A magyar termék védjeggyel ellátott brazil, egyiptomi és kínai fűszerekről szóló posztunkra reagált a a védjegyet kibocsájtó Magyar Termék Kft. és a gyártó is, így végre tisztázhatjuk hogy mitől magyar a magyar termék. Ezek szerint minden az, ami az országban nyeri el végső alakját, hiszen "A Magyar Termék logó fő missziója, hogy visszaállítsa a magyar munka és termelés becsületét."
Kedves Eszter!
Érdeklődésére válaszolva a Magyar Termék tanúsító védjegy használatához szükséges legfontosabb feltételek az alábbiak szerint alakulnak:
* a termék végső alakját Magyarországon nyeri el
* a termék ebben a formában más külföldi országban nem került forgalomba
* a terméket gyártó vállalat székhelye és fő ügyintéző szervezeti egysége Magyarországon van,
* a terméket gyártó vállalat a mindenkori magyar jogszabályoknak megfelelően teljesíti adófizetési kötelezettségeit,
* a termék megfelelő minősítést kap a Magyar Termék Nonprofit Kft minősítési és tanúsítási eljárásán
Ezeknek a kitételeknek megfelel a Házi Piros Paprika Kft említett három terméke is, amelyek kiváló minőségű termékek, tehát bátran ajánlhatóak bárkinek, főleg ha az illető azt is figyelembe veszi, hogy milyen előnyökkel jár az ország számára, ha nem egy Kínában becsomagolt és ide csak leszállított fűszert vesz, hanem olyat, amely egy magyar cég által nyeri el a végső alakját. A Magyar Termék logó fő missziója, hogy visszaállítsa a magyar munka és termelés becsületét. Magyarország egy kis, nyitott piac, amely nem képes minden szükséges alapanyagának előállítására.
Szeretném továbbítani az érintett cég, a Házi Piros Paprika Kft. hozzászólását is:
"Bizonyos fűszerek nem teremnek meg Magyarországon (pl. fahéj), de pl. majoranna, oregano,bazsalikom, fokhagyma granulátum esetében természetesen joggal merülhet fel a fogyasztóban a hazai alapanyag igénye.
Sajnos egyiket sem termelik már Magyarországon, pedig 3-4 évtizeddel ezelőtt az első háromból olyan mennyiséget termeltek itthon, amely nem csak a hazai fogyasztást elégítette ki, hanem még az exportjuk is jelentős volt.
Ma már minden fűszergyártó csak külföldről ( az első 3 tekintetében jellemzően Egyiptom és Németország) tudja ezeket az alapanyagokat beszerezni. Fokhagymából pl. már a nyers fokhagyma hazai felhasználása sem terem meg itthon, így a szükséglet nagy része nyers állapotban is Kínából érkezik, de szárítottan feldolgozva csak Kínából lehet beszerezni. De úgy gondolom, ezzel nincs is baj, hiszen olyan élelmiszerbiztonsági szűrőkön és vizsgálatokon kell átesnie, ami garantálja hogy csak teljesen megbízható termék kerüljön a fogyasztóhoz.
Érintsük pár mondat erejéig a paprikát is, úgy gondolom, mint egyik legnagyobb paprika termeltető, feldolgozó és forgalmazó cég, érdekes lehet a következő dolog:
Szóval, valóban lehetne 100%-ban importból származó, és becsomagolt paprikát Magyar Termék védjeggyel ellátni, amennyiben a Minősítési Eljárásnak megfelel.
Az elmúlt évben piaci igény alapján úgy döntöttünk, hogy forgalomba hozunk 100% import paprikát tartalmazó terméket.
Több ország (Brazília, Peru, Dél-Afrika, Kína) terméséből kértünk minta és árajánlatokat. Döntési szempont volt, hogy a magyar íz világhoz legközelebb eső legyen a termék és természetesen az ár is fontos szempont volt.
A kínai minta árban a legjobb volt ízben sem volt rossz, de végül a Peruból származó ajánlatot fogadtuk el, ami árban nem volt a legjobb, de íz világban a legjobban hasonlított a magyar paprikára. Az is befolyásolta a döntést, hogy Perunak pozitív kisugárzása van, és az inka motívumokkal egy szép csomagolást sikerült megalkotni. (Fotó csatolva)
De.., az eszembe sem jutott hogy ez a paprika is Magyar Termék védjeggyel kerüljön forgalomba, mert a paprika azért más, mint a többi fűszertermék!
A termék forgalma eddig hozta az elvárást, amiben úgy gondolom az árfekvésének jelentős szerepe van.
Remélem ezekkel az információkkal sikerült olyan többletet adnom, ami tovább segíti a Magyar Termék Kft-be tömörült magyar cégek misszióját!"
Köszönjük észrevételét, és remélem, hogy megnyugtató válasszal tudtunk szolgálni.
Az utolsó 100 komment: