Tékozló Homár

Re: Az OMV reklámban alázza Magyarországot - Nem várt fordulat: a Mol visszavág

2007.07.05. 12:04 | szily | 50 komment
Elképesztő a titkolózás, de a Homár remek petrolkémiai kapcsolatainak köszönhetően a Mol menedzsmentjéhez közel álló körökből megtudta, hogy a Részben Magyar Mamut visszavág az OMV-nek a Lánchidat rajta omv-s kamionnal mutató, "Ausztria megint kicsit nagyobb lett" feliratú hirdetésért. Nem fogják elhinni, melyik befolyásos világlapban csattan először az ostor a pimasz labancok orcáján: a Népszavában, holnap, azaz pénteken.

 

Utána jön a többi lap, most nem lennénk az osztrákok helyében. A vatikáni diplomatákat megszégyenítően titkolózó molosok nem voltak hajlandók elárulni, hogyan próbálják visszaalázni a MOL megszerzésén ügyködő OMV-t, sőt egyikük szerint nem is lesz támadó az ellenhirdetés, inkább a közösségi érzést próbálja felpiszkálni a magyar fogyasztókban. Kiváncsian várjuk, mivel tud extra szimpátiát kelteni a döntő részben külföldi tulajdonosok kezében lévő, drága shopjairól ismert vállalat a patrióta közönségben. Holnap kiderül.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motor1 2007.07.05. 12:08:06

hat ezt nem hiszem el.

Deuce Bigalow 2007.07.05. 12:25:23

dobog..???

nekünk kéne jól pofáncsapni mindkét kecsege multi olajrablót! de azt sem bánom ha egymást verik szét...

2007.07.05. 12:31:11

Egye meg a fene mind a kettőt.

2007.07.05. 12:41:46

szerintem ettől nem lenne drágább a benya..

Matyko 2007.07.05. 12:42:34

Az OMV kut-shop is kurva draga...

fotelfingo 2007.07.05. 12:44:05

csakcsak kiderül ecce, hogy mifasz bajuk van azzal, hogy az omv megvette, ami eladó vót

csocsa 2007.07.05. 12:44:40

Tankoljon a tecsoban, és vegyen ott csokit aki sóher

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.07.05. 12:48:28

Tuti a Népszava szerkesztősége próbálja meg emelni a holnapi lap eladási példányszámát.

Joyride06 2007.07.05. 12:50:24

Speciell tudjuk, hogy Ausztria csak azért van, mert németeknek sem elég jók. Oder was?!

nagygab 2007.07.05. 12:50:38

Király, az MTV meg tűzze műsorra rendkívüli hatállyal a Tenkes kapitányát!!!

tehenke 2007.07.05. 12:52:33

Nem kéne árulni ezt a k..... országot, és akor nem lenne lepődés, hogy ki veszi meg.

johevi 2007.07.05. 13:05:20

Én két, hófehér, hibátlan fogsorral mosolygó osztrák nyugdíjast ábrázoló kép alá írnám, hogy "Minden mosolyban ott van Magyarország"

Shark-X 2007.07.05. 13:11:17

tehenke:
nem kellett volna eladni anno az arany részvényeket, meg megszabadulni a MOL részvény tartalékoktól. mert éhesek voltak...

eladták olcsón államilag, most vehetik vissza történelmi csúcson, mert hirtelen védeni akarják stratégiailag.

egyébként meg minek? liberalizáció van! benzin attól még lesz, ha a MOL-t megveszi az OMV.
Jelzem: az egészet meg megveszik utána az oroszok. (mert orosz territórium vagyunk). nem tudom mit pattogtok!

csocsa 2007.07.05. 13:11:37

Vegye meg a MOL az OMW-t

Dr Net Elek (törölt) 2007.07.05. 13:22:41

Jó pénzért minden eladó...szvsz most csak felverik a részvények árát, oszt majd vegye, aki akarja:))

_benito · www.nst.blog.hu 2007.07.05. 13:23:13

johevi! parádés megfejtés!

Thomas Magnum 2007.07.05. 13:26:55

az aranyrészvény intézménye az Unióba való lépéssel kényszerűen kellett, hogy megszűnjön.

ennek semmi köze a hazai politikai élethez.

a rekettyés 2007.07.05. 13:38:49

Az OMV és a MOL se egy szimpatikus cég mind a kettönél baromi drága a benzin csak azért mert baromi nagy haszonnal dolgozik, de ha valamelyikre szavaznom kell akkor már inkább a MOL. Az legalább magyar.

Dervenkál Egon 2007.07.05. 13:47:51

Ha megveszik a MOL-t, és működtetik tovább, akkor semmi se változik. A gond szerintem az lehet, ha megveszik a MOL-t a sógorok, aztán mondjuk egy idő után másé lesz a battai finomító, meg másé a kúthálózat, stb.
Amúgy a MOL mehet a ravatalra. Az én kocsimba 98-as benzin kell. Erre megszűntetik, hogy 3-szoros árréssel EVONEO-t adjanak, ami kell a francnak. Az OMV is mehet a ravatlara, mert bár tudna hozni Schwechatról 98-ast nem hoz, hanem a szutyok 95-ösét elnevezi Carrerának, a még szutykabb 95-ösét meg elnevezi (kevesebb adalék mi?) 95-ösnek. Azt mindkettőtől csak csörög a motor és 2 literrel többet eszik.

Tisztelettel: Dervenkál

Gecc 2007.07.05. 13:51:29

A kozossegi szimpatiat nalam siman elerhetik, ha faszan lecsokkentik a benzin arat!

zorann (törölt) 2007.07.05. 14:05:07

Es ez most egy kicsit bujtatott Nepszabadsag reklam? :-)

mckay 2007.07.05. 14:12:49

ÁÁÁÁÁÁÁÁ, miért is magyar a MOL??

Mert a tulajdonosok háromnegyede külföldi, azért?
Vagy azért, mert a tőke törvényszerűségeit követi, és profitra hajt, azért?
Nem, a MOL nem magyar, de magyarországon vannak a kútjai, finomítója, dolgozói, stb.
Barátaim, vegyük észre: ha lecserélik az emblémát, attól még itt maradnak a kutak, a finomító, és valószínűleg a dolgozók is.

Jah, hogy a menedzsmentet kirúgják? Az lehet. De megéri megvédeni a magyar menedzserek állását a MAGYAR ADÓFIZETŐK pénzéből úgy, hogy csillagászati áron vásárolnak állami és félállami pénzből MOL-részvényeket?
Szerintem nem. Legyen olcsó a benzin és kész.

És mondd, barátom, Te is akkurátusan figyelsz vásárláskor, hogy magyar terméket vegyél? Mert én igen.
Neked pl. hol rakták össze a laptopodat, a hűtődet, autódat?
Hol készítik az öltönyödet, a kedvenc sajtodat és a gyereked pelenkáit?
Az én cucaim magyar cuccok, amennyire csak lehet.

De a benzin, be kell látnunk, nem lesz magyarabb, akármilyen logó alatt kerül az araboktól a kocsinkba.

tapeta 2007.07.05. 14:17:31

most töltöttem ki egy netes felmérést, arról, hogy mennyire bírom a MOL-t, és hogy egyáltalán mennyire vagyok képben az egészről. ezek a gyerekek tényleg komolyan veszik. mondjuk biztos jó boltot csinálnak majd, ha felébred a "magyar vagyok, magyar benzint szívok" érzés.

schbal 2007.07.05. 14:24:24

Járjatok inkább biciklivel. A megspórolt pénzből meg mehettek nyaralni a trópusokra. És lehet, hogy majd tüdőrákban sem fognak annyian meghalni miattatok.

Momentum 2007.07.05. 14:37:36

Speciel a LUKOILnál tankolok, sokkal olcsóbb mint az MOL/OMV és még a kocsi is kevesebbet fogyaszt :)) és a shop sem csillagászati árréssel dolgozik...
Vegye meg a Lukoil mindkettöt, nemsokára ez is meg fog történni...

Mr. Proper · http://copypasteblog.blogspot.com/ 2007.07.05. 14:46:53

Honnan veheted észre, hogy az OMV átvette a hatalmat a MOL felett? Íme a biztos jelek:

1. Ha a MOL-kútra érkezve a benzinkutas a „Gutan tag, Passporten-Kontroll” üdvözléssel köszönt bennünket, a benzint pedig benzín-nek ejti.

2. Ha benzinkút bejárati ajtaján a „Magyar ne lopj!” figyelmeztetés olvasható.

3. Ha a shop részbe lépve a tiroli hüttékből jól ismert pszeudo-technó mulatós nóta, a „Zwanzig Zentimeter!” üti meg a fülünket.

4. Ha kakaós csiga és túrós batyu helyett csak Germknödel (gőzgombóc) rendelhető, Sport szelet helyett csak Mozart-kugelt találunk, Borsodi helyett alkoholmentes Zipfer sört kínálnak, ha pedig Traubiszódát kérünk, egy pohár Almdudlert ajánlanak helyette.

5.Ha egyetlen Nagymagyarországot ábrázoló matrica sincs a boltban, árpádsávos zászló helyett pedig csak az arra kissé hasonlító osztrák nemzeti lobogót ajánlja a pénztáros.

6. Ha a pénztáros feltűnően trendi, szögletes, vékony keretes, padlizsán színű szemüveget visel.

7. Ha a bolt falait Ferenc József, Haynau, Schwarzenegger és Falco képei díszítik.

bratan 2007.07.05. 14:57:46

én szívesen adok egy kis vegyianyagot az osztrákoknak, akár ingyen is!
palackozó-üzem címe: szentgotthárd, rába-part...

Christian Troy 2007.07.05. 15:13:57

Csak jelzem hogy az OMV-nek a legnagyobb nem állami és bejelentett tulajdona az araboknak van. Az hogy az oroszoknak mennyi csak az oroszok tudják...
MOL-ban lévő tulajdon hányada az OMV-nek 10%. De nyílt titok hogy ennél jóval több (nem csak 18%) hányada van bankokon keresztül. Addig nem is lesz különösebb mozgolódás amíg a 33%-ot be nem jelentik nyílvánosan. Ugyanis akkor ajánlatot kell tennie a többi részvényre. Most kivárnak egyenlőre. MOL managment pedig nem tehet mást mint veszi a sajátjait, mert ő is tudja hogy a 10% OMV nem 10%...Osztrákok meg ráérnek majd a felvásárlás után foglalkozni GVH-val. Elad annyi finomítót hogy egy "gyenge" verseny fennálljon. Egy ideig eljátszanak még így sunyiba a papírokkal. Nyílt lapokkal már 40-50ezer Ft is lehetne egy MOL részvény. Az meg az OMV-nek is drága. Osztrákoknak az lenne a jó ha viszonylag nem elszállt (mint ien nagy felvásárláskor szokott) áron tudnák megvenni a MOL-t. De az OMV mögött is áll vki:)

szófogadatlan prókátor 2007.07.05. 15:43:40

JOHEVI
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2007.07.05. 15:44:00

Holland, továbbá ha perfekt beszélsz németül, és akkor sem érted meg a látszólag németül beszélő kutast, akkor is fogj gyanút.

És ami a legkézenfekvőbb:
Ha a MOL kúton az eddig megszokott zöld-piros pufajkás/kertésznacis naplopókat kék-zöld pufajkában/kertésznaciban látod, akkor tuti az einstand :D

Mindenesetre gratula az OMV-nek, gondolkodhatott volna hamarabb is a MOL.

szófogadatlan prókátor 2007.07.05. 15:47:31

ez a rábahabos 5let nem lenne rossz "ellenreklám"-nak...........

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2007.07.05. 16:22:41

biztos benne lesz a "habzik a rába"-thread az ellenreklámban. ott fog állni Windischgrätz egyik kezében egy kiegyenesített Mozartkuglival, másik kezében Mr. Proper, aztán piros gépszemeivel hasta la vistázva ferencjóskabajusszal ékítve locsolja a rábába, miközben suttyomban, orvul, hátulról Dolhai Attilát és a habsburg témájú musicaleket szponzorálja, miközben egy kétfejű sas marcangolja a Schönbrunni kastély homlokzatára láncolt csendben sírdogáló sólymot, és álmában csönget egy picit.
aláírás: lesz még bécsből magyar falu, lesz még német-magyar közös határ.

mottó: béna gyereknek anyja veri a faszát, a dada jegyében.

Karl Boro 2007.07.05. 16:44:15

Akkor majd holnap pontozom a postot :D

oooyee 2007.07.05. 17:16:16

pah, a végén úgyis minden a kínaiaké lesz. világ proletárai egyesüljetek!

padisah 2007.07.05. 17:23:21

azt ugye sejtitek, hogy az OMV+MOL
egy(b)esülés bizonyos közgazdasági alaptörvények életbelépését vonja maga után, egészpontosan a monopóliumokét

már eddig is a magyar piacon a mol gyakorlatilag ármeghatározó szerephez jutott, nem nekik kell alkalmazkodniuk a kínálathoz, emiatt eleve magasabb az üzemanyag ára mint kellene, a mol +omv egyesüléstől meg nyilván még drágább lesz, mert mégnagyobb lesz a piaci hegemóniájuk

az meg hogy valaki nem használ autót nem oldja meg a problémát, mert a benzin/gázolaj ára beépül mindenbe amit szállítanak ergo pl a kenyér is drágább lesz attól hogy többe kerül az alapanyagát ideszállítani

tehát nekünk alapvetően nem jó az omv-mol fúzió, nekünk az lenne a jó, ha inkább a mol is szétesne 3 kisebb cégre, akik versenyeznek miértünk fogyasztókért

BiG_ 2007.07.05. 18:18:58

Szerintem kéne egy kis Anschluss a sógorok seggébe...
A következő húzás az lesz, hogy egy új österrische adaléktól jódlizik a kipufogó?

Üdv!

aero2zero 2007.07.05. 18:35:40

padisah: Nekem ellenben jobban esik, hogy nem járulok hozzá a környezetszennyezéshez, még ha a termékek árában jelen is van az egész...

skorzy 2007.07.05. 19:37:35

A holnapi reklám:
arab faszi távolban egy olajkúttal ossza az észt. "Az elszántságot a magyaroktól tanultam" fő mondattal. Elég gagyi

szittyaparipa 2007.07.05. 22:15:23

Remélem nyílik a magyarok szeme az eset kapcsán és talán vége lesz végre a "sógorok" fílingnek. Az osztrákok senkik lennének, ha a vasfüggöny keleti oldalára kerültek volna.

Megdobbent 2007.07.06. 05:47:02

"Mit inzultaljak maguk az OMV-t elvtarsak? Az OMV a baratunk" ;)

Narrátor (törölt) 2007.07.06. 10:28:38

Szerintem már most is a monopóliumok korát éljük. Az olajvállalatok egységesen magas haszonkulccsal dolgoznák, így marhára mindegy, hogy kié a kút, mert egy megadott haszon alá úgysem mennek. 1-2 forintnyi különbség még nem számít, az legfeljebb a sóher autóst fogja csigázni. Amúgy tartok tőle, most azért lett hirtelen nagy a riadalom, mert a másik oldalról az oroszok is szaglásznak, akik inkább velünk, mint az őket le sem szaró osztrákokkal egyezkednének.

kicsi emma · http://www.ladiesfirstconsulting.hu 2007.07.06. 10:28:43

Én is láttam ma reggel a hirdetést, és afféle női outsider-ként szeretném elmondnai, hogy nekem tetszett ez az elegáns, finom megszólalás, hogy nem ordították le az OMV fejét és nem valami agresszív (Hülye, aki nem ünnepel...) hirdetéssel álltak elő.

Másrészt eddig nem is gondoltam bele, hogy milyen kevés magyar sikertörténet van, nemzetközileg jegyzett, széleskörű tevékenységet folytató vállalat... Vagy csak nekem jó érzés a környező országokban MOl kútnál tankolni, OTP automatából pénzt kivenni és CBA-ban bevásárolni? Mert nekem jó érzés. Meg a gyerekeim is lelkesen ismerik fel mindig a hazai emblémákat.

Hamradrészt pedig félek attól, hogy egy válalaltfúziótól csak még drágább lenne a benzin meg a gáz. És nem tartom túl kedves megoldásnak azt sem, hogy előbb betörik az ajtót, aztán kérdezk meg, hogy bejöhetnek-e. Ez éppenséggel nem partneri viszonyra való törekedést jelez nekem kívülállónak.

Ennyit női szemmel... :)

zsbanhidi 2007.07.06. 23:00:05

meg ha a kocsik nem raknák hozzá azt a pár forintot a benzinhez... Olcsóbb is lenne.. :DDD

mckay 2007.07.08. 11:27:05

Kicsi Emma,

hogy a kék égbe ne lenne jó érzés magyar terméket venni magyar kereskedőtől!

Csak az a bökkenő, hogy a MOL nem magyar!!!

Jó lenne, ha végre olvasnánk is néha, nem pedig képzelődnénk. Képzelni ugyanis azt is lehet, hogy a Micimackó magyar, de sajnos a kis sárga plüss állatka jogdíjából Amerikában gazdagodik valaki, és nem a Karinthy-család.

Érted, ugye?

Persze, ha itthon veszed a Micimackót a gyereknek, akkor magyar boltoskisasszony munkahelyét erősíted, és persze gyarapítod az üzletvezető bankszámláját, de a nagy százalékot továbbra is amerikába küldöd a vásárlással.
És ha a MOL-nál tankolsz, akkor egy kicsit erősíted a magyar MOL-menedzserek munkahelyét.
De ennyi, és NEM TÖBB.
Mert a tulaj(ok) nem magyar(ok)!!!
És ezen az sem segít, ha a MOL saját magát vásárolja fel.
És az sem segít, hogy 15 évvel ezelőtt magyarok voltak a tulajok.
Mert az a történelem és kész.

Amúgy szimpatikus a hozzászólásod, csak kérlek ne várd azt a MOL-tól, amit a CBA-tól!

Üdv!
:-)

kicsi emma · http://www.ladiesfirstconsulting.hu 2007.07.09. 17:13:44

mckay,

nem vagyok biztos benne, hogy egy vállalat attól magyar, mert magyarok a tulajdonosai.

Amúgy ha szigorúan vesszük, most hogy 10 % az OTP-nél van, 10 % az MFB-nél és 10 % a MOL-nál (vagy valahogy így, bár én sem tudom követni), nyugodtan mondhatjuk: még mindig ez az az olajtársaság, amelyben a legnagyobb a magyar tulajdon. Nemdebár?

De tegyük ezt félre. A központja Budapesten van. Magyar munkavállalókat foglalkoztat. A hazai beruházásai a magyar GDP-t növelik. Itt fizet ki nemtommennyi bért, ami után itt adóznak a munkavállalói stb.
Magyar sportot, kultúrát, nemtommit támogat.

De legfőképpen a magyarok energiaellátását biztosítja.
Attól tartok, bár nem szeretnék politikai pályára tévedni, ha nincs magyar tulajdonban, az bizony nagy baj. Abban kéne legyen. Egy az ország szempontjából stratégiai fontosságú vállalat az igenis lehet fontosabb nekünk, mint a szomszéd ország szempontjából stratégiai fontos válallat. Egyetértünk?

Szóval, bár látom, tudom, hogy ez egy valódi nezetközi válalalt, egy multi, azért igenis magyar multi, csak esetleg nem hagyományos értelemben.

A nagy részvénytársaságok már sehol a világon nem köthetőek egy nemzethez - mégis úgy tartjuk őket számon, mert a gyökereik ott vannak. Lehet SZázhalombattát Bécsből is igazgatni, de tudod mit, a francba is, igazgassák csak Budapestről.

KE
süti beállítások módosítása