Ha fizetünk egy külön szolgáltatásért, amit aztán a szolgáltató hibájából nem tudunk igénybe venni, akkor elég jogos követelésnek tűnik visszakérni a szolgáltatás árát. Na nem úgy a Wizzair-nél! Olvasónk is bebukta a 20 eurós külön helyét, amikor a Wizzair másnak is eladta azt. A légitársaság szabályzata szerint ráadásul meg is teheti ezt. Na de mit mond a fogyasztóvédelem? Nem pont ezt.
Kedves Homár!
Január 31-én Athénból utaztam Londonba a Wizzair egyik járatával. A legolcsóbb jegyet vettem, minimális csomagom volt, és bíztam abban, hogy az ingyenes ülőhelyeket kiosztó algoritmus kegyes lesz hozzám. Nem volt az, megkaptam a 14B-t. Az indulás előtt néhány órával, de még bőven időben úgy döntöttem, hogy mégsem igazán szeretnék két vadidegen között végigülni 4 órát, és szerencsére a a 38A és 38F ülések szabadok voltak, 20 eurós áron. Gondoltam, ennyit megér, 4 óra csak 4 óra. A beszállókártyán is frissült az adat, 14B helyett most már 38A-t mutatott, aztán a számla is megjött az online fizetésről.
A kellemetlen meglepetés a kapunál ért, a 38A üléshez kapcsolt beszállókártyával valaki már átsétált a kapun. Volt egy kisebb vitám a kapunál álló földi személyzettel, de ők nem tudtak segíteni, túlfoglalást emlegettek, és azt tanácsoltak, hogy kérjem vissza a kifizetett hely árát a Wizzairtől. Még a reptérről felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol a hölgy megerősítette, hogy a rendszerük szerint a 38A valóban az én helyem. A valóságban azonban egy középkorú úr ült ott, akit nyilván nem állítottam fel.
Tekintve, hogy beszéltem az ügyfélszolgálattal, a gépen már nem vitatkoztam senkivel, és úgy tűnik, itt követtem el a hibát. A Wizzair most arra hivatkozva, hogy nem szóltam a gép személyzetének, és mert ez egy szolgáltatás, amit a Wizzair felajánl, elutasította a kérelmemet, és nem adják vissza a feleslegesen kifizetett pénzt. Ez rendben is lenne, ha a szolgáltatás teljesült volna, vagy az én hibámból hiúsul meg.
Ez kb olyan, mintha bemennék egy boltba, kiválasztanék egy kabátot, kifizetném, megkapnám a blokkot, táskába tenné a pénztáros, majd a kijáratnál a biztonsági őr elvenné tőlem nagy vállrángatások közepette, hogy ez van, sajnálja, de a kabát is marad és a pénz is.
Ez tényleg ennyi és nyeljem be a 20 euro veszteséget? És nem, tényleg nem az összeg az, ami bánt, hanem az eljárás. Vajon hány emberrel, hányszor fordult már ez elő? Tehetek én még valamit a morgolódáson kívül?
Idézet a Wizz válaszlevélből:
Please kindly note should you ever have issues such as these, the best course of action would be to relay your issue to our Cabin Crew, so they can rectify the problem. We would kindly like to explain that, as the decision was not argued on board our flight, we are unable to ague with the decision taken by our Ground Handling staff.
Furthermore, we would kindly like to note that, as seats are considered a Service offered by Wizz Air, according to our General Conditions of Carriage:
16.1.1 Except as explicitly provided in these General Conditions of Carriage, all Our Fares, taxes, charges and Fees for Other Services are non-refundable.
Az ÁSZF-ben sem szerepelhet akármi.
Kedves Olvasó!
A légitársaság üzletszabályzatát áttekintettük és az általuk hivatkozott rendelkezés ebben valóban szerepel. Ennek megfelelően az utas csak a jogszabályban, illetve az általános szerződési feltételekben meghatározott esetekben jogosult a viteldíj, illetve az egyéb szolgáltatások díjának visszatérítésére. A levélben meghatározott eset nincsen meghatározva a visszatérítésre okot adó esetek között, így az ezzel kapcsolatos igény visszautasítása összhangban áll a szabályzat vonatkozó részeivel.
A törvényi rendelkezések ugyanakkor lehetővé teszik az általános szerződési feltételek megtámadását, abban az esetben, ha az tisztességtelennek tekinthetőek. Fogyasztói szerződések esetében tisztességtelen általános szerződési feltételnek kell tekinteni különösen azt a kikötést, amely a fogyasztót teljesítésre kötelezi abban az esetben is, ha a vállalkozás nem teljesíti a szerződést. A sikeresen megtámadott általános szerződési feltétel a szerződés megkötésének időpontjától érvénytelenné válik.
Jogvita esetén annak vizsgálata, hogy az adott általános szerződési feltétel tisztességtelenek tekinthető-e, a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság hatáskörébe tartozik.
A fogyasztónak a légitársasághoz címzett panasz elutasítása esetében pedig lehetősége van még az illetékes békéltető testület ingyenes eljárást is kezdeményezni a céggel szemben, amelynek során lehetősége nyílik akár egyezséget is kötni a vitás kérdésben.
Az ilyen és hasonló helyzetek elkerülése érdekében pedig javasolható a panaszt még az utazás során a légitársaság tudomására hozni annak érdekében, hogy az helyben megoldható legyen.
Felhasznált jogszabály:
Lalikám 2020.03.27. 12:21:14
heidt 2020.03.27. 12:44:34
Legyél büszke, te is hozzájárulsz ehhez a nyereséghez, ha velük utazol!
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.27. 13:59:11
Club Sandwich 2020.03.27. 14:10:46
Fausto(tm) 2020.03.27. 15:20:32
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.03.27. 18:34:34
Két irányból próbálkozhatsz. Kérd a fogyasztóvédelmet az ÁSZF miatti per indítására (esélytelen). Tegyél bejelentést a Közérdekvédelmi Ügyészségen és kérd, hogy pereljenek (ismeretlen esélyek).
aefzuj 2020.03.27. 19:27:30
Tudod mi az igazán bosszantó?
Egyrészt, hogy nem vagy képes 4 órát más emberek között ülve eltölteni.
Másrészt meg az, hogy in situ egy hangtalan nyúlbéla vagy, aki ki sem meri nyitni az orcáját azok előtt sem, akik kifejezetten amiatt álldogálnak ott, hogy az ilyen szerencsétlenül járt utasok hasonló problémáit helyben orvosolják, aztán utólag meg mindent kikérsz magadnak a jogaidra meg a neked járó tisztességes bánásmódra hivatkozva.
Harmadrészt pedig az, hogy akkora úr sem vagy, hogy a saját balfékséged miatt bukott 20 ojrós veszteséget szép csöndben benyeld tanulópénz címszó alatt és inkább utólag mutogatsz másokra.
Nem vagy te véletlenül magyar nemzetiségű?
Tudod mi jár az ilyen önmagát menedzselni képtelen, a saját érdekeinek védelmére alkalmatlan gyászhuszároknak? A szájuk.
Ma is tanultál valamit.
Club Sandwich 2020.03.27. 21:29:23
azbest 2020.03.27. 22:20:44
azbest 2020.03.27. 22:24:46
peppe83 2020.03.28. 07:21:48
Plusz 5250 Ft tranzakciós díjat számít fel a telefonos ügyfélszolgálat, ha az adott ügy online is intézhető...
ekat 2020.03.28. 10:09:44
Ettől függetlenül velem nem fordulhatna ez elő, mert a Wizz az egyetlen légitársaság, akivel soha nem repülnék. A fapados mentalitást összeadva a magyar vállalkozóéval... na erre az eredményre nem vagyok kíváncsi. :D
user friendly 2020.03.28. 10:17:03
Mindazonáltal a wizzairnek kutya kötelessége lett volna bocsánatot kérni és visszaadni a 20 eurót, vagy legalább egy ilyen, neadjisten valamivel nagyobb értékű kupont adni, ha már ők baszták el és az utasnak kellemetlenséget okoztak.
Lónakafaszát 2020.03.28. 13:40:02
- fizet azért, hogy ne üljenek mellé
- amikor meg kellen szólalnia, kussol
- majd hazaérvén öntudatára ébred és fel van háborodva.
Épp nem a szívem közepe a wizzair, mert sok aljasságra képes, de mondjuk jól teszi, ha lehúzza a posztolóhoz hasonlatos balfaszokat.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.28. 20:16:32
heidt 2020.03.28. 21:19:36
Elvétve - muszájból - fapadossal is kell repülnöm. Ott is volt ilyen eset és szóltam. Ott ugyan nincs business, de leültettek egy "nagylábterű" ülésre.
Péter 2 2020.03.28. 21:25:11
Aha. Megkérdezhetem, hogy miért nem mentél kocsival? Általában az a módja annak, hogy ne vadidegenekkel kelljen együtt utaznod. Repülővel, vonattal, autóbusszal, hajóval és egyéb hasonló közlekedési eszközzel utazva viszont ez a törvényszerű és természetes. Ugye?
Exploiter 2020.03.28. 22:28:13
A légitársaságok most éppen akkorát szívnak, amekkorát szektor nem szívott még az elmúlt évszázadban.
Easy come easy go
marosy 2020.03.28. 22:40:52
Mercel 2020.03.29. 00:33:15
Beszólsz valakinek, kioktatod , baromságokat beszélsz és még bunkó is vagy.
Nem vagy te véletlenül magyar?
(Amúgy leszarom a lényeg, hogy kcsg vagy)
ComLo 2020.03.29. 00:45:20
nyúúúlacska 2020.03.29. 06:39:45
A_Csülök 2020.03.29. 08:55:30
Gtusa 2020.03.29. 10:10:56
szelidorzo 2020.03.29. 10:46:05
Ha igen akkor már nem kérdés, hogy ez a cég miért leginkább a magyar utasokat szopatja.
Hazánk fia a saját fajtájával a leggecibb.
szelidorzo 2020.03.29. 10:55:57
Ezt az érzést nem nagyon kívánom senkinek félúton utazva a nyárba.
Majd ezután újat nyomtatott, itt már kezdtem felsóhajtani, pláne amikor közölte, hogy a turista osztály helyett üdvözöl a business classon, és további jó utat kíván.
Kellemes volt kipihenten leszállni az érkezési reptéren a kb 6 órás repülés után.
Hazafelé már nem voltam ily mázlista.
Commandante Jayasuriya 2020.03.29. 16:00:55
Az már elég régen lehetett, mert ma már a Qatar messze nem ilyen nagyvonalú. Tudom, mert évente több alkalommal utazok velük, utoljára március elején, ezért elég jól ismerem a dohai átszállások minden nyűgét, bánatát. Ma már ott tartanak, hogy egyrészről a hosszabb utaknál kimaradnak egyes korábban megszokott étkezések, és a fedélzeti kajából sok kicsi sokra megy alapon egy csomó olyan apróságot lespóroltak, ami sok évig a természetes része volt a menünek. Szóval ma már legfeljebb egy pótszéket kapnál valahol a vécé, és a konyha között, a business classra be nem engednének. :)
metal · http://electric.blog.hu 2020.03.29. 16:02:14
élhetetlen 2020.03.29. 20:54:22
Darilh 2020.03.29. 22:52:27
Néhány válasz/kérdés.
Miért fizessek a jegyért többet, ha ez a repülő is elvitt oda, ahova menni akartam?
Valóban, olcsó húsnak híg a leve, emiatt döntöttem úgy, hogy igen, mégis kifizetem az extra összeget az ülőhelyért.
A számat már a reptéren is elég rendesen kinyitottam (finom úgy mondanám, hogy hisztiztem, kevésbé finoman úgy, hogy nem túl kedvesen üvöltöttem a sráccal a kapunál.
A wizzair hívása helyi hívásnak minősül, egy kis google kereséssel meg lehet találni azt a számot, amit a már foglalással rendelkezők hívhatnak már.
A gép személyzetével valóban nem -beszéltem az ügyről, mert addigra a kapunál is balhéztam, illetve telefonon is beszéltem a légitársasággal. A férfi helye is a 38A volt, ő volt előbb a kapunál, ő nyert.
A 20 eurót meg azért szeretném vissza, mert ezzel a lendülettel akár a kukába is dobhattam volna. A wizz ajánlott egy lehetőséget, én fizettem érte, ők nem teljesítettek, és még a pénzt is megtartották.
Jó bolt.
Darilh 2020.03.29. 22:54:01
Gerardus A. Lodewijk 2020.03.29. 23:14:40
Kérdés viszont, hogyan került föl mégis a fedélzetre a szerző, ha az összes hely elkelt.
Darilh 2020.03.29. 23:43:53
A sztori sajnos így igaz, ahogy az a posztban van, és azért született, hogy megtudjam, hogy tényleg muszáj lesz benyelnem a wizzair válaszát, nem utólagos picsogásból, mint azt néhányan itt megjegyezték. Elég hangos voltam én már a reptéren is, és az ügyfélszolgálat is rögzítette a panaszt úgy, hogy akkor még a reptéren ültem, szóval bőven nem utólag jajgattam.
Szubrina 2020.03.30. 01:05:57
Mindig a poszter a hibás, de ha mégsem, hát akkor is...pfff
Szubrina 2020.03.30. 01:14:03
Hála érte kedves honfitársaim!
Club Sandwich 2020.03.30. 01:37:20
Szubrina 2020.03.30. 01:45:38
Club Sandwich 2020.03.30. 02:29:22
user friendly 2020.03.30. 04:10:55
Egyébként meg szard le a sok hülyét a francba, hogy miért ezzel repültél, miért oda és miért pont akkor. Mióta homár a homár, itt vannak a legokosabb, legbölcsebb és legtaplóbb stílusú kommentelők, akik mindig minőségi árukat vásárolnak, minőségi szolgáltatásokat vesznek igénybe és akiket még sosem basztak át. Ezenkívül nem csak mindent is tudnak, hanem mindent is jobban tudnak. :)
qwertzu 2020.03.30. 08:12:48
Sajnálatos, de egy olyan rendszerben, ahol szabadon lehet ülőhelyeket változtatni, könnyedén létezhet 2 besszállókártya, ami ugyanarra a helyre szól. Az egyik aktuális, a másik elavult.
De olyan, hogy a rendszerben aktuálisan két embernek ugyanoda szól a jegye, olyan nincs. Valamelyik beszállókártya érvénytelen volt.
jegeskaveee. 2020.03.30. 09:39:14
jegeskaveee. 2020.03.30. 09:49:21
Magyar, svájci, angol, vagy izraeli?
jegeskaveee. 2020.03.30. 09:53:06
qwertzu 2020.03.30. 10:24:31
Az alapításkor a vezetőség Joeval az élen: jobbára magyar.
Jelenlegi főhadiszállás: Svájc
Legnagyobb létszámú iroda: Magyarország.
Tőzsdén lehet venni: London.
Szóval igazából rohadtul nemzetközi, de tényleg elég sok magyar kötődéssel.
*en.wikipedia.org/wiki/Indigo_Partners
jegeskaveee. 2020.03.30. 11:33:09
Akkor még nagyobb dilemmába kerültem, mert így bejött még az USA is, de Izraelről még mindig nem derült ki, miért emlegették a kommentelők.
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.03.30. 11:42:36
qwertzu 2020.03.30. 11:43:01
qwertzu 2020.03.30. 11:46:50
jegeskaveee. 2020.03.30. 13:02:37
Darilh 2020.03.30. 13:15:16
Darilh 2020.03.30. 13:16:51
qwertzu 2020.03.30. 13:56:28
A kapu rendszere valószínűleg egy nagyon egyszerű valami, csak annyit tud, hogy az adott szék már foglalt. Esélyesen nincs összekötve a wizzair foglalási rendszerével.
Péter 2 2020.03.30. 14:44:00