Tékozló Homár

Egy igazi klasszikus: egyszerű probléma, tehetetlen szerviz

2019.10.18. 16:00 | Homár Rezső | 28 komment

2957977568_eee9c2ba28_k.jpg

Ha csak annyit mondunk, hogy új főzőlap és szerviz, gyakorlott olvasók már pontosan tudják, mi következik. Feleslegesen kivett szabadnapok, nem létező alkatrész és vállvonogatás, mindez hosszú heteken át. A paprikás krumpli meg nem rotyog.

Szeretném megosztani a kálváriámat egy Bosch főzőlap szervizelésével kapcsolatosan. A keret a történethez az lenne, hogy egy új építésű társasházba költöztem be szeptember 19-én, ahol a konyhába minden eszközöm Bosch márkájú. A beköltözés napján vettem észre, hogy a főzőlapom egyáltalán nem működik, a kiírt hibakódra a használati utasítás a szerviz kihívását javasolta, amit másnap, szeptember 20-án meg is tettem.

Olvasson tovább!

Ki ne akarna olyan fuvarozóval menni a reptérre, akinél 1 nap alatt kétszer drágul az út díja?

2019.10.18. 09:26 | Homár Hilda | 31 komment

screenshot_2019-10-17_at_16_49_16.png

 

Feneketlen panaszarchívumunkból előkeveredett egy nyár eleji eset, amit - mivel elég vérlázítóan hangzik, a honlap él, az árak sem változtak rajta - úgy döntöttünk, kitesszük. Egyúttal szeretnénk jelezni a repteritransfer.hu-nak, hogy nem azt hívják dinamikus árképzésnek, amit csinált, ha esetleg azt gondolta volna - mi másra nem is merünk tippelni. 

Kedves Homár

Egy ismerősöm látogatott meg Finnországból, és az esti géppel utazott vissza. Mivel akadályoztatva voltam, gondoltam taxival küldöm ki a reptérre. Az utazása előtti  nap interneten keresztül megrendeltem a szolgáltatást itt: http://repteritransfer.hu/ budapesti-araink. A honlap 5.500 ft-ot írt, számla nélkül.

Nem sokkal később felhívott egy úriember és közölte, hogy 5800Ft-ba fog kerülni, nemérti miért írt a honlap kevesebbet. Mondtam rendben van, nincs mit tenni. Annak rendje-módja szerint megjött a visszaigazoló email.

Másnap a teljesítés napján, kb az indulás előtt 1 órával felhívott egy férfihang és közölte, hogy valamit elnéztek, mert ez a fuvar 6800Ft-ba kerül majd. Hát elküldtem a "P-be"(talán nem kellett volna), mire rám vágta a kagylót.

Olvasson tovább!

Jó tudni: minden vendéglátóipari egységbe kell wc?

2019.10.17. 16:10 | Homár Hilda | 9 komment

screenshot_2019-10-17_at_15_20_57.png

"Helló! Arra van vmi szabályozás, h a vendéglátóipari egységnek kell-e (nyilvános) wc? - szegezte nekünk a kérdést jk nevű olvasónk, amire azon túl, hogy előkerestük a videót a wc-tematikájú tajvani kávézóról (ahol az üzemeltetők válasza egész biztosan  egy nagy és határozott igen), rákérdeztünk a hazai szabályozásra is. Utóbbi kapcsán megismerkedünk a illemhely-biztosítási kötelezettség csodálatos fogalmával, fogadjátok szeretettel ezt és a vastaggal kiemelt lényegi részt is.

A vendéglátóhelyek illemhely biztosítási kötelezettsége tekintetében több jogszabály is fogalmaz meg elvárásokat. Az illemhely-biztosítási kötelezettség magában foglalja mind az ott dolgozó munkavállalók, mind a vendégek tekintetében fennálló kötelezettségeket. 

A keretszabályt a 852/2004 EK rendelet adja, mely a II. melléklet 1. fejezetében az alábbiakról rendelkezik:

Olvasson tovább!

Ez aztán az izzasztó helyzet!

2019.10.17. 09:00 | Homár Rezső | 58 komment

homarkezdo.png

via GIPHY

A nyitvatartási idő örök problémája, hogy az ott dolgozók sem szeretnének tovább bent maradni, mint a vásárlók, vagy hát jelen esetben a fürdőzők és olvasónk, az izzadni vágyó szaunázó vendég. Épp ezért fél órával a hivatalos zárás előtt kizavarnak mindenkit. Tehát hiába vettük jegyet 9-ig, fél 9-kor tipli van és kész. De szabad ilyet?

Az alábbi eset történt meg velünk, egy önkormányzati fenntartású uszodában. Az uszoda több évtizede este 21:00-ig tart nyitva a hivatalos, és az uszodában kifüggesztett nyitvatartási időt mutató táblák szerint. Ez -józan paraszti ésszel átgondolva- azt jelenti (és évtizedek óta ez volt a bevett gyakorlat ebben az uszodában is), hogy 21:00-ig a medence és a szauna stb. használatát (tehát a szolgáltatás igénybevételét, amire a belepőjegy megvásárlásával jogot szereztünk) kell befejezni, majd az uszoda területét 21:30-ig kell elhagynia a vendégeknek. 

Olvasson tovább!

Hogy kerülhet milliós mínuszba egy folyószámla, amin nincs hitelkeret?

2019.10.16. 16:00 | Homár Rezső | 60 komment

otp-bank-logo.jpg

Olvasónkat óriási bajban van, miután egy furcsa fordulattal az autókölcsönzés után közel egymilliós mínuszba került a számlája. Az a számla, amin nincs is hitelkeret. Nem értik, mi történhetett, de a bank nem tud mit tenni: újabb utazást, ügyvéd fogadását és kölcsönt javasol. 

Kedves Homár!

Az alábbiakban szeretném közölni a párom által az OTP Bank részére írt levél minimálisan rövidített változatát, amelyből minden kiderül. Még mindig sokk alatt állunk és fogalmunk sincs, hogy mit fogunk csinálni a következő 30 napban (minimum), majd az esetleges bírósági jogvita tartama alatt. A fogyasztóvédelemnek nincs hatásköre a bankok tekintetében, az MNB fogyasztóvédelmi részlege elhajtott minket azzal, hogy a banknak biztosan igaza volt, kérjünk kölcsön barátoktól, rokonoktól, azaz egy valószínűleg jogtalan céges igény előbbre való, mint az emberi élet. 

Olvasson tovább!

4 csillagos all inclusive extrák Tunéziában: vízjegy és szikraesős villanyszerelés

2019.10.16. 09:40 | Homár Hilda | 209 komment

image_preview.jpeg

"Azért, hogy mások ne járhassanak úgy, mint mi"- ajánlotta figyelmünk József félresikeredett családi nyaralásuk történetét, mely egy tunéziai all inclusive hetet jelentett az észak-afrikai országokba kifejezetten rutinos utaztatónak számító Kartago Tours szervezésében. A fotókkal gazdagon illusztrált, szemléletesen megírt levélben van félreszervezés, néhány abszurd részlet (pl. a légkondiszerelő burleszkjbe illő jelenete), és egy csomó csalódást keltő és bosszantó apróság, melyek persze összességében abszolút sikeresen vágnak tönkre egy Nagy Nyári Kalandot. 

Tunézia? Kartagoval? Soha többet.

Sousse, az igazi hotelmeglepetések városa. 

Bevezető
Elnézve a fenti fényképet, ugye Te is el tudnád képzelni a családi nyaralást ebben a hotelben? A helyszín? Tunézia, Sousse városa, Hotel Thalassa. Kicsit drágább az all-inclusive, mint a hasonló szállásoknál? Nem baj, kárpótol az élménycsúszda. Megnézel még több katalógusképet, egyre jobban tetszik. Végül a családi kupaktanács úgy dönt, biztos, ami biztos alapon vonjunk be egy profi utazásszervező irodát, mert az észak-afrikai szállások csillagozása - tapasztalt utazóként - tudjuk jól, hát erősen szubjektív. Így kerültük kapcsolatba a Startutazás.hu cégen keresztül a jónevű Kartago tours utazási irodával.

Bízva a szakértelmükben és főképp a rendszeres belső tanulmányútjaik tapasztalatain alapuló tunéziai hotel- és helyismeretükben, megrendeltünk egy 8 napos közepes árfekvésű (így utólag bitang rossz ár/érték arányú) szolgáltatáscsomagot 4 főre, repülővel, busztranszferrel, hotellel együtt. Azt a kis kérést is bátorkodtunk megfogalmazni, hogy a két szoba egymás mellett legyen, mert egy család vagyunk. Ezt az ügyintéző fel is vette a megjegyzés rovatba a számítógépes rendszerükben. Márciustól havonta rendben átutaltuk a cégnek a havi előlegeket, tökéletesen hibátlanul teljesítettük a szerződés ránk eső részét. 

És akkor nézzük, mi történt utána a valóságban, miután már náluk volt a teljes vételár. 

Olvasson tovább!

Szilánkokra robbant a zuhanyfülke, ami nem tud szilánkosra törni

2019.10.15. 15:00 | Homár Rezső | 21 komment

1569874245184blob.jpg

Olvasónk 

2019. szept. 18-án a Fogarasi úti OBI-ban vásároltunk egy Sanotechnik sarok zuhanykabint (B8090M típus). A vásárlás során egy munkatársuk segített a kiválasztásban, akinek jeleztük, hogy a termék csomagolása sérült (több is volt belőle, és emiatt kérdeztük, hogy ez okozhat-e problémát, válasszunk-e másikat). A kollégájuk azt mondta, hogy "ha sérült lenne, csörögne" a dobozban, illetve hogy ezen "akár ugrálni is lehetne",  valamint, hogy a termék biztonsági üvegből készült, ha eltörne, sem okozhat személyi sérülést, nem lesznek éles szilánkok.  

Olvasson tovább!

Hurrá, csak 369 usd plusz 20000 huf, és máris van egy nem működő bicajom a postán!

2019.10.15. 09:58 | Homár Hilda | 52 komment

screenshot_2019-10-14_at_21_41_58.png

Nincs egy hete, hogy hosszasan okoskodtunk arról, honnan ismerhető fel az a webshop, ahonnan nemhogy rendelni nem szabad, de megnyitni sem az oldalát. Hát a Gearbest.com-on még a Homár gyanakvásból olvasztott és szkepticizmussal csiszolt nagyítója sem nagyon lát kivetnivalót: ez az egyik legnagyobb kínai webáruház, a világ minden részére szállít, az oldalon rengeteg infó van, utánvétes szállítás, PayPal-os fizetési lehetőség, EU-s raktár, nyilvános emailcím és ügyfélszolgálati rendszer. Nem véletlenül szerepel a megbízhatósági listák élén. Aztán kiderült, hogy hiába Támogatási Központ, itt is simán beüthet a kínaizás átka: amit olyan ügyesen megspóroltunk a réven, elmehet a vámon, ha baj van. 

A nyár elején pont itt az Indexen olvastam egy szuper elektromos bicajról, 369 dollár volt (relatíve olcsó), jónak is tűnt, szuperek voltak a vélemények – megrendeltem ezért a Gearbest lengyel áruházából. A bicaj rendben megérkezett és meg a magam közel negyven évével egy hatéves örömével vetődtem rá, és használtam boldogan kb. két hétig. Akkor a bicaj megadta magát, de a negyvenévesek nyugalmával nem aggódtam: a Gearbest ugyanis - látszólag - egész korrekt jótállási rendszert működtet.

Írtam nekik, hogy a bicaj elromlott, csatoltam egy rövid videót, ők meg visszaírtak, hogy igazán semmi gond, postázzam vissza, és küldik a vételárat. Hurrá, gondoltam én, annyira elégedett voltam, hogy az is felmerült bennem, hogy nem pénzt kérek vissza, hanem egy új vagy megjavított bicajt. A bicajt ezután feladtam a Magyar Postán, közel húszezer forintért, akik átadták a német DHL-nek, ez ugyanis a Posta külföldi partnere. Vártam sokáig, de a Gearbest nem jelzett vissza. Megnéztem a német DHL oldalán a csomag nyomonkövetését, ahol kiderült, hogy a Gearbest megtagadta a csomagátvételt.

Olvasson tovább!

A számlavezetési díj, ami nincs, de mégis van

2019.10.14. 10:00 | Homár Rezső | 35 komment

mus-fafp1114_black_850.jpg

Olvasónk Babaváró Hitelt igényelt és egy érdekes fordulatra bukkant. A bankok nem kérhetnek ügyintézési díjat, de a lenti sztori szerint ki lehet úgy hozni a hitel folyósítását, hogy megjelenjenek a külön költségek. Más banknál valaki járt már így? Tapasztalat?

Hosszas számolgatás, morfondírozás után, feleségemmel meghoztuk azt a döntést, hogy felvesszük a Babaváró hitelt. Annyit tudni kell, hogy a számlavezető bankunk a Budapest Bank, ahol prémium számlacsomagot használunk közösen a feleségemmel. Az én nevemre szól, mindkettőnk jövedelme ide érkezik, társkártyával rendelkezik a feleségem, van internetbankja, stb. egyszóval ugyanazokkal a jogokkal rendelkezünk. 

Olvasson tovább!

Megrendelte, tönkrement, javították, tönkrement, cserélték, megint tönkrement

2019.10.11. 16:00 | Homár Rezső | 11 komment

matrac.jpgTamás júniusban írta meg nekünk a hosszúra nyúlt matracos sztorit, aminek a legutóbbi frissítése szeptemberi, így most elétek tárjuk, szakértőink tanácsaival együtt. A Revotica már volt nálunk, négy éve is izgalmas vége lett.

Korlátozott anyagi lehetőségű embertársaimhoz hasonlóan az ágy és matracválasztásnál sajnos én is elhittem a Revotica jól csengő marketing szövegeit és vásároltam tőlük egy ágyat és egy matracot, amelyet 2019. február 7-én szállítottak ki.

Nagyjából 2 hét használat után a matracon kifekvéses mélyedések keletkeztek, így felvettük a kapcsolatot a céggel.

Olvasson tovább!