Dániel története mindenkinek ismerős lehet, aki járt már autószerelőnél. Az eredetileg 15 ezerre kialkudott olajcsere költsége végül majdnem a duplájára nőtt, az autó fizetés után nem indult és még taxizhatott is a benzinkúthoz felesleges üzemanyagért.
Kedves Homár!
Alább egy Ford Cromax (Bp. Asztalos Sándor u.) sztori, kicsit húzva, az egészet itt találod. MkIII-as Mondeo időszakos szervize: Múlt csütörtök délután 2-re kaptam időpontot a munkafelvételtől telefonon, ahol azt is mondták, hogy az olajcsere kb. 15 000-ből kijön, mivel ha náluk veszem az olajat, meg a szűrőt, akkor nem számolnak fel munkadíjat. Mikor beértem a hölgy kérdezte, hogy gyári, vagy Armafit márkájú utángyártott gázolajszűrőt kérek. Kérdeztem, hogy mi a különbség, kiderült, hogy a gyári 9758, az Armafit 3490 Ft. Utángyártottat kértem.Két és fél óra után közölték, hogy kész, 33 ezer forint lesz. Az államat felkapartam a földről, hiszen 15 000-ből elvileg kijött az olajcsere, kb. 3500 körül kellett lennie a gázolajszűrőnek, amit szintén ott vettem, tehát gondoltam arra sem számolnak szervízidőt, úgyhogy mindennel együtt maximum egy 20-asból ki kellett jönnie a szervíznek. Kérdem, hogy ez hogy jött ki, a srác sorolja: gázolajszűrő 9758... Hopp, mondom az nem annyi, az csak 3500, mert utángyártottat kértem! "OK, akkor kiszedjük, és belerakjuk a másikat." MI VAN?Huh? falbav - Na, itt elszállt az agyam. Ott várattak két és fél órán keresztül, úgy, hogy minden épelméjű helyen ez kész lett volna 1-1,5 óra alatt, és kiszedik a szűrőt úgy, hogy azt már eladni úgysem tudják, mert tele van töltve gázolajjal. Kész.
Szóval ott ülök még egy bő fél órát, mikor szólnak, hogy kész. Fizetek, immáron 27 ezer forintot, megyek ki, indítózom, a kocsi nem indul. Megyek vissza, hogy ez van. Egy szerelő srác jön ki, ő is próbálja, semmi. "Nagyon fekszik az a mutató!" - mondja, és kijelenti, hogy azért nem indul a kocsi, mert nincs benne gázolaj. (nem volt kifogyva) Kijön a szervízvezető srác is, és mosolyogva kijelenti, hogy "Hallom kifogyott az üzemanyag". Hívok taxit, elvitetem magam egy MOL kútig, veszek kannát, veszek bele üzemanyagot, visszavitetem magam. Dízel bele, kocsi nem indul továbbra sem. Bemegyek, a szervizes kijelenti, hogy 5-kor elment minden szerelő (kb. fél órával előtte ő mondta, hogy 6-ig ott vannak), ő meg nem ért hozzá, úgyhogy csak péntek reggel tudnak hozzákezdeni. Fenyegetőzés, OK, egyik elvállalja, betoljuk a kocsit, a szerelő mókol rajta kicsit, és kijelenti, hogy azért nem indul be, mert "kevés benne a nyál!" Volt benne kb 3 liter, hoztam 6-os, 8-9 literrel nem indul el egy kocsi...?
A szv srác elmegy még 10 liter gázolajért, ezalatt a szerelő lelép, mondván neki 7-re az Üllői úton kell lenni. gun Szv visszaér, a 10-ből beleöntenek a kocsiba kb. 5 litert, az egyetlen még bent lévő szerelő nekiáll, még gyilkolják kicsit a kocsit, de hál' Istennek beindul. Ekkor kijelenti a szv, hogy az utángyártott szűrő volt a hibás, és visszatették a gyárit, és így beindult. Mindenesetre azért a 10 liter gázolajat, amit hozott, azt fizessem már ki, azaz 3000-rel lógok. Hulla fáradt vagyok, kifizetem, és eljövök.
Csak otthon vettem észre, hogy kiszámláztak még egy átvizsgálást 2450 Ft értékben (nem kértem) egyéb szerelési anyagokat kb. 1400 Ft értékben (vajon egy ilyen szervíznél mik lehetnek ezek az anyagok? Rongy? Vagy mi?) , és kicserélték a levegőszűrőt is (ezt ugyebár tisztáztam az elején, hogy nem kérem) 3145 Ft szűrő, és 450 Ft szerelés értékben. No comment.
Az utolsó 100 komment: