Tékozló Homár

Best of reptéri lopások – a fognyomos csokitól az összejátszó alkalmazottakig

Ferihegy/lopások

2007.01.11. 11:35 | szily | Szólj hozzá!
Talán még egy témában sem írtak ennyi érdekes levelet a Homár olvasói, mint a szemérmetlen ferihegyi tolvajok ügyében. Íme egy igazán szórakoztató egyveleg, kezdve a legjobbal: a spanyol utas csomagját a repülõn bontották föl a bekapcsolva hagyott telefon miatt, mire kiderült, a magyar rakodók még a csokijába is beleharaptak. Jó borzongást!

Csak egy rövid történet adalékul: A repülõgépen dolgoztam akkoriban, beszállítás közben ugye bemondják, hogy mobiltelefont stb ki kell kapcsolni. Madridba mentünk, egy spanyol utas jelentkezik a légiutaskísérõnél, hogy õ bizony a mobiltelefonját bekapcsolva felejtette és a feladott poggyászában hagyta. Lehetne-e megtalálni az õ csomagját, és akkor õ kikapcsolná a telefonját... Rendben, játsszuk el az ejrópai uniót, hát hogyne, adja ide a poggyászcetlijét, mindjárt kikerestetjük és felhozatjuk. Ez egy bõdületes marhaság egyébként, de legyen. 10 perc múlva meg is lett a táska, felhozták a gép hasából a repülõ ajtajához, egy elég kis fekete táska volt, nem is tudom miért adta fel a jóember. Nyitja ki a táskát ott elõttem, túrkál, nincs telefon. Volt viszont a táskában két tábla csoki, és ebbõl az egyik fele már hiányzott, gyönyörû fognyomokkal... Azt az égést... kihívtuk a biztonságiakat, rendõröket, mondván, itt vannak a friss fognyomok, DNS-minta meg minden, hozzák elõ a rakodókat, aztán harapjon mindenki egyet. Hát azt nem lehet, ha az utas feljelentést akar tenni, menjen velük az irodába. De az utas inkább repülni akart, és soha vissza nem jönni... Hát ennyi. Jó munkát!
Aztán még egy bennfentes arról, ki játszott-játszik össze a rakodókkal a fosztogatásban.
Egy kis bennfentes info! Ma már szigorúbb a rendszer, és szinte minden helyiség miniatûr kamerákkal van tele, melyek segítségével buktattak már le jópár csomagban kutakodó embert! Azonban régebben a reptéri dolgozók enyhén szólva összejátszottak: - az illetõ, aki a csomagot átvilágító gép eredményét a képernyõn nézegette, és esetleg meglátott valami vélhetõen érdekeset, pl. összegumizott keményvalutának látszó foltot, pici jelölõmatricát ragasztott a kérdéses csomagra, majd pedig aki késõbb hozzáfért a bõröndhöz az kinyitotta és kivette, és ha éppen bejött a tipp akkor a bevételen osztoztak, és így nem kellett hozzá felnyitni az összeset:) Tisztelettel Noname
Egy szomorú karácsonyi történet:

Sajnos aktuális, saját tapasztalatomat osztom meg önökkel. December 24-én vasárnap utaztam Manchesterbe és érkezésem után vettem észre, hogy a feladott bõröndöm elsõ zsebébõl csak az ékszertartóm került elõ, annak tartalma nem. Én naiv azt hittem, üresen tettem be és a hiányzó nyakláncot otthon hagytam. Sajnos mikor most vasárnap hazaértem, megbizonyosodhattam arról, hogy igenis bepakoltam. Aki ezt tette, jól "megszívta" ugyan, mert a nívós ékszerdoboz csak egy (fehér aranynak tûnõ) bizsu nyakláncot rejtett, aminek értéke nem nagy. Eszmei értéke viszont annál több volt. Azt is el kell mondanom, hogy rendszeresen repülök és még soha nem fordult elõ velem ilyen eset. Legközelebb viszont óvatosabb leszek. Ezért is köszönöm hogy cikkükkel felhívták a figyelmem arra, sajnos nem egyedi eset, ami velem történt. További szép napot, Üdvözlettel, Tóth Márta

Aztán egy sokkoló sztori Izraelbõl:

egyik ismerosom jott haza izraelbol 2000-ben ,hozott magaval egy sokkolo készuléket,amit a az telavivi vámosok (meg is mondtak neki,hogy nem egy gépen fognak haza erkezni a készulékkel biztonsagi okokbol) a következö jarattal kuldtek utana! itthon ,azt mondtak,hogy a talat targyaknal lesz leadva! két nap mulva telefonalt a repterre ,es láss csodát megerkezett .adtak neki valamilyen szamot ami alapjan atveheti a készuléket a talalt targyak osztalyan ,csak az utlevelet vigye magaval!!! gondolta minden ok ! 1 hét mulva jart a reptéren a szám es utlevél kéznél volt csak a holgyike akinek elvileg vigyazni kellet volna ra nem talalta . a szám stimmel csak a csomagot nem talaljak !!! Eltunt ,de ok nem tudnak ilyen esetben mit csinalni ,jelentettek ki! ezek utan mindenki levonhatja a kovetkeztetest,hogy kik is lopnak...még! Udv zsola
Jöjjön egy misztikusan érthetetlen történet, ami akár a vámosokra is rossz fényt vethet:
Azzal a témával kapcsolatban írok, hogy mégis ki lop Ferihegyen... Körülbelül 2 éve már, hogy hazajöttem a 9 hónapos külföldi "tanulmányutamról". Elég sok cuccom volt, nem tudtam feladni mindent a gépre, mert marha sokat kellett volna fizetni. Ezért az egyik táskámat feladtuk úgy, hogy majd utánamhozza egy másik gép. Sok papírt ki kellett töltenem, többek között, hogy mit is tartalmaz a táska (vázlatpontokban).

A kicsike meg is érkezett úgy 1héttel hazaérkezésem után. Van Ferihegyen külön egy ilyen komplexum, ahol át lehetett átvenni a csomagot. Elõször ha jól emlékszem a vámosokhoz kellett menni, ahol odaadtak egy papírt, amin az adataim voltak és a táskám (pontos) tartalma (ruhák, cipõ stb.)...Érdekes volt, hogy minden parfüm, amit benne hagytam le volt jegyezve, hogy hány milliliter és milyen márkájú. Nah, gondoltam "én hülye, most fizethetem a vámot". Megjegyezném, hogy ezeket a parfümöket ajándékba kaptam és már legalább 4 hónapja használtam mindegyiket. Némelyiket úgy vittem magammal és hoztam is vissza. Vámot nem kellett fizetnem. Vámos kishölgy mondta, hogy írjam alá a papírt és már adják is a táskát (még közben el kellett menni valahová valami mást aláírni). Minden oké, megkaptam a táskát. Odamosolygok, visszamosolygott - Viszlát! Hazaérve tapasztaltam, hogy minden egyes parfüm/dezodor hiányzott a táskából (körülbelül 5-6darab összesen, mind különbözõ márkájú és jócskán használt). 1. Namost vagy én vagyok a hülye, és nem tudom mégis mik az erre az esetre vonatkozó vámszabályok. 2. A rakodómunkások default loptak, de voltak olyan rendesek, és felírták a vámosoknak mi volt a táskámban. 3. Akkor a papír miért volt lepecsételve a Vámhatóság által? ..."A vámosok??? Naneeeee..." - gondoltam. Vagy mégis? Sajnos a papír már nincs meg, és tényleg homályosan emlékszem,hogy mégis hova kellett mennem és mit kellett még aláírnom. A vámosoknál való várakozást viszont nemigazán felejtettem el érthetõ okokból. üdv: Gábor

Végül egy vicces arról, hogy a ferihegyiek nem is titkolják, hogy necsak lopnak, hanem vandálkodnak is:
Közel egy évvel ezelõtt, 2005 novemberben repültem vissza Brüsszelbe (Charleroi) egy barátommal a WizzAir gépén. Én nem adtam fel poggyászt, így én rögtön ki is mentem üdvözölni egy közös barátunkat. Utána viszont 1,5 (másfél) órát ácsorogtunk, mire megjelentek a szalagon a csomagok, és kijöhetett a barátom a sajátjával. A legdurvább most jön: a csomagok egy része szanaszét volt cibálva. Volt egy fiatal lány, akinek egyszerûen hosszában végig hasították a csomagját. Természetesen ezek a csomagok ki is lettek fosztva, az emberek tombolva mentek a pulthoz. És a csattanó: azok a csomagok, amiket annyira szétszedtek, hogy nem lehetett normálisan össztartani, zöld színû Ferihegy Airport szalaggal körbetekerték, hogy tartson valamit. Semmi közöm Ferihegyhez, de úgy éreztem, elsüllyedek szégyenemben. A történet végét nem tudom, mert a barátom csomagja megúszta (soha nem rak bele értékes cuccot), így mi egy percet nem akartunk már ott tölteni másfél óra várakozás után. Viszont el tudom képzelni, hogy a másfél óra úgy jött össze, hogy a brüsszeliek, látva a csomagok állapotát, Ferihegytõl vártak valami magyarázatot, mielõtt kiadják a csomagokat, és az emberek elkezdenek velük tombolni. Belgapajti

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása