias_szerek_gyogyszertar_patika_gyogyszereszeti_kamara/#

chili wili 2019.03.06. 10:27:06

@Terézágyú: akkor újra: Nem ördögtől való az elasztán, sőt! De ha van a zokniban, akkor nem 100% pamut.

juhaszvik 2019.03.06. 13:06:24

@killerkaller: a (mostani) posztból az sem derül ki, hogy homeopátiás vagy sem az adott termék. lehet, hogy amúgy egy megbízható, gyógyászati termék, de az is lehet, hogy egy thaiföldi pincében összedobott, Ukrajnából forgalmazott búzazselé, amit a homlokunkra kell kenni, hogy az ártó szellemek helyett a jó szellemek megtisztítsák az immunrendszerünket. a cikkből az sem derül ki, hogy van-e okunk kétkedni, csak az, hogy a levélíró kétkedik.

juhaszvik 2019.03.06. 13:10:02

@Terézágyú: a logikáddal egyetértek, de vannak olyan pamut zoknik, amik nem tartalmaznak gumit, például visszérben szenvedőknek. hogy miként marad fenn a lábukon, azt viszont nem tudom...

Navarone 2019.03.06. 14:12:25

Manapság mindenre szeretik ráhúzni, hogy "áltudományos"...

fordulo_bogyo 2019.03.06. 14:20:47

@killerkaller: Nagyon nem mindegy.
Ha ez az antibakterialis ize egy szappan, fogkrem , torlokendo, szagtalanito spary, stb, es ra van irva, hogy a hatoanyaga pl hypo, vagy triklozan, vagy hasonlo, akkor nincs okom ketelkedni a hatasaban.
Ha ez egy "termesztese" kivonalt (fokhagyma, kamilla, aloe stb) akkor erosen ketelkedek.
Ha ez homeopatias, akkor ninsc vita, abban nincs semmi, az hatastalan.

Szoval mirol van szo?

juhaszvik 2019.03.06. 14:34:42

@Navarone: ez abból következik, hogy "manapság" nagyon sok minden szeretne tudományosnak tűnni, miközben annak szigorú feltételei vannak. éppen ezért fordítva kell nézni a dolgot: minden áltudományos, amíg meg nem felelteti önmagát az elvárásoknak.

juhaszvik 2019.03.06. 14:37:03

@fordulo_bogyo: a homeopatia placebo-nak elmegy (én sosem szedném), ezért hatástalannak nem lehet nevezni, de az is igaz, hogy általában drágábbak, mint a tic-tac, vagy a szőlőcukor, míg hatásuk megegyezik.

fordulo_bogyo 2019.03.06. 14:45:24

@juhaszvik1: A homeopatia hatastalan. Placebohatasa annak van, hogy akarmit, BARMIT azzal a hittel veszel be, teszel, alkalmazod, hogy jot tesz neked.
Ahogy irod, a homeopatias bogyo az egy izetites nelkuli tic-tac bogyo.
Ki az a marha, aki izesites nelkuli tic-tacot vasarol?

juhaszvik 2019.03.06. 15:26:42

@fordulo_bogyo: ugyanazt mondod te is, mint én, csak figyelmeztettelek rá, (mivel van, aki hisz a homeopátiában, tehát) van placebo hatása.

killerkaller 2019.03.06. 15:59:51

@fordulo_bogyo: "@killerkaller: Nagyon nem mindegy.
Ha ez az antibakterialis ize egy szappan, fogkrem , torlokendo, szagtalanito spary, stb, es ra van irva, hogy a hatoanyaga pl hypo, vagy triklozan, vagy hasonlo, akkor nincs okom ketelkedni a hatasaban.
Ha ez egy "termesztese" kivonalt (fokhagyma, kamilla, aloe stb) akkor erosen ketelkedek.
Ha ez homeopatias, akkor ninsc vita, abban nincs semmi, az hatastalan.

Szoval mirol van szo?"

Az általad felsorolt termékeket nem tenném az antibakteriális kategóriába, rájuk inkább a fertőtlenítő hatás a jellemző. Ez a hatás a használatukat követően viszonylag a rövid ideig tart.
Az antibakteriális cuccok aktivitása viszont a termékforgalmazók szerint évekig kifejti hatását.
Ha a hatásmechanizmus szempontjából a két csoportot külön kezelem, teljesen mindegy a konkrét termék mibenléte.

A kérdés az -és feltételezem, hogy a poszteré is- hogy mitől antibakteriális mondjuk egy partvisnyél, golyóstoll, kilincs vagy ágynemű.

killerkaller 2019.03.06. 16:20:17

@juhaszvik1: "a (mostani) posztból az sem derül ki, hogy homeopátiás vagy sem az adott termék. lehet, hogy amúgy egy megbízható, gyógyászati termék, de az is lehet, hogy egy thaiföldi pincében összedobott, Ukrajnából forgalmazott búzazselé, amit a homlokunkra kell kenni, hogy az ártó szellemek helyett a jó szellemek megtisztítsák az immunrendszerünket. a cikkből az sem derül ki, hogy van-e okunk kétkedni, csak az, hogy a levélíró kétkedik."

A homeopátiát mint kétkedés tárgyát említettem, mivel a poszter is kételkedik az antibakteriális dolgok hatásában.
Az egészségünk féltése normális dolog. Erre a féltésre játszanak rá, turbózzák fel a normális fölé, egyeseknél akár a mániáig, vagy rettegésig a különböző egészséges életmódot elősegítő termékek gyártói, forgalmazói.
Van aki ezt elfogadja és horror összegeket költ, mások kételkednek, szeretnék tudni, hogy a zengzetes termékajánlások mögött van-e valós érték.

Terézágyú 2019.03.06. 16:29:24

@chili wili:
"Nem ördögtől való az elasztán, sőt! "
Akkor jó :)

"De ha van a zokniban, akkor nem 100% pamut."

De akkor kérdés, hogy van-e olyan, hogy bőrcipő. Ugye az a bőrcipő, ami bőrből van. A fentiek szerint 100%-ban bőrből.

Ja nem, a szögek se bőrből vannak, meg a cérna se, amivel varrták, sőt a fűzője se, illetve a fűző végén a műanyagok se...

Ja, és esetleg a fűző lyukai is meg vannak erősítve fémmel...
Szóval hány százalékban bőr egy igazi, valódiechte bőrcipő? :)

chili wili 2019.03.06. 16:33:10

@Terézágyú: ha rá van írva, hogy 100% bőr, akkor a cipőfűzője is bőrből kell legyen. De te is tudod, miről nyekergek, csak szeretsz szőrszálat hasogatni, mert az annyival egyszerűbb, mint leírni, hogy ja tényleg, 100% pamut + 5% elasztán 105% zoknit jelent, ami hülyeség.

Terézágyú 2019.03.06. 16:44:41

@chili wili:
" ha rá van írva, hogy 100% bőr, akkor a cipőfűzője is bőrből kell legyen."

És bőrrel legyen varrva? És bőrszegecsek tartsák össze?...
És amire ráírják, hogy "bőr felsőrész", abban sem lehet fémkeretes fűzőlyuk? :)))) Mé a fűzőlyukak nem a felsőrész részei...????

"De te is tudod, miről nyekergek, csak szeretsz szőrszálat hasogatni, mert az annyival egyszerűbb, mint leírni, hogy ja tényleg, 100% pamut + 5% elasztán 105% zoknit jelent, ami hülyeség."

De te is tudod mire célzok, ahogy pl. @juhaszvik1: is, csak te se vagy hajlandó belegondolni, hogy a zokni "zoknirésze" valóban "100% pamut" - de a te kedvedért, hogy ne csússzon le folyton (mert abban nem győztél meg, hogy a sima pamutzokni fenn is marad a lábon) tesznek bele elasztánt, vagy gumit vagy ilyesmit.
És igen, akkor már nem 100% - de ilyen "buták" az emberek, hogy az, aki pamutzoknit akar venni, az nem venné meg a 95%-osként reklámozott pamutzoknit (amelynek a felső két centijében elasztán is van és slussz - de ebbe nem gondolnak bele), hanem így reklámozzák, hogy ez 100% pamut.
A szemetek!!!

Terézágyú 2019.03.06. 16:48:19

Ja, egyébként vettem egy kardigánt, amely 100%-osan pamut - erre kiderült, hogy a gombok műanyagból vannak rajta!!!!!!!!!
Visszavigyem?

chili wili 2019.03.06. 16:53:36

@Terézágyú: saját magadból csinalsz hülyét, de nem baj :-) Természetesen abszurd, hogy a cipő felsőrésze 100% bőr legyen, EZÉRT NEM IS ÍRJÁK RÁ, HOGY 100% BŐR :-))) A "bőr felsőrész" és a "100% bőr" nem ugyanazt jelenti, nem is állította ezt senki, egyedül te próbálod összemosni a kettőt.

A kardigánoddal azt csinálsz, amit akarsz, isten bizony nem érdekel :-)

Terézágyú 2019.03.06. 17:44:01

@chili wili:
"saját magadból csinalsz hülyét, de nem baj :-)"

de, baj.
lenne.
ha így lenne.

Az viszont baj, hogy nincs több érved...
na, ennyit a 100%-osságról.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.03.06. 19:58:21

Nekem elsőre az a mostanában reklámozott szájbaspriccelhető lófaszka jutott eszembe, ami a mondás szerint meggátolja, hogy beteg legyél a metrón.

Xezs7 2019.03.06. 22:00:20

@juhaszvik1: Na de placebo hatása mindennek van. Van, aki a meditálástól várja a gyógyulást, van aki az imádságtól, van aki meg mondjuk egy botot dugdos a földbe és attól érzi, hogy meggyógyult.

Xezs7 2019.03.06. 22:04:01

@Terézágyú: "És igen, akkor már nem 100% - de ilyen "buták" az emberek, hogy az, aki pamutzoknit akar venni, az nem venné meg a 95%-osként reklámozott pamutzoknit (amelynek a felső két centijében elasztán is van és slussz - de ebbe nem gondolnak bele), hanem így reklámozzák, hogy ez 100% pamut."

Szerintem itt mondtad ki azt, amiben mindketten megegyezhettek, mert ezzel a mondattal oldottad fel a köztetek levő ellentmondást. Wilinek valóban igaza van abban, hogy ha egy termékben van A és B összetevő is, akkor egyik összetevő sem alkothatja 100%-osan a terméket. Ez színtiszta logika. De ahogy írod, ráírják, mert a plebsnek ez kell.

fordulo_bogyo 2019.03.06. 22:14:15

@killerkaller: Vegre valami fel-konkret informacio! Koszonom.
"A kérdés az -és feltételezem, hogy a poszteré is- hogy mitől antibakteriális mondjuk egy partvisnyél, golyóstoll, kilincs vagy ágynemű."
Ha linkelnel egy konkret cuccot, amire kivancsi vagy, raneznek.
Altalaban attol antibakterialis egy hasznalati targy, hogy a felszinen abteriumok szaporodasat gatlo, vagy bakteriumokat elpusztito anyagok vannak.
Ez lehet valamilyen vegyszer, fem (pl ezust, rez stb), katalitikus felulet... egyenkent kene megnezni oket, konkretan.
Egy hetkoznapi polgar nem tudja ellenorizni, minimalis mikrobiologiai alapkepzettseggel nevetsegesen egyszeru, akar hazilag is ellenorizni.
[OFF: Mikrobiologus vagyok.]

killerkaller 2019.03.07. 09:32:26

@fordulo_bogyo: Örülök, hogy hozzáértőként szólsz hozzá a témához. Jómagam laikusként kétkedéssel (lásd juhaszvik1-nek írtakat) fogadok minden egészségre ható kínálatot.

A témához néhány link:
1. kilincs: www.ekilincs.hu/belteri_ajtokilincsek_81/project_kilincsek_93/antibakterialis_termekek_97/quadra_antigerm_antibaktrialis_krom_ajtokilincs_negyzetrozettaval_577
2. alumínium nyél:
www.fix-net.hu/termek/4745
3. zoknik:
www.evonahungary.hu/specialis-termekek-138/antibakterialis-termekek-sanitized-140

A fenti cuccoknál laikusként mi módon lehet ellenőrizni az antibakteriális hatást, illetve annak időtartamát, hatékonyságát.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.03.13. 09:45:18

@Xezs7: Ne is mondd! Épp tegnap néztem, hogy mi a furcsa a feleségem által vett Staropramen dobozán. Aztán rájöttem: a "Prague" felirat helyett az "est. in Prague" felirat szerepel rajta. Megnéztem az oldalát: Borsodi Sörgyár, Bőcs. Nejem mondta, hogy meg is örült neki, milyen olcsó. Szerencsére nem akart cipekedni, csak négyet vett.
süti beállítások módosítása