Olvasónk egy nagyvárosi drogériában dolgozik biztonsági őrként, az utóbbi hetek pedig rendesen próbára tették az ő idegeit is. Amióta 9 és 12 között csak a 65 év felettiek vásárolhatnak náluk, ebben az időszakban a bejárat előtt balhézó 65 alattiak között kell rendet tennie, de a többi időpontban is bőven kijut a szürreális jelenetekből. A nekünk megírt történetben egy köhögés miatt került idegállapotba a náluk vásárló házaspár, a végén pedig még a rendőrség is megjelenik, a biztonsági őr pedig visszavágyik a börtönbe, a rabok közé.
2020.04.04. szombaton 12.10-13.10 között egy kedves házaspár (nevezzük őket bunkóknak) jött be az üzletbe. Első megmozdulásként belekötöttek egy hölgybe és a lányába. Szóvá tették nekik elég bunkó módon, hogy miért nem tartják be a 1,5 méter távolságot. A hölgy erre annyit reagált, hogy lehet ezt normálisan is kérni, majd otthagyta őket. A lánya másképp fogta fel: beleköhintett a könyökébe és Ő is kiment. Na, itt szabadult el a pokol.
A házaspár a rajtuk esett "sérelmet" megtorlandó, egyből megtalált. Szó szerint elkezdték osztani az észt: minek vagyok ott, nekem az a dolgom, hogy tartassam be az ajánlást, ne csak ott álljak. Na, hallgattam egy darabig, amíg kifogytak a szuszból. Megkérdeztem tőlük, hogy talán mindenkit zavarjak ki, aki levegőt vesz, nem hord maszkot, kesztyűt, szipogni mer, ne adj isten arra vetemedik, hogy köhögni mer, mert száraz a bolt levegője? (Tényleg az, szenvedünk tőle mi is a dolgozókkal.) Jött az újabb szitokfolyam, megspékelve a kioktatással arról, hogy nekem mit kell csinálnom.
Semmi gond, többször elmondtam nekik, hogy egyrészt fogalmuk nincs róla, hogy nekem mi van utasításba adva, másrészt nem a főnökeim, hanem csak hisztiző vásárlók, akik nekem senkik, így nem utasíthatnak semmire. Na kész, itt elszakadt a cérna, innentől már csak azon ment a rugózás, miért is senkik. Véletlen, de pont bent volt a volt kollegám az SzFB-ból (Szegedi Fegyház és Börtön), aki most rendőr. Felhívtam a pár figyelmét, hogy itt áll mellettem egy rendőr, máris panaszt tehetnek (ja, a boltvezető a vásárlókkal együtt kb. le volt fagyva, köpni-nyelni nem tudott). Persze ez így nem volt nekik jó, főleg, hogy a rendőr közölte velük, hogy vagy feljelenti őket garázdaságért, vagy húzzanak ki a boltból. Érdekes, ezért valahogy nem ordítottak vele...máris mentek inkább a Vásárlók könyvébe beírni.
Ekkor mondtam nekik, hogy azt írják le,ami történt. Na,ez a pár sor született belőle,ami kb. nulla.
Részemről le volt tudva a dolog, a barátom maradni akart, de mondtam neki, hogy felesleges, már úgyis kimentek.Tévedtem. Barátom elment, na egyből jöttek vissza.
Az úr megint elkezdett szidni, ekkor már közöltem vele, ha nem hagyja abba, testi kényszert fogok alkalmazni és a boltból eltávolítani, aztán hívhatja a rendőröket. Nem értette meg. Kérte a főnököm számát, közöltem vele, hogy nincs jogom senki elérhetőségét megadni. A bolt bejáratánál van központi szám, azt hívhatja (kötelező kint lenni, 24 órás az elérhetősége).
Akkor azt akarta, igazoljam magam.Miért is? Mert tudni akarja. Hívjon rendőrt. Az nem jó. Nem izgat. Akkor a cégem neve. A nyakamban lógó passon rajta van, mutatom neki. Hozzám lépett, megfogta. Azonnal leütöttem a kezét, löktem hátra és mondtam neki, ha még egyszer hozzámér, számítson arra, hogy feküdni fog a földön. Nos, ezen a ponton lett röhejes az egész, szó szerint kiabálva futott anyucihoz, hogy hívja a rendőröket, mert megütöttem.
Mivel ez már testi kényszer volt (önvédelmi fogás) nekem kötelező őket kihívnom. Kb. öt perc után megértette a segélyhívó mi a szitu. Közöltem a párral, jönnek a rendőrök, várják meg őket (ekkor már a bolton kívül voltak). 15 perc múlva megérkeztek a járőrök, természetesen a pár nem várt rájuk.
Közben bejött az elején távozott hölgy, aki hallotta, hogy zűr van nálunk. Ő kért Tőlem bocsánatot (nem volt miért) és velem együtt várta a járőrt. Inkább elkértem az elérhetőségét, ki tudja mikor érnek ki, majd elköszöntünk egymástól.
A rendőrök a bejelentést követően olyan 15 perc után értek ki, kérdezték hol vannak .Mondtam, hogy bementek egy másik boltba.Oké, nem keresik őket, de ha visszajönnek és cirkuszolnak, azonnal hívjam őket. Persze nem jöttek, szerencsére.
Utózönge: este fél hat körül bejött a fiúgyermekük. Mivel ettől függetlenül nekem ő szintén ismeretlen és annak mondja mindenki magát, aminek akarja, annyival kiegészítettem a mondókáját, amit a szülei valahogy elfelejtettek vele közölni. Megértette,elment, azóta sem hallottam róluk.
(Inkább a meló a fegyházban...sokkal nyugisabb mint a kinti világ.)
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2020.04.08. 11:08:30
btprg 2020.04.08. 11:12:19
Laredo 2020.04.08. 11:15:50
Lalikám 2020.04.08. 11:33:39
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.08. 11:34:46
Nemhiába, érzelmi intelligenciából jutott legkevesebb hintés a boigóra - mindkét részről. Az őrnek több rutinja/türelme volt, ellenben a hozott kultúrája, szókészlete paprikázólag hatott. Ki vannak borulva a emberek, ezért jobban kiütközik, hogy hülyék. Felkészül: zombiapokalipszis - eltörpül majd a könyékhajlati bűnösköhintés.
@btprg: vanazért hálás kontaktos-frontoffice-os munkakakör is. Na nem ez.
Pekelisz 2020.04.08. 11:45:22
havrilla 2020.04.08. 12:30:09
Szubrina 2020.04.08. 12:48:26
Aztán még párszor visszaszóltak egymásnak, a srácnak volt igaza tulajdonképpen, de nem akartam szítani a vitát, mert sztem ebből verekedés lett volna.
Aztán nekem is eszembe jutott még valami, h jó lett volna venni, mivel 12 napja voltam utoljára vásárolni és most is jó ideig nem fogok menni, de inkább hagytam a francba, mert annyira hosszú volt a sor, h azon izgultam kiérek-e 9-ig.
Hulla vagyok, alig aludtam, h le tudjam a nagybevásárlást az idősávomban, ezért 6:15-kor elindultam.
Elképesztő, hogy milyen tumultus volt mindenhol, nem is tudtuk tartani a távolságot annyian nyomorogtunk. vajon 9-től délig kihaltság van a boltokban vagy nyuggertalálkozó?
Amúgy van egy csomó menő ember, aki csoportosan vásárol, csak friss kenyeret, meg egy-két dolgot és maszk nélkül, hála nekik hamarosan tízezrek betegednek majd meg.
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.08. 12:57:45
Délután is lehet ám vásárolni. A sokszereplős tumultusság ugyanolyan menő eleve, felesleges egymásra mutogatni. Együnk amíg van mit, éljünk, amíg lehet, de amint már nem, hát marha gyorsan dögöljünk meg. Ennyi a képlet.
káposzta 2020.04.08. 13:37:38
Nem is mennék reggel vásárolni. Délután 2 órakor van a legkisebb tömeg, szinte üres a bolt. Aki otthonról dolgozik, az 7-9 között meg délben letudta a vásárlást.
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2020.04.08. 13:38:59
Nick-son 2020.04.08. 13:40:09
Én is kerültem már olyan szituációba, hogy egy okostojás elkezdett pampogni mit csináljak, hova álljak, mivel oda van írva! Csak hát épp tőle nem jutottam oda, hogy elolvassam mi van odaírva, amikor el akartam olvasni meg a távolságért pampogott, aztán amikor odébb álltam azért, hogy most mért állok oda, hiszen ő jön...
Pont ugyanezt mondtam én is neki, hogy lehet szólni, nem ettem még embert, csak normális hangnemben. Akárhogyan is játszani akarja az embermentő járványhőst (na persze, közben ugyanannál a cégnél beszerez pont ugyanúgy mint én) akkor is normálisan szóljon a másikhoz, mert abból több baja lehet mint a járványból.
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2020.04.08. 13:45:39
De ilyen helyzetben a visszaszólogatással (az ominózus "senkizős" szöveg) csak eszkalálja a helyzetet az ember. Attól függetlenül, hogy igaza van-e vagy sem.
Drago Brutic1 2020.04.08. 13:56:51
Navarone 2020.04.08. 14:44:24
Lazítani kellene kicsit, több tiszteletet és kedvességet mutatni mások irányába, és nem a vélt vagy valós sérelmeket dédelgetni.
Nagyatlan 2020.04.08. 14:44:42
juhaszvik 2020.04.08. 14:54:04
Hisztis emberek mindig lesznek, gondolom egy hasonló munkakörben dolgozó embernek naponta, hetente meg kell küzdenie velük, ez így volt korábban is, és így lesz ezután is.
És attól még nem lesz egy ügy fogyasztóvédelmi, mert szerepel benne a Vásárlók Könyve, kedves Rezső.
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.08. 16:56:47
@DarkWolf: te ilyen igazi, konszolidált pedagógusalkatnak tűnsz.
@Navarone: ezek egyikéhez is komplett tarsadalmi reset (újjászületés) kellene.
@Drago Brutic1: lehetne még ikeás játéksarok mintájára ketrecharc a Rossmann sarkában. Belépés csak proliknak.
Im just here for the comments 2020.04.08. 19:05:32
FDToth 2020.04.08. 19:07:23
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.08. 19:22:18
Alf56 2020.04.08. 19:28:47
Ex munkahelyemen az ügyfél tombolva jön felfelé a bejárati lépcsőn:
- Hülye portás nem tud semmit!
Közöltem vele, hogy az a hülye portás nem portás, hanem biztonsági őr, ami rá is, az ablakra is ki volt írva, ha infót szeretne, keresse az INFORMÁCIÓ feliratot, olyan 3 méterre van.
Szóval ki kezeli rosszul a dolgokat?
Mit kellett volna tennie a fenti írásban szereplő őrnek?
FDToth 2020.04.08. 19:35:27
H a pisztiro azt irja h a lany maskepp fogta fel es kiemeli h trusszogott, majd kiment...
Lehet ugy is pruszkolni h a tavolabbi konyokodhot, lehet ugy h a kozelebbihez. Ez sose derul ki, viszont a bizornsago or azert van ott h rendet tehyen, ha kell, a veszekedo felel miondefgyiket tessekekelje ki (mint a szorkaozohelyek ha valhe van, ott se kerdznek mindenki megy ki magatol vagy nem magatol)
2020.04.08. 19:54:41
Próbáltál már online rendelni mostanában? Nekünk sokadszorra sikerült, április 26-án érkezik. Ahonnan 1 héten belül megérkezett volna, ott nem volt normális kínálat.
Mondjuk mi eleve olyankor megyünk boltba, amikor kevesen vannak, legutób a nyitvatartás szűkítése miatt így is túl sokan. De nem szólok be senkinek, hogy ne jöjjön közelebb, én tartom úgy a távolságot, hogy ne is tudjon.
gergo1000/2 2020.04.08. 19:55:44
sóhegy049 2020.04.08. 21:09:47
Főleg most.
Oka? Nem akarok itt offolgatni. :-)
@gergo1000/2:
"haver rendőr hirtelen hivatalba helyezi magát"
Melyik hivatalba, te? :-))))
SZOLGÁLATBA!
sóhegy049 2020.04.08. 21:13:38
"de a házaspár minek megy emberek közé egyáltalán, ha ennyire fosik"
Kötekedni, kitermelődött egy ilyen neoproli réteg!
Naponta tapasztalom, pedig nem a bótban őrködöm.
Szubrina 2020.04.08. 21:53:34
Szubrina 2020.04.08. 22:05:39
Aztán simán félreállunk egymásnak, h a másik elférjen a bevásárlókocsival vagy, pl. gyakran elsöbbséget adnak az autós férfiak, mert mosolygós nő vagyok.
Ma épp a megállóban állt a busz, nekem meg várnom kellett volna, h elinduljon, aztán kikanyarodjak mögé, de a sofőr intett, h menjek, már épp indultam volna, amikor egy ilyen haszongépjármű kivágódott a busz mögül, h ő, akkor most előz, így így hajszálon múlott, h ne trafáljon el, de akkor is jó fej volt a buszsofőr.
A pékségben meg a csaj az áruról, amit vettem kitalálta, h kinek lesz és meg is kérdezte, anyukádnak viszed? Mondom, aha, erre ő, akkor puszilom. Zöldségesünk úgyszintén.
Vannak akikből a közös baj, jót hoz ki.
Szubrina 2020.04.08. 22:08:15
feketeöves chemtrail-figyelő 2020.04.08. 22:31:58
Ezt abszolút rosszul látod, mert mi van akkor, ha...
www.youtube.com/watch?v=OiKpOdlonyU
Bandibacsi34 2020.04.08. 22:34:06
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.08. 22:42:32
élhetetlen 2020.04.08. 23:56:46
élhetetlen 2020.04.09. 00:13:06
élhetetlen 2020.04.09. 00:33:59
Tamás Rátkay 2020.04.09. 00:54:43
Hibázott a cég, mert erre nem ügyelt. Hibázott a biztonsági őr, mert erre nem ügyelt, pedig a központi utasítás az ő számára is megelőz minden egyéb munkahelyi utasítást ("biztonsági őr" - világos a biztonság kiterjesztett értelmezése a rendkívüli helyzetben, ugye ?). Hibázott az inkriminált, köhögő páros az állampolgári engedelmesség, és a jó erkölcs okán. Rájuk is kötelező érvényű a kihirdetett egészségügyi utasítás. Aki nem hibázott, mégis pellengérre került, az az esetet kirobbantó pár. Fájdalmas, hogy mégis őket marasztalja el itt a többség pusztán azért, mert igazságkeresésük folyamatos, képtelen kudarcai közben lassanként kivetkőztek önmagukból. Ocsmány arcátlanság ezért elítélni őket, tudomást nem véve az okokról. Végül felháborító és gusztustalan ahogy ebben az országban tömegek engedik meg maguknak az nyílt nemtörődömséget, a nyilvánvaló felelősség elhárítását, valamint a józan gondolkodás ellehetetlenítését. El is jutottunk oda, hogy megkéselnek a legfrekventáltabb villamos vonalon valakit azért, mert "idegesítő volt". Szégyelje magát minden hozzászóló, aki igazat adott a hitvány környezetnek, aki ócska, közhelyes általánosításokat tudott csak kihányni magából.
Ja, nem vagyok semmilyen kapcsolatban az elszenvedőkkel.
élhetetlen 2020.04.09. 01:04:37
Szubrina 2020.04.09. 01:25:37
Egy csomó olyan videó kering a youtube-on, amin ápolók, orvosok panaszkodnak, bevágnak mentőt a háttérben, meg monitort, de valójában nem látom betegek tömegeit...
Kicsit ez a király meztelen dolog, mindenki úgy tesz, mintha lenne, de közben még sincs.
Mondjuk ez elég nagy átbacás lenne...és a videó végén kifejti, h hja így a régóta dédelgetett álmokba könnyebben beleegyeznek az emberek...hát igen...
Viszont hinni kell benne, h sosem győzhet végül a Gonosz...
Szubrina 2020.04.09. 01:27:58
élhetetlen 2020.04.09. 01:29:38
Szubrina 2020.04.09. 01:31:53
Persze én is örülnék, ha a pasik azért csinálnák, mert jól neveltek és nem azért húznák meg minden lépésüket, h hátha jut pina.
Szubrina 2020.04.09. 01:38:25
Egyébként teljesen jogos, viszont végül teljesen meghiúsult a lényeg hiszen a férfi és a biztonsági őr nemhogy a távolságot nem tartotta, de érintkezett is.
élhetetlen 2020.04.09. 02:09:45
élhetetlen 2020.04.09. 02:42:04
Ha nem nézed meg, akkor pár apróság. “Bejött egy házaspár. A nő és a lánya már ott voltak. Nem tudom elképzelni, hogy rámásztak a belépő párra, tehát a másfél métert a pár is tarthatta volna.”. “A nyakamban lógó passon rajta van, mutatom neki. Hozzám lépett, megfogta.”. Azt felejtsük el, hogy másfél méterről fogta meg, tehát ő rámászott az őrre”. Ez igazságkeresés? “Aki nem hibázott, mégis pellengérre került, az az esetet kirobbantó pár“. Tehát aki nem hibázott, az a biztonsági őrre rámászott pár. Erkölcstelen meg az, aki a könyökébe köhögött, és kiment a boltból. Azért, ha ráérsz, nézd meg a mellékelt hozzászólásomat!
FDToth 2020.04.09. 05:54:08
Pál Hop 2020.04.09. 06:59:07
Hat ezek alapjan de.
ebella2 2020.04.09. 07:42:56
Sokan reagálnak hisztérikusan. Tőlem a Tesco ajtajában kérdezték, hogy megvagyok hatvanöt és a kedves feleségem? Mondtam nem, és igazt beszéltem, ezzel részemről lezártam az ügyet. Kinézni meg hatvannak se nézek ki, gyakorlatilag ezt akivel csak szóba kerül ezt állítja, ráadásul egy cseppet se m vagyok ráncos, sportos az alkatom, normális járású férfi vagyok felében (kb. a szálak fele ősz a másik barna) ősz bajusszal. A feleségem meg jóval hatvan alatt, de ötvennél egy nappal se néz ki többnek. Na egy -két perc múlva egy fúria jól emelt hangon kérte a személyimet, mert (szerinte) láthatóan elmúltunk hatvanöt évesek. Mondom neki, kegyed rendőr? Mert ugyan kegyednek is joga van elkérni az igazolványomat, de kb. annyi mint nekem elkérni valakitől, mert odaadni csak rendőrnek, vagy közterületesnek, halőrnek ilyesminek vagyok köteles. Meg annak is örülnék, ha nem ekkora hangon próbálna igazoltatni, mert már a fél bolt körülöttünk áll és néz, hogy mit loptunk. Erre kicsit elhiggadt de amikor mégis (a vita lezárása miatt), odaadtam a személyimet meg az asszony is, jó hangosan elmondta a rádiójába mikor születtünk, kérdeztem is, a születési helyemet nem tenné közkincsé. A el is határoztam, hogy a Tescót hanyagolom egy jó darabig. És úgy is van/lesz. Biztos megéri neki baszogatni (de főleg ennyire brutális támadóan) a vásárlót, aki havi olyan harmincezret biztos náluk hagyott eddig.
Szóval szerintem vissza kellene venni az emberek hiszterizálásából is! Nem egy szakértőt hallottam az ügyben aki azt mondja azt mondja túl van tolva erősen. Két olasz például azt, most mindenki koronavírusban hal meg, noha tavaly még például Olaszországban jó 100 ezren haltak meg tüdőgyulladásban, elsősorban nagyon öregek. Mostanában néhány fő hetente. Akiben a koronavírus ott van, az nem biztos, hogy abban hal meg, de ma mindet odateszik. Azt is aki nem attól. Valakinek biztos jó ez a hisztéria, de az átlagpolgárnak biztosan nem.
CyberPunK 2020.04.09. 08:02:34
Kamu. Ha úgy történt ahogy le van írva, akkor az addig a pontig a garázdaság közelében se járt, és ha ott születik egy feljelentés, és még kamera is van, akkor nagyon gyorsan repül a rendőr hivatali visszaélés miatt (az nem garázdaság, hogy szólsz a biztiőrnek, ellenben az már hivatali visszaélés, hogy volt kollega csak úgy feljelentget). Egy rendőr nem ilyen hülye ennyi tanu előtt. Innentől kezdve az egész történet elég kétséges.
CyberPunK 2020.04.09. 08:04:25
spulni 2020.04.09. 08:04:32
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2020.04.09. 08:18:59
Valahogy így megy, ha egy konfliktusban mindkét fél hülye, és senki nem a megoldást, hanem a másik fél feletti győzelmet keresi.
Labasmaz 2020.04.09. 08:21:14
2020.04.09. 08:38:15
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.09. 08:45:52
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.09. 08:46:59
Boar. 2020.04.09. 09:10:42
Még akkor is hallottam az óbégatásukat amikor az autómhoz értem.
Nyilván mindegyik idiótának az élete múlott rajta, hogy kilenc óra nullanullakor bemehessen, nyilván annyi bokros teendőjük van, hogy nem érnek rá örülni a szép időnek, napsütésnek, inkább egymás lábát tapossák le a bejáratnál.
Irbisz 2020.04.09. 09:10:54
miii??? szerintem kifejezetten jól kezelte a helyzetet az őr (ha igy történt), ugyanis annyi orbitálisan tahó kivagyi ember van kis hazánkban, hogy az árvizi dunát is rekeszteni lehetne velük.
igazából -bár a munkaköri leírása és a törvények ezt nem teszik lehetővé - az ilyen félhülye agyhalottak csak abból értenek, ha kapnak 2 büdös nagy pofont - vagy, hogy jogállami módon járjunk el, a megfelelő paragrafust megtalálva kapnak kötelezően behajtva (semmi kifogás és mentségkeresés) fejenként 250 000 Ft birságot.
sajnos a bunkók a szép szóra, józan érvelésre nem hallgatnak, csak az azonnali! büntetésből értenek (ahogy egy kutyust is azonnal kell a nem megfelelő viselkedésért megbüntetni, nem később amikor már nem köti össze a helytelen viselkedést a büntetéssel).
Irbisz 2020.04.09. 09:13:48
na pont az ilyen helyzetekre mondta egy értelmes nyugdijas ismerősöm, a bunkók, ostoba segghülyék és bűnözők is megöregednek egyszer, ezért ő mint nyugdijas igazán nem érti miért is kellne bárkit is tisztelni csak a kora miatt.
vuvuvu2 2020.04.09. 09:23:17
ebella2 2020.04.09. 09:40:09
SZIGMA 2020.04.09. 10:00:57
"Mivel azonnal kötekedni mentek, valószínűleg a társaik közben elmentek lopni a kávét meg a cukrot. Akkor szoktak a semmiért ennyi balhézni, amikor csapatostul lopnak. Ősi trükk. "
A terelők jeleztek volna, hogy rendőr van bent és méltatlankodva távoztak volna.
Nem mentek volna vissza, nem írtak volna a vásárlók könyvébe (név, cím) és nem küldték volna vissza a vélhetően hasonlóan kiváló génkészlettel rendelkező fiukat.
Ezek nem terelők voltak, szimplán gyökerek.
Szubrina 2020.04.09. 10:01:02
1. Igen, mosolygós vagyok
2. Igen, gyakran elengednek a férfisofőrök
3. Ez lehet az udvariasság készsége vagy a szextől hajtott ösztön, mivel ti szinte mindent azért tesztek, h puncit kapjatok, nehéz nekünk nőknek elvonatkoztatni ettől
Boar. 2020.04.09. 10:01:35
Emellé azért odatenném a fotókat az olasz kórházakról ahol a folyosón is betegek fekszenek, a hűtőkamionokról amibe a hullákat teszik... Nem éves szinten kell nézni mert ha a járvány terjedését figyelembe véve egy éves halálozási rátát számítanánk, az nagyon csúnyán nézne ki...
Ezekkel a falmelléki dumákkal a médiahisztiről meg az egyéb betegségben elhunytakról a felelőtlen faszkalapok mentegetik magukat.
Nézzük meg, nálunk kik haltak bele? Sok kilencven év feletti áldozat van. Ők nyilván nem voltak síelni tirolban, jó eséllyel már az utcára sem mennek ki, mégis elkapták. Kitől? Valami felelőtlen rokontól, ismerőstől... Mert a rokonok is úgy voltak vele, hogy 99% nem is lesz beteg. Csak nagyon szar dolog 1%-nak lenni.
Szubrina 2020.04.09. 10:02:19
ekat 2020.04.09. 10:06:48
A polgári értékrendben pl. nincs is olyan, hogy valakit tisztelni kellene csak azért, mert idős.
2020.04.09. 10:07:53
2020.04.09. 10:10:38
ebella2 2020.04.09. 10:14:24
Ettől, ha az évi több mint százezer (tehát havi tízezer körüli) döntően vénkori tüdőgyuszis halából az utóbbi két hónapban harminc lett , az talán legalább felveti a kérdést.
A WHO szakértői, az olasz , német, francia szakprofesszorok csak nem faszkalapok, miközben te jó szakember vagy, aki tudja az igazságot.
És én inkább az ő véleményüket osztom, mint a hisztis, mindentől majrézó, de laikus arcokét. És nem félek a haláltól se. Te őrizd magad az emberek közelségétől , maradj otthon, és nem lesz baj! Én meg nem maradok otthon (dolgozni is kell, enni is) és majd meglátjuk!
Szubrina 2020.04.09. 10:18:27
Istencsászáralfakirály 2020.04.09. 10:19:59
Ebben az esetben ezt hogyan lehet volna megakadályozni, hogy a vevő ne köhögjön?
Te, hogy akadályoztad volna ezt meg? Te gondolom a jövőbe látsz, és látod, hogy hamarosan a kiscsaj a könyökébe fog köhögni és odaugrasz ?
ekat 2020.04.09. 10:22:40
Akiket elsőre felsoroltál, azok buta bunkók. Az ilyen minden helyzetben az lesz.
De a parkban napozókkal, csoportos bevásárlókkal, plázában nézelődőkkel nem értem, mi bajod, ha másoktól tartják a másfél - két méter távolságot, senkit nem fertőznek meg. (Jó, kicsi üzletbe nyilván nem jó, ha bemegy egyszerre több együttlevő ember, de ilyet én eleve csak... izé... nem idén barnult és white trash emberektől láttam.)
Engem is ostorozhatsz nyugodtan, mert szoktam sétálni, néha ketten megyünk a férjemmel a közeli TESCO-ba, ill. a plázában is nézelődtem már (egyedül) a Müller-be menve. Sőtt, két napon tömegközlekedtem is. De tökéletesen tisztában vagyok mind a veszéllyel, mind a felelősséggel, és mindenkit messziről kerülök eközben. (Pl. a közeli Pillangó-parkba nem megyek, mert ott mindig sokan jönnek / futnak / bicikliznek szembe.) Maszk van rajtam, kézfertőtlenítő van a táskámban, és csak akkor kerülök közel valakihez, ha az "rámmászik", mint ahogy Te felhoztad a példádban.
Sőt, a(z egyedül élő) 79éves anyám is kiment sétálni egy hét után, mert nem bírta tovább. Ő is nagy ívben került mindenkit, és maszk volt rajta, mert vittem neki.
ekat 2020.04.09. 10:30:54
Szubrina 2020.04.09. 10:40:00
Belzebubo 2020.04.09. 10:42:55
Szubrina 2020.04.09. 10:43:52
A gyógyszerek szedésébe már sokkal inkább...
Viszont most már én is másképp látom és valóban nagyon hihető, h egy nagy összeesküvéselméletről van szó...
Pl. Nekem az volt nagyon fura, h még Kínában volt a járvány, mire Tom Hanksról kiderült, h koronavírusos??? Én meg néztem ki a fejemből, h mi?
Sok furcsaság van a dolog körül az tény és az is, h az új világrend nagyon dübörög...csak nekem az volt ellentmondás az egészben, h a fogyasztói társadalom, amit eddig erőltettek, most háttérbe szorul...
ebella2 2020.04.09. 10:45:54
De nem tolom túl a bicajt! Messze nem a vírus az életem fő mozgatórugója, ma sem.
SZIGMA 2020.04.09. 10:49:57
"A jelenlegi, magyarországi rendelkezések értelmében a pár által reklamált, elvárt viselkedés betartása és betartatása elemi érdek, ebből fakadóan a jelen rendkívüli helyzetben de facto kötelezettség mindenki számára. Vita nélkül."
A pár paraszt módon nyilvánult meg anya és lánya felé, amit az anya (nyilván látva a szellemi mélységet a túloldalon) higgadtan lereagált. A lánya a könyökébe köhögött, na bumm, szerintem ez az ajánlott eljárás, ha köhögni kell valakinek. Majd elhagyták az üzletet, tehát a bizti őrnek esélye sem lett volna őket felszólítani bármire is, mivel már nem voltak ott.
"Hibázott a cég, mert erre nem ügyelt. Hibázott a biztonsági őr, mert erre nem ügyelt, pedig a központi utasítás az ő számára is megelőz minden egyéb munkahelyi utasítást ("biztonsági őr" - világos a biztonság kiterjesztett értelmezése a rendkívüli helyzetben, ugye ?)."
Nem hiszem, hogy egy másfél méteres bottal kellene mindenkit különválasztania a biztonsági őrnek, akkor biztos az lenne a problémád, hogy ávós módszerekkel akarják betartatni a szabályokat.
"Hibázott az inkriminált, köhögő páros az állampolgári engedelmesség, és a jó erkölcs okán. Rájuk is kötelező érvényű a kihirdetett egészségügyi utasítás."
Köhögnie kellett és a könyökébe köhögött, nem a környezetébe, mások irányába, a bolt termékeire. Pont, hogy betartotta az utasítást.
"Aki nem hibázott, mégis pellengérre került, az az esetet kirobbantó pár. Fájdalmas, hogy mégis őket marasztalja el itt a többség pusztán azért, mert igazságkeresésük folyamatos, képtelen kudarcai közben lassanként kivetkőztek önmagukból."
Az úgy kezdődött, hogy a másik visszaütött. Paraszt módon beszóltak, mert azt hitték, ők a valakik. Ők már magukból kivetkőzve érkeztek, hogy valakin kiélhessék a frusztrációjukat, csak most besz@pták.
"Ocsmány arcátlanság ezért elítélni őket, tudomást nem véve az okokról."
Tudomást vettem az okokról (bár csak egy szemszögből lett ismertetve a történet, szóval a tévedés jogát fenntartom), éppen azért ítélem el őket. Naponta szembesülök a hasonlókkal.
"Végül felháborító és gusztustalan ahogy ebben az országban tömegek engedik meg maguknak az nyílt nemtörődömséget, a nyilvánvaló felelősség elhárítását, valamint a józan gondolkodás ellehetetlenítését."
Ez nem tudom hogyan keveredett ide, évtizedek (évszázadok) óta ez megy, nem csak ebben az országban.
"El is jutottunk oda, hogy megkéselnek a legfrekventáltabb villamos vonalon valakit azért, mert "idegesítő volt". "
Azon bizonyos rétegek számára, ahol a késelés a "kultúra" része, nem kell még csak idegesítőnek lenni sem: van sapka, nincs sapka.
"Szégyelje magát minden hozzászóló, aki igazat adott a hitvány környezetnek, aki ócska, közhelyes általánosításokat tudott csak kihányni magából."
Jó, mindjárt szégyellem is magam pár percig. Könyökömbe köhöghetek, ha kell?
"Ja, nem vagyok semmilyen kapcsolatban az elszenvedőkkel."
Nem olyan nagy veszteség ez számodra, hidd el.
ebella2 2020.04.09. 10:57:28
Szubrina 2020.04.09. 10:57:31
Istencsászáralfakirály 2020.04.09. 10:58:18
Eszembe jutott egy eset. Régebben volt, akkor még nem volt járványveszély. Éjszakás melóból jöttem haza, gondoltam beugrok a Sparba reggel veszek valami kaját, hogy ha felkelek akkor már ne keljen lemennem. Valamiért azt hittem reggel 6-kor nyit a spar, de 7-kor kiderült 7kor (nem szoktam nagyon korán menni), kb 6:50-re érkeztem oda. Akkor már ott volt 4-5 nyugger. Aztán 6:57-kor már kb 20 nyugger volt ott, egy fiatal akin úgy látszott melózni indul és én. Lehetett látni, hogy bent már pakolják ki a gyümölcsöket a dolgozók. A nyuggerek nekiálltak háborogni és egymást hergelni, hogy milyen szemetek, hogy nem engedik be őket, mert mit számít az pár pár, valamelyik már kiabált befelé, hogy "Nyissák má' ki!". Aztán egyik vehemensebb nyugger nyanya odament a bejárati üvegajtóhoz és hangosan kopogtatott, és kiabált, hogy az ő óráján már hét van és azonnal nyissák ki az ajtót. 6:58 volt még csak valójában. Az árúfeltöltő mutatott az órájára, akkor a nyuggerek zsibongani kezdtek, hogy "rohadékok", meg "direk szórakoznak velük". Itt már kezdtem nagyon kellemetlenül érezni magamat, hogy ezekkel vagyon egy helyszínen, addig csak szekunder szégyent éreztem miattuk. Aztán eljött a 7, kinyitották az ajtót, az egyik nyanya beleszállt az ajtót kinyítóba, hogy miért nem pontban 7-kor nyitott ki, miért később, "ez nem európa, ez balkán..." mondta. A melós meg magyarázkodni kezdett neki (ami szerintem rossz ötlet, a hülyékre rá kell hagyni), hogy de hiszen 7-kor nyitott ki, aztán megkapta, hogy hazudott. Érdekes jelenség volt.
ekat 2020.04.09. 11:00:04
Én is csak sebészeti maszkokat vettem, pont azért, mert azt írják, az FFP-sek borzasztó kényelmetlenek. Ez ugyan csak 50-60%-ban véd, de több mint a semmi, a többiek is nyugodtabbak lehetnek körülöttem, és ponthogy nem nyúlok az arcomhoz. Elképzelni nem tudom, hogy gondolják azok, akik menetközben fel-leráncigálják a maszzkot, meg az álluk alatt tartják... ennyi erővel csak elpazarolják a semmire.
Viszont durván meleg, úgyhogy nyáron szerintem inkább itthon fogok hűsölni sétálás helyett. (Már ha szabad olyat majd még egyáltalán.)
Amúgy én lemennék az úttestre, de persze körülnézés után. :)
Szubrina 2020.04.09. 11:00:55
Szubrina 2020.04.09. 11:04:51
Most minden be nem tartott utasítással MÁSOKAT veszélyeztetsz, nem MAGADAT?
Ez az, amit nem fognak fel sokan.
Ilyen szempontból becsülöm a párt, mert mertek konfliktusba keveredni egy nemes célért.
Én pl. nem szólok be senkinek, pedig már nagyon érik bennem, mert ez most nem mindenkinek a magánügye csezzegh...
Ez most mindenkire tartozik pl. arra a párra, meg a biztiőrre is.
SZIGMA 2020.04.09. 11:06:27
"Megfogni, kivezetni. "
Most azért a testi kontakt miatt ez kényesebb ügy, mint "békeidőben". Másrészt a törvények és jogszabályok szerint kell a biztonsági őrnek is eljárni, mindamellett, hogy a munkáltatóját is képviseli. Jelen esetben az igazolvány fogdosása miatt kialakult "harc" után az őr hívta a rendőröket, amint írta, ez számára kötelező az előírás szerint. Hatásosabb jogi és fizikai kényszerítő eszközökkel a rendőrség élhet.
Az ilyen típusú állampolgárok (a kekec pár) mindig azt hangoztatják, hogy nekik jogaik vannak, a kötelezettségeikről minden esetben nagyvonalúan elfeledkeznek.
Szubrina 2020.04.09. 11:08:22
SZIGMA 2020.04.09. 11:09:40
Kit provokáltam?
ebella2 2020.04.09. 11:12:07
ebella2 2020.04.09. 11:13:43
Szubrina 2020.04.09. 11:15:37
Jó pár éve, amikor péküzletben dolgoztam, mindig voltak vevők, akik nyitás előtt be akartak kuncsorogni, de nem értették meg, h 6:00-ig nekünk arra van időnk, h kipakoljunk, mert aztán jön a tömeg és nincs idő már kipakolászni, tehát ha beengedünk valakit, elmegy egy 5 perc legalább a kipakolási időből. Ezt meg az istennek nem értették meg, mondták, h beírnak a panaszkönyvbe, h (nyitás előtt) nem szolgáljuk ki őket...ez állandó probléma volt egyébként és nem egy ember, több is hisztizett emiatt, h miért olyan nagy dolog, hiszen ő csak két kiflit venne...
Az emberek kretének, ezt örökre meg kell jegyezni...
ebella2 2020.04.09. 11:17:28
Egy magyar professzor mondta a tv-ben még az elején, kb. 15 percig kell valakivel egy légtérben lenni, hogy legyen esély, hogy lekapjuk a vírust. Szóval, hogy az utcán nem annyira esélyes.
Mindenki abban hisz amiben akar!
Szubrina 2020.04.09. 11:18:05
Szubrina 2020.04.09. 11:19:52
"Nem hiszem, hogy egy másfél méteres bottal kellene mindenkit különválasztania a biztonsági őrnek, akkor biztos az lenne a problémád, hogy ávós módszerekkel akarják betartatni a szabályokat.
"
Ez egy tipikus provokatív válasz, nyilván senki nem gondolja, h bottal kell egymástol távolabb lökni az embereket, csupán szólnia kell a BIZTONSÁGI őrnek arra, aki nem tartja be a BIZTONSÁGOS távolságot.
ekat 2020.04.09. 11:19:56
Szubrina 2020.04.09. 11:21:51
EZ HOL SAJÁT KOCKÁZAT?????
Te tényleg ennyire gyökér vagy?
Szubrina 2020.04.09. 11:22:55
ebella2 2020.04.09. 11:24:46
ekat 2020.04.09. 11:25:31
Sétához én sem veszek amúgy maszkot, itt ezen a részen tudom kerülni az embereket messziről. De ha vásárolni megyek, vagy pláne a békávézáshoz igen, méghozzá már itthon, kézmosás után, és utána nem érek hozzá, míg haza nem jövök.
Amúgy igen, azt mondják, amit írtál, meg azt is, hogy amúgy senkiről nem tudják konkrétan azt se, hogy felületről kapták volna el, úgyhogy fertőtlenítő szeánszokat pl. nem tartok.
Szubrina 2020.04.09. 11:26:20
ekat 2020.04.09. 11:28:17
ebella2 2020.04.09. 11:29:05
Gondolom nem az első, hogy nem az van mait te szeretnél! Nyugi!
Szubrina 2020.04.09. 11:29:30
Tipikus tapló vevő vagy, aki azt hiszi mindenki azért létezik, h kinyalja a picsádat.
Tartsd be a játékszabályokat.
Kezdjük ott, h ne nyitásra menj, hanem utána egy 5 perccel, elegáns lépés lenne bárkitől.
Ja és zárás előtt 5 perccel se essél be, aztán meg hisztizzél, h téged má nem akarnak kiszolgálni...
Egy kis elegancia se ártana...
ekat 2020.04.09. 11:29:39
ebella2 2020.04.09. 11:30:52
Szubrina 2020.04.09. 11:31:44
Az a nyanya azt is mondta, h az öregek nem fertőznek...te ezt a nőt veszed etalonnak?
ebella2 2020.04.09. 11:32:36
ebella2 2020.04.09. 11:34:19
SZIGMA 2020.04.09. 11:36:00
Elnézésedet kérem, Tamás PROVOKATÍV kommentjére válaszoltam, nem állt szándékomban téged megbántani.
A másfél méteres bot alkalmazását úgy értettem, hogy két ember közé tartja a bizti őr, így látszik a biztonságos táv. Viszont ezt legtöbben úgy értelmeznék, ahogyan te is, hogy az ork bottal lökdösi az embereket.
"csupán szólnia kell a BIZTONSÁGI őrnek arra, aki nem tartja be a BIZTONSÁGOS távolságot. "
Anya és lánya elhagyta az üzletet, MIELŐTT a pár megtalálta a biztonsági őrt, nem volt kinek szólnia.
(Olvasd el Tamás kommentjét, ott vannak igazán provokatív dolgok: késelés, nemzethalál...)
Béke!
ebella2 2020.04.09. 11:37:41
Minek szólsz bele, megint, ha fogalmad nincs a dologról. Csak szólok, a nyolcvana évek elején lettem maszek, boltom is volt sokáig. Ugyhogy okoskodj ilyen ügyekben! Biztos jobban tudod.
Szubrina 2020.04.09. 11:38:27
A maszkkal mindenki lecsökkenti annak kockázattá, h másokhoz jutassa a vírust...
Édesem a nyanya azt mondta CSAK AZ VISELJEN MASZKOT AKI BETEG...gondolom nem megy a logika...h a maszk egy beteget mitől védene, ha már elkapta?
Éppen a kilehelléstől védi a többi embert, ha már a nyanyára hallgatsz, jobban is figyelhetnél mit mond te butageci.
Arról nem is beszélve, h két hétig lappang a betegség, ami azt jelenti, h te ebben a percben is már beteg lehetsz, csak nem tudsz róla.
Sir Gombóc 2020.04.09. 11:38:36
Belzebubo 2020.04.09. 11:38:36
Az igaz, hogy egyes szakértôk, professzorok, WHO szerint nem kell - ne legen kötelezô, mások szerint hasznos. Keleten amúgy ist hordják, de ott amúgy ist része a mindennapi életnek, de véleményem szerint az akármilyen védelem ist jobb a semminél. A nyakkendô ist kva kényelmetlen viselet, mégse piszkálja senki, mert már megszokta...
Szubrina 2020.04.09. 11:40:40
Te komolyan nem tudod ezt?
ekat 2020.04.09. 11:40:59
1., Életemben nem láttam a nyanyát a tévében, bár persze tudom, kiről beszélsz.
2., A WHO sem ajánlja, szerintem kicsit többet ér a véleménye, mint az említett hölgyé
3., Legyél olyan kedves nem életemezni
4., Nyilván azért hordok maszkot, mert 'a nyanyát veszem etalonnak'
5., Először 100-at rendeltem (és kaptam egy hét után) Németo.-ból, aztán 50-et a Vateráról, de a BENU-ban is vehettem volna szombaton. Aki nem 4 forintért akarja darabját, az be tudja szerezni.
És itt be is fejeztem, nem kellett volna neked válaszolnom.
ebella2 2020.04.09. 11:41:13
Szubrina 2020.04.09. 11:44:55
És igen akit megkéseltek idegesítőleg hatott a késelőre, mert nem engedte, h bökdösse a kiskutyája orrát.
Már bocsika, de a 28-as vili azért elég forgalmas (ahogy az 1-es is)...oké az tény, h sok nem idén barnult közlekedik rajta és minden bizonnyal a késelő színe sem hófehér volt.
ebella2 2020.04.09. 11:45:23
Szubrina 2020.04.09. 11:45:52
Szubrina 2020.04.09. 11:47:16
Viszont egy pékségre sztem más szabályok vonatkoznak, nyitvatartási időn kívül csak az alkalmazottak tartózkodhatnak az üzletben.
ebella2 2020.04.09. 11:49:23
Szubrina 2020.04.09. 11:50:46
A WHO a higanytartalmú oltást javasolt a H1N1 idején...nem igazán jó rájuk hallgatni.
1000ft/maszk áron igen be lehet szerezni...
De egy időben, amikor Cecília nem javasolta a viselését, hiánycikk volt...
ebella2 2020.04.09. 11:50:58
Szubrina 2020.04.09. 12:00:17
Pl ebella nem visel maszkot a feleségével elmennek a boltba az asszonya megfog valamit, aztán a szájába veszi a kezét, aztán smárolnak, aztán ebella bemegy a patikába ott megfog valamit, vagy rálehell valamire, azt hazaviszi egy anyuka a gyerekei megfogják, az egyik gyerek a szemébe nyúl, aztán megy az ovódába a kiscsoportos vigyázásra, ott az övőnéni balblabla, majd a 70 éves anyukámhoz jön a postás stb...
Gondolom kurva nehéz követni...
ebella2 2020.04.09. 12:01:41
Azért csak verd magad az ostobaságaiddal!
ebella2 2020.04.09. 12:04:07
Boar. 2020.04.09. 12:25:52
Ha Te csak azokat a mondattöredékeket olvasod ki a WHO tudósainak a szövegéből ami a zavaros álláspontodat erősíti, akkor hiába minden szó...
Azt azért felfoghatnád a buta fejeddel, hogy valahogy mégis a WHO minősítette világjárványnak a koronavírus fertőzést. Meg azt is, hogy soha nem mondtak olyat a WHO orvosai, hogy bagatellizáljuk el a védekezést mert csak páran fognak belehalni és azokért amúgy sem kár. Te kurva bátor gyerek vagy aki nem fél a haláltól de az intenzíven a lélegeztetőgépre dugva-ha jut- meglehet, már nem lenne ekkora pofád. Amúgy nem érted meg a magadfajtákért kár, dögöljetek meg nyugodtan. Azokért kár akiket az ilyen egoista büdös parasztok megfertőznek, azokért az egészségügyi dolgozókért kár akiknek az ilyen majmok kezelésével kell foglalkozni, azokért a kórházi ágyakért kár amikbe belefektetnek benneteket.
Boar. 2020.04.09. 12:27:19
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.09. 12:33:03
ebella2 2020.04.09. 12:50:04
Egyébként én tisztessége hangon beszéltem eddig hozzád annak ellenére, hogy elég nehezen védhető szöveget mantrázol, te meg saját bevallásod szerint szerencsétlen nyuggereket küldöd a kurva anyjukba, ami viszont épp az intelligenciád érdekes állapotára utal.
Azontúl szánalmas ez az összeborulásod, a leghülyébbel és sokat elárul rólad is. Vagy te vagy az is. De engem nem zavar. Nekem nem fontos annyira, hogy te a sok neveden, vagy bárki elfogadja amit mondok. Nem vagyok rászorulva, én anélkül is tudom mit érek.
ebella2 2020.04.09. 12:54:58
De adócsalás akkor se lehetne, hiszem éppen beviszed a gépbe, ami örökre ellenőrizhető. Milyen adót csalnál el vele?
Boar. 2020.04.09. 12:55:03
Ez érvnek elég kevés.
Érvnek sokkal inkább elfogadható azoknak az orvosoknak, ápolóknak a segélykiáltása akik éjt nappallá téve próbálnak minél több életet megmenteni. Olyan ostoba barmokét is, mint Te.
ebella2 2020.04.09. 13:02:55
Opportunista mikroba 2020.04.09. 13:07:10
Boar. 2020.04.09. 13:12:09
Egyébként meg az immunrendszer edzése nem azonos az erőnléttel. A cigányok immunrendszere a higiénia hiánya miatt erősebb mint a mienk, függetlenül attól, hogy a fizikumuk a rossz táplálkozás miatt satnya.
ebella2 2020.04.09. 13:13:29
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.04.09. 13:18:30
ebella2 2020.04.09. 13:21:30
Boar. 2020.04.09. 13:22:24
Az ilyen "okos embereknek" találták ki a drága immunerősítőket. A valóság persze más, de a hit csodákra képes...
Boar. 2020.04.09. 13:24:03
ebella2 2020.04.09. 13:25:07
Erre még anyázhatsz egyet, azután felejts el!
ebella2 2020.04.09. 13:28:05
Boar. 2020.04.09. 13:34:58
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.09. 13:35:00
ebella2 2020.04.09. 13:35:52
Részemről ennyi.
Boar. 2020.04.09. 13:36:23
Ez itt nem a te játszótered bunkókám ahol mindenki a parancsaidat lesi...
ebella2 2020.04.09. 13:40:26
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.09. 13:40:37
A megfelelő mondatot keresd ki belőle te. A lényeg az, hogy két kósza türelmetlenkedő három kiflije miatt senki nem fogja megkockáztatni, hogy a NAV ráérdeklődik, hogy ez most mi volt. Ugyanezért nem fogják a nyitvatartást sem utólag változtatgatni.
Én meg azt kérem, hogy ha reagálsz egy kommentre előbb olvasd el figyelmesen. És esetleg válaszolj is a benne feltett kérdésre, miszerint, ha ki van írva, hogy 6-tól van árusítás, akkor miért kéne korábban kinyitni, mert valaki nem bírja kivárni azt az öt percet?
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.09. 13:41:37
ebella2 2020.04.09. 13:47:38
ebella2 2020.04.09. 13:51:32
Ez az egy. De ez se azt mondja nem szabad és hogy az adócsalás, csupán azt, hogy az illegális foglalkoztatást és az illegális túlmunkát leleplezheti vele a NAV.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.09. 13:55:27
"Gyorsan kiszűrhető, ha valaki nyitvatartási időn kívül üzemelteti a pénztárgépet, így az illegális foglalkoztatásra, vagy nem bejelentett túlórákra is fény derülhet"
Na ez az, amit senki nem fog megkockáztatni, hogy egy ilyet kiszúrjon a NAV, és ha már radarra került, akkor kapjon valami bírságot, "meméne". Ennyit nem ér meg a három rozzant kifli.
És kérlek, ne jöjj most azzal, hogy ez nem hivatalos rendelet, mivel linket kértél és azt megkaptad. ;-)
2020.04.09. 13:58:08
És te mi a faszért épp a legfrekventáltabb idősávban mentél?
Boar. 2020.04.09. 14:13:44
Délután, mire hazaérek munkából-nem Kaposváron dolgozom, másik két városban vannak a telepeink-viszont sokan vannak, olyankor nem szívesen megyek. Korábban mehetnék de utálok korán kelni az éjszakai vadászatok után. Marad a fél nyolctól, nyolctól kilencig terjedő időszak.
Van itt neked néhány cikk...csak olvasd el, gondolkozz egy kicsit rajta, nem kell kommentálni...
index.hu/techtud/2020/04/09/nem_eleg_2_meter_tavolsag_ha_egymas_mogott_futunk/
index.hu/techtud/2020/04/08/kinai_koronavirus_koronavirus_magyarorszagon_orvosok_call_for_help_pszichologia_tari_annamaria/
2020.04.09. 14:21:58
"Aki hord kesztyűt és maszkot, azzal nem tudok kibaszni. Aki nem, az meg vállalja, maga is. Meg én is."
1. Dehogynem, ki tudsz vele baszni, nem nyújtanak ezek 100%-os védelmet.
2. Nem mindenkinek van normális maszkja, tekintve hogy máig hiánycikk. Nekünk sem volt 2 hétig, amíg meg nem érkezett a rendelés.
ebella2 2020.04.09. 14:22:51
Ha semmi szabálytalan nem teszek, mi félnivalóm van? Nehogy túlórát fizessek pár perc túlmunkáért! Ezt biztos, hogy nem teszi senki és nem is kéri senki. Egyébként meg előtte is meg utána is egy fél órát mindenki akit ismerek fizet.
Egyébként náluk a LIDl nél, mondjuk két perccel zárás előtt még beengednek, de ha öt percig vásárolok, akkor is beütik és nem csak kivételként és nem csak az enyémet. Ha adócsalás lenne, nameg tilos megtennék?
ebella2 2020.04.09. 14:25:49
Nekem meg van, de nem használom, ahogy még az emberek fele sem. Ki erre az orvosra hallgat, ki arra. Ezt senkinek nem lehet a szemére vetni. Én nem félek, ha valaki igen, maszkoljon, és ne közelítsen meg! Úgyis távolságot kell tartani.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.09. 14:29:01
Ez nem a bolti eladó feladata, neki a kiszolgálás a dolga, erre van a biztiőr. Az arányos dolog meg képlékeny, ha egy vitahelyzetben megfogják a nyakbaakasztóját, vélelmezheti, hogy meg fogják támadni, azt meg nem köteles tűrni.
2020.04.09. 14:32:54
Ja, kifogásod az van :-)
Kaposváron annyira nincs kint a Tesco, szóval az, hogy mennyire van tele a parkoló... De te magad is sok emberről írtál. Egyébként valóban nem a legnépesebb időszak, csak a második legnépesebb. A napi első roham reggel van, ami köztudottan feltorlódott a 9-es sávváltás miatt. De neked fontos volt akkor menni tobzódni. Igen, este 5-6 körül még többen vannak.
A másik kifogásod pedig azért vicces, mert te hangsúlyoztad, hogy hetente vásárolsz, tehát nem feltétlenül adott napon kellene menned, és még így sem tudod időzíteni sem délután 2 körülre, ami a legkevésbé népes időszak, vagy este 9 körülre, ami még mindig nem túl népes időszak.
Min gondolkozzak el? Már olvastam a cikket, eddig sem csak 2 méter távolságot tartottam, mert józan paraszti ésszel is tisztában voltam vele, hogy sportolásnál nem elég a 1,5-2 méter. Továbbra is várom a magyarázatot, hogy mi a veszélye annak, ha teljesen egyedül kimegyek hajnalban futni, és ha mégis szembejön valaki, átmegyek az út túloldalára vagy utcát váltok, megfordulok, stb. Nem volt ma reggel sem senki 5 méteren belül, de 10 méteren belül sem. De nyilván basszam meg, miattam terjed a járvány, miközben te meg a Tescoba jársz tobzódni.
A lényeg, hogy továbbra is leszarod az egészet, miközben folyton másokra mutogatsz. Múltkor is tobzódni voltál valami tónál, aztán bekamuztad hogy csak terepjáróval, lehúztad az ablakot, és csak ott szálltál ki, ahol nem volt senki. Most meg kiderült, hogy a bevásárlásnál is kamuztál az állítólagos elővigyázatosságodról.
Etniez 2020.04.09. 14:36:27
2020.04.09. 14:36:33
"Logikusan, akkor ha én hordanék az se nyújtana."
Még egyszer:
Nem nyújt 100%-os védelmet. Ami nem jelenti azt, hogy 0%-osat nyújt.
Boar. 2020.04.09. 14:44:17
ebella2 2020.04.09. 14:48:29
Még egyszer: Ha valaki fél -én nem- az tartsa be a szabályokat és védve van! Én nem megyek közel senkihez kivéve, ha elkerülhetetlen, már írtam mikor tartom annak például. Amit normális emberként megtehetek, megteszem, nyilván ép ember nem tüsszent rá másokra, nem csak ilyenkor, hanem soha. De a maszkot sok szakorvos sem tartja fontosnak és én rájuk hallgatok. Az ellenkezőjéről, pár laikus erőltetése nem tántorít el.
Etniez 2020.04.09. 14:48:50
Én 3 hete talpig műanyagban és ffp3 maszkban izzadok heti 60-80 órákat, hogy a covidos betegeimet megmentsem.
Légyszíves ne terjeszd a hülyeségedet. A maszkviselés nagyon fontos, ezért küldtem a családomnak ffp3-as maszkokat, kesztyűt és szemüveget és utasítottam őket, hogy ne menjenek sehova, ha mégis akkor vegyenek fel mindent, a kesztyűt pedig a lenti kukába dobják és azonnal mossanak kezet, ha hazaértek, még a levetkőzés előtt.
Itt is sok a hülye sajnos, nem zavarja őket, hogy mától korcsolyapályákon tároljuk a testeket, mert nem férnek el a halottasházakban.
Azért mondják, hogy ne viselj maszkot, mert nincs elég. Ennyi.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.09. 14:48:52
Ha a boltra az van ráírva, hogy hatkor nyit ki, akkor miért nem lehet azt megvárni, miért várod el, hogy ha te hamarabb odamész, akkor kiszolgáljanak?
Indirekt bizonyitásról hallottál már? Nos, megpróbálom, hátha megérted!
Mióta van on-line pénztárgép, azóta minden beütés nyomonkövethető. Meg a nem beütés is. Az egyik ellenőr bemegy, vásárol, a másik meg figyeli, hogy bement-e a blokk a rendszerbe. Vagy később megnézi. Nehezebb a trükközés, mint korábban. Ezért is lett kitalálva az egész, és csodák csodája, nőtt is az adózási fegyelem.
Ezek után mit mond a főnök az egyszeri pultosnak, amikor belép?
1. Mindenkinek adsz blokkot!
2. A nyitvatartási időn kívül nincs kiszolgálás, mert annak ott a nyoma a gépben. Ha megnézik, és elkezdik firtatni, az minimum kellemetlen.
Nyilván, ha tömegeket kell elhajtani reggel fél hatkor, akkor meg fogja növelni a nyitvatartást, mert megéri. De az öt perccel a nyitás előtt türelmetlenkedőkért nem fogja.
Az alkalmazott meg pláne nem fogja, egyfelől félti az állását, másfelől nem azért van benn korábban, mert nem tud aludni, hanem azért, mert akkor dolga van, kipakol, előkészít. Neki sem érdeke, hogy a három kifli eladásáért többet dolgozzon, megboruljon a munkarendje. Pláne úgy, hogy a főnök kifejezetten megtiltotta.
Ennyi. Lehet, hogy explicite nincs leírva, hogy tilos, de akkor is ez lesz a gyakorlat. És ha a főnök úgy döntött, hogy hat előtt nincs kiszolgálás, akkor azért mert ez nem tilos, te még nem követelheted, hogy szolgáljanak ki, erre hivatkozva. Akkor keress egy másik boltot, de ne várd el se a pultostól, hogy kirúgassa magát, se a tulajtól, hogy magára vonja a NAV figyelmét.
Kérlek, adj linket arra, hogy "Egyébként náluk a LIDl nél, mondjuk két perccel zárás előtt még beengednek, de ha öt percig vásárolok, akkor is beütik és nem csak kivételként és nem csak az enyémet." ;-)
ebella2 2020.04.09. 14:49:59
ebella2 2020.04.09. 14:53:33
Ez nekem nagyon unalmas és felesleges. Részemről leírtam mi a lényeg, ha te kétled, legyen igazad!
SZIGMA 2020.04.09. 14:57:13
Tény, hogy nem egy álommeló, álomfizuért.
Másrészről meg ha egy felpörgött idióta kapkodna a nyakamhoz, akit addig érdekelt csak a 1,5 méteres védőtáv, míg neki nem adták meg (állítólag), de irányomba nem tartja be, azt én is nehezményezném.
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.09. 14:58:00
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.09. 14:59:43
ebella2 2020.04.09. 14:59:48
2020.04.09. 15:01:05
Akkor ezek szerint továbbra nem kapok magyarázatot az agymenésedre...
Etniez 2020.04.09. 15:07:03
BiG74 Bodri 2020.04.09. 15:08:52
Veszel fel valamit, de rögtön, azonnal! Te vírusközpont, járványügyi gócpont! Köhögni se merj, inkább folyjon a könnyed a szenvedéstől, de ne köhints, az csak vírus lehet!
ebella2 2020.04.09. 15:11:05
ebella2 2020.04.09. 15:11:05
ebella2 2020.04.09. 15:14:15
2020.04.09. 15:17:13
Respect.
ebella2 2020.04.09. 15:23:33
Mesékkel, lelkemre hatással és laikus véleményekkel nem tudsz meggyőzni, ráadásul 100%-ig tudom mit kockáztatok. Mondtam már, hogy extrém magas az analógiás gondolkodási képességem és nem félek a haláltól sem, soha nem is féltem. Egyszer sem alapos informálódás nélkül döntök, vagy ötven éve. Egyszer sem.
ekat 2020.04.09. 15:25:54
BiG74 Bodri 2020.04.09. 15:30:44
Kedves valaki, az értő olvasás, szövegértelmezés az csodákra képes..
2020.04.09. 15:32:17
Pedig most alapos informálódás nélkül döntesz, ha a tisztifőorvos véleményére hivatkozol, mivel az pár perc utánajárás után cáfolható.
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.09. 15:32:31
BiG74 Bodri 2020.04.09. 15:33:33
Hát ez az. Nézem a boltban, hogy szenvednek, köszörülik a torkukat, de nem köhintenek. Bezzeg mikor én köhögtem, úgy néztek rám, mint valami tömeggyilkosra, vagy csak irigykedtek.
BiG74 Bodri 2020.04.09. 15:34:51
Hagyd már, ezt a harcot neki kell megvívnia!
ebella2 2020.04.09. 15:40:43
Nix harc. Vélemény van. Határozott. Amit pár ilyen laikus megközelítésnek megdönteni nulla az esélye.
ekat 2020.04.09. 15:42:34
Ne gondold, hogy az erős, határozott, önfejű ember által választott út a nehezebbik. Neki ugyanis az a könnyebb - neki az lenne a nehéz, hogy belássa, hogy rajta kívül másnak is igaza lehet, vagy más véleményében is lehet valami.
ebella2 2020.04.09. 15:44:12
De el is búcsúzom. Minden csekélyértelmű engem talál meg az okosságával és ez ezen a színvonalon még unaloműzésnek sem túl jó.
2020.04.09. 15:46:17
Nem az a baj, hogy nem maszkolsz. Hanem hogy megalapozatlan a véleményed, olyanra hivatkozol, ami egyszerűen nem igaz.
BiG74 Bodri 2020.04.09. 15:50:09
Ember húzd már ki a fejed, a franc tudja honnan, mert a nagy keménységben nulla a látótávolságod. De azért mulatságos....
Sir Gombóc 2020.04.09. 15:51:42
ebella2 2020.04.09. 15:54:55
Neked erről fogalmad nincs. Az önfjeség nem azt jelenti, hogy semmit nem fogad el az ember, ami elfogadható. Számtalan jó tanácsot kaptam életem során, amiket megfogadtam. De csak úgy, valódi érvek nélkül, ex cathedra (vedd fel a maszkot, mert többen mondják vedd fel-ex cathedra, mert az biztos jobb mintha nem-, mint akik azt mondják ne, stb.), nincs esély a meggyőzésemre. Annál sokkal erősebb személyiség vagyok, az eszemről nem is beszélve.
És bizony volt, mikor a biztos jó fizut, felcseréltem a maszek életre, hogy mentem haza a negyedik maszek hónapomban és a feleségem a két gyerekkel ott várt felöltözve, hogy reméli hoztam pénzt, mert éhesek. Ilyet aki becsicskul nehezen tapasztalhat. Neki a kis bére mindig meglesz, de főleg Kádár alatt megvolt.
Na minden jót a társaságnak!
ekat 2020.04.09. 15:55:48
Ezügyben nem vélemény kell, hanem tények.
Amik a következők:
az FFP2 maszk 94-95%-os, az FFP3 maszk 98%-os védelmet nyújt, ámde hosszútávú hordásra nagyon kényelmetlen / igaz (a férjem egy szerelés alatt is hülyét kapott tőle)
a sebészeti maszk, és pláne a házi maszk nem véd meg a vírustól / önmagában igaz
a sebészeti maszk, a házi maszk, sőt egy sál is véd valahány (30-60?) %-osan / igaz
a vírus mérete kisebb, mint a sebészeti maszk vagy a házi maszk szövése / igaz
a vírus viszont leginkább nem önmagában lebeg, hanem egy csepphez tapadva, amit méretileg megfognak a sebészeti és pamutmaszkok / igaz
sok fertőzés a kézzel archoz érés miatt történik, ezt a kényelmes! maszk meggátolja / igaz
Innentől mindenki döntsön maga, hogy mit csinál, már persze amíg nincs előírás rá.
Én is tájékozódtam, méghozzá leginkább angol / amerikai orvosi oldalakról. (Csak mert úgy van a legtöbb / legértelmesebb találat.)
ekat 2020.04.09. 15:57:26
Magas lóról nehéz jól látni.
nyisziati 2020.04.09. 15:59:53
Akárhányszor nagyobb boltba kényszerülünk, rendszeres a lincshangulat. Plusz balesetet is kockáztat az ember. Nekem szombaton a piac parkolójában egy figyelmetlen nő a bal első sárhányót is megnyomta. Állítása szerint észre se vette.
2020.04.09. 16:25:36
Szerintem az embernek az intellektuális képességeit nem a saját dolga megítélni, nem is képes rá, mert vagy ilyen, vagy olyan irányban elfogult. Ezért furcsállom mindig, ha valaki fényezi magát. A mérnöki gőgöt viszont ismerem a környezetemben, vannak emberek, akik megvannak győződve róla, hogy ők mindig objektíven, tények, logika alapján döntenek, és nem befolyásolják őket az érzelmek. Pedig ebben biztosan tévednek.
BiG74 Bodri 2020.04.09. 16:51:06
A mérnöki gőg abszolút objektív, tisztán tényekre, tudásra alapul. A mérnöki gőg a megismerés esszenciális kinyilatkoztatása, így nem is gőg, csak azok számára akik nem értik a lényegét. Igy lehetséges, hogy egy mérnök bármiről tud bármikor véleményt nyilvánítani, amit nem feltétlenül kell mindenkinek érteni, hiszen nem lehet mindenki mérnök! Az se, aki mérnökként ellentmond!
2020.04.09. 17:14:03
A mérnöki gondolkodás igen, de a mérnöki gőg nem.
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.09. 17:35:25
BiG74 Bodri 2020.04.09. 17:56:46
Még hogy én!?
Látom nem érti, mert nem mérnök, de ha az, akkor se.
Lehetetlen beszennyezni, hiszen létének tisztasága axioma, feltételezhetetlen szennyezettséget feltételezni.
@Zabalint:
Ah, mikor nem kellene, akkor veszik az embert komolyan!
A mérnöki gondolkodás egy eszménykép. A mérnöki titulus meg egy papír, semmi.
A mérnöki gondolkodás nem a jó paraszti racionalitás ( vagy csak tájjellegű ökörség), a mindent azonnal levezető és tudálékosan megmagyarázó okoskodás ( hibákkal nyakonöntve). Csak egy pozitív kép, mely jó esetben ösztönöz.
Objektív? Részben. Gőgös? Feltétlenül, ha két egyed közötti tárgyi tudás, logikai háttér klasszisokkal eltér. Akkor a gyengébbik biztos gőgnek éli meg a másik viselkedését. A tárgyi tudás, logikai háttér nem feltétlenül a mérnöki cím mögött van, ilyenkor nem lehet gőgnek tekinteni a viselkedést.
P1sty 2020.04.09. 18:06:32
Most komolyan, egy exbörtönőr nem képes kezelni egy hőbörgő idős házaspárt? Jó, hát nem lehet rögtön ütni, mint a böriben, szóval kéne egy minimális kis konfliktuskezelés is, úgy látszik, az már nem megy.
Valahogy az indexes ducicsóka KFC-s ügyére emlékezet, ott is hülye volt a vásárló, a biztonsági őr meg agresszív ideggyenge.
Szubrina 2020.04.09. 19:03:44
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2020.04.09. 20:45:53
Az összes többivel együtt. Ha egy idegállapotba' lévő bunkónak visszaszólogatsz, azzal csak rontasz a helyzeten. Szépen, nyugodtan, illedelmesen kell válaszolgatni (még ha nehéz is), azzal nem tud mit kezdeni.
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2020.04.09. 20:48:24
federti 2020.04.09. 21:31:21
megatrans243 2020.04.09. 21:41:14
élhetetlen 2020.04.09. 21:57:06
Szubrina 2020.04.09. 22:11:39
élhetetlen 2020.04.09. 22:13:41
P1sty 2020.04.09. 23:32:55
Tekintve, hogy írja, hog,, utána bejött a házaspár fia is felelősségre vonni őt, felteszem, nem egy 8 éves kisgyerek volt, hanem legalább húsz, és tekintve, hogy nem volt megemlítve, hogy a házaspár kisebbségi lett volna, így feltehető, hogy kb 25-30 évesen vállaltak gyereket, mint a normális emberek, következésképp legalább 50+osak voltak, akik egy exbörtönőr számára (aki visszavágyik a börtönbe, ráadásul a Csillagba, ami azért nem egy szanatórium, sőt a legkeményebb magyar fegyház (mivel csak ott tartanak életfogytosokat), így feltehetjük, hogy biztiőr bajtárs még 40 alatt van), nem jelenthet túlzottan nagy fenyegetést, főleg az átlag 50+os állampolgárok egészségi állapotát figyelembe véve.
btprg 2020.04.09. 23:57:47
Az ellenkezője is cáfolható pár perc utánajárással. Hitvita ez, nincs semmi értelme. A "többség" (beparáztatott birka tömegek) véleménye is teljesen irreleváns. (Mellesleg biztos nincs több maszkos ember az utcán, mint maszk nélküli.) Egyszerűen szánalmas, hogy egy szaros maszk miatt azt hiszik, hogy ők az emberiség megmentői. Persze arról sose lesz hír, hogy valaki a befertőződött maszk miatt döglött meg, úgyis a "felelőtlen, rohadék, szemétláda, önző" (vagyis a csorda-rettegésben nem részt vevő) emberek fertőzték meg, kizárólag mert nem vettek maszkot (természetesen).
@ebella2:
Egyetértek, ne foglalkozz velük. Feküdjenek csak vegyvédelmi ruhában az ágy alatt júniusig.
P1sty 2020.04.10. 00:00:50
Ti hol a fenébe éltek? Én elég gyakran járok boltba most is (nincs kocsim, így nem tudok másfél hónapra előre pánikbevásárolni wcpapírból, tudom, dögöljek meg, mert akinek nem telik kocsira, az annyit is ér, hogy a klasszkust idézzem), de soha nem láttam semmiféle konfliktust a boltban a járvány óta. Régebben volt egy-két ittas hőbőrgő hajléktalan, de mostanába olyat se látni. Normál emberek meg nem csinálják a műsort, legalábbis errefelé.
élhetetlen 2020.04.10. 00:10:40
P1sty 2020.04.10. 00:25:33
Azért nem általános fehérembernél, főleg diplomásnál, hogy 25 évesen legyen gyereke. (Amúgy meglehtősen hihehetlen szàmomra, hogy valaki frissdiplomásan be tudjon vállalni gyereket nála fiatalabb barátnőtől, a többség ilyen korban örül, ha a pénteki kocsmázást ki tudja fizetni a "junior" béréből...)
P1sty 2020.04.10. 00:36:16
Pl. hogy biztiőr bajtárs (viselkedése alpján inkább elvtárs, a rosszabbik értelmű asszociációval élve) miért is mond olyat a kedves vásárlónak, hogy ő neki egy senki? Persze, tén,szerűen ez így igaz, na de nem túl "előremutató" lesenkizni egy amúgy is többé-kevésbé antagonisztikus érzelmű vásárlót. Mégis mit várt, ez mennyivel viszi előre a dolgot? Persze a börtönben ott lehet így beszélni a rabbal, de ez mégiscsak "kint" történt.
Akármilyen hápogó ügyfélnek se mondom, hogy nem nekem ő egy senki, még ha így is van. Ki is rúgnának azonnal a fenébe, és igazuk is lenne.
Szubrina 2020.04.10. 00:37:56
Szubrina 2020.04.10. 00:41:41
KaTe 2020.04.10. 00:45:27
Másrészt, a biztonsági őr feladata nem az ügyfelekkel történő kommunikáció. Arra ott az áruház személyzete. Helyesen tették, hogy beírtak a vásárlók könyvébe és kifogásolták az őr magatartását. Az viszont teljesen értelmetlen volt, hogy az őrrel leálltak vitatkozni. Lehet, hogy az őr a szakmájában profi, de a konfliktuskezelés biztosan nem az erőssége.
élhetetlen 2020.04.10. 00:51:42
Szubrina 2020.04.10. 00:54:56
Szubrina 2020.04.10. 00:57:32
A nemzet a legnagyobb család, összefogás nélkül nem megyünk semmire, ami jól látszik, h milyen kormányokat (minden eddigi) hagyunk uralkodni és pénzt lopni, ahelyett, h összefognánk, sok lúd, disznót győz.
P1sty 2020.04.10. 01:05:22
P1sty 2020.04.10. 01:11:06
Nem hiszem, hogy valakinek a más véleménye indokolná ezt az indulatosságot.
élhetetlen 2020.04.10. 01:24:07
P1sty 2020.04.10. 01:41:08
A legtöbb fiatal (és itt kb a 40 alatitt értem), örül, ha a párjával együtt ki tudja nyögni a 140 ezres albérlett, és még enni is marad, gyerekre ilyen körülmények között gondolni se lehet. (Nem, nem mindenki eltés rendszermérnök három nyelvvizsgával és diplomára 3 év gyakornoksággal...)
élhetetlen 2020.04.10. 01:46:44
Szubrina 2020.04.10. 02:00:25
Tudom, h kevesebb bajom lenne, ha mindig elszámolnék 10-ig és olyan sunyi, alattomos módon gyaláznék valakit, ahogy engem szoktak, de én ezt a módszert nem tartom egyenesnek.
Sokan látják, h ilyen vagyok, ezért szándékosan provokálnak és én tudom ezt, de akkor sem fogom vissza magam, max. egy idő után megunom és már tényleg nem érdekel, h meggyőzzem a másikat.
Most már emlékszem, örülök, h akkor volt egyetértés közöttünk, de ettől még én nem fogok tőled jobban lenyelni valamit, én következetes ember vagyok.
Amitől a legjobban kiráz a hideg, ez a mondat: "Nem az, amit mondasz, hanem ahogyan..."
Az, h valaki valamit milyen stílusban ad elő, mézes-mázason vagy keményen nem kéne, h befolyásoljon valakit, ahogy engem sem, sztem mindig az a fontos, h mi a mondandó lényege, nem a körítés, a sallang.
Szubrina 2020.04.10. 02:04:13
A házaspárnak sztem is igaza volt, viszont az, h visszamentek, meg másnap a fiúk...az már tényleg túmács.
P1sty 2020.04.10. 02:16:00
Egy profi megoldás egész biztosan nem a lesenkizés. Velem is van, hogy hőbörögnek az ügyfelek, de nem mondom egyiknek se, hogy te egy senki vagy. Hiába nem főnököm, hiába nem mondhatja meg, mit csinálhatok és mit nem, nem mondom neki, hogy te senki. Ezt egyszerűen nem engedheti meg magának.
Ilyenkor pl. profi a (hangsúlyozottan határozot fellépés mellett), hogy "Uram/hölgyem, ha nem kíván vásárolni, meg kell kérnem, hogy hagyja el az üzletet". Lehet ezt olyan határozotsággal és testbeszéddel mondani, ami nonverbálisan azt jelenti, hogy "ha tovább cirkuszolsz, ki leszel dobva, öreg."
élhetetlen 2020.04.10. 02:23:41
P1sty 2020.04.10. 02:33:05
Hát igen, és a legtöbb történet az ilyen, hogy valamennyire mindenki hülye benne, és valamennyire mindenkinek van igazsága is. És ha csak az egyik is nem akarna a kis ügyből nagyot csinálni, már nem is ltt volna gond.
A biztiőr talán annyiban "hibásabb", hogy ő mint munkatárs volt jelen, a boltot is képviselte a saját viselkedésével (akkor is, ha nem a bolt alkalmazottja, hanem alvállalkozóé), így neki profin kellett volna viselkednie, nem engedheti meg magának, hogy ilyen helyzetben úgy reagáljon, ahogy magánemberként tenné.
Szubrina 2020.04.10. 02:38:59
Én még a listát is úgy Írom meg, h elképzelem az áruházat és sorrendben, amik vannak (rmlm a vírus alatt nem fogják átpakolni, mert az a halálom).
És ha már megemlítettem, jó marketingfogásnak találják az üzlet átrendezését, mert mész a megszokott kis cuccodért erre más van ott, meglátod és hűűű azonnal megveszed...
Ez volt az elképzelés, a valóság pedig az, h még azt se veszem meg, amit akartam, mert képtelen vagyok megtalálni...
Egyébként logika sincs az elrendezésben, ébresztőórát szerettem volna venni, kerestem hát az elemeknél, a kütyüknél, sehol nem volt...tudod hol volt, a füzeteknél és írószereknél...onyád, de ezt is az információn mondták, nekem ez legalább annyira logikus lenne, mintha a virágföldet a mosópor mellé tennék.
Szubrina 2020.04.10. 02:43:04
élhetetlen 2020.04.10. 03:01:52
Szerintem profin viselkedett, és az a tényközlés hogy neki a vásárló a beosztása szerint nem főnöke, nem utasíthatja, egy jogos közlés. “Uram/hölgyem, ha nem kíván vásárolni, meg kell kérnem, hogy hagyja el az üzletet” De ez a cirkusz nem a vásárlásról szólt.
élhetetlen 2020.04.10. 03:40:15
P1sty 2020.04.10. 03:46:41
Egyszerűen pl. nem áll neki vitatkozni vele. Simán kijelentő mondatban közli vele, hogy neki ez nem dolga. Nem pedig adja alá a lovat, hogy szerinte mégis mit kéne csinálnia? Alapvető, hogy hülyével nem áll le vitatkozni. Ezt modnom, hogy határozott fellépés, rövid, kijelentő vagy felszólító mondatokkal, nem magyarázkodni, meg kérdezgetni.
Ez a mondat azt jelenti prolira fordítva, hogy "vagy abbahagyod a pofázást és mész vásárolni, vagy ki leszel dobva". De közel se ilyen fenyegető, és hagy választási lehetőséget is a hőbörgőnek.
Amúgy hol írtam olyat, hogy kirúgnám? Szerintem sehol....
élhetetlen 2020.04.10. 04:04:50
Szubrina 2020.04.10. 04:07:03
A másik lehet nem fogta volna meg a koronavírusos akármit. Értsd már meg, ha ketten mennek dupla esély, h elkaphassák és másokra is több veszélyt jelent két lehellett, mint egy...felőlem vitatkozhatunk ezen napestig, ettől a tények mozdulatlanok maradnak csak vagy megérted vagy nem, bár asszem nem fogod, mert egyszerűen nincs annyi gógyid.
A nicked, pedig önkritika, önirónia vagy legyen bármi is, éppen elég magyarázat a marhaságodra.
élhetetlen 2020.04.10. 04:47:40
nyisziati 2020.04.10. 05:20:51
Egyébként, reagálva kommentjeidre, olyan nagyon nem látom, hogy te máshogy kezelted volna a problémát, sőt.
nyisziati 2020.04.10. 05:38:05
Opportunista mikroba 2020.04.10. 08:37:53
ekat 2020.04.10. 09:15:24
Szerintem ha felszólítják a népet, hogy az emberek egyedül menjenek vásárolni, (bár nem láttam még ilyet), akkor azért, hogy összességében kevesebben legyenek a boltban..
Mi együtt jártunk, míg nem lettek meg a maszkjaink, de azóta nem pocsékolunk kettőt emiatt. :)
ekat 2020.04.10. 09:18:54
ekat 2020.04.10. 09:24:51
Opportunista mikroba 2020.04.10. 09:33:55
2020.04.10. 10:44:17
ekat 2020.04.10. 10:51:40
balu999 2020.04.10. 11:11:12
Opportunista mikroba 2020.04.10. 11:52:40
Egyébként azért szoktak párosával vásárolni menni az emberek, mert épp azért, mert ritkán ajánlatos kimenni, az ember egy vásárláskor igyekszik minél több dolgot venni, és két ember több dolgot tud hazacipelni, mint egy.
Szubrina 2020.04.10. 11:57:10
Opportunista mikroba 2020.04.10. 12:02:32
Irbisz 2020.04.10. 13:18:48
ha csak az egyik tagja megy el 1 házaspárnak vásárolni, akkor kisebb eséllyel kap el virust mintha mindketten mennének. Ráadásul ha találkozik is virussal, nem biztos h. hordozó lesz - mig ha mindketten mennek, nemcsak a virussal való találkozásnak, de annak is nagyobb az esély, hogy valamelyikük el is kapja (nem mindenki lesz hordozó, aki találkozik virussal)
akinek ez nem megy a fejébe, az olyan hülye, hogy mutogatni kéne.
ami nem baj, hiszen nem csak átlagos, átlagosnál okosabb, de átlagosnál ostobább emberek is vannak - az ilyenek legalább ne osszák az észt és okoskodjanak, hanem fogjanak egy könyvet, üljenek a net elé és próbálják meg lehozni lemaradásukat.
Irbisz 2020.04.10. 13:24:22
"Meg tudod mondani, hogy ha egy házaspár egyik tagja megy le megvenni a szerinte fontos dolgokat, utána lemegy a másik megvenni, ami szerinte kimaradt, az mennyivel veszélytelenebb? "
te tényleg ennyire hülye vagy? ha egy házaspár ennyire idióta hogy nem kommunikál egymással, nem beszélik meg mit kell venni, hanem vagy együtt mennek és ott lófrálnak másfél órát mig minden eszükbe nem jut, vagy külön-külön mennek, azok jól reprezentálják a magyar társadalom sajnálatosan nagyobbik azon felét, akik miatt nem túl jó itthon élni.
hogy ilyen hülyék vannak, az sajnálatos, hogy ekkora létszámban az még inkább, de ha te ezt érvnek hozod fel, miért is menjenek mindketten vásáolni a mostani helyzetben, akkor te még náluk is hátrébb álltál a sorban amikor az észt osztották.
Opportunista mikroba 2020.04.10. 13:36:40
Egyébként az, amit írtál, akár még igaz is lehetne, csak éppen azt nem tudjuk, hogy az, ahová a házaspár egyik fele elmegy vásárolni, mennyire vírusforrás. Ez százalékilag igenis fontos. Mert ha mondjuk (ez nyilván hipotetikus) 99%, hogy megbetegszik, akkor annak az esélye, hogy a vele egy lakásban lévő házastársat nem betegíti meg, elég kicsi (csók, szex, szoros együttlét).
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.10. 14:06:24
ő. Az ebella thread viszont jó. Defektus on the screen for ever.
Nem értem, hogy miért nem sikongat mindenki orgazmustól ahelyett, hogy ide írkál indokolatlanul vállas-vaskos kifejeződéstömböket. Arról nem is beszélve, higy a kifejlet még lehet is jó, na de az önismétlés, hát az nem. Ügyeljünk a dramaturgia folyásának nemességére. Ez most úgy hangzott, mint egy hüvelyfolyás. Zárom is soraim, nehogy mégrosszabb legyen.
élhetetlen 2020.04.10. 16:13:44
Szubrina 2020.04.10. 16:43:40
Szubrina 2020.04.10. 16:45:47
Szubrina 2020.04.10. 16:48:07
élhetetlen 2020.04.10. 16:55:37
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.10. 16:57:02
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.04.10. 17:06:49
élhetetlen 2020.04.10. 17:11:30
Szubrina 2020.04.10. 17:17:17
élhetetlen 2020.04.10. 17:21:04
Szubrina 2020.04.10. 17:22:24
élhetetlen 2020.04.10. 17:41:48
élhetetlen 2020.04.10. 17:56:24
Szubrina 2020.04.10. 19:26:03
Most minimum két hétre érdemes bevásárolni, az ember ír egy listát nem úgy írja, h drágám a holnapi ebédhez kell 25 dkg liszt meg három szem gomba!!!
Hanem, h 1kg liszt, fél kiló gomba stb...két hétre bevásárol tésztát, tejfölt, konzervet, tejet, túrót stb...aztán főznek, ami van otthon abból.
Én még ilyet nem hallottam, h valaki kitalál a hétre egy menüt minden napra és aszerint megy valaki vásárolni, talán a mindennapi reggelit és vacsorát is előre megtervezik, a tervtől eltérni, pedig szentségtörés?
Nem értelek, miért nem akarod felfogni a lényeget, ne védd tovább a védhetetlent...!
A Tesco ma jelentette be, h egyszerre csak bizonyos mennyiségű embert engednek be és remélem családonként csak egy embert, nehogymá bemenjenek 10-en egy családból aztán miattuk várjon kint másik 9 ember, aki csak egy a saját családjából...
Így most a kis emlegetett párocskád vagy lincselés áldozata lesz vagy megtanulja, h abból főzünk, amink van.
Szubrina 2020.04.10. 19:27:14
:)
Szubrina 2020.04.10. 19:34:36
misi107 2020.04.10. 20:13:35
élhetetlen 2020.04.10. 20:19:11
Ps. Egyed te a wc papír főzeléket!
Szubrina 2020.04.10. 20:30:44
Te pontosan ezt írtad, mire írtam, h szerinted tényleg ennyire kretének a férfiak és igen, szerinted ilyenek, én azért többet néznék ki belőlük. Még egy gyerek is képes mérlegelni egy listát és a telefont is feltalálták már...:OOO
élhetetlen 2020.04.10. 20:53:09
Szubrina 2020.04.10. 20:59:40
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.10. 21:00:57
élhetetlen 2020.04.10. 21:08:57
Szubrina 2020.04.10. 21:12:14
Fordítok, azért mennek ketten vásárolni, mert ha nincs valami, a férfi nem tudja mit vegyen csak a nő, mert a férfi fogyatékos (szerinted?!) sőt telefonja sincs.
Szubrina 2020.04.10. 21:14:25
Te arra szavazol, h csak ketten tudnak bevásárolni, mert a kretén férfiak nem tudnak egyedül vásárolni (??):O
Sztem meg egyedül is képesek vásárolni és megoldják, ha nincs valami, akkor vesznek helyette mást, mert rajtad kívül meg ebellán kívül senki nem annyira kretén, h "anyu" nélkül ne tudna bevásárolni két hétre.
élhetetlen 2020.04.10. 21:53:07
misi107 2020.04.10. 22:52:33
aptijankót kedvelő Kompínó 2020.04.11. 04:25:15