Ezen a borongós novemberi csütörtökön olvasónk levele gondoskodik az elmélyülő letargiánkról. Vannak azok a történetek, amiknél nincs mit tenni. Hiába csinált mindent jól (jó, a bőrönd méret kicsit necc, de ezt meg ismerjük), hiába tett meg mindent, amit lehetett, végül ott áll egy halom ablakon kidobott pénzzel. Jobbulást kívánunk.
Ugyan nem sokat repülök, ezért ha mégis, próbálok mindent a szabályoknak megfelelően végezni, de hát emberek vagyunk. Hibáztam; egyrészt azért írok, hogy ha más tanuljon belőle, illetve a tanácsát kérem, harcoljak e tovább a repülőtársasággal és a parkolócéggel, vagy semmi esélyem.
A történet röviden:
- Repülőjegy foglalva, Budapest – Dortmund viszonylatban.
- Online csekkolás megtörtént.
- Indulás reggel 6:10-kor, én a reptéren ½ 5 előtt.
- Minden flottul megy, a váróban voltam időben, várva a kapu megnyitását.
- Kapunyitást bejelentik (½ 6), időben a kapunál megjelentem.
- Itt kezdődtek a gondok. Közel egy időben 5 Wizz Air gép indult, és egy kapu volt fenntartva az összes utasnak. Gondolom sokan tudták, hogy a Wizz Air-é az A16-os kapu, azaz mire odaértem, hatalmas volt a tömeg (a priority beszállókártya itt már mit sem ért). Vártam a soromra, ha lassan is, de haladtunk. Mielőtt beengedtek volna, félreküldtek, mondván hogy ránézésre nagyobb a csomagom, mint a fedélzetre felvihető. Na ez a sor már sokkal lassabban haladt, mindenkinek vitája volt a személyzettel, nehézkesen ment a fizetés, stb. Ráadásul 2 gép utasait előrehívták, mondván hogy azok hamarosan indulnak.
Végre sorra kerültem, csomagpróba, nagyobb 2 cm-rel (ez is megér egy misét, hajdanán az ominózus bőröndöt Wiiz-Air kompatibilisként vettem, ezért nem is ellenőriztem a méretét, de mint az ábra mutatja, ez a kompatibilitás nem örök érvényű). Rövid „eszmecsere” a személyzettel, a végeredmény 60 € fizetés esetén felengednek a fedélzetre (mellesleg sehol nem láttam olyan tájékoztatást, hogy milyen méreteltérés miatt mennyit kell fizetni. A legtöbben megúszták 25€-val). Kifizettem, irány a gép (mondanom sem kell, gyalog). Mire a géphez értem, a gép sehol, elment, ott hagytak, mindenféle figyelmeztetés nélkül.
Reklamáció a személyzetnek, segítsenek, mit lehet tenni. Visszafelé kérdőre vontam a kapunál lévő személyzetet, hogy a dortmundi utasokat miért nem hívták előre; a válasz, hogy neki erről a gépről nem jeleztek telefonon.
Egy lehetőséget vázoltak; átfoglalhatok a következő napi gépre (korábbi WizzAir nincs, más légitársaságra meg nem segítenek, azt oldjam meg magam). De kapok kedvezményt: a túlméretes csomagomat felvihetem (???).
Végül úgy döntöttem, hogy hagyom az egészet, nem utazom.
Itt még nincs vége; a terminál melletti parkolóban online foglaltam 4 napra parkolóhelyet. Mikor lekéstem a gépet, ezt jeleztem a parkolóban lévő ügyfélszolgálaton, hogy a gép lekésése miatt a 4 nap helyett csak pár órát veszem igénybe a szolgáltatásukat, mi a teendő. Jelezte, hogy nyugodtam hagyjam el a parkolót, és egy megadott emailre jelezzem a kérésemet, vissza fogják utalni az összeget az igénybe nem vett szolgáltatás miatt.
Hazaérve rögtön emailben jeleztem a WizzAir felé, hogy mindenképpen utalják vissza részemre a túlméretes csomag miatt kifizetett 60€-t, hiszem a gépre nem szálltam fel, a csomag nem volt a fedélzeten, nem indokolt a plusz díj.
Jelenleg itt áll az ügy:
- Wizz-Air egyelőre egy semmitmondó választ küldött, az ügy kivizsgálása folyamatban
- BUD parkolócég lepattintott; az online booking általános szerződési feltételei 4.3 pontjára hivatkozva, mi szerint:
„A parkolóhelynek az ügyfél által történő használata a gépjármű parkolóba történő behajtásának tényleges időpontjától az onnan történő kihajtásáig tart.
A foglalás a foglalási időtartamtól függetlenül egyszeri behajtásra és kihajtásra jogosít, azaz a kihajtással a parkoló használatának jogosultsága automatikusan megszűnik.”Próbáltam tovább érvelni feléjük, de eredménytelenül.
Mit gondol, érdemes tovább erőlködnöm a parkolócég felé? Olyanért fizettem, amit nem vettem igénybe, nem tartom jogosnak, hogy nem térítik vissza a parkolási díj egy részét.
A Wizz-Air felé az már fel sem merült bennem, hogy a jegy visszatérítését kérjem. Hibáztam a csomagnál, elismerem. De a plusz költséget Ön szerint jogosan kérhetem vissza?
Tanulság:
- Ha lekési a gépet, ne higgye, hogy ez a legrosszabb, ami történt. A harc a szolgáltatókkal tovább emeli a vérnyomását
- Sose rendeljen online parkolást a reptéren. Ha a helyszínen fizet, mindig csak annyit fog, amit igénybe is vett
- Ne bízzon a „Wizz-Air” kompatibilis lózungokban. Mindig ellenőrizze a csomagjai méretét. Előre.
Köszönöm, hogy meghallgatott, várom válaszát.
UI: Megköszönve az olyan kommenteket, hogy „ne fapadossal utazzon”, „megérdemelte, Ő választotta”, inkább a konstruktív véleményeket várom.
Szakértőink szerint a parkolás bukta, de egyébként tessék kitartónak lenni.
Kedves Olvasó!
A parkolót üzemeltető cég általános szerződési feltételeit áttekintettük.
A szerződési feltételek 3.7. pontja kimondja, hogy „Amennyiben a gépjármű a foglalás szerinti időtartam végét megelőzően hagyja el a parkolót, az ügyfél nem jogosult a kihasználatlan időszakra vonatkozóan a parkolási díj visszatérítését igényelni.”
Az ÁSZF 5.1. pontja pedig arról rendelkezik, hogy a foglalás módosítására, illetve lemondására csak a behajtási időpontot megelőző 12 óráig van lehetőség.
A fent meghatározott két rendelkezés alapján a parkolási díj visszaigénylésére nem látunk reális esélyt.
A légitársaság szabályzatának 9. pontja rendelkezik az utasfelvételről és a beszállásról. Ennek alapján a lekésett járat esetén az utas átfoglalhatja jegyét egy másik járatra, illetve a jegy árának visszatérítését igényelheti a szabályzatban meghatározott feltételek teljesülése esetén. A visszatérítéssel kapcsolatban érdemes megvárni a a társaságnak a panaszra adott érdemi válaszát. A panasz elutasításának indokai függvényében lehet megfontolni a további igényérvényesítést az illetékes békéltető testület, vagy bíróság előtt.
Az utolsó 100 komment: