Tékozló Homár

Pofátlan, csóri magyarok a Wizzair rémei

2009.12.29. 00:24 | szily | 455 komment

Olyan sok, fapados légitársaságokra panaszkodó levelet posztoltunk már be, hogy direkt üdítő egy kis magyarozós utasgyalázást olvasni. A véres kardot Gyöngyvér hozta, akit kiborít a magyaros ügyeskedés a Wizzair járatain. Hány csomag az egy kézipoggyász? Milyen hosszú a pannon centiméter? Gyöngyvér véleménye lesújtó. Sokat wizzairező olvasók, mik a tapasztalatok?

Ha már a pofátlan magyaroknál tartunk, érdemes lenne pár szót ejteni a fapados légitársaságok utasairól is. Gyakran utazom a WizzAir-rel, ugyanis külföldön tanulok egy ideje, és a tapasztalatok igencsak megbotránkoztatóak.

Kezdődik azzal, hogy már a repjegy vásárlásnál kikötik, hogy mindenki 1, azaz egy darab max. 10 kg-os kézipoggyászt vihet fel a gépre, melynek méretei nem haladhatják meg a (ha jól emlékszem) 20x40x55-ös méretet. Ezen kívül be lehet csekkoltatni kb 2500 Ft-ért bőröndöket is, aminek a súlya max. 15 kiló lehet. Na persze itt jön a csavar, csóri magyarok mit csinálnak? Persze, hogy variálnak. Sokan rászoktak, hogy inkább nem fizetnek bőröndöt, hanem belezsúfolnak mindent egy kézipoggyászba, ami legtöbbször nem is az előírt méretű/súlyú... Nem is ez a probléma, hanem az, hogy becsekkolás után, amikor a géphez szállító buszra kell felszállni, a stewardessek egyesével átnézik, hogy mindenkinél megfelelő-e a kézipoggyász. Na, ezen a ponton a magyarok sosem tudnak átmenni...valahogy nem értik meg, hogy az 1 db kézipogyász azt jelenti, hogy 1 darab akármit vihetsz föl, nem pedig egy kis bőröndöt és egy kézitáskát, vagy egy kisbőröndöt és egy szatyrot, vagy egy kisbőröndöt és egy ajándékcsomagot stb...Akárhányszor velük utazom, a buszon ácsorogva azt kell hallgatnia az egész társaságnak, hogy (és a legszebb, hogy nem csak az öregek, hanem a fiatalok is!) mindig van, aki nem érti meg, mit jelent az, hogy CSAK 1 POGGYÁSZT VIHETSZ FÖL! Ezek után felszállás a gépre, majd persze a stewardessek elkezdik felpakolni az amúgy általában túlméretezett bőröndöket. Hogy- hogy nem általában ezek sem férnek föl, mert a magyarok nem csak a darabszámmal vanak gondban, hanem a méretekkel is. Ekkor várunk-várunk, majd a túl nagyokért feljön valaki a gépre és megvárjuk, amig egyesével felcimkézik őket, majd leviszik a többi bőröndhöz.

Valahogy így szokott elindulni minden egyes Wizzair-járat és persze mindenki meg van botránkozva, ha a gép késni mer. Az persze fel sem merül senkiben, hogy ha megtanulnánk számolni, akkor lehet, hogy minden simán menne...és sajnos általános tapasztalatom, hogy a probléma MINDIG a magyarokkal van. A külföldiek valószínűleg megtanulták már, hogy a SZABÁLY, AZ SZABÁLY...Rossz ezt kimondani, de a repterünk színvonala miatt érzett büszkeségem után a becsekkolásnál csak szégyenkezem, hogy én is magyar vagyok....:(

Üdv:
Gyöngyvér

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 16:46:04

@halihalo:
hat ha feleseged is magyar volt, akkor maximum a gyereked kapott volna allampolgarsagot, Te meg zold kartyat sem automatikusan
/hat kb. erre gondoltam/
ha a nejed amerikai volt akkor zold kartyaert mehettel volna, majd 2+ 3 ev az allampolgarsag
a gyerek nem oszt nem szoroz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 16:47:08

amugy azt nem ertettem USA-ban miert is 20 dollar belfoldon a borond????

halihalo 2009.12.29. 16:51:15

@Kismac - Térdileg még rokkant: Szerintem az EasyJetnél 65 alatt van, az ő biztosításuk meg nagyon drága, annál jobba kapsz negyedáron máshol. Szóval az a 72 csak 60 igazából... :)

halihalo 2009.12.29. 16:52:20

@hagyma: Akkor más volt a szabály. Azóta megváltozott.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 17:03:35

@halihalo: soha nem volt mas
de haggyuk
vagyis 3-400 eve valoszinu mas volt
aki 90 elott jott az automatikusan kapott zold kartyat, es ra par evre allampolgarsagot
aki utana
az nem kapott ha 8 gyereket szult is
ez van

halihalo 2009.12.29. 17:08:23

@hagyma: Akkor valószínűleg a US Immigration and Citizenship Services munkatársa nem tudta jól, te pedig igen. De tényleg hagyjuk, mert bármi lett volna is a szabály, nem volt érdekes.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 17:13:01

@halihalo: jajj ne
en vegigjartam az osszes lepcsot
igen, tudok mindent
ez lenne a legegyszerubb ut
kijonni es csinalni gyereket
nemis lenne ennyi illegalis mint manapsag
ha te feketen voltal kint, ugy tunik, a kozelebe nem mentel az immigration officenek
ha meg nem, akkor a gyerek nem oszt nem szoroz

kispista2 2009.12.29. 17:18:58

@gyongyuszka:
"
4. A BME jóvoltából ösztöndíjjal élek Olaszországban. Nem papuci pénzéből és nem azért, mert derogál a magyar egyetem.
"
A MAGYAR adófizetők pénzéből élsz kint és közben fikázod a magyarokat te seggfej!

halihalo 2009.12.29. 17:21:58

@hagyma: Abszolút legálisan voltam kint, államközi egyezmény keretében. Állítólag épp ez volt az előny... De hagyjuk...

halihalo 2009.12.29. 17:23:35

@kispista2: Hű, azt a kulturált mindenit... A stílusodból ítélve a te pénzedből biztos nem él senki...

Parasite 2009.12.29. 18:40:24

@kispista2: a magyarok parasztok és tisztelet a kivételnek, de nem sok van. te pedig pont ezen hitemet erősíted meg. szar ügy, mi?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 18:58:51

ttol fuggetlenul tenyleg a ti penzeteken tanul
ez van

Levéltetű 2009.12.29. 19:26:09

@Trojai: "Elkerülte értelmedet, hogy ezt írtam: Ha pont a tarkóm nem is nyúlik ki, de a fejem többi része igen."

Nem kerülte el a figyelmem. Azt mondod, hogy a 190 centiddel épphogy csak nem látszik ki a tarkód (de egyébként a teljes többi része fejed kilátszik), ami egyszerűen hazugság. Bocs, hogy nem hittem el.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.12.29. 19:45:40

@Bejjja: En pusztan arra celoztam, hogy jo es szep dolog az ismeretlen, uj utan vagysz, meg akarod ismerni, csak vigyazz mit kivansz. India szep es jo es vicces, de kulturalisan a mi szemszogunkbol nem is ezen a bolygon van. Lehet leanyalmokat szovogetni, de ha ott vagy, akkor ezt baromira nehez cipelni, es ezek utan az USA, tokmindegy kinek mi a velemenye rola, feluditoen otthonszagu.

Trójai 2009.12.29. 20:06:02

@Levéltetű:

Elkerülte a figyelmedet,hogy nem én írtam a tarkós dolgot.

Az is, hogy ezt már 2-szer leírtam neked.

Azt meg végképp nem értem, hogy minek magyarázod hogy hol van a tarkó...

"A tarkó a test azon része, ahol a fej hátsó része a nyakhoz csatlakozik, ha jól tudom. Ha azt akarom, hogy kilátsszon hátul a tarkóm, akkor a fejemnek kb 20 centivel magasabban kell elhelyezkednie mint nekem, 180 centisnek."

Ja és milyen magas vagyok?
Az is ott van, olvasd el baszodalássan :))

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.12.29. 20:06:42

@Kismac - Térdileg még rokkant:

Swiss - 36356 huf/fo
Malev - 42226 huf/fo

72/82k vs 57k, de akkor mar majd' kicseszel magaddal? Ja, hogy nem csak azt kellene bebillentyuzni, hogy "ba.com", aztan sirni mindenkinek, milyen draga? ;P

Levéltetű 2009.12.29. 20:20:36

@Trojai: Mókuska, megint próbálod elterelni a szót. Most akkor kilátszik a tarkód a szék támlája mögül, vagy nem? Nem. Vagyis meggondolatlanul beszélsz baromságokat. Ültél már egyáltalán repülőn? Tudod, mekkorák a székek?

Trójai 2009.12.29. 20:21:47

@Levéltetű:
Mókuska, elolvastad, amit bemásoltam neked?
Érted is?
Elismernéd végre, hogy benéztél valamit?

Na jólvan, hagyom inkább, hülyékkel nem vitázom.

Trójai 2009.12.29. 20:24:35

@Levéltetű:

"Ha pont a tarkóm nem is nyúlik ki, de a fejem többi része igen."

Meghaladja a képességeidet eme összetettmondat értelmezése?
Na?

Ha elolvastad volna a kommentemet, kitűnne belőle, hogy elég sűrűn utazom repülőn.
De a magasságom is le volt írva cm-ben.
Erre arra is rákérdezel megint.

Te tényleg, olvasod egyáltalán azt,amire reagálsz?

Mert úgy látom, hogy engemis összekevertél egy másik nikkel, úgy írtad nekem a faszságaidat, olyasmiről okoskodva,amit nem is én írtam le.

Idióta.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 20:51:55

@Trójai: ti komolyan egész nap egy kilógó tarkóról vitáztok? hátbasszus :DDD

Trójai 2009.12.29. 20:54:43

@Rékuc: én nem
csak ez. :)
és nem egész nap, csak a nap egyes perceiben.

Azt hadd ne írjam már le, hogy te mikről vitáztál itt.
És ugye mindig sikertelenül.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 21:01:22

@Trójai: de, lécci, írd le, olyan kíváncsi vagyok. Meg teljesen lenyűgöz, hogy te ezek szerint pontosan követed az itteni vitáimat. Én arra sem emlékszem, hogy tegnap mit kommenteltem a homárra, nemhogy másokról vezessek jegyzőkönyvet. De az ilyen figyelem azért megtisztelő egy kicsit :)

kispista2 2009.12.29. 21:05:30

@Levéltetű: ha ráül a fél köbméteres kézipottyászra, akkor garantáltan kilóg a tarkója.

Trójai 2009.12.29. 21:06:17

@Rékuc: Tudod, valahogy én is hasonlóan érzek, és én sem értem, valaki miért követi az én vitáimat a homáron... :]

A vitáidat nem követem, csak azért emlékszem rájuk,mert nagyon jókat nevetek közben, főleg amikor fulzsnezióval nyomod. (Szerintem amúgy neked mazo hajlamaid is vannak. ) :)

De mindenképpen megtisztelőnek érzem a figyelmedet irányomban, hogy a mai napon végigolvastad az összes ideírt kommentemet. :)))

Ezért gondoltam én is kimutatni irányodban valamit, hátha lesz a dologból valami...

;)

(lesz?:)

remélem nem...

Trójai 2009.12.29. 21:07:29

@Rékuc: a "lécci" amúgy a kedvenc deviáns szavaim egyike. Szóval már ezzel is a szívembe loptad magad.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 21:11:17

@Trójai: egyébként te sikeresen vitázol a kilógó tarkóról immár egy teljes napja? csak hogy tudjam és tanuljak a sikeresen homárvitázó mestertől, hátha ellesek néhány mesterfogást :DDDD

Trójai 2009.12.29. 21:30:41

@Rékuc:

Hát erre a vitára ráfordított időm kb nagyjából 3-5 perc lehet.

A nap az nálam még mindig 24 óra.

Javaslom olvasd végig amúgy,(nem csak azért,mert tök vicces szerintem)

Támpont:

valahol hajnalban értettek félre, és délután amikor felébredtem válaszoltam.

Most este van, és még mindig nem érti, hogy mi a szitu.

A "sikeres" vitához avagy eszmecseréhez pediglen ész kell, ami neked nincs, csak plázacicás "cinizmusod".

De ha már más nem is nevet a humorodon, legalább te jól elszórakozol...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 21:54:18

hát nem tudom, ahogy a hozzászólásaidat elnézem itt-ott, kimondottan szeretsz személyeskedni és nekiugrani embereknek. Ha nálad ez jelenti a sikeres vitázást, akkor inkább nem szeretnék a te mércéddel sikeres lenni. Nekem megfelel a többnyire ontopic kommentelés is :)

Boltoskisasszony · http://boltoskisasszony.blog.hu/ 2009.12.29. 22:04:20

@KennyOMG: Nagyon sajnálom, hogy így jártál.
Mondjuk többnyire én is viszek magammal túlélőfelszerelést (mini dvd játszó) és ha a hátam mögött ülő gyerek össze-vissza rugdal, akkor a legszebb mosolyommal fordulok hátra.
Azt hiszem nagyon ijesztő lehetek, mert használ. :)

@Töpörtyű: semmi gond! Békepipa! :)

@Renee: én sem kívánkozom az USA-ba. Örülök ha kibírok egy két és félórás repülőutat. Meg különben is Európa-rajongó vagyok, bárhova /bármikor elutazgatnék itt ha lenne rá alkalom.

@Piszkos Freud: Örülök, hogy másnak is hasonló tapasztalatai vannak mint nekem.
Engem az döbbentett meg, mikor egy Skandináviából érkezett gépet takarítottunk és a várva-várt csillogó tisztaság helyett vagy háromszor nyúltam bele valami azonosíthatatlan trutyiba amit valakik viccesnek találtak a magazinok közé betolni, és a kakis pelenkáról már majdnem elfeledkeztem.

Trójai 2009.12.29. 22:09:29

@Rékuc: Ahogy a hozzászólásaidat elnézem, mintha te kezdted volna a személyeskedést, meg a nekiugrást is. pl itt és most velem.

Na de kontextusból kiragadott -tahók lecsillapítása komment- az nem igazán mérvadó. Szerintem.

Bár ha már ez alapján személyeskedsz, akkor olvasd el az összes eddig írt kommentemet kérlek. Hogy legyen rálátásod.

A sikeres vitázást nekem nem az általad leírtak jelentik, de persze akármilyen hazugságot írhatsz rám, vagy bármilyen kitalációdat a számbaadhatod. Vagy személyeskedgetsz még tovább.

Remélem ezektől sikeresnek fogod magad érezni.

na ja, ontopic, na azt ritkán csinálod...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 22:30:41

@Boltoskisasszony: a skandinávok nagyon 'cigányok' tudnak lenni, értem ezalatt azt, hogy pl. simán köpnek az utcán, a járdára fújják az orrukat, és ez teljesen természetes viselkedés náluk. De a long-haul járatok mind úgy néznek ki, mint egy csatatér, leszálláskor nem győzök utálkozni, hogy az emberek mit nem hagynak az ülésük körül, komolyan mint a disznóól, piszkos zoknitól a kajamorzsán át minden van, borzalmas.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 22:35:04

@Rékuc: mi egyszer azért nem szálltunk fel jó sokáig (Jet2), mert a kedves, milliónyi főből álló zsidó család nem volt képes elhelyezkedni az első sorokban (amiket drágábban adnak, mert több a lábkinyújtó hely). valamint, mert a milliónyi csomagjukat nem győzték a stewardessek elhelyezni a többi utas cucca közt.

és nem magyarul beszéltek.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 22:39:36

@Yamashita: én viszont legutóbb ide visszafele jövet egy vagon hőbőrgő angol ifjú társaságában utaztam...mondjuk, nevezett személyek általános viselkedését amúgy se ártana egyszer megfigyelni. ezerszer rosszabbak, mint hasonló korosztályba tartozó magyar társaik.

Autosave 2009.12.29. 22:42:05

Re: Goalissimo 2009.12.29. 00:45:47 és a többi "anyagilag korlátolt, értetlen, de meg nem értett seggfejnek"...
Egyrészt, te nagyon sikeres leszel (mivel a vagyonhoz megalázó szarrágás szükséges; nem egy itthon istenként tisztelt orvosprofesszort láttam állatként viselkedni, ha 100 Ft a kávé a kongressz 4. hazautazó napján és nem ingyen van, inkább nem iszik, röhej; magam is szakmabeli) másrészt pokolian szánalmas az életben...
Senki nem kéri, hogy költsd el az utolsó fillérjeidet is a jegyre, dolgozz pld. egy-két órával többet, és lesz +2500 Ft-od.
Ja, hogy nem keresel annyit, amennyivel 'ember' tudnál maradni valamennyire; hm, akkor NEM KELL elutazni, várj egy picit és lazíts, tanulj.
Ennyi.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 22:42:47

@marvin: miután becsekkolt, már azt visz fel, amit akar, akár felvásárolhatja az összes boltot...csak a check-in-en nem engednek át egy csomagnál többet.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 22:44:12

@Animacs: ilyenkor bizony a légiutaskísérők dolga volna siettetni az elhelyezkedést, mert a később érkező utasok iránt is felelőséggel tartoznak.

Boltoskisasszony · http://boltoskisasszony.blog.hu/ 2009.12.29. 22:44:51

@Animacs: Igen ezt én is írtam fentebb (tapasztalatból), hogy az angol fiatalok személyes higiéniája messze alulmúlja a hasonlókorú magyar fiatalokét.

@Rékuc: Igen tényleg ez volt, listáznom kellett volna mi mindent találtam.
De a legrosszabbak tényleg az angol nyaralójáratok voltak, a mieink meg megdöbbentően tiszták, csak néhol maradt ott egy-egy üres műanyag pohár.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 22:47:28

@cirkuszos: erre egyszer válaszolt egy illetékes: a túlsúlyos ember azér nem fizet túlsúlyt, mert ő a saját lábán megy fel a gépre, nem a kísérőknek kell mozgatni...

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 23:01:50

@untermensch: te, ha itt kinti gépe van, azon nem lesz ékezet. tudom, át lhet állítani. de a) nem mindenki szereti b) ha a munkahelyéről netezik, akár ebédszünetben, akár olyan munkahelyen van,h. tud, akár könyvtárból, lényeg, h. külföldről, de nem otthoni gépről, egyáltalán nembiztos, hogy annak át lehet állítani billentyűzetkiosztását. sőt. én még a hátteret se változtathatom meg a munkahelyi gépemen, nemhogy a billentyűzeetkiosztást...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 23:02:29

@Boltoskisasszony: @Animacs: eddig egyszer volt szerencsém angol nyaraló emberekhez. Nem szeretném megismételni az élményt :) azt azért nem mondanám, hogy a 'görögbe' meg 'olaszba' kijutó átlag magyar nyaraló civilizáltabb, de akkor is: sokkal inkább a szalámis szendvicses család, mint a nyakló nélkül vedelő, üvöltő, mindent szétverő angol fiatalok.

Boltoskisasszony · http://boltoskisasszony.blog.hu/ 2009.12.29. 23:03:38

@Rékuc: Bizony, bizony sok görög apartmantulaj nem is ad már ki szobát angol irodáknak...

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 23:06:32

@Rüsselsheim: nekem a fapadossal nem volt gondom soha, míg a tesómék, akik AirFrance-szal, British Airways-zel, vagy Malévval járnak, mindig szívtak...Air France miatt a párizsi reptéren töltöttek egy éjszakát, hotelszobát nem adtak, mert a sor olyan hosszú volt, h. az alkalmazottak hazamentek, nem jutott szoba. kértek reggel, erre közölték, napközbenre nem jár. de éjjelre se adtak! csomagok egy héttel az ő megérkezésük után jöttek, átszállással szoktak jönni, eddig mindig késett az első, úgyhogy nem kell nagyon dicsőíteni a nem fapadost.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 23:07:34

@Töpörtyű: miért, szerinted külföldön nincs szexshop?

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 23:09:43

@csodalampa: lutonon ugyanígy meglesz a priority, aztán szépen elsétálsz a repülőig. az többiekkel együtt...hiába van priorityd, ha a mögötted lévő gyorsabban sétál...legalábbis, mikor onnan mentem, így volt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 23:11:46

@Animacs: Air France-al szigorúan tilos utazni, még nem utaztam se én, se családtag, se ismerős úgy, hogy ne kavarták volna el a poggyászt. Az ügyfélszolgálat kimondottan undok és magasról leszarják az ügyfelet. Most legutóbb a BA is gyalázatosan leszerepelt, (sztrájk, súlyos késések). Szóval az ember jobban teszi, ha eleve felkészül a balkáni állapotokra az összes légitársaságnál, mert az utóbbi években minősíthetetlen szintre süllyedt a szolgáltatás színvonala. Ja és újabban ingyen terrorista is jár a repjegy mellé, na mindegy.
Eddig a Malév, SAS, American Airlines és Icelandair, amivel mindig elégedett voltam.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 23:12:15

@Rich.mond: te most is itt vagy??? (Newcastle-ben?)

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 23:25:32

@Rékuc: na de szerencsétlenek azzal voltak elfoglalva, h. a család milliónyi csomagját valahova elhelyezzék... (ahányan voltak, még az is lehet, h. tényleg egyet vitt fel mindenki, volt két szülő meg vagy 10 gyerek.)

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 23:31:33

@Rékuc: nekik azért volt muszáj, mert mióta megszüntette innen az Easyjet a közvetlen járatot, kénytelen az ember vagy elvonatozni Manchesterig (3 óra), és Jet2-val menni, vagy átszállással a newcastle-i reptérről, az meg vagy Air Frances, vagy British Airwayes kombináció. én eddig mindig bevállaltam a vonatozást (mondjuk leginkább azért, mert olyan későn értem volna be Pestre az átszállásos megoldással, h. nem tudtam volna hazamenni, ha meg reggel 9kor elindulok innen Manchesterbe, simán elérem a délután kettőkor induló repülőt, és az még emberi időben beér Pestre, még lesz busz haza.)

Ja, a másik: tesómék a reptéren dolgoztak két évig. A check-in-en belül. Rengeteg undorító viselkedésű utas volt, mivel Angliában vagyunk,a leginkább angolok, meg üvöltöző írek...volt, aki egyenesen odahányt a bárpultra, olyan részeg volt, úgy szállt fel a gépre...pedig elvileg nem szabadna. és bizony angol volt, vagy ír.
mondtam már, h utolsó ideutamon egy hőbörgő angol társasággal jöttem. Slusszpoén: mellettem meg ült egy cigányasszony a fiával, tök csendben olvasgattak, aztán velem beszélgetett a nő. Teljesen udvariasan, rendesen. Az angol ifjak meg végigüvöltözték az utat.

Autosave 2009.12.29. 23:33:36

Re: Rékuc 2009.12.29. 23:11:46

Ne vedd személyes sértésnek, de az Air France-szal mindig jó tapasztalataim voltak.
(Bár, én legtöbbször f.géppel a szárnyon vagyok ...:-)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 23:35:33

@Animacs: én nem mondtam, hogy nem léteznek normális cigányok :)
egyébként nem értem, hogy a mattrészeg utasoktól miért nem tagadják meg a fuvarozást, amikor főleg Angliában annyira fennhangon hirdetik a zéró toleranciát az agresszív viselkedéssel szemben... ez megint olyan, hogy 50 utassal csesznek ki.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 23:38:07

@Rékuc: jó kérdés...de a többiekel való kicseszésről jut eszembe, amikor egyszer a metrón nem volt valakinek jegye, és az ellenőrök le akarták szállítani. Erre megálltunk, és közölték,h. amíg az illető le nem száll, nem megyünk tovább. Egy bliccelő miatt késsen el a többi 50 a munkából, vagy ahova épp ment...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 23:44:36

@Autosave: jakérem, protekcióval könnyű :))))

@Animacs: hát ez mekkora hülye lépés volt, a bliccelőket nem a metrószerelvényen kellene vadászni, hanem eleve megakadályozni, hogy feljussanak a szerelvényre (pont azért, hogy ne tartsák fel a forgalmat), de ez már egy másik blog témaköre :)

Autosave 2009.12.30. 00:17:38

Rékuc rekafoto.com 2009.12.29. 23:44:36
Amennyire utáltam első néhány alkalommal a repülést...; annyira megszerettem később a reptereket,a gépeket, az UTAZÁS-t...protector nélkül.:-))

Autosave 2009.12.30. 00:25:21

Re: Rékuc rekafoto.com 2009.12.29. 23:44:36
Nem is vagyok protekciós, mindig engem szoktak leültetni 'először' a turbulenciában, pld. a hülye Lufthansa-sok...:-)

2009.12.30. 01:29:14

@maláji tidris2: "Ilyenkor azért szégyellem hogy a magyarsághoz közöm van..."

Szégyellheted is magad. Az általad vázolt „problémák”, valójában csak maximum rossz szokások, és neked fájnak, mert azt hiszed, hogy külföldön minden olyan mint a mesében. Az emberek jólneveltek, és az élet grafikonja mesébeillő egyenes, tüskék, és kiugrások nélkül. Hát elárulom, egy külföldi pont leszarja a kolbászszagot, a kajálást, meg a teszkózást. Egyetlen görény magyar jellemvonás van: az, amikor valaki kicsit kidugja az orrát a szarból, eljut külföldre, felül egy repülőre, vagy előléptetik a munkahelyen, kis hatalmat kap a kezébe, stb, na onnantól rögtön azt hiszi különbet szarik a többinél, és még el is hiszi hogy különb, és különbül kell viselkednie. Én még sosem ettem kolbászt repülön, de esküszöm legközelebb ha lesz rá lehetőségem, három rőf vastagkolbászt fogok felszálláskor tolni a pofámba vigyorogva. Nincs ebben semmi megbotránkoztató, valószínüleg néhány kényes ízlésű honfitársaimon kívül senkinek nem fog szemet szúrni. Bezzeg a tüchtig németek, akik a patentságukról híresek: Tavaly szörnyülködtem a balatonon, mert a leghangosabb, legordenárébb, leggörényebb társaságnak a balatonon igencsak dájcsos akcentusa volt. Szemeteltek a parton, köpködtek, artikuláltlanul üvöltöztek, és úgy ánblokk szartak a többi népekre, semmi disztingválás. Na ez az igazi TAHÓSÁG, ilyet magyar külföldön nemigen csinál. És miután magyarországon egyre több náció fordul meg, egyre több ismeretet szerzek különböző „példás”-nak tartott népekről, egyre inkább úgyérzem, alaptalan vádaskodás a magyarokat bunkózni… Hamár bunkóság, akkor nálam abszolút első helyezettek a Franciák. Igazi veretes tahók. De nem nagyon tudok olyan népcsoportot mondani, amiről ne jutna eszembe valami fajsúlyos stílusjegy.

DonQuijoteCorporation 2009.12.30. 06:10:41

Nem értem ezt a kiakadást a kiscsaj részéről.

Én ha repülővel utazom, akkor mindig két kézipoggyászt viszek magammal. Egyikben a ruháim, másikban a notebookom és igazolványaim. Még sosem figyelmeztettek emiatt, igaz nem is utaztam eddig fapadossal, a Norwegiant kivéve.

Valami megmagyarázhatatlan oknál fogva általában Zürichen keresztül legolcsóbb nekem mindig a repülőjegy és elmondhatom, hogy a kézipoggyászok ott sem mindig (szinte sosem)férnek a tartóba be. Ezért is lehet a láb elé is pakolni.

A könyörgöm 1 db az 1 db meg egy baromság. Minek tegyem be a laptopom a bőröndbe, mikor amint felszáll a gép úgyis elkezdek dolgozni.

Az átlag magyar ember semmivel sem bunkóbb, mint hasonló külföldi társai.

2009.12.30. 10:26:26

@maláji tidris2: "A legrosszabb "hazaérni" a lehúzós MAGYAR taxisokhoz, a szétbasz...tt vonatokra (amit nem az angolok vernek szét) a flegma nem köszönős boltokba....a lökdösődős anyázós lehajtott fejű nemtörődöm emberek közé, a szürke koszos városokba, az irigységbe, a rosszindulatba."

Nem kell hazajönni barátom, ha cikisnek érzed, elfortyogunk mi itt a saját mérges levünkben. De legalább van (még) hazánk, amíg te világ életedben csak egy megvetett auslander kozmopolita leszel, olyan országokban amik mai napig az ex-hazád vérét szívják. Tapsolj azoknak akik vastagon hozzájárultak magyarország lelakásához, és ahhoz a helyzethez, ami magyarországon ma kialakult. Volt már szerencsém néhány hozzád hasonló emberkéhez, aki pironkodva szégyelli, és titkolja hogy magyar. Nem tudom a szegénységen, és az ezzel járó viselkedésen mi szégyellni való van… Nekünk nem jutott TGV, csak 40 éves hulladék vasúti kocsik. És? Nem szerencsés de ez van. Szerintem sokkal nagyobb szégyen letagadni honnan származol, és csak azért hazát váltani, hogy meg tudd venni álmaid plazmatévéjét.

Egyre több ismerősöm jön haza, aki anno besokallt és elindult a nagyvilágba nagy tervekkel, aztán valahogy mégsem érezte jól magát. Mind egy véleményen van: jó volt szép volt, jött a pénz, de mindent összevetve a honvágy, még mindig erősebb, mint könnyen szerzett anyagiak, könnyű élet, és az ezzel járó gyökértelen lét, ami állandó velejárója a kinti életnek.

Csak a hozzád hasonlók érzik bárhol jól magukat a világban, akik szerint akkor jobb élni, ha minél modernebb, könnyebb, uniformizáltabb és automatizáltabb az élet. Bulizzunk éljünk a mának ugye. Magyar embereknek sokat kell javulniuk, leginkább az egymáshoz való hozzáállás terén, de mentségünkre szóljon, mi csak vergődő halak vagyunk a nagyok hálójában, és élünk ahogy lehetséges. 1 millió cigány „honfitársunkkal” szeretett zsidó vezetésünkkel, hazánkat kizsákmányoló megannyi nációval és nehézséggel együtt, még az is csoda hogy létezik egyáltalán kárpát medence.

Levéltetű 2009.12.30. 10:34:46

@Jankove: Általában a képzetlenek jönnek vissza, akiknek nincs karrierlehetőségük külföldön. A gond az, hogy a tehetségesebb emberek maradnak kint, pedig éppen ők segíthetnék elő nagyobb mértékben az ország boldogulását. Mind tevékenységükkel, mind anyagi hozzájárulásukkal.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.30. 11:30:25

@Jankove: nem az a baj, hogy 40 éves a vasúti kocsi, hanem az, hogy a nyájas utastársak úgy összekoszolják-teleszemetelik, hogy nincs gusztusod utazni rajta. Az a baj, hogy az ügyfélszolgálat nem adja vissza a jegy árát, ha késik a vonat. Az a baj, hogy bunkó a kalauz. Az a baj, hogy a gyökér tini üvöltve hallgatja az LL juniort a mobilján, miközben a munkában megfáradt ember szeretne nyugodtan hazautazni. Na ez a baj, nem a TGV hiánya, és mindennek az égvilágon semmi köze nincs se a zsidókhoz, se a pénztelenséghez.

2009.12.30. 12:12:49

@Levéltetű: Nem feltétlenül képzetlen munkaerő jön csak vissza, bár tény és való, hogy amikor kinti munkák megcélzásáról van szó, jellemzően kétkezi melók jönnek számításba.
Egyik ismerősöm éppen most jött minap haza, egy kis cégnél vezető pozícióban volt skóciában. Egyszerűen elege lett. Pedig hatványozottan könnyebb az élet, már a kint töltött első hónapokban is olyan autókkal flangált, ami itthon legöbbünknek egy élet munkája, vagy álom kategóra… De rájött, valahogy mégsem elég a boldogsághoz, ha tele van a pénztárca, de üresek a hétköznapok.

@Rékuc:
Kedves Réka,

A pénztelenségnek nagyon sok mindenhez köze van. Az amiről te beszélsz, nem más mint a hőn áhított liberalizmus, szabadság, ami lassan de biztosan átcsap anarchiába. Nem magyar találmány, nem kell ezt is a magyarok nyakába varrni. Nem sírom vissza az átkos éveket, de amíg nem szivárgott be ide az istenített nyugati „kultúra” addig nem találtál összehányt, dzsuvás szerelvényt, amíg a gyerekeket nem az internet, és beteges külhoni tévéműsorok nevelték, hanem példás szülők, nyári táborok, addig tudtak a fiatalok köszönni, és rendesen viselkedni is. Gazdagság ugyan sose volt, de tisztességre jutott azért. Külföldön megvan ugyanez a moslék, (sőt sokkal nagyobb) csak ott több pénz van a leplezésére, a látszat fenntartására. Amikor egy magyar eladó nagyritkán biccent és köszön, általában komolyan gondolja, külföldön meg azért köszönnek mert kötelező protokoll, és benne van a munkaszerződésben. Az egyszeri szemlélőnek ezek nem tűnnek fel, egészen idilli a helyzet addig, amíg valamelyik iskolában nem kezd valamelyik diák tömegmészárlásba, ámokfutásba, akkor jön az elmélkedés, hogy valami kurvára nincs rendben a színfalak mögött. Én egy nivós francia multinacionális cégnél dolgozom, francia emberek között, de ennyi BÜDÖS, ápolatlan, igénytelen, ostoba tahót még nem láttam koncentrálva, mint ott, az megmár más lapra tartozik, hogy logikáról, észről sosem hallottak. A szó legszorosabb értelmében –nem hatás kedvéért mondom- fogalmuk sincs a wc kefe rendeltetéséről, és használatáról, viszont van pénz extra takarítószemélyzetre aki eltakarítja helyettük a mocskot. Az emberek mindenhol a világon ugyan olyan suttyók, a kérdés az, van-e lóvé a látszat megőrzésére. Az egész nyugati kutúra erről szól, képmutatás, semmi más. Ne keverjük a szezont a fazonnal.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.30. 12:24:04

@Jankove: elég szomorú, hogy a magyar eladó munkaszerződésében nincs benne a vevő iránt tanúsított udvariasság és az ügyfélközpontúság, de még szomorúbb, hogy a magyar eladó önmagával szemben nincs annyira igényes, hogy becsületes munkát végezzen és a minimális jólneveltséget mutassa a boltba betérő vevő iránt. Nem kerülne pénzbe, mint a jólnevelt viselkedés sem. A neveletlenséget igazán kár a külföldi liberalizmus nyakába varrni, ez személyes felelősségtudat kérdése. Most mondjam azt, hogy ez is eléggé tipikus magyar vonás, másra mutogatni, másban keresni a hibát és nem az önfejlődésre, javulásra törekedni? Inkább nem mondom, csak sértődés lesz belőle...

flea 2009.12.30. 13:23:37

@Rékuc: Az Air France egy dologra nagyon jó: ha fel vagy rá készülve és nem zavar, hogy úgyis késik a poggyászod, és ki akarod verni belőlük az ezért járó zsét. Bármely viszonylaton 80% sanszod van, hogy sikerülni fog. Tapasztalat. Szinte már kalkulálni lehet, hogy ennyivel olcsóbb lesz a jegy. :)

Hozzájuk képest az easyJet olyan precíz, hogy az ember azt hinné, nem is angol cég, hanem minimum német. :D

A Malév amúgy nekem nem lopta be magát nagyon a szívembe. Nem rossz, de egyáltalán nem kiemelkedő. A nem fapadosok közül leginkább a Lufthansát választanám. (A Scandinavian meg az Icelandair még ismeretlen számomra.)

Ja, és amit többen mondtak itt, azt aláírnám: az angol fiatalok borzalmasak, a legrosszabb magyar utasnál is rosszabbak. Pl gépen vett sört duty freeből hozott vodkával dúsítja a gépen, aztán végigüvöltözi az utat, hogy a gyereksírás ahhoz képest egércincogás. Szakadna meg... (A középkorú és idősebb angolok viszont túlnyomórészt remek utastársak, ez alól az egyetlen általam ismert kivétel a mezben, rekesz Carlinggal érkező százhúszkilós negyvenes-ötvenes, aki szellemileg igazából mindig is max húszéves maradt, így e szempontból fiatalnak számít.)

mmonitor 2009.12.30. 13:24:30

Nyáron jöttem vissza Londonba Wizzairel. Ferihegyen késett a gép egy órát erre mindenkinek adtak 500 ft-os kupont nem az a két font de örültem a gesztusnak amúgy is buktam 15 fontot a késéssel mert meg volt a buszjegyem Lutonból Londonba amit így lekéstem. Szerintem a wizzair semmivel sem rosszabb a többinén még nem volt problémám velük, hazavisznek nekem ennyi elég. Én nem szégyellem, hogy magyar vagyok de kerülöm őket aki nem érti miért az éljen külföldön pár évig aztán rájön.

flea 2009.12.30. 13:54:29

@mmonitor: a 15 fontot hogy csináltad? Egyrészt a jegyeddel 24 órán belül bármelyik másik greenline vagy easybus járatra felülhetsz, ha van hely. Ami csúcsidőben is bármikor van 1 órán belül. Másrészt 15 font? Ha a sofőrnél veszed is 12...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.30. 13:57:20

@flea: tapasztalatom szerint az AF üfsz pont a kártalanításra szarik nagy ívben, ügyvédet fogadni meg annyiért nem fogok... a callcenterükben arrogáns picsák dolgoznak, akik alig hablatyolnak angolul és fogalmuk sincs, mi a teendő.
A Malév valóban nem kiemelkedő, de teszik a dolgukat: elfogadhatóan pontosan indulnak a gépek, korrekt a személyzet, nem kavarnak a poggyásszal. Egy negatív malévos élményem volt: töröltek egy visszautat, és a felajánlott BA járat iszonyat volt, mondjuk az nem a Malév hibája, de minden magyarázat nélkül törölni egy járatot elég necces. Mondjuk korrektül felhívtak telefonon és átraktak egy másik járatra.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.30. 13:58:59

@Rékuc: ja Iceland-al csak az a baj, hogy utóbbi időbe kerge drága áraik lettek, régebben ők voltak a legolcsóbb alternatíva Amerikába, aztán megszűnt a washingtoni járat és az árak is az egekbe szöktek. De olyan kényelmes turistaosztály, meg jó kaja, meg jó kiszolgálás azóta se volt.
SAS meg magáért beszél, nagyon ajánlom őket, ha épp arra jársz.

flea 2009.12.30. 14:00:53

@Rékuc: mi franciául beszéltünk velük, lehet, ez a dolog nyitja? Viccnek hangzik, de a franciákat ismerve nem lepődnék meg...
A Malév valóban kb korrekt, csak semmi extra. A BA meg tiszta lutri. A legjobb és a legrosszabb szolgáltatást is tőlük kaptam eddig. Ezért aztán kerülöm őket, mert nem szerencsejátékot szeretnék játszani, hanem elfogadható módon eljutni A-ból B-be :)

flea 2009.12.30. 14:02:16

@Rékuc: gondolom az izlandiak árait az piszkálhatta meg, ahogy megborult a gazdaságuk mostanában. Ez van...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.30. 14:21:36

@flea: akkor pláne azt kellene csinálniuk, hogy olcsóért, nagy dobra verve hirdetik a turizmusukat, hogy dőljön a nép és a lé... régebben pl. volt olyan ajánlat az Icelandair-nek, hogy Amerikába tartve stopover Izlandon, 2-3-4 nap, csak a szállásért kellett fizetni, azt is akciósan, a stopover repjegy pedig nem került többe, mint a rendes jegy. Ma már a stopover repjegy háromszorosa a sima tranzitnak... gyász.

mmonitor 2009.12.30. 15:34:58

@flea: Úgy,hogy buktam az interneten megvett visszaút árát + egy tizes a reptéren ha jól emlékszem. A sofőr nem engedett fel a fél órája lejárt jeggyel pedig a busz félig volt.. az angolok között is van ilyen nem csak a bkv.

flea 2009.12.30. 15:56:23

@mmonitor: mi a fene, én még hasonlóval se találkoztam. Mondjuk le is üvölteném a haját, ha megpróbálna lezavarni, mikor pedig el kell vinnie azzal a jeggyel...

A Tyne folyó déli partja 2009.12.30. 19:12:43

@Rékuc: úgy szokták, h. állnak a peronon, és először elkapják a leszálló bliccelőket. Aztán megvárják a következő metrót, addig leellenőrzik az új, felszállni készülő utasokat, mikor meg megjön a metró, felszállnak rá, és azt is ellenőrzik, akik már rajta vannak. Persze nincsenek folyamatosan minden megállóban, ezért történhetett ilyen.

csuf (törölt) 2009.12.30. 19:16:44

mondjuk én az utóbbi kb egy év kb 30 wizzairos repcsiutazásom során olyat nem tapasztaltam hogy akárkinek is fel kellett volna jönnie a fedélzetre kézipoggyászért. de az tény hogy az emberek (de nem kizárólag a magyarok) trükköznek. a buszokra való felszállás előtt a forgóajtónál viszont néha elvetik a sulykot. nem egyszer se kétszer még az övtáskáért is szólnak, nekem is kellett már övtáskát laptoptáskába gyűrnöm...

A Tyne folyó déli partja 2009.12.30. 19:17:02

@Levéltetű: én is valami ilyesmit akartam írni. (én meg majdnem öt éve vagyokkülfödön, pedig eszem ágában se volt kijönni, csak így esett, és eredetileg én is csak egy évre gondoltam...)

a legfontosabb nem az, h. képzetlenek mennek haza. hanem,h. nem tudnak az adott ország nyelvén. legalábbis, itt ez a helyzet, ha nem tudsz angolul, lehetsz te akármilyen zseni, nem fogsz tudni boldogulni.

sokan kijönnek ide, és azt hiszik,h. gyári munkásként majd egy év alatt milliomossá válnak. Hát nem.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.30. 19:24:18

@Rékuc: érdekes, én ugyanezeket tapasztaltam az angol vonatokon is...(amikre amúgy folyton panasz van. hírhedtek a pontatlanságról, már ha jön egyáltalán, és nem marad ki. kimaradás oka: rossz(!) hó esett, levelek vannak a sínen, a nagy melegtől (átlag 25 fok nyáro) felolvadt a sín). és külön van Quiet zone, a csendre vágyóknak,természetesen kiskamasz üvöltve hallgatja a zenéjét. nem ám fülhallgatóval. múltkori hír, h. unatkozó kamaszok meggyújtották a vonaton egy huszonéves szakállát, aki épp aludt az úton. Csak úgy, viccből. Angol vonaton...

A Tyne folyó déli partja 2009.12.30. 19:28:35

@mmonitor: én nem jöttem rá, pedig elég régóta élek itt...lehet az a "baj", h. nem Londonban??? Itt elég kevés magyar van, és nagy területen elszórva, de ahol eredetileg voltam, ott egy kisebb városban van vagy 40, és tök jó a közösség. De az se London közelében van, biztos az a gond...

Autosave 2009.12.30. 23:28:10

Re: Jankove 2009.12.30. 12:12:49
"Egyik ismerősöm éppen most jött minap haza, egy kis cégnél vezető pozícióban volt skóciában. Egyszerűen elege lett. Pedig hatványozottan könnyebb az élet, már a kint töltött első hónapokban is olyan autókkal flangált, ami itthon legöbbünknek egy élet munkája, vagy álom kategóra… De rájött, valahogy mégsem elég a boldogsághoz, ha tele van a pénztárca, de üresek a hétköznapok."

Komolyan mondom, a szívem szakad meg értetek... Üresek a hétköznapok és nem vagytok boldogok, bla-bla. Nektek pszichiáterhez kellene járnotok, nem külföldre, baromarcú idióta.
Neked kellene megtöltened a hétköznapokat tartalommal, b+.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2009.12.31. 07:36:04

@Rékuc: A Magyar Posta is azota boldog igazan, miota az europai csomagkozpontot megepitettek Kolnben (asszem). Azota nincs 20%-os veszteseg, mert minden CDG/ORY-n keresztul ment. Ennyit a beka repterekrol, "nem nem soha". :]

Madrid is vicces hely, de ott csak rossz futoszalagra teszik, es egy-ket nap mulva megjon.

motabu 2009.12.31. 12:40:16

@bishop828: Érdekelne, hogy melyik járat volt ez, ahová tescós szatyorban lehet söröket fölvinni, mert nekem csak max. egy deci folyadékot volt szabad fölvinnem a kisgyereknek.

flea 2009.12.31. 13:19:56

@motabu: már mondták, hogy a duty freeből annyi cuccot hozol, amennyi jólesik. Tescós szatyrot üresen meg átengedik a biztonsági ellenőrzésen.

anarch 2009.12.31. 21:40:24

SAS-nál kezdenek a csőd körvonalai megjelenni. Már nem is adnak kaját, csak pénzért, igaz ezt előre is meg lehet venni economy extra vagy mifene néven.

Malév pedig most igen brutálisan akciózik, ha valaki nem figyelte az eseményeket. (Aztán vagy sztrájkolnak majd a pilóták vagy nem :)).

M. Péter 2010.01.01. 02:59:35

@Rékuc: Orulok, hogy az Air France nemcsak az en borondeimet vesziti.

@flea: A skotok meg rosszabbak, mint az angolok.

@Animacs: Nem egeszen, pl. a Ryanair kulon hangsulyozza, hogy csak 1 kezipoggyaszt lehet felvinni, es a vammentes boltban vett dolgoknak is bele kell rakni.

Yamashita 2010.01.01. 12:29:51

@flea a skótok egyáltalán nem rosszabbak az angoloknál.Sőt! Nagyon sok skót barátom van. A legjobb barátommal Andyval idén voltam Skóciában.Fantasztikus hely, nagyon kedves emberekkel.És hogy csak a híres skótságról mondjak valamit: a szállásomat nem fizettem mert azt Andy és a felesége Sue fizette a hotelszámlámat.Ez az ő ajándékuk volt mert először voltam Skóciában.Amit a magyaros vendéglátásról tudunk az egy az egyben a skót vendéglátás is.Azt sem tudják mit tegyenek a vendégnek, hogy a kedvében járjanak.Eszméletlen mennyiségű kaja, pia, szórakoztatják és a szívüket is kiteszik érte. Én nem tudom Te milyen skótokat ismersz de én csak aranyszívű, csodálatos embereket.Soha nem éreztem magam olyan jól mint köztük, és az angolokkal szemben ők gyorsan elfogadnak és ha kicsit strapálod magad még igazbarátokra is lelsz köztük.

M. Péter 2010.01.01. 13:28:43

@Yamashita: Persze, hogy vannak nagyon rendes skotok, de Skociaban az egy fore juto alkoholfogyasztas 20% magasabb, mint Angliaban, az alkohol hatasa alatt elkovetetett eroszakos buncselekmenyek aranya is magasabb, a gyilkossagok aranya pedig 3-szorosa az angliainak.

Yamashita 2010.01.01. 15:11:04

@M. Péter: Ez igaz.De egy skótnak a whisky nem alkohol hanem víz.Az élet vize.Része a nemzeti öntudatuknak.Olvastam régen egy statisztikát miszerint az egy főre jutó tömény alkoholfogyasztásban európai elsők voltunk ( valamikor a 80-as években ) és hogy az öngyilkosok számát tekintve a világon jelenleg a harmadikak vagyunk a japánok és koreaiak mögött mégsem hiszem, hogy a többi nemzet jobb lenne nálunk vagy, hogy minálunk mindenki öngyilkoshajlamú alkoholista lenne.Való igaz, nagy probléma az alkoholizmus de ezt ők kicsit másképp látják.Hát a gyilkossági statisztikájuk az angolokhoz képest rosszabb de régen még ettől is rosszabb volt.Mindezeken felül a skót emberek nagyon sok mindenben hasonlítanak ránk. Főleg a mentalitásukat tekintve. Sokkal inkább közelebb vannak hozzánk mint az angolok.

2010.01.01. 17:38:40

@Autosave: "Komolyan mondom, a szívem szakad meg értetek... Üresek a hétköznapok és nem vagytok boldogok, bla-bla. Nektek pszichiáterhez kellene járnotok, nem külföldre, baromarcú idióta. Neked kellene megtöltened a hétköznapokat tartalommal, b+."

Kiscsillag, nem őriztünk libát együtt, szerintem inkább anyáddal beszélj így!
Majd ha idősebb leszel, és a tükörből nem egy pattanásos, gyermeteg ábrázat tekint rád vissza, (életkorodat hozzászólásod színvonala alapján saccoltam meg) rájössz, hogy az élet nagyságrendekkel bonyolultabb annál, amilyennek te látod. Neked a tartalmas élet, egyenlő lehet a pénzen vásárolt szórakozással, a telefonod nyomkodásával, mozibajárással, internetezéssel, bulizással stb. Egy bizonyos életkor felett már értelmet nyernek olyan fogalmak is, mint pl; honvágy, családalapítás, szülők, és egy sor olyan érzés, amiket elmagyarázni nem lehet, szellemi érettség kell hozzá. Aki valaha is kötődött valamilyen szinten a hazájához, akinek számít idősödő szüleinek sorsa, otthon maradt család rokonok, barátok, annak mindig is hiányozni fog kint valami, és kurvára nincs összefüggésben a kinti élet minőségével, és tartalmával.

n0k0m 2010.01.02. 08:42:34

Mar megint elojott ez a fapados - anyad, megerdemled vs normalis legitarsasagok - kurvasokpenzem van tema.

Eddig Skyeurope-al, Sterling-el (szegeny megboldogult, mondjuk en nem buktam el jegyet :P), Norvegian airlines-al repultem (es repulok mostantol), illetve belfoldire SAS.

Egyszer nem fordult elo, hogy barkivel kocsogoztek volna a tobbi utas elott, meg centizgettek a kezipoggyaszok meretet. Laptopot alapbol nemveszik plusz kezipoggyasznak (szerintem ertheto, hogy nemszivesen teszed boronbe stb, de amellett egy hatizsak/retikul/istentuja mi mindenkinel van fontosabb ertekekkel, ha megis elveszne a borond). A plusz 2-3 kilokert se rendeznek jelenetet.

Es egy kis moka a vegere:
Multkor ferihegyen nemvoltam biztos benne, melyik sorba is kellene allni, mert kavartak a kiirasokkal, igy az egyiknel az egyik utastol megkerdeztem, hogy megis ez lehet e az amivel repulok. Szokasos igenyes magyar valasz jott, hogy ok nem repulnek ilyen riherongy legitarsosagokkal, meg ok hogy odatesznek anyagilag, hogy normalisan repulhessenek. Aztan 1,5 ora mulva 2 sorral elottem ulnek ugyanazon gepen es hangosan panaszkodnak, hogy mennyit fizettek a plusz kilokert. Ezert megerte 2-3 szor annyit kifizetni.

flea 2010.01.03. 10:33:53

@Yamashita: én (eddig) nem mondtam semmit a skótokról :) Egyszer én is jártam náluk, és ugyanezt tapasztaltam. Ettől függetlenül el tudom hinni, hogy ha részegek, akkor ugyanolyan rosszak vagy még rosszabbak, mint az angolok. De ebben eddig nem volt részem.

felka 2010.01.03. 19:04:41

én se birtam sokáig kinnt, húztam haza a gyönyörű olaszországból, terhesen.
ott aztán nem érdekli őket magyar vagy vagy román, egyszerüen leírnak mint "kelet europait".elegem lett a sok fukszos arrogáns felsőbbrendű ordibáló taljánból.
itt is van belőlök bőven de legalább ez itt az én szarom.plusz munkanélküliség, lehúzás,szar egészségügy (!)sok pénzből. még sorolhatnám...
a wizzair-rel meg csak annyi bajom van, hogy rendszeresen 6 órát késett a gép ami hazavitt.s ott rohadtam az agyonlégkondizott reptéren, na akkor szedtem magamra én is a ruhadarabokat.az 1 db poggyász rendben van, simán egyberaktam a 2 kistáskát 1 nagyobba azt felszálltam.ja amit feladtam azt is többször elvesztették.(de másnap hozták házhoz épségben.)

tucano 2010.01.04. 02:36:16

Elég gyakran utazok Wizzairrel Rómából és én kifejezetten büszke vagyok a magyarokra, szinte kivétel nélkül csak ribancok jönnek haza este, sokkal élvezetesebb társaság, mint az átlagos utasok. De 5 napja, nagyon felhúztam magam. Két kisgyerekkel (6,4) jövök (bp-ről) és közlik, hogy nem lesz már egymás mellett ülőhely, mert nem a busz első ajtajánál voltam. Kérdezem a gárét, hogy elnézést, nem kellett volna erről talán szólni, mire beszólt, hogy ez így van, mióta világ a világ. Komolyan gondolkoztam rajta, hogy berakom a fejét a vákumos wc-be. Természetesen egy "légy oly kedvessel" sikerült elintézni a történetet, mert még táncoslány honleányunkban is jóval több az emberség, mint a patkány stewardessben (csak arra az egyre gondolok), akinek ez a munkája lenne, mármint a segítség. Ja és sem magyarokat, sem külföldieket nem engednek fel egynél több kézipoggyásszal check in után sem a gépre, az okosság az, hogy kabáttal takarni a dutyban vásárolt árut, ezt 2 hete tanultam egy középkorú angol házaspártól, akik a Balatonon voltak telket vásárolni.

Balint Gyuri bacsi 2010.01.04. 13:07:58

Egyszer a kozelmultban vmelyik tarsasag elkeverte a feladott csomagomat.
Masnap delutan elhoztak 170 km-re a lakcimemre.
Aztan utana neztem, h mit lehetne ilyen esetben csinalni es azt talaltam, h a visa kartyahoz kotott biztositassal (evi 2-3 e ft) ez a gond is megoldodik.... Ez ugyan nem szoosan ide tartozik de gondoltam megemlitem hatha jol jon vkinek.
En regen parszor utaztam a ryanair-ral. Tobbet nem fogok. Ugy gondolom, h van egy szint ami ala nem erdemes sullyedni. Ok melyen alatta vanak.

_adri_ 2010.01.05. 12:06:06

gyöngyvérke

ez a cikk csak arra volt jó h megírd h külföldön tanulsz... meg arra h bemutasd h ennek ellenére egy tahó vagy...

szép volt!! hajrá!!!!

zigzeg 2010.01.14. 01:57:26

Nem tudom a Wizz szabályait, mert rendes légitársaságokhoz kezdtem hozzászokni, és nekem a kabinba felvihető még mindig azt jelenti, hogy amit ők mondanak súly és méretkorláttal 1 db kézipoggyász, plusz egy darab valami apróság (fotós táska, női kistáska, hasonló). Még sosem szólt be érte senki. Most akkor tényleg, mit lehet felvinni?

@Megdobbent: Gyerekkel nagyon nehéz utazni. Ha lesz gyereked, próbáld meg tengeren túli járaton úgy lekötni, hogy tizen óra alatt egyáltalán ne nyűglődjön. Én a könnyebbik végét fogom meg: tengerentúlin van pia, és nincs túl hangos gyerek, csak kevés gin&tonic :)

zigzeg 2010.01.14. 01:59:23

@zigzeg: mmint a Wizzen se szóltak eddig be ezért a gyakorlatomért.

Libajnai 2010.01.20. 12:08:16

"Pofátlan, csóri magyarok a Wizzair rémei"

- A kurva agyádbavert metélt apád farkát gyalázzad te jöttment kóserrágó Galliaciai nősténypióca!

"Valahogy így szokott elindulni minden egyes Wizzair-járat és persze mindenki meg van botránkozva, ha a gép késni mer. Az persze fel sem merül senkiben, hogy ha megtanulnánk számolni, akkor lehet, hogy minden simán menne..."

- Simán az a ganaj zsidó agyad! A wizznél az utas van a leginkább leszarva te hazugnyelvű!
Nem elég nektek munkaundoros wizzaires söpredék banda, hogy csesztetitek azokat akik fizetnek nektek, akik eltartanak bennetek, az utasokat akikből éltek, még gyalázzátok is őket amiért megélhetést adnak nektek. Változtassál állást ha neked ennyire büdös már a munka!

"Kezdődik azzal, hogy már a repjegy vásárlásnál kikötik, hogy mindenki 1, azaz egy darab max. 10 kg-os kézipoggyászt vihet fel a gépre"

- Miért nem már csak az útlevelet egy nejlonzsákban csupaszra vetkőztetve??? Ez a szopatás jár annak aki wizzre száll!
Egyel több ok arra, hogy miért kell kerülni ezt a naplopó bunkó állat wizz féregbandát!

"Akárhányszor velük utazom, a buszon ácsorogva azt kell hallgatnia az egész társaságnak, hogy (és a legszebb, hogy nem csak az öregek, hanem a fiatalok is!) mindig van, aki nem érti meg, mit jelent az, hogy CSAK 1 POGGYÁSZT VIHETSZ FÖL! Ezek után felszállás a gépre, majd persze a stewardessek elkezdik felpakolni az amúgy általában túlméretezett bőröndöket."

- Ha nem lennél ilyen munkaundoros húgyagyú gennypicsa, akkor örülnél neki, hogy van munkád ott és van mit rakosgatni amiért még sajnos fizetnek is neked, meg az ilyen szétárt lábú üresfejű reptéri picsáknak!

"A külföldiek valószínűleg megtanulták már, hogy a SZABÁLY, AZ SZABÁLY...Rossz ezt kimondani, de a repterünk színvonala miatt érzett büszkeségem után a becsekkolásnál csak szégyenkezem, hogy én is magyar vagyok..."

- Te sose voltál magyar. A magyar az nem szarik a saját fészkébe. Te viszont nagyon is beleszarsz!
Arról nem is beszélve, hogy a magyargyalázáson kivül semmihez nem értesz. Aki repéteren utazik az tudja jól, hogy más nemzetekkel még sokkal rosszabb a helyzet. Csak ott az ilyen semmirekellő lusta légipicsákat, mint te, kirúgják a légitársaságoktól, nem úgy mint wizz- nél, ahol inkább gyüjti néhány kurvapecér őket! A tulajdonosi taggyűlésen kellene már seggberúgva elhajtani az igazgatótotokat!

El_Gato 2010.02.10. 18:02:32

@Libajnai: "Gyakran utazom a WizzAir-rel, ugyanis külföldön tanulok egy ideje, és a tapasztalatok igencsak megbotránkoztatóak."
szerintem a csaj nem wizzair-dolgozo, hanem egyszeru mezei utas, akinek leeghetett mar parszor a bor a keperol a honfitarsai utazasi kulturaja miatt. abszolut megertem, es javaslom: utazzon inkabb malevval vagy air france-al, en is ezt teszem, mert meguntam a piti csomagmericskelest, a tumultust, meg azt, hogy versenyt kell futnom a helyert.

Yamashita 2010.02.14. 23:55:34

@Libajnai: Szerintem nálad valami nagyon nem stimmel.Mindamellett, hogy helyesen írni sem tudsz ( a Galliaciai helyesen galíciai ) mélységesen műveletlen tapló, antiszemita trágár bunkó vagy.Nyugodtan lezsidózhatsz az ilyeneknél ez csuklóból jön.Nem tudom mit éreztél amikor ezt a hozzászólást írtad de gondolom valami nagy problémád lehet magaddal meg az egész életeddel és ilyen hozzászólásokban éled ki magadat.Bocs mindenkitől de az ilyen idiótáktól mindíg elszáll az agyam.

volutx (törölt) 2010.07.14. 15:03:26

Én a Ryanairrel utazok sokat.
Az ok 1xű: Egy wizz odaútból általában a ryanair retúrjegy is kijön, annyi, hogy nem Pestről, hanem Bratislavából indulok. De a retúr Orangeways 5000 Ft-os jegyárral is jobban kijövök. Sk-ban és a Ryanair gépekkel még soh semmilyen problémémám nem volt. Arról nem is beszélve, ha NY Európai útvonalon közlekedtem velük.

Nyulka 2012.04.18. 18:12:11

Nem olvastam végig a többi kommentet, lehet, más is írt már hasonló véleményt, mint az enyém. Én is elég sokat utazok a wizzair-rel (Németországba), de még soha nem tapasztaltam, hogy gond lett volna a csomagokkal. Meglehet eddig mindig jófej magyar utasokkal keveredtem egy gépre :). Az utaskísérők is mindig kedvesek voltak, eddig a nyolcból egyszer késtünk, de két alkalommal korábban érkeztünk Bp-re, mint a menetrendben szerepelt.
Én pont a Ryanair-ről hallottam rossz dolgokat, hogy ott hagyja az utasait stb...
Szóval az én tapasztalataim is az egyik oldala az éremnek. :)

Len.Mag 2013.04.16. 15:53:03

Én is havi-kéthavi rendszerességgel utazom fapadon, és nagyrészt igazat adok a levél írójának, de:
Van egy-két dolog, amire a fedélzeten igenis szükségem van. (Nem a szívgyógyszeremre gondolok, mert az szerencsére nincs, de pl. ha már olyan vehemensen igyekeznek az út alatt vásárlásra buzdítani, akkor nem árt, ha a pénztárcám nálam van, + a beszállókártya-igazolvány kombó, amit hiába ellenőriznek a kapunál, a fedélzeten is kérik. Mivel a kisbőröndöm a stramm kemény fajtából való és nem a puha "addig tömöm, amíg túlméretes nem lesz" típus, ezért nincs külső zsebe.
Hát igen, a többi utas gyilkos tekintettel szokott méregetni, amikor a kapu után pl. a buszon kiveszem a bőröndből a kistáskámat és immár 2 (!!) darabbal szállok fel a gépre, de könyörgöm, még indig jobb, ha ezt a buszban megejtem, minthogy a gépben kelljen arra várni, hogy én a folyosó közepén előhalásszam, amire szükségem lesz.
Summa summarum, egy minimális méretű "neszeszert" azért felengedhetnének velünk.
süti beállítások módosítása