Olvasónk
2019. szept. 18-án a Fogarasi úti OBI-ban vásároltunk egy Sanotechnik sarok zuhanykabint (B8090M típus). A vásárlás során egy munkatársuk segített a kiválasztásban, akinek jeleztük, hogy a termék csomagolása sérült (több is volt belőle, és emiatt kérdeztük, hogy ez okozhat-e problémát, válasszunk-e másikat). A kollégájuk azt mondta, hogy "ha sérült lenne, csörögne" a dobozban, illetve hogy ezen "akár ugrálni is lehetne", valamint, hogy a termék biztonsági üvegből készült, ha eltörne, sem okozhat személyi sérülést, nem lesznek éles szilánkok.
A kasszánál, amikor fizettünk a termékért, senki nem jelezte, hogy a garanciához pecséttel kellene érvényesíteni a blokkot, így mindössze ennek birtokában vittük haza a vásárolt termékeket.
A panelek felszerelése során semmiféle problémát nem tapasztaltunk, a négyből három panel felszerelésre került, a negyedik, legalsó panelnél azonban - amely a csomagban legalul volt, azaz közvetlenül a doboz sérülésénél - a panel szétrobbant, szétvágta a szerelő kezét, szerencsére a szemét, arcát nem, pedig abba repültek az apró szilánkok.
Miután elláttuk a sebet, felhívtuk az OBI ügyfélszolgálatát, ahol a garanciális pecsét iránt érdeklődtek, illetve kérték, hogy menjünk be jegyzőkönyvet felvenni.
A következő észrevételekkel, kérdésekkel szeretnék élni:
- miért tájékoztatott minket az elvileg zuhanypanelekben járatos kollégájuk tévesen (nem törhet szilánkosra az üveg, nem lehet sérült a panel a doboz sérülésétől),
- miért nem jelezte a kasszás hölgy, hogy szükséges a garancia érvényesítéséhez lepecsételtetni a blokkot, valamint miért szükséges ez, ha a blokk láblécén más szerepel,
- miért kellene bemennünk jegyzőkönyvet felvetetni, amikor pontosan ugyanazt tudjuk elmondani személyesen is, mint telefonon. Teljesen abszurd ez a felvetés 2019-ben. Vegyék fel online a reklamációt, vagy telefonon, nem fog senki órákat tölteni a személyes ügyintézéssel.
Egyúttal kérem, hogy a sérült hibás panel helyett szállítsanak számunkra egy újat, hogy a felszerelést befejezhessük. ( a négyből csak egyre van szükség, szemből nézve a jobb kéz felőlire, a csatolt képen csillaggal jelöltem.)Csatolom a fotókat a szilánkos törmelékről, a blokkról, és a csomagoláson lévő sérülésről.
szakértő
Kedves Olvasó!
A zuhanykabin nem tartozik az 1 év kötelező jótállás alá tartozó termékek kategóriájába, a 151/2003. Korm. rendelt mellékletébe nem besorolható. Tehát a zuhanykabinra a Polgári Törvénykönyvben meghatározott 2 éves kellékszavatossági idő vonatkozik.Kellékszavatosság esetében fogyasztói szerződéseknél az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Tehát 6 hónapon belül a vállalkozás csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Nem jótállásos terméknél nem kell jótállási jegyet kiállítani. Kellékszavatosságnál az igényérvényesítéshez engedő az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - számlát vagy nyugtát -bemutatni.
Fentiek alapján tehát az igényérvényesítési lehetőségedet a garanciális pecsét hiánya nem befolyásolja. Hiszen a jogszabály szerint a szabályos nyugta vagy számla szükséges az igényérvényesítéshez, egyéb pecsét vagy bármi más nem kérhető a fogyasztótól. Így ha a vállalkozás a kellékszavatossági igényérvényesítést a pecséthez köti, az álláspontunk szerint nem jogszabályszerű feltétel. Amennyiben csupán a pecsét hiánya miatt utasítja el az igényedet, bejelentéssel élhetsz a Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál.
Minőségi kifogást természetesen e-mail-ben be lehet jelenteni. Alapvetően minden magánjogi viszonyra vonatkozik az, hogy a feleknek együttműködési kötelezettsége van, így mindkét félnek kötelessége és célja is, hogy praktikus módon történjen meg az ügy rendezése.
Az igény elutasítása esetében választásod szerint az békéltető testülethez fordulhatsz vagy bírósági peres eljárást indíthatsz a céggel szemben.
Felhasznált jogszabályok:
230e 2019.10.15. 15:07:06
egyébként meg a posztoló letudta az OBI-s kört, és ott akkor végül nem is vetetett fel jegyzőkönyvet?
Terézágyú 2019.10.15. 15:15:25
borso 2019.10.15. 15:39:01
borso 2019.10.15. 15:41:43
Nick-son 2019.10.15. 15:42:33
Terézágyú 2019.10.15. 15:46:59
"meg annyi, hogy 1 üvegfallal kevesebb a tusoló és így kifolyik a wasser. :-)"
Nem, mert a zobi elismerte a dolgot, kicserélné (vagy mi), de ahhoz be kéne menni és felvenni aztat a jegyzőkönyvet...
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.10.15. 15:48:37
Zozo___ 2019.10.15. 17:10:52
mikimackó 2019.10.15. 17:20:51
Permetező 2019.10.15. 19:16:55
lcsaszar 2019.10.15. 20:26:24
mikimackó 2019.10.15. 20:51:27
Permetező 2019.10.15. 20:54:35
KaTe 2019.10.15. 23:01:04
Club Sandwich 2019.10.16. 04:03:06
mikimackó 2019.10.16. 07:09:54
2019.10.16. 07:51:33
@mikimackó: azért nem egészen.Az autók üvege sem törik egyből,ha megkocogtatod.Viszont a poszter kicsit el van tévedve.A biztonsági üveg nem törhetetlen.Ahogy a lövedékálló üveg is csak egy darabig az,nem a végtelenségig.A biztonsági üveg lényege,hogy nem nagy éles szélű darabokban törik,hanem sok kicsire,ahogy a képen látható.Nekem is tört ketté a kezemben laborokban használt,tűz- és robbanásálló üveg.Én örültem volna a legjobban ha ilyen kis darabokra törik,csak épp 30 évvel ezelőtti szabvány szerint készült,ha nem kesztyűben fogom lazán megszabadít az ujjaimtól.Az meg az eladó hülyesége-ha valóban elhangzott-hogy nem szúr,nem vág,nem éles,a poszteré meg az,hogy nem ragaszkodott a csomag kibontásához,pláne,hogy üveg volt benne.Ha látta,hogy sérült,akkor miről beszélünk?Talán átlátott a dobozon az eladóval együtt?Ők kb. leszarják milyen állapotú,úgyse foglalkoznak a reklamálással hanem az üfsz.Kapásból kérnie kellett volna sérülésmentes csomagolásút.Ez van,inkább megy a sírás mint a gondolkozás.Arra volt idő,hogy elmenjenek vásárolni arra már nincs,hogy a panaszát intézze?Vajon honnan ismerős ez?A beszerelő meg szarjon sünt,miért nem viselt egy munkavédelmi szemüveget és egy kesztyűt.Neki kellene a legjobban tudnia,hogy ami bekövetkezhet az be is fog.Csak jobb a minél távolabbi jövőbe kitolni az idópontját.
Permetező 2019.10.16. 10:04:50
CsakLajosAz 2019.10.16. 15:58:06
Apósék vettek egy csoda zuhany kabint. Gőz, rádió, pad, ledek, szellőző, annyi fúvóka, hogy külön volt női, meg férfi kereszt, és hosszirányti huhycsőmasszázshoz is :)
Élt 5 évet.. ami lehetett, minden tönkrement. Rádió kezdte. Csap. Orrán szaján eresztett, kint, bent. Világítás, görgők... Végén családi programként szétvertük, és üvegmozaikból építettünk egyet. Ez nem romlik el :)
A Galaxis Elnöke 2019.10.19. 22:32:10
amúgy sehol nem létezik olyan jogszabály, hogy "három napon belül"
ez valami posztkomcsi maradvány a szomszédok taki bácsijától :)
jogilag a vásárlástól számított három órán belül sem köteles kicserélni a kereskedő pl. egy tévét, ha valami baja van a cuccnak, ha annak van szervize, vagy ha semmi baja sincs, csak "benézte" a vevő, és rájött, hogy kisebb/nagyobb kell
persze 1000-ből 999-szer rugalmasak, DE A TÖRÉSRE tényleg érthetetlen, hogy milyen garanciát ad valaki: pl. van egy kocsid, kiadod négy órára, óránként hatezerért, és két órán belül betört szélvédővel hozzák vissza. nyilván te is szó nélkül lenyugtázod, hogy ja, hibás volt a szélvédő - és legyintve kicseréled százezerért :)
ki tudja bizonyítani, hogy egy becsomagolt zuhanykabin mitől törik össze, és (főleg!) mikor?
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.10.29. 09:43:43
A töréses részben meg igazad lenne, ha nem lehetne gyári hiba miatti törés szakszerű kezelés mellett is. Ott is a boltnak kell(ene) bizonyítani a szakszerűtlenséget, de látom, veled könnyű dolguk lenne.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.10.29. 09:44:48
A Galaxis Elnöke 2019.10.29. 22:22:54
ezt a homár oldalán találtam belinkelve a háromnapos csere témájában.
net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor
a linkben található 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (7.§ bekezdés) 1. mellékletében fel vannak sorolva azon termékek, amikre vonatkozHAT a három napos csereigény. keresd már ki légyszi nekünk a felsorolásban a "zuhanyfülke" szót. jelezd, ha megvan. köszi
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.10.30. 12:24:45
Ezt írtad:
"amúgy sehol nem létezik olyan jogszabály, hogy "három napon belül"
ez valami posztkomcsi maradvány a szomszédok taki bácsijától :)
jogilag a vásárlástól számított három órán belül sem köteles kicserélni a kereskedő pl. egy tévét, ha valami baja van a cuccnak, ha annak van szervize"
1. NEM LÉTEZIK HÁROM NAPON BELÜL
2. NEM KÖTELES KICSERÉLNI PL. EGY TÉVÉT.