Tékozló Homár

Az IKEA elvesztette panaszkezelő jellegét:(

2019.04.12. 12:47 | Homár Hilda | 97 komment

screenshot_2019-04-12_11_56_02_1.png

"Az ülőfelület elvesztette tartását, a töltetanyag elvékonyodott. Ez okozza a huzat gyűrődését. A minőségellenőr megvizsgálta az áruházban kiállított darabot, amelyen hasonló elváltozások figyelhetők meg" - igen, oké, de talán egy 2 személyes háztartásban szolgáló kanapénak 1 év használat után nem kéne úgy kinéznie, mint az áruházi mintadarabnak! Az IKEA idehaza sokáig a példaértékű  ügyfélszolgálat szinonimája volt. Az utóbbi egy év termését nézve sajnos lassan kimondhatjuk, hogy ennek vége.

Kedves Homár,

Egy számomra megdöbbentő IKEA történetet szeretnék megírni és a segítségeteket kérni.

2018. dcember 29-én vásároltam SÖDERHAMN kanapét az IKEA-nál.

2019. év végén reklamáltam, hogy a termék  használhatatlan, az ülőfelület elvesztette tartását, a töltetanyag elvékonyodott, a párnák eldeformálódtak, gyűrött az anyag. A termékre 10 év garancia érvényes. Nálam még csak 1 év telt el!!

Folyamatos leveleimre nagy nehezen kb. 1 hónap múlva válaszoltak, technikai okokra hivatkozva a késésért. Ezt részemről, folyamatos levelek küldése követte, mert semmi nem történt. Majd kézhez kaptam levelüket:

- "A SÖDERHAMN kanapé esetében a bejelentés nem garanciális. Az elváltozás használatból eredő." 

Igen, ketten használjuk a fiammal, esténként pár órát, mert ő iskolába jár, én pedig dolgozom, sajnos nem érünk rá egész nap a kanapén heverni.

 - "Az ülőfelület elvesztette tartását, a töltetanyag elvékonyodott. Ez okozza a huzat gyűrődését." 

Tehát a termék nem bírja a használatot, ha elveszti a tartását, elvékonyodik a töltet  illetve a huzat gyűrődik.

 - "A minőségellenőr megvizsgálta az áruházban kiállított darabot, amelyen hasonló elváltozások figyelhetők meg"

Tehát, a kanapé nem minőségi darab. Az áruházban több száz/ezer ember ücsörög a kanapén (mi ketten a fiammal, néha-néha). A kanapé 1 éves.!! ...és én nem 1 évre vásárolok ülőgarnitúrát, pláne nem olyat, ami használhatatlan és esztétikailag is erősen kifogásolható, nem mellesleg, 10 évre szól a garanciája..

Összefoglalava, sem a reklamáció kezeléssel, sem a termékkel nem vagyok elégedett.

Szomorú vagyok, mert a házam berendezésének nagy része IKEÁS termékekből áll. Sosem éltem reklamációval (most sem tettem volna, ha nem jogos), de ennél professzionálisabb reklamáció kezelést vártam volna az IKEÁ-tól.

Az már csak hab a tortán, hogy a MORGEDAL matrac sem bírt ki 1 évet sem, amire 25 év!!! garanciát írnak. DE, ezt legalább elismerték és elszállították. A vételárat ugyan még nem utalták vissza, de nagyon várom :)

Szeretném kérni a véleményeteket/segítségeteket a fentebbiekkel kapcsolatban.

Köszönöm és Üdv,

Adrienne

UPDATE

Jártam a fogyasztóvédelemnél, közölték, hogy ők nem tudnak semmit tenni, mert az IKEA maga vállalja a 10 év garanciát és ő dönti el, hogy jogos-e a reklamáció avagy sem.

Március 25-én bementem személyesen is érvényesíteni a garanciát. Rögzítették, majd kérték, hogy küldjem el e-mailen újból a fotókkal együtt. Elküldtem, kaptam egy választ  - ismét -:

A képeket csatoltam a reklamációjához, a termékről minőségellenőr véleményét kértük ki. Jelentkezésünkig szíves türelmét kérjük.

Szóval ismét várok, immár 9 napja..- :( és nézem a minősíthetetlen terméket.

SOHA többet IKEA...

Köszönöm a segítségeteket :)

Üdv,

Adri

 

Kedves olvasó!

Minden új, 10 000 forint eladási ár feletti tartós fogyasztási cikkre 1 év kötelező jótállás vonatkozik.

A vállalkozás a jótállási kötelezettsége alapján köteles helytállni a vásárlás előtt is meglévő rejtett hibákért. Amennyiben pontosan 1 éven belül jelezted a hibákat a vállalkozásnak, akkor a cég abban az esetben mentesülhet a felelőssége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Egy esetleges jogvita során a vállalkozást terheli a bizonyítási kötelezettség a felelőssége alóli mentesüléshez.

Az 1 éves kötelező jótállás egy minimum szabály, ezen felül a gyártó vagy a forgalmazó vállalhat ún. szerződéses jótállást, amelynek a feltételeit már a vállalkozás határozza meg, és ez a jótállás nem mindig teljes körű. Valószínűleg a te kanapédra vállalt 10 éves garancia is az 1 év kötelező és az ezen felül vállalt szerződéses jótállásból tevődik össze.

A konkrét esetben a bírósági peres eljárás megindítása mellett az illetékes békéltető testület ingyenes eljárását kezdeményezheted a vállalkozással szembeni igény érvényesítése érdekében. Ebben az eljárásban a cég képviselője köteles a meghallgatáson megjelenni, amelynek során a felek egyezséget tudnak kötni a felmerült vitás kérdésben.

Felhasznált jogszabályok:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről  
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 

UPDATE április 25.

Kedves Homár,

Mai napon (ápr. 18.) felhívott az IKEA és sűrű elnézést kérve több opció közül választhattam. Kicserélik a kanapét, választhatok másikat, levásárolhatom, vissza fizetik az árát utalva vagy kp-ban. Tehát sikerrel jártunk :) Ezúton szeretném megköszönni a közreműködéseteket, segítségeteket, Nélkületek sokkal hosszabb lett volna az út idáig...

Üdv,

Adri

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baluci 2019.04.12. 14:37:52

Még sosem voltam első! Hurrá! :))

illiana 2019.04.12. 15:09:39

Az IKEA olyan mint a Zara, van olcsón divatos bútor aminek a minősége és használati ideje korlátolt. Veszel egy 100 ezres kanapét amit 1-2 éven belül dobhatsz ki, mert tönkremegy. Kérdem én, aki olcsón akar bútort azt gondolja hogy ezek a termékek évtízedekig bírják majd mint régen?! A zara és társai ugyan azok csak pepitában, veszel egy kardigánt kimosod ömlik a festék belőle, negyed év után dobhatod ki a ballont vagy viheted a varrónőhőz, mert szétszakadt a bélése.
Van ez a mondás ... "olcsó húsnak híg a leve".. Lehetne a blog szlogenje is.

Fikalnyik Eugén 2019.04.12. 15:41:20

Most őszintén, kedves levélíró, mit vársz egy olyan cégtől, ami áthelyezi másik országba a központját, hogy ne kelljen megfizetni a csillagászati svéd adókat otthon?!
Addig is boldogítsanak a kis negró gyerekek a bejárat melletti poszteren, hirdetve, hogy a kanapéd árából vacsoráznak a jóságos cégnek köszönhetően. Meg ez is:
"75,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az IKEA Lakberendezési Kft. 2018-as pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 23,3 százalékos növekedést jelent."

//VV\ 2019.04.12. 15:43:58

"...2018. dcember 29-én vásároltam SÖDERHAMN kanapét az IKEA-nál.

2019. év végén reklamáltam..."

Szerintem vissza kéne menned az időgépeddel és figyelmeztetni magad, hogy ne vedd meg!

koprofágia 2019.04.12. 15:53:49

A soderhamn azert nem egy olcso tipus. Nekem is tetszett,de a szamomra megfelelo meretben mar eleg huzos volt az ara.

káeurópaibankoló 2019.04.12. 15:56:26

Sajnalom posztolo, ami veletek tortent. Az IKEA meg menejn a fenebe ezzel a hozzaallassal. Eladtak valamit 10 eves garanciaval. Nyilvan a szerzodeskotesi szandekban, azaz a vasarlasban ez a plisz mellekkotelem eroteljes okkent szerepelt. Nem biztos, hogy a vasarlo akkor is megvette volna a kanapet, ha csak egy ev ra a garancia, kulonos tekintettel arra, hogy ritkan vesz barki nagy butort egy evre. Ha az IKEA nem tartja magat az onkentes vallalasahoz, amely a vasarloi dontesben eroteljes okkent jelent meg, megtevesztette a fogyasztojat. Ha a 10 eves garancia valojaban csak 1 eves jogszabalyban eloirt garancia, akkor ez egy megteveszto tajekoztatas es reklam. A posztolo helyeben en ezzel is ervelnek a fogyasztovedelem elott, de lehet a gazdasagi versenyhivatalnak is lehet szerepe, hiszen ezt a vallalasat, mint reklamot az IKEA nagykozonseg elott is terjeszti. Az en tapasztalatom az IKEA kapcsan, hogy a konyhabutoron kivul csak olyan dolgokat erdemes vasarolni, amelyek nagyon olcsoak, es nem faj, ha rovid uton kicsereli az ember a kovetketo generacios klonjara. A tul draga dolgaik vahy bejonnek vagy nem, es ha ez utobbi tortenik, max a sohivatalba lehet menni. Viszont a nem kicsomagolt termekek visszavetele, vagy a vasarlas utan a kicsomagolas utan serultnek mutatkozo termekek cserejeben az IKEA a konkurenciakhoz kepest merfoldekkel jobban teljesit. A konyhabutoraik eddig szamomra szinte orokkevalonak bizonyultak.

gyben 2019.04.12. 17:04:30

@illiana: Annyi bizonyos, hogy világszerte évtizedek óta erős a törekvés a konzumidióta massza létrehozására. Az is tény, hogy egyre nő az örökítőanyagban és a test felső traktusában hibás egyedek száma. Ennek fényében valóban reális lehet azon gondolat ébredése, hogy miért is vár el bárki egy 100-200e. forint körüli tartós fogyasztási cikktől 1-2 évnél hosszabb élettartamot.

Dr.Démonmac1 2019.04.12. 17:12:05

Hány kilós a posztoló?:)

Sluck Ödön 2019.04.12. 17:17:52

@gyben: Szerintem egy 100-200e HUF körüli tartós fogyasztási cikktől jogosan várható el 10 év élettartam. Vagy te évente cseréled a hűtődet mondjuk?

gyben 2019.04.12. 17:24:56

"a bírósági peres eljárás megindítása mellett"
"a cég képviselője köteles a meghallgatáson megjelenni"
Nem ártana alaposabban tanulmányozni a békéltető testületi eljárások megindításának, lefolytatásának leírását! (ha már tájékoztatunk)
Egyebekben valóban, az elutasítást követően testületi eljárást kezdeményeznék, jóllehet az ikea (sic!) nem nem szerepel az "alávetési nyilatkozatot" aláírók listáján, ámde az "együtt nem működő vállalkozások" között megtalálható.

gyben 2019.04.12. 17:37:19

@Sluck Ödön:
Valóban elvárható lehet(ne)! Kérem olvassa el ismét azt a három mondatot, s azok összefüggésében bizonnyal megtalálja a helyes értelmezést is.

koprofágia 2019.04.12. 17:38:13

@Sluck Ödön:
a 4 szemelyesbol a nem agyazhato 300k.
kivancsi lennek,akiknek ez olcso,azok mennyiert vesznek kanapet?
milla?

Sluck Ödön 2019.04.12. 18:05:25

@koprofágia: Hát, ha nekem az olcsó lenne, akkor kb. 1M-ért vennék kanapét, igaz az nem ikea lenne :)

Snagal 2019.04.12. 18:19:48

IKEA fikázó kommentek ...3 ...2 .... 1 :)

mellesleg annyira nincs anyag, hogy ez már a 2019 évvégiből van? :)
vagy a posztoló valódi neve sarah connor?

KaTe 2019.04.12. 18:23:42

Akkor elmondom a titkot: Nincs olyan hogy 25 év teljeskörű garancia a matracra, se olyan hogy 10 év a kanapéra. Bizonyos elemekre ugyan kapsz ilyen garanciát, de ezek az elemek azok, amikből 10000 esetben jó ha 1-2 meghibásodik. Arra, hogy te kifekszed a matrac bizonyos részeit, vagy kiülöd a kanapét, arra senki sem fog 10-25 év garanciát vállalni. Ez egyszerű parasztvakítás. Azon lehet vitatkozni, hogy a huzat, illetve a töltet megfelel-e a szabványoknak, illetve a leírásnak (elvileg meg kell adniuk egy sűrűséget a töltetre) illetve hogy a kedves posztoló rendeltetésszerűen használta -e a kanapét, pl. nem ugrált- e rajta a gyerek, vagy esetleg nem nyom -e egymaga 200 kilót, mert akkor bizony adott ponton biztosan gyorsabban megsüllyed.

"SOHA többet IKEA..." vs "mert a házam berendezésének nagy része IKEÁS termékekből áll."
- Azért ez így elég erős. Mégis hova fogsz járni, ha nem az ikeába? Jüszk? Mömax? Szemétnek az is szemét, de legalább egy fokkal olcsóbb mint a trendikea.

Snagal 2019.04.12. 18:27:23

egyébként ezt csak én nem értem?

"A minőségellenőr megvizsgálta az áruházban kiállított darabot, amelyen hasonló elváltozások figyelhetők meg"

ezt kb így képzelem:
- te Józsi, jött vissza egy szar kanapé... ennek így köllene kinéznie? Nézd már meg a kiállítottat
- Az is ilyen szar pista bá, nincs ennek semmi baja

ha a kiállított is szar meg az eladott is szar akkor kioltják egymást vagy WTF??
A MM-ba visszaviszem a szar, nem működő tv-met akkor ott majd bekapcsolják a kiállítottat és megállapítják, hogy de hisz ez működik? :D

KaTe 2019.04.12. 18:39:04

@Snagal: Vettem ikeában egy műbőr markus irodaszéket. Előtte kipróbáltam a kiállított darabokat is, mind sz**rá volt már ülve. Gondoltam már évek óta kint vannak, ezer ember is ülhetett bennük, természetes, hogy idővel göröngyös lesz a felülete. Napi 8 óra használattal kb. 3! hét alatt ültem ki úgy, ahogy a bemutatódarabok voltak. Visszavittem, hogy ez egy silány vacak. Elhajtott a minőségellenőrük, hogy erre nincs garancia. Lenyeltem. 3 hónappal később megadta magát a gázrugó. Hál istennek már nem gyártották ezt a szemetet, így adtak utalványt, amit eladtam ismerősnek. Azóta megvagyok ikea nélkül.

@Dr.Démonmac1: Csodálkozni fogsz, de magas/vékony ember is képes kiülni egy kanapét/széket ha csontos az ülepe, mivel viszonylag nagy terhelés keletkezik kis ponton. Az ideális, ha kerek húsos feneked van. Akkor szépen eloszlik a terhelés. :)

Matracok esetében külön hangsúlyozzák is, hogy ne ülj benne, mert nem arra lett kitalálva, besüpped.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.04.12. 18:40:16

Az Ikea már azzal elveszetette a panaszkezelő jellegét, hogy vagy 10-12 éve a reklamációnál legalább 2-3 órát kell várni a sorra kerülésre. Miközben az 5-6 fogadópultból csak 2-3-nál dolgoznak, azt is lassan, kényelmesen.

Rot 2019.04.12. 20:02:39

A fotókat nézegetve felmerül a kérdés hogy a használati értéke bármit is csökkent ennek a kanapénak?
Kicsit kinyúlt a kárpit az látszik, de ettől nem lett kényelmetlen gondolom...

Borzasztó Károly 2019.04.12. 20:04:49

Egyértelmû az üzenet! A népnek már tényleg nagyon nagy szükség lenne egy Nemzeti Bútor (és Szônyeg) Áruházra! Ott nem fordulhatna elô ilyesmi!

Sanya Szabó 2019.04.12. 20:31:22

@koprofágia: Ezt a sz@rt ez a másik sz@r majd' 300 ezerért adja, most meg nem hajlandó kicserélni, amikor előtte 10 évet ígért? Na, jörgenmörgen, takarodj akkor!

Sanya Szabó 2019.04.12. 20:34:18

@Snagal: Talán, kedves ikea-alkalmazott, ha megpróbálnál érdemben reagálni, nem csak a nyilvánvalóan elírt dátumot köpködnéd...de ikeásként mit is tennél mást? ...köpd mondjuk a sz@r terméket!

illiana 2019.04.12. 20:41:34

@KaTe: IKEA tömegtermelést végez, nem minőségi árút kínál hanem funkcionálisat ami olcsó és könnyen elérhető. Én az ikeába csak a hangulat, az étterem (egy része gyorsfagyasztott porból készült) a nagyon olcsó új kávézó részleg (ez tényleg jó) és néhány kiegészítő miatt járok (kaspó, ruhacsipesz, cserepesvirág, elem, tárolódoboz). Bútort, konyhát, komolyabb dolgot nem vásárolnék ott. Akinek minőségi kanapé kell ami megmarad az fél millió felett gondolkozzon, a 300 ezres hatalmas kanapéból lejön még a 27% áfa azonnal igy 236.220 forint a termék nettó ára.

illiana 2019.04.12. 20:51:02

@Rot: Ikea úgyis családbarát, náluk alap hogy a gyerek dombos-völgyösre ugrálja otthon a kanapét egyszóval a képen látható eredmény nem ront a minőségen és az ikeás mércével mért használhatóságon. Aki valamit vesz egy cégtől az előtte tanulmányozza az adott cég üzletpolitikáját meg a stratégiai szemléletét, meRt lehet hogy később érhetik meglepetések amikor meghibásodik a termék a panaszpolitikát illetően .
Igazi design árút kínáló bútorboltban, ahol a kanapé a lakberendező által készített múzeumlakás pillére és a nappali éke, az adott hiba totálkárt jelentene.
Kinek a pap..kinek a papné.

Jersey Clark 2019.04.12. 20:57:39

@illiana: mondj már légyszi pár helyet ahol az ikeánál lényegesen minőségibb bútorokat lehet kapni jó ár érték arányban (tényleg érdekelne). pl kanapét, vagy tárolóelemeket, étkezőasztalt/széket, stb.

illiana 2019.04.12. 21:10:57

Mömax, Kika, Nobilia konyhastudió, XIII. kerületben a Visegrádi utcábn is van exkluzív bútorüzlet, a Rózsakert bevásárlóközpontban is van bútorüzlet. Üzletek vannak csak pénz kell a minőségi termékhez. Asztalossal is lehet csináltatni bármit.

dohányzó majmok országa (törölt) 2019.04.12. 21:56:33

Ki az a barom, aki elhiszi, hogy itt bármire is komolyan bevállal valaki 10 év garanciát? Persze, hogy szar az Ikea (tudjuk: multi, Soros stb.). Ha helyette csináltatsz egy prifival minőségi bútort, netalán drágábban veszel jobbat, az meg azért szar, mert drága. Ha pártunk és államunk létrehozza a csókosoknak a Nemzeti Bútorgyártó Vállalatot (most eltekintünk attól, hogy az kié lesz), abban sem fognak olcsón minőséget gyártani, mert akkor felkopik a részvényesek álla. Akárhogy is nézzük, mindig a vásárló lesz a bráner rossz végén...

beste 2019.04.12. 22:01:14

@KaTe: egyetértek. Én a házam berendezését 3 éve nem a csilivili áruházakból, hanem asztalosmestertől szereztem be, valamivel olcsóbban, mintha ott (bármelyikben) vásároltam volna. Cserébe ezek fából és nem furnérlemezből vannak, méretre szabottak (bár volt ebben pici kompromisszum), ötezerért házhoz hozták, berámolták, összeszerelték (már amit egyáltalán kellett), és azóta sincs velük semmi baj.... A kommunikációjukkal volt némi gondom, de ez volt az a pont, amin simán továbbléptem a tolerancia jegyében.

Snagal 2019.04.12. 22:06:10

@Sanya Szabó: először tanulj meg olvasni aztán picsogjál.... hol írtam, hogy ikea alkalmazott vagyok te szerencsétlen?

Darth Revan 2019.04.12. 22:48:29

Az eMagos poszthoz akartam hozzaszolni, de ha mar van uj poszt, akkor inkabb ide :)

rendeltem az amazontol 2 termeket, az egyik egy filleres kis tucat dolog, a masik egy videokamera. Egy dobozban kuldtek, ajankott kuldemenykent.

atveszem, kibontom, a kamera meg van, de az usb-c adapter zacskoja ures! A zacsko nyitva volt, valoszinuleg kisesett belole az adapter, es a csomagolaskor nem vettek eszre.

Nem nagy tetel, 4 font, de kulon megrendelve 6 font lenne a szallitas.

chaten rairtam az amazonra, kozoltek, hogy sajnos nem tudjak ujrakuldeni, de visszateritik az arat.

Hat, legalabb valami...

Kpezeljuk el ugyanezt az eMaggal :)

KaTe 2019.04.12. 23:15:54

Ugyanígy, sőt ennél durvábban néz ki a többi is, amiket a neten árulnak használtként...

0rdas 2019.04.12. 23:53:11

@beste:
"Én a házam berendezését 3 éve nem a csilivili áruházakból, hanem asztalosmestertől szereztem be, valamivel olcsóbban, mintha ott (bármelyikben) vásároltam volna. Cserébe ezek fából és nem furnérlemezből vannak, méretre szabottak"

Alapvetően gaz,én is így teszek, de van pár hazugság az állításodba. A jó asztalossal, méretre szabott bútor, bútorlapból kb. 50%-kal drágább, mint a vacak IKEA. Fából készült bútor ára a tömegtermék szarokhoz képes kb. 3-4x drágább. Tehát kötve hiszem, hogy fából készült bútort olcsóban vettél asztalostól, mint IKEA ára.

vrana 2019.04.13. 00:22:06

Jó ideje már az IKEA évről évre rosszabb. Mindenben van visszalépés.
Design. Pedig ebben erős volt valaha. Évek óta nem tudok venni egy étkezőasztalt székkel. Nincs kanapé, nincs fotel, nincs ágy, illetve vannak cuccok, amiket annak neveznek...
Ugyanakkor mindennel foglalkozik, az összeszerelhető háztól az élelmiszer kereskedelemig. Most kezdi a használt bútor kereskedelmet és a bútor kölcsönzést. Minden megy nekik, kivéve az alaptevékenység.
Strandmon névre hallgat most a fülesfotel, ami a 15 évvel ezelőttinek a paródiája. (Nekem megvan az eredeti, össze tudom hasonlítani) Ez lett az IKEÁból. Ha ezt látná a tulajdonos onnan az égből!

FDToth 2019.04.13. 06:16:32

Egy jo tanacs ami sokat segit: nemzetkozi ikea-nak jelezz, a magyar hajlanos a ‘kilengesre’ ;)
A fogyasztovedelem meg elmehet a... mar annyit sem csinalnak mint regen es qrva lassan, nulla errdmennyel...

theman 2019.04.13. 06:31:48

Sajnos tényleg esik az Ikea bútorok és kiszolgálás minősége. Ennek ellenére hatalmas tömeg van. A mömax, möbelix, kika, sajnos még ócskább. Valaki írta, az asztalossal való készítést. Igen, elvben lehetne, de minőségi munkát végző magyar szakember, kb mint a tisztességes taxis, csak a példában létezik, általában csak kókler hülyékkel találkozol, és még nagyobb az átverés.

Csató Gábor 2019.04.13. 07:07:28

Van azért még egy oldala az IKEA - vagy általánosságban multik - vs. mesterember/kisebb áruház választásnak, aki nem került elő, ha az ember több évre venne valamit. Mi van, ha a kisebb cég csődbe megy, vagy a mester idő közben mondjuk külföldre költözött? Szomorúak a levélíróéval hasonló esetek, de számomra ezek a cégek arra nézve adnak biztonságérzetet, hogyha valami gáz van, jó eséllyel lesz hova fordulnom.

Hörömpő cirkusz világszám 2019.04.13. 07:54:54

Ez egy ócska kanapé, nem napi használatra, hanem dísznek való. Nincs benne rugózás, csak a szivacs, az is vékony, hát persze, hogy kiültétek. Az anyag sem sűrű szövésű, jó tartású bútorszövet, hanem legalja hulladék. Lehet, hogy a tíz éves garancia csak a lábakra vonatkozik, más alkotórésze nem hiszem, hogy két-három évnél többet kibírna.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.04.13. 08:09:27

Pár éve vettem egy 3 személyes Ikea kanapét, 150e körül. 3 év után összetört a szivacs, akkor kompletten cserélték a teljes kanapét emiatt. Újabb két évet bírt a már módosított szivacs töltet úgy , hogy előtte is havonta pörgettem/cserélgettem a párnáját a hosszabb élettartam miatt. Most nem volt kedvem vesződni az ügyfélszolgálattal, a szállítókkal, össze/szétszereléssel, ezért inkább kerestem másik megoldást: szivacsmester(ponthu)
Kértem segítséget, melyik fajta szivacsot javasolják alátámasztásnak a kemény szivacsok közül (ugyanis a kanapé szivacs azért esik össze, mert alulról nem kap megfelelő stabil alapot a rugalmas fémtől, ezért törik szét a szerkezete), egy brutál erős de részben rugalmas alapot 5 centi vastagságban vágattam méretre, azt beraktam a párnák alá (nem is látszik), másfél éve olyan, mintha megint új lenne a kanapé. Mindez került 10e forintba, számlával.
Ha tönkre menne az ülőpárna töltete, akkor azokat is így fogom legyártatni, méretre jobb szivacsból, mint amit az IKEA használ. Bár akkor ott fogok tartani, hogy OSB-ből akár kanapét is készíthetek magunknak, csak egy varrónő kell, aki elkészíti a huzatot.

2019.04.13. 08:30:17

@gergo: Ennyi,nálunk dettó ugyanez volt.A párom az anyjával vett egy szét/kihúzható ágyat.Azt nem vették figyelembe,hogy a kihúzható rész nem fogja bírni egy felnőtt súlyát.Kb.1.5 év múlva széttört (fenyődeszka keret...) az akkori munkahelyemen kemény 500 ft-ért tölgyből leszabták a keretet,1500 ft-ért vettem új kerekeket,2000 ft csavar+tipli szett,otthon összeraktam,új szivacs (8000e ft maszeknál szállítással,anyaggal,munkadíjjal együtt),egyedül a huzat maradt a régi illetve a gurtnis alsó részt kicseréltem fára.Benzinnel,a saját órabéremmel,áramfelhasznással stb együtt került 15e ft-ba.Mennyi volt az ágy újonnan?250e ft...

zuhanorepulesss 2019.04.13. 08:32:05

Biztos volt már..de ekkorat aludtam volna, hogy O 2019 ev vegen tudjon reklamalni? Amikor lefekudtem, meg csak 2019 aprilis volt, ami csak kis joindulattal nevezheto az ev kozepenek. Ha 2018 dec 29en vette, akkor max 4 honapig hasznalhatta. At kellene gondolni a sztoriban az evszamokat.

2019.04.13. 09:44:43

@illiana:
Kika? Ezt komolyan leírtad? Ugyanaz a minőség csicsásabb kivitelben, 3-szoros áron.

2019.04.13. 09:55:45

Egyébként kis bútoráruházakban gyakran sokkal olcsóbban vannak tartósabb cuccok, mint az Ikeában. Nem mindenből persze.

Az Ikea lényege egyébként az, hogy ha 6-8 évente költözöl, arra az időszakra veszel bútort, felállítod a lakásban, és mikor odébb állsz, nem viszed magaddal, hanem az új helyre veszel helyette újat, ha esetleg az új lakónak kell, otthagyod, ha nem, szétvered és elviszed a hulladékudvarba. Tehát ezek alapvetően egyutas bútorok. Pontosan emiatt az Ikea kínálatának az alsó szegmenséből érdemesebb választani, a drágábbak semmivel sem jobbak, csak fancybben néznek ki, de 3 év múlva más lesz a divat, így nincs jelentősége.

Xezs7 2019.04.13. 13:19:28

"a termék használhatatlan" Na itt visszanyeltem egy jóku...-t. Nem tudsz ráülni, vagy mitől lesz használhatatlan egy olyan kanapé, aminek kicsit gyürkös az anyaga? Komolyan mondom, ez a mai fejlett világ megérett a pusztulásra. Nincsenek igazi problémák, hát kreálunk magunknak. Használhatatlan, a francokat, azt.

Xezs7 2019.04.13. 13:24:42

@0rdas: Plusz tegyük hozzá, hogy a IKEA legalább befizeti az adót úgy, ahogy illik, az asztalosmester meg szépen elkummantja, jó magyar szokáshoz híven. Aztán meg nézünk mint a moziban, hogy minden szar, mert nincs rá pénz.

Serény Vélemény 2019.04.13. 15:43:18

A 10 év gari úgy jön ki, hogy a fejlettudatúaknál úgyis lecserélik három, legfeljebb öt évente a bútorokat, így sose derül ki, hogy igazából meddig bírják....

Bkkzol 2019.04.13. 18:41:00

Szerintem semmit nem változott az IKEA minősége. 10 évvel ezelőtt is pont olyan sz.r volt , mint most.
Minden multi külön kiképzést ad az ügyfélszolgálatosoknak, hogy , mit lehet megtenni legális keretek között, hogy belefáradjon, kikészüljön a reklamáló vevő, ügyfél.

Sanya Szabó 2019.04.13. 19:24:17

@Snagal: Szerencsétlen! Miért kellett volna ezt nyíltan leírnod? Simán kitalálható a barom dumádból!!!

Xezs7 2019.04.13. 20:25:15

@Fikalnyik Eugén: A sötétzöldek megvádolták őket, ennyit ír a cikk. Sötétzöldeknek majd akkor hiszek, ha ló legel a sírjukon.

Antalbaba 2019.04.14. 10:30:34

Kitöltöd: www.gvh.hu/szakmai_felhasznaloknak/urlapok/Tajekoztato_fogyasztos_uzleti_relam_bejel_urlap_ki.html
Elküldöd, hátradőlsz. A 10 év miatt alapból megütik a bokájukat...

Xezs7 2019.04.14. 20:17:57

Vagy ötödjére látom a poszthoz csatolt képet, de még mindig azon röhögök hogy ezen nincs az égvilágon semmiféle látnivaló :)

vape 2019.04.15. 08:28:44

@a lekvár neve puffin: "akkori munkahelyemen kemény 500 ft-ért tölgyből leszabták a keretet"
Arra azért kíváncsi lennék, mikori sztori ez. Mert hogy ez nem az elmúlt 2-3 évben történt, az esélyes lehet. Mostanság szerintem 500 Ft-ért max. köszönést kapnál, nemhogy ágykeretet méretre vágva tölgyből, még félig-meddig haveri alapon is.

koprofágia 2019.04.15. 08:35:29

@Xezs7: azert,mert igenytelen vagy. az ikea cuccokat a design miatt veszik foleg az emberek. a soderhamn egy szep cucc,a szoba disze,amig nincs kiulve.

koprofágia 2019.04.15. 08:40:31

Ez a baj egyebkent a sajat tervezessel. En inkabb veszek 5 evre szep butort,mint 20 ra egy hanyadek kinezetut.
nyilvan az egy ev gaz,de ha az elvarhato 4-5 evet birja, akkor johet.
haver 5-6 eve vett hasznatan ikea pax gardrobot.azota is tokeletes.

2019.04.15. 08:46:57

@koprofágia:
Nem, a legtöbb Ikea cuccot azért veszik az emberek, mert olcsó és egyszerű megoldás. Nyilván a kínálatuk alsó szegmensét veszik legtöbben. Persze nyilván megvan az a réteg is, aki bemutatótermet készít a lakásából, ahol messziről virít, hogy ebben a lakásban nem igazán élnek.

koprofágia 2019.04.15. 08:57:08

@Zabalint:
a jysk,momax ocso.
az ikea szerintem draga,es designbn teljesen mas szintet kepvisel,mint azok.

2019.04.15. 09:09:36

@koprofágia:
A Jysk olcsó és szar. Nem úgy szar, hogy nem divatos, hanem úgy szar, hogy funkcionálisan (is) szar, sajnos volt pár termékükkel tapasztalatom. Egy egyszerű példa, a cipősszekrényük épp a legnagyobb terhelésű ponton használ tipli + ragasztó megoldást, így garantáltan 2 éven belül megadja magát, míg hasonló Ikea cipősszekrények ugyanott kétoldali csavaros megoldást alkalmaznak. Vagy érdemes megnézni a foteljaik anyaghasználatát, fél év alatt ronggyá kopnak.

A Mömax meg drágább, mint az Ikea, nyilván nem a felső szegmensben, mert az Ikea nagyobb intervallumot fed le, de lefelé is.

koprofágia 2019.04.15. 09:34:09

@Zabalint:
momax ugyanaz a filleres szemet ,mint a mobelix,praktiker,baumax.
vasaroltal te mar ott?

Terézágyú 2019.04.15. 09:36:19

"Van azért még egy oldala az IKEA - vagy általánosságban multik - vs. mesterember/kisebb áruház választásnak, aki nem került elő, ha az ember több évre venne valamit. Mi van, ha a kisebb cég csődbe megy, vagy a mester idő közben mondjuk külföldre költözött? Szomorúak a levélíróéval hasonló esetek, de számomra ezek a cégek arra nézve adnak biztonságérzetet, hogyha valami gáz van, jó eséllyel lesz hova fordulnom."

Én egy konzervatív, öreg falusi sz*r vagyok, de nem is értem ezt a garanciát egy bútor esetében... hogy a fenébe romolhat el egy bútor? Legutoljára 15 éve vettem egy kanapéágyat (valami kisebb cég volt a 13. kerületben), fogalmam sincs, hogy megvan-e a cég, eszembe se jutott megkérdezni, hogy van-e a rá garancia - a termék azóta is tökéletesen működik, persze,persze ennek is kinyúlt kissé a huzata, meg ki is fakult, meg meg is kopott - de tuti, hogy még 10 év múlva is ágy lesz... és ebben nincs semmi meglepő, és semmi csodálatos...

juhaszvik 2019.04.15. 09:39:09

pro és kontra is megértem az érveket, de azért az 1 év, főleg, hogy nem volt agyonhasználva, az nem sok. mármint arra gondolok, hogy ha ez tényleg előfordulna, és tudnának róla az emberek, akkor senki sem venné meg, szóval így nézve egyáltalán nem normális.
továbbá gondoljunk bele, hogy például, ha egy új autóval járunk így, teszem azt egy év után még működőképes, de mondjuk elromlik az ablakemelő vagy a csomagtartó zárja, akkor jogosan számítunk a garanciális javításra, nem?
Ha ennél idősebb lenne, mondjuk 5-6 éves, akkor már teljesen reális lenne, hogy mondjuk úgy járnék el, mint @gergo: , és magam oldanám meg a problémát, mert az, hogy a szivacs ennyi idő (5-6 év) alatt megy tönkre, az benne van a pakliban. Az egy év nincs, ha ez lenne a normális, akkor nem vennék ilyet.

Snagal 2019.04.15. 09:52:29

@Sanya Szabó: abból, hogy nem értem az ikea panaszkezelést neked az jött le, hogy ott dolgozom?
a paranoia kezelhető ám ;)
esetleg elegánsabb lett volna tovább olvasni és elnézést kérni, hogy ezt benézted - ahelyett, hogy csak azért is magyarázod a nyilvánvaló hülyeséget :)

juhaszvik 2019.04.15. 09:53:42

@Terézágyú: "Én egy konzervatív, öreg falusi sz*r vagyok, de nem is értem ezt a garanciát egy bútor esetében... hogy a fenébe romolhat el egy bútor?"

(az elejét csak poénból másoltam be)

jó kérdés, hogy mi számít garanciálisnak a bútorok esetében. Most nincs előttem egy ikeás garancia sem, de gyanítom, hogy nincs benne részletezve, hogy a 10 év mire vonatkozik. Ha logikusan belegondolunk akkor a válaszokból következik, hogy a tartórészek anyaghibájára vonatkozhat (nem vagyok szaki, nem ismerem a nevezéktant), vagyis ráülsz/fekszel és reccs, már is lentebb vagy 10-20 cenitméterrel.

2019.04.15. 09:57:45

@koprofágia:
Őszintén, soha nem vásároltam ott, csak néztem az áraikat, és rohadtul nem olcsóbbak az Ikeánál. A Baumax meg már nagyon régen csődbe ment, de a Praktikerrel és az Obival együtt ezek nem bútoráruházak, nagyon kevés féle bútor akad, egyszerűen nem ez a profiljuk, úgyhogy nagyon nem jönnek ide.

Terézágyú 2019.04.15. 09:59:05

@juhaszvik1:
"(az elejét csak poénból másoltam be)"

Az jó, mert én meg poénból írtam be :)

"Most nincs előttem egy ikeás garancia sem, de gyanítom, hogy nincs benne részletezve, hogy a 10 év mire vonatkozik."

Fentebb a fb-s hozzászólásokban idéznek belőle.
Szerintem ez a lényeg:
"Mire vonatkozik a garancia?
A garancia csak a háztartásban történő használat esetén, háztartási mennyiségre érvényesíthető, és anyag- vagy gyártási hibákra vonatkozik:"

A pószter esetében nincs anyag- vagy gyártási hiba - ez a bútor rendeltetésszerűen így néz ki egy év használat után, az ikeja (Svédországban így hívnak minden lányt, főleg, ha masszőrök) szerint...

Mondjuk én se látok a fotón semmi különlegeset...

juhaszvik 2019.04.15. 10:25:30

@Terézágyú: fűszoknyás svéd masszőrlányok, hmm, de régen volt... :)

koprofágia 2019.04.15. 10:31:36

@Terézágyú:
Akkor menj el szemeszhez. Egy ev utan igy akkor sem szabad kineznie egy kanapenak,ha napi szinten alszanak rajta.
Marpedig ez nem agyazhato, igy nagy valoszinuseggel,csak a delutani,esti tevezesre hasznaljak.

KaTe 2019.04.15. 11:18:44

@koprofágia: B+ inkább te húzzál el egy ikeába most már és nézd meg / próbáld ki magad, ahelyett hogy itt pattogsz. Nekem volt szerencsém kipróbálni és azonkívül, hogy kissé gyűrött a huzat a kanapé ugyanolyan kényelmes. A képen, amit látsz egy sima ülőpárna. Az ég világon nincs ennek semmi baja. Ez ilyen anyag. Mutass már nekem egy olyan székpárnát, amire ha ráülsz, akkor nem veszíti el a formáját egy idő után. Vagy akkor üljél betonon, az tartja a formáját. Ilyen erővel minden székpárnát havonta kellene, hogy visszavigyek, mert idővel vékonyodnak, elveszítik a formájukat... A törölközőket is vidd vissza, mert azok is idővel gyűröttek lesznek, kopnak. A ruhákat is, mert azok meg nyúlnak, vagy épp összemennek ha kimosod őket...

koprofágia 2019.04.15. 11:45:25

@KaTe:
Nem ertem, hogy az ilyen stilusban kommunikalo eloembereket miert nem rakjak ki innen ...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.04.15. 12:27:18

@juhaszvik1: ha 6 évet bírt volna, akkor nem foglalkoztam volna vele, de mint írtam, 3 évesen egyszer már cserélve lett a komplett kanapé nálam is (a srác, aki kijött az Ikeától azt mondta, egyszerűbb egy teljesen új kanapét hozniuk, mintsem csak a párnákat cserélje ki), a huzatokat leszámítva hoztak egy bontatlan kanapét, a régit meg szét kellett szednem, csavarra leszámoltuk és csak úgy vitték el. A régi kanapé szétszedése, várakozni a szállítókra, tételesen leszámolni (alátétre is!), majd összerakni az új kanapét fél napos elfoglaltságot jelent minimum, ezért nem volt kedvem megint eljátszani a már cserélt kanapéval újra. Helyette lett a szivacs levágatva, amiért meg autózni kellett, szóval arra is ment az idő/pénz, de legalább azóta a kanapé a tízenpárezer forint ráfordítással újra használható (mert nem a párna szivacsa kapja a törést a rugalmasságot adó fémszáltól, hanem az extra szivacs)

GatyaPityu 2019.04.15. 13:37:18

Az feltűnt már valakinek rajtam kívül, hogy az időpontokkal problémák vannak?

" 2018. dcember 29-én vásároltam ... "
" 2019. év végén reklamáltam ... "
" Nálam még csak 1 év telt el! "

Terézágyú 2019.04.15. 13:49:14

@Keményen Trollkodó Kisember:
"Az feltűnt már valakinek rajtam kívül"

Senkinek!!! Még a fb-on se!!!

juhaszvik 2019.04.15. 13:55:21

nos, ha most össze kellene foglalnom a poszttal kapcsolatos gondolatokat, akkor (sok minden más mellett) elmondható, hogy azzal mindenki egyetért, hogy egy idő után az ilyen ülőhelyek elvesztik a tartásukat. kérdés, hogy (normál használat mellett) mennyi az az idő, amit ki kellene bírnia. értelemszerűen ha már első nap tartósan besüllyed, akkor ott probléma van, gondolom ezzel nem vitázik senki. ha egy 150 kilós ember alatt egy hét vagy egy hónap alatt történik ilyen, akkor az már magyarázható. de ha nem ezeket a szélsőséges példákat nézzük, akkor már igen csak eltérnek az egyes személyes érzékenységek, hogy ki milyen időtartamot tart elfogadhatónak.

Erről pedig eszembe jut az a nagyon régi vicc, amit sokan ismernek, de tökéletesen illik ide, és itt most nem a kanapé nem(?) rendeltetésszerű használatára gondolok:

Jól szituált, középkorú férfi leszólít egy fiatal hölgyet az utcán.
- Elnézést hölgyem, engedje meg, hogy feltegyek Önnek egy rendkívül indiszkrét kérdést: nagyon vonzónak találom, ezért lefeküdne velem 50 millió forintért?
A hölgy néz rá kikerekedett szemekkel. Szimpatikusnak találja a férfit, éppen senkije sincs, ezért rábólint az igen csak bőkezű ajánlatra.
A férfi ekkor feltesz még egy kérdét:
- És lefeküdne velem 5000 forintért?
A nő erre már felháborodva reagál.
- De kérem, ezt hogy képzeli, mit gondol rólam, mi vagyok én, egy k*rva?
- Az, hogy mit gondolok Önről az egyértelmű, már csak az árról vitázunk.

Snagal 2019.04.15. 14:28:18

@Keményen Trollkodó Kisember: fel... de pszt... nem szabad szóvá tenni különben mocskos ikea bérencnek leszel könyvelve ;)

Xezs7 2019.04.16. 17:31:24

@koprofágia: A design miatt? Baszki, a dolgok elhasználódnak, szerinted mi tart örökké? Igen egy kanapé amit használnak, ilyen lesz. Ha bemutatótermet akar az ügyfél akkor be se menjen a lakásba, fotózza körbe aztán mutogassa a haverjainak. Most komolyan mi a fontosabb: hogy éld az életed, vagy hogy legyen mit mutogatni a haveroknak?

LSV 2019.04.16. 17:34:01

@gyben: Vettem anno a CCC (plázás kínai bót)-ben gyereknek bélelt téli csizmát. 3 hét múlva derült ki hogy beázik. Bevizsgálták, szakvélemény: ez van, ilyen a kialakítása nem lehet vizes közegbe menni vele. Télen. Vásárlók könyve->Elutasítás. Békéltető testülethez fordultam, és annak ellenére hogy a CCC nem szerepel az együttműködő vállalatok között, a tárgyalás előtt 4 nappal felhívtak hogy visszafizetik a csizma árát.
A mondandóm lényege, hogy nem kell sokat szájkaratézni, ha helyben nem oldja meg a szolgáltató akkor békéltető testület. Van mikor bejön...

Xezs7 2019.04.16. 18:44:17

@juhaszvik1: De ez a kanapé elromlott? Nem lehet leülni rá? Szakadt? Kidőlt az oldala? Amiket leírsz az autó kapcsán azok funkcionális problémák. Ez a kanapé milyen funkcióját vesztette el?

juhaszvik 2019.04.17. 10:06:16

@Xezs7: az autó alapfunkciója, hogy elvisz A-ból B-be. Az ablakemelő egy kényelmi funkció, mint ahogy az is a kényelmet érinti, hogy "az ülőfelület elvesztette tartását, a töltetanyag elvékonyodott, a párnák eldeformálódtak" (idéztem a posztolótól). nem azt mondom, hogy egyenrangú a két dolog, sem azt hogy teljesen jogos az érvelés, csak próbálom kitalálni, hogy milyen hasonlat mentén értelmezhető a levélíró gondolatmenete, illetve lehet-e benne logikát találni.

Bár én a fotón nem látom az említett hibákat (gondolom nem is igazán lehet ezt jól bemutatni, pláne, hogy nem tudom hogyan nézett ki eredetiben), de ha valós gondokat írt le a posztoló, akkor tegye fel a kezét az, aki megvette volna a bútort, ha tudja, hogy egy év múlva ez történik vele.

herk 2019.04.17. 10:12:34

@Xezs7: Én is a kocsis példával jönnék. Ha meghúzzák a kocsidat, és kicsit behorpad a műanyag lökhárító akkor mit mondasz?
a) aki okozta, javitsa ki az esztétikai hibát
b) "Most komolyan mi a fontosabb: hogy éld az életed, vagy hogy legyen mit mutogatni a haveroknak?"

Xezs7 2019.04.17. 10:20:23

@herk: Az tényleg esztétikai hiba, mert akkor egyértelműen látszik, hogy annak nem úgy kéne kinéznie. Nekem annyi a bajom, hogy ahogy itt fentebb juhaszvik1 is írja, én a fotón nem látom az említett hibákat. Én egy tök normális kanapét látok. Szerintem a poszter csak simán megunta a kanapét, és vissza akarja vinni.

KaTe 2019.04.17. 10:23:00

@juhaszvik1: Az a problémája, hogy az ülőpárnák eldeformálódtak. Az ülőpárnát, amit a kapanén látsz úgy képzeld el, hogy egy ponton rögzítve van a kanapé saját szövetéhez de lényegében egy különálló párna saját huzattal. Fogalmam sincs, hogy lehet ezen kényelmesen feküdni, mivel a két párna között egy bazi nagy rés van. Képzelj el egy széket, saját huzattal, töltőanyaggal. Ha erre ráraksz egy ülőpárnát, akkor utóbbi fog először eldeformálódni. Ugyanez történt a képen látható kanapéval. Azt nem tudom, hogy ez a párna cserélhető-e, az ikeában nem láttam kiegészítőt. Kiült ülőfelületre meg nem szoktak garanciát adni, pláne nem 10 évet. Az a vázra/szerkezetre van, ami nyilván nem fog tönkremenni.

juhaszvik 2019.04.17. 11:21:18

@KaTe: köszi. rákerestem a termékre, és most már látom, hogy mi van. mondjuk nem értem, hogy miért nem lehetett ezt oldalról lefényképezni, úgy talán látványosabb lenne. de amúgy meg mindegy is, mert ez tényleg csak egy párna, ami összegyűrődött. gondolom lehet cserélni, vagy valamilyen formában kezelni a dolgot.

"Kiült ülőfelületre meg nem szoktak garanciát adni"
az rendben van addig, amíg ilyen esetről van szó, mint a fenti, de ha az ülőfelület csak a szerkezet teljes szétbontásával és nagy ráfordítással javítható csak (szóval nem igazán éri meg), akkor az azért valahol igazságtalan, mivel lényegében használhatatlanná válik. legalábbis nekem nem kell olyan kanapé, aminek a túlzott egyenetlenségei feltörik a hátsómat. de persze ez már egyéni szoc probléma :)

klari4 2019.04.18. 08:15:03

A panaszos egy időutazó ???? Nala eltelt egy ev 2018 december es 2019aorilis kozepe között ???

kamushamus 2019.04.18. 10:04:54

@Xezs7: Mindezt hosszú hosszú éveken keresztül le lehetett tolni az Ikea torkán.
Már nem lehet.

Kivancsi 2019.04.19. 10:14:06

a panaszkezelés az emberek az ugyfelek kiszolgálása nem az IKEAtol fugg de nem is Ingvar Kamprad tol! Ez az ott dolgozo ugyintezotol a csoportvezetojétol annak fonokétol fugg.... ja hogy ezek mind magyarok egyik sem csaladtag Ingvar Kamprad nal.... Azt kapjuk amik vagyunk... ugyeskedo okoskodo gyoker tirpak magyarok hasonlo szervizzel az IKEA magyar alkalmazottaitol :) ennyi...

Róbert Lieber 2019.04.19. 22:04:31

Távol áll tőlem, hogy kötekedjek, de 2018 decembere óta még fél év sem telt el.

Permetező 2019.04.20. 15:41:23

@Róbert Lieber: nagylelkűen felfelé ketekített, ilyet szabad, ma engedékeny vagyok

Virágék 2019.04.27. 15:57:06

Ezek után vajon milyen minőségű lehet ez a fél millás kanapé? www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/80245051/

pinkfloyd 2019.05.07. 13:57:36

@Dr.Démonmac1: Ez volt az első gondolatom, de nem mertem leírni, mert a végén még engem is beperel. Elvált, valószínű szeret enni. Evés közben meg fészkelődik is. Ezt nem bírja ki még egy kanapé sem.

Egysimegyfordított2 2019.05.08. 08:22:16

làtom, a sznobizmus végül diadalmaskodott :S
süti beállítások módosítása