Tékozló Homár

Hogyisvanez Hagyó Miklós?

2009.04.21. 11:54 | jackyll | 169 komment

Már épp kérdezni akarta a Homár a tegnapi parkolási mítinggel kapcsolatban, de szerencsére a vicces nyilatkozatairól ismert parkolási szabadságharcos EMPAMO hamarabb és rutinosabban összegezte kétségeit a tervezett módosításokkal kapcsolatban:

Tisztelt Hagyó Úr!

Autósbarát parkolási rendeletet ígért - erre megszületett egy korrupcióbarát, visszaélésbarát, kifosztásbarát parkolási rendelet! Idézünk a rendelettervezetből a díjemelésen, és az övezetbővítésen felül!:

„-A parkolójegy bemutatás lehetőségével naptári hónaponként legfeljebb egy alkalommal élhet a gépjármű üzemben tartója

-azon járművekre, amelyek legalább 3 darab 30 napnál régebbi nem vitatott várakozási díjkülönbözettel és pótdíj tartozással rendelkeznek a közterület-felügyelő e rendelet szerint kerékbilincset alkalmazhat

-A lakossági várakozási hozzájárulás éves várakozási díja az adott területen fizetendő egyórai várakozási díj 250-szerese.

-a parkolás üzemeltető jogosult a várakozási díjkülönbözet, a pótdíj, adatlekérési díj és az igazolható költsége iránti igényét bírói úton érvényesíteni.”

Tisztelt Hagyó Úr! Ha a fizetőparkolás forgalomszabályzás, és a fővárosnak nincs pénze a közlekedés korszerűsítésére, miért kell üzleti vállalkozásoknak profitálniuk a közpénzünkből, közterületünkből?

Miért kell a parkolási rendelet koncepcióját az üzleti érdekek szerint, és nem a használók, és Budapest érdeke szerint alakítani?

Miért nincs látszata a 14 éve beszedett parkolási pénzeknek, a fuvarosoktól beszedett behajtási pénzeknek?

Miközben állandóan arra hivatkoznak, hogy kevés a parkoló, a lakóknak is ezért kell fizetni, eközben évente több száz parkolóhelyet szüntetnek meg a belvárosban átépítésekkel ( Zrínyi utca, Szt. István tér, Herczeg prímás u. stb., és jelenleg is ez készül a belváros főutcája programban).

Tisztelt Hagyó Úr! Mielőtt parkolási díjat emelnek, mielőtt  övezetet bővítenek, mielőtt parkolók ezreit megszüntetik, mielőtt BKV járatokat törölnek, illendő lenne az alternatívát megteremteni, és a P+R parkolók számát jelentősen bővíteni. Mielőtt a lakóparkok építésére engedélyt adnak, mielőtt fontos közlekedési utakat lezárnak, (Piarista köz, Pozsonyi út, Nagymező utca, Felső rakpart az MTA-nál, Szabadság tér, Nyugati téri balra kanyarodás, Opera környéke) illendő lenne a forgalom elvezetésére a közúti hálózatot fejleszteni. Talán ha ésszerűen szerveznék és bővítenék az úthálózatot, nem lennének forgalmi dugók, és szmogriadóra, behajtási díjra sem lenne szükség! Vagy talán pont ez a cél? Hogy ebből is profitáljanak?! Hogy újabb bőrt nyúzzanak le az autót munkaeszközként használókról!

Tisztelt Hagyó Úr! Mik a tervek a sarcoláson kívül az úthálózat fejlesztésére Budapesten, az áruszállítás, a karbantartók, a kisvállalkozók, a munkához autót használók közlekedésének megoldására? Mert nekik a BKV és a kerékpár nem alternatíva! Megköszönnénk szíves válaszát!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

W Joe 2009.04.21. 14:18:48

Hogy is mondta Hagyó a gyönyörű videójában?
"Budapest, én így szeretlek!"

CyberPunK 2009.04.21. 14:21:59

@Balance Of Power: Bazzeg, a munkahelyek 90%-anal beren kivuli juttatas a berlet.

Azért ez sem ilyen egyszerű. Ha van gépkocsi-költségtérítés, akkor a bérlet nem adható. A megoldás az lenne, ha eltűnne onnan a sok iroda, kormányépület, etc. Vagy az összes lakó. Amíg ennyire összemosott a belváras, addig erre jó megoldás nem lesz.

ChPh 2009.04.21. 14:25:21

@m e o w: MERT OTT VAN MUNKA

spec nem pesten lakom, kiköltöztem, de ide kell visszajárjak, mert itt van munka, pech

lókupec 2009.04.21. 14:25:21

A ló az jó alternatíva lenne...már ha nem lopták volna el őket.
Tényleg! Meséltem már a sztorit?

Balance Of Power 2009.04.21. 14:28:34

@ChPh: Tenyleg nem lenne erdemes elkezdeni a falu-videk-fovaros vitat.

hotten totta 2009.04.21. 14:29:39

@betépett felhasználó:

T. Betépett Úr/Hölgy,

Szíves figyelmébe ajánlom kormányztati és uniós támogatással üzemeltetett blogomat, ahol méltányos 800,000,-Ft+ÁFA megfizetése mellett olyan prémium szolgáltatást is igénybe vehet, hogy teljes posztot is írhat.

Ofélia . 2009.04.21. 14:29:50

@Vombatus Ursinus: Nem csak a kerékpár!!

Egyszer menj ki tokyóba ott van aztán csak tömegközlekedés a betaposóemberes metróban:)))

Fogadd el a buszon az embertársaid szagát és a bacillusait is!!!

Ja hogy nem így neveltek??? SAJNÁLATOS!!!

ChPh 2009.04.21. 14:30:59

@Balance Of Power: Így igaz, btw pöstön bellű' tömegközlekedek, de odáig sajna a Volán kiemelkedő színvonalú szolgáltatása miatt kénytelen vagyok autózni...
de örülnék egy értelmes P+R-nek
vagy egy jobb volánnak is...

Balance Of Power 2009.04.21. 14:32:29

@ChPh: Igazabol arra kellett rajonnom, hogy nem tudom, mi az a P+R, illetve annak R resze. Sunt nekem.

májgeriberi 2009.04.21. 14:34:06

Arra azért kíváncsi lennék, hogy miért kell emelni a díjakon?!
Följebb ment az köcsög parkolóőrök cipőkopásának az ára, vagy deficitesen sok zacsit kúrtak el a fentebb említett f.kalapok?!

ChPh 2009.04.21. 14:35:06

@Balance Of Power: Parklolj és Tömegközlekedj, vmi ilyesmi szabadfordításban :D

CyberPunK 2009.04.21. 14:36:19

@májgeriberi: Mert a szavazók hőbörögnek, hogy a faszé' nem változott semmi, ezért ez a legjobb út arra, hogy ne csak a lakók fogják be, de jusson valami a nyaralásra is. :D

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.04.21. 14:40:15

@Balance Of Power:
P = Pocsay család
R = Ráckeve

P+R = Pocsayék Ráckevére mentek disznósajtért, ahonnan üdvözletüket küldik a homározóknak 2010-re.

2009.04.21. 14:58:26

Meg nem értve (vagy inkább fel nem fogva) a posztíró gondolatának magvát jelezném hogy a nyugati balra tiltás tök jó, szerintem igazából sokaknak nem hiányzik, a Párláment bűvkörében tobzódóaknak van más megoldásuk budai lakjaikba surrani szappantartóaudiikban, ellenben a villamos akadályozatás nélkül, egylevegővel (egyjelzéssel )eljut a jászaiig és ez jó!

W Joe 2009.04.21. 15:00:07

P+R = Parkolsz + Ráfizetsz

2009.04.21. 15:00:47

A BKV-ra akkor lehet szoftosan átszoktatni az embereket, ha a bkv szolgáltatásminőségben (és ez legfőképp járműállag jelenleg) jelentősen jobbat tud belátható időn belül nyújtani.
Addig nem.

SzL

Editor Bob 2009.04.21. 15:04:27

@Curval:

Most az Alkotmányt lusta vagyok átnyálazni, de a Pp. 3. § (5) kimondja: "Ha törvény másként nem rendelkezik, a bíróság a polgári perben alakszerű bizonyítási szabályokhoz, a bizonyítás meghatározott módjához vagy meghatározott bizonyítási eszközök alkalmazásához nincs kötve, szabadon felhasználhatja a felek előadásait, valamint felhasználhat minden egyéb bizonyítékot, amely a tényállás felderítésére alkalmas. E rendelkezések nem érintik a törvényes vélelmeket, ideértve azokat a jogszabályokat is, amelyek szerint valamely körülményt az ellenkező bizonyításáig valónak kell tekinteni"

Namost nekem elég furcsa, ha egy szaros kis önkormányzati rendelet ellentmond a Pp-nek, hogy nem használhatom fel egy hónapban a második esetben a teljesen szabályos parkolójegyemet a parkolómaffia által kreaált pótdíj elleni védekezésben.

Márpedig ugyebár tudjuk, hogy alacsonyabb rendű jogszabály nem ellenkezhet a magasabb rendővel.

Annak meg sok értelme nincs, hogy a bemutatást tiltjuk, aztán egy esetleges perben úgyis elbukja a maffia a pert az érvényes parkolójeggyel védekező autós ellen.

histar007 2009.04.21. 15:07:27

Mi értelme valami olyat létrehozni, ami pont eltartja önmagát? Másképpen, ha a parkoló cég bevételei a saját kiadását fedezik akkor minek az egész? Szociális foglalkoztató? Mert akkor én az érintettnek fizetném, és nem egy dobozba, amibő valaki a S osztályt fizetteti magának.

vajon 1 autónyi parkolóhely mennyi bevételt generál 1 óra alatt? Első ránézésre biztos 1 óraánnyi tarifának megfelelőt. Ha üres nyilván kevesebbet, de ha tele van folyamatosan akkor nyilván SOKKAL többet. mert ugye van minimál összeg, illetve mindenki túlfizet? Ez ki és mikor kompenzálja nekem? Ha modjuk bedobok 80 percet, de 58 után végeztem, akkor az nekem még ki van fizetve 22 percre. Amit meg nyilván nem várok meg. Vagy odaadom az utódomnak, vagy az odaálló ismét kifizeti ezt az időt.
Ezzel a pénzzel pedig elszámolni innentől LEHETETLEN, mert abszurditás azt feltételezni, hogy egyszerre 2 autó parkoljon 1 helyen...

tripanek (törölt) 2009.04.21. 15:17:22

„-A parkolójegy bemutatás lehetőségével naptári hónaponként legfeljebb egy alkalommal élhet a gépjármű üzemben tartója"

Semmi gond, megy feleségem, gyerekem, nagymamám, pitbullom.

Hogy szocikonform legyek: nagy paraszt ez a hagyó.

májgeriberi 2009.04.21. 15:17:50

@histar007: hiszen ez abszurdisztán nem tudtad? én már figyelem egy ideje

májgeriberi 2009.04.21. 15:23:11

egyszer azt mondta a papája, hogy "úgy Hagyó mindent ahogy van!"
és megtette

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.21. 15:25:33

„-A parkolójegy bemutatás lehetőségével naptári hónaponként legfeljebb egy alkalommal élhet a gépjármű üzemben tartója"

tehát, ha naponta parkolok és frankón bedobom, poénból megpótdíjaz a vadparaszt minden nap, mivel hozni kell a tervet, akkor havi egyszer eltörlik a többi napon hiába volt érvényes jegyem be kell nyelnem...

hogy b***ná meg egy talicska bantunéger a hagyó urat, meg a demszkyt...

i hate the police (törölt) 2009.04.21. 15:30:39

Szerintem, felesleges idegeskedni, minden jsz-t ki lehet játszani, sajnos erre kényszeritenek rá minket

Szofia 2009.04.21. 15:42:05

To Balance: Park (and) Ride
parkolj és lovagolj...ha a románok nem lopták volna el a lovakat...

Szofia 2009.04.21. 15:45:45

To Balance: Park (and) Ride
parkolj és lovagolj...ha a románok nem lopták volna el a lovakat...

juhaszcs 2009.04.21. 16:03:10

Rogán Hagyó Demszky a három büdös paraszt rohadjon meg!
Nem lehet közlekedni ebben a kibaszott városban az idióta elképzeléseik miatt.
Beszarás,hogy 300 méteres szakaszokat 20-30 perc alatt lehet megtenni mert a buzeráns politikusok sétálóutcákat csinálnak egy forgalmas útszakaszból.
Mindet fel kellene akasztani a faszságaik miatt!

PR32 (törölt) 2009.04.21. 16:04:29

@Szofia: a BKV drága és koszos. Az autósok a dugóval, parkolási díjjal, benzinárral, teljesítményadóval szívnak. Már csak a qrva bicikliseknek kellene kitalálni valamit, és egész jól is állnánk :D

PR32 (törölt) 2009.04.21. 16:05:29

@juhaszcs: há'de nem tudták, hogy az forgalmas útszakasz volt. ők legalábbis nem jártak arra soha kocsival...

juhaszcs 2009.04.21. 16:06:34

Ja,és mindhárom szarjon sünt!

Vombatus Ursinus 2009.04.21. 16:21:13

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:

Ofélia, ez nem neveltetés kérdése.

25 éve szagolom az utastársaimat. Ha kétszer annyian lennének,akkor fel sem férnénk a buszra.

Nem a szagolással van a gondom, nem is a neveltetésemmel, csak ezzel az egész elbaxott parkolási mizériával, amikor próbálják megideologizálni azt, hogy miért kell nekem kétszer annyit fizetnem egyik napról a másikra.

Ha egy normálisan működő rendszer lenne, akkor egy szót sem szólnék.

Ez az egész parkolási társaságos történet a pártok zsebének a tömködéséről szól, akinek van látó szeme és halló füle, az látja és hallja.

Üdv: Vombat

moli 2009.04.21. 16:33:08

@Vombatus Ursinus: meg fogjak tudni oldani, hidd el. bizz az emberi talalekonysagban. egy a biztos: ez igy nem mehet tovabb.

moli 2009.04.21. 16:43:43

@Vombatus Ursinus: kozeli munkatarsaim kozul az Alkotas utra,
-1 bkvval jar, ujpesten lakik (3-as metro, 4-6-os)
-1 autoval jar egyedul, zugloban lakik (7-es busz)
-1 autoval jar a felesegevel, kapmegyer2-n lakik (busz, 3-as metro, 2-es metro), felesege dozsagyorgynel dolgozik
-1 autoval jar egyedul, normafanal lakik (21-es busz)
-1 autoval jar egyedul, Pest melletti faluban lanyik (vonat/volan kelenfoldre, onnan 40-es busz, de eleve nem kellett volna kikoltoznie)
-1 bkvval jar, oktogonon lakik (4-6-os)
-1 autoval jar egyedul, sashegyen lakik (gyalog)
-1 autoval jar egyedul, zugloban lakik (7-es busz)

moli 2009.04.21. 16:51:16

@moli: zugloiaknak jon meg egy 121-es busz

effective 2009.04.21. 17:44:14

@moli: Szép meg jó az, hogy járjunk többet bkv-val, de ha én és a ( csak hagyma kedvéért) párom reggel 7-re megyünk dolgozni, ráadásul ugyanoda! (Gödöllőről a Budakeszi útra:)), akkor engedtessék már meg nekünk, hogy kocsival szeljük át ezt az elcseszett fővárost! Való igaz, hogy ha egyedül jövök, ált. HÉV-metro-busz kombóval közlekedek, de ez azt jelenti, hogy reggel 5.10-kor indulok, és 6.50-re érek be! Ez azért így meredek, nem?

salty 2009.04.21. 18:35:29

@moli: én több, mint 5 évig jártam BKV-val, de undorodom végigmenni az aluljárón a hajléktalanok tömegén, a buszra olyan emberek szállnak fel, akik után nem szívesen ülnék le ugyanarra az ülésre, a járatok jellemzően zsúfoltak, kényelmetlenek és koszosak, de szívesen visszaszokom a tömegközlekedésre, ha az megfelelő színvonalú lesz

és még egy kérdés : mi lesz, ha tegyük fel az autósok 50%-a visszaszokik ? valószínűleg káosz, a BKV nem bírná el ezt a tömeget

juhaszcs 2009.04.21. 18:41:24

@PR32: De a paraszt rogán arra jár nap mint nap.
Igaz a buzeránst nem zavarja a dugó hiszen nem csinál egész nap semmit tök mindegy mikor ér oda a szarházija.

Hogy dögölne meg az összes politikus.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.04.21. 18:45:10

@Vombatus Ursinus: "Ez az egész parkolási társaságos történet a pártok zsebének a tömködéséről szól."

Majdnem, de nem pontosan. Inkább a Fővárosi Önkormányzat nemes tagjainak zsebeiről lehet itt szó. Hagyó Miklós egyébként is pontosan úgy néz ki, mint a nottinghami városbíró az összes autentikus illusztráción, mi a bánatot várunk hát tőle?

Lovak 2009.04.21. 18:47:46

Járjatok lóval...

Lókupec, merre jársz?

Nyiha.

Phrascarica 2009.04.21. 18:58:21

@moli: mivel a jelenlegi autozasi koltsegek meg mindig alacsonyabbak a toleranciaszintnel, hiszen tovabbra is rengeteg ember utazik egyedul az autojaban minden nap, igy emelni kell. dugodijat!
Ez tök jó megoldás, de az árú hogyan jut el az üzletekbe, mert az üzlet előtt ha megállok másodiknak akkor anyázol, ha 150m-re és onnan hordom a cuccot 2 órán át akkor meg az 1160Ft?
BASSZÁK MEG ANYUKÁJUKAT A TETVES PARKOLÁSI CÉGEK! Egyszerübb lenne és olcsóbb ha megemelnék BP-n a gépjárműadót évi 3 millió Ft-ra akkor sem lenne autó ROHADT GECIK!

Phrascarica 2009.04.21. 19:04:09

@i hate the police: egyéb iránt a rendszám levétele már bevált 225Ft-os díjnál is, de meguntam, ezért telefonnal parkolok (azóta nem tudtak megbüntetni) 350 Ft/óránál már nincs min gondolkozni, rendszám le, aztán ha megjöttem fel és BEKAPHATJÁK!!! (ráadásul egy olyan címre van bejelentve a kocsim ahonnan 4 éve elköltöztem és a házat is lebontották! EZT KAPJÁK BE!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.21. 19:09:38

@AlulírottFentemlített: Tudtam, hogy ellövi valaki a hagyjadot!
:-(((((((((((
Küldök egy sünt!

Phrascarica 2009.04.21. 19:16:11

@moli: "megmondom: csokkenteni az utak terheleset azzal, hogy mindenkit atkenyszeritenek bkv-ra, akinek az alternativa (maganemberek munkabajarnak"
megmondom: az utak terhelése nemhogy csökkenni nem fog hanem inkább nőni fog mivel ennyiért inkább nem állok meg, vagy ha igen akkor jön a rendszám le, esetleg ukrán rendszám fel :), interneten 80 dollár bármilyen (magyar rendszám is) Ezt akarják? MEGKAPJÁK! Esetleg jó üzlet lesz a "forgatható" rendszám mint a James Bondnak!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.21. 19:17:05

Járjanak a csövesek kocsival, és akkor legalább a BKV nem lenne mocskos és büdös!

A politikusok szállítsák őket a Mercijükkel!

Cornucopia 2009.04.21. 19:34:09

Azt akrják honatyáink és faszkalap kis "képviselőink" hogy a mi munkánk gyümölcsét Ők kaszálják le. LÓFASZT!

zapkorte (törölt) 2009.04.21. 19:45:32

@rnmr: Az empamo alelnöke telefonszerelő. Snassz mezei ablakos kisautója van, benne két szerszámtáska, egy laptop, egy guzsaj drót, és lejár vele egy nap egy tucatnyi címet. De egyre kevesebb címet tud lejárni és egyre magasabb költségekkel, nem csoda, ha tajtékot fúj a tanácsra.

zapkorte (törölt) 2009.04.21. 19:50:44

Ami meg engem illet: holnap reggel egyedül beülök az üres csomagtartós atómba, átberregek Pesterzsébetről Csillebércre dolgozni (7:30), munka után kiberregek Pilisvörösvár mezőgazdasági területre lovazni (17:00), és utána hazaberregek Pesterzsébetre (19:30). Nem nagy dolog, de ki is tudja utánam csinálni tömegközlekedéssel vagy biciklivel? Hát akkor meg kuss legyen!

zapkorte (törölt) 2009.04.21. 20:12:46

Egyébként sem értem, hogy akinek a jó levegő a vesszőparipája, az minek él Pesten? A nagyvárosok zajosak, büdösek, és nagy a forgalom, nem csak ez ilyen, hanem mindegyik kétmilliós nagyváros mindegyik országban. De van élet Pesten túl is! Mondjuk Hetényegyházán 1,7 millióért már egész szép parasztházat lehet venni, ez bagatel, oszt ha a delikvensben néha-néha mégis felébred a kultúrszomj, hát 1,5 óra alatt bármikor bevonatozhat a nagy faluba!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.21. 20:17:05

A BKV bazeg amíg ilyen rohadt drága és bunkók az ellenőrök, senkinek sem alternatíva.
Költözz el Pestről, az az alternatíva. Olcsóbban kijössz, és kevesebb macera van.

zapkorte (törölt) 2009.04.21. 20:18:33

Hagyó meg egy fantáziátlan balfasz, ha azt hiszi, hogy az emberek kizárólag az otthonuk és a munkahelyük között közlekednek. Lehet, hogy ő igen, de másoknak be kell vásárolni, el kell menni a gyerekért az oviba, esetleg rá kell nézniük néha idős szüleikre, és sokan azért nem lépnek ki 16:00-kor a gyárkapun, mint Hagyó úr, hanem 17-kor vagy 18-kor, és olyan is akad, aki nem az íróasztalnál mereszti a seggét egész nap, hanem mondjuk téglát hord, és azok is szeretnének normális időben ágyba kerülni és azért sem tudom őket elítélni, ha az egész napos robot után egy porcikájuk sem kívánja már a tülekedést a metrón meg az átszállásokat.

zapkorte (törölt) 2009.04.21. 20:28:11

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: Nem az ellenőr itt az ellenfél, hanem a menetidő, meg minden átszállásnál 10 perc várakozás. Én egyébként szoktam bkv-zni is, ha éppen semmi de semmi egyéb dolgom nincs, mint elmenni a munkahelyig, és haza. A 25km-es utat 3 átszállással 1,5 óra alatt tudom megtenni. Este visszafele megint 1,5 óra. Igaz, kocsival a fele, de az az idő kárba vész, a BKV-n meg lehet könyvet olvasni... szóval megvan a BKV-nak is a helye meg az ideje, meg a kocsikázásnak is megvan a helye és az ideje, az pedig szemernyit sem tetszik, hogy a tanács akarja megszabni, hogy mikor mivel. Ne akarjanak már nekem felelslegesen kényelmetlenségeket okozni, van elég bajom e nélkül is!

i hate the police (törölt) 2009.04.21. 20:56:34

@phrascarica: na ez az egyik jó megoldás, jól csináltad.Én másképpen oldom meg, a mikéntjét most nem irom le,mert szerintem hideget-meleget kapnék, a lényege, én még egy figyinget sem fizettem a parkoló-maffiának és nem is fogok.

i hate the police (törölt) 2009.04.21. 21:09:13

@juhaszcs: teljesen igazad van, mióta elkezdték az útfelújitásokat, azóta szinte lehetetlen közlekedni.Viszont minden rosszban van valami jó, amióta mindenhol felfestették a buszsávokat/az persze őket nem érdekli, hogy van ahol 15!percenként jár csak egy busz, az autók meg had torlódjanak/ott remekül lehet közlekedni:))Nem esik az alkotmányellenes obj.fel. hatálya alá-amit egyébként ma másodszor tárgyalt az AB., nemsokára meg is fogja semmisiteni.

Bit Rot 2009.04.21. 23:34:29

Kevesebbet kellene lopni a parkolásból, és akkor több maradna P+R-re és parkolóházakra!

Balance Of Power 2009.04.22. 09:38:41

@moli: Nekem az volt eddig a kedvencem, hogy:

- Szena tertol Ulloi-Kalvin terig kocsival, majd ezt kovetoen rokikartyaval parkolas, noha a berletet minden honapban a kezunkbe nyomtak
- Jokai utcabol Moriczra kocsival

Sok ertelme van mindkettonek reggel fel 9kor!

@zapkorte:
Neked sokmindenben igazad van, de valljuk be, a legtobb egyedul autozo a fent emlitett kategoriabol kerul ki.

moli 2009.04.22. 10:17:45

@HMHM: azert vannak hajlektalanok a buszon, mert TI NEM RAKJATOK LE OKET. mar ketszer elofordult, hogy ul a budos a buszon, mindenki undorodik, es egyedul csak en tettem is valamit: megkertem a buszvezetot, hogy a kovetkezo megalloban varja meg, mig lerakom a lényt. segitseget kertem a mellettem allo fiatalembertol, azt mondta, ot nem zavarja. baratnoje majd elhanyta magat. igy egyedul kellett leraknom. masodjara mar nem is kerdeztem, hogy segit-e valaki..

hat ilyenek vagytok ti, mindannyian.

Mikk^ 2009.04.22. 10:35:52

@moli: akkor mi még nem találkoztunk :D
Míg BKV-val jártam nálam is rendszeres volt az ilyenek lerakása. Meg hogy beszóltam az ellenőrnek mikor jött:
"Jegyeket bérleteket!" válaszom - ott a csöves mellett jött el és van képe még engem zaklatni? hőbörgés stb, vagy a másik kedvenc "a kis barna 2fős banda mellett miért jött el? ne azzal foglalkozzam. Hát az anyátokat :D
Áttértem kerékpárra/autóra.
Menetidő: BKV 45-60 perc. Kerékpár 25-35 perc mikor hogy tekerek. Autó 30-40 perc és asszonyt is elvittem munkába kisebb kerülővel.
Szóval a BKV felejtős szerintem ebben a formában.
Emléxik valaki még a 84-es buszra?
Árpád híd pesti hídfőtől Moszkva térre.
Megszüntették, mert párhuzamos járat. Persze, hogyne inkább csak 1 jegy (ha a jegyet számoljuk), alertnatíva: 1-es villamos, 6-86-os busz, 4-6 villamos vagy kékmetró, 4-6 villamos.

Áhh inkább tényleg ki kéne költözni vidékre, melóhelyen úgyis bent parkolok ingyé.

zapkorte (törölt) 2009.04.22. 11:01:05

@Balance Of Power: Szerintem meg kinek mi köze hozzá, hogy a másik mikor autózik? Lehet rá csillió oka, de nem kell ebbe beleveszni; az idő kerekét visszafele forgatni nem lehet, akit ez zavar, egyet tehet: elmenekülhet a megyéből. Az autózás ellen ágálni értelmetlen szélmalomharc, megváltozott a városszerkezet, megváltozott az életmód, az autók éppúgy nem fognak eltűnni az életünkből, mint a mobiltelefonok vagy az internet, akárki akármit is csinál.

Adott esetben meg ez a "forgalomkorlátozás" dolog igazán csak ürügy, hiszen valójában a fizető parkolás éppen hogy forgalmat generál! Régebben eszembe sem jutott volna kocsival bemenni a belbe nap közben, mert biztos lehettem benne, hogy az uticélom 5km sugarú körén belül nem találok szabad parkolóhelyet! Amióta a fizető parkolást bevezették, biztos, hogy 50m-en belül találok! Az autók jönnek-mennek, folyamatosan cserélődnek a parkolóhelyeken, és a korábbi reggeli és délutáni csúcsból folyamatos csúcs lett! Szerintem a legjobb forgalomkorlátozás a fizető parkolás azonnali teljes eltörlése és az autórabló brigádok visszahozása lenne! Csak hát az évi 5-6 mrd Ft kiesést jelentene a centrum kft-nek... és ki tudja, hogy ebből a pénzből még ki mindenki kap kupper andris cégtulajdonoson kívül...

Silent Bob 2009.04.22. 11:55:35

@zapkorte: Szerintem meg kinek mi köze hozzá, hogy a másik mikor autózik? Lehet rá csillió oka, de nem kell ebbe beleveszni; az idő kerekét visszafele forgatni nem lehet, akit ez zavar, egyet tehet: elmenekülhet a megyéből.

Gratulálok, ez kiváló hozzáállás. Ezaz, üljön mindenki autóba, lehetőleg külön külön, betonozzunk le mindent a gecibe és legyen belőle parkoló.
Környezetvédelemre és egyéb úri huncutságokra meg szarjunk nagyívben. ;)

zapkorte (törölt) 2009.04.22. 14:20:24

@Silent Bob: ez van. Ilyen lett az életünk. A századfordulón emberek élték le az életüket úgy, hogy egyszer nem mentek át Krisztinavárosból Terézvárosba vagy Budakesziről Erzsébetfalvára. Ott voltak helyben a boltok, ott voltak a munkahelyek is. Most más világ van. Sokszázezer embernek napi 80-100km-et kell befutnia, és a nap még mindig csak 24 órából áll, szóval lehetőleg közel ugyanannyi idő alatt, mint hajdanán azt a keveset. Ez az egész már akkor elkezdődött, amikor a szocban kiszarták a város szélére az irdatlan lakótelepeket, Békásmegyert, Újpestet, József Attilát, Páskom ligetet... de akkor még munkahelybőség volt, lehetett válogatni. Most nincs. Én sem örömömben járok a város másik végébe dolgozni, elhiheted, hanem mert több mint 170 önéletrajzküldés után ide vettek fel nagy nehezen, és még örülhetek, hogy egyáltalán van kenyerem. Ide költözni meg nem tudok, mert itt a környéken 5-10x annyi egy hasonló ingatlan ára, mint amiben amott lakok, úgyhogy én is ingázok. Erre mondtam, hogy megváltozott az életmód, megváltozott a városszerkezet! Betilthatod a magánautózást, mint Rákosi 1950-ben, de attól még ez a probléma nem fog megszűnni! Egyszerűen az emberek közlekedési igénye messzemenően meghaladja a rendelkezésre álló infrastruktúra átbocsátó képességét, ennyi. Ez nem környezetvédelmi kérdés. Főleg nem addig, amíg legalább három hőerőmű kéményei okádják a füstöt Budapesten (pedig csak egy elhatározás kérdése lenne ezeket az abszolúte füstmentes atomenergiával kiváltani - nem úgy, mint amilyen bonyolult a személyautó helyett egyenértékű alternatívát állítani.)

Amit itt tenni lehet: akadálymentesíteni a várost, aluljárókat és felüljárókat építeni, hogy a járművek minél gyorsabban átjussanak rajta. És bizony ha a sub-urbanizáció folytatódik, hosszú távon szükség lesz az úthálózat szélesítésére is. Nem lesz nagy újdonság, Podmanyiczkyék sem voltak szívbajosak, ha komplett házsorokat kellett lerombolni, hogy a Nagykörutat vagy az Andrássyt kialakíthassák. A város van az emberért, nem fordítva, tehát a városnak fel kell fejlődnie a megváltozott igényekhez. Különben el fog néptelenedni, és egy nagy gettó lesz a közepén vadplakátozott üres üzletekkel, kivert ablakú romházakkal. Ez a folyamat már elkezdődött, egyebek közt pont azért, mert a belvárosi lakosok a sok szirszar sétálóutcától meg buszsávtól nem tudnak megállni a saját autójukkal a saját házuk előtt. Hát elköltöztek a fenébe! Maradtak a vén nyanyák meg a legszegényebb (és legigénytelenebb) cigányok, akiknek nincs ilyen problémájuk. Mert az autó fontos dolog a mai fiataloknak.

Balance Of Power 2009.04.22. 16:53:30

@zapkorte: Az rendben van, hogy te szemelyszerint ra vagy szorulva, hogy autoval jarj. Amugy viszont "erdekes" gondolataid vannak.
De akkor beszelek a te nyelveden: a belvarosban lakom, itt is dolgozom, gyalog/BKV-val jarok, ne jojjenek be a kulvarosi autosok az en eletterembe! Ugyanis eszem agaban sincs innen elkoltozni. Viszont az auto nekem is fontos es zavar, hogy nem tudok a haz elott megallni, ha nagybevasarlasbol jovunk.
Nahat!

juhaszcs 2009.04.22. 18:51:39

Veres Pálné utcától az Irányi utcáig 40 perc.Kb 500 méter.
Gratulálok Rogán és a többi idióta városvezetőnek.
Dögöljetek meg de elötte szarjatok sünt!

i hate the police (törölt) 2009.04.22. 21:31:08

@juhaszcs: mit mondjak..ezzel is egyetértek!Főleg a Rogán ,,rapper,, Tóni érdemelné meg

zapkorte (törölt) 2009.04.22. 22:33:48

@Balance Of Power: Öhöm, persze, értem én, a külvárosiak ne menjenek be a te életteredbe, de te azért lelkifurdalás nélkül átdöngetsz a Budaörsin vagy a Helsinkin, ha mész ki a tuskóba. Ez is egy értékrend, csak nem az enyim! :-(

i hate the police (törölt) 2009.04.22. 22:52:00

@zapkorte: a számból vetted ki a szót, megint..

rexter 2009.04.23. 06:47:59

tenyleg mi a faszert nem lehet balra fordulni a nyugatinal???

Balance Of Power 2009.04.23. 08:58:01

@zapkorte: Egyaltalan nem ez az "ertekrendem", csupan ironizaltam egy picit. Egyebkent a forditott parhuzam sem annyira allja meg a helyet, mert ha bejossz egy bizonyos pontig, onnantol kivalo a tomegkozlekedes (metro), ami a kulso keruletekrol mar nem mondhato el. Raadasul "mi" sokkal ritkabban jarunk "ki", te pedig mindennap "be"jossz.

Nezd csak meg az europai nagyvarosokat: a kulvarosiak ott is kinn hagyjak az autot vagy a gatyajukat rafizetik parkolasra. A belso keruletek lakoinak pedig ugyan legyen mar ennyi privilegiuma, hogy kap egy parkolohelyet, ha a sajat onkormanyzatanak fizet egy csomo sulyadot es egyebet.

zapkorte (törölt) 2009.04.23. 10:46:53

@Balance Of Power: Nagyon tévedsz, ha azt hiszed, minden nap bemegyek. Őszintén szólva egy porcikám sem kívánja ezt az "élményt", ha csak lehet, messze elkerülöm. De ha egyszer-egyszer mégis bemegyek, mert arra van valami dolgom, akkor miért ne mehetnék én is ugyanúgy be a saját autómmal a közterületre, mint ahogy te is a tieddel? Ha nem tetszik, vedd meg a tanácstól az Andrássy utat négyszögölre, és amikor már a telekkönyvben is a nevedre vakarták és a te saját tulajdonod lesz, akkor megszabhatod, hogy kit engedsz be, és kit nem. :) És engem rohadtul nem érdekel, hogy milyen a tömegközlekedés a belvárosban, ha mondjuk Budaörsről át akarok menni Rákoscsabára vagy Óbudáról Pestszentlőrincre, mert egy ilyen út tömegközlekedéssel akkor is egész napos program, hogy ha ebből a belváros maga csak 10 perc metrózás volna.

