Igazi hangulatos, mondhatni pikáns sztorit írt meg nekünk Sz.G. Egykori Magenta-alkalmazottról van szó, aki bevallottan rendetlen mobilszámla-fizető (hasonlóan, sajnos, a Homárhoz), gyakran késik és fizet is érte. No és a jelek szerint nem veti meg az alkoholt. Ezúttal az történt vele, hogy 80 megabájtos csomagját szerette volna 3 gigabájtosra cseréltetni egy régi kollégával, de a dolog apropóján olyan jól beittak, hogy a váltás elfelejtődött, ő meg összenetezett 800 megabájtot. A hibát olvasónk elismeri, de durvának tartja, hogy hetvenezer fizessen érte. A T-mobile jelenlegi legdrágább netes csomagja 14990 forintba kerül, a keret ehhez 16 gigabájt. Sz.G., ha jól értjük, azt tartaná méltányosnak, ha ennyit kéne kicsengetnie. Alant a hosszú sztori, benne majdnem ipari kémkedéssel végződő helyszíni beszámoló egy T-pontból.
Nem gondoltam volna, hogy egyszer nekem is szavam lesz Hozzád, ám a T-Mobile-al folytatott 3 hónapja zajló kínszenvedés után úgy gondoltam, Neked is kiöntöm a lelkem. És mivel most küldtem el a Fogyasztóvédelemnek és az NHH-nak is a levelem, maradt annyi íráskényszerem, hogy jusson belőle ide is. A szavazáshoz a link:
Már most leírom, és még többször is: Én voltam a hülye, mindössze a "büntetés" mértékével nem értek egyet.
A sztori: 10 éve előfizető vagyok Náluk, sőt, dolgoztam a magentánál elég vegyes tapasztalatokkal, de komomolyabb konfliktusra nem került sor. November elején kértem meg egy régi kollégámat, hogy a 80MB-os csomagot
lője át 3GB-osra. Nos, ezt sajnos díjtartozás miatt nem tudta megcsinálni. És miután erről épp egy egész estés italozás után szombat hajnali órákban tájékoztatott, az átadott információ nem bizonyult túl tartósnak, a lényeg az, hogy marha vidáman összebarangoltam 800MB-nyi adatforgalmat. Ezt a botlásomat bő 70000 forintos számlával jutalmazta a T-Mobile. Na, ez így mégsem járja, ha már a legnagyobb csomagjuk is kevesebb mint 15000 Huf, gondoltam ezért a 800MB-ért hasonló nagyságú összeg elég méltányos kompenzálása hülyeségemnek.
Ezt elintézendő befáradtam a helyi ügyfélszolgálathoz (több régi ismerősöm is dolgozik ott, úgyhogy inkább nem írom le, hova), hogy némi jó kedélyű nosztalgiázás után a helyi boltvezető segítségével sikerül az elfogadható keretek közé tornászni a számlámat. Azt is botor fejembe vettem, hogy hálám jeléül vásárolok egy számítógépet is, valamint újabb két év hűségesküt teszek térdre borulva, garantálva, hogy kemény magyar forintjaim továbbiakban is a magentáék zsebébe potyognak. Sajnos a T-Comnál 6 éve bevezetett "CRM filozófia" nem igazán jutott el az alvégre, az üzletvezető épp hogy csak a fejemet nem kaptam le, hogy hogyan merem megzavarni szentélyében. Kategorikusan kijelentette, hogy márpedig apelláta nincs, így ahogy van, be kell fizetni. Oly bőszen sorolta a kifogásokat, meg a kivagyokénhogyilyetmerészelek szöveget, hogy bármilyen ügyfélkapcsolati trénernek több órára való esettanulmányt szolgáltathatott volna. Természetesen a marketinges körökben ügyfélszerző -megtartó varázsige, hogy "megoldás" nem hagyta el a
száját. (Még részletfizetést sem említett!) Azt gyorsan levettem, hogy itt nem sokat fogok intézkedni, úgyhogy gyorsan a második napirendi pontra tértem: (Bár inkább elméleti, mint gyakorlati síkon, az eljárás során tapasztalt arrogancia némileg elvette a kedvem a két éves szerződéstől) Vegyünk számítógépet! Hajjajj, ezzel boltvezetőnk elevenjére tapinthattam, ugyanis mint a kölykét védő anyatigris kikelve magából közölte, hogy Ő NEM AD nekem
számítógépet, ha ilyen TARTOZÁSOM van. Az egyes szám első személy külön
figyelemre méltó, remélem értékelik a cégnél a lojalitását, hogy magáénak érzi a cég készletállományát. A másik érdekes felvetése, a TARTOZÁS. A kérdéses számlát még kézhez sem kaptam, tehát elmaradásként hivatkozni rá még egy ügyfélkapcsolati munkatárs részéről is tudatlanságra vall, nemhogy a boltvezetőtől. (Tényekhez hozzátartozik, hogy volt elmaradásom, amit még előtte kifzettem a a munkatársánál. Azt is meg kell említenem a pártatlan ítélethozatal érdekében, hogy nem vagyok egy mintaelőfizető. Sokszor csúszok néhány hetet / egy hónapot, természetes vállalva és fizetve ennek minden következményét.)
Szóval tartozás! Miután felvilágosítottam az ÁSZF-jükről, miszerint egy számla befizetési határidő előtt nem tekinthető tartozásnak, gyorsan visszavett az orcából, és - a párbeszéd során először - némi segítőkészséget véltem felfedezni részéről. Gondoltam leül a gép elé, beüti az ügyfélszámot stb. de nem!!! Kisétált az irodájából, hogy az ügyfélkapcsolatos kollégával együtt jól
megtanakodják a dolgot, miközben engem teljesen egyedül hagyott az irodájában az asztalon kinyomtatott statisztikák, és bekapcsolt számítógép mellett! Szóval ha valaki üzleti titokra kíváncsi, bátran sétáljon be a (azért sem írom le hova..) oda, és kérjen a boltvezetőtől egy egyenleglekérdezést! Negyed óra alatt a Magyar Telekom csoport összes belső utasítását, intranetes tartalmát el tudja küldeni valamilyen külső emailcímre! (Azért a dolgozóknak a véleménye érdekelne, hogy mit szólnának hozzá, ha pont az ő bérjegyzékük társaságában maradok együtt, megtudva, hogy ki mennyi pulykapénzt kapott karácsonyra, és milyen teljesítményt ért el előző hónapban)
Nos, miután visszatért, azért sikerült a kákán csomót találnia, mégsem engedélyezi a számítógép megvásárlását, csak ha befizetem az összeget. Hogy miért, igazából nem is érdekelt, viszont ennek kapcsán megtudtam egy érdekes "belső infót": A T-Mobile van egy saját kvázi "hitelminősítő" rendszere, amit bármilyen részletre történő vásárláskor ellenőriznek. Az eredmény függ attól hogy milyen régi az előfizető, valamint hogy milyenek a fizetési szokásai. Fogyasztóvédelmi Felügyelethez küldött levelemben többek közt ezt említettem meg, illetve hogy a nyilvánosan tett akciós ajánlatukban semmiféle nyoma nem volt ilyen kitételnek. Úgyhogy számítógép nélkül, némileg megtépázott önbecsüléssel távoztam az üzletből. A számla sorsát továbbiakban az internetes ügyfélszolgálattal kívántam egyeztetni. Erről külön posztot dobok össze - ha lesz kedvem - itt már nem részletezem tovább, de gondolhatod, hogy a mai napig nincs rendezve, ha ide írok.
Viszont bedobnám a közösbe a kérdést:
Etikusnak tekinthető-e a "büntetés". 800MB adatforgalom = 70000 forint? Igen, hibázik az ember, ki nem? Viszont ez esetben a szolgálatót semmiféle kár nem érte! A legnagyobb internet csomagjuk 14990 Ft-ba kerül havonta, amely 15GB! adatforgalmat engedélyez. Ha csak ezt a 15000 forintot fizetem ki, valamint abból az irreális feltételezésből indulok ki, hogy a 15GB-os csomag bekerülési költsége a szolgáltatónak 15000 forint, akkor az jelen esetben 1900% haszon! Ha a teljes összeget kifizetem, akkor a szolgáltató 8700%-os!!! haszonkulccsal dolgozik.
A kommentekre ahogy tudok, reagálok. Ja, mellesleg bárkinek szívesen elküldöm a teljes levelezést, aki úgy gondolja, fel tudja használni valamilyen témában!
Sz.G.
Az utolsó 100 komment: