(Nem tudja, mi az a PPO-botrány meg tömeges lehúzás? Itt az első Index-cikk, itt az első Homár-poszt, itt meg a második a legfrissebb információkkal, végül a legutóbbi itt olvasható.)
Olyan tömegben érkeznek a feljelentések a rendőrségre minden idők talán legnagyobb magyar online kereskedelmi lehúzása miatt, hogy az érintettek a következő típuslevelet kapják:
"Tisztelt Címzett!
Tájékoztatom, hogy a PPO.hu weboldallal kapcsolatos feljelentését az
eljáró szerv kijelölése céljából az Országos Rendőr-főkapitányság
Bűnügyi Főigazgatóság Bűnügyi Főosztály Gazdaságvédelmi és
Pénzhamisítás Elleni Osztálya vezetőjéhez továbbítottam.
Tekintettel arra, hogy a PPO.hu-val kapcsolatos beadványok folyamatosan
érkeznek hozzánk, kérem Önt, hogy erre az üzenetre - kollégáim
munkájának megkönnyítése végett - ne válaszoljon. Jelenleg további
teendője nincs, bővebb tájékoztatást a vizsgálat eredményéről a
vizsgálatot folytató szerv fog nyújtani Önnek.
Kérem a fentiek szíves tudomásul vételét.
Budapest, 2010. január 12."
A Homárnak író vagy a posztokban kommentelő olvasók az ügy legnegatívabb vonásának - már azon felül, hogy trükkel elszedték 2490 forintjukat - azt tartják, hogy az eset miatt megrendeülhet a magyar fogyasztók bizalma az online vásárlásban, ami nyilván teljesen reális veszély. Dontom kommentárja nagyjából a tipikus olvasói reakció:
Nehogy már azért mert egyszer régen, regisztráció mellett feltöltöttem itt a lányom telefonját 1000 ft-tal, feljogosítsa őket, hogy a bankszámlámról ellopják a pénzem jogtalanul! Többet soha nem fizetek neten kártyával, lehet ez volt a tanuló pénz.. Sikerült lerombolniuk az egész online fizetést Magyarországon, most egy óriásit kaszáltak, lehet erre is ment ki a játék, de ezzel másokat is tönkre tesznek..
Scavolas hozzászólásában pedig részletesen leírja, mivel érvel a telefonban a PPO ügyfélszolgálata:
PPO Ügyfélszolgálatos nő udvarias, de kérlelhetetlenül magabiztos hangnemben mondott újdonságot számomra, szerintem érdemes figyelembe venni.
Már 2008 nov-dec regisztrálók is AZT az ÁSZF-et fogadták el, amely tartalmazta a recurring előfizetést a PPO Light csomagra, csak az első évet ajándékba adta a cég nekik, ezért nem volt lehúzás 2009-re
- ezek a regisztrálók már bankkártya adataikat is azzal a tudattal és egyetértéssel regisztrálták a PPO-val, hogy az előfizetési díjat is ezen az úton akarják MAJD fizetni (én erre nem így emlékszem, sőt, kizárólag a kényelmi funkciója miatt és a biztonsági kódja NÉLKÜL adtam meg a kártyaadataimat)
- beolvastam a Ptk. 205/B paragrafus (2) bekezdésének szövegét, kérve, hogy jelölje meg, szerintük mit tekinthetünk értesítésnek és mikor milyen formában kapták meg tőlem a tételes és kifejezett beleegyezést az ÁSZF módosítsába
- ÉS ITT VAN A KUTYA ELHANTOLVA: azt állítják, hogy már a 2008 végén regisztrálók is olyan tartalmú ÁSZF-et fogadtak el, amely felhatalmazta őket a minden további felhatalmazás nélküli bankkártya-terhelésre
- arra (még) nem tértem ki, hogy vajon egy korábbi regsiztrálóval kapcsolatban mikor kaptak tételes beleegyezést, de valószínűsítem, hogy az ilyen regisztrálók csak akkor kerülhettek ebbe a hülye helyzetbe, ha 2008 november végétől később beléptek és valamilyen tranzakciót bonyolítottak le a PPO-n
- 2008 december 22-én amiatt regisztráltam egyébként, mert az addigi regisztrációmhoz sorolt bankkártyával nem tudtam az OTP rendszerében végigvinni a matricavásárlást és az OTP rendszere kicsukott (valami nem stimmelt a jelszóval, pedig tuti jól adtam meg). A második regisztrációmmal SEM tudtam megvenni a nyamvadt matricát, az OTP azt a felhasználómat is kicsukta. Azt írta az OTP rendszere, hogy hívjam az Ügyfélszolgálatot. Mint most kiderült, a PPO ÜF-t kellett volna hívjam(???). Nem tettem meg, és azóta nem is jártam a PPO rendszerében a mai napig bezárólag, az általam elő nem fizetett PPO hírleveleket pedig olvasás nélkül vágtam a SPAM kukába. (EZEK EGYÉBKÉNT SEM ARRÓL NEM SZÓLTAK, HOGY 2010-RE MAJD LEHÚZÁS KÖVETKEZIK, SEM NEM KAPTAM EMAL-T ARRÓL, HOGY A PPO POSTALÁDÁMBA ÜZENET ÉRKEZETT.)
EMBEREK: CSAK AZ ÖSSZEFOGÁSSAL és clas-action perrel lehet valamit elérni, illetve a Fogyasztóvédelem és a Versenyhivatal is csak akkor fog mozdulni, ha TÖMEGESEN vagy EGYÜTTESEN beadott panaszokat kapnak.
Az utolsó 100 komment: