GPS-t csak kemény, edzett, favágó típusú Ügyfél vásároljon, vagy beleroppanhat. Ismerjék meg T.-t, aki bekerült a Euronics fogaskerekei közé, hogy alig tudjon később kiszabadulni. Állandóan elromló Navon GPS + arrogáns kereskedő = megabuli Fehérváron. Részletek alant.
Az átkozódó Euronics-os eladó.
Nem túl sikeres ember lévén úgy gondoltam hogy céges utazásaim során a biztosabb célbaérés érdekében vásárolok az Euronics székesfehérvári 2-es számú üzletében (Jancsár út) egy Navon N250 típusú navigációs eszközt.
Hiba volt (#1)
Egy hónapig boldogan használtam, aztán hirtelen jobblétre szenderült. Nosza kaptam magam és bevágtattam a boltba ahol vettem hogy érvényesítsem a jótállást.
Hiba volt (#2)
Ez közvetlenül karácsony után volt és az arrogáns, viszont antipatikus eladó (?) / boltvezetőhelyettes (?) el akarta küldeni javításra a cuccot, de kapásból hozzátette hogy még azok a készülékek is ott vannak a boltban amit december elején vettek fel javításra. Ez nem igazán tette vonzóvá ezt a megoldást és hivatkoztam a jótállási jegyen olvasható kis szösszenetre. Idézem: "A három munkanapon túli, kellő időn belüli igénybejelentés esetén a vásárló választása szerint kérheti a termék javítását vagy kicserélését. Nem áll fenn a választás lehetősége , ha a választott jótállási igény teljesítése nem lehetséges, vagy ha a jótállásra kötelezettnek aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotában képviselt értékét és az igény teljesítésével a vásárlónak okozott kényelmetlenségeket." Idéztem.
Kereskedelmi szakemberünk viszonylag hosszú és időnként emeltebb hangú tárgyalás után kicserélte a cuccot és ezt a fel is vezette az eredeti számlára, a jótállási jegyre nem, és jegyzőkönyvet sem vett fel erről az akcióról. Nem törődtem azzal hogy ez így szabálytalan mivel számomra nem volt kedvezőtlen. Randa megalkuvó vagyok. Vállalom. Egészen március végéig boldogan használtam a navit (leszámítva hogy közben az autóstöltő zsinórja keményre fagyott amikor éjszakára bent hagytam a kocsiban és eltörött a csatlakozónál, de ezt szigetelőszalag segítségével kreatívan megoldottam) dehát ismét megadta magát az a nyavalyás cucc és gondoltam ismét élek a jótállással. Szintén bevágtatás üzletbe, probléma feltárása március 28-án.
Hiba volt (#3).
Sikerült a boltvezetővel tárgyalnom (Németh Kornél) aki közölte hogy javításra tudja felvenni. Én kértem hogy cseréljék ki, hivatkozva a jótállási jegyen olvashatókra, vagy hajlandó vagyok egy másik típust megvenni erre ráfizetve, vagy fizessék vissza a vételárát. Közölte a boltvezető hogy tök mindegy mi van ráírva a jótállási jegyre ő csak akkor cseréli ki ha a szakszerviz ezt véleményezi és engedélyezi, mivel hogy ez van a Navon szabályzatában. Én ugye naiv ügyfélként kértem hogy talán mutassa már meg nekem az erre vonatkozó részt a jótállási jegyen, vagy a Navon szabályzatában, ami ugye benne a dobozban és tudomásom van róla. Na ez így nem sikerült nekik. Persze ahhoz is nagy szakértelem kell meg szakszerviz kell hogy megállapítsuk hogy egy készülék nem indul el az erre a célra rendszeresített on-off gomb megnyomására. Hirtelen jött ötlettől és hallatlan nagylelkűségemtől vezérelve gondoltam adok mégegy esélyt nekik.
Hiba volt (#4)
Megegyeztünk írásban hogy felveszi a kapcsolatot a forgalmazóval és kéri a készülék cseréjét vagy kártalanít engem és ezt még vissza is jelzi nekem március 30. 18:00-ig. Na persze! Persze 17:00ig nem hívtak és én voltam olyan aljas hogy felhívtam a boltvezetőt hogy WTF? Közölte hogy írt egy e-mailt a forgalmazónak és az egyik ott dolgozó haverjának is (merthogy ez a hivatalos módja a dolgok elintézésének, ugye?), de még semmi választ nem kaptak. Érdekes nekem még telefonon is sikerült velük beszélnem. Mondom hogy mivel nem tartották be az írásos megállapodást, kértem hogy akkor most kártalanítson szépen mivel nem szeretnék egy további fillért sem elkölteni ott. Közölte hogy ez így nem működik és mehetek ahova akarok, még akár a Fogyasztóvédelemhez is, ha kell megadja néhány ember nevét. Erre én persze biztosítottam hogy ne aggódjon megyek oda is. Másnap reggel azzal kezdtem hogy felvettem a kapcsolatot a Fogyasztóvédelemmel (on-line feljelentés nagyszerű találmány, ajánlom bátran). Persze hozzátette a boltvezető hogy a bíróságon találkozunk, mire én hogy arra nem kerül sor mivel ebből bírság lesz az Euronics-nak. Erre még erősködött hogy majd akkor ő beperel engem és kinyomta a telefont. Mi van? Tulajdonképpen miért is perelne be engem?
Nehogy már a Homár szarjon sünt!!! Hozzátette hogy a bolthálózat jogi osztálya fel fog ma hívni megbeszélni ezt az ügyet. Vártam ezt a hívást dehát biztos a jogi osztály bokros teendői között ez valahogy elsikkadt azóta is. Közöltem vele hogy még publikálom a Tékozló Homáron is az esetet, mire közölte a boltvezető hogy nem tudja mi az, ki az a Homár.
Pedig kéne tudni neki mivel már szerepeltek itt egyszer: http://homar.blog.hu/2007/10/12/vegtelen_szervizeles_a_euronicsnal#more194313
Persze az régen volt már és a management is változhatott azóta, de a szellem az nem.
Megoldás: Felvettem a kapcsolatot a magyarországi forgalmazóval és hosszas egyeztetések után és sikerült megegyeznem velük hogy visszavásárolják a készüléket. Mivel finoman szólva negatív tapasztalataim vannak az Euronics-szal kértem hogy hogy hagyjuk ki őket az ügyből, de sajnos ez nem lehetséges mivel ők csak nagykereskedők, lakossági ügyfelekkel nem foglalkozhatnak, de leegyeztették nekem a bolttal hogy visszakapom a pénzt. Ezért kénytelen voltam 2009.04.09-én, ismét a székesfehérvári Jancsári úti üzletbe mentem ahol a készüléket leadtam és a bolt visszafizette a vételárat. A bolt csak nyomatékos kérésemre volt hajlandó jegyzőkönyvet felvenni minőségi kifogásomról (lásd: 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről). Ez az újdonság erejével hatott számukra hogy még jegyzőkönyvet is kell felvenni. "Hiszen visszafizetik az árat, minek nekem a papír?" -hangzott a kérdés.
Miután távoztam az üzletből alig értem haza az otthoni telefonomon keresett az üzletvezető helyettes hölgy ( a korábbi arrogáns és antipatikus) hogy hibázott abban hogy készpénzben egyenlítette ki a vételárat, hivatkozva egy Euronics belső utasításra, mely szerint ha a vásárló vásárláskor bankkártyával fizetett akkor csakis átutalással lehet visszautalni a vételárat. Kért hogy menjek vissza a boltba és adjam vissza a pénzt, mivel nekik hiány keletkezik a kasszában. Mivel erre nem voltam hajlandó, (na jó közöltem vele hogy magasról nem érdekel a belső utasításuk) mivel ez ellentmond minden általam ismert szabálynak és a józan észnek is, erre a hölgy még átkozódott is. Azt hittem hogy ez a Kész átverés. Mi jön még? Meg is vuduzzák a reklamáló vásárlót vagy előugrik a Spanyol Inkvizíció (akikre senki sem számít...).
Konklúzió? Kerüld el messzire az Euronics-et. Kreatívan értelmezi a jogszabályokat, konkrétan hülyének nézi a vásárlót, pedig nagyon "Etikus" cégről van szó. Kíváncsian várom a Fogyasztóvédők vizsgálatának az eredményét. Remélhetőleg ott nem a "hittestvéreik" vizsgálják őket és sikerül őket díjazni egy méretes bírsággal.
Persze lett volna más megoldást is: Féltéglára kötözve bedobjuk az ablakon a feljelentést, mert az FONTOSCH, letépjük az ajtót, köszönés helyett leköpjük majd fejbebatzuk őket batzpapuccsal majd egy ifányi mutánst sünnel kevert szárított görényt juttatunk az emésztőcsatornájukba f@szkorbács és EDE aktív segítségével, ezután elmegyünk Balatonfüredre bogratschozni és kis faszenesen pecsenyét sütögetni műemléki környezetben.
üdv!
Az utolsó 100 komment: