Tékozló Homár

Szolgálati közlemény hol a Homár ügyben

2020.05.19. 17:03 | Homár Hilda | 648 komment

screenshot_2020-05-19_at_16_51_16.png

Kedves olvasók! A kommentekben többen is kérdeztétek, az elmúlt két hétben miért nem került ki új poszt. Ennek az az oka, hogy a vírushelyzet kirántotta az eddig biztos talajt a lábunk alól, és egyik pillanatról a másikra kétségessé vált a blog jövője. 15 év nagyon sok idő, és sok munkánk van a Homárban, ezért próbálunk valami megoldást találni a megmaradására. Reméljük, sikerül. De az átmeneti időszakban sajnos csak rendszertelenebbül fogunk tudni posztolni.

Mondhatnánk, hogy That's all, folks! De még hátha nem. Legyen csuriban a ti kezetek is.

 

Hoztam visszatérítést, meg nem is

2020.04.28. 11:00 | Homár Rezső | 89 komment

bravofly-customer-service-phone-number-1280x720.png

Juliék áprilisi utazását is elvitte a járvány. A Barvofly utazási irodánál vásárolt Qatar jegyeik árát próbálják most visszaszerezni, ami nem megy egyszerűen. Az utazási iroda ugyan megküldte a légitársaságnak a törlés és a visszatérítés kérelmét, de aztán jött a csönd. Amikor Juliék pedig nagyon helyesen, közvetlenül felkeresték a Qatar-t, kiderült: már hetekkel hamarabb visszatérítették a teljes összeget, egyenesen az utazási irodának. A sztori 3 hete áll, mi is írtunk a Bravofly-nak, a válaszukkal frissítünk.

A következő történettel úgy érzem nem vagyok egyedül, ugyanis a mostani COVID szituáció általi járat törlések és visszatérítések mély vízében evezünk épp mi is. 

Még a vírus kirobbanása előtt vettük jegyünket Budapest Bangkok járatra április 6-16 időpontokra. Mivel csak adott időpontokban tudunk menni nyaralni ezért próbáltuk megkeresni a legjobb lehetőséget az utazásra. Skyscanneren a Bravofly oldalán árult jegyek a Qatar járatára voltak a legkedvezőbbek, amik még utazási időben is optimálisak voltak. Békeidőkben nem voltak igazán problémáink ezekkel az „utazási irodákkal” ezért is mertem megvenni a jegyeket.

Olvasson tovább!

Megbízhatóan érkezik a rendszeres kékhalál

2020.04.24. 12:30 | Homár Rezső | 377 komment

dell.jpg

Ha egy jól működő, stabil, megbízható laptopra vágysz, akkor elég csalódott leszel, amikor a laptopod nem működik jól, nem stabil és a legkevésbé sem megbízható. Olvasónk lassan két hónapja szenved az újra és újra megjelenő, váratlan kékhaláltól, a szerviz pedig elég döcögősen kezeli a problémát.

Nemrég vásároltam egy Dell Precision 5520 típusú laptopot ezen típus közül is az egyik legerősebb modellt aminek az ára is ehhez mérten van megállapítva (nagyjából 1 millió forint).

Azért választottam ezt a típusú számítógépet mert mindenhol csak azt olvastam és hallottam róla, hogy mennyire jó, erős, stabilan működő és egyébként is tudtam, vagyis az a hit élt bennem, hogy a Dell márkanév egyenlő a magas minőséggel, megbízhatósággal és kiemelkedő teljesítménnyel minden területen még a szolgáltatás területén is, de sajnos hatalmasat kellett csalódjak.

Olvasson tovább!

Várakozás, te csalárd érzet szerzője

2020.04.23. 11:00 | Homár Rezső | 88 komment

euczseawsaixigl.jpg

Amióta itthon ülünk, a futáros-csomagos sztorik kaptak egy egészen szokatlan mellékízt. A nem tartózkodott otthon és az átvevő hiánya kifejezésektől hisztérikus kacagva zokogásba kezdünk, főleg ha idősebb olvasónktól jött levélben olvassuk. Persze előfordulhat, hogy nem halljuk a kertben a csengőt, meg a rádiótól a telefont, na de ennyiszer? Ebben a történetben minden jól kezdődött, a csomag elindult a németországi gyógyszertárból, aztán sajnos a DHL-től a Postához került és ezzel a utolsó halvány reménysugárnak is annyi lett.

Egy német cégtől rendeltem, megfizettem a házhozszállítást is, de a csomagomat nem hozta ki senki. Ugyan nekem sürgős lenne a csomag a benne lévő gyógyszerek miatt, de nem voltam türelmetlen. A német cég már április 10-ére Budapestre juttatta a pakkot a DHL közreműködésével (egy-két napon belüli frissességgel), de pechemre a csomagom a Magyar Postánál kötött ki.

Ők nemcsak hogy nem szállították ki a házhoz (13,90 Eur) rendelt csomagomat, melyet jó előre megfizettem (93,50 Eur), hanem nyomkövetési naplójukban erről összevissza hazudoznak.

Olvasson tovább!

Nem minden Prime Home, ami annak látszik

2020.04.22. 13:00 | Homár Rezső | 54 komment

macskakanape.jpg

Névvel visszaélni egyszerű átverésnek tűnik. Végy egy megtalálható, ismert webshopot, kicsit alakítsd át a nevét, esetleg rakd bele az ÁSZF-be az eredeti céget és már várhatod is az eltévedt vásárlókat. Ez történt a Prime Home bútorbolt esetében is, akik először meglepődtek a vásárlók panaszáradatán, ugyanis náluk ezek a vásárlók nem jártak soha, nem is vettek tőlük semmit. Mint kiderült, egy hasonló oldalon költötték el a pénzüket, amiért cserébe viszont semmit sem kaptak.

Update: A https://primehome.shoprenter.hu/ oldalt időközben mégis lekapcsolták, de a Prime Home-hoz azóta is érkeznek az átvert vásárlók panaszai.

Kedves Tékozló Homár! 

Dobozi Károly vagyok a Prime Home Kft. (Bp 1132 Bp. Visegrádi u. 82/b) tulajdonosa. A Prime Home egy budapesti bútorszalon és elsősorban exkluzív dizájn bútorokkal foglalkozunk.  

Pár hete telefonon elkezdtek megkeresni minket főleg vidéki vásárlók, akik egy a miénkhez kísértetiesen hasonló nevű cégtől vásároltak bútort a https://primehome.shoprenter.hu nevű oldalon. Az állítólagos cég (merthogy valójában nincs is cég csak egyszerű csalók) a jófogáson is hirdették a bútorokat, sokszor irreálisan alacsony áron.  

Olvasson tovább!

Nem mehetett be a szerelő? Nem baj, nálunk szolgáltatás sem kell a számlázáshoz!

2020.04.21. 11:00 | Homár Rezső | 45 komment

vodafone_text_011808587147_640x360.jpg

Ezekben az időkben, amikor azt mondják, hogy az utcai cipőddel be se menj a lakásba, amikor a kiszállítások alapfogalma lett az érintésmentes kifejezés, olvasónk 70 éves édesanyjának lépése teljesen érthető. De a UPC-Vodafone átállás során megrendelt internetet csak be kell kötnie valakinek, meg is jelent a szerelő, minden ajánlott és elvárható védelem nélkül. De lássatok csodát: a szerelő nem jutott be, a szolgáltatás kiszámlázása mégis elkezdődött! Írtunk mi is a Vodának, a válasszal frissítjük majd a posztot. 

Annyira régóta olvaslak, hogy felkészültebbnek gondoltam magam, de a UPC-nek sikerült meglepni. Éppen átálltak Vodafone-ra és megkerestek március közepe körül, hogy édesanyámnak 300 Ft ráfizetéssel internetet ajánlanak. Én vagyok a kapcsolattartó és beleegyeztem. Jeleztem a szerelőnek, hogy anyu 70 éves.

Olvasson tovább!

Patikából turkáló: használt vércukorszintmérőt adtak el újnak

2020.04.20. 12:00 | Homár Rezső | 109 komment

paris_tuileries_garden_facepalm_statue.jpg

Egy gyógyszertári vásárlás után vannak dolgok, amikre különösen nem számítunk. Például, hogy az ott vett terméknek nem mi vagyunk az első használói. Olvasónk egy vércukorszintmérő esetében találkozott a jelenséggel, ráadásul a patikába visszatérve még magyarázat és felháborodás is fogadta, a pénzét viszont nem kaphatta vissza. Fogyasztóvédelmi rémálom.

2020. március 27-én a Gödöllői Kígyó gyógyszertárban vásároltam egy új (legalábbis azt gondoltam, hogy új) vércukorszint mérőt. Otthon a termék kibontása után tapasztaltam, hogy az eszköz nem teljesen új,hanem legalább egyszer valaki használta. Erre több egyértelmű jel is utalt: hiányzott egy tesztcsík, a műszer kijelzőjéről már eltávolították a védőfóliát, az eszköz memóriája pedig egy korábbi időpontban végzett eredmény tartalmazott. Gondoltam semmi probléma, blokk megvan, másnap irány vissza a patika és csere egy tényleg újra. 

Olvasson tovább!

Mi szóltunk, hogy ezek kamu parfümök, szóval minden oké!

2020.04.17. 12:00 | Homár Rezső | 117 komment

premium_parfum_shop.png

Olvasónk egy olyan parfümös csalásba futott bele, ami azt mondja, hogy ők azért nem csaltak, mert előre szóltak, hogy csalni fognak. Szimpatikus üzleti modell.

A Premium Perfume Shop márkás parfümöket kínál kedvező áron, mármint ezt állítja magáról, ami eleve hogyan lehetséges, ugye. Már a kezdő oldalán egy nehezen értelmezhető szöveggel találjuk szembe magunkat: "Parfümünk hozzávalói Franciaország déli részeiről érkeznek hozzánk. A Provence-Alpes-Côte d’Azur régióból, a jól ismert Grasse-ból." De hogy mi, az összes?

Innen két irányba mehetünk tovább (a harmadik és az egyetlen helyes, ha azonnal bezárjuk az egészet): egy parfümök listája pdf, vagy a webshop. A webshopra kattintva hopp, micsoda url váltás, máris a kedvezoparfumok.xyz oldalra kerültünk. Itt márkás parfümös üvegek fotói és egységes 7600 Ft-os ár vár minden kedves érdeklődőt. És a felirat: "Univerzális csomagba csomagolva". 

Olvasson tovább!

Amikor hetek óta otthon ülsz a karanténban, de a futár szerint sosem voltál otthon

2020.04.16. 11:00 | Homár Rezső | 69 komment

via GIPHY

Azért a kijárási korlátozások és önkéntes karanténba vonulások idején azt mondani, hogy a csomag címzettje többször sem volt otthon, hát ehhez kell pofa. Az Express One futárja elvileg járt Dávidnál, de erről sem Dávid, sem a bejáratot figyelő kamera nem értesült. A csomag története elég zavaros, ráadásul sem a címzett, sem a feladó nem kapott értesítést semmiről, egyik lépés után sem.  A csomagot visszafordították a feladóhoz, Dávid teljesen tehetetlen.

Nem én vagyok az első, aki a remek Trans-o-flex hamvaiból feléledt Express One-ról ír, de úgy érzem nem is az utolsó. Március 25.-én feladtak nekem egy csomagot Németországban a Hermes nevű helyi csomagküldővel, aminek magyarországi partnere a cég. A csomag a mai napig nem érkezett meg. A jelenlegi karanténhelyzetnek  köszönhetően egész nap otthon voltam, így bátran vártam a futárt, mint utólag kiderült, hiába.

Olvasson tovább!

Olyan jogszabályra hivatkozik az eMAG, ami nem is létezik? Update!

2020.04.15. 10:00 | Homár Rezső | 50 komment

emag_1.png

Olvasónk úgy érzi, jogos elvárás egy villanyborotvától, hogy ha borotválkoznak vele, attól ne menjen tönkre. De sajnos az eMAG szerint éppen ez történt: a javítást és cserét azzal az indokkal utasították el, hogy a nem megfelelő használat következtében ment tönkre a egy hónapja használt Philips borotva. Olvasónk hiába próbálta bizonygatni, hogy ő bizony semmi mást nem csinált vele, mint amire a gyártó legyártotta, a kereskedőt ez nem hatotta meg. Szakértőinkhez fordultunk segítségért, válaszuk a poszt végén.

Update: Reagált az eMag, az ügy megnyugtató lezárása a poszt végén olvasható.

Az eMAG-nál rendeltem egy borotvát. Október 22-én kb. 31 napig jól tudtam vele borotválkozni, aztán hirtelen leállt és mint kiderült, elpattant az egyik körkés egyik mikroszála. Gondoltam semmi gond, kicserélik egy új borotvára, vagy kiegészítőre. De az eMag arra hivatkozva, hogy 30 napon túl nem cserélik, ezt nem akarta megtenni. Azt kérték, hogy küldjem vissza nekik és javítják. Gondoltam oké, semmi gond, 1 hónappal ezelőtt visszaküldtem. Most kaptam egy levelet tőlük, hogy nem cserélik ki a körkést, de nem is javítják, mivel én azt külső hatásra  törtem el (ha a külső hatás a borotválkozás, akkor OK, bevallom: ÉN TETTEM).

Olvasson tovább!