Az én nézetem szerint senkinek ne legyenek privilégiumai! Nehogy má! Ha a belvárosiak kisajátíthatják a közterületet, és belépési sápot szedhetnek, akkor a cinkotaiak vagy a békásmegyeriek miért ne tehetnék meg ugyanezt? És akkor majd sorompótól sorompóig fogunk közlekedni és minden kerülethatáron vámot fizetünk? Ez egy akkora hülyeség, hogy aki kitalálta, annak szarvakat kéne kötözni a fejére, és kitenni az erdőbe körvadászat idején! Egyébként már Londonban is rájöttek, legutóbb polgármesteri választást lehetett ott nyerni a behajtási díjas zóna szűkítésének igéretével! Le is szűkítették. És lehet, hogy nemsokára teljesen meg is szüntetik.

Balance Of Power 2009.04.23. 11:56:58

@zapkorte: Nem tudom, valamiert azt gondoltam, hogy te mindennap bejarsz dolgozni kocsival. Ha viszont nem, akkor meg mit kell kiakadni?

Londonban is kapnak a lakok parkolasi lehetoseget. Nyilvan fizetnek is erte, nyilvan annyit, amennyi az ottani viszonyok kozott meltanyos. Ez van.

Ha en kimegyek kulvarosba, mert ejjel hazaviszem a haveromat egy szokoevben egyszer, vagy mert athajtok a Vaci uton a telekre lefele az azert nem ugyanaz a kategoria, hogy valaki az ellenkezo iranybol mindennap bejar munka vagy egyeb dolog celjabol. Fizessen. Arrol nem tehetek en, mint bentlako, hogy sokan kenytelenek bejarni es szopni, de arrol sem, hogy nekem nem kell fizetni, ha a csepeli/ujpesti/rakosborzasztoi/kobanyai lakotelepen leparkolok. Ha ugy vesszuk, a szombati nap is eleg nagy benefit, amikoris egesz nap nem kell fizetni sehol. Ne feledjuk, hogy regebben delig kellett es hogy videki nagyvarosokban most is kell.

zapkorte (törölt) 2009.04.23. 13:47:09

@Balance Of Power: Egyszerűen irritál, ha valaki azt magyarázza, hogy a MÁSIKNAK miről kéne lemondania és a MÁSIKAT hogy kell hatóságilag befenyíteni azért, hogy az Ő köreit minél kevésbé zavarja. Különösen irritál, ha kölcsönösségről szó sincs. Ez ugyanaz az önzés, amit a bejáróknak felrósz, csak éppen az érdekellentét másik oldaláról nézve.

Balance Of Power 2009.04.23. 14:17:28

@zapkorte: Ebben az esetben milyen kolcsonosseget tudsz elkepzelni? Miert kellene azert elnezest kerni, mert valaki jobb helyen lakik es gyalog eljut szinte barhova?
Te Podmaniczkyekra hivatokozva siman ledozerolnal utcakat, ez ellen ugyan hadd emeljem mar fel a szavam. Valo igaz, hogy a belvaros a szazadfordulos kozlekedesi igenyek szerint lett tervezve, de a megvaltozott igenyeknek miert a szazeves epiteszeti remekmuvek essenek aldozatul? Igy is tul sok hazat bontanak le.

zapkorte (törölt) 2009.04.23. 20:50:53

@Balance Of Power: annyiban, hogy követeled, hogy legyen "forgalomkorlátozás" az utcádban, de mindemellett fenntartanád magadnak a jogot, hogy elmehess nagybevásárolni a mások utcáin át. Szerintem ez kicsit gáz! Vagy bárki mehet bárhova, vagy senki nem mehet sehova. Országunk állampolgárai (elvileg) egyenlőek.

Őszintén szólva nem tartom az építészet remekének az egykaptafára készült eklektikus meg neoklasszicista bérházakat. Nem mondom, hogy ne lenne köztük egy-két igazán érdekes és szép darab (ezek természetesen máris műemléki védelmet élveznek), de a többség építészeti szempontból nem képvisel nagyobb értéket mint mondjuk a közutálatnak örvendő "spenótház." Most arról nem beszélve, hogy a "leválasztgatások" milyen lakásnak csak alig csúfolható odukat eredményeztek? Belépek a gangról, és a konyhába kerülök, ahol a gáztűzhely mellett ott a wc kagyló, majd egy ablaktalan helyiségen át (talán egy egykori folyósó szelete) bejutok a pöttöm szobába, ami a nagy belmagasság miatt kb. olyan érzést nyújt, mintha egy tejfölöspohár alján üldögélnék, és a felét betölti a páncéltőkés bécsi zongora, amit még az egykori nagypolgári család vitetett be 90 évvel ezelőtt, de kivinni már többé már falbontás nélkül nem lehet. Jártam ilyen helyeken, és éppenséggel nem volt építészeti katarzisom! Azt elismerem, hogy egy belvárosban lakni, és este lesétálni a színházba, moziba, presszóba az királyság, na de hogy ezeket az épületeket kár lenne ledózerolni? Ugyan már!

i hate the police (törölt) 2009.04.23. 23:37:05

@zapkorte: tökéletes fogalmazás, tökéletes érvek, én téged jelölnélek az autósok szóvivőjévé, ezt komolyan mondom.Kovács Kázmér nyuszifül hozzád képest,gratula!Azt meg tényleg nem értem, miért gondolják ,hogy aki több mint 2o éve autóval jár mindenhova, az most átvált a koszos,lassú,stb, BKV-re...

Balance Of Power 2009.04.24. 08:39:49

@zapkorte: Nem kovetelem, de nem banom. Ez az uj setaloutca sem zavar, sot, felteve hogy nem fog az eredeti aranak 10x-esebe kerulni, mint nalunk szokas. Tegyuk fel, hogy nem. Viszont nagyon faszantosan fog kinezni, ha kesz lesz.

A 100 eves hazakrol meg nem erdemes vitat nyitni. En koztuk/bennuk nottem fel, koztuk/bennuk elek, teljesen mashogy latom oket. Nekem szemely szerint kurva nagy elmeny a belvarosban setalni - a hazak nagyon sokat meselnek.

zapkorte (törölt) 2009.04.24. 10:32:54

@i hate the police: örülök, hogy van, aki velem is egyetért. (általában csak a "biciklis környezetvédők" véget nem érő vernyákolását szoktam a nyakamba vonni az efféle írásokkal)

zapkorte (törölt) 2009.04.24. 10:46:34

@Balance Of Power: Félre ne érts: engem sem a sétálóutca zavar. Lehet olyat is csinálni, ha az alternatíváról gondoskodunk, mondjuk valamelyik párhuzamos utca átbocsátóképességét növeljük. Engem az zavar, hogy ez nem történik, majd pedig az egyre nagyobb torlódásra hivatkozva egyre nagyobb "forgalomkorlátozásokat" csinálnak. Ez a klasszikus példája a Deák Ferenc féle félregombolt mellénynek! (Az illető egyszer azt mondta: hogy ha félregombolja a mellénye első gombját, akkor hiába gombolja a többit, a probléma nem fog megszűnni, e helyett teljesen ki kell gombolnia az összes gombot, és előlről kezdeni. A példában a mellény szabása és elvárt megjelenése az objekivitás, városunkban pedig a közlekedési és várakozási igény. Minden ez ellen ható intézkedés a sub-urbanizációt erősíti, ami aztán háromszorosan üt vissza, hiszen az egyén közlekedési igényét minimum ennyivel növeli egy kiköltözés valamelyik agglomerációs faluba.)

A házak dolgában tényleg nehéz objektív értékítéletet mondani. De nem is kell, mert érzelmi kötődés kialakulhat teljesen értéktelen és érdektelen tucatáruk iránt is, pl. ott a trabant klub. Azt hiszem, senki sem vitatja, hogy a trabant nem volt az autóipar korszakalkotó eredménye, mégis aki egy olyan hátsó ülésén nőtt fel, előfordul, hogy ma is könnybelábadt szemmel őrizgeti a családi ködgépet (vagy annak hű mását), amiért a hasznaltauto.hu-n meghirdetve esetleg még 30e-t sem kapna... De ez nem egy objektív érték, hanem szentimentalizmus, amivel tényleg nincs sok értelme vitázni.

i hate the police (törölt) 2009.04.24. 12:42:33

@zapkorte: szerintem sokan egyetértenek veled, max. nem irják le a véleményüket.A biciklis környezetvédők siránkozásait pedig nem kell komolyan venni.Nem lennénk meglepődve, ha pont ezek az emberek, mondjuk a múlt vasárnapi Critical Mass-on lebicikliztek volna 5km-t, aztán autóval menek volna haza.A Levegő Munkacsoport tagjai pedig csoda, hogy még élnek, ugyanis-ez nem vicc-már nem egy 1o-es út mentén élő lakos akarta őket meglincselni..az MO-ást hátráltató tevékenységükről már nem is beszélve

zapkorte (törölt) 2009.04.24. 19:49:46

@i hate the police: na jó, nyilván a bicikliseket majd akkor veszem komolyan, hogy ha januári esőben a budai hegyekben is meg tudják rendezni a béna kis tömegbiciklizésüket. :) Igazándiból nem is az a baj velük, hogy vannak, hanem hogy hivatkozási alapot nyújtanak a tanácsnak arra, hogy intézkedjék. "Kérem, mi közkívánatra cselekszünk, a civil szervezetek folyamatosan követelik a forgalomkorlátozást." Helyi népszavazásra persze nem merik bocsátani a kérdést, mint Dunaújvárosban, az Empamo kétszer is kezdeményezte, de egyszerűen elszabotálták, gondolom, mert pontosan tudnák, hogy mi lenne a végeredménye. :-(

i hate the police (törölt) 2009.04.24. 20:50:47

@zapkorte: hát, igen biciklis próbálkozás még nem volt a hegyekben, de -ez sem vicc-,,előzd meg a fogaskereküt,,cimen futóverseny már igen..a dij, egy üveg ásványviz volt, ha jól emlékszem:)Komolyra forditva, sajnos igazad van, valóban hivatkozási alapot nyújtanak az illetékes önkormányzatnak.Dunaújvárosban pontosan, miről szólt volna a helyi népszavazás?Az egri/?/népszavazásról tudok, meg arról is,hogy mit művel az esztergomi polgármester, de ez nem ugrik be

zapkorte (törölt) 2009.04.25. 09:07:33

@i hate the police: Dunaújvárosban pontosan arról szólt, hogy fizetős legyen a parkolás vagy ingyenes. Már a népszavazás napja előtt elkezdték leszerelni az automatákat. :) Nem meglepő módon nem is kellett őket visszaépíteni. :)
Budapesten az empamo azonos tárgyu kezdeményezését Tiba Zsolt főjegyző alkotmányellenességre hivatkozva elutasította, az empamo fellebbezett, és a főv bíróság a fellebbezést szintén elutasította, és ezzel lehetőségek ki is merültek. Úgy látszik, Budapesten másik alkotmány van, mint Dunaújvárosban. Mellesleg nagyjából ezzel egyidőben a főváros a saját közvéleménykutató cégétől (szonda ipszosz vagy mifene) rendelt egy kutatást a fizető parkolás társadalmi elfogadottságával kapcsolatban, no hát kaptak ott is hideget-meleget. Szerencsére egy "demokrácijában" a városvezetésnek egy fikarcnyit sem kell törődnie a többség véleményével és érdekével, mindössze annyi a dolguk, hogy rendeletileg kötelezzék a lakosságot arra, hogy melyik havernak köteles odaadnia a pénzét minden ellenszolgáltatás nélkül. Ez az igazi demokrácija!

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.25. 10:45:07

@zapkorte: Az a baj, hogy forditva ülsz a lovon :)

i hate the police (törölt) 2009.04.25. 12:35:31

@zapkorte: köszönöm a kimeritő és az ismét rendkivül preciz választ.Ennek ismeretében egyik szemem sir, a másik nevet.Örülök, hogy legalább a dunaújvárosiak jól jártak, ellenben ez a budapesti történet döbbenetes.Tiba Zzolt úgy látszik alkotmánybirónak képzeli magát, hogy ad hoc jelleggel kijelenti, ez alkotmányellenes..Elméletileg van még egy jogorvoslati lehetőség :Alkotmánybirósághoz lehet fordulni, azonban gyakorlatilag előre boritékolni lehet, hogy ezen testület is azt a dőntést hozná, mint a FB,nem beszélve arról, hogy talán 2-3 év múlva hozna csak határozatot az AB.Sajnos a parkolási helyzet nem is fog változni addig, amig a parkolási üzletben mind a fidesz, mind az mszp érdekelt lesz/lásd.Centrum Kft./

zapkorte (törölt) 2009.04.25. 18:53:11

@horex: miért ülnék? Két barna fül között látom az uticélomat, szerintem az van fordítva, aki azt hiszi...

zapkorte (törölt) 2009.04.25. 19:04:03

@i hate the police: nem, hanem az alkotmányban ki vannak kötve olyan dolgok, amiről nem lehet népszavazást kiírni. Pl. hogy a parlament oszlassa föl saját magát, meg a költségvetés kérdéseiről. Tiba meg kijelentette, hogy ha megszünik a fizetőparkolás, akkor megváltozik a költségvetés bevételi főösszege, tehát erről nem lehet népszavazást kiírni. Tulajdonképpen ez egy jogértelmezési vita... de szerintem nincs igaza az embernek, hiszen egy népszavazás maga is pénzbe kerül, tehát ha ő ilyen tágan akarja értelmezni a költségvetési kérdés fogalmát, akkor semmilyen népszavazást nem lehetne kiírni, hiszen minden népszavazás lebonyolítására költségvetést kell biztosítani a Választási Irodának.
Persze lehetne kérni az Alkotmánybíróságtól jogértelmezési álláspontfoglalást, lehet, hogy nem is tartana 2-3 évig, de semmi értelme nincs, mert az Alkotmánybíróság már többször állást foglalt a parkolással kapcsolatosan különböző jogi kérdésekben, a budapesti tanács meg egyszerűen leszarja a Magyar Köztársaság Alkotmánybíróságát. Lám, a kerékbilincselést is visszacsempészték, pedig az ellen is van AB határozat... Ez a söpredék azzal szórakozik, hogy hoz egy tudottan alkotmányellenes rendeletet, és addig is, amíg az AB meg nem semmisíti, tűzzel-vassal betartatja. Ha megsemmisítette, hoz egy újabbat. Ugyanezt volt a Brüsszel kontra regadó kérdésben is. Ezek még a saját szabályaikat sem tartják be, de te persze zokszó nélkül fizess a maffiának a semmiért, mert ők fostak erről egy rendeletet. (Inkább sünt fostak volna...)

i hate the police (törölt) 2009.04.25. 21:56:48

@zapkorte: hát, megint csak azt tudom mondani, hogy igazad van.Ismerem az Alkotmányt, a költségvetésről valóban nem lehet népszavazást kiirni.Tiba viszont nem tudja a jogszabályokat értelmezni, mert amit mondott, az finoman szólva is marhaság.A kerékbilincses példa jó, ugyanezt csinálták az objektiv felelősséggel-igaz abban régebben még nem volt AB-határozat.Ám már amikor bevezették, tudták, hogy alkotmányellenes, de azt is, hogy amig meg nem semmisiti az AB.addig is dőlni fog bevétel a büdzsébe.Egyébként ezt már másodszorra tárgyalta a múlt héten az AB., hamarosan meg is fogják semmisiteni.De lehet más példákat is mondani,pl.a ,,passziv ellenállás,,vagy a ,,papirgalacsin-törvény,,-de ez már erősen politika/igaz, minden politika/.Az utolsó mondatodra reagálva pedig:én ezért nem itélem el azokat, akik igy vagy úgy, de kijátszák ezt a parkolási maffiát, mert szinte rákényszeritik őket. A sünt én is megszavazom nekik..

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.25. 23:22:14

@zapkorte: Hát, igen, egyes emberi kapcsolatokban szükség van közös ellenségre is...

zapkorte (törölt) 2009.04.26. 10:10:51

@i hate the police: Szerintem a törvényeknek és rendeleteknek az általánosan elfogadott közmorált kellene megfogalmazniuk félreérthetetlen "műszaki" nyelven, majd pedig azt utána következetesen betartatni. E helyett piti hatalmi csatározások tárgyai, kiváltságok biztosításának eszközei, sőt, legújabban implicit kirablásra is használják őket, amikor már nem is azt írják elő jogszabályilag, hogy adót fizess, amit aztán így vagy úgy elpanamáznak, hanem egyenesen azt, hogy egy magánszemély magánvállalatának fizess a semmiért.
Véleményem szerint egyébként maga az önkormányzati tv a hibás, amely a közterületet a tanács magánterületeként definiálja. Véleményem szerint ezt meg kéne változtatni: a közterület legyen tízmillió magyar osztatlan közös tulajdona, amelynek a tanács csak kezelője, és mint ilyen, semmi olyan intézkedést ne hozhasson, amely a tulajdonosok érdekeit sérti! A jelenlegi szituációt leginkább ahhoz tudnám hasonlítani, mintha a társasház folyósóját a házmester magántulajdonaként definiálnánk, és díjat szedne tőled, ha kint hagyod a gangrácshoz lakatolva a biciklidet. Hát nem abszurd? :)

i hate the police (törölt) 2009.04.26. 14:03:46

@zapkorte: de, teljesen abszurd.Az ötlet jó, a gond csak az, hogy bárki van/lesz hatalmon , nem fogja ezt a tv-t megváltoztatni, márcsak a saját érdekei miatt se.Ami mégnagyobb probléma, hogy helyi/önkormányzati/szinten az elméletileg egymással szembenálló pártok képviselői teljes egyetértésben megszavaznak minden ,,népnyúzó,,intézkedést../most tekintsünk el attól, hogy 2oo2 óta az Ogy-ben is csak ,,látszatellentét,,van az mszp és a fidesz között/

zapkorte (törölt) 2009.04.26. 14:44:54

@i hate the police: persze, ezért mondták 2006-ban, hogy új alkotmányra van szükség, mert a jelenlegi semmiféle garanciát nem tartalmaz arra nézvést, hogy a képviselők és a kormány ténylegesen a nép érdekében tevékenykedjék. Ez itten nem más, mint négy éves pünkösdi királyságok sorozata, ezért topogunk egy helyben 1989 óta, a helyett, hogy fejlődnénk, mint a környező országok.

i hate the police (törölt) 2009.04.26. 22:47:27

@zapkorte: na, itt a lényeg.Ha itt valóban rendszerváltás lett volna, most minden más lenne.Számomra a döbbenetes az, hogy még mindig homályos egy-két dolog a ,,rendszerváltás,,körül és ezekre a kérdésekre még az akkori MDF-esek sem tudják a pontos választ....

zapkorte (törölt) 2009.04.28. 08:36:05

@i hate the police: A rendszer nem sokban változott. Van egy párt (vagy koalíció), annak aztán van egy kormánya, ami a törvényeket kitervezi, és vannak képviselői, amik a törvényeket megszavazzák, az ellenzék meg a nép meg le van szarva. Gyakorlatilag még mindig a pártállamban vagyunk, max annyi a difi, hogy négy évente ki lehet cserélni a brigádot. (De annak sincs sok értelme, mert nincs igazi választék, egyik kutya, másik eb.) No mindegy, részemről fütyülök az egészre, csak attól fáradok, amikor ismerősök, barátok arról akarnak meggyőzni, hogy ha x-et vagy y-t választom jövőre "ezek" helyett, akkor azzal egy csapásra minden megoldódik, lesz demokrácia, a külföldi hitelezők elengedik a folytogató államadósságot, és kinőnek a földből az elmúlt húsz évben gondosan a földig rombolt gyárak, téeszek. Na persze. :-(

i hate the police (törölt) 2009.04.28. 13:54:02

@zapkorte: ez igy van.Én azért optimista vagyok, szerintem még lehet itt változás, csak nem a jelenlegi pártokkal...

zapkorte (törölt) 2009.04.29. 08:29:11

@i hate the police: változás lehet, de itt már annak kell örülni, ha nincs változás. Ha itt valaki komolyan elkezdene rendet rakni, az legalább akkora szívás lenne nekünk, mint a Rákosi korszak volt. :-( És ez nem politikai, hanem gazdasági kérdés. Egyszerűen újjá kellene építeni az egész országot! Itt már alig van termelés, és ami van, az is gazdaságtalan. Mindent importálunk, és hitelből fizetjük ki, és ez így megy már több mint tizenöt éve! Nagyon csúnya lesz az a nap, amikor nem kapunk több hitelt, és nem kapunk több árut! És ez a nap már nem lehet nagyon messze...

eschpé 2009.06.01. 12:32:25

Tartsunk blokádot a parkolókban !!!!!!!!!!!
Álljunk keresztbe és akadályozzuk a parkolást !!!!!!!!

Alf (törölt) 2009.06.03. 11:33:06

ne csodálkozzunk ezek után, ha a radikális erők iszonyat tömegeket mozgatnak majd meg a választásokon.

Mindegy a jobb vagy baloldaliság, a radikalitás vonzza az embereket. Mert a folyamatos arconköpködést csak egy ideig lehet elviselni.

süti beállítások módosítása