Tékozló Homár

A ház, ahol élünk, a net, ami nincs - UPDATE

2019.09.19. 11:00 | Homár Rezső | komment

small-house-grand-nature-landscape-photography-10.jpg

Ha a semmi közepén veszünk házat, akkor biztosak lehetünk benne, hogy túl sok szolgáltató között nem válogathatunk majd. Így volt ez olvasónk esetében is, aki nyugodtak volt, hiszen a környéken mindenhol van UPC, pont náluk ne lehetne? Pont.

Update: kivizsgálta az ügyet a UPC, a levél után a jelenlegi állás.

Van itt Lőrinci külterületen egy bio lakótelep. A történethez fontos, hogy tudjuk: ez Lőrincitől 1,5 km-re található, a másik irányban a legközelebbi település Hatvan-Nagygombos, 5 km-re. Ez egy kis lakótelep, kihajítva a semmibe, szántóföldre építve olyan szinten, hogy emésztőnk van, fúrt kútból van vízellátásunk stb. Ez azért lehet érdekes, hogy megértse mindenki, mennyire egyetemes szolgáltató itt a UPC. Méghozzá azért, mert csak és kizárólag ők nyújtanak szolgáltatást, amit évekkel ezelőtt kiépítettek, nyilván ők dátumilag pontosan tudják is, hogy mikor.

Az én sztorim annyi, hogy megvettünk a telepen egy házikót, ami egy házaspáré volt, de ők csak hétvégi háznak használták. Így ez volt az egyetlen ház, ahová nem lett bekötve a szolgáltatás, de ez nem azt jelenti, hogy kiépítve nincsen!

Van 8 db ház, ebből kettőben nem laknak, így nekik sincs szolgáltatás, de a maradék 6 házban van, ahogy a közvetlen szomszédunkban is. Az a ház 4 m-re van tőlünk és láss csodát: UPC szolgáltatást használ.

2019.06.18.-án az ügyfélszolgálaton megrendeltük a szolgáltatást ahol a hölgy közölte velünk, hogy nem szerepelünk a címlistába, ezért a UPC úgy veszi, nincs ott szolgáltatás és egy alvállalkozó fog kijönni megnézni, mi is van a címen. Hozzátette, hogy Lőrinciben lakik, ismeri a telepet és nem is olyan régen volt egy hasonló probléma az óminózus helyen, aminek mi utána is kérdeztünk. Valóban, az egyik lakó ugyanerre a problémára szaladt rá és hónapokig ment a mellébeszélés, hogy hálózatkiépítésre van szükség stb. Mondták ezt úgy, hogy bizony ennek a lakónak a házában már többször is be volt kötve UPC.

Ahol csak tudom, zaklatom a UPC-t, már az NMHH-nál is panaszt tettem (sajnos sikertelenül, mert a szolgáltató hazugságokkal kivágta magát), mivelhogy ma 2019.08.31-et írunk és még egy alvállalkozó sem, senki sem be nem tette a lábát hozzánk. hogy bármit is megnézzen. Sehol nem lehet érdemben semmit tenni, mert így hogy behazudták hogy nem egyetemes szolgáltató a címen, így ez magyarázat mindenre. A tény pedig az hogy CSAK és KIZÁRÓLAG a UPC van jelen a címen, mint szolgáltató.

Időközben megtudtam, hogy 15 napon belül közölniük kellett volna velem a tényt, hogy szolgáltatnak vagy nem. Amit ők nem tettek meg, de mégis azt mondják, hogy az ügyfélszolgálatos az igénylésnél közölte velem hogy nem szolgáltat, ami persze nem igaz, mert ő legalább tudja, hogy igenis ott a UPC! És köszönöm is neki, hogy legalább ő nem szajkózta a hazugságokat! Most megpróbálok illeték befizetése fényében írni újra az NMHH-nak aztán lesz ami lesz!

Szakértőink segítenek, bár net ettől még nem lesz. Az a 15 nap pedig többszörösen is lejárt már.

Kedves Olvasó! 

A szolgáltató általános szerződési feltételei pontosan meghatározzák a szerződés megkötésére vonatkozó eljárást. Ennek alapján a fogyasztó a cég részére benyújtja a szerződés megkötésére irányuló igényét. Ha az igénybejelentéssel együtt a szerződés megkötésére nem kerül sor, akkor a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 15 napon belül köteles elvégezi az igény teljesíthetőségével kapcsolatos vizsgálatát. 

A fenti határidőben a cégnek nyilatkoznia kell az igény teljesíthetőségével kapcsolatban. A szolgáltató válaszában arról tájékoztatja a fogyasztót, hogy az igény teljesíti vagy az igény teljesíthető, de azt a műszaki feltételek hiányában 30 napon belül nem tudja megtenni és megjelöli a szolgáltatás megkezdésének időpontját év, hónap, nap pontossággal. A szolgáltatás megkezdése ebben az esetben sem lehet későbbi, mint az igény bejelentésétől számított 90 nap. Ilyenkor a szolgáltató az előfizető részére megküldi a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatát. 

A szolgáltató válaszában úgy is nyilatkozhat, hogy az igényt nem teljesíti. A szolgáltató ezt meghaladóan is jogosult a szerződés megkötését bármikor megtagadni. 

Ha a szolgáltató nem tartja be az általános szerződési feltételekben meghatározott rendelkezéseket, akkor a fogyasztó jogosult ezzel kapcsolatban írásban, igazolható módon panaszt tenni, amelyre a cég köteles írásban, indokolással ellátott választ adni a panasz átvételét követő legkésőbb 30 napon belül. Ha a szerződés megkötésével kapcsolatos panaszra adott válasszal nem ért egyet, akkor a ezzel kapcsolatban lehetőség van a szolgáltatóval szemben az illetékes békéltető testülethez fordulni, ahol elsősorban lehetőség van a céggel megállapodást kötni a vitás kérdésben. 

A szolgáltató felügyeletét pedig a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság látja el, amely szervhez is tud bejelentést tenni, ha azt tapasztalja, hogy a szolgáltató nem a rá vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően jár el az ügyben.

 

Tisztelt Homár Szerkesztőség! 

A Tékozló Homár olvasója 2019. június 18-án jelezte érdeklődését személyes ügyfélszolgálatunkon. Ekkor kollégánk szóban elmondta neki, hogy sajnálatos módon nem tudunk szolgáltatást nyújtani neki a Lőrinci Bio Lakótelepen található adott címen, mert az a UPC szolgáltatási területén kívül esik, ahol a szolgáltatás nyújtásának műszaki feltételei jelenleg sajnos nem állnak fenn. Ez a tájékoztatás hivatalos szóbeli elutasítás volt. Ennek megfelelően a UPC Magyarország Kft. és az Igénylő között nem is jött létre előfizetői szerződés. Emellett fontosnak tartjuk megjegyezni azt is, hogy a UPC Magyarország Kft. nem kijelölt egyetemes szolgáltató a címen, ezért nincsen szerződéskötési kötelezettsége. 

Mindemellett természetesen nagyon fontos Társaságunk számára az Igénylő bejelentése, ezért elindítottunk egy műszaki vizsgálatot annak kiderítésére, hogy meg tudjuk-e mégis valósítani az olvasó lakóhelyén a hozzáférés kiépítését. Fontos, hogy ez nem jelent kötelezettségvállalást a UPC részéről, csupán egy lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálat eredményétől függően dönteni tudjunk a lehetőségekről. A műszaki kivitelezhetőséget felmérő szakembereink a helyszínről azt állapították meg, hogy a bekötést segédoszlop-állítással vagy földmunkával (ásással) lehet megoldani, az Igénybejelentő azonban nem járult hozzá ezekhez a munkálatokhoz. A kivitelezést végző partnerünkkel abban állapodtak meg, hogy az Igénybejelentő fogja az ásást elvégezni, és jelzi nekünk, amint elkészült a munkával, mivel az Igénybejelentő jelezte, hogy a cím szerinti környezet túl szép ahhoz, hogy más végezze el a kivitelezést. Ezt a nekünk küldött Facebook üzenetében később meg is erősítette. Amennyiben a munkálatok elvégzése után a címen elérhetővé válik a szolgáltatás, természetesen nem lesz akadálya a bekötésnek. 

Reméljük, hogy a T. Homár Olvasó együttműködésével mielőbb sikerül megnyugtatóan kezelni a helyzetet, és hamarosan ő is élvezheti otthonában a UPC szolgáltatásait. 

Üdvözlettel, UPC Magyarország Kft.

 A UPC reakciójára olvasónk is reagált:

Elolvastam a UPC reagálását a történetre, gondoltam válaszolok én is. Fura, hogy nyilvánosan is mernek valótlant állítani. Amikor 2019.06.18.-án az ügyfélszolgálaton jeleztük igényünket az ügyfélszolgálatos semmiféle olyan tájékoztatást nem adott szóban, hogy nem tudnak szolgáltatást nyújtani a Bio lakótelepen mert ő tudta a legjobban, hogy ott bizony jelen van a UPC és nem esik kívül szolgáltatási területen, de nagyon nem. Annak idején majdnem, hogy ők „könyörögtek”, hogy kiépíthessék a hálózatot. Föld alatt elvitt kábelekkel, kiállásokkal. Nem tányér nem mobil vagy hasonló!!! Folyamatosan ezzel jönnek, hogy ők nem egyetemes szolgálató a címen. Na mármost ez 1 db helyrajzi számon szereplő cím külterületen. Tehát 1 db osztatlan közös telek, amin házak vannak ezért kapott betűjelzést a helyrajzi szám házanként. Minden házban dübörög a UPC, 2 db házat  kivéve.

Az egyik lakatlan a másikban mi lakunk. Tehát most akkor egyetemes szolgáltató a UPC vagy nem? Igazán jó lenne tudni, mert az én véleményem az, hogy márpedig egyetemes szolgálató a területen. Az a baj irodában ülve nem ismerve a helyet az állítanak, amit akarnak. Én pedig mint „szerintük” laikus leendő ügyfél el is kellene hinnem. Ismételten fura, hogy miután 3 hónap elteltével végre legalább valaki kijött megnézni hol is van ez a Bio lakótelep, szóval, hogy ezek után is azt állítják,  hogy nincs kiépített szolgáltatás.

Persze tudom, nekik aztán nagyon fontos vagyok, mint leendő ügyfél. Egyszerűen tudják, hogy úgysem tudunk máshová menni és a „ráér” kategóriába kerültünk mindaddig amíg el nem kezdtem utána menni a dolgoknak itt már a „problémás” ügyfelek kategóriába kerültünk talán ennek köszönhető, hogy végre tiszteletüket tették nálunk. Bár több helyen is jeleztem a problémám végül nem tudom melyik vezetett célra.

Itt jön a legérdekesebb része, hogy segédoszlop, illetve ásással vihető el a házig az egyébként kiépített hálózat, mert ha nem lenne kiépítve áshatnék én akármit is, de ezt megint csak az tudja, aki ismeri a helyet. A segédoszlopról egy lengőkábellel tudták volna elhozni a házig állításuk szerint. Ezek a házak nem rendelkeznek olyan magassággal mint egy normál lakóház így, ha engedjük a  lengőkábelt akkor az bizony, mint egy szárítókötél lóg majd 3-4 méter magasságba a telek közepén.  nyilván ezt annyira senki nem akarná. Akkor jött, hogy ásni kell. Egyáltalán szó sem volt arról, hogy a  kedves kollégák kiásnak bármit is!!!! Azonnal ránk dobták ezt a feladatot amire mi nyilván inkább "igent” mondtunk mert ki akar újabb hónapokat várni, hogy ők bármit is lépjenek. Semmiféle „túl szép   terület ahhoz, hogy más végezze el” nem hangzott el semmiféle Messengeren sem erősítetem meg ilyet csak azt, hogy mi fogunk ásni bár szerintem nem nekünk kellene. Kérdezem én ki az a „őrült”, aki magának akar sok-sok métert ásni. Valószínű senki!!! De mondom mé gegyszer SZÓ SEM VOLT  ARRÓL, HOGY ŐK ÁSSÁK KI!!! Ilyen felajánlás szóba sem került.

Nevetséges, amit egy szolgáltató megtehet, szerintem pedig nekik érdekük kellene, hogy legyen, hogy szolgáltassanak nekem és bárki másnak. Nem baj a lényeg mi ásunk ők meg talán egyszer végre szolgáltatnak.

Mellékelek egy picike térképet, hogy látható legyen, hogy ez a kis Bio lakótelep kb. olyan, mint egy minitelepülés elég távol mindentől tehát itt vagy van mindenkinek szolgáltatás, vagy egyáltalán nincs. Nincs olyan, hogy az egyiknek van a másiknak nincsen! Mellékelem még a UPC oldalán látható többi lakóház számát, ahol van UPC.

Úgy látom rá kell szánnom azt az x összeg illetéket az ügy lezárásához még akkor is, ha már az első lépést megtette a szolgáltató. Csak azt nem tudom hogyan bizonyítsam az igazam és a valótlan állítások valódi tényét. Hogyan állapítanak meg dolgokat úgy, hogy senki még csak be sem tette a lábát hozzánk 3 hónapig majd mikor mégis még mindig ugyanazt állítják……. Sajnos, aki nem ismeri a törvényeket, paragrafusokat stb. azt „hülyének” nézik meg lássuk be az embernek nincs kedve hónapokig évekig harcolni velük így csendben vár…

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.09.19. 11:26:16

Az nem lehet, hogy a UPC ugyan ott van a telepen, de szabad sávszélessége, vagy eszköze (pl. port) már nincs, és egyszerűen nem akar ebbe feccölni, mert az életben nem térül meg a befektetés? Ez nem a VI. kerület. Persze elmondani ezt is illene, de aki az erdőszélre költözik, azért az számítson rá, hogy lesznek vaddisznók, és télen elmehet az áram..

Darth Revan 2019.09.19. 11:45:26

szivas. nincs a kornyeken biointernet esetleg? az jobb is, mint a budos varosi internet

Baluci 2019.09.19. 12:12:10

Tényleg sajnálom a posztert, mert mások is szívatni fogják még... de, hogy a vérbe lehet ilyen helyre költözni?...

Terézágyú 2019.09.19. 12:15:20

@Baluci:
"de, hogy a vérbe lehet ilyen helyre költözni?..."

Hámer bijó!
Bijó... de természetesen legyen áram, legyen kiépített jó minőségű út, és persze szélessáv.

És be lehessen érni gyorsan a városba.
Szóval minden legyen tökéletes, a hátrányokkal viszont ne foglalkozzunk.

Tueno 2019.09.19. 12:25:50

A tanya házasítása a lakóparkkal: se csatorna, se vezetékes víz, se net, se rendes közlekedés, viszont van egy rakat szomszéd. Minden adott volt a katasztrófához.

killerkaller 2019.09.19. 12:54:33

@Darth Revan: "szivas. nincs a kornyeken biointernet esetleg? "

De van, elnevezése postagalamb. A modem meg a galambdúc.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.09.19. 13:01:55

Atmesz a szomszedhoz, felezitek a net dijat es kihuzol egy 20 meteres kabelt. Problema megoldva.

borso 2019.09.19. 13:06:13

@AzUtazó: Így van! Mellesleg mobilinternet pld. voda red? :-)

juhaszvik 2019.09.19. 13:06:38

A bio lakótelep olyan mint a rendes, csak gyorsabban lebomlik.

Egyébként meg nyilvánvaló, hogy a UPC nem akarja bekötni a netet és kész. Van rá valamilyen oka, amit vagy elárul a posztolónak vagy nem, de attól még fennáll, és csinálhat bármit, akár a feje tetejére is állhat, attól még nem lesz nete.
Nekem fontos, hogy legyen netem, biztos van ezzel így más is, ezért nem költöznék olyan helyre, ahol ez nem biztosított. A posztoló hallomás alapján elhitte, hogy lesz internete, rosszul tette.
Tudom elég béna javaslat, de létezik műholdas net. Lassú és nem megbízható, de simán passzol a bio életmódhoz (lesz idő megetetni a kecskéket és rácsodálkozni a sáros udvaron mászkáló csirkékre).

Terézágyú 2019.09.19. 13:28:13

@juhaszvik1:
"simán passzol a bio életmódhoz (lesz idő megetetni a kecskéket és rácsodálkozni a sáros udvaron mászkáló csirkékre)."

A bijó nem azt jelenti, hogy tyúkokat tart, hanem az, hogy a teszkóban a bijórészlegbe megy vásárolni, illetve a teszkóba se jár, hanem a bemegy a még messzebb lévő nagyvárosba egy bijóboltba. És majd pampog, hogy télen nem az ő mellékútja lesz a legfontosabb a letisztításkor.

Nick-son 2019.09.19. 13:33:48

Szerintem nem kellene a posztolót számonkérni azért, ahol lakik. Kinek mi köze hozzá? Azt hitte lesz net, minden adottnak tűnt hozzá. Én se kértem még soha írásbeli nyilatkozatot az internet szolgáltatóktól előre a címre ahova költözni szándékoztam, de még ha van is ilyen nyilatkozat a szolgáltató attól még beinthet. Könnyen lehet, hogy az UPC -vel se lehet sok mindent csinálni, ha nem akar szolgáltatni nem fog.

Terézágyú 2019.09.19. 13:36:28

@Nick-son:
"Szerintem nem kellene a posztolót számonkérni azért, ahol lakik. Kinek mi köze hozzá?"

Ahhoz sincs közöm, hogy nincs nete...

juhaszvik 2019.09.19. 13:50:51

@Nick-son: felhívta őket, és azt mondták neki, hogy nem szerepelnek a címlistában. Ezt tette azután, hogy megvette a házat, nem pedig előtte.

KaTe 2019.09.19. 14:00:25

"de a maradék 6 házban van, ahogy a közvetlen szomszédunkban is."
- Ha csak internet kell és a jó fej a szomszéd, akkor javaslom a vezeték nélküli vételezést. Pár hónap alatt meg csak összejön a UPC-nek a bekötés.

Majmász Gedeon 2019.09.19. 14:01:24

„aki nyugodtak volt”
Rezső-Rezső, nem kellene ezt a tagmondatot átfogalmazni?

Terézágyú 2019.09.19. 14:05:29

@Nick-son:
"Szerintem nem kellene a posztolót számonkérni azért, ahol lakik."

Pedig Homár Rezső is így kezdi, hogy "Ha a semmi közepén veszünk házat, akkor biztosak lehetünk benne, hogy..."

Vercsi V 2019.09.19. 14:11:39

biztosra veszem vannak itt szakértők, írjátok már meg, hogy ha a 4m-re lévő szomszédnál van UPC akkor a UPCnek milyen valós oka lehet arra,h szívatja az embert? lehet, hogy a két ház közötti párhuzamos univerzium az ok?

Terézágyú 2019.09.19. 14:36:52

@Vercsi V:
Egy korábbi bejegyzésnél volt ez a komment:
"D. Zotya78 2019.09.13. 07:40:13Szűrés

A cikk irójához szólnék par szot...
Hasonlo cipőben jartam anno Én is, leirnam a tapasztalatomat. Felénk is jelen volt több szolgaltató is mikor a Digi vezetékei az oszlopra kerültek. Ez valoszinűleg Őnöknél is igy van. Beszelgettem a bekötes alkalmaval a szerelőkkel és nekem azt mondtak, hogy egy előzetes felmerés alapjan épitik ki a hálózatot kb 50% os lefedettséggel. Ez kb annyit jelent hogy ha egy utcában 10 ház van, de mindenhova be van kötve mondjuk a telekom akkor kb 5 fog atszerződni, tehat 5 végpontot építenek ki az utcára. Ha egy picit is utánnajárna az alkalmazott üvegszálas technológiának, akkor megértené, hogy ennek a rendszernek az htólagos felbővitése nem egyszerű és nem is olcsó mulatság. Hiába fog 25 panaszlevelet írni akkor sem tud a Digi Őn miatt több milliós beruházást elvégezni. Masrészről a "szerződés" amit az ügyfélszolgálatos hölggel megirtak a bekötés pillanatáig csak egy előszerződés, az a bekötés pillanatától valik csak ervényessé. A Digi nem egyetemes szolgáltató, tehát nem kötelessége mindenhol szolgáltatni, még ha az elérhető is lenne mondjuk a ház előtti oszlopon. Lehet mérgelődni írogatni, de amig a több milliós beruházás nem történik meg addig nem fog történni semmi. Itt is majdnem 1!!!évet kellett várni, míg az utcákon át nem forgattak minden vezetéket. Nekem megérte várni, megértettem a problémát mindenféle hisztis cikk irása nélkül is, hiszen nem vagyok fogyatékos.
Önnek is csak ezt tudom javasolni."

Darth Revan 2019.09.19. 14:37:55

@Vercsi V: nem er el odaig a kabel. ha hozzatoldadnak egy meghosszabbitast, akkor olyan alacsony a nyomas benne, hogy nem folyik ki belole az internet.

juhaszvik 2019.09.19. 14:39:56

@Vercsi V: visszafordítom a kérdést: ha csak a 4 méteres távolság áthidalása a probléma, akkor miért nem akarja az új előfizetőt (és annak pénzét) a UPC?

De hogy válaszoljak is (valamit): a UPC egy olyan szolgáltató a cég, melyben a dolgozók szinte mindegyike egy asztalnál ül/támaszkodik, ahol valamilyen adminisztratív vagy kereskedelmi feladatot lát el. Nem olyan, mint régen a vállalatok, hogy van ott szerelő Józsi meg kárpitos Béla, aztán ha valamilyen probléma van, akkor kiküldjük a szakit. A multinál a bejövő panasz csak egy adat, melynek kezelésére van egy (hibáktól nem mentes) rendszer. Az ezt működtető embereket nem érdeklik az egyéni problémák, az ő dolguk, hogy forogjon a fogaskerék. Senki nem foglalkozik azzal, hogy hol van 4 méteres távolság a két ügyfél között, vagy hogy a kiküldött alvállalkozó azt látja-e a helyszínen, mint amit a rendszer mutat. Maximum az ügyfélszolgálat elindít valamilyen utánajárást, de mivel a panaszos csak egy a 200 ezer másik ügyfél közül, ezért a szolgáltatónak nem fűződik ahhoz érdeke, hogy túlzottan sok energiát fordítson egy ügyre, elvéve az erőforrásokat a hatékonyabb pénzszerzéstől.

De persze ettől még jó a kérdésed...

Fausto(tm) 2019.09.19. 14:46:42

Szerintem a upc nem egyetemes szolgáltató

juhaszvik 2019.09.19. 14:47:41

@Terézágyú: ez a mottó? "Ne légy fogyatékos?"

kicsit politikai áthallása van... :)

KaTe 2019.09.19. 15:00:38

"és egy alvállalkozó fog kijönni megnézni, mi is van a címen."
" nem is olyan régen volt egy hasonló probléma az óminózus helyen"
"(sajnos sikertelenül, mert a szolgáltató hazugságokkal kivágta magát),"

Csak én érzem úgy, hogy a konkrét problémáról nincs semmi információ?

- Oké, de mik voltak ezek a hazugságok? Mit látott az alvállalkozó a helyszínen? Miért nem tudták bekötni? Mivel indokolták? Ez így nagyon kevés. Írj nekik egy levelet, hogy legyenek szívesek részletesen kifejteni, hogy mi az elutasítás oka és hogy mekkora költség lenne a bekötés.

Terézágyú 2019.09.19. 15:08:38

@KaTe:
"- Oké, de mik voltak ezek a hazugságok? Mit látott az alvállalkozó a helyszínen? Miért nem tudták bekötni? Mivel indokolták? "

Az alvállalkozó a pószter szerint nem is járt kint - ami lehet hogy igaz, de lehet hogy egyszerűen csak nem szólt a pószternek, csak az utcai bekötési pontot nézte meg (és állapította meg, hogy nem lehetséges a plusz bekötés).
Viszont ezek szerint a cég mégiscsak reagált valamit arra, hogy miért nem köti be a netet a pószterhez, még akkor is ha a pószter szerint ezek "hazugságok"...

István Tokány 2019.09.19. 15:29:19

@Terézágyú: Bijjó! A majmoknál most ez a menő. Pl. egy pc-gender-femináci-libber-vegán-értelmiségi-bijjó, ma a világ emberi génkészletének a csúcsa!
Mármint az említettek szerint. Szerintem meg csak egy kis agyonhájpolt söpredék.

Terézágyú 2019.09.19. 15:33:50

@István Tokány:
Vagy egy orbáns*ggnyaló jobber.

szűrtelek.

btprg 2019.09.19. 15:46:44

@István Tokány:
Jó meglátás :D De nem biztos hogy a poszter is ilyen, lehet hogy csak ott volt jó ár-érték arányú a ház.

Vercsi V 2019.09.19. 15:49:47

@Terézágyú @Darth Revan @juhaszvik1 ha belegondolok,h nálunk otthon sem képes egyforma erősséggel lefedni a lakást a UPC 2019-ben akkor az a 4m már nem is meglepő.

CsakLajosAz 2019.09.19. 18:40:57

Bio.. a post toló a biofüvet kaszálni fogja.. ugye? Nem imperialista modern fűnyíróval vágni...

Meg iskola, munkahely, stb.. bioautó, ami marhafingot használ..

Post tolónak csak bio net jó, ami ugye optika lehet csak. Fényevőknek fény net.. és hát... A fénynet meg messze van... Fényévekre...

Péter 2 2019.09.19. 19:41:38

Kedves posztoló téved. Az internet területén az UPC nem egyetemes szolgáltató. Sőt, az internet területén egyetlen egyetemes szolgáltató sincsen. Valamivel összekeveri (valószínűleg a telefonnal).

Egyébként meg vegyen mobilnetet, erre a problémára ez a megoldás.

tőzsér0267 2019.09.19. 23:31:45

@AzUtazó: Igen, ha a szomszédot érdekli a te problémád. Ha hozzád becsöngetne a szomszédod egy 20 méteres kábellel a kezében, hogy akkor innentől most felezzük a neted, te belemennél?

Kenderice 2019.09.20. 02:19:06

A UPC szarjon sünt ettől függetlenül is.
Van már 4-5ezerért korlátlan 4G mobilnet (csak meg kell találni a forrást), TV-re ott a műholdas is (okosba azt is meg lehet oldani olcsón), telefonra meg mobil...

CCnick 2019.09.20. 07:32:52

x<5ezer forintért korlátlan mobilnet. Ki nem szarja le a kábeleseket magasról?

CCnick 2019.09.20. 07:37:12

@btprg: hát ha nincs internet és kell az internet akkor máris nem olyan jó az az ár/érték arány :)

CCnick 2019.09.20. 07:41:10

@tőzsér0267: ha egyébként gyors a netem és fizeti a felét akkor simán. Olcso router is tud guest hálózatot korlátozott sávszéllel, drót se kell neki. havi 2ezerért megkapja a jelszavát.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.09.20. 07:54:14

@Vercsi V: Az ok lehet személyes is, nem tudjuk milyen rosszakaró személy áll a háttérben, akivel az igénylő nincs jóban. Szándékosan szivatja, mert ismeri valahonnan.

Terézágyú 2019.09.20. 08:49:28

@Im just here for the comments:
"Mi a rák az a bio lakótelep?"

Egy olyan dolog, amit FELTÉTLENÜL meg kellett említenie a pószternek egy olyan ügyben, amelynek ehhez semmi köze.

zdanee 2019.09.20. 10:37:42

És mi lenne, ha megbeszélné a szomszéddal, hogy együtt előfizetnek a legnagyobb csomagra és átdobják azt a 4m kábelt egymás közt, a net számlájába meg beszáll?

user friendly 2019.09.20. 10:44:45

pár éve, mikor költöztem, én is a upc-vel akartam szerződni. felhívtam őket, azt mondták ilyen cím nem létezik. mondom, hogy a rákba ne létezne, itt lakom és a ház több, mint 10 éve épült. hát nekik nincs ilyen cím és ha nincs oda netet sem tudnak bekötni.
ez ennyi, nem lehet velük vitatkozni, ott ül egy robotreagálású ember az ügyfélszolgálaton, aki leszarja az egyéni problémádat és ha megfeszülsz sem tudod neki bebizonyítani, hogy van olyan cím, ha ő nem látja a rendszerben. ami nincs a rendszerükben, az nekik nincs. kész.

2019.09.20. 10:47:31

Bio lakótelep? Ezek ilyen hobbit házak?
geocaching.hu/poi.geo?id=5228

teofilka 2019.09.20. 12:21:10

A biotelep mellett pedig a Lőrinciben van a Mátravidéki Erőmű.
Micsoda bio....

lenörd hofstadter 2019.09.20. 14:56:07

A szomszédtól vételezéshez egy kis adalék:

Anno a telkes múltban a szomszédtól kaptuk a hálózati delejt. Úgy négyen. Szomszéd benyújtotta a számlát minden hónapban, azt szétdobtuk négyfelé, megkapta befizette. Hogy-hogynem, szomszéd aki adta szép lassan áttért gázpalackok cipeléséről villanytűzhelyre, villanyfűtésre, amit lehetett átállított villanyosra. A négy szomszéd fizette, megérte neki.
Tőle kaptuk a vizet is. Módszer hasonló. Nyomás kevés volt, asszonkája mosási stílusa az volt, hogy kibaszta a lavórt a csap alá a mosott ruhával, és folyatta rá az "öblítést" úgy 6-8 órán keresztül. Ennek köszönhetően nálunk és a domborzatilag feljebb levőknél a kis nyomás miatt egy pohár víz nem volt. A számlát azért hozta minden hónapban. Aztán szépen telekurta a 600 négyszögölnyi szőlőt csöpögtető öntözéssel ami fullon ment egész nyáron. Víz nálunk, fentebb nem volt, számlát azért hozta.

Aki közösködni akar az tegye, de ne lepődjön meg ha a szomszéd előbb-utóbb beszopatja, ez egy ilyen nép.

CCnick 2019.09.20. 15:38:58

@lenörd hofstadter: Neked be van kötve internetmérőóra és az alapján fizetsz?

A nickben nem engedélyezett karakter található 2019.09.20. 17:02:19

Egyszer egy ismerősöm közösködni akart. A szomszéd mérni akarta az adatforgalmát, bár korlátlan legnagyobb csomagja volt, akkoriban ez 100 Mbps körül.
Ismerős nem élt eme szuper ajánlattal.

Másik helyen megvalósult a közösködés, 5000 forintos TP-LINK router és 3000 forintos TP-LINK repeater. Utca két oldala, persze széles utca. A szolgáltatás valami lassú ADSL. Egyszer használtam. Annyi elég is volt. A ping az olyan 200-800 ms között alakult,a net jobb perceiben akár 3 Mbps-sel is jött, de a jellemző az az 1/1 volt.

Mindazonáltal az osztozkodást azért nem támogatom, mert ha bármi történik, pl. vírusos gép, a gyerek eltorrentezik 30 terát, vagy bármi hasonló okból probléma adódik a végponton, a kedves előfizetőt veszik elő. Ott pedig a szolgáltatót / hatóságot (ha pl. visszaélnek a címmel) már nem nagyon érdekli, hogy a szomszédvót...

Németországból lehetett egy időben hallani az ilyesmit, kiment a magyar torrentes, albérletben a tulaj nevén a net, a torrent után neki ment a számla.

Lószerafin 2019.09.20. 21:49:18

"...közvetlen szomszédunkban is. Az a ház 4 m-re van tőlünk és láss csodát: UPC szolgáltatást használ."
Lebeszeled a szomszeddal, h felesbe fizetitek a havi dijat es egy 10m-s UTP kabellel athuzod magadhoz a netet. Ha a szomszed nem allna ra, akkor vigyel neki egy lada sort, parfumot, vagy rendelj csajt a r....lanyokrol...

Lószerafin 2019.09.20. 22:05:02

@Vercsi V: A UPC-s vegpontig garantalja a savszelesseget - ahova a routered ra van kotve. Ha neked pl 100Mbit-s elofizetesed van, akkor sem jelenti, h te folyamatosan 100Mbit-s vonalon netezel, mivel ez ugral pl. 20-100Mbit kozott, attol fuggoen mennyien neteznek veled egyszerre azokbol a lakasokbol, ami ugyan arra a vegpontra van rakotve. A szolgaltatonak garantalnia kell egy minimum sebesseget, ami toredeke a nevleges - szerzodesben szereplo sebessegnek. Ha ezt sem kepes tartosan szolgaltatni, akkor beszelhetunk arrol, h a szolgaltato nem teljesit.
De a router mogotti sebessegert, amivel otthon netezel foleg wifin, a szolgaltato nem tartozik felelosseggel.

Lószerafin 2019.09.20. 22:12:00

@A nickben nem engedélyezett karakter található:
"Németországból lehetett egy időben hallani az ilyesmit, kiment a magyar torrentes, albérletben a tulaj nevén a net, a torrent után neki ment a számla."

Igen es ez meg most is igy van! Szoval a nemeteknel nem is erdemes kozoskodni, mert azt veszik elo akinek a neven fut a szerzodes...

CCnick 2019.09.21. 11:36:06

@A nickben nem engedélyezett karakter található: "szolgáltatás valami lassú ADSL" " net jobb perceiben akár 3 Mbps-sel is jött, de a jellemző az az 1/1 volt."

ebből milyen következtetés kellene levonni egy mittomén 250 megabites kábeles netből szomszédnak átengedett mondjuk 50megabitről?

nyilván épeszű embernek eszébe se jut egy 5megabites adsl-t felezni a szomszéddal.

Ustim 2019.09.21. 12:41:02

Semmi köze a sztorihoz:
telekomnál törölték a +1 tv box rendelésem. Nem értesítettek, csak amikor 2 hónap múlva érdeklődtem, azt mondták törölték, mert nincs elég sávszélességem +1 ip tv boxhoz.

Ustim 2019.09.21. 12:44:54

@Ustim: A homáros posztokból tudom, hogy a telekom adatbázisa elég kusza. Gondoltam másodjára is megrendelem... hátha átcsúszok a rendszeren. Nos az online felületen nem tudtam újra megrendelni, ott átállították, hogy maximum 1 lehet. Úgyhogy ezúttal telefonon kértem. És lám megjött :) Happy end.

tőzsér0267 2019.09.21. 13:18:53

@CCnick: Hát akkor egy jótét lélek vagy. Én tuti nem osztozom internet esetében. Volt, hogy hozzám is becsöngetett egy új szomszéd, hogy kérné a wifi jelszavam mert 2 hét, amíg bekötteti az övét. Kérdeztem tőle, hogy most viccel ugye? Ráadásul programozó volt az ember. Aztán ment kunyizni, mindenki elhajtotta, kivéve egy lányt, aki ritkán volt otthon. Na a vége az lett, hogy az új szomszéd lemondta az internetigénylést és használta a lányét. Aztán a lány, hozzánk jött sírni, hogy most mit tud csinálni mert ha vmi miatt elmegy a net akkor az új szomszéd akár este 11kor is nála dörömböl. Nekem ez nem hiányzik.

CCnick 2019.09.21. 20:23:16

@tőzsér0267: szar és hülye emberek között élsz az van.

tőzsér0267 2019.09.21. 23:43:21

Ez nem szar és hülye ember kérdés. Ez inkább ha a kisujjamat nyújtom, mindjárt az egész karom kellene effektus. És ennek az emberek 90%-ka megfelel, mindegy hol élsz panelben vagy bio faluban. Ma az interneted kell neki, holnap vidd be kocsival a párját ha már úgy is te oda mész, meg add már kölcsön a fűnyírod mert nekik véletlenül megint beszart az övéké. És a végtelenségik lehetne tovább sorolni a példákat. Egyszer engedsz és annyi.

zyrobs 2019.09.24. 21:27:42

@killerkaller: postagalamb alapú internetprotokoll valóban létezik:
en.wikipedia.org/wiki/IP_over_Avian_Carriers

Lehet meg kéne próbálni itt is, mert az UPC-nél biztos hogy stabilabb.

Fembi 2019.09.30. 19:32:06

Ezek azok a bioházak, földházak. Nem azért bio mert a környezet az csak mert volt aki írta hogy erőmű stb. Egyébként ez külterületen van aránylag messze mindentől.
www.google.hu/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://geocaching.hu/poi.geo%3Fid%3D5228&ved=2ahUKEwjFzojZh_nkAhVDw8QBHd_YCN8QFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw3eZs4tIpLceiqmJs6ZNH3s&cshid=1569864237174

Nem olvastam még minden kommentet de próbáltunk igen a szomszéddal boltolni de jogosan nem szerette volna mert ha netán nem fizetünk ugye. De a UPC mint látjuk még mindig mellébeszél nagyon is. Valószínű azért nem siették el mert ők is tudták hogy csak velük tudunk szerződni... ez van sajnos de már legalább eljutottunk oda hogy kijöttek és szétnéztek persze ettől még mindig azt állítják nincsen Upc...

Fembi 2019.10.07. 14:15:31

@Csokis: Szia! Laktam már itt régebben albérletbe és UPC-t használtam csak egy másik házikóba, ennek fényében nem féltem a vaddisznóktól ;)

Fembi 2019.10.07. 14:18:33

@Terézágyú: Szia! Nem attól Bio valami hogy nincs út arra és nincsenek alapvető szolgáltatások! Tudtam hogy hová költözöm és azt is milyen szolgáltatások vannak arra felé :)

Fembi 2019.10.07. 14:28:45

@Terézágyú: Szia! Először is javítanám nem DIGI hanem UPC. Másodsorban köszönöm a tájékoztatást de bizony itt senki más nincsen csak UPC. Ők akartak mindenáron hálózatot kiépíteni a telepen és meg is tették évekkel ezelőtt. Tehát ki van építve a hálózat. Laktam itt már anno egy keveset csak egy másik házikóban. Minden kis házikóba csak és kizárólag UPC szolgáltatásra van lehetőség. A harmadik pedig hogy nem kötnek veled semmiféle szerződést ha nem szerepelsz a címlistájukban és látatlanba behazudnak valamit. Ki sem küldenek senkit! Majd ők tudják! De köszönöm az infót :)

Fembi 2019.10.07. 14:36:22

@user friendly: Itt az igazság sajnos... köszönöm :)
süti beállítások módosítása