Tékozló Homár

És a lemondott szerződés csak ketyeg tovább

2020.03.13. 11:00 | Homár Rezső | 37 komment

via GIPHY

Hogy lehet egy szerződés élő, amit lemondtak és ezt még vissza is igazolták? Krisztián több szolgáltatónál is sikerrel lemondta kórházban ápolt nagyapja előfizetéseit, aztán rendezte a végszámlákat és kész is volt. Kivéve a Telekomnál, ahol a novemberi befizetés után azt hitte, szintén vége a történetnek, de aztán hiába tett bármit, újabb és újabb számlák érkeztek. Most pedig egy ügyvédi felszólítás. A posztot elküldtük a Telekomnak is.

85 éves nagyapámnak mobil előfizetése van a Telekomnál. 15 éve rendesen fizette a számláit, mígnem egy nap olyannyira elesett, hogy tartós kórházi ápolásra fog szorulni minden bizonnyal a teljes hátralevő életében. Kérésére minden korábbi előfizetését felmondtuk, hivatalos két tanús meghatalmazással. Valahogy minden szolgáltatónál simán ment, kivéve a Telekomnál. Nem voltak hajlandók megszüntetni a szerződést és most végrehajtóval fenyegetnek.

A Telekom előfizetés tavaly október 29-én felmondásra került rögzített vonalukon. Az ügyintéző nyugtázta, sőt visszaigazolást is küldött róla - xy számú előfizetése a mai nappal megszűnt - szöveggel. A számlák október 30-ig rendezve vannak. Azt gondoltuk minden rendben, mígnem jöttek tovább a számlák.

telekomnagypapa1.jpg

Mivel nagyapám szinte magatehetetlen, elmentem egy Telekom ügyfélszolgálatra ahol tájékoztattak, hogy az előfizetés élő, nem került felmondásra. Megmutattam a visszaigazolást a megszűnésről mire csak legyintett, hogy ehhez neki nincs köze, ez egy élő szerződés és bokszoljam le azzal akinél megszüntettem. 

Telefonon nem állnak szóba velem, csak az előfizetővel, azaz nagyapámmal, így tájékoztatást sem adnak. Mai nappal kaptuk az ügyvédi felszólítást.

telekomnagypapa2.jpg

Érthetetlen, hogy egy multi, ahol egy dolgozó hibázott, nem hajlandó tudomásul venni és hajtja, hogy a hűséges ügyfél a hibás. 
Válaszra sem méltatnak hetek óta.

Nekünk viszont írt a Telekom, kérték hogy frissítsük ezzel a posztot, de elküldtük Krisztiánnak is, aki félünk, ezeken a körökön már túl van.

Tisztelt Ügyfelünk,
Kérjük, küldje meg elérhetőségét a segitunk@telekom.hu címre, hogy mielőbb egyeztetni tudjunk Önnel a probléma kivizsgálása és rendezése érdekében.
Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.
Üdvözlettel:
Telekom

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VonBraun 2020.03.13. 11:52:49

Csak a címet olvastam el az index címlapján, de 101%-ig biztos voltam benne, hogy a Telekomról fog szólni a bejegyzés. Hiába na, van, ami örök.

Tehetséges ugandai buzi 2020.03.13. 12:01:02

Betolnám a nagyfatert kórházi ágyon az üffélszolgálatra, úgy, hogy a fiziológiás sóoldat infúzióba bekötve csöpög...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.03.13. 12:03:29

Nekem anno 3 szemelyes találkozó es két levél nem volt elég, hogy felfogjak, hogy lemondtam a szolgáltatást. Az átírást sem tudtak anno elsore megcsinálni...

Akkor közöltem, hogy

ad1 nem oraberben dolgozom nekik, hogy időmet rajuk basszam el

ad2 ha meg egy levél jön, akkor zaklatasert feljelentem őket

Azóta nem keresett a trekom...

BéLóg 2020.03.13. 12:55:32

Épp húsz éve vagyok teleizés és rosszat keveset tudok róluk mondani jót annál többet. Szerintem akkor nekem mázlim van.

yerico1 2020.03.13. 13:10:57

Én is azok közé tartozom, akiknek bár voltak kisebb problémái már a Telekommal, de eddig mindig sikerült kulturáltan, emberi hangnemben megoldani ezeket. Tapasztalatom szerint az ügyintézést nagyban befolyásolja a hangnem az ügyfél részéről.

zdanee 2020.03.13. 13:13:23

Ez itthon így megy, szerződést kötni "ráutaló magatartással" már úgy is lehet, hogy a villamos ablakán kinézve a kihelyezett ügyfélszolgálat irányába kacsintasz. Megszüntetni? A nagyi hagyatéki tárgyalása után 2 évvel sikerült.

no.nick.today 2020.03.13. 13:32:34

80 - 20-as szabály:
A szolgáltató problémáinak 80%-át az ügyfelek 20%-a szívja meg.

ebella2 2020.03.13. 13:50:05

A Matáv nem változik semmit. Hiába hívják ma T-nek. Visszaszorulnak a piaci versenyben mostanában és ez idegesíti őket, mindent megragadnak, hogy csak pár nappal meghosszabbítsák az előfizetést. A lányom egy időben ott dolgozott. Lemondtam egy szolgáltatást, ami a lányom mint csoportvezető intézett. Elővették és felülbírálta a főnöke. Újra kellett kezdeni, de az addigiakat fizetni kellett, mintha élő lett volna a szerződés. A lányom egyrészt ezért is hagyta ott őket könnyű szívvel.

Nick-son 2020.03.13. 14:10:42

Amilyen nagy cég, ráadásul telekommunikációval foglalkozik azt gondolná az ember, hogy a gyakran előforduló helyzetekre van protokoll, de sajnos amit az egyik ügyfélszolgálatos váltig állít, azt a másik tagadja, hogy olyan nincs, a harmadik szerint az előző kettő hülye, aztán megoldja, vagy a negyedik, vagy egyik sem.

octy 2020.03.13. 14:55:51

Ez van amikor a normális dolgozókat eladási kvóta nem teljesülése miatt kirugdossák, majd felvesznek új embereket, hogy majd aztán ők lesznek a faszagyerekek. Hát nem. Aki normális, lelkiismeretes, azok nagy része már nincs ott, a többiek meg a szintén teljesíthetetlen feltételek miatt gondolom sűrűn cserélődnek. Amúgy is minden vagy minden második? évben 500 embert küldenek el és nem feltétlenül olyan pozícióból, ahonnan lehet is, sokszor pont azok közül akik tényleges munkát is végeznek és hiányukat az ügyfelek is megérzik.

Megesik, hogy akinek tele lesz a hócipője ezzel a létbizonytalansággal, bár őt épp akkor nem is akarják elküldeni, de él a kedvezményes lelépési lehetőséggel és akkor meg azért veszítenek el egy normális embert.
Ismerek ilyet.

Mióta összeolvasztották a matávval, a matávos "kultúra" legyőzte a Westel-es cégkultúrát, ami Sugár Andrással együtt tűnt el nagyon-nagyon régen.

piciapa 2020.03.13. 15:00:33

Annak idején, ellopták a 3 hetes telefonomat, szám lemond, újraigényel, és vennék egy telefont mert a sim kártyának hiába beszéltem nem kapcsolt. Csak új előfizetésre vagy vgy dominó. Kérdem a csajt minek meg egy előfizetés ha itt a számom, csak készülék kell, és nem értette. Nyeltem egyet és vettem egy alap telefont dominora, erre még kérdi az idióta aktiválja-e a számot, szépen elértem tőle a sim kártyát és eltörtem, mondtam nem kell odaadtam a 10 perce visszakapott számom és avval aktiváltattam. De szép a logójuk.

a fekete krindusz 2020.03.13. 16:36:26

"Lemondtam egy szolgáltatást, ami a lányom mint csoportvezető intézett. Elővették és felülbírálta a főnöke. Újra kellett kezdeni, de az addigiakat fizetni kellett, mintha élő lett volna a szerződés. A lányom egyrészt ezért is hagyta ott őket könnyű szívvel."

Gyönyörű. Tehát kirúgták ?

Ruby Sixxx 2020.03.13. 16:37:40

Én évekkel ezelőttti, hasonló eset miatt messzire elkerülöm ezt a céget! Nem könnyű megszabadulni tőlük!

ebella2 2020.03.13. 17:15:29

@a fekete krindusz: Igen, de nem emiatt (ez csak egy jelzés volt neki), öt hónappal később. Egyébként is a munkája kifogástalan volt éveken át, azért lett csoportvezető és művelte azt is évekig a kuncsaftok és a főnökei teljes megelégedésére, míg egy új főnöke nem lett. A végére túl sok volt a fizuja is. És valóban magas volt. (Diplomás, két nyelvet perfekt beszélő felsőfokú végzettségűhez képest is. A vele együtt végzettek többsége meg sem közelítette a lóvéját.) Igaz nem volt olyan, hogy a hivatalos munkaidő vége után még legalább két órával nem volt ott, annyi volt a meló. Általában este ment haza. Ahogy az ottmaradóktól megtudta, féláron nevezetek ki újat, de az az újnak igen jó fizu volt. Évi pár milliót megtakarítani megérte a cégnek, az előfizető meg legfeljebb szív egy kicsit, ha addig elégedett is volt.

A lányom egy ideig kínlódott az elbocsátás után (nálam nem akart dolgozni és talán igaza is volt), de minden jó, ha a vége jó. Ma boldog a munkájával és nem is kell állandóan túlóráznia. Egy kicsit élhet.

lcsaszar 2020.03.13. 18:02:53

Nem értem, minek foglalkozott vele Krisztián? Felmondta, visszaigazolták, többet nem fizet, kész, vége.
Ha pedig jönnek a számlák, azok helye a kuka.
Ha ügyvédi felszólítás jön, annak helye a kuka.
Ha fizetési felszólítás jön, annak helye... nos nem a kuka, hanem válaszlevelet kell írni, tértivevénnyel feladni. Tartalma kb. egy mondat: "a tartozást nem ismerem el".
Ebben az esetben is nyilván kell meghatalmazás, letanúzva.
Utána rajtuk a bizonyítás sora, amit nyilván elbuknak. Még csak tárgyalásra sem fog kelleni elmenni.
Ennyi, léphetünk tovább.

lcsaszar 2020.03.13. 18:04:57

@lcsaszar: Fizetési meghagyást akartam írni, arra válaszolni kell, ellenkező esetben behajtják.

havrilla 2020.03.13. 18:49:43

@lcsaszar: Így igaz. Fizetési meghagyásnál ellentmondani és nincs az a bíróság ,melyik megítélné a válaszüzenet megtekintése után.
A válaszüzenetet lementeni és kész.
Amúgy a cégek szeretnek hivatalos fenyegetőleveleket írni, de amikor tényleg lépni kellene, akkor a jogászaik komolyabbak és a már eleve vesztes ügyeket nem engedik továbbvinni. Azért mert három doktor, meg 500 paragrafus szerepel egy levélben , nem kell megijedni.

havrilla 2020.03.13. 18:56:13

Még valami. A szerződésbontás lehet egyoldalú is, nem kell visszaigazolni. Szerződésbontás megtörténik az ügyfél részéről, ha minden alakiságnak megfelel és bizonyított az átvétele illetve elég sokszor az elküldés bizonyítása is.

M1nd3gy 2020.03.13. 21:25:46

Én a telekom szerződés lejártakor írásban felmondtam, illetve nem kértem a szerződés hosszabbítását. Azért a szarjankók csak kiküldték az új szerződést, mintha mi sem történt volna. Ezt is felmondtam, de mintha mi sem történt volna, küldtek egy módosított szerződést.... Az ügyfélszolgálaton a húszéves műszempillás értelmeske szerintem már a második mondatnál elvesztette a fonalat. Soha többé telekom, soha többé tyúkbél és kőkorszak, amióta 6-éve átmentem a digihez semmilyen probléma nem volt velük és hasít az internet. Ennyi.

Bela Voltam 2020.03.13. 21:57:11

Jaj, telekom. Irgalmatlan balfasz ceg. A szamlazasuk egy epic kupleraj.

fda 2020.03.13. 23:46:05

Én hagynám a francba, hadd fenyegetőzzenek. Ha ott lesz az ideje, meg kell mutatni a felmondó papírokat, a visszaigazolást és menjen bíróságra vagy ahova akar.

Nekem a kedvenc Telekomos ügyem, amikor úgy kaptam tőlük nevemre szóló mobiltelefon-számlát, hogy SOHA nem voltam előtte ügyfelük. Ott azzal indult a beszélgetés, hogy ezt igazoljam nekik. Azzal folytatódott, hogy röhögtem, hogy ezt hogyan?

ziggy stardust · http://fagyis.blog.hu 2020.03.14. 07:25:18

Annyira tuti volt hogy a Telekom... Nekem több hónapig tartott átírni egy szolgáltatást. Az egyik ügyintéző ezt mondja, a másik mást. Hogy rogyna rájuk az ég

sakkosfx 2020.03.14. 11:17:42

És a törvényhozók hagyják a cégek pofátlanságát! Lehet, hogy a cégeknek szurkolnak?

havrilla 2020.03.14. 12:03:01

@sakkosfx:
Nem. Ez a vállalkozás szabadsága. Ha az állam szabályozna, akkor meg azért sivalkodnának egyes körök.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.03.14. 15:58:51

"Érthetetlen, hogy egy multi, ahol egy dolgozó hibázott, nem hajlandó tudomásul venni és hajtja, hogy a hűséges ügyfél a hibás. "
Én teljesen értem, hiszen kell a bevétel. Ugyanakkor ott kell lesz*ni, ahol van. Esetleg fel lehet jelenteni zaklatásért, hiszen egy nem létező szerződés miatt zaklatnak...

@lcsaszar: Úgy-úgy.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.03.14. 16:00:01

@Derontulon: "Trééknél addig minden rendben van, amíg megrendelsz valamit és rendesen fizetsz."
Kicsit böngéssz itt a Homáron, kiderül, hogy még ez sem igaz :D

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.03.14. 18:37:42

@yerico1: Te, én is 20 éve vagyok ügyfelük, és nem szívtam nagyot soha, de tudom, hogy bármikor bejöhet, mert okos ember más kárából tanul.

Head Honcho 2020.03.14. 19:34:49

"bokszoljam le azzal akinél megszüntettem"

Mivan? Nem úgy van, hogy hálózatba vannak kötve? Nem fut végig a rendszeren? Hol élünk, a múlt évszázadban?

Im just here for the comments 2020.03.14. 20:48:42

Az a baj, h a T-nél minden annyira meg van bonyolítva, hogy qrva nehéz náluk bármit is elintézni. És egyébként rohadt pofátlanok is. Nekem anyámnak módosították az előfizetését mindenféle értesítés és kérés nélkül, aztán mikor reklamáltam, állították, h anyám bent járt náluk... Kezd már szenilis lenni, de azt azért még vissza tudja követni, h egy nap hova ment. Aztán persze panaszt tettem, így valami díjat elengedtek, de a régi előfizetést már nem állították vissza, mert már régi csomag volt, és hát az IT rendszerükben ezekre a régi csomagokra nem lehet visszaállni.
Szarjanak sünt.

havrilla 2020.03.15. 01:02:33

Fura a világ.
Én átálltam kártyás üzemmódra előfizetéses helyett és kiderült egy év múlva, hogy felébe/harmadába került a telefonálásom. Igaz, én csak tényleg telefonálásra használom a mobilt. Internetezni otthon szoktam.

FDToth 2020.03.15. 06:20:54

Sztem kar aggodni. Ott az sms, az a visszaigazolas, ha problema lesz, akkor azt, meg a hangfeovetelet bemutatjak es kesz.
Nekem ez volt a telekomnal kb 3 evig: 2016-ban kotottem 3 ceges szerzodest (3 telephely), nem azt szamlaztak ami a megallapodas. Szoltam nagyon sokszor, kuldozgettek levelet, de ertelmes nem volt benne. Igy 3 evig azt az osszeget fizettem amiben megallapodtam irasban a menedzserrel. 2019 elejere mar a hibas szamlazas mkatt 400eft-s ‘tartozasom’ lett. Mignem jott egy masik menedzser, akinek elmondtam, intekzkedett, korrigaltak minden pt viszpszamelnoleg. Persze 3 ev alatt jott csomo felszolitas, de csak sima levelben, az meg nem hivatalos. Es egyhser sem jott hivtalos felszolitas.

gdobo76 2020.03.15. 06:58:35

@kolomparlole1114:
Biztos jó a Digi - már ahol egyáltalán van.

Aha, persze, olvasgasd akkor pl a prohardveres digis forumokat...

ebella 2020.03.15. 08:02:05

@gdobo76: Nekem a Digi háromról, hatezerre növelte az előfizetésem díját, néhány éve minden külön értesítést mellőzve. Lemondtam. És most háromezer hétért ugyanazt kapom, sőt van forgalmi díj, ami jóval olcsóbb. Előtte nap, mikor lejárt a szerződésem, hívtak, hogy jó mégiscsak adják háromért. Mondtam, most már dugják fel oda, ahova nem süt a nap. És messze nem a pénz miatt. Akkor belemegyek hétszázzal kisebb alapdíjért. Bár mostmár tudom, a végösszeg forgalmi díjjal a Diginél lett volna magasabb. De ezt akkor még nem így kalkuláltam.

jegeskaveee. 2020.03.15. 22:55:01

@havrilla: Családban/ismerősi körben mindenki h*lyének néz, hogy feltöltőkártyás mobilom van, ráadásul nem okostelefon. A szerződésem olyan, hogy "ingyen" hívhatok az ország területén vezetékes, és mobilszámot is, havi 5000 perc erejéig. Egy év alatt 3900 Ft-ot telefonáltam el a mobilon, ugyanazért, mint te. Mert hosszan telefonálni csak a vezetékesen szoktam.
Ráadásul Matáv/Thome/Telekom-nál vagyok 1983 óta. Soha semmi bajom nem volt velük.

havrilla 2020.03.16. 09:16:36

@jegeskaveee.:
Ez milyen szerződés?
Nekem minden különleges szerződés nélkül az évi 44-45 000-Ft-os évi számlám simán lecsökkent évi 15-16 000-re feltöltőkártyával. Persze oda kell figyelni, hogy ne csökkenjen egy bizonyos összeg alá, de ez nem nagy fáradtság.

Motorola 2020.03.16. 09:26:36

Sok évvel ezelőtt lemondtam az otthoni ISDN vonalamat, mert ADSL lett helyette sima analóg vonallal.
Be kellett vinnem a T-pontba az ISDN végberendezést (NT-t).
Leadtam, papírt kaptam róla. A papírt sajnos elkevertem valamerre. Három hónap múlva levél jön, hogy nem adtam le, irgum-burgum. Szereztem a matávos telefonszerelő haveromtól egy újabb dobozt. Bevittem, leadtam egyet ismét. Három hónap múlva ismét levél, hogy nem adtam még le... Szereztem még egy dobozt, ismét leadtam. Nemsokára jön a levél újból. Bemegyek, viszem a papírt. Nézi a monitort a hölgy. Kérdezi: "Miért adom le, mikor ez egy élő szerződés, melyen már tartozás is van... Na itt volt elég belőlük.
süti beállítások módosítása