Tékozló Homár

Miért kell könyörögni a szolgáltatónak, hogy szolgáltasson?

2019.09.26. 10:00 | Homár Rezső | komment

invitel2.jpg

Dániel olvasta a posztot a házról, ahová nem lehet/szabad/tudják bekötni a netet és elküldte nekünk a saját történetét. Kísértetiesen hasonló, most az Invitel nem reagál a megrendelésre, pontosabban az alvállalkozó nem bukkan fel, valószínűleg ott lehet a gond. Írtunk az üggyel kapcsolatban az Invitelnek is, várjuk a választ.

2019.06.18-án telefonon megrendeltünk egy csomagot az Inviteltől (TV+internet+telefon) Dunakeszire, a Malomárok lakóparkba, egy újépítésű ikerház egyik felébe. Tehát nem egy isten háta mögötti településre, hanem Dunakeszire. Ekkor elmondták telefonon, hogy 15 napon belül kijönnek felmérni a helyszínt, hogy műszakilag megfelelő-e a szolgáltatás kiépítésére vagy sem és 90 napon belül megkezdik a szolgáltatást. Én ekkor már hüledeztem, hogy 90 napot várni kell, de az ügyintéző megnyugtatott, hogy pár héten belül biztosan meglesz, ne aggódjak.

Teltek-múltak a napok-hetek, 15 napon belül természetesen senki sem keresett meg, de még a mai napig (2019.09.25.) sem írtak/hívtak egyszer sem, mindösszesen 99 nap telt el a megrendelés óta. 

Mint én is megtudtam az ÁSZF-ből, 15 napon belül kötelesek lettek volna kijönni és írásban tájékoztatni, hogy be lehet-e vezetni a szolgáltatást és a bekötés legkésőbbi dátumát is meg kellett volna adniuk. Tehát az Invitel a saját ÁSZF-jét már legalább kétszeresen megszegte (se 15 napon belül nem jöttek, se 90 napon belül, de legalább nem is tájékoztattak soha). 

Az ügyfélszolgálatot hétről-hétre hívtam, nagyon kedves kollégákkal beszéltem, akik mindig megnyugtattak (még a 90 nap letelte után is, ami egy vicc), hogy hamarosan bekötik, hiszen az alvállalkozónak már ki van adva a munkalap (ezt már júliusban kiadták). Az utolsó pár alkalommal már csak arról érdeklődtem, hogy hogyan, mikor és mennyi kötbért fognak nekem fizetni. Erről teljesen ellentétes információkat adtak az ügyintézők, tehát csak remélni tudom a legjobb kimenetelt. A legutolsó alkalommal is elmondták (90 nap letelte után is), hogy továbbra is él a megrendelés (éppen ezért kértem ki a telefonbeszélgetéseket, hogy ne tudják azt mondani, hogy nem él a megrendelésem) és hamarosan keresni fognak.
Kértem őket, hogy egy illetékes keressen meg végre engem, aki a szerződések be nem tartásában kompetens, azt ígérték, hogy 1-2 héten belül megkeresnek, természetesen nem történt meg.
Írtam nekik e-mailt, amire kötelesek 30 napon belül válaszolni, még sajnos nem jött válasz, habár valóban van még 9 napjuk ezt megtenni.

Felkerestem a Fogyasztóvédelmet is, akik sajnos azt jelezték vissza, hogy habár ne az ő hatáskörükbe tartozik ez az ügy, mégis adtak egy állásfoglalást:  "Az idézett jogszabályhely (3) bekezdése értelmében az (1) bekezdésben meghatározott, vagy az (1)–(2) bekezdés alapján a felek megállapodása szerinti, vagy a szolgáltató által az 5. § (1) bekezdés b)–c) pontja szerint vállalt határidő elmulasztása esetén a szolgáltató kötbért köteles fizetni."

Azt javasolták, hogy forduljak az NMHH-hoz, hogy hatósági eljárás indulhasson. Ezt ezen a héten meg is teszem. 
Ami még a dolog pikantériája, hogy az Inviteles optikai kábel ott figyel a kapun lévő elektromos dobozban és az építtetőnk az Invitellel húzatta be a kábelt a házba, tehát elvileg minden adott ahhoz, hogy ők ott szolgáltassanak, se ásni nem kellene, se semmi. De ugye ezt nem tudjuk pontosan, mivel soha nem mérték fel a helyszínt.
Összességében tehát se 15 napon belül nem jött ki senki az Inviteltől, se 90 napon belül. Az elmúlt 99 napban egyszer nem keresett meg tőlük senki, hogy mi ennek az oka, soha nem juttatták el a panaszomat olyan illetékes személynek, aki legalább a kötbérről tájékoztatna engem. 

Egészen egyszerűen senkit nem tudok elérni, aki valami bővebb tájékoztatást adna annál, mint hogy "hamarosan keresni fognak", ezért is írtam nektek. Nagyon remélem, hogy legalább emiatt valaki fel fog hívni tőlük, akivel tudok arról beszélni, hogy mi a teendő ilyenkor.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WLaci 2019.09.26. 10:36:28

Micsoda dunakeszi öntudat :) Elég vicces...

Egri2 2019.09.26. 10:36:49

Én utánanéznék, mennyi a kötbér összege, aztán fizetési meghagyás.

Terézágyú 2019.09.26. 10:39:34

Már megint a nemes és nemzetes vitézlő nagyságos Magyar Alvállalkozó Úr nem ér rá...

Egri2 2019.09.26. 11:17:37

A megrendelő a szolgáltatóval áll szerződéses jog(v)iszonyban, nem annak alvállalkozójával. Ki a fenét érdekli, mit csinál/nem csinál az alvállalkozó? Oldja meg az Invitel, magánügyük.

A lényeg, hogy nem szolgáltatnak határidőre, és még csak korrekt tájékoztatást sem adnak. Akkor a posztoló miért is legyen elnéző jófej? kötbér összegének utánanéz, fmh és kész. Teljesen feleslegesen futja a köröket telefonon/mailben.

hir6kommentár 2019.09.26. 11:30:57

Csak felmerült bennem nem-e a digi-invitel felvásárlás miatt akadt el valamelyik CRM legsötétebb bugyrában a poszt-toló ügye?

The Good Boy 2019.09.26. 11:47:08

"Tehát nem egy isten háta mögötti településre, hanem Dunakeszire."

Én kb idáig jutottam, és gyorsan szeretnék is elnézést és bocsánatot kérni a nagytiszteletű úrtól, hogy a piciny (mindenki számára ismeretlen) osztrák határszéli faluból olvashattam eme posztot.
Előre, hogy a az egész világ elismerje, hogy Dunakeszi a világ közepe és lényege.

Na jó, tovább olvastam. Jogos a panasz, az invitel egy mocskos, az ügyfeleket semmibe vevő cég, amit még nem döntött be az önérzetes és tudatos fogyasztók elpártolása.

KaTe 2019.09.26. 11:53:04

A posztoló nagyon ráér. Ha 15 napon belül nem hajlandó állást foglalni a szolgáltató akkor mégis mi a francért kell még hónapokat várni? A 16. napon mehet a panaszlevél, ezzel párhuzamosan mehetsz az NMHH-hoz. Ha neked ennyire nem sürgős, majd az alvállakozónak pont az lesz, mi?

aefzuj 2019.09.26. 12:18:26

Amúgy....a szolgáltató nem hatóság, hanem profitorientált gazdasági társaság. Így nem köteles mindenkinek mindenhova szolgáltatni. Sőt, saját diszkrecionális jogköre eldönteni, hogy kivel akar és kivel nem akar szerződni szolgáltatás nyújtására.

Úgyhogy el is lehet felejteni a "szolgáltató köteles szolgáltatni" mantrát.
A szolgáltató ugyanis csak a szerződésben vállalt kötelezettségeit tartozik teljesíteni, annak elmulasztása esetén pedig kártéríteni és/vagy kötbért fizetni. De szolgáltatni, na azt pont nem köteles, csak lehetősége van rá, ha úgy akarja.
Mert ugye "pacta sunt servanda" van a római kor óta, és nem "szolgáltatusz sunt szolgálusz".

De ezt csak mellékesen jegyzem meg.

Tueno 2019.09.26. 12:33:31

Végig kell vinni, nagyon helyes. Kötbér, fizetési meghagyás, bíróság.
Ők ugyanezt csinálják, ha valaki nem fizet.
Persze a megalkuvó szarok csak legyintenek, ezért olyan ráérősek a szolgáltatók.

Egri2 2019.09.26. 12:38:02

aefzuj: ez igaz. Csak a kötbér szempontjából nem releváns ebben az esetben.

"Mint én is megtudtam az ÁSZF-ből, 15 napon belül kötelesek lettek volna kijönni és írásban tájékoztatni, hogy be lehet-e vezetni a szolgáltatást és a bekötés legkésőbbi dátumát is meg kellett volna adniuk."

Ez a lényeg. Mondhatják, hogy "bocs, de itt nem szolgáltatunk, mert csak". De ezt 15 napon belül közölniük kell (-ett volna).

aefzuj 2019.09.26. 12:48:17

@Egri2: majdnem. Jogilag az ugy van, hogy az ASZF-ben vallalnak X napot a cselekmenyekre. De nem kotelesek megtenni. A hatarido elmulasztasa eseten kotelesek helytallni (kotber vagy karterites).

Ez ugyan olyan vallalkozasi szerzodes, mint a tobbi. Az asztalos is arra vallalkozik, hogy X napon belul kijon es csinal egy butort neked.
Aztan ha eppen nem ugy jon ki neki, akkor nem jon, nem hiv, nem ir, es nem csinal butort se. Aztan a vallalt X nap lejarta utan sem fog jelentkezni. Ha akarsz valamit tole, akkor neked kell lepni, hogy helyt alljon a mulasztasert. Mert nem szolgaltatni koteles, hanem helytallni a szerzodesben vallaltak elmaradasaert.

A jelen tema szerinti szolgaltato annyival masabb, hogy van ASZF-je, ami szabalyozza ezeket a kerdeseket. De ettol meg semmit sem koteles szolgaltatni vagy tajekoztatast adni. Kizarolag arra koteles, hogy a szerzodesben foglalt vallalasok teljesitesenek elmaradasa miatt helyt alljon, retrospektive.
A telefonos üszf-en adott tajekoztatas a demo verzio. A nem szolgaltatas es a ki nem menes + nem tajekoztatas meg a valosag. Es jogilag ez ASZF es jogszabaly konform. Sajnos.

aefzuj 2019.09.26. 12:52:42

@Egri2: pont ezt mondom, hogy az ASZF sem kotelezi oket semmire. Ott is csak vallalasok vannak, mint a szerzodesben magaban. Oszt, ha nem teljesiti a vallalast, onnan lep eletbe a valodi kotelezettseg. Odaig csak egy lehetoseg van, amit a jogi szakzsargon tevesen kotelezettsegnek nevez. Teszi ezt azert, mert a pógár mashogy nem ertene.

Kotelezettseg csak onnantol van, amikortol van fuggetlen 3. Hatosag, ami ki tudja kenszeriteni azt. Szerzodeses viszonyokban ilyen alapbol nincs.
Kizarolag a fel/felek szerzodesszegese eseten jelenik meg az egyenletben ez az entitas, onnantol van kotelezettseg is. Sajnos.

juhaszvik 2019.09.26. 13:12:20

@aefzuj: nem köteles szolgáltatni, de ha vállalt valamit, akkor azt köteles elvégezni, nem csak hazudni arról, hogy a feladat elvégzése folyamatban van.

Egyébként egyre komolyabb gondot jelent az országban, hogy anno hagyták, hogy a fillérekért dolgoztatott emberek elhagyják az országot, most pedig nincs olyan aspektusa a gazdaságnak és magának az államnak, aminek ne kellene a munkaerőhiánnyal megküzdenie. Itt is ez a helyzet, olyan erőforrássá vált a munkaerő, amit egyesek vagy nem tudnak vagy nem akarnak megfizetni.

De ami a legfontosabb: Dunakeszin jó a levegő?

chrisred 2019.09.26. 13:28:21

@aefzuj: Figyelmedbe ajánlom az egyetemes hírközlési szolgáltatásról szóló jogszabályokat.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2019.09.26. 13:59:41

Érdekes, hogy vagy működik valami, vagy nagyon nem.

Itt a kötbérigénytől kezdve 99+90+15 nap múlva kihozzák, hogy nem lehet szolgáltatni. Nem lehet, mert árkot kell ugrani, légkábelt kell ásni, de ha egyik sem, nincs elég hely az elosztóban, felmondott az alvállalkozó, nem tudják átfúrni a házfalat, műanyag ablak mellett sem lehet bevinni a kábelt.

Ja, és végülis szerződést sem tudnak kötni, mert az új ház, ikerház, nem tudjuk, hogy a földhivatalnál létezik-e már, ha létezik, akkor egyazon helyrajzi számon van-e a a másikkal, ha igen, akkor nem történt meg az albetétesítés, és nem tudjuk eldönteni, hogy osztatlan közös tulajdon-e akkor vagy sem, ha osztatlan, a többi tulaj kegyeskedik-e megengedni a szolgáltatás bevezetését stb. S mivel tisztázatlanok a tulajdonviszonyok, tévedésből szerződtek, az nem létezik, így kötbérigény sem.
Kábé erre van kilátás.

Lehet röhögni ezen a világ közepe dolgon, de Dunakeszi igen népszerű agglomerációs település lett a maga 43-45 ezresre ugrott lélekszámával. Így mint felfejlődött agglomerációs város lakója, a posztoló joggal várná el, hogy egy elkészült, megvett bejegyzett lakóházban legyen internet, ha már a szomszédban is sikerült megoldani ugyanezt.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.09.26. 14:35:29

@Névtelen betelefonáló: "a posztoló joggal várná el, hogy egy elkészült, megvett bejegyzett lakóházban legyen internet" - miért, a posztoló egy olyan házat vásárolt, amiben vállalta az építő, hogy lesz internet? Nem hinném....mert különben nem maga szaladgálna. Az internet nem közmű, a posztoló a fejéra is állhat, ha a szolgáltató nem köti be, akkor nem lesz. Nyilván itt a hallgatás miatt lehet ugrabugrálni, de könnyen lehet hogy azt mondják a végén, hogy nem kötik be, esetleg fizetnek is neki valamicske kis pénzt, de ettől szolgáltatás még nem lesz. Gondolom más szolgáltató nincs a környéken, azért harcol ennyire.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.09.26. 14:37:17

Remélem a beküldő nem elégszik meg azzal, ha netán mégis megkezdik a szolgáltatást.
A kötbért már mindenképpen leverném rajtuk.

chrisred 2019.09.26. 14:55:46

@onlajnok: De igen, ha a körzetben kijelölt egyetemes szolgáltató, akkor köteles az igénybejelentés alapján szolgáltatást nyújtani.

degreen 2019.09.26. 15:01:42

Az Invitel lakossági üzletágát nem megvette a Digi?

hangképzavar 2019.09.26. 15:11:36

A hangfelvétel kikéréséről: hárombetűs szolgáltatótól igényeltem a szerződéskötéskor elhangzottakat, egy feltételezett félreértés tisztázása végett. 2 hónap huza-vona után kaptam egy CD-t , rajta 2 db hangfájllal. Valamiért az a rész hiányzott a beszélgetésből, amiből kiderülhetett volna, kinek van igaza....

MrZed001 2019.09.26. 16:12:29

@hangképzavar:
"Valamiért az a rész hiányzott a beszélgetésből, amiből kiderülhetett volna, kinek van igaza...."
Ezért kell neked is felvenni a beszélgetést, és akkor hiperextra büntetés várható a szolgáltatónak, mert még manipulálta is a törvényileg kötelezett általa eltett felvételt.
És mivel a beszélgetés szóbeli szerződéskötés, ezért kvázi okirat ... azaz okirat hamisítás is simán rájuk verhető.

Brokkoládé 2019.09.26. 16:56:21

Az a baj, hogy országszerte ez érezhető...Szerintem egészen pontosan nincs senki aki ezzel foglalkozna meg alvállalkozó sincs....Így irogat, amit senki nem olvas el...Mivel nincs rá ember...Ha meg van egy fő, akire jut 99.000.000 panaszlevél /nap...De érthető a felháborodás.

É2I 2019.09.26. 17:24:03

Nem kell itt nagy összeesküvéseket keresni. A kedves vezetésünk elmart minden potens szakembert, felvásárol minden működő - pénzt lehet belőle kivenni - céget, majd főlé ültet egy akkora vízfejet aminek fingja sincs mit kéne csinálni, szervilis módon a másik - kismillió - vezérre vár a döntésben, ha még sem tudták megvenni - jelen esetben Digi - Invitel - akkor minden módon akadályozzák, hogy később majd csak bezsebeljék.
Kitalálják a nagymenők, hogy majd kiadják alvállalkozóknak, de éppen a fenti okok miatt vagy nincs vagy túl van terhelve a ner megrendelésektől....
Szóval nincs itt semmi látnivaló, lehet megvenni a hétszemélyest meg a csókosházat , befektetni a folyamatosan elinflált állampapírba oszt' néz ki a butafejből amikor rájöttünk, hogy a cumi rossz végét kaptuk. :P

élhetetlen 2019.09.26. 17:31:52

@hir6kommentár: “nem-e a digi-invitel felvásárlás miatt akadt el”. Könnyen lehet. Teljesen más, Dimenzió egészségpénztári tag voltam, ami adott kórházakban VIP ellátást biztosított, (ez csak a külön fürdő miatt érdekelt). Az MKB megette (írhattam volna, hogy megvette), és fogalmuk sincs, hogy a Dimenziónak milyen szerződései voltak, vagy csak nem érdekli őket. Csak közlik, hogy minden volt Dimenziós megkapja, amit eddig. Hogy kitől? Adott kórház, ahol volt, most azt sem tudja, miről beszélek. Ez nem elakadt, itt egyszerűen elvették a szerzett jogokat egy tulajváltással.

Dezsike 2019.09.26. 19:05:56

Ó ez semmi... Mi 1997-ben rendeltünk netet és tévét a Telekom, akkoriban Matáv Kábel nevű mammuttól. 2003 végén felhívtak, hogy mikor érünk rá, mert jönnének bekötni. Be is kötötték.

Motorola 2019.09.26. 19:25:18

Nagyszüleim 1973-ban költöztek az új panel lakásba a régi családi házból. Beadták a telefonvonal áthelyezési kérelmet. Nagyapám minden évben érdeklődött (akkor még Posta volt a szolgáltató) 1992-ben jött az értesítő a Matávtól, hogy jönnének bekötni a telefont.
Dunántúli megyeszékhely belváros közepén, nem isten háta mögötti helyen.

Péter 2 2019.09.26. 19:52:24

@chrisred: Ne ajánld, főleg úgy, hogy utána sem néztél, csak hallottaál valahol valamit (segítség: netre nincs egyetlen kijelölt egyetemes szolgáltató sem).

chrisred 2019.09.26. 21:36:51

@Péter 2: Te meg először olvasd el a posztot, amire kommentelsz. Csomagajánlatról volt szó: tv, internet, vezetékes telefon.

Merlot 2019.09.26. 22:57:39

@Motorola: Akkoriban ennyi ideig tartott földalatti kábelhálózatot és központkapacitást teremteni.
Most senkinek nem kell, mindenki mobilozik. (No persze, ehhez rengeteg új digitális központ kapacitás és felszíni cellaállomás kellett...)
Nem elhanyagolható, hogy már nem csak egy telefonszolgáltató van manapság.

movhu 2019.09.26. 23:23:51

A postoló beköltözött egy csónakházba és azt hiszi, hogy az építő által odarakott 3 méteres optikai kábeldarab garancia a szolgáltatásra. Sajnos nem.
Az Invitel hibázott mert nem lőtte vissza az igényt azonnal a holdra, de ettől még oda évek múlva is lajtoskocsi viszi majd az internetet.

aefzuj 2019.09.26. 23:54:05

@juhaszvik1: tovabbra sem. Nem koteles teljesiteni amit vallalt. Helyt allni koteles a vallalas nemteljesitese miatti karokert.

Senki sem koteles a szerzodesben vallaltakat teljesiteni. Ha ugy van kedve egyszeruen nem teljesit, vagyis mulaszt. Ez a mulasztas szankcionalhato, de a szankcio sem kotelezheti a mulasztot a teljesitesre, csak az eredeti allapot helyreallitasara vagy a karterites/kotber fizetesere.
Aki nem akar, az nem fog teljesiteni. Es jogilag meg is teheti ezt.

Hiaba magyarazzatok, a szerzodeses jog attol még igy mukodik.

aefzuj 2019.09.26. 23:55:59

@chrisred: az Invitel nem egyetemes szolgaltato, csak szolok.

aefzuj 2019.09.27. 00:00:55

@Péter 2: ahogy mondod. Az Invitel nem egyetemes szolgaltato.

Sokan vannak, akik a joghoz nem ertenek, a realitasokat pedig nem veszik figyelembe, csak a neten olvasott mantrakat ismetelgetik, mert az olyan trendi szakertosen hangzik. (Nem rad gondolok).

Tovabbra sem veletlen, hogy a jog az egy szakma es nem eleg lediplomazni belole, jogerzek is kell hozza, anelkul nem lehet erteni sem a rendszert sem az osszefuggeseket. A net meg tele van felinformaciokkal es ontudatos fogyasztokkal, szaktudas nelkul. Sajnalatos.
(Nem rad ertem)

chrisred 2019.09.27. 05:28:44

@aefzuj: nmhh.hu/cikk/162855/Az_NMHH_elnoke_kijelolte_az_egyetemes_szolgaltatokat

"Minderre tekintettel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Elnöke az alábbi határozatokat hozta (szolgáltatáselemenkénti bontásban):
BI/1284-5/2014. számú határozat: egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltató kijelölése telefonhálózathoz való hozzáférés vonatkozásában, amelynek keretében a Magyar Telekom Nyrt.-t, az Invitel Zrt.-t és a UPC Kft.-t jelölte ki egyetemes szolgáltatóként
BI/1285-3/2014. számú határozat: egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltató kijelölése nyilvános telefonállomás működtetése vonatkozásában, amelynek keretében a Magyar Telekom Nyrt.-t, az Invitel Zrt.-t és a UPC Kft.-t jelölte ki egyetemes szolgáltatóként
BI/1286-8/2014. számú határozat: egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltató kijelölése országos belföldi tudakozó nyújtása vonatkozásában, amelynek keretében az Invitel Zrt.-t és a jelölte ki egyetemes szolgáltatóként
BI/1289-3/2014. számú határozat: egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltató kijelölése előfizetői névjegyzék elérhetővé tétele vonatkozásában, amelynek keretében a Magyar Telekom Nyrt.-t, az Invitel Zrt.-t és a UPC Kft.-t jelölte ki egyetemes szolgáltatóként"

Visceroid 2019.09.27. 08:19:30

"Miért kell könyörögni a szolgáltatónak, hogy szolgáltasson?"

Mondjuk mert ez Orbánisztán? Örülj neki, hogy csinál valami, és nem csak elrakja a pénzt. Közéd is lövethetne, csak hogy tudd!

chili wili 2019.09.27. 08:56:19

Az invitel egy vicc! 5 hónapja felmondtuk a szerződést, megkaptuk a visszaigazolást, a jogviszony megszűnt, mégsem kaptunk vegszámlát. Viszont havonta küldik továbbra is a számlákat. Amikor felhívtuk őket, azt mondta az ügyintéző, hogy tudnak a problémáról, a digihez való csatlakozás óta nem sikerült a számlázási rendszert rendesen beállítani. Be ne fizessük a számlákat (hát ettől nem kell tartaniuk), majd küldik a végszámlát, amin az fog állni, hogy ők tartoznak nekünk.
Adunk nekik még 3 hónapot, aztán megy a fizetési meghagyás és a biztonság kedvéért a NAV meg az NMHH vizsgálat is.

futo001 2019.09.27. 09:45:47

@aefzuj: Ez igaz, de akkor ezt kell mondania, nem pedig hitegetnie, mert az a törvénnyel és a saját ÁSZF-vel megy szembe. Ha azt mondja szolgáltat, akkor köteles.

ADani 2019.09.27. 11:27:29

Kedves Kommentelők!

Köszönöm szépen a hasznos (és néha haszontalan, ámde annál viccesebb) hozzászólásokat :)
Először is, Dunakeszi nem a világ közepe, ez tény, nem is erről szólt a poszt. Ezt csak azért írtam bele, mert egy ekkora településen talán elvárható lenne, hogy szolgáltasson egy (ne adj' isten több) szolgáltató. A probléma az, hogy a város ezen részén (mivel egy teljesen új városrészről van szó) csupán az Invitel van jelen. Kijött a Digi és a T is és elmondták, hogy sajnos ők nem tudnak itt kábelezni. Ezt ők megtették 15 napon belül, kaptam írásbeli és szóbeli tájékoztatást is tőlük. Tehát az én esetemben jár a plusz pont nekik.
Amennyire én tudom, a ház építésekor az építtető az Invitelt bízta meg, hogy építse ki a kábelezést, amit ők meg is tettek. Legalábbis a ház kapujában lévő dobozban ott van az Invitel optikai kábele. Érdekes módon az alvállalkozó (vagy az Invitel) egyszercsak ráírta a munkalapra, hogy ásni kell, bár ezt nem tudni, hogy hogy állapították meg. Sőt mi több, ezt a 90 nap letelte után mondták csak nekem telefonon, hogy ez áll a munkalapon, előtte nem volt rajta.
Természetesen ezek után már nem elégszem meg annyival, hogy egyszer majd bevezetik a szolgáltatást. Panaszt tettem a Média- és Hírközlési Biztosnál, valamint eljárást kezdeményeztem az NMHH-nál is.
Sajnos nem tudom pontosan, hogy mennyi kötbért kell fizetnie a Szolgáltatónak, mert ellentétes információkat kaptam tőlük többször is telefonon és az ÁSZF sem fogalmaz egyértelműen. Emiatt írtam nekik, hogy tájékoztassanak pontosan a kötbér mértékéről és a kifizetés módjáról, határidejéről (immáron 23 napja).
A panaszom pedig nem arra vonatkozott, hogy nekik kötelességük lenne szolgáltatni nálunk (ezért is vártam ki a panaszok benyújtásával a 90 napot), hanem hogy többszörösen is megszegték az ÁSZF-et és nem kapok arról sem tájékoztatást, hogy ez részükről milyen kötelezettséggel jár és milyen módon, milyen határidővel teljesítik.
Egyébként elsősorban nem az motivál engem, hogy minél több pénzt szedjek ki belőlük, hanem az, hogy ne érezzék azt, hogy ezt bárkivel, bármikor megtehetik.

Még egyszer köszönöm a hasznos kommenteket, a fizetési meghagyásról korábban nem is hallottam, de amint kapok tájékoztatást a kötbér mértékéről, élni fogok ezzel a lehetőséggel.

Üdv,

Dani

aefzuj 2019.09.27. 20:47:27

@chrisred: ezzel mit szerettel volna mutatni? Hogy tobb helyen is egy mondatban szerepel az Invitel es az egyetemes szolgaltato kifejezes a hatarozatokban?

Azt is sikerult megerteni, hogy minek tekinteteben/milyen szolgaltatasra vonatkoznak ezek a hatarozatok? Nem igy tunik.

Apronak tuno, am valojaban jogilag oriasi kulonbsegek vannak. Muszakilag meg foleg. Az internethalozaton keresztul nyujtott IP szolgaltatasokat (TV/telefon/internet) ne keverjuk ossze az analog halozaton nyujtottakkal.

Nem mellesleg a linkelt hatarozatok 2014-esek es az analog telefonhalozatokra vonatkoznak. Vonalas utcai fulke, telefonkonyv, meg tudakozo, ilyenek.

aefzuj 2019.09.27. 20:51:49

@futo001: egyszerusitek, hogy ne legyen felreertes. Akkor sem koteles teljesiteni, ha azt mondta.

Azert nem, mert egy demokratikus jogallamban lehet szabadon hazudni es csak akkor kell vallani a kovetkezmenyeit ennek, ha es amikor bukta van. A bukta utan lepnek be a kepbe a kotelezettsegek, de azok mar nem a teljesitesrol, hanem az annak elmulasztasabol eredo karokrol szolnak.

Tudom, logikatlan es eletszerutlen. Ezert tartozik a jog es nem a fizika tudomanya ala.

MaCS_70 2019.09.30. 01:05:40

@aefzuj: Mintha keveredne a "köteles" és a "kikényszeríthető" fogalma.

MaCS

Fembi 2019.10.07. 15:10:13

@The Good Boy: Szia! Ha olvastad a cikk elejét az én előző levelem miatt írta azt hogy ő nem az isten háta mögött lakik. Ugyanis ugyanez a problémám nekem is csak a UPC-vel de én egy igen kieső helyen küzdök velük. Igen mondhatnánk az isten háta mögött. Szóval ne vedd zokon és nem a világ közepe Dunakeszi ;)
süti beállítások módosítása