Klasszikus helyzet, amiben nem lehet elégszer elmondani a fogyasztói jogokat. Adott a kereskedő,a jótállási időn belül bekrepált termék és az igényünk egy ugyanolyan, jól működő termékre. De mi van akkor, ha náluk már nincs, vagy van, de azóta felment az ára? Drágábban kell megvennünk? Vagy elfogadni az ajándékutalványt?
Pár hónappal ezelőtt vettem az Euronicsban egy bluetooth headsetet. Pár hónap után a jobboldali dugó megadta magát. Visszavittem az üzletbe, nagyon kedvesen, korrektül felvették a jegyzőkönyvet, elküldték "bevizsgálásra". 3 héttel később kaptam az sms-t, hogy megjött az eredmény, cserélhetem a terméket, nem tudják javítani. Szuper. Bementem a boltba, jegzőkönyv pecsétel, nézzek egy másikat, szimpla csere. Viszont nem volt ilyen típusú fejhallgató.
Mondták, hogy a jegyzőkönyvvel másik üzletben nem tudom cserélni, de adnak nagyon szívesen utalványt, azt már bármelyik üzletben felhasználhatom. Gyorsan rákerestem, hogy Pesten kapható-e valamelyik üzletben a termék. Jelenleg nem, viszont ez csak a kisebbik baj. A nagyobbik, hogy ha mégis, akkor is közel dupla áron ahhoz képest, mint amennyiért én vettem (nem akciósan).
Azt mondták, hogy így a pecsétes jegyzőkönyvvel az ő üzletükben 30 napig tudom érvényesíteni a cserét, ez esetben teljesen mindegy, hogy milyen áron forgalmazzák éppen az adott terméket. Ha leketyeg a 30 nap, és nincs utánpótlás, akkor így jártam. Ha viszont utalványra cserélem, akkor esélyem sincs ugyanezt a terméket megvenni, hiszen már többe kerül.
A problémám az, hogy bár lenne másik bluetooth headset, többféle, azoknak mind agybadugós a hallgatója, az meg nekem nem jó.
Mit tudok ilyenkor tenni a várakozáson és reménykedésen kívül?
Szakértőink megnyugtatnak: vagy azonos áron kapod meg a terméket, vagy a pénzedet kapod vissza.
Kedves Olvasó!
A vállalkozás tájékoztatása annyiban helytálló, hogy a jótállási kötelezettség alapján érvényesített csereigény teljesítése független attól, hogy az adott terméket a fogyasztó éppen egy akció keretében vásárolta, így annak vételára kisebb volt. Az eladónak a cserét ilyen esetekben is díjmentesen kell teljesítenie, nem követelheti a fogyasztótól az időközben kialakult árkülönbözetet.
A levél alapján arra lehet következtetni, hogy a cég másik üzletében még kapható ez a termék, de drágábban. Ha ez a helyzet áll fenn, akkor a vállalkozás köteles a cserét annak az üzletének a készletéből teljesíteni és az ezzel kapcsolatos költségeket megfizetni.
Ha a vállalkozás a cserét nem tudja teljesíteni, akkor a fogyasztó jogosult áttérni másik jótállási igényre. Jelen esetben a készülék nem javítható, így felmerül a szerződéstől való elállás lehetősége, amelyet indoklással kell ellátni. A jogszerűen közölt elállás olyan egyoldalú, írásbeli nyilatkozat, amely a megkötött adásvételi szerződést felbontja és az eladó köteles a termék vételárát visszafizetni. Ez esetben tehát a fogyasztó nem csupán utalványra jogosult, hanem a termék vételárának visszafizetésére is.
Ha a jótállási igényt a szolgáltató az ezzel kapcsolatban tett panaszra sem teljesíti, akkor ez esetben is jogosult a fogyasztó azt az illetékes békéltető testület előtt vagy polgári peres eljárás során érvényesíteni a céggel szemben.
Felhasznált jogszabályok:
Darth Revan 2019.10.01. 10:38:08
GiaMarie 2019.10.01. 10:46:04
a fekete krindusz 2019.10.01. 11:21:02
azért nem egészen "jártál így", mert visszakapod a pénzedet, ha lejár a jegyzőkönyv érvenyessége. Persze, világos, hogy te a cserében vagy érdekelt, de akkor is :)
Vajon szándékosan írt megtévesztő mondatot a poszter, vagy funkcionális analfabéta és nem tehet róla ?
vanek ur 2019.10.01. 12:55:15
a fekete krindusz 2019.10.01. 14:46:30
Logóra alapozni bármilyen kötelezettséget? Nem hinném...
Bajázs 2019.10.01. 15:12:02
Az a bullshit amit te írsz jesszusom... Ha én Kecskeméten életembe először és utoljára járok, veszek egy terméket egy adott üzletben, de az elromlik, akkor nem vihetem be az ország másik felében lévő ugyanolyan márkanevű üzletébe, mert azt más üzemelteti? Te hol élsz? Kötelesek visszavenni, tök mindegy ki üzemelteti, majd ők leboxolják egymás közt.
Bajázs 2019.10.01. 15:17:53
Snagal 2019.10.01. 15:21:48
Az értékesítők a jutalékért a saját anyjukat is...
1 ahogy többen is írták már, ha nem javítható és nincs csere (ugyan olyan termék) akkor a pénzt kötelesek vissza adni! A levásárlás nem opció... (persze megegyezhet a két fél, de technikailag az akkor is egy pénzkifizetés lesz a házipénztárból aztán egy vásárlás a vásárló részéről ugyan akkora vagy nagyobb összegben... )
Szóval kurvaanyját az ügyintézőnek vol.1
2
idézet a az euronics honlapjának GYIK aloldaláról:
"Csereigazolást kaptam, mit kell tennem?
Amennyiben a nálunk vásárolt, és meghibásodott készüléked szervizeltetése végén csereigazolást kapsz, akkor azt beválthatod üzleteink bármelyikében. A csereigazolás beváltásának határideje a csereigazoláson megtalálható, amennyiben nincs konkrét dátumhoz kötve, akkor a kézhezvételtől számított egy hónapig érvényesíthető."
Szóval saját bevallásuk szerint is érvényesíthetné a cserét másik üzletben is a poszter.
Szóval kurvaanyját az ügyintézőnek vol.2
a poszter szóhasználata miatt viszont fizikai fájdalmat éreztem egy-két helyen úgyhogy neki meg üzenem, hogy bővítse a szókincsét.
" jobboldali dugó" O_O
"agybadugós a hallgatója" O_O
Snagal 2019.10.01. 15:26:26
parttalan ez a vita mert a Vöröskő üzemelteti őket, tehát elvileg hálózat
franchise esetén valóban más tészta mert más gazdasági társaság - a vevő azzal áll olyankor szerződésben amelyiknél vásárolt (az persze más kérdés, hogy ez áthidalható ha a brand fogyasztóbarát szeretne lenni lásd. eddig a Media is külön cégként üzemeltek, de a garit érvényesíthette a vásárló bármelyik üzeltükben)
Bajázs 2019.10.01. 15:27:03
Bajázs 2019.10.01. 15:30:18
Teljesen mindegy, hány cég üzemeltet mit. Ha mindegyik Lidlnek külön üzemeltetője van akkor, ha valamit visszaviszek mindig oda kéne vinnem, ahol vettem?! Nem a vásárlóbarát hozzá llásról van szó, kötelesek josog igény esetén elsődlegesen cserélni, ha ezt nem lehet pénzt visszaadni!
Bajázs 2019.10.01. 15:31:27
*jogos
*hozzáállásról
Permetező 2019.10.01. 15:34:26
Snagal 2019.10.01. 15:56:29
"ha valamit visszaviszek mindig oda kéne vinnem, ahol vettem"
" Nem a vásárlóbarát hozzá llásról van szó, kötelesek josog igény esetén elsődlegesen cserélni, ha ezt nem lehet pénzt visszaadni! "
a kettőnek nincs köze egymáshoz.
igen, kötelesek visszaadni ebben az esetben a vételárat, de hogy hol az más kérdés (a euronicsnál elvileg bárhol, de az eladók nagy suttyók mert jutalékra hajtanak mindenféle gátlás nélkül)
Bajázs 2019.10.01. 16:04:30
Nincs köze egymáshoz, de te azt írtad:
"ha a brand fogyasztóbarát szeretne lenni, a garit érvényesíthette a vásárló bármelyik üzeltükben"
Tehát mégegyszer, nem fogyasztóbarátság kérdése, kötelesek bárhol visszavenni, cserélni, kifizetni!
Snagal 2019.10.01. 16:16:35
ha más gazdasági társaság akkor nincs szerződés a két fél között
Zozo___ 2019.10.01. 17:30:53
ptspts 2019.10.01. 23:12:46
Kondom Keselyű 2019.10.02. 07:22:23
chrisred 2019.10.02. 09:15:20
csiri bá 2019.10.02. 10:29:22
2019.10.02. 10:46:46
Etniez 2019.10.02. 11:34:57
Medgar 2019.10.02. 12:16:01
vanek ur 2019.10.02. 12:33:05
Medgar 2019.10.02. 12:37:41
ben2 2019.10.02. 12:39:21
"azért mert tőlük függetlenül tönkrement az amit náluk akciósan vásároltál hónapokkal ezelőtt, hogy majd beszerzik neked dupla áron..."
Ez nem a vásárló irreális elvárása, hanem törvényi kötelezettség.
"vagy ha már sehol nem kapható akkor le is kéne gyártatniuk csak neked? "
Nem, ez esetben ott helyben készpénzben vissza kell fizetnük a teljes vételárat.
havrilla 2019.10.02. 12:54:15
Miért kellene drágábbra cserélni ugyanannyiért? Az ugyanis nem ugyanaz az áru. Az eredeti x forintos, amire meg hivatkozik a panaszos az y forint, tehát nem ugyanaz. Semmilyen törvényi kötelezettség nincs ilyesmire.
A kp. visszafizetés jogos. Nem is értem. Volt egy-két ilyen esetem és minden probléma nélkül visszafizették a pénzt, legutóbb a Mediamark-ban.
chrisred 2019.10.02. 13:52:59
havrilla 2019.10.02. 15:09:00
Én úgy olvastam, hogy eredetileg sem akciós ár volt. Amit vett az egy tipus. Ami van, de állítólag sokkal drágább az már lehet, hogy ugyanaz a márka, tipus, ugyanolyan szemre, de egy alszámmal már más, tehát nem ugyanaz. Erre utal, hogy rövid idő múlva csak ez a drágább áru van.
A garancia vagy ugyanazon termékre való cserét vagy a pénzvisszafizetést jelenti.
Az, hogy a panaszos látott a boltban egy ugyanolyan kinézetű kütyüt, az nem biztos, hogy ugyanaz, csak ugyanolyan.
chrisred 2019.10.02. 15:24:15
Amineknevetadokelveszik 2019.10.02. 15:33:04
body_andras 2019.10.02. 15:51:07
vanek ur 2019.10.02. 16:52:14
Ptk. amúgy azt írja a franchise szerződésekről, hogy "Egyébiránt mindkét fél kötelezettsége, hogy a hálózat, illetve az értékesített termékek és szolgáltatások jóhírnevét megóvja." Ebből simán levezethető az a kötelezettség, hogy az egyik franchise partner köteles kezelni azt a panaszt, ami egy másik franchise partner hibájából következett be.
havrilla 2019.10.02. 17:48:46
És?
Amit írtam , abban ez is benne van.
chrisred 2019.10.02. 18:26:03
havrilla 2019.10.03. 00:57:40
Most hülyének nézel vagy ccsak szeretsz kötözködni? Ja, olvasás és értelmezés problémád van.
chrisred 2019.10.03. 04:36:29
havrilla 2019.10.03. 10:57:45
És? Nem értelek. Semmilyen levásárlást nem említettem. És amit írtam , azzal mi bajod? A panaszos is valamelyikre számít. Ha nincs ugyanazon termék ugyanazon eredeti árben, akkor nem lehet csere csak pénzvisszaadás.
Fogalmam sincs mi a problémád??????
DaCapo 2019.10.04. 16:15:58