Tékozló Homár

Fehér helyett fekete bútor: nem hagyjuk!

2019.12.02. 10:00 | Homár Rezső | komment

via GIPHY

Ági szerint ez csak egy apróság, de egy fehér megrendelést feketében teljesíteni pont nem kicsi különbség. Sajnos a fogyasztóvédelmi jogok érvényesítéséhez ideg is kell, de mindenkinek javasoljuk, hogy vegyen egy nagy levegőt és először is mehet írásban a panasz, aztán meg jöhet a Fogyasztóvédelem. Hajrá Ági, veled vagyunk, segítünk, legyőzöd!0_7ywnj8fb_ye_em2x.jpeg

Kis átverés is átverés. Rendeltem a Bónusz Brigádon keresztül a Home Trend Kft-től egy 5 fiókos, fehér tárolót. Visszaigazolták pár napos szállítással. Utána 2 hétig se kép, se hang.

Három megválaszolatlan levél után felhívtam a Bónusz Brigádot, megtudtam nincs termék, szeptemberben tudnak szállítani, vagy visszafizetik a pénzt.

Korrekt. Inkább várok.

Augusztus közepén csengetnek, megjött a tároló. Boldogan átveszem, kibontom. Fekete. A fehérrel bútorozott előszobámba. 

Több levelet is írtam mindkét cégnek, válaszra nem méltattak. 

A kis orr alá szórt bors is bors. Elegem van, hogy mint birka, ne reagáljak, de az idegeim fontosabbak annál, hogy utána járjak az igazamnak.

Leírom a veszteséget, levonom a tanulságot, többet nem foglalkozom a dologgal.

Azért jól esett leírnom.

Talán mások olvassák, és meggondolják, hogy rendeljenek ilyen cégektől.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kimblee 2019.12.02. 10:14:33

Ez baj hogy nem lépsz, mert ezzel csak azt igazolod nekik hogy bármit megtehetnek, úgyse lesz következménye

Jake Peralta 2019.12.02. 10:35:34

Home Trend Kft nincs,

Hometrend Kft
Home Trend Design Kft.
Home Trend Import Kft.
ilyenek vannak.

Bónuszbrigádon a Home Trend Import Kft.-t lehet megtalálni. Nagyon patináns cég.. csak a 2018-as bevallását "elfelejtette" beadni.. végül csak december van.

HarryKlein 2019.12.02. 10:38:22

Véletlenül albán lekben kellett volna fizetni huf helyett.
Ha már ilyen lazák a részletekben.

juhaszvik 2019.12.02. 12:33:04

"Három megválaszolatlan levél után felhívtam a Bónusz Brigádot, megtudtam nincs termék, szeptemberben tudnak szállítani, vagy visszafizetik a pénzt.
Korrekt. Inkább várok."
Simán nem szóltak, hogy nincs áru, csak mikor megkereste őket a posztoló. Mi volt ebben a korrekt?

"Elegem van, hogy mint birka, ne reagáljak, de az idegeim fontosabbak annál, hogy utána járjak az igazamnak."
És ezzel megismertük a tipikus fogyasztót. Amíg így állnak az emberek ezekhez az ügyekhez, minek csináljanak bármit is máshogy a cégek. Köszönjük Ági, köszönjük többiek.

"Leírom a veszteséget (...)"
Kidobta a posztoló a szekrényt, vagy mi történt?

Egyébként nem kellett volna csak simán visszaküldeni a terméket nekik, aztán csókolom? Mire fel kellett levelezgetni? On-line rendelés, 14 nap, kész.

Leadfoot 2019.12.02. 13:11:13

De legalább olcsó volt.

ekat 2019.12.02. 13:51:55

@juhaszvik1:
Én elég harcos természet vagyok, de egy csomó apróságot én is hagyok a francba, mert az idő meg az idegrendszerem többet ér. Magamban levonom a tanulságot, hogy oda / ezektől többet soha, és kész. Most olyanokra gondolok, hogy pl. tegnap egy nagymarosi cukrászdában megkérdeztem, hogy ugye nincs az islerben fahéj, (igen, tudom, hogy nem kell bele, de egy csomó mindenbe raknak, amibe nem kell,) mondták, hogy dehogy. Gyakorlatilag csokoládéval bevont mézeskalács volt, tele fahéjjal... De nem mentem vissza panaszt tenni. :) Vagy utoljára olyan párkevésezerforintos terméket kaptam egy kis bolttól, amin kibontáskor látszott, hogy a csomagolását ők rögzítették vissza tűzőgéppel... na itt se csináltam semmit.
Szerintem a legjobb ellenszer megbízható, ismert helyen vásárolni. Tudom, néha kell hogy legyen kivétel, mint pl. nekem a fenti kettő, de alapból elég jól működik a rendszer.

Baluci 2019.12.02. 14:14:22

Most tényleg leonanizálom magam!... Posztoló rendel valamit fehérben, aztán kapja feketében, de leszarja???... Hogy lehet valaki ilyen birka, már bocsánat? Ilyen van?... Úgy visszabasztam volna nekik, mint a sicc!...

Terézágyú 2019.12.02. 14:54:40

Igen, érdemes neten rendelni, mert csak egy kattintás. Kényelmes, nem viszi el az ember idejét.

Aztán meg x hónap idegeskedés, levelezgetés, telefonálgatás.
Szóval megéri.
Talán egyszer én is rászánom magam.

juhaszvik 2019.12.02. 15:08:20

@ekat: persze, mindenkinél van egy határ, hogy mi az az érték/helyzet/állapot, amin túllépve elkezd utánamenni a dolgoknak. Én már hívtam fel a nébih zöldszámot, mert savanyú volt a tej közvetlenül a vásárlás után, de a lejárati idejéből még hátra volt több, mint két hét. Lehet nem értem el vele semmit, a saját gondom (nem volt iható tejem) ettől meg sem oldódott, de ha kimentek az ellenőrök, és visszavonták a tételt (nem tudom, hogy megtörtént-e), akkor mégis csak előrébb lendült a helyzet (mások számára).
A posztoló panaszkodni szeret, panaszt megoldani nem. Van ilyen.

vizsla_barat 2019.12.02. 15:11:33

akcios a fehet festek a bonusz brigadnal! Sajnos csak valentin napra tudunk szallitani es pirosban de igy is jo lesz?

lcsaszar 2019.12.02. 16:29:25

Igen, a 14 napos visszaküldés mindig játszik, de sokszor én is meggondolom, mégpedig a postaköltség miatt. Mert azt ugye buktam 2-szer. Ezenkívül a csomagolással, postán sorbaállással töltött időt is.

2019.12.02. 16:53:21

Még mindig nem értem, miért jó ilyen kuponos oldalakon, közvetítő bevonásával venni egy terméket. Vasdászfelszerelést is lehet így rendelni?

ganjaninja 2019.12.02. 17:35:14

Csak olyan cégtől rendelj neten ,akinek van boltja is..és nem ér meglepetés.
..az meg kit érdekel ha a sufnis webshopok tönkre mennek.
...Jahh és kizárólag utánvét...
..így talán redukálható a cipőre térdelés :)

M1nd3gy 2019.12.02. 19:15:14

Most tedd ki baszki a ház elé és
TÁDÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁMMMMMMM!!!!!

fehér lesz.

Szívesen. :)

ekat 2019.12.02. 20:02:08

@juhaszvik1: :) Én a Parmalatnak írtam egyszer, hogy borzasztó ízű volt a tejük. (Tényleg az volt.) Küldtek egy 1.000 forintos TESCO-utalványt. :)

élhetetlen 2019.12.02. 21:58:09

@juhaszvik1: Tej. Nem derül ki, hogy a gyártóra tettél panasz, vagy a boltra. Itt a sarkon van egy gyalázatos CBA. Mikor megjelent az ESL tej, rendeltek, ránéztek, 21 nap, akkor ez tartós, és kirakták az UHT-k közé. Azok is tuti megdöglöttek. Mikor szóltam, hogy ezt hűteni kell, semmi bocs, vagy nem tudtuk, elintézték azzal, hogy biztosan a vevők rakták vissza rossz helyre. Ja, a teljes készletüket.

Tikakukac 2019.12.02. 23:09:43

@Cathie83: Amikor nem veszik fel vagy kinyomnak vagy nem kapcsolható lehet pattogni.
Zuhannyal volt így, rákeféltek, mert közben visszajöttem Pestre és max 20 percre laktam a bolttól. Kicsit csapkodtam a környezetet és megértették, hogy ez így nem jó :)

no.nick.today 2019.12.03. 03:44:15

Tökre, mint a régi Merkuros autóvásárlás. Befizettél egy adott autóra (típus és szín), majd valamikor később (a vállalt határidő után nagyon sokkal) jelentkeztek, hogy olyan nincs, mint amire befizettél, de más színből, típusól tudnak adni, ha egy összegben kifizeted a maradékot.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.12.03. 08:24:46

@Terézágyú: Sose jött még más. Mondjuk ezt meg is kell fizetni.

depe wolrd (törölt) 2019.12.03. 08:52:21

Pontosan az ilyen minden leszarom, kényelmes emberek (a többség sajnos ilyen) miatt engedhetik és engedik meg maguknak ezt és hasonlót a szolgáltatók, üzletek, webshopok.

Kotit 2019.12.03. 09:53:06

@M1nd3gy: 2Most tedd ki baszki a ház elé és
TÁDÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁMMMMMMM!!!!!
fehér lesz."

Az hol derül ki, hogy a poszterina pesti?
Amúgy vicces volt...

ekat 2019.12.03. 11:14:38

@depe wolrd:
Igen, az emberek még véletlen sem az egójuk miatt szoktak apró szarságok miatt beszólogatni / harcolni, hanem karitatív önfeláldozásból.
És ha egy szolgáltatást vagy boltot ott lehet hagyni, és soha többet igénybe venni, akkor azt te már megbüntetted. Az, hogy ő ezt konkrétan nem tudja / érzi, az már csak az egódnak fáj, mert nem játszik a most-jól-megmutattam-neki(-mert-velem, VELEM!-ki-mert-tolni) komponens.

CCnick 2019.12.03. 11:57:58

@Terézágyú:" Igen, érdemes neten rendelni, mert csak egy kattintás. Kényelmes, nem viszi el az ember idejét."

Ez bízony így van. Én minimum heteket spóroltam az életemből mióta neten vásárolok kb mindent a napi bevásárláson kívül.

"Aztán meg x hónap idegeskedés, levelezgetés, telefonálgatás."

Pont mint az offline vásárlásnál ha olyan garanciális porblémába keveredik az ember. Mondjuk nekem még ilyenbe nem sikerült belefutni online. Persze nem vásárolok se a bonuszbrigádon se a hulyevagyhogyelhiszedhogyennyieerttenylegmegkaphatszvalamit.com-on.

CCnick 2019.12.03. 12:00:43

@élhetetlen: ez a minimum 15éves sztori nagyon bevésődött neked :)

depe wolrd (törölt) 2019.12.03. 12:05:55

@ekat: Ezt a pszichológia elemzést miből vontad le te gyökér? 2 mndatos hozzászólásomból? Gratulálok te agyhalott seggfej... 10 éve nem kommentáltam sehol, pont az ilyesmi gyökerek miatt, de úgy látom már ti vagytok többségben idióták :D

ekat 2019.12.03. 12:56:23

@depe wolrd:
Ja bizony, szörnyű az a világ, ahol a mást magas lóról ocsmány modorban pocskondiázó emberek már kisebbségben vannak.

depe wolrd (törölt) 2019.12.03. 13:49:05

@ekat: Olyan kemény a világ, mint te, meg a vidia fejed :D

élhetetlen 2019.12.03. 14:33:56

@CCnick: Igen, bevésődött. Az ESL tej komoly változást hozott az élelmezésemben. Talán emlékszel még a tejes ládákra, amiben délután már 5 centis savanyú, büdös trutyiban álltak a tejeszacskók, mellette az ázott rongy, amivel letörölhetted a zacskót. Ehhez képest az ESL egy álom, megveszem a heti, kétheti adagot, és, ha jó helyen vettem, nem romlik a nyakamra. Az UHT soha nem tudtam meginni, forralt tej íze van, tejeskávénak sem megy le.

KaTe 2019.12.03. 14:40:51

Ha a posztoló leszarja, akkor én is. Következőt.

Nancsibacsi 2019.12.03. 16:22:39

Ha egy ilyen cégnek visszaküldöd, akkor attól még nem kapod vissza a pénzed, nem kapod meg a fehér terméket - egyedül csak az a biztos, hogy a postázási költséget bukod (+ az idődet, amíg várod a futárt, hogy elvigye a cuccot). Emag pl. mennyi idő után fizeti vissza a pénzt - ha visszafizeti - 2 hónap?

FDToth 2019.12.03. 17:24:40

egyet nem értek: pl ha BB-n veszel vmit (tárgy, szolgáltatás), akkor nekik fizetsz, mint közvetítő. Ha probléma van, akkor ők, mint közvetítő semmilyen felelősséget nem vállalak. Rendben van ez így?
Vagy ugye az emag. szerződést kötnek különböző webshopokkal, akik az emag felületén hírdethetnek. Ha vásárolsz igy, akkor emagon keresztül megy a trazakció. Ha gond van emag semmit sem segít, fodulj ahhoz akitől vetted. Nem hiszem el, hogy egy közvetítnek semmilyen felelőssége ne lenne. GVH is azt mondja, hogy nincs, semmi közük hozzá, pedig rajtuk keresztül vásárolsz, a banki kivonatokon ott a nevük, nekik fizetsz, ők adták a hírdetési felületet az adott webhsopnak.

IamReallyARobot (törölt) 2019.12.04. 09:42:39

@a lekvár neve puffin: Nekem egyszerű a módszerem, van egy papír IGEN és NEM hasábokkal, ahol a jó és rossz boltokat vezetem fel. Kinézem az árukeresőből az 1000 feletti értékelésűeket, megtörténik a tranzakció és aszerint megy a besorolás. Sokszor már rendelés előtt besorolok, pl kérek valamire árajánlatot és 3-4 nap után se jön válasz, akkor máris kerülendő kategóriába megy. Ilyenkor mindig értékelem Gugliban is és legtöbbször azonnal jön a válaszértékelés, amiben magyarázkodik a tulaj. A negatív értékelésre valamiért azonnal tudnak reagálni.
Onnantól igyekszem onnan vásárolni, ahol jók voltak a tapasztalatok. Minden sikeres vásárlás egy pipa, ha gond volt akkor X. Ha többször fordul elő gond, akkor megy át a webáruház a NEM listába.
Eddig bevált ez a módszer. A jó - rossz boltok aránya 5:1, de én nagyon sokat rendelek online.
Tehát a személyes tapasztalat dönti el, melyik a jó és rossz bolt és az árukeresős értékelések adják a kiindulási alapot. Óriási szerencse, hogy áruházat nem lehet úgy értékelni vásárlás nélkül, mint magát az árut. Az feleslegessé tenné az egészet.

ekat 2019.12.04. 10:19:53

@a lekvár neve puffin:
Gondolom mindenki más szempontok alapján dönt. Én arra figyelek, hogy komoly és ismert cég legyen. Most pl. a német Amazontól és a magyar Clinique-webshoptól várok csomagot.
Ha mégis kis magyar cégtől kell valami, akkor ha lehet, személyes átvétellel rendelem. (És azért rendelem, mert akkor legalább kiderül, hogy tényleg van-e nekik, és nem kell feleslegesen odamennem.)
A legtöbb olyan oldalról, amikre itt szoktak panaszkodni, eleve sosem rendelnék. Nem biztonsági megfontolás, hanem igényesség okán, hiszen a nevükből és/vagy az oldalakról is üvölteni szokott, hogy igénytelen és gagyi. Mi mást várhatnék az ott árult termékektől?
Amúgy a legkomolyabban sajnálom a becsületes és normális árut áruló kis magyar webshoposokat, mert a sok legfinomabban kifejezve ügyeskedő társuk miatt ők is szívnak a kis forgalommal meg a vevőkörükkel.
De azért jópárnak javasolnám, hogy nézessék át az oldalukat helyesírásilag és fogalmazásilag, illetve szíveskedjenek az árult tételről a fontosabb részleteket közölni. Egy halom oldalon gyakorlatilag csak árufelsorolás van kép ás áruleírás nélkül, sosem értem, miből gondolja, hogy így el tud adni valamit....?!?

KaTe 2019.12.04. 10:23:26

@a lekvár neve puffin: "Media,euronics és társai"
- Aha. Mert a Media, az Euronics (és társai) arányában mennyivel több vásárlót szolgál ki, mondjuk egy sufnigsm, vagy ha már a posztnál maradunk, akkor egy Home Trend Kft-hez képest? 10x? 50x? 200x? 10000x? Nem mindegy, minden századik emberre jut egy reklamáció, vagy minden ötödikre.

ekat 2019.12.04. 10:23:42

@IamReallyARobot:
Nekem olyan is volt, akinél két hét múlva telefonon rákérdeztem, hogy mégis mikor várhatok valamit az automatikus visszaigazoláson kívül, mire közölte az ember, hogy ja bocsánat, nem látta a rendelést, mert szabadságon volt, és amúgy nincs is, amit rendeltem...
És ilyen üzemeltet webshopot. :)

KaTe 2019.12.04. 10:33:19

@ekat: Engem nem érdekel, hogy ismeretlen -e a webshop, vagy sem. Egyedül az érdekel, hogy megbízhatónak tűnik -e. pl: Van-e aszf, leinformálható céginfo, választható fizetési módok, elérhetőségek, normális webdesign, ízlésesen kitöltött termékadatlapok, normális helyesírás, raktárkészlet, feltüntetett árak, vélemények az interneten, illetve hogy van -e átvevőpont, vagy fizikai boltjuk.

Te se szívesen vásárolsz egy olyan közértben, aminek ragad a padlója a fekete kosztól és romlott hús szag csapkodja az orrod. Ugyanez a helyzet a webes vásárlásnál is, csak itt másféle érzékszervek szükségesek. Ez egyszerű tudás, tapasztalat és csak kismértékben szerencse kérdése.

KaTe 2019.12.04. 11:07:28

"Amúgy a legkomolyabban sajnálom a becsületes és normális árut áruló kis magyar webshoposokat,"
- Ne sajnáld őket, ugyanis az általad becsületesnek titulált kis magyar webshopokhoz többségében(!) fizikai bolt is kapcsolódik és csak kiegészítésképp üzemelnek webshopot/webáruházat. Őket biztosan nem kell félteni, mivel már a fizikai bolt megléte egy erős visszaigazolás a vásárlónak. Akikre te gondolsz, azok a valós raktár nélküli, "továbbértékesítő" webshopok, ahol direkt arra építenek, hogy minimális működési költség mellett maximális árréssel értékesítsenek. Tiszelet a kivételnek(!), ők nem akarnak veled foglalkozni, nem akarnak téged kiszolgálni, csak el akarnak adni neked. Ezért sincs fizikai boltjuk.

havrilla 2019.12.04. 11:26:55

@a lekvár neve puffin:
És a szartenger lemmélyén a házad és a családod. Bunkó vagy haver.

havrilla 2019.12.04. 11:28:58

@a lekvár neve puffin:
És a szartenger legmélyén a házad és a családod. Bunkó vagy haver.

ekat 2019.12.04. 11:30:04

@KaTe:
"A legtöbb olyan oldalról, amikre itt szoktak panaszkodni, eleve sosem rendelnék. Nem biztonsági megfontolás, hanem igényesség okán, hiszen a nevükből és/vagy az oldalakról is üvölteni szokott, hogy igénytelen és gagyi. Mi mást várhatnék az ott árult termékektől?"

Darth Revan 2019.12.04. 12:46:24

tessék moindani, ez már az évvégi poszt?

havrilla 2019.12.04. 18:14:48

@a lekvár neve puffin:
Inkább foglalkozz továbbra is az anyáddal, te hatökör.

2019.12.04. 18:52:56

@a lekvár neve puffin:
Azért baromira nem mindegy, hogy az ilyne vegyélvalamitolcsóbban.com típusu oldalakról van szó, amit google translate-el fordítottak magyarra, és még azt sem találni meg az oldalon, hogy kicsoda vagy milyen cég üzemelteti, a termékleírásban meg egyszerre van benne, hogy futócipő és csizma, vagy pedig egy sokat szidott, de összességében sokat el is adott hazai áruházlánc webshopja. Mert előbbinél biztos, hogy beleszaladsz a faszerdőbe, utóbbinál meg van rá mondjuk 1% esélyed. A kettő között meg sokféle szint van, pl. szürkeimportos webshopok, alis/ebayes kereskedők, kisboltok webshoppal, stb., stb. Az elmúlt hónapban több olyan poszt is volt, ahol virított, hogy első kategória, majdnem azt is kiírták az oldalra, hogy át leszel verve balek.

CCnick 2019.12.05. 09:16:42

@élhetetlen: azért a szétfolytzacskóstejesláda meg az ESL között volt több mint egy évtized simadobozostej is ami ugyan nem három csak egy hétig áll el szóval még mindig kicsit viccesnek tarom ezt a bevésődést

Péter 2 2019.12.05. 15:04:39

@a lekvár neve puffin: "hogy magyartanár legyen a talpán aki képes értelmezni a helyesírási és nyelvtani hibák kupacát"

Nem azért mondom, de azért ehhez pofa kell. :-)) Te írsz ilyet, aki szóközt még messziről sem látott?

Permetező 2019.12.06. 12:07:21

A mai pc világban elvileg mindegy hogy fehér vagy fekete. A két szín ugyanaz. Szóval elég rasszista a poszt.
süti beállítások módosítása