Tékozló Homár

Állatkínzó akváriumot árulnak az állatbarát kereskedők

2020.02.20. 10:00 | Homár Rezső | 34 komment

via GIPHY

sadfish.jpgNagy nap ez a Homárnak: megérkezett az első állatvédelemmel kapcsolatos levél! Sőt, nem csak hogy állat, de vízi! Barnabás a VitalPet állatkereskedésben bukkant a 2, azaz kettő literes akváriumra, de az máshol is kapható, úgyhogy ez itt most egy kiáltás az összes kereskedőnek. 

Olvasónk a VitalPetnek írt levelében arra a jogszabályra hivatkozik, ami szerint gerinces állatot tilos 30 liternél kisebb űrtartalmú térben tartani, a kereskedő pedig azt mondja, hogy tud róla, de 1: hát más is árulja, mit tehetne, 2: az az állattartóra és forgalmazóra vonatkozik, nem rá, 3: ő is állatbarát, egyetért, ezért nem is ajánlja és erre fel is hívja a vásárlók figyelmét (na ezt a felhívást mi meg sem találtuk). Fantasztikus érvek. Szakértőinknek is megvan a véleménye a dologról.

akvarium1.jpg

Olvasson tovább!

Az ingyenhitel sincs ingyen

2020.02.19. 12:00 | Homár Rezső | 44 komment

via GIPHY

Tamás kazáncserére adta a fejét, ami önmagában épp elég stresszt jelent, a költségről nem is beszélve. A szükséges összeghez az MFB hitelprogramján keresztül szeretett volna hozzájutni. Hosszú hónapok alatt meglett a hitelhez megfelelő kivitelező és a szükséges dokumentumok is, úgy tűnt, végre sínen van a dolog. Ám ekkor derült égből megjelentek a pluszköltségek, amik ráadásul még változtak is: a közjegyzői okirat elkészítése volt 15 ezer körüli és 100 ezer körüli összeg is, majd végül 40-nél megállt, de Tamás szerint mivel erről hónapokon át nem tájékoztatták, ez így sehogy sem kerek.

Tisztelt Tékozló Homár!

Szeretném megosztani negatív tapasztalatom az MFB LAKOSSÁGI ENERGIAHATÉKONYSÁGI HITELPROGRAM kapcsán. A történet röviden az MFB-nél tett panaszlevelem tartalmazza, melyre az MFB reakciója, hogy minden rendben van így max. pereskedjek ha szeretnék. 

mfbp.jpg

Felmerül a kérdés hogy ez a program ez valóban azt a célt szolgálja, hogy a lakosságot segítse 0% hitellel, mert sajnos a lehető legnagyobb jóindulattal sem lehet mondani, hogy a hozzáállás emberközpontú lenne. 

mfb_allaspont-1.jpg

mfb_allaspont-2.jpg

Kérem számoljanak be erről weboldalukon, hogy többi honfitáram megspórolja a pénzt, időt, energiát bosszúságot, amit ez a program jelent.

 

Szakértőink szerint Tamás hiába érzi úgy, hogy megvezették, ha a megkötés előtt minden egyéb költségről tájékoztatják az ügyfelet, akkor rendben van a plusz költség.

Kedves Tamás 

A fogyasztóknak nyújtott hitelről szóló törvény értelmében, a fogyasztót a hitelszerződés megkötését megelőzően tájékoztatni kell a hitelező által ismert minden olyan ellenszolgáltatásról, amelyet a fogyasztó a hitelszerződés kapcsán megfizet.

A teljes hiteldíj mutató (THM) számításánál figyelembe kell venni a fogyasztó által a hitelszerződés kapcsán fizetendő összes díjat (ideértve a kamatot, díjat, jutalékot, költséget és adót), valamint a hitelhez kapcsolódó szolgáltatások költségeit, ha a hitelező számára ismertek. A THM számításánál azonban nem vehető figyelembe többek között a késedelmi kamat és a közjegyzői díj.

Az ügyintézővel történt egyeztetést nem tudjuk rekonstruálni, azonban a hitelprogram honlapján található tájékoztatóból kiderül, hogy a 10%-os saját forrás mellett további költségek merülhetnek fel. Ilyen költség lehet az értékbecslői díj, a közjegyzői díj, az energetikai tanúsítvány díja stb. 

Amennyiben Ön önálló foglalkozása és gazdasági tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy és nem ért egyet az MFB álláspontjával, úgy a továbbiakban a Magyar Nemzeti Bank, illetve a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhat.

Aki csak véleményt kért, de drága szervizelés kapott

2020.02.18. 10:00 | Homár Rezső | 46 komment

sad-cat.jpg

Edina egy félresikerült szervizelés után döntött úgy, hogy egy másik céggel ellenőrizteti a javítást, de ismét nem úgy alakultak a dolgok, ahogy szerette volna. A telefont bevizsgálták, aztán meg is javították, jó pénzért. A végeredmény egy működő telefon, a kényszerszervizelés viszont nem tűnik túl korrektnek. De mit mond erről a szakértő?

Elvittem egy telefonszervizbe a készülékem, ahol kértem, hogy vizsgálják be és állapítsák meg, hogy a másik szervizben követtek-e el valamilyen olyan hibát a kijelző-csere közben, aminek következtében nem működött az első kamera, a hátsó kamera, valamint a zseblámpa funkció sem.

Másnap a szervizben azzal fogadtak, hogy jó a telefon, mert kicserélték az első és a hátsó kamerát 40 000 Ft-ért. Kicsit megnyúlt az arcom, lévén, hogy nem egyeztettünk a javításról és nekem ez a kiadás nem volt betervezve. Elkeseredettségemet látva felajánlották, hogy nem írnak számlát, és akkor csak 30 000 Ft-ot kell fizetnem. Garanciajegyet adtak.

Olvasson tovább!

Izgalmas titkot rejtett a Fundamenta szerződés

2020.02.14. 11:00 | Homár Rezső | 38 komment

2710_9347_42691141_566699827082533_5780146456346248241_n.jpg

Kriszta meglepődve látta, hogy hiába járt le a Fundamenta futamideje, a csoportos beszedési megbízás a szerződött 49 hónap után is pörgött tovább. A plusz két hónap után is csak azért tudta leállítani, mert utánanézett a banki utalásainak. Most attól fél, hogy mivel ez szerződésen kívüli összegnek minősül, se kamat, se támogatás nem jár rá. Szerencsére szakértőink egész más véleményen vannak.

9 évvel ezelőtt felvettem egy lakáshitelt az Unicredit Banknál (na ők is megérnének egy külön esszét, de most nem erről lesz szó). Mivel nem terveztem kitölteni a 25 éves futamidőt, ezért már előtte és közben is OTP lakáskasszába gyűjtöttük férjemmel a megtakarításainkat, és mivel a szüleink is be szerettek volna segíteni, ezért ők is gyűjtögettek külön, hogy adott alkalommal besegíthessenek az előtörlesztésben. Ennek következményeként  8 év alatt 3-szor játszottuk el a kiutaltatás/előtörlesztés folyamatát, így mondhatni már eléggé ismertem a rendszert és a feltételeket.

Viszont elkövettem életem baklövését, mégpedig azt hogy az első OTP Lakáskassza lejárta után, az Unicredites hölgy unszolására megkötöttünk ott helyben náluk egy Fundamenta szerződést a magam és férjem nevére is. 49 hónap, 3 hónap kiutalási idő, csoportos beszedési megbízás ezek már mind ismerősen csengtek, aláírtuk a szerződést és mindenki ment a maga dolgára. 

Olvasson tovább!

Tollakat hullat magából a százezres tollkabát, ami a kereskedő szerint nem hiba UPDATE

2020.02.13. 10:00 | Homár Rezső | 341 komment

via GIPHY

Zsófi tollkabátja úgy eresztette magából a pihéket, mintha a kabát alatt folyamatos párnacsata zajlott volna. Akinek már volt ilyen, az tudja, hogy egy-egy toll néha normális, de itt nem csak ennyiről volt szó, úgyhogy Zsófi tudatos vásárlóként visszavitte a kabátot és kérte a minőség ellenőrzését. Sajnos a szakértői vizsgálat nem értett egyet Zsófival, ami szerinte csak úgy lehetséges, hogy meg sem történt. A következő lépés a fogyasztóvédelem és a független szakértő lehetne, de írtunk az üzletnek is, várjuk a választ. Update: Az üzlet válasza a poszt végén, de sok újdonság nincs benne. Néhány toll nem tol. De akkor hány toll toll?

2019. október 10. napján szezonközi leárazás keretében vásároltam a Mammutban található Dockyard üzletben egy Helly Hansen W Tundra Down télikabátot. Már jó pár hete nézegettem, de kicsit borsosnak éreztem az árát, így a 20 %-os kedvezmény pont kapóra jött. Fontos hangsúlyozni, hogy ekkor valamennyi Dockyard üzletben, minden termék le volt árazva, tehát a kabát leárazására nem minőségi hiba feltüntetése mellett került sor.

Olvasson tovább!

Az elszublimáló kanapéágy UPDATE

2020.02.11. 10:00 | Homár Rezső | 87 komment

kanape2.jpg

Krisztina nagyon boldog, hogy nem fizetett előre a kanapéért, ami raktáron van, vagyis gyártják, vagyis hamarosan szállítják, vagyis ki tudja mi van vele. A képen szereplő RAKTÁRON, MAX 1 HÉT! felirat megtévesztés szagú, de láttunk már sok ilyet. Krisztina viszont éppen a gyors szállítás miatt választotta a Mindigbútort, de már december eleje óta tart az az egy hét. Update: az egy hét február közepén letelt! Krisztina megkapta a kanapét és boldog, részletek a poszt végén.

Szerettem volna vásárolni egy Ines ágyneműtartós kanapéágyat. A vásárlás előtt telefonáltam azoknak a webshopoknak, ahol lehetett kapni, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy nincs készleten, és mindegyikük január közepe-február eleje tájékára tudta volna vállalni a kiszállítást. A Mindigbútort kivéve.

Egy kedves hölgy vette fel a telefont az ügyfélszolgálatukon, megnézte a rendszerükben, és halleluja, azt mondta, hogy van még egy darab náluk raktáron, ha kérem azt, akkor még karácsony előtt ki tudják szállítani. Ennek tudatában december 2-án megrendeltem tőlük a kanapét, a rendelés után rögtön vissza is hívtak, hogy megerősítsék a rendelést, ami meg is történt, a telefonhívás során 1-3 hetes szállítási időt mondtak.

Olvasson tovább!

Apróban akart fizetni, rendőrt hívott rá a pénztáros UPDATE

2020.02.07. 11:00 | Homár Rezső | 540 komment

coins-loose-change-euro-currency-specie-metal-money.jpg

Az otthon gyűlő fémpénzek a futárok borravalóját biztosítják, de ezen kívül nincs sok hasznuk. Épp így gondolta levélírónk is, aki egy kis tartozás miatt úgy döntött, itt az ideje egyenesen a bankba bevinni őket, ezzel elintézni a befizetést és megszabadulni a fölösleges aprótól is. Jó előre elolvasta a K&H szabályzatát, majd ennek ismeretében megpróbálkozott a befizetéssel. A pénztárban azonban nem volt lehetőség az aprópénzes fizetésre, amit az ügyfél nehezen tudott befogadni, míg végül a rendőrség is színre lépett. Bizarr komédia, a végén szakártői segítséggel. Update: a poszt végén a K&H válasza.

Két napja megkeresett telefonon a számlavezető bankom (K&H), hogy negatívba csúszott az egyenlegem mert megterhelték  az éves számlavezetési díjjal. Gondoltam rendezem a tartozásom és egyben megszabadulok egy csomó aprótól ami hosszú idő óta felhalmozódott háztartásunkban. Gondosan szétválogattam a forintokat, külön dobozkába tettem címletenként. Az egyes címleteket leszámoltam és összeszoroztam, majd minden dobozba betettem egy  cédulát a darabszám és a végösszeg feltüntetésével

Olvasson tovább!

Ha erdőtűz, akkor vízkorlátozás: ilyen egy nyaralás víz nélkül

2020.02.06. 10:00 | Homár Rezső | 31 komment

cq5dam_web_1280_1280.jpeg

Egy már lezongorázott ügy, amiben a panaszosok kérelmét elutasította a békéltető testület, mégis érdemes foglalkozni vele. Levélírónk 2019 júliusi horvátországi nyaralása nem sikerült túl jól: az erdőtűz miatti korlátozásnak köszönhetően nem volt víz a szállodában, ami a szerződés szerint vis maiornak számít, így kártérítés sem járt. Ám az erdőtűz arrafelé abban az időszakban nem ritka, olvasónk szerint ezért ez ebben az esetben nem is számít előre nem láthatónak. 

Mivel már sokan már tervezik, sőt fizetik a csoportos horvátországi nyaralásukat, kérlek, tedd közzé az alábbi történetet, nehogy mások is úgy befürödjenek vele, mint mi. Azazhogy éppen fürödni nem fognak a szállodai szobájukban,  és vécézni se, hiába vettek folyóvizes, szállodai szobás nyaralást az utazási irodától.

Mi így jártunk a Pannónia Travel 2019. júl. 26-29 közti dalmát útjával.

Olvasson tovább!

Egy hónapja tart az iSTYLE egy hetes szervizelése

2020.02.05. 10:59 | Homár Rezső | 104 komment

apple-funny-wallpaper.jpg

Ha vállalkozó vagy és az egyetlen laptopod a munkaeszközöd, akkor nem csak bosszantó az az időhúzás, amit az iSTYLE csinál Fannival, de bevételkiesést is jelent. Az egy hetesre ígért szervizelés egy hónapja húzódik, pedig a fogyasztóvédelmi törvény elég egyértelműen leírja, hogy: "A jogszabály előírja a vállalkozások számára, hogy hibás termékkel kapcsolatos bejelentés esetén jegyzőkönyvet kell felvennie, amelynek tartalma is pontosan meghatározott. A jegyzőkönyvben ennek megfelelően kötelező rögzíteni pl. a fogyasztó által érvényesített szavatossági igényt és annak rendezésének módját is. Ha a vállalkozás a fogyasztó által bejelentett igénytől eltérő módon tesz eleget a követelésnek, akkor ennek megfelelő indokát kell adnia a jegyzőkönyvben. Ha a vállalkozás nem tud azonnal nyilatkozni a bejelentett igénnyel kapcsolatban, akkor öt munkanapon belül köteles tájékoztatnia igazolható módon erről a fogyasztót. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást csak a kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze."

Történetem azzal kezdődik, hogy még garanciás Macbook Pro-m elkezdett sikító hangokat kiadni a képernyő lecsukásakor, így január 3-án leadtuk az Istyle szakszervizében. A srác nagyon jófej volt, hisz elmondta, hogy amúgy is van gyári visszahívás a képernyőre, billentyűzetre is, és akkor már akkumulátort is cserélnek. Biztosítottak arról, hogy legkésőbb következő hét második feléig kész lesz. (Január 10-így ) Ez fontos pont volt, mert ez a munkaeszközöm.

Itt kezdődött a soha véget nem érő szenvedés.

Olvasson tovább!

Hátrányos megkülönböztetés az ötvenszeres parkolási díj? Az óbudai bérlő levele a parkolási társaságnak UPDATE

2020.02.04. 11:00 | Homár Rezső | 215 komment

obuda.jpg

December elején írta meg az Index, hogy Óbuda Önkormányzata bekeményített és elvette a bérlőktől a kedvezményes parkolás lehetőségét. Vagyis az eddigi 2.540 Ft-os éves díj helyett a bérlőknek ezentúl 82.450 Ft-ot kell fizetni. Viktor ez ügyben erős levelet írt az Óbudai Parkolási Kft-nek, amire mi is nagyon várjuk a választ, de kíváncsi az olvasók véleményére is. Mivel nem fogyasztóvédelmi ügy, így ilyen állásfoglalást nem tudunk írni, csak annyit tanácsolni, amit Berta Zsófia, az önkormányzat sajtófőnöke is megírt az Indexnek: „Az albérlőknek az általuk bérelt ingatlanba joguk van állandó lakcímre bejelentkezni, és ebben az esetben természetesen a lakossági várakozási kedvezménnyel élve évi 2540 Ft-ot kell fizetniük az engedélyért. Arra biztatjuk tehát a bérlőket és a bérbeadókat, hogy a következő két hónapban a bejelentkezéseket tegyék meg.” Ha megérkezik a parkolási társaság állásfoglalása, frissítjük a posztot. Update 02.11: megérkezett a parkolási társaság válasza, a poszt végén olvasható.

Tisztelt Óbudai Parkolási Kft.! 

Ahogy a weboldalukon olvasható, "2019. november 28-án elfogadásra került a Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselőtestületének 35/2013. (V.31.) számú rendeletének módosítása", amely többek között a bérlői kedvezmény drasztikus, 80.000 Ft-os megemelésével járt együtt. 

Azok a bérlők, akik a lakcímkártyájuk szerint III. kerületi tartózkodási címmel rendelkeznek, és itt élnek életvitelszerűen, ugyanolyan óbudai lakosnak számítanak, mint az állandó lakosok. 

Olvasson tovább!