Tékozló Homár

Pallasz Hotel-megamix

2007.04.19. 14:18 | jackyll | 1 komment

A miskolctapolcai Pallasz Hotel üzelmeit megkapargató oknyomozásunk után befutott még pár eset hasonló végkifejlettel. Volt, akitõl nem loptak.

2007. január 26-án az esti órákban szobát foglaltunk két éjszakára párommal a Pallas Hotelben azzal a céllal, hogy barátainkkal egy kellemes hétvégét töltünk el Magyarország nevezetes barlangfürdõjének szomszédságában. A Pallas Hotelt elõzetesen internetes oldalukról nagyon szépnek találtuk, szobáik igényesnek, szolgáltatásaik színvonalasnak, igényeinket kielégítõnek tûntek, így bizalommal foglaltuk le szállásunkat elõzetesen telefonon. Január 26-án este érkeztünk meg és a recepción készpénzben fizettük ki a szoba árát 44.000.-Ft-ot két éjszakára, két fõre reggelivel, melyrõl sem nyugtát, sem számlát nem kaptunk a készpénzes fizetés ellenére. A szobánk fürdõszobájában elhelyezett törölközõk szennyezettek és vizesek voltak, melyet a recepción az Úrnak jeleztünk, és cserébe olyan törölközõket kaptunk, melyrõl az árbiléta le sem volt szedve, nemhogy kimosva.
Barátaink földszinti apartmanjában a mellékhelységben használat után ömlött a víz a padlózatra, a földszinti apartmanban barna színû víz folyt a csapokból. A függöny több helyen lógott a karnisról és a padlószõnyeg erõsen szennyezett volt. A hotel egész területén több helyen beázások foltjai voltak láthatóak. Az elsõ este rendkívül hideg volt a szobában, hiszen lehet hogy a fûtõtest melegnek tûnt, de a nyílászárók olyan rosszul záródtak hogy 15-20 cm-es távolságból érezhetõen ömlött be a hideg. Kisgyerekek is voltak társaságunkkal, így ez a hõmérséklet a gyerekek egészségét különösen veszélyeztette, melyre reagálva az Úr egy hõsugárzót bocsátott rendelkezésükre, ami elõzõleg az étterem helységét melegítette fel. Az úszómedencében a víz hõmérséklete elviselhetetlenül hideg, tehát fürdésre nem alkalmas és a szauna rendszere is csak "bizonyos idõközönként használható" az Úr tájékoztatása szerint.

Az elsõ eltöltött átfázott éjszaka után társaságunk úgy döntött, hogy ezt az állapotot ezért az elõre kifizetett összegért esetünkben 2 éjszakára 44.000.-Ft-ért nem tûrjük tovább és kijelentkezünk a szállodából. Nem ezeket az igénytelen állapotokat, és használhatatlan szolgáltatásokat fizettük ki elõre 2 éjszakára készpénzben. A recepción az Úr közölte velünk, hogy semmi reklamációnk nem lehet és az elõre kifizetett két fõre 2 éjszaka felét 22.000.- Ft-ot nem adja vissza részünkre. Természetesen minden elégedetlenségünket közöltük vele, mire Õ az válaszolta, hogy márpedig innen pénzt vissza nem kapunk. A panaszkönyvet kértük, melyet elsõ kérésünkre nem is akart átadni. A tulajdonost kértük értesíteni, mivel a kötelezõen kihelyezendõ "felügyeleti szerveink" táblán tollal felfirkált adatok olvashatatlanok voltak, erre azt válaszolta, hogy sajnos azt nem lehet.

Miután közöltem vele, hogy több felügyeleti szerv szabályait (fürdõszoba higiéniája miatt például ÁNTSZ) sértik az itt uralkodó állapotok és sajnos illetékes személy nincs a helyszínen, így a rendõrséget kell értesítenünk. A panaszkönyv átadása után szinte nem is meglepõdve tapasztaltuk, hogy nem a mi esetünk az elsõ ebben a szállodában. A panaszkönyv kitöltése közben hallottuk, hogy a recepción az Úr számláz. Véleményem szerint, mivel a tegnapi napon (január 26-án) vett át 44.000.- Ft. készpénzt tõlünk, arról a tegnapi napon lett volna köteles kiállítani vagy átvételi bizonylatot, vagy nyugtát, mivel készpénzben fizettünk, erre ismételten a "nem érdekel" választ adta. A számla elsõ példányát nem kaptuk meg, csak láttuk a rendõrök jelenlétében, de vevõt sem tüntetett fel rajta. A helyszínre kiérkezõ rendõr Uraknak feljelentésünket megtettük. A panaszkönyv kitöltését és visszaadását követõen az úr nem volt hajlandó sem észrevételeit jelezni, sem példányunkat aláírni, de az adószámot a rendõrök jelenlétében ekkor javította át, és az elsõ példányt átadta részünkre. A elõre kifizetett összegek felét annak ellenére, hogy a második éjszakára a szolgáltatásokat igénybe sem vettük, a rendõrök jelenlétében sem volt hajlandó visszafizetni. Csak mellékesen jegyezem meg, hogy táraságunkon kívül külföldi vendégek is voltak a hotelben 26-án este, akik szintén 27-én reggel (gondolom az "eltöltött csodás éjszaka után") német nyelven ugyan, de a hangerejüket hallva felháborodottan távoztak errõl a helyrõl.

Természetesen a minket ért anyagi kárra (esetünkben 22.000.-Ft, amiért a második elõre kifizetett éjszakát nem töltöttük el) igényt tartunk a Pallas Hotellel szemben, nem beszélve a kellemetlenségekért, amit senki nem várna el ezért az összegért.

Mónika

2.
Mi is jartunk a Pallasz Hotelben, szinte egy az egyben ugyanazokat eltuk at, mint az idezett level iroja (mi mondjuk a rendoroket nem hivtuk ki, de irtunk a panaszkonyvbe es a fogyasztovedelemnek is kuldtunk levelet, fenykepeket):

2006. augusztus 25-27 között két éjszakára szálltunk meg a miskolci Pallas Hotelben. A hotel az interneten számos helyen háromcsillagosként hirdeti magát, illetve a szoba ára (22500Ft/éj két fõ részére) alapján is a Magyarországon ezen a szinten szokásos és elvárható szolgáltatásra számítottunk, azonban a valóság ettõl messze elmaradt.

A szobában a következõk fogadtak: - Piszkos, szakadt párna, lepedõ (ld. kép) - Nincs törölközõ, pohár - Általános elhanyagolt állapot (elõszobalámpa nem ég, roló leszakadva, nem lehet becsukni a fürdõszobaajtót, stb.)

Problémáink a recepción: - Nem kaptunk semmilyen nyugtát a befizetésrõl (péntek este érkeztünk, a recepción 22500Ft-ot kértek tõlünk a szállásért, odaadtunk 23000Ft-ot, sem visszajárót sem bármilyen nyugtát vagy számlát nem kaptunk; vasárnap reggel távozáskor egyebek között szóvá tettük, hogy nem kaptunk semmilyen számlát, de miközben a panaszkönyvbe ezt leírtuk, gyorsan pótolták – nyomtattak egy számlát, amelyen egyébként a megelõzõ napi dátum szerepelt ld. 3. kép) - Recepció nem elérhetõ (elsõ este a kapott szoba miatt panaszt szerettünk volna tenni, de mikor a szobából visszamentünk a recepcióhoz ott már nem volt senki) - Két éjszakára foglaltuk a szobát, a második éjszaka után közölték velünk, hogy örüljünk, hogy ott maradhattunk még egy éjszakára

Az elvárható szinttõl messze elmaradó reggeli: - Koszos, foltos, szakadt terítõ - Innivaló csak tea (egy fajta), szegényes ennivaló választék

Kifogásaink ellenére azért voltunk kénytelenek a második éjszakát is változatlan körülmények között ott töltenünk, mert az eredetileg megtervezett programunkon (a Miskolci Esztenás Fesztiválra érkeztünk elõadóként) változtatni, illetve elsõ este a recepción panaszainkat jelezni nem tudtuk. A hotelbõl való távozáskor nem hallgatták meg panaszainkat, azt mondták magánszálloda és azt, úgy tesznek, ahogy õk jónak látják. Többedszeri határozott kérésünkre adták csak oda a panaszkönyvet, amelybe két oldalon leírtuk az észrevételeinket. Az oldalak másolati példányait nem kaptuk meg (akkor még nem tudtuk, hogy azt nekünk oda kellett volna adniuk). Azt mondták, hogy 8 napon belül írásos választ kapunk, máig azonban semmilyen válasz nem érkezett.

A fogyasztovedelemtol par het mulva azt a valaszt kaptuk, hogy nem tudnak kimenni a hotelbe szemlere, mert a mukodesi engedelyet felfuggesztettek. De az idezett levelek szerint meg mindig mukodik!! Ez felhaborito es ezert nem csak a hotel tulajdonosat, hanem a felugyeleti szerveket is felelossegre kell vonni.

Andras

3.

nem vagyok egy grafomán típus, úgyhogy sosem gondoltam, hogy passzív Homár-fogyasztóból egyszer magam is beküldõ leszek, de a miskolctapolcai Pallasz Hotel ügye kapcsán nem tudtam tûrtõzetni magam, úgyhogy megosztanám a saját tapasztalataim. Nekünk tavaly volt "szerencsénk" ott járni és bár hasonló károk, mint a láncleveles Zsókát, a józanságom miatt nem értek, azóta sem tudtam úrrá lenni a felháborodásomon.

Az érkezéskor nekünk is gyanús volt az üres parkoló, aztán beljebb érve csak gyûltek a furcsaságok: az elülsõ fronton lévõ étterem - oda mentünk volna elsõként - ebédidõben zárva volt, a hallban az ablakok hotelben még sosem tapasztalt módon piszkosak, de a legfurcsább maga a figura, a portás/recepciós/tulajdonos/londíner...stb, vagyis a "mindenes" tulaj volt, aki olyan mocskos öltözékben feszített - kitérdesedett nadrágban és pecsétes, elnyûtt zakóban, hogy akkor már kezdett nem stimmelni valami. És persze furcsa volt az is, amit még szintén nem tapasztaltam sehol hotelben, hogy elõre kérte a pénzt - de hál istennek akkor már motoszkált bennem a kisördög és erre nem voltam hajlandó, bár nagyon erõszakoskodott.

Az se tûnt teljesen szokványosnak, hogy mikor megkérdeztük, mikor nyit az étterem - hátha legalább vacsorázni sikerül - közölte, hogy az nincs nyitva, õ csinálja a kaját. Majdnem felröhögtem, de azt is hozzátette: közöljük elõre, hogy mit szeretnénk vacsorázni, mert akkor be kell vásárolnia!!! (na ja, el tudom képzelni azt a svédasztalt...) Nem is értem, ezek után miért nem húzunk el azonnal és miért mentünk fel mégis a szobába. Mindenesetre a legeslegnagyobb hiba ez volt, mert ennél gyomorforgatóbb és felháborítóbb tapasztalatokat még sohasem szereztem és állítom, hogy egy üzbég vagy albán hotelben sem lenne rá esélyem.

Az egy dolog, hogy a rajtunk kívül látványosan lakatlan hotelben épp ott sikerült szobát adnia, ahol nem égtek a folyosón a villanyok (megjegyzem nem kiégtek: a foglalatban nem is volt körte), de a szobába érve enyhe bagószag és irdatlan hideg fogadott. A fûtõtest még csak langyos sem volt, de a legdurvábbak csak apránként kezdtek feltûnni: az egyik sarokban üres pezsgõs- és borosüveg árválkodott, a fiókban csikkel teli hamutartó. Az ágynemû olyan piszkosszürke és gyûrött volt, hogy ránézésre vagy tucatnyian aludtak már benne, de ha nem lettem volna biztos, meggyõzött, hogy felhajtottam a takarót és PECSÉTES VOLT A LEPEDÕ! (fúj, azóta is kiráz a hideg az undortól) De ez nem minden: a fürdõszobába érve nem hogy kitakarítva, de LE SEM VOLT HÚZVA A VÉCÉ! Na, ez volt az a pillanat, amikor sarkon fordultunk. Lent a portán, mikor kiborulva felelõsségre vontuk az ürgét, csak megvonta a vállát, hogy jó, hát ha akarjuk, ad másik szobát. Miután ugrott a szállásunk, az egy sarokkal odébb fekvõ Bástya hotelben próbálkoztunk, nem palástolva felháborodásunkat, de ott rögtön mondták: mi vagyunk a kábé negyvenedikek, és örüljünk, hogy nem fizettünk elõre, mert városszerte tudják róla, hogy nem adja vissza a pénzt. Könyörgöm és egy ilyen még ma is üzemeltethet hotelt? Na ebbe nem akartam belenyugodni és feljelentést tettem a fogyasztóvédelemnél. Kb. négy vagy öt hónap múlva küldtek egy levelet, hogy igen, sok volt a fogyasztópanasz és határozatlan idõre bezárják. Ház ezek szerint nem zárt be, sõt még az elõbb is láttam hirdetését azon a wellnessportálon, ahol annak idején én is ráakadtam. Döbbenet!! Remélem, a ti segítségetekkel elõrébb jut az ügy és tényleg nem garázdálkodhat többé az a csaló!

p.

4.

A Tatabányai Fitt Club tagsága szeretett volna két önfeledt, csodálatos napot eltölteni az Önök városában, kikapcsolódni a Barlang fürdõben. Az ötven fõ részére internetes portáljukon keresztül kiválasztottuk az egyik legimpozánsabb háromcsillagosnak hirdetett szállodájukat, az ötven fõ részére elõre lefoglaltuk és ki is fizettük a szolgáltatást, amely tartalmazta a vacsorát, szállást és a reggelit. 50 fõ számára 628.000 Ft-ot. Megérkeztünk Miskolctapolcára november 04-én és boldogan elfoglaltuk szálláshelyünket a Pallasz Hotelben. Sajnos.

Az internetes honlapon meghirdetett szolgáltatás színvonala minõsíthetetlen volt. Igaz, az épület, és a berendezés, úgy egyes szobákban, mint a közös helyiségekben csodás volt, de csalódnunk kellett, mert a meghirdetett és lefoglalt szobák színvonala között igen nagy volt a különbség. Az ágynemû minõsége a legrosszabb kórházi ágynemûhöz hasonlított, sem vasalva nem volt, szakadt és piszokfoltos volt. Minõségi apartman szobában, ovális, mintás damaszt abrosz volt a lepedõ, de elõfordult tüll függöny és gyermekágyra való lepedõ is a franciaágyakon. A meghirdetettel ellentétben a szobák nagy többségében nem volt televízió, minibár. A vacsora, amely 3000 Ft-ba került egyszerû egytál étel volt, igen szerény minõségben. A kiszolgáló személyzet saját bevallása szerint alkalmi, hozzá nem értõ volt. Italválaszték csupán kétféle borra - amelybõl az egyik romlott volt- , egyféle sörre, és szénsavas ásványvízre koncentrálódott. Más italuk nem volt!!! Sem gyümölcslé, sem más ital. Az 1000 Ft-os reggeli is pár szelet párizsit, sajtot, vajat, mézet és teát tartalmazott, a nescaféért már fizetni kellett.

Ami a legjobban felháborító, a lezárt szobákból való pénzlopás. A csoport öt tagjától tulajdonított el ismeretlen tettes, vagy tettesek, kisebb nagyobb pénzösszeget. Mindez akkor történt, amikor mindenki a fürdõben volt, és az étkezések alatt. Az elsõ esetben a szálloda igazgatója megígérte az eset kivizsgálását, és a kártalanítást. Amikor másnap reggel újabb lopásokra derült fény és elnöki minõségemben, felháborodásomban kihívtam a rendõrséget, meglepõdve tapasztaltam, hogy állandó vendég a rendõrség ilyen ügyekbõl kifolyólag a szállodában. Ezután beírtuk panaszunkat a vásárlók könyvébe és eljuttatjuk a Fogyasztóvédelmi Fõfelügyeletre. Az egész buszra való társaságnak a rendõrségen kellett tölteni a vasárnap délelõttöt az önfeledt fürdõzés helyett. Nagyon sajnáljuk, hogy ilyen rossz szájízzel kellett eljönnünk ebbõl a csodálatos városból.

5.

Ha Valaki üdülési Szándékkal Szeretne Miskolc Tapolcán Pár Napot Eltölteni, Bármelyik Szállást Válassza, Csak A Pallas Hotelt (Bencések útja 3-6) Ne!!!! röviden Hogy Miért: Egy Hosszú Hétvége Alatt A Zárt Szobából Ellopták A Táskám, Benne Az összes Személyes Irat, Több Százezer Kp., Mobil.... De Egy Zárt Szobából, Amihez állitólag Csak Egy Kulcs Van (ami Persze Nálam Volt Mindvégig) Hogy Tûnhetne El Minden érték??? A Rendõrségen Jelentve Döbbenten Tapasztaltam, Hogy Ebben A Hotelben Ez Már A Sokadik Lopás. A Nyomozók Tapasztalatai Alapján Is Bármelyik Hotel Megbízható, Ebben Az Egyben Viszont Már Rengeteg Bejelentés érkezett, és A Tulajdonost Gyanúsítják, Sajnos Bizonyíték Nincs.

Remélem Van Akit E Néhány Sorral Megmentettem A Kellemetlenségektõl.

2006. szeptember 18. 8:42

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Archenemy 2007.06.13. 17:23:54

jee ide meg lehet kommentezni?
süti beállítások módosítása