Már épp kérdezni akarta a Homár a tegnapi parkolási mítinggel kapcsolatban, de szerencsére a vicces nyilatkozatairól ismert parkolási szabadságharcos EMPAMO hamarabb és rutinosabban összegezte kétségeit a tervezett módosításokkal kapcsolatban:
Tisztelt Hagyó Úr!
Autósbarát parkolási rendeletet ígért - erre megszületett egy korrupcióbarát, visszaélésbarát, kifosztásbarát parkolási rendelet! Idézünk a rendelettervezetből a díjemelésen, és az övezetbővítésen felül!:
„-A parkolójegy bemutatás lehetőségével naptári hónaponként legfeljebb egy alkalommal élhet a gépjármű üzemben tartója
-azon járművekre, amelyek legalább 3 darab 30 napnál régebbi nem vitatott várakozási díjkülönbözettel és pótdíj tartozással rendelkeznek a közterület-felügyelő e rendelet szerint kerékbilincset alkalmazhat
-A lakossági várakozási hozzájárulás éves várakozási díja az adott területen fizetendő egyórai várakozási díj 250-szerese.
-a parkolás üzemeltető jogosult a várakozási díjkülönbözet, a pótdíj, adatlekérési díj és az igazolható költsége iránti igényét bírói úton érvényesíteni.”
Tisztelt Hagyó Úr! Ha a fizetőparkolás forgalomszabályzás, és a fővárosnak nincs pénze a közlekedés korszerűsítésére, miért kell üzleti vállalkozásoknak profitálniuk a közpénzünkből, közterületünkből?
Miért kell a parkolási rendelet koncepcióját az üzleti érdekek szerint, és nem a használók, és Budapest érdeke szerint alakítani?
Miért nincs látszata a 14 éve beszedett parkolási pénzeknek, a fuvarosoktól beszedett behajtási pénzeknek?
Miközben állandóan arra hivatkoznak, hogy kevés a parkoló, a lakóknak is ezért kell fizetni, eközben évente több száz parkolóhelyet szüntetnek meg a belvárosban átépítésekkel ( Zrínyi utca, Szt. István tér, Herczeg prímás u. stb., és jelenleg is ez készül a belváros főutcája programban).
Tisztelt Hagyó Úr! Mielőtt parkolási díjat emelnek, mielőtt övezetet bővítenek, mielőtt parkolók ezreit megszüntetik, mielőtt BKV járatokat törölnek, illendő lenne az alternatívát megteremteni, és a P+R parkolók számát jelentősen bővíteni. Mielőtt a lakóparkok építésére engedélyt adnak, mielőtt fontos közlekedési utakat lezárnak, (Piarista köz, Pozsonyi út, Nagymező utca, Felső rakpart az MTA-nál, Szabadság tér, Nyugati téri balra kanyarodás, Opera környéke) illendő lenne a forgalom elvezetésére a közúti hálózatot fejleszteni. Talán ha ésszerűen szerveznék és bővítenék az úthálózatot, nem lennének forgalmi dugók, és szmogriadóra, behajtási díjra sem lenne szükség! Vagy talán pont ez a cél? Hogy ebből is profitáljanak?! Hogy újabb bőrt nyúzzanak le az autót munkaeszközként használókról!
Tisztelt Hagyó Úr! Mik a tervek a sarcoláson kívül az úthálózat fejlesztésére Budapesten, az áruszállítás, a karbantartók, a kisvállalkozók, a munkához autót használók közlekedésének megoldására? Mert nekik a BKV és a kerékpár nem alternatíva! Megköszönnénk szíves válaszát!
Az utolsó 100 komment: