Hosszú várakozásaink során mind láttunk már olyan jelenetet, amikor egy ügyfélszolgálatos egyre türelmetlenebbül próbál elmagyarázni valamit egy idősebb ügyfélnek, akinek egész másra jár az agya és nem érti a dörgést. Rossz esetben ilyenkor jön a megvezetés, és a költségek hopp, megemelkednek, jó esetben viszont nem történik aláírás addig, amíg nem lesz mindenki tuti biztos a dolgában. De mi van ha egy fals infó alapján mégis aláírnak valamit, amit nem kellett volna?
Tárgy: Jegyzőkönyv 2019. március 21-én szóban tett ügyintézéssel kapcsolatos bejelentésről és válaszadás Sorszám: xxx (Bizalmas)
Panasz egyedi azonosítószáma: xxx
Kedves XXX!
A 2019. március 21-én 18:10-kor, ügyfélszolgálaton szóban tett ügyintézéssel kapcsolatos bejelentésről és válaszadásra megkaptuk, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk Önt:
Panaszában jelezte, hogy Ön az érintett szám használója. Jelezte felénk, hogy a szülei személyes ügyfélszolgálaton voltak benn a Érden található Telenor üzletben. Ahol is nem valós információ alapján írattak velük alá 2 év hűséget egy korábbinál nagyobb tarifacsomagra. A szülők azt a tájékoztatást kapták, hogy a korábbi csomagban található hálózaton kívüli 200 perc mindig ki van használva, illetve a korábbi 2 GB internet is. A használó visszanézte a korábbi számláit és sosem volt kihasználva a 200 perc, illetve a 2 GB adatforgalom sem elmondása szerint. Ügyfelünknek nincsen szüksége olyan csomagra amit nem használ ki. Erre szeretne valami megoldást kapni, mivel úgy érzi át lettek verve a szülei az üzletben.
Az ügyintézés során ügyintézőnk tájékoztatta Önt a Telenor álláspontjáról: a panaszát a beszélgetés során nem tudta kivizsgálni, ezért panasza továbbításra került az illetékes csoporthoz.
Adminisztrációs rendszerünk szerint a +xxx-as hívószámhoz vásároltak egy Huawei Mate 20 Lite típusú készüléket kedvezményes áron, és ehhez két éves tarifahűség nyilatkozatot is vállalt a differenciált tarifabesorolásszerint „L” tarifakategóriába tartozó Telenor Blue+ L csomag.
Ön a szerződéssel elfogadta, hogy a tarifahűség időtartama alatt csak azonos vagy magasabb kategóriába válthat tarifát. Amennyiben a hűségidőn belül vált kisebb kategóriába tartozó tarifacsomagra, vagy olyanra, ami nem szerepel a differenciált kategóriában, esetleg megszünteti az előfizetést akkor a következő számlában kiterheljük a tarifahűség megszegéséből eredő kötbér összegét, melytől egyedi elbírálás alapján sem tudunk eltekinteni. (bruttó 137.989 Ft).
A tulajdonos a szerződés aláírásával vállalta a tarifacsomag igénybe vételének feltételeit, tovább elfogadta, hogy a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételek Számlás Díjszabásában részletesen tájékoztatjuk az előfizetőket az általunk nyújtott tarifacsomagokról és szolgáltatásokról.
A fentiek értelmében panaszát nem tarjuk megalapozottnak, kötbérmentes tarifaváltásra egyedileg sem tudunk lehetőséget biztosítani.
Bízunk benne, hogy válaszunkat elfogadja. Kérdéseivel a jövőben is forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz írásban a honlapunkon elérhető elektronikus űrlapok segítségével vagy telefonon a 1220-as Telenor hálózatán belül, belföldről díjmentesen hívható számunkon. Ügyfélszolgálatunk minden csatornája készséggel áll az Ön rendelkezésére.
Üdvözlettel:
XX Marianna
Egyedi Igénykezelési Csoport
Telenor Magyarország Zrt.
Biztató, hogy van lehetőség a szerződés megtámadására, de hogy bizonyítsunk egy élő szavas beszélgetést?
Kedves Homár Olvasó!
A vonatkozó jogszabályi rendelkezések értelmében aki a szerződés megkötésekor valamely lényeges körülmény tekintetében tévedésben volt, a szerződési jognyilatkozatát megtámadhatja, ha tévedését a másik fél okozta vagy felismerhette. Lényeges körülményre vonatkozik a tévedés akkor, ha annak ismeretében a fél nem vagy más tartalommal kötötte volna meg a szerződést. Megtámadhatja továbbá a szerződést. akit a másik fél szándékos magatartásával tévedésbe ejt vagy tévedésben tart.
A szerződés megtámadása a szerződés megkötését követő egy éven belül a vállalkozáshoz címzett írásbeli nyilatkozattal vagy bírósági peres eljárás megindításával gyakorolható. A szerződés annak eredményes megtámadása következtében a megkötés időpontjától érvénytelenné válik.
Egy bírósági peres eljárás során azonban jelen esetben a fogyasztónak kell a szerződés megkötésével kapcsolatos körülményeket bizonyítani, így a tévedés, illetve a megtévesztés tényét is a fogyasztónak kell igazolnia. Utólagosan a szóbeli tájékoztatás megtörténtének, illetve tartalmának bizonyítása esetlegesen tanúvallomásokkal történhet, azonban ennek az eredménye kétségesnek tűnik.
A peres eljárással szemben – ahogyan az a panaszra adott válaszból is kiderül – érdemes megindítani az illetékes békéltető testület eljárását, hiszen a vállalkozás nyilatkozata szerint az együttműködési kötelezettségét teljesíti. Ebben az ingyenes eljárásban lehetősége van a szüleidnek a vállalkozással szemben egyezséget kötni a vitás kérdés rendezéséről.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2019.05.28. 09:03:02
Homár Hilda 2019.05.28. 09:13:48
Lalikám 2019.05.28. 09:15:27
Permetező 2019.05.28. 09:46:13
Xezs7 2019.05.28. 10:01:05
Terézágyú 2019.05.28. 10:14:58
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.28. 10:41:31
Terézágyú 2019.05.28. 10:45:44
"minek ment oda?!"
:))))
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.28. 10:50:33
Terézágyú 2019.05.28. 11:03:08
"gyanítom van itt valami vaj a posztoló füle mögött, ami miatt neki már nem adnak el telefont."
Az ördögbe is, Holmes, honnan veszi ezt?!
Permetező 2019.05.28. 11:08:45
Hehe ez szép labda volt :D
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.28. 11:08:55
temprasordog 2019.05.28. 11:17:58
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.05.28. 11:22:08
Terézágyú 2019.05.28. 11:28:13
Nyilván az ügyintézőnek az a dolga, hogy rádumálja a zügyfelet mindenfélére - de simán lehet, hogy azt mondta a illető (az igazságnak megfelelően), hogy "ehhez az erősebb, modernebb telefonhoz, amellyel sokkal több mindent lehet csinálni, nagyobb adatforgalmat szoktak kérni az ügyfelek; ahogy látom maguk is eléggé kihasználták a 2 GB-ot, 1,8 szokott lenni..."
Amire persze mondhatta (volna) a tényleges használó, hogy sosem szokott 2 GB lenni...
Xezs7 2019.05.28. 11:31:11
Xezs7 2019.05.28. 11:32:57
Vaj van a fején = bűnös valamiben.
A kettőt ne gyúrd egybe :)
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.28. 11:39:10
Permetező 2019.05.28. 11:53:03
juhaszvik 2019.05.28. 11:56:23
gondolom itt a fő problémája azzal van a posztolónak, hogy +4000ft-ba kerül az előfizetése, amiből háromezer olyan dologra megy el, amire nincs szüksége (+4 GB net, korlátlan beszélgetés), ezer pedig készülék "kedvezményre" (25ezerrel kevesebbe kerül a készülék, cserébe 24 hónapon át fizet plusz ezer forintot). bár igazából ő nem i M+-os, hanem sima M-es volt (a levélből feltételezem), így még nagyobb a differencia.
tanulság: csokiért, PEZ cukorkáért, kojak nyalókáért le lehet küldeni a gyereket a boltba, de komolyabb, döntést igénylő ügyekben magunk menjünk üzletelni. vagyis: ha a szülők annyira vannak képben, mint egy kisgyerek (vagy még kevésbé), akkor ne küldjük őket egyedül 2 éves hűségszerződés (teljes 2 éves díj + készülék = 313 ezer forint) megkötésére.
Terézágyú 2019.05.28. 11:59:15
"A fejen vaj, a fül mögött valami, a lóháton túró."
Egy túróst!... a lóháton TÚR van, ugyanis közös lónak nem túrós, hanem túros a háta...
Xezs7 2019.05.28. 12:06:09
Terézágyú 2019.05.28. 12:15:06
Szerintem a TÚR habot jelentett: az izzadtságtól habos háta. Akár a Túr folyó neve is összefügghet ezzel, elég sebes folyású, "habzó" a vize... (a wiki cikk más etimológiát ír)
Snagal 2019.05.28. 12:21:51
dejó, ma is tanultam valamit, ez a "túr" dolog nekem is új :D
a poszt meg sajnos így nem sokat ér, hogy a telenorvég válaszát látjuk valamire ami körvonalaz egy sztorit, de elég sok információ hiányzik így - ennél fogva reagálni se sok értelme van. (nekem pl úgy tűnik a készülék vásárlás volt az elsődleges cél... nem szimplán a tukmálós "jónapot kivánok, nem szeretnének kedvezőbb;) csomagra váltani" kezdetű direkt telefonos üzletkötések.)
Snagal 2019.05.28. 12:23:18
wikiszótár ezt adja rá
"túr (főnév)
1. Sérülés, gennyes seb, amit dörzsölés, feltörés okoz
A nyereg miatt túr lett a ló hátán."
Terézágyú 2019.05.28. 12:31:07
aha...
koprofágia 2019.05.28. 12:49:14
Ha nincs rogzitve a hivas, akkor neccesebb a helyzet. Az azert fasza, hogy magara a panaszra (hazudott az ugyintezo) ki sem ter a valasz. Ez nem is valasz igy
Permetező 2019.05.28. 12:57:19
Terézágyú 2019.05.28. 12:58:14
Erre írtam fentebb, hogy tényleg elhangzott a "mindig" szó?
Mi számít kihasználásnak? Ha a 2 GB-ból 1,99-et elhasznált akkor az kihasználás?
Ha nem "mindig" használta ki, akkor hányszor kell ennyinek lenni, hogy mégiscsak el lehessen mondani, hogy "kihasználta"...?
Terézágyú 2019.05.28. 12:59:29
Mondd inkább azt, hogy fejérmegyei vagy: ott a hűtőt is hüttö-nek mondják :)
koprofágia 2019.05.28. 13:01:24
Igen,erre nem tert ki a leveliro.
Az en 50 koruli ismeroseim,rokonaim nagyresze 1-200 megabyteot forgalmaz a mobilneten.
Nem tudom,ohgy az o szulei szoktak-e youtubeozni,vagy barmi mas nagyobb adatforgalmat generalo alkalmazast hasznalni.
nem kizart,de nem is valoszinu
Terézágyú 2019.05.28. 13:05:56
éppen erről van szó, hogy NEM a szülők használják ezt a telefont, hanem a pószter - tehát végképp nem tudtak ellentmondani az ügyintézőnek, akár használta a mindig szót, akár nem...
Snagal 2019.05.28. 13:06:41
Ha nem rutinos okostelefon júzerek a nagyiék és nem állítja be nekik senki, hogy frissítést csak wifiről engedélyezzen.
juhaszvik 2019.05.28. 13:17:32
koprofágia 2019.05.28. 13:24:32
Xezs7 2019.05.28. 13:38:22
Xezs7 2019.05.28. 13:42:22
koprofágia 2019.05.28. 13:45:23
Egeszen pontosan arrol van szo,hogy ertkesito ehen doglik,vagy kirugjak,ha az ugyfelek erdekeit nezi.
(tul magasak az elvart szamok,vagy tul alacsony a jutalek nelkuli alapber)
Akkor is kirugjak,hogy bizonyithatoan hazudik.
A jo ertkesito ugy ver at,hogy nem lehet megfogni vele.
Xezs7 2019.05.28. 14:13:38
DeiFlagellum 2019.05.28. 14:28:35
fda 2019.05.28. 15:28:08
Ezt melyik operációs rendszerről írtad?
Tangooo 2019.05.28. 15:35:33
Alternatív 2019.05.28. 16:22:39
CCnick 2019.05.28. 16:49:53
Alternatív 2019.05.28. 16:54:47
Amikor az én fiam ment egyetemre, én is vettem neki új mindenfélét, ruhát, bőröndöt, telefont, laptopot. Csak szerencsére nem kellett részletre vásárolnom.
juhaszvik 2019.05.28. 16:54:53
egyébként kártyás* vagy, amiért "rabigát" emlegetsz?
Xezs7 2019.05.28. 17:03:22
bElannaTorres 2019.05.28. 17:13:57
CCnick 2019.05.28. 17:15:12
@juhaszvik1: Ha olyan jó biznisz lenne akkor nem sírna a posztoló
Egyébként igen kártyás vagyok, a simkártya egyetlen funkciója, hogy a telefon tudjon hívást fogadni és csatlakozzon az internetre ezeket a funkcióit tökéletesen ellátja a prepaid
CCnick 2019.05.28. 17:23:31
martineden 2019.05.28. 17:54:25
Baluci 2019.05.28. 18:09:05
koprofágia 2019.05.28. 18:13:12
Legyen 80k,mivel az afazos sufnigsmek arait ugye nem tekintjuk mervadonak.
blue l csomagban a keszulek 25k, tehat 55k kedvezmenyt kap.
A csomag havidija 2 ev alatt 290 ezer forint. 8GB net,korlatlan duma
A blue S csomagban
A keszulek 60k,tehat a kedvezmeny csak 20k
2 ev alatt itt 145k-t fizet ki.
Ha eleg nekik a 100 perc ,es a 2 giga net, akkor olyan 100k-t buktak a valtason.
2019.05.28. 18:36:00
Azért, mert olyan emberekről van azó, akiknek 150 ezer alatt büdös a telefon, de annyira hülyék a személyes pénzügyeikhez, hogy sosincs egyben annyi pénzük, hogy megvegyék, ezért megveszik részletre a szolgáltatótól.
CCnick 2019.05.28. 18:42:46
Egyébként nem hiszem, hogy a vevőt különösebben érdekelni kellene az, hogy a cég akitől 2év gyári garival megvásárol egy készüléket az áfát hogy intézi. Ez a NAV dolga. De még az MM-ben is olcsóbb 80ezernél ingyen kiszállítással, azt meg csak nem áfacsalózod le :)
a fekete krindusz 2019.05.28. 19:46:41
Kötve hiszem, hogy ilyet válaszoltak...
koprofágia 2019.05.28. 22:21:29
mondjuk a
"borzasztoan sajnaljuk, de nem tudunk onnek segiteni"
es az
"igy jartal,faszfej"
pont ugyanazt tartalmazza,csak mas a csomagolas :D
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.05.28. 22:30:44
A TELENOR MEGSZÍVAT, HA TUD. Emeljük ki az eset tanulságát.
koprofágia 2019.05.28. 22:41:25
hogy lett rogton az elejen 100k plusz?
Abban mar a keszulek is benne van ?
meg ugy is sok.
ha igen,miert nem ter ki ra a level,ha nem,akkor ezt megis hogy gondoljak ?
Xezs7 2019.05.28. 23:18:46
Lószerafin 2019.05.28. 23:33:57
mt-03 2019.05.29. 07:56:35
az se mindegy hogy a 200 perc+2G mennyire volt "kihasznalva". ha 100perc+1G akkor atbaxtak oket, ha 190+1.9G akkor jogos lehet az uj csomi.
en a posztert nem hibaztatnam azert mert nem o ment oda, ennek ezer gyakorlati oka lehet; pl. korhazban van, kulfoldon, stb. ettol meg nem kell atkurni senkit.
koprofágia 2019.05.29. 08:11:52
Akkori baromi egyszeru.Ezt a valasz kuka,kuldenek egy ujat,ami ketele lehet :
1: a szemelyes beszelgetest rogzitettuk, vilagosan elmagyaraztuk,miert kell nagyobb,korrekt volt a tajekoztatas,igenis boven ki volt hasznalva a masodik csomag. Kuldjuk a felvetelt ahova keri,ha nem hiszi ezt el.
2: ez egy kisebb bolt itt nem rogzitunk,igy nem allithatjuk, hogy az ugyfelunk HAZUDIK, termeszetesen olyan csomagba rakjuk,amilyenbe o szeretne.
NINCS 3. opcio!
Terézágyú 2019.05.29. 09:30:24
????? Ha egyszer szerinted se kell ebből rendszert csinálni, akkor, miért foganák el méltányosságból? Honnan tudja ezt egy kivülálló, hogy hányadik ilyen eset ez???? Lehet hogy már a harmadik ebben az évben? De akkor se csináljanak rendszert???
Terézágyú 2019.05.29. 09:32:30
"2: ez egy kisebb bolt itt nem rogzitunk,igy nem allithatjuk, hogy az ugyfelunk HAZUDIK, termeszetesen olyan csomagba rakjuk,amilyenbe o szeretne. "
Persze, akárhányszor, utólag is.
Terézágyú 2019.05.29. 09:35:06
"en a posztert nem hibaztatnam azert mert nem o ment oda, ennek ezer gyakorlati oka lehet; pl. korhazban van, kulfoldon, stb. ettol meg nem kell atkurni senkit."
azt nem is. ha megtörtént. vagy nem.
mondjuk külföldön nem lehet, mert éppen az van, hogy új telót vettek NEKI a szerződéssel. kiküldik neki a szülei a telefont külföldre, postával?
koprofágia 2019.05.29. 09:47:26
Amikor valaki ennyire utalja az embereket (szinte minden posztnal nekiugrassz a levelironak), akkor ott altalaban arrol van szo,hogy az adott szemely sajat magat gyuloli,es ezt probalja igy levezetni.
Erdemes lenne egy pszihologussal elbeszelgetned,vagy kezdesnek par Csernus videot atnezni.
Egy lelki selejt vagy,segitsegre szorulsz.
killerkaller 2019.05.29. 10:09:59
Rákérdezni csak akkor tud, ha előtte valamennyire felkészül: Milyen konstrukciója van; mit szeretne és annak mik a feltételei. A tarifacsomagok kesze-kusza világában másképp nem rúgsz labdába. Ezt fejeli meg, hogy az értékesítő adta infó nem mindig egyezik a szolgáltató honlapjáról szerzett adatokkal. Ha megegyeznek az alapokban, onnan lehet kérdezni.
Olyasmi ez, mint a kenyérvásárlás. Kérsz kenyeret, az eladó visszakérdez: magosat, kovászosat, korpásat, paradicsomosat, stb-stb..........
Bámulsz tanácstalanul -nem te szoktál vásárolni- majd rámutatsz az egyikre, és otthon derül ki, nem is ilyet kellett volna.
KaTe 2019.05.29. 10:37:52
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.29. 10:52:23
élhetetlen 2019.05.29. 11:25:57
Xezs7 2019.05.29. 11:39:32
Permetező 2019.05.29. 11:50:49
élhetetlen 2019.05.29. 12:06:31
Permetező 2019.05.29. 12:39:58
Snagal 2019.05.29. 13:17:59
"2: ez egy kisebb bolt itt nem rogzitunk,igy nem allithatjuk, hogy az ugyfelunk HAZUDIK, termeszetesen olyan csomagba rakjuk,amilyenbe o szeretne. "
én a svájci frank hitelemet sem kértem, csak szóban átbasztak (nem fog annyit romlani a forint)... mivel a beszélgetés nem volt rögzítve ezt is újra kéne tárgyalni az OTP-vel :)
Xezs7 2019.05.29. 14:30:38
@Snagal: Dehogyisnem kérted. Alá is írtad. Azt meg nyilván nem veszi értelmes ember készpénznek, ha az ügyintéző azt mondja, hogy nem fog romlani a forint. Könnyen belátható, hogy ezt senki sem tudja, nemhogy egy ügyintéző.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.29. 15:44:44
2. Ezért mindig résen kell lenni. Időseknek is. Gondolkodni kell.
3. Ettől persze az 1. pont nem lesz tisztességes, de a valóság ez :S
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.29. 17:32:06
Permetező 2019.05.30. 07:18:44
koprofágia 2019.05.31. 15:06:06
kicsit mas.
az csak tipp volt.
az emberunk azt allitja,hogy a szuleinek hazudott az ugyintezo. korabbi forgalmat nem tippelte,hanem megnezte a rendszerben,es mast mondott,mint a valosag.