Tékozló Homár

Re: Találjuk meg együtt a Sonyericsson szervizt!

2007.06.25. 12:23 | jackyll | 32 komment
In Hungary, Europe, far far away…
László konkrét navigációs segítséggel szolgál azoknak, akik hozzá hasonlóan nem találták meg a SonyEricsson telefonszervizét. (A Homár itt jegyezné meg a nyilvánvalónak tűnő jótanácsot, hogy mint minden portyázás előtt, érdemes végigtelefonálni a címeket, néhány perc alatt kiderül az igazság, hogy pl. nincs termék, bolt, szerviz, van de már máshol stb.)
Előző posztomban arról meséltem, hogyan találtam meg a sonyericsson honlapján a szervizek címét. Nagyon high-tech módon nem egy egyszerű listát helyeztek el a honlapon, hanem egy csodás kis szervizkeresőt. A szervizkeresés egyik módja, hogy be kéne adnom a szerviz nevét és címét, amit keresek. Értelemszerűen ezt nem választom, mert nem tudom (semmit nem tudok, ez a baj velem). Másik módja, hogy a hozzám legközelebbi szervizt kiírja, ha beadom a jelenlegi címemet. Ez nálam _minden esetben errort generál.  Aztán cselesen csak budapestet adok meg, és csodák csodája, megjelenik a rég áhított szerviz lista. Öt elemű. A kedves kis térkép mind az ötöt a Parlament mögé helyezi egy csomóba, de ezen ugorjunk is át kis félmosollyal a szánk sarkában. Lesz ez még jobb is.

Munkára fel, irány hát a megtalált szervizpontok egyike! Kocsiba be, ablakot le, irány a Campona. Az Electro Worldben kedvesen közlik, hogy csak az itt vásárolt készülékeket veszik át szervizre. Oké, vissza a munkahelyre, újra 10 perc mire megtalálom a szervizlistát. (Hiába gyakorlással sem lesz logikusabb.) a kis félmosoly még ott van a szám sarkában.

Mammut-tel kft. Retek u. 1-3. Ez jó, ezt tudom! a Retek utca ott van a Mammut mellett. Odamegyek, 1 óra kocsikázás a dugóban. Nem találom meg az 1-3 számot, de még csak hasonló telefonos szaküzletet se. Telefonon hívom őket, a csörgésből nagy lendülettel azonnal telefax hang jelentkezik. Azóta is. (mint később a sonyericsson is elismeri telefonon, ez a szerviz nem létezik) de akkor miért van a honlapon? A kis félmosoly kicsit lekonyul.

Najó, akkor a telefonos segítség által ajánlott titokzatos nevű A.Coline Kft felé veszem az útirányt, merthogy az "A Szerviz". IV kerület, világ vége, 15 perc keresgélés, cím nincsen kinn, gyártelep, bizonsági őr, kamionok, lepukkant autók a gyárudvaron. Kis tábla: Sony Ericsson Service Center. És a biztonság kedvéért még odabiggyesztve: CERTIFIED. Mer amúgy ez nem derülne ki, mint később kiderül.

emeletre fel
Ugyanis ez a világhírű sonyericsson brand egyetlen működő szervizközpontja Magyarországon. Minden magyarnak, akinek a GSM szolgáltató által vállalt 1 év garancián túl, de még a 2 év sonyericsson garancián innen romlik el a készüléke, ide kell jönnie. Lakjon akár az Üveghegyen is túl. (Najó, a Westendben még le lehet adni a készüléket, de azt nem próbáltam, mert gondolom + 1 hét időben)

svéd design, modern minimalista folyosó
Az épületbe belépve kis táblácskák igazítanak el, merre is található A Szerviz (CERTIFIED).

Mint a fotón is látszik van ezeknek a sonyericsson srácoknak eszük. Nem elég, hogy ilyen spártaira vették a magyar szervizellátottságot, még arra is volt érkezésük, hogy  a Samsunggal közösen béreljék ki ezt a helységet. Közös az ügyfélszolgálat is. Brávó költségoptimalizálás! Azért kíváncsi lennék vajon japánban vagy a svédeknél is a Samsunggal közösen tartják-e fenn A Szervizt. (CERTIFIED) Meg hogy ott is 1 szerviz és 2-3 átvevőhely jut –e az éves szinten több mint 10 millió db Magyarországon eladott telefonra. Meg hogy az is egy gyártelepen van-e valahol a város szélén.

Világmárka bazmeg. Magyarországon. Vajon mit takarhat el a lepedő?
Telefonom leadásakor azt közölte velem a kisasszony, hogy 5 munkanap elteltével telefonon értesítenek. A másik kisasszony sietett közbevetni: legalább 5 munkanap múlva. Végül ő nyert, mert 12 munkanap után kerestek meg. (ami majd 3 hét volt bruttóban) de a telefon jó lett. mondjuk, ez a minimum.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2007.06.25. 12:46:22

Legalább Happy Enddel végződött a sztori :)

moderátor 2007.06.25. 12:51:28

És még a Divex visszavételi gyakorlatára volt panasz!

Kitiltott Nick 2007.06.25. 12:55:18

Igen, ez a tendencia... Mivel a cégek "tervezett avultatással" készítik a készülékeiket és ennek köszönhetően általában egy év plusz egy nap alatt romlanak el, így a garanciaidőn túli javításokra felesleges felkészülnie a gyártónak. Hiszen senki nem javíttat semmit, hanem akcijjóban, félárfeléjé'hússeggnyalatkozattal úgyis új készüléket vesz, hiszen még az új is olcsóbb akcióban, mint a régi javíttatása... Ergó, teljesen felesleges ügyfélbarát, jó helyen lévő, otthonos szervízbázisokat méregdrágán fenntartaniuk a gyártóknak, hiszen a garanciális időn túl nem javíttat a vevő ( ha csak nem teljesen elmebeteg ) garancia időn belül, meg úgyis a T-mobil, vagy a Pannon, vagy a Voda hordja vissza az elromlott készülékeket, nem az ügyfél. Úgyhogy van ebben logika, nem is kevés, csak egy kicsit csikorog az ember foga tőle...

daneelo 2007.06.25. 13:13:09

Velem is megtörént egy hasonló dolog igaz 2 éve, mikor is fel kellett keresnem a Sony-Ericsson márkaszervízet. Megnéztem a honlapon, hogy hol található a számomra legkedvezőbb. Előtte, mielőtt kimegyek a világ végére. Tudtam, hogy van egy Sony-Ericsson bolt a Westendben, összehasonlítás képpen ott is megkérdeztem, hogy mibe kerülne az egész szervízelés. A válasz: 5 munkanap, 14 000 HUF és visszaszólnak telefonon vagy e-mailen.
Szóval kimentem a világ végére én is a IV. kerületi gyártelepre (lásd a cikket), hogy ott mennyivel kedvesebbek lesznek az emberek, és mennyivel gyorsabb lesz az ügyintézés. Egy nagy büdös l****szt. A válasz: legalább 7 munkanap, 16 000 HUF és visszaszólnak, ha mehetek érte. Hál' istennek nem volt más dolgom, úgyhogy robogtam vissza a Westendbe leadni a telefonomat, és elperkálni a pénzt. Az egész kész is lett a megadott határidő előtt, és mindent rendben lehet használni. Azóta is rendesen működik a telefon.
Szóval nem biztos, hogy a szakszerviz jobb, vagy a jobb kiszolgálásért többet kell fizetni. Legalább egy pozítiv élmény a magyar viszonyok között. :D

EyeMaster 2007.06.25. 13:17:42

A SE szervízkereső egyébként már tavaly decemberben is ugyanígy hibát adott, akkor minden próbálkozásra, tehát a mostani eredmény javulásnak tekinthető.
A telefont tényleg nem veszik fel, illetve felvették egyszer, de mindták, hogy most egy óráig ne menjek, mert EBÉDIDŐ van és olyankor nincs ügyfélfogadás (olyan fél egy fele). Ráadásul a saját wécémben is eltévedek, így külön nehéz volt megtalálnom a helyet. 14-es villamossal aszongya a BKV útkereső 2 megálló az Újpest központ megállótól - persze rossz irányba mentem. Sebaj, leszállás után a gumijavító üzletből a pasas mondta kérdés nélkül, hogy "telefonszervíz, ja megszíttad, a másik irányba két megálló". Na akkor vissza, benzinkúton át, száguldó autók és remizbe tartó villamosokat kijátsz, utcacím kiderít, csalitoson átvág, őrkutyától gyárudvaron távolság megtart, épületbe be, lépcsőn fel, kanyarog, messzi ajtón kis felirat kiszúr, benyit, sorbanáll, bő egy hét múlva új kaland során telefonért értemegy. A hiba nem tapasztalható, javítás nem történt, de azért bosszúból a kameralencse körzővel összekarcolva (esküszöm, láttam a nyomokat). Egyébként az A.Coline -nak még honlapja sincs. Egészen biztos vagyok benne, hogy ezekkel a körülményekkel az anyacégnél nincsenek tisztában. Kedves Japán-Svéd kisisteneim! Ébresztő!

Mike36 2007.06.25. 13:36:48

Így van
az SE szervíz a világ végén van (félúton az Örs éés az Élessarok között) és minimum egy hétig mojolnak mindenen

Gerik001 2007.06.25. 14:37:36

Mike igaz én jopár éve voltam ott, de nekem billentyü csere volt meg valami molyolás de 20 perc alatt megcsinálta az arc.

2007.06.25. 15:18:50

Van a X. kerületben is egy szerviz, nekem ott cserélték ki a telefonom. A szent lászló téren.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2007.06.25. 15:34:20

Hasonló történetről tudnának mesélni a fotósok a Canon/Pentax márkaszerviz Camera Kft.-t illetően.
Egyszerűen hihetetlen, hogy tudnak ilyen gagyi, simlis cégekeket választani jónevű világmárkák szervizéül...
Amúgy nálunk a családban már az hatodik SE készülék van, és még egyik se romlott el soha, pedig a legidősebbet már több mint 5 éve használjuk...

Redm4n 2007.06.25. 17:01:38

Sziasztok!
Én úgy tudom hogy az örs/éles sarok közt található szervíz már nem létezik (amúgy ők valóban rendben voltak mert egy sima headset contact-hibát két nap alatt orvosoltak egy cserével, míg a coline kft nél 2 hétig pihentették a fülesemet)

Mikor a W800 telefonomon már épphogy csak működött a jostick és az alsó csatlakozó is csak minden második bedugásra érzékelte a töltőt, gondoltam elviszem szervízbe, mert volt még egy hónap a garanciámból. át is vették, majd kb 3 hét semmittevés után visszakaptam a telefont egy képekkel illusztrált jegyzőkönyvvel melyben kifejtették hogy megvonják a garanciámat, merthogy beázott a telefon. Szuper -mondtam. soha nem csináltam semmit a telefonnal amitől vizes lehetett volna, de ez valahogy nem hatotta meg őket.
Büntetésből vettem egy új mégdrágább SE telefont...Kapják be :)

Megdobbent 2007.06.25. 17:44:03

Ahaha, jomagam az echte magyar Concorde szervizbe kolbaszoltam el egyszer. nagyvasartelep :) Lehet, hogy mar nem ott vannak, de az sem volt kispalya :>

Mille38 2007.06.25. 21:49:48

Az összes drága háztartási gépet a III. ker. Pók utcai lakótelep legtávolabbi sarkában, az árkádok alatt szervizelik. Plusz a pótalkatrészt is ott árusítják. Nehogy véletlenül megtaláld, a jótállási jegyen az 1-2 évvel ezelőtti szervizcímet tüntetik fel, ami a XVI. kerületben volt valaha, már nyoma sincs. Van még egy lehetőség, valahol Szigetszentmiklóson vagy hol, mindenesetre a Csepel szigetnek egy szintén félreeső pontján.
Szóval világmárkához gagyi szerviz, ez a magyar módi.

denemár 2007.06.26. 02:05:41

Nekem kérdésem lenne: Creative (mp3 lejátszó) szervíz fellelhető-e valahol Magyarország határain belül?

denemár 2007.06.26. 02:07:02

Nekem egy kérdésem lenne: Creative (mp3 lejátszó) szervíz fellelhető-e valahol Magyarország határain belül?

Garp szerint.. · http://garpszerint.hu 2007.06.26. 10:19:26

Legközelebb a postolónak kéretik pontos GPS koordinátákat is közreadni! Köszönjük.

ratataplan 2007.06.26. 10:22:49

Atomot az A.Coline-nak. Meg a SE-nak is egy jó nagy b#&@%/%!!%+!+"'!#@@#, hogy ilyen tetű cégekre bízza a szervizszolgáltatását. Ezek a szemetek nem átallottak lehúzni 2.5Khuf-ra (mint a hiba - 1ébként szemmel lát6ó - meghatározása), mert nem kívántam 37Khuf-ért megjavíttatni a telefonom kijelzőjét. És ez 2 7ig tartott, mire be tudták nyögni ezt az árat. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!! Szégyen.

Avatar 2007.06.26. 10:34:56

Gyerekek, nincs valami olyan a fogyasztóvédelmi törvényben, hogy ha a gyártó a kötelező minimális garancaidőnél többet vállal, akkor a forgalmazó KÖTELES azt a fogyastó részére tovább adni, és ezen teljes garanciaidő alatt a garanciális kötelezettségeket vállalni?

Ha nincs, akkor bele kéne tenni... :)

KrixKrax 2007.06.26. 13:40:57

Magyarországon a szervíz- és az ügyfélszolgálatok jelentős része ilyen szinten áll. Persze vannak kellemes kivételek. Két hete jártam a Toshiba szervízben kártyaolvasó csere ügyben a XIV. kerületben. Na oda öröm volt bemenni és elégedetten távoztam. Ez volt életemben az első ilyen alkalom.

Gubo77 2007.06.26. 14:59:32

Jé! Csodálkoztok itt a Samsungon? Én még a Sagemet (vagy a Trium Marsot, már nem biztos) is ide vittem. Arra emlékszem csak, hogy egy iszonyú nagy kutya őrizte a gyártelepet. A hangulat adott volt, mindenesetre :)

A két év SE gari érvényes akkor a joystickra is? Az akkura esetleg?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.06.26. 16:58:19

tulajdonképpen nem az a baj, h lepukkant helyen vannak ezek.. legyenek. de ne legyen rest a tulaj kb. 2eFt/év-ért egy statikus weblapot feltolni a hálóra, pár térkép részlettel, esetleg kapcsolattartásra alkalmas elérhetőségekkel.

Sam8888 2007.06.26. 18:20:42

Tuti, hogy a helyiség vmi főmuftié, aki mellesleg a sonyericcsonnál fejes, a haverja meg a samsungnál, és mindjettő neki fizet vmi irdatlan nagy összeget azért a kis patkánylyukért...

ODIV 2007.06.26. 20:48:26

Igazából a telefonokat többnyire nem itt javítják, mivel talán nem meglepő, hogy ez a "központ" nincs felszerelve eszközökkel. A telefonokat visszaküldik a gyárba, akár itt Magyarországon egy elektronikai bérgyártóhoz, akinek van egy külön szervizeléssel foglalkozó csapata, akár több száz emberrel. Na ezért tart 3 hétig, főleg az elektronikai hiba

Eaglewing 2007.06.27. 13:27:57

Anno én se egyszerüen találtam meg, mire oda visszakanyarodtam, hogy parkoljak...hááát. A német számlámmal viszont szívóztak kemények, újat kellett kérnem, a megfelelő formával, amit elfogadtak. Nesze neked nemzetközi gari :(

Chapell 2007.06.29. 04:12:06

Igen, igen. A Szent László téren is van egy ilyen hivatalos szervíz. Igaz azt is kín megtalálni, meg gyárudvar, de legalább nem tökölnek sokat.

Keehaar 2007.07.04. 15:28:22

Egy pozitív tapasztalatot tudok hozzátenni, igaz, egész más céggel kapcsolatban. A mindentudó kis asztali HP nyomtatóm (egyben szkenner és fénymásoló) egyszer bemondta az unalmast, és nem volt hajlandó semmit csinálni. Egy évnél újabb volt a készülék, úgyhogy elzarándokoltunk vele a XI. kerületi szervízbe (szintén gyártelepen, a Móricztól pár villamosmegállóra). Normális iroda, a korrekt ügyfélszolgálatos egy szó nélkül átveszi a készüléket, megadja a dátumot, hogy mikor jöjjünk vissza (volt vagy egy hónap asszem). Visszamentünk, minden további nélkül hozzánk vágtak egy teljesen új készüléket, egyéves garancia újraindítva. A gép azóta is működik. Nekik alighanem kis tétel, jobban megéri újat adni, mind javítani (tán 30 ezer forintos gép volt), de nekem nagyon pozitív élmény volt, hogy egy szó nélkül kicserélték.

valaki... 2007.07.09. 19:13:01

Azért jelzem,h van olyan hely ahol még javítanak sonyericssont,és azt is hozzá tenném,h nekik egyáltalán nincs ügyfelekkel foglalkozo részlege.De az én meglátásom az,h lehet,h jobban is teszik!A másik,h a szervíz nem ügyfelekre lett kiélezve,tehát ez csak egy mellék részleg,amit,ha tehetnék,vagy ha rajtam múlna,már rég bezárattam volna,mert ennyi **SZT már rég nem láttam.Hihetelen sok az olyan ember,akinek még faéket se adnék a kezébe,mert annyira **SZ!!!A helye az talán pont ezért nem a legjobb,habár ezen sztem itt még senki sem gondolkozott el...Egy SONYERICSSON-ban dolgozó...

lehoczkyg 2007.07.10. 07:16:13

Ez a szervíz tényleg titokzatos, ugyanis a megadott telefonszámon senki nem jelentkezett be .legalább 20 próbálkozás után feladtam. vagy foglalt volt, vagy nem kicsengett.
Király a szolgáltatásuk.
Szerencsétlen sonyericson belenyúlt a javába:-(

z.cs. · http://thegreenchick.blog.hu/ 2007.08.10. 01:54:40

Az én Samsung telefonom már 3. hete pihen náluk. Próbáltam őket elérni e-mailben, telefonon (naponta többször), előbbire nem kaptam választ, utóbbival kapcsolatban pedig ugyanúgy jártam, mint "lehoczkyg"...
Hallottam valami olyanról, hogy az első garanciális javítás alkalmával készülékcserét is lehet kérni, csak eddig nem találtam hivatalos írást erről.

crix 2007.10.15. 16:25:39

Ne is mondjatok, egy szaros microjack csatlakozot 1 honapig csereltek, egy asus p525-osben. Telefonon soha nem lehet elerni oket, bunkok, semmit nem tudnak. Szegyen, hogy ez a ceg javitja. Es megy a level az Asusnak is. Buzi banda...

lauren1 2011.08.01. 16:40:49

Faszszopó geci zsidó cég ez is mint mindegyik rohadt Bilderberg hulladék!Többet ilyen telefont nem veszek!A köcsög zsidó Tmobillal együtt ejtve.......
süti beállítások módosítása