B. laptopjának kijelzője tud időzíteni: a jótállási idő utolsó napján mondta be az unalmast. Ez a 90. napot jelenti, ám szakértőink válaszából az is kiderül, hogy ennél jóval több időnk van hibát jelezni a kereskedő felé. B. viszont már ekkor azt a választ kapta, hogy bukta a jótállást.
Az év számomra nem kezdődött túl jól: a laptopomba teljes kijelzőt kellett cserélni. Az új gyári alkatrészért majdnem 200e HUF-ot kértek és 90 nap "jótállást" adtak mellé. Mivel a laptopra szükségem volt, az összeget kifizettem a javítás után május 29-én. Minden jól működött, egészen a jótállás 90. napjáig, amikor ugyanis a kijelző közepén elkezdett pixelhibás lenni a vadi új és elviekben gyári alkatrész. Sajnos több pixel is halott egymás mellett, így feltűnő is.
A 90. napon képet csináltam róla és jeleztem a javító szerviznek, hogy sajnos ez történt, mit tudnék csinálni (este volt már és természetesen esély nem volt arra, hogy aznap bevigyem a szervizbe). A készült képet, illetve a szerviz előző javítás alkalmával adott hivatkozási számot megadtam.
Másnap már jelezték e-mailben, hogy már nem érvényes a jótállás, de ha akarom vigyem be kivizsgálni.Ha beviszem a szervizlapot, a jótállási határidő után 2 nappal fogják felvenni, mert másnap sem volt lehetőségem bevinni a készüléket.
A termék jótállási idején belül jeleztem a hibát, a szervizbe azonban már nem tudtam bevinni ezen időn belül, ilyen esetben mi az eljárás, javítaniuk kellene, vagy sem?
Tudok esetleg ebben az esetben valamilyen lépést tenni, hogy elősegítsem a garanciális javítást?
(Mellékesen jegyzem meg, hogy a laptopra mindig vigyázok és mechanikai sérülés sosem érte, tehát ha bevizsgáltatják, ezen hibát nem állapíthatják meg.)
Szakértőink ha más nem működik, a békéltető testületet javasolják az ügyben.
Kedves Olvasó!
A jogszabály audiovizuális, fotó-optikai és információfeldolgozási berendezésekkel kapcsolatos javítási karbantartási szolgáltatás nyújtása esetén a vállalkozás számára hat hónap időtartamra ír elő jótállási kötelezettséget, ha az eszköz tulajdonosa fogyasztónak minősül és a szolgáltatás díja a forgalmi adót, valamint az anyagköltséget is magában foglaló díja a 20.000,- Ft. összeget meghaladja.
Ki kell még emelni, hogy ez a jótállási kötelezettség nem érinti a fogyasztónak a törvényben meghatározott egyéb lehetőségét a hibás teljesítéssel kapcsolatban, így szavatossági igénybejelentésére is sor kerülhet a teljesítést követő két éves határidőben fogyasztói szerződések esetében.
A jótállási igény bejelentésének ebben a határidőben kell igazolható módon megtörténnie, amelynek elmulasztása azonban jogvesztéssel jár, azaz később már nem élhetünk a jótállási igényünkkel.
A vállalkozás köteles az igénybejelentéssel kapcsolatos álláspontjáról, annak elutasítása esetén az elutasítás indokairól és az ezzel kapcsolatos jogorvoslati lehetőségek igénybevételéről legkésőbb öt munkanapon belül igazolható módon értesíteni a fogyasztót.
A levél alapján az igénybejelentés még a vállalkozás által megadott és a jogszabályban biztosított határidőn belül történt meg, így ennek alapján az igény elutasítására nem kerülhetett volna sor.
A jótállási igény elutasítása miatt a békéltető testület ingyenes eljárását tudod igénybe venni vagy végső soron polgári peres eljárást tudsz indítani a vállalkozással szemben.
Felhasznált jogszabályok:
Lalikám 2019.10.03. 10:22:50
CsakLajosAz 2019.10.03. 10:30:00
Itt, most... Nem a szerviz baja. De itt azért summantást érez a radar, mert egyre több pixelhiba, stb. Aznap este, pont a 90. Napon lett egy pixelhiba? Vagy mint az eső? Teleszemetelődött a kijelző? Vagy hogy?
Tudom, aljas, gonosz, embertelen feltételezés, és csak annyit írj, hogy "nem".…. De nem az tőrtént, hogy lett egy hiba.. még egy... Jajj.. van még gari kell a gép. Majd jövő héten... Aztán lett még.. meg még.. aztán a 90. Nap este matekoztál, mikor lesz az utolsó nap... Hopp. Ma. ..sza meg... Akkor bepróbálkozom. Nem jött be.. ...sza meg.. akkor hiszti... Nem jött be... ...sza meg... Akkor fenyegetés... ...sza meg.. nem jött be... Homár.. ...sza meg... Nem jön be.. akkor ij.... Ja nem... 5letek?
CsakLajosAz 2019.10.03. 10:31:14
Lalikám 2019.10.03. 10:43:53
Jake Peralta 2019.10.03. 10:51:31
Amúgy egy 200K-s alkatrészhez nem kéne 1 év jótállás?
Tikakukac 2019.10.03. 10:52:51
Huha. Kedves posztoló írja már meg, hogy melyik ez a hely és milyen géphez kért kijelzőcserét. 200k az elég kemény összeg egy kijelzőért. Ha pedig pixelesedik, akkor nekem sajnos jön az a tippem, hogy nem annyira gyári-gyári az a panel.
havrilla 2019.10.03. 11:09:56
Nekem is ez jutott az eszembe és az is, hogy a 90 nap garancia nem stimmel ilyen értéknél. Szerintem egy ilyen az legalább egyéves.
Tikakukac 2019.10.03. 11:12:52
A 200k kijelző alapján én MacBookra tippelek vagy olyan notira, amiben valami iszonyatosan brutál 4K-s display van. Esetleg olyan gépre, aminél 1 cikkszám van a teljes zsanér-fedlap-keret-kijelző-antennák kombóra. Ott tényleg vastagon fog a cerka, egyes XPS gépeken ez az ár simán meg is van, sőt. Nettó 120k-ért évekkel ezelőtt is láttam számlázást ilyenre.
Darth Revan 2019.10.03. 11:32:44
6 honapja van es nem harom, ahogy a ceg hazudja.
juhaszvik 2019.10.03. 12:30:02
Az is kamu, hogy időn túl bevíve sem érvényes. Ráadásul időben jelezte, innentől a szerviznek kell bizonyítania, ha nem ért egyet a meghibásodás időpontjával.
A GVTI ajánlásához hozzátenném, hogy a békéltető testület, de főleg a per előtt már megcsináltatnám máshol a cserét/javítást, és azt hajtatnám be rajtuk.
A poszt tömör és vadászkodástól, burjánzástól, nagyzolástól mentes, viszont a szerviz neve hiányzik, és ez így elég egyoldalú, hogy bizonyos cégek hírnevet kapnak, mások meg nem. Értem, hogy valószínűleg a posztoló nem adta ki az infót, de mondjuk lehetne feltétel a posztoknál.
Kelpo 2019.10.03. 12:39:20
"Magyarország Itt kell lenned hogy elhidd"
Rugovicsvalagba 2019.10.03. 12:48:37
Type 1: mindig fehér képpont
Type 2: mindig sötét képpont
Type 3 (szubpixelhiba): az RGB-komponensekből csak az egyik hibás
Klaszterhibának nevezi a szabvány, ha egy 5×5-ös pixelrácsban egynél több hiba van. A megengedett hibák számára (amelynél még nem kell garanciálisan cserélni a monitort) a szabvány négy lehetséges osztályt határoz meg:
Pixelhiba-osztályok – a megengedett maximális hibaszám millió pixelenként
Osztály Type 1 Type 2 Type 3 Type 1 / type 2 klaszterhiba Type 3 klaszterhiba
I 0 0 0 0 0
II 2 2 5 0 2
III 5 15 50 0 5
IV 50 150 500 5 50
Antalbaba 2019.10.03. 13:09:59
Mivel sok megkeresést kapok az internetes vásárlásokra vonatkozó jogorvoslatokkal kapcsolatosan, ezért leírom röviden, hogy mit lehet tenni hasonló panaszok esetén. Fontos változás szeptember elsejétől, hogy az online vásárlásokkal kapcsolatos fogyasztói panaszokkal már nem a Budapesti Békéltető testülethez, hanem az Innovációs és Technológiai Minisztérium által üzemeltetett Európai Fogyasztói Központhoz lehet fordulni. Az Európa-szerte működő rendszer előnye, hogy határon átnyúló vásárlások esetében is benyújthatóak panaszok.
A magyar Európai Fogyasztói Központ elérhetősége: odr@itm.gov.hu; 06-1-795-52-33"
Csak úgy, Facebookról importálva;-)
Terézágyú 2019.10.03. 13:21:46
Terézágyú 2019.10.03. 13:26:43
Másnap már jelezték e-mailben, hogy már nem érvényes a jótállás, de ha akarom vigyem be kivizsgálni. ...
Ha beviszem a szervizlapot, a jótállási határidő után 2 nappal fogják felvenni, mert másnap sem volt lehetőségem bevinni a készüléket."
Nem értem. Bejelenti, hogy hibás, de csak x nap múlva viszi be? És csodálkozik, hogy a bejelentés teljesen hiteltelen, az a lényeg, hogy mikor vitte be...
Jó hogy nem "jelentette be" a vásárlás után rögtön, és akkor a garancia lejárta után is beviheti bármikor - mert szerinte a bejelentés számít...
Rugovicsvalagba 2019.10.03. 13:48:01
"Nem értem. Bejelenti, hogy hibás, de csak x nap múlva viszi be? És csodálkozik, hogy a bejelentés teljesen hiteltelen, az a lényeg, hogy mikor vitte be..."
"A 90. napon képet csináltam róla és jeleztem a javító szerviznek, hogy sajnos ez történt, mit tudnék csinálni (este volt már és természetesen esély nem volt arra, hogy aznap bevigyem a szervizbe). A készült képet, illetve a szerviz előző javítás alkalmával adott hivatkozási számot megadtam. "
Rugovicsvalagba 2019.10.03. 14:03:42
Terézágyú 2019.10.03. 14:18:00
Rugovicsvalagba 2019.10.03. 14:19:49
Rugovicsvalagba 2019.10.03. 14:25:06
Békéltető Testület
Rugovicsvalagba 2019.10.03. 14:27:44
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.10.03. 14:46:18
Az Európa-szerte működő rendszer hátránya, hogy a magyar részleg ugyanúgy értéktelen, haszontalan, következésképp felesleges. Semmire se jók, csak szépen kérik azt, akivel már amúgy már haragban vagy, mert geci volt.
Jake Peralta 2019.10.03. 14:56:22
Egyébként ismerek nem is egy olyan szervizt, ahol az ilyen helyzeteket elég rugalmasan kezelik. ( ha pénteken lejár a garid, és hétfőn/kedden viszed be egy szó nélkül megcsinálják)
De azt sehol nem kajálják meg hogy te bejelented, és majd 11 hónap múlva viszed be.
juhaszvik 2019.10.03. 15:00:14
Teljesen okés, amit a posztoló csinált (volna). 0. nap jelezte a hibát, 1. nap visszaírtak neki, 2. nap elviszi a szervizeshez.
Most panaszolta volna el több bekezdésben, hogy a kis csimotákat kellett a nyékláti fül-orr-gégészhez vinni kivizsgálásra, vagy beázott a nagymama pincéje Dorogon és egész nap szivattyúzni kellett a vizet?
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.03. 22:41:43
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.03. 22:45:35
Csak azt nézted be, hogy: nem 90 nap, hanem 6 hónap. Hogy hibabejelentés akár sms-ben is történhet.
A szakértő véleményét, a jogszabályokat nem tartod érdekesnek, amikor véleményt alkotsz?
Szóval ezt benézted, kár volt epéthányni.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.03. 22:47:47
Nem értem. Bejelenti, hogy hibás, de csak x nap múlva viszi be? És csodálkozik, hogy a bejelentés teljesen hiteltelen, az a lényeg, hogy mikor vitte be.."
Nagyi, ha levelet ad fel, a feladás dátuma számít! Ééés jogos!
Orbán 1 GÉNIUSZ 2019.10.03. 23:25:21
Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.03. 23:39:15
Orbán 1 GÉNIUSZ 2019.10.03. 23:52:49
Mi a francért kell 200 ezerért megjavitani ?
Im just here for the comments 2019.10.04. 06:57:07
Tessék kardoskodni a pöcsfejekkel és nem ráhagyni.
Terézágyú 2019.10.04. 08:53:30
"De azt sehol nem kajálják meg hogy te bejelented, és majd 11 hónap múlva viszed be."
Disznóság!!!!!
A törvény szerint a bejelentés ideje számít!!!!!!!!!!! Nehogymár a szervicc hozza a törvényeket!!!
blueby 2019.10.04. 10:49:10
CsakLajosAz 2019.10.04. 11:16:06
Nincs igazad. Amikor a post toló pampogott a szervíznek, volt egy papírja 90 napról. És nem volt állásfoglalás, homár post.. eredményképp 6 hónap sem...
Egyes. Leülheccccc
Mellesleg a szagértő irományai a valós élettől gyakran olyan messze vannak, mint az átlag pöcs méret az elvárttól...
2019.10.04. 12:31:45
btprg 2019.10.04. 23:15:08
Nekem is ez volt az első kérdésem, ami felmerült. Hogy képes valaki egy akármilyen használt elektronikai hulladék javítására százezreket elkölteni?? Alapvetően javításpárti vagyok, de a mai direkt javíthatatlanra gyártott "eldobható" elektronikai eszközöknél kidobott pénznek érzem, lehet hogy másnap másik része döglik meg, aztán akkor annyi.
Permetező 2019.10.05. 10:57:03
Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.05. 22:28:20
Mysterious Thinker 2019.10.06. 09:38:18
Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.06. 10:48:55
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.07. 07:50:40
Mert elég szerteágazó beszélgetés ez.
Noha elképzelhető, hogy nincs igazam, azért megvilágíthatnád mi a valóság.
Mert kinyilatkoztatásaid bocs, de így, érvek nélkül skizofrénak.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.10.07. 08:13:06
Itt, most... Nem a szerviz baja. De itt azért summantást érez a radar, mert egyre több pixelhiba, stb. Aznap este, pont a 90. Napon lett egy pixelhiba? Vagy mint az eső? Teleszemetelődött a kijelző? Vagy hogy?"
Tök mindegy, mikor jelentkezett a hiba, ilyen indokkal nem lehet lerázni a vevőt.
Hiba akkor van, ha beadja, csakhogy a beadás és a jelzés időpontja eltérhet.
"Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár"
fogyasztovedelem.kormany.hu/node/146
Mondja a törvény.
De te okosabb vagy, magyarázd el!