Tékozló Homár

Kamu brit webáruház próbált 1,3 millió indonéz rúpiát levonni a számláról, és ez még nem minden!

2019.12.06. 10:00 | Homár Rezső | 24 komment

via GIPHY

Károly kacifántos kamuba botlott: a brit webáruház nem tűnt gyanúsnak, még szerencse, hogy a bank résen volt. Euróban fizetett, de a shop az ingyenes szállításra kínai jüant, a termékre pedig indonéz rúpiát próbált beterhelni a számlájára.

Tegnap este rendeltem egy Nagy-Britanniában jegyzett cégtől valamit, relatíve jó áron, mivel még EU - tag, vám nélkül, itthoni e-mail címről. Szállítás ingyenes stb. Mivel sem Paypal sem ahhoz hasonló megoldással nem lehetett fizetni, kissé gyanakodtam, de az elérhető brit adatok szerint tényleg Londonban van a raktáráruház, megrendeltem fizettem bankkártyával stb -ahogy szokás. Fizetés euróban -ami kulcs volt a dologban. 

Itt nem az ár a lényeges (100 EUR alatti, de később furcsa fordulat jött).

Olvasson tovább!

Hiba kijavítva, kijelző megkarcolva

2019.12.05. 10:00 | Homár Rezső | 49 komment

demolished_iphone_5-100522185-orig.jpg

Vigyázol a telefonodra, óvod minden karctól, a szerviztől mégis sérülten kapod vissza? A hosszú és kimerítő eset kapcsán olvasónk tanácsát szeretnénk kiemelni: "aki nagyobb értékű készüléket ad le szervizelésre, ragaszkodjon a szervizbe leadott készülék valós állapotának megjelöléséhez, alaposan tanulmányozza át az átvételi elismervényt és a készüléket fotózza körbe leadás előtt". Persze van, hogy ez sem elég.

Adott egy Honor márkájú okostelefon, amit garanciaidőn belül leadtam a miskolci FirstPhone Huawei szervizponton akksi cserére. A készülék kb 1.5 éves és ez idáig sikerült megőriznem teljesen gyári állapotban. Karcoktól, mikrokarcoktól, repedésektől mentes (volt). Végig tokban volt hordva és nem csak a kijelzőn,de még a hátlapon is volt egy átlátszó védőfólia. Mikor bementem az üzletbe, átadás előtt direkt megmutattam az ott dolgozó srácnak, hogy a készülék hibátlan esztétikával bír és ha van rá mód szeretném ilyen állapotban visszakapni.

Olvasson tovább!

Némi nemzetközi levelezés, egy kis pénzmozgás meg mérgelődés, és hopp, máris van menetrögzítő helyett egy új posztunk!

2019.12.04. 13:42 | Homár Hilda | 73 komment

untitled15.png

Levélírónkat  októberi Gearbestes, kínai webáruházas posztunk ihlette írásra. Slágvortokban előadott sztorija szerinte ékes bizonyítéka annak, hogy a Paypal sem véd meg olykor. Szerintünk emellett újabb tanulságos történet arról is, hogy az olcsóság árát gyakran a sok órás ügyintézésben, a hetekig tartó idegeskedésben vagy akár a szükséges termék hosszú ideig való nélkülözésében fizetjük meg. Persze van, akinek így is megéri, és rengetegen, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy ne csak az ár alapján döntsenek, ahogy az is igaz, hogy hazai boltokban vásárlós sztorikat sem nagyítóval kell keresni a Homáron. Ezzel együtt is kínai webáruházaknál mindig legyünk tisztában a lutrifaktorral. 

Hali!

Történetem azoknak, akik a Gearbest megbízhatósága és a PayPal nyújtotta mellett kardoskodnak a poszt alatt. Lényeg: a paypal sem véd meg olykor.

1. Rendelek menetrögzítőt (dashcam), olyat, amit már 6 évig használtam, de megadta magát (24 USD).
2. Spanyolországból megjön a termék egy rossz minőségű klónja: rosszabb lencse, használhatatlan látószög, kisebb kijelző, gagyi felbontás a képpontok azonos számától függetlenül.
3. Jelzem "Cora"-nak, hogy amit küldtek az véletlenül sem az, ami a képeken és a specifikációban szerepel, szóval visszacsinálnám az üzletet. Küldöm az összehasonlító képet a termékéről, meg a hirdetéséből, plusz a különbséget a megfelelő kép és az övé között.
4. Válasz: megkapták a levelet, de tényleg rossz? Mert akkor megvizsgáltatják a technikai csapatukkal.
5. Igen, tényleg, küldtem képet is.

Olvasson tovább!

Két cég, két szállítás, egy címirat, nulla tűzhely

2019.12.03. 10:00 | Homár Rezső | 50 komment

shutterstock_230045593.jpg

Márta és a két tűzhely, na meg a címirat mind mind egy kommunikációs fekete lyukban keringenek hetek óta. A Posta és az Euronics nem tudja megoldani a helyzetet, szóval nem tudni, min rotyog majd a karácsonyi töltött káposzta, de a jelenlegi állás nem biztató. 

Szükségünk volt egy kombinált tűzhelyre. Az Euronicstól rendeltem meg, mert 2-4 munkanapos ingyenes házhozszállítást és a régi tűzhely elszállítását is vállalták. Október 31-én küldtem el a rendelést, ki is fizettem és jeleztem, hogy kérjük a régi készülék elszállítását is. Válaszoltak, hogy rendben van.

November 12-én reggel küldött SMS-t a Posta, hogy aznap szállítják a csomagot. (Ez azért nem 2-4 nap). Gyors telefon a Postának: legalább annyit mondjanak, melyik napszakban várható a szállítás vagy adják meg a kézbesítő számát, hogy egyeztethessünk. Válasz: nem. Annyit tudnak tenni, hogy az érkezés előtt egy órával fölhívnak.

Olvasson tovább!

Fehér helyett fekete bútor: nem hagyjuk!

2019.12.02. 10:00 | Homár Rezső | 50 komment

via GIPHY

Ági szerint ez csak egy apróság, de egy fehér megrendelést feketében teljesíteni pont nem kicsi különbség. Sajnos a fogyasztóvédelmi jogok érvényesítéséhez ideg is kell, de mindenkinek javasoljuk, hogy vegyen egy nagy levegőt és először is mehet írásban a panasz, aztán meg jöhet a Fogyasztóvédelem. Hajrá Ági, veled vagyunk, segítünk, legyőzöd!0_7ywnj8fb_ye_em2x.jpeg

Kis átverés is átverés. Rendeltem a Bónusz Brigádon keresztül a Home Trend Kft-től egy 5 fiókos, fehér tárolót. Visszaigazolták pár napos szállítással. Utána 2 hétig se kép, se hang.

Három megválaszolatlan levél után felhívtam a Bónusz Brigádot, megtudtam nincs termék, szeptemberben tudnak szállítani, vagy visszafizetik a pénzt.

Olvasson tovább!

Kiegészítő jegy helyett pótdíj lett a megoldás

2019.11.29. 10:00 | Homár Rezső | 110 komment

1247362.jpg

Péter elküldte nekünk is a Volánbusznak feltett kérdéseit, amikre válaszolni nem tudunk, de a felvetés érdekes. A néhány kilométernyi plusz nem is mindig eredményez büntetést, ebben az esetben viszont 250 Ft helyett 8745 Ft-ba került a kis kitérő. Az üzletszabályzat szerint persze ez így van rendben, de miért is nem lehet kiegészítő jegyet venni? Hol van itt az utasbarát hozzáállás? Vagy a barátkozást ne itt keressük?

Tisztelt Volánbusz Zrt!

2019.11.24-én az 5671/2 számú járaton utaztam Harkányból Pécsre. Harkányban lakom, Pécsen dolgozom, minden hónapban 30 napos, teljesárú, 30 km-es dolgozó bérletet vásárolok.

Mint tudjuk, Harkányból Pécsre kétféleképpen lehet eljutni: vagy Szalántán keresztül, vagy Görcsönyön keresztül. Az előbbi útvonal rövidebb, az utóbbi picit hosszabb. (26.6 és 36.2 km.) Az esetek 99%-ában Szalánta felé járok, mert a menetrend megfelelő, a járatsűrűség elfogadható. Van azonban néhány olyan eset (havonta 1-2 alkalom) amikor a Görcsöny felé közlekedő járatot választom, mert ez az egyetlen, amivel reggel ¾-ed 5 előtt Pécsre tudok érni, és van, hogy ennyire korán kell bent lennem.

Olvasson tovább!

A kártyagyilkos ATM és a közöny

2019.11.28. 10:00 | Homár Rezső | 81 komment

budapest-bank-logo_1.jpg

Mivel az ATM-et nem a bank üzemelteti, hanem egy külsős cég, a bank végignézi, ahogy az automata egymás után nyeli el az ügyfelek kártyáját. Ráadásul vissza se adja, így az ügyfél nem véletlenül lesz ennyire felzaklatva.

Tisztelt Budapest Bank! 

Visa Premium kártyámat 2019. november 13-dikán délelőtt a XI. Eleven Center (XI. Rétköz utca 7.) Budapest Bank fiókban lévő ATM műszaki hiba miatt bevonta. A kártya kiadásakor a kiadó szerkezet (gondolom léptetőmotor) egyértelműen nem működött, a kártyát képtelen volt kiadni, a bevonás tényét a képernyőn közölte majd elkezdett a készülék szirénázni. Az ott lévő alkalmazottjukkal lefolytatott beszélgetést követően elmentem a MOM Parkban lévő fiókjukba és ott új kártyát igényeltem, mivel elmondásuk szerint a bevont kártyát megsemmisítik. 

Olvasson tovább!

Küldünk egy levelet arra a címre, ahonnan elköltöztél, hogy nyilatkozz arról, hogy valóban elköltöztél. Oké?

2019.11.27. 10:30 | Homár Rezső | 56 komment

via GIPHY

Fantasztikus gordiuszi csomó, ami látszólag nem is olyan nagy gond, viszont a következtetés igen. Mi van, ha a levél követelésről szól és végül a végrehajtó is ide jön majd végrehajtani?telenor_logo_1.png

2015-ben (!) vásárolt ingatlanomra a mai napig küldözget levelet a Telenor az előző lakónak címezve, a Posta pedig kézbesíti is ezeket a levélszekrényembe. Ezt a problémát már több ízben jeleztem a Telenornak, teljesen feleslegesen, mert az ő üzletpolitikájuk szerint egy névhez tartozó címet csak és kizárólag maga az előfizető módosíthat. A bejelentésemet mindannyiszor rögzítik, ám a következmény csupán annyi, hogy újabb levelet küldenek a címemre az előző tulaj nevével, ugyanis a Telenor úgy gondolja, a legjobb megoldás annak ellenőrzésére, hogy valaki elköltözött, az, hogy levelet küldenek neki arra a címre, ahonnan elköltözött, hogy nyilatkozzon arról, hogy valóban elköltözött arról a címről. Értitek…

Olvasson tovább!

Egy nem létező mosógépet féláron valakinek? UPDATE

2019.11.26. 09:00 | Homár Rezső | 109 komment

emag_1.png

Zoltán belefutott abba a nyomorult módszerbe, amikor a kereskedő leakciózza a terméket, ami nincs is, vagy csak kevés van belőle, vagy csak úgy csinál, mintha nem lenne. A végeredmény minden esetben ugyanaz: az akciós napon hiába keressük a cuccot kedvezményes áron, ám az akció után az eredeti összegért bőven rendelkezésünkre áll. Az epres sztoriból is emlékezhetünk rá, hogy ez bizony tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, hiszen:  "Az még nem számít jogellenesnek, ha a készlet elfogy az akció vége előtt, ám a reklámozó üzletnek mindent meg kell tennie azért, hogy a felkínált árut biztosítani tudja az akció jelentősebb időtartama alatt. Ha az ár rendkívül kedvező, akkor elvárható, hogy a vállalkozás számítson a fokozott érdeklődésre, és rendelkezzen az ésszerű elvárások alapján elegendő készlettel."

Update: Jött egy újabb rövid szösszenet erről a napról, és az EMAG válasza is befutott, mindkettő a poszt végén.

feet-1868670_1920.jpg

Nem szokásom ilyenek nagyon fennakadni, de most nem nagyon tudom magamban tartani ezt a történetet, így a Fogyasztóvédelem mellett megírom Önöknek is. Nem vagyok naiv, tudom, hogyha kapnak is büntetést, akkor is olyan mértékű lesz, amely eltörpül a vásárlók félrevezetéséből generált plusz profit mérete mellett, de ideje lenne összekapnia magát a jogrendszerünknek, a Fogyasztóvédelemnek, hogy ilyenek ne történhessenek meg. Esetem nem egyedi, maximum én írom meg leghamarabb.

Olvasson tovább!

Ezzel a csomaggal valahol valami nagyon csúnya dolog történt

2019.11.25. 09:00 | Homár Rezső | 36 komment

via GIPHY

Olvasónkat a Homár tanította meg arra, hogy érdemes mindent alaposan dokumentálni. A kameraképek és a videók pedig mind arról árulkodnak, hogy azzal a dobozzal valahol útközben bizony valami nagyon csúnya dolog történt. A posztot mi is elküldjük a DPD-nek, ha pedig érkezik a válasz, frissítünk. (A gif csak illusztráció.)

Tudom, nem az első vagyok, aki panaszkodik arra, hogy egy futárszolgálat ezt összetört, vagy azt. Viszont pont az Önök blogjai készítettek fel arra, hogy ne várjak csodát az életben, így a csomagfelvételétől fogva (akkor még mit sem sejtve) mindent, de tényleg MINDENT videókkal és fényképekkel dokumentáltam. Sajnos mint lentebb kiderül, ez sem elég. 

Röviden összefoglalva: 08.14-én vásároltam a neten 2 kerékpártartót és hozzá egy tetőcsomagtartót. 1 nappal később kiszállították, minden rendben, minden sérülésmentes. Még mielőtt a kerékpártartókat kibontottam volna, kiderült, hogy nem jók a tetőcsomagtartóhoz. Felhívtam az üzletet, készségesek, kedvesek voltak, megállapodtunk, hogy visszaküldöm és küldenek olyat, ami jó nekem. DPD-vel szállítattam vissza éppen bennemaradva a 14 napos elállásban, 08.26-án.

Olvasson tovább